نوروز 97 به قشم سفر کنید !

0

قشم، بزرگترین و زیبا ترین جزیره استان هرمزگان است که طبیعت بکر و زیبایی دارد. به همین علت است که طبیعت جزیره قشم در لیست عجایب هفتگانه جای گرفته است. جاذبه های دیدنی قشم فراوان است به همین دلیل شاید امکان دیدن تمام جاذبه های آن در یک سفر وجود نداشته باشد امروز قصد این را داریم که به بررسی جذاب ترین جاهای دیدنی جزیزه قشم بپردازیم با ما همراه باشید.

تنگه چاهکوه قشم

این تنگه در 70 کیلومتری جزیره قشم واقع شده که دارای فضایی ساکت و کم نور و گاها وحشت انگیز است. جنس دیواره ها عمدتاً از ماسه سنگ آهکى سست بوده و به دلیل وجود میان لایه هاى مارن قرمز، سیلت و آهک شاهد انحلال و فرسای شهاى شدید در این بخش ها هستیم به نحوى که در تمامى طول دیواره دره حفره ها متعدد کوچک و بزرگ نمایان هستند. به نظر مى رسد چاه هاى کم عمق آب که مورد استفاده اهالى قرار مى گیرد توسط دست حفارى شده اند اما این حفارى در ادامه حفرات انحلالى عمیق صورت پذیرفته و در واقع کار طبیعت توسط بشر تکمیل شده است. همچنین در طول دره اصلى و دره عمود بر آن کانال باریک جوى مانندى دیده مى شود که ظاهراً براى هدایت و انتقال آب دره ها به داخل چاه حفر شده است.

دره ستارگان قشم

اگر از قشم راه ساحل جنوبی را در پیش بگیرید به روستای برکه خلف می‌رسید و با رفتن به راه خاکی شمال این روستا، منطقه‌ای وسیع جلوی رویتان قرار می‌گیرد که پر است از کوه‌های تو در تو و رسوبی. گذشت زمان و باد و طوفان از این منطقه، ستون‌ها، دالان‌ها و حفره‌های تو در تویی ساخته است و همینکه از بین دالان‌های تو در توی آن عبور کنید آسمان آبی بالای سرتان خودنمایی می‌کند و اگر باد هم بیاید همه چیز تکمیل می‌شود تا فضایی وهم‌آلود را به وجود آورد.  محلی‌ها به این دره، دره ستاره افتاده می‌گویند و معتقدند حدود دو میلیون سال پیش، ستاره‌اى از آسمان افتاده و سنگ و خاک و ماسه‌ها را به شکل‌های عجیبی درآورده است.

جنگل های حرا قشم

جنگل دریایی حرا که در جزیره قشم واقع در استان هرمزگان قرار دارد، یکی از شگفت آورترین جاذبه های طبیعی کشورمان است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند جنگل های دریایی یکی از عجیب ترین عناصر طبیعی خلقت در جهان هستند. درختانی که در ناحیه جذر و مدی زیست می کنند و از آب شور بهره می گیرند. عجیب تر اینکه گه گاه بخش اعظم آنها به زیر آب شور دریا فرو می رود اما همچنان به حیات خود ادامه می دهند.

سد و روستای گوران قشم

این سد در ساحل شمالی جزیره قشم و 80 کیلومتر مانده به این جزیره قرارگرفته است.  سد تاریخی گوران در روستای گوران واقع گرفته است.که هر بخش از آن  مربوط به یک دوره تاریخی است. گوران از کلمه گبران گرفته شده است و زرتشتیان در آن زندگی می کردند، جایی است که بیشتر قایق ها و لنج های ماهیگیری، لنج های باری در آن ساخته می شود و به هر طرف که نگاه کنید عده ای مشغول ساخت آنها هستند.

جزیره ناز قشم

از جاهای دیدنی جزیره قشم جزایر اطراف آن و یکی از بهترینهایش ناز است. جزیره ناز ۲۲ کیلومتر با قشم فاصله دارد. اینجا جایی است که صدف‌های رنگارنگ وعروس‌های دریایی در ساحلش انتظارتان را می‌کشند و می‌توانید با پاى پیاده یا ماشین‌تان به اندازه یک کیلومتر در آب‌هاى خلیج فارس پیش‌روی کنید. اگر اهل غواصی هم هستید سایت‌هاى بکر و منحصر به فردی براى غواصى در محدوده جزیره در انتظارتان نشسته است.

رزرو هتل آپارتمان های قشم

رزرو آپارتمان در جزیره قشم

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب