جلوه‌گاه روياهای گردشگری؛ راهنمای سفر به نمک آبرود

0

نمک آبرود یکی از شهرک‌های توریستی استان مازندران است که بسیاری از مسافران آن را به عنوان مقصد همیشگی سفرهایشان معرفی می‌کنند؛ شهرکی با کاملترین امکانات رفاهی و تفریحی! در این مطلب با شما از راهنمای سفر به نمک آبرود صحبت می‌کنیم و به معرفی جاهای دیدنی این شهر جذاب و پرطرفدار می‌پردازیم.

معرفی و تاریخچه نمک آبرود

شهر توريستي نمك آبرود با وسعتی نزدیک به 650 هکتار، در 12 کیلومتری غرب چالوس واقع شده است. این شهرک جذاب و پرطرفدار از جمله مجموعه‌های تازه تاسیس شمال شناخته می‌شود که در طول سال‌های گذشته، به دلیل امکانات فراوان پیشرفت چشمگیری کرده است.

مهندسان و برنامه ریزان شهری با هدف تاسیس یک اقامتگاه تفریحی و کاهش فشار جمعیتی مسافران از دیگر شهرهای شمالی، در سال 1367 ساخت شهرک نمک آبرود را آغاز کردند. توسعه نمک آبرود در سال‌های اخیر باعث شد تا علاوه بر افزایش امکانات تفریحی برای مسافران شمال، اشتغال زایی و جذب سرمایه نیز در این منطقه به خوبی صورت پذیرد.

در حال حاضر شهرک نمک آبرود با داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد، یکی از مناطق پرطرفدار استان مازندران برای سفر شناخته می‌شود. پس بد نیست با راهنمای سفر به نمک آبرود به این شهر دلربا نگاهی بیاندازیم…

آب و هوای نمک آبرود

سفر به نمک آبرود

نمک آبرود در دامنه‌های رشته کوه‌های البرز قرار دارد و از شمال به دریای خزر منتهی می‌شود. چنین موقعیتی باعث شده است تا این شهرک توریستی در طول سال، آب و هوای متفاوتی داشته باشد.

نمک آبرود در روزهای زمستانی، آب و هوای سردی دارد و در بخش‌های مرتفع شهر، بارش برف شدت می‌گیرد. با این حال این شهر در تابستان گرم و شرجی است و رطوبت به بالاترین میزان خود می‌رسد. وزش بادهای شدید از دیگر ویژگی‌های آب و هوای نمک آبرود است که در تمام فصول سال بر این منطقه جریان دارد.

به طور کلی تنوع آب و هوایی این محدوده باعث شده است تا نمک آبرود مناظر زیبا و محیط زیست خاص خود را داشته باشد. به همین دلیل طبیعت شهر در هر فصلی از سال متفاوت است و سر زدن به آن در هر زمان، جذابیت‌های منحصر به فرد خود را خواهد داشت.

با این حال اگر به آب و هوای معتدل و مطبوع علاقه‌مندید، بهترین زمان سفر به این شهر اوایل فصل پاییز و اواسط بهار خواهد بود.

برای اجاره ویلا شمال کلیک کنید.

جاهای دیدنی و گردشگری نمک آبرود

نمک آبرود جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و یک مقصد ایده‌ال برای تفریح و گذراندن وقت است. در ادامه راهنمای سفر به نمک آبرود، برخی از بهترین تفریحات این شهرک توریستی را به شما معرفی می‌کنیم.

تله کابین نمک آبرود

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود، تله کابین این شهر است که مسافتی نزدیک به 2 کیلومتر دارد. این تله کابین از میان جنگل‌ها و کوه‌های اطراف می‌گذرد و در یکی از مرتفع‌ترین نقاط کوهستانی شهر یا همان قله مدوبن، خاتمه میابد.

اما قسمت هیجان انگیز ماجرا اینجاست که در قسمت انتهایی تله کابین و در ارتفاعات کوه‌های نمک آبرود، یک جنگل‌گردی جانانه در انتظار علاقه‌مندان به طبیعت قرار دارد. علاوه بر این تماشای دریای خزر و مناظر وصف نشدنی از دشت‌‎های سرسبزی که در پایین ارتفاعات قرار دارند، یک تجربه ناب بعد از تله کابین سواری خواهد بود.

تله کابین نمک آبرود در جنوب شرقی این شهر قرار دارد و از ساعت 8:30 صبح تا 7 بعد از ظهر پذیرای مسافران است.

تله-کابین-نمک-آبرود

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود از دیگر تفریحات هیجان انگیز این شهر است که امتحان کردنش به شدت توصیه می‌شود. این سورتمه با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت، از میان درختان زیبا و مناظر چشم نواز عبور کرده و تجربه‌ای ناب را برایتان فراهم می‌کند.

سورتمه نمک آبرود 1250 متر طول دارد و در نزدیکی تله کابین شهر واقع شده است. برای تمام افرادی که به طبیعت و فضای سبز علاقه دارند اما وقت و حوصله‌شان برای پیاده‌روی و جنگل‌نوردی محدود است، سواری با سورتمه نمک آبرود می‌تواند تیری به دو نشان باشد.

سورتمه نمک آبرود هر روز از 10 صبح تا 9:30 شب باز است و سواری با آن چیزی حدود 15 تا 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

بخوانید از: جاهای دیدنی نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

قدم زدن روی پل معلق و چوبی نمک آبرود که در میان جنگل‌های پردار و درخت قرار دارد، هیجان انگیز و نفس گیر است. این پل معلق 150 متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح زمین 45 متر است. به دلیل کم عرض بودن پل، بازدیدکنندگان باید یکی یکی و پشت سر هم از روی آن گذر کنند؛ با این حال عبور از این پل تنها چند دقیقه طول خواهد کشید.

فراموش نکنید که عبور از پل معلق نمک آبرود در روزهای ابری و مهی، لذت و هیجان بیشتری خواهد داشت. برای عبور از این پل اقدامات ایمنی نیز در نظر گرفته شده است و هیچ خطری بازدیدکنندگان را تهدید نمی‌کند. برای دسترسی و تجربه این تفریح لذت بخش، باید سوار خط دوم تله کابین نمک آبرود شوید و خود را به قله‌ی دیو حمام برسانید.

فراموش نکنید که این شهر بزرگ و توریستی، بیش از تصور شما تفریحات جذاب دارد که در این مقال نمی‌گنجد. پینت بال، کارتینگ، تیرکمان، تیراندازی، شهربازی و … تنها بخش کوچکی از تفریحات تمام نشدنی و راهنمای سفر به نمک آبرود است.

چگونه به نمک آبرود سفر کنیم؟

بهترین و سر راست‌ترین شیوه سفر به نمک آبرود، استفاده از مسیر زمینی است. نمک آبرود میان شهرهای چالوس و تنکابن قرار دارد و دسترسی به آن از طریق راه‌های زمینی زیر امکان پذیر است:

  • جاده چالوس یا همان کندوان که تهران و کرج را به نمک آبرود متصل می‌کند.
  • جاده کناره که انتهایش به گیلان ختم می‌شود.
  • جاده فیروزکوه که از طریق پل ورسک به مازندران متصل می‌شود.
  • جاده هراز

به جز استفاده از راه زمینی و سفر با ماشین، می‌توانید با قطار نیز خود را به نمک آبرود برسانید. برای این منظور باید از قطار گرگان-تهران کمک گرفته و سپس از گرگان راهی نمک آبرود شوید.

نمک آبرود پل

هتل و اقامتگاه های نمک آبرود

به دلیل محبوبیت بالای نمک آبرود در میان شهرهای شمالی، انبوهی از خانه‌ها، سوئیت‌ها و ویلاها برای اقامت مسافران در این منطقه وجود دارد. با این حال هیچ چیز به اندازه اقامت در خانه‌های بومی و سازه‌های محلی شهر لذت بخش نخواهد بود.

به شما توصیه می‌کنیم که با مراجعه به وب سایت شب، از اقامتگاه‌ها و خانه‌های محلی نمک آبرود دیدن کنید و از تخفیف‌های ارائه شده برای رزرو آن‌ها استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در صورت هرگونه سوال با تیم پشتیبانی شب تماس گرفته و سوالات و خواسته‌های خود را با ما در میان بگذارید.

جهت اجاره ویلا در نمک آبرود کلیک کنید

رستوران ها و فست فودهای نمک آبرود

به لطف مسافران و گردشگران بی‌شماری که راهی شهرهای شمالی و به ویژه نمک آبرود می‌شوند، در این شهر رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی احداث شده است. تا جایی که رستوران گردی و چشیدن غذاهای شمالی به تنهایی تفریحی جداگانه به حساب می‌آید. در ادامه راهنمای سفر به نمک آبرود برخی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

باغ رستوران ملورین

یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین رستوران‌های نمک آبرود، باغ رستوران ملورین است که در 3 محیط روباز، بسته و آلاچیق از مسافران و گردشگران پذیرایی می‌کند. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، شمالی و فست فود با کیفیت بالا سرو می‌شود.

باغ رستوران ملورین در خیابان اصلی نمک آبرود واقع شده است.

بخوانید از: جاهای دیدنی مازندران

رستوران تیشین

بدون اغراق شکم چرانی در رستوران تیشین یک تجربه منحصر به فرد است. این مجموعه به دلیل سرویس‌دهی مناسب و کیفیت بالا، توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب کرده تا جایی که گردشگران برای چشیدن خوردنی‌های خوشمزه این مجموعه از شهرهای مختلف شمالی راهی آن می‌شوند.

رستوران تیشین مجموعه‌ای از متنوع‌ترین غذاهای محلی و دریایی را سرو می‌کند و پاسخگوی هر سلیقه و ذائقه‌ای خواهد بود. در این مجموعه انواع پیش غذاهای محلی مانند ماست موسیر، ماست بورانی، ماست و خیار در کنار زیتون پرورده، سیر ترشی و… نیز سرو می‌گردد.

رستوران تیشین در جاده شهری چالوس به نمک آبرود واقع شده است.

رستوران آبادگران نمک آبرود

از نظر قیمت، رستوران آبادگران جزو رستوران‌‌های نسبتا گران نمک آبرود به حساب می‌آید. با این حال این رستوران با داشتن فضای باز و بسته، محیطی دلنشین و غذاهای باکیفیت محلی خاطرات خوشمزه‌ای را در ذهن شما ثبت خواهد کرد.

رستوران آبادگران در شهرک توریستی نمک آبرود و جنب فروشگاه لایکو واقع شده است.

فودکورت نمک آبرود

غذاهای محلی نمک آبرود

از آنجا که نمک آبرود یک شهر تازه تاسیس به حساب می‌آید، بیشتر ساکنان آن را مردم خونگرم شهرهای اطراف تشکیل می‌دهند که برای کار و زندگی راهی این شهر شده‌اند. به همین دلیل غذای محلی نمک آبرود شامل تمام غذاهای محلی خطه مازندران می‌شود. راهنمای سفر به نمک آبرود شامل شکم گردی هم می شود!

کدو پلو و یا به گویش محلی آن کئی پولو، بیج بیج، مرغ شکم پر، خورش آلو و نازخاتون از جمله خوراک خوش عطر و طعم نمک آبرود به حساب می‌آیند که چشیدن آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

مراکز خرید و بازار های نمک آبرود

نمک آبرود یک شهرک توریستی تفریحی است و بیشتر از خرید کردن، برای گشت و گذار مناسب است. با این حال در جاده چالوس و مسیر منتهی شده به نمک آبرود، مراکز خرید و فروشگاه‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند توجه مسافران را به خود جلب کنند.

از جمله این مراکز خرید می‌توان به فروشگاه سله بن، فروشگاه خانه و کاشانه، فروشگاه دنیلی، فروشگاه بالنو، جین وست و… اشاره کرد.

جهت اجاره ویلا رامسر کلیک کنید.

سوغات نمک آبرود

بیشتر سوغات شهر نمک آبرود، از هنر دستان زنان محلی مازندران سرچشمه می‌گیرند. تاریخچه بسیاری از سوغات و آثار هنرمندانه مردم این خطه به 200 سال پیش برمی‌گردد. برخی از این سوغات جذاب به شرح زیر هستند:

صنایع چوبی نمک آبرود

نمک آبرود در میان انبوه جنگل‌ها و درختان بی‌شماری قرار گرفته است و از این رو، صنایع دستی چوبی در این شهر به وفور ساخته می‌شود. تابلوهای معرق، منبت کاری و ظروف چوبی از جمله آثار هنرمندان این شهر به حساب می‌آیند و می‌توانند یک سوغاتی هیجان انگیز برای خرید مسافران باشند.

حصیر بافی در نمک آبرود

از جمله سوغات پرطرفدار شهرهای شمالی به ویژه نمک آبرود، سبد، کلاه، زنبیل و ظروف میوه‌ای حصیری هستند که در تمام فروشگاه‌های کوچک و بزرگ شهر عرضه می‌گردند. حصیربافی یکی از مشاغل رایج مردم شمال است که از سالیان گذشته به عنوان راهی برای پر کردن فراغت و تامین مخارج زندگی شناخته می‌شود.

چادرشب بافی؛ دیدنی هایی از سفر به نمک آبرود

چادر شب بافی که معمولا توسط زنان مازندران انجام می‌شود، قدمتی 200 ساله دارد و در رده مهم‌ترین هنرهای خطه شمالی کشور قرار می‌گیرد. چادرشب‌ها با نخ‌های ابریشمی یا کامواهای رنگی بافته شده و نقش و نگارشان شامل طرح‌ها و نقوش چهارخانه، مشبک، گیاهی، حیوانی و دیگر نقوش هندسی می‌شوند.

گلیم، جاجیم و بافته‌های پشمی

یکی از زیباترین و جذاب‌ترین سوغات نمک آبرود، محصولات پشمی هستند که به اشکال مختلفی از جمله کلاه، بالاپوش، شال و جوراب‌های رنگارنگ بافته می‌شوند. بافته‌هایی که خالقشان زنان خوش ذوق روستایی است و نظیرشان در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهد شد.

جاجیم و گلیم نیز از دیگر محصولات جذاب نمک آبرود به حساب می‌آیند که با رنگ‌های شاد و طرح‌های سنتی در مغازه‌های مختلف شهر به فروش می‌رسند.

namakabroud

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نمک آبرود

یکی از نکات مهم در راهنمای سفر به نمک آبرود، توجه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر است.

از جمله بزرگترین مجموعه‌های درمانی نمک آبرود، می‌توان به کلینیک اصلی این شهر اشاره کرد که در خیابان هچیرود قرار دارد. در این مجموعه امکانات پزشکی متعددی برای نیازهای احتمالی مردم شهر و مسافران فراهم شده است.

دیگر مراکز درمانی و بیمارستان‌های نمک آبرود در حوالی شهر و جاده چالوس قرار دارند. برخی از بهترین و مهم‌ترین مراکز درمانی چالوس و نمک آبرود شامل بیمارستان امام‌رضا، بیمارستان رازی، بیمارستان طالقانی و کلینیک ولیعصر می‌شوند.

کلام آخر؛ سفری خاطره انگیز با راهنمای سفر به نمک آبرود

درياچه مصنوعي با پدالو ، زمين تنيس ، پيست دوچرخه سواري خانمها و آقايان ، زمين اسكيت ، پاور هنگ گلايدر و اسکاي واکر، شهر بازی کودکان، پرواز با هواپيمای دو نفره، مراكز خريد، رستوران ها، غرفه هاي بوتيك لباس و صنايع دستي، فرش، لباس هاي چرم، عكاسي، آرايشگاه و سرانجام مركز تفريحي ساحل دريا را مي توان در نمک آبرود زیبا دید كه شما مي توانيد در آن ، جوي دوستانه ، لذت بخش و شاد داشته باشيد.

برای یک سفر و گردش خوب و خاطره شیرین باید خیال شما از بابت اجاره ویلا در نمک آبرود و  مکان اقامتی راحت باشد تا در شهری شلوغ و با خستگی راه تا رسیدن به مقصد، تازه به دنبال جا نباشید. و در این مسیر شب در کنار شماست تا لذتتان تکمیل شود.

در راهنمای سفر به نمک آبرود، از دیدنی‌های این شهر توریستی صحبت کردیم و چشم اندازی کلی برای گشت و گذار در این منطقه جذاب ارائه دادیم. اگر تصمیم دارید تا روزهای خوش سفرتان را در نمک آبرود بگذارنید، می‌توانید ضمن مراجعه به وبسایت شب و جستجوی اقامتگاه‌ها و سوئیت‌های مختلف، یک گزینه هیجان انگیز برای سفری فراموش نشدنی پیدا کنید.

سوالات متداول:

شهرک توریستی نمک آبرود در چه سالی به بهره برداری رسید؟

شهرک توریستی نمک آبرود در سال 1367 توسط برنامه ریزان و مهندسان شهری به بهره‌برداری رسید.

در راهنمای سفر به نمک آبرود، دیدن چه جاذبه‌های گردشگری توصیه می‌شود؟ 

تله کابین، سورتمه و پل معلق نمک آبرود از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر نمک آبرود به حساب می‌آیند.

سوغات شهر نمک آبرود شامل چه چیزهایی می‌شوند؟

چادرشب، بافته‌های پشمی، جاجیم، گلیم، حصیر و صنایع چوبی سوغات جذاب و معروف شهر نمک آبرود هستند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب