چگونه ارزان به کیش سفر کنیم!

0

حتماً شما هم شنیده‌اید که بعضی وقت‌ها هزینه‌ی سفر به کیش گران‌تر از سفر به شهرهای خارجی مثل آنتالیا است. ولی اگر سفرمان با برنامه‌ریزی باشد، می‌توانیم ارزان سفر کنیم. در این مقاله قصد داریم سفر ارزان به کیش را بررسی کنیم. و سفرمان را طوری برنامه ریزی کنیم که بازدید از جاذبه های حیرت آور و دوست داشتنی کیش برایمان مقرون به صرفه تر باشد.ابتدا هزینه‌ی حمل‌ونقل به این شهر را بررسی می‌کنیم و در ادامه هزینه‌های جابجایی در داخل کیش و هزینه‌ی خوراک را در این جزیره‌ی زیبا بررسی خواهیم کرد. با سایت شب همراه باشید.

سفر ارزان به کیش

مراکز دیدنی کیش

کیش، توریستی‌ترین جزیره‌ی ایران است که در جنوب ایران و در خلیج‌فارس قرارگرفته است. مراکز بین‌المللی خرید، مراکز تفریحی همچون ورزش‌های آبی، قایق‌سواری، غواصی – بازدید از جزیره‌ی مرجانی و نمایشگاه خزندگان می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای هر مسافری رقم بزند.

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها، خانه‌ی مردم‌شناسی بومیان کیش، شهر زیرزمینی کاریز، مرکز غواصی کیش (که شامل شاتل، پارسل و اسکی روی آب است)، پارک آبی اوشن، مجموعه پارس سافاری کیش، شترسواری، دوچرخه‌سواری در ساحل کیش، کشتی‌های تفریحی کیش (ازجمله کشتی یونانی) و بازارهای بین‌المللی و مراکز خرید کیش ازجمله مراکز دیدنی جزیره‌ی کیش به‌حساب می‌آیند.

سفر به کیش

برای سفر به کیش اولین گزینه‌ای که به ذهنمان می‌رسد، پرواز با هواپیما است. البته راه‌های ارزان دیگری هم وجود دارد؛ مثلاً ارزان‌ترین راه سفر در دنیا هیچهایک است که شاید برای همه‌ی افراد مناسب نباشد و نکته‌هایی را باید در این‌گونه سفر در نظر گرفت که در مقاله‌ای جدا به آن خواهیم پرداخت.

سفر با خودروی شخصی

گزینه‌ی بعدی برای مسافرت به کیش، سفر با خودروی شخصی است. مسافرت از تهران تا کیش حدود ۲۰ ساعت با خودروی شخصی طول می‌کشد. بعد از آن‌که به بندر چارک رسیدید خودتان همراه خودرو سوار کشتی می‌شوید و بعد از پیمودن حدود ۲ ساعت به کیش خواهید رسید. اگر قصد دارید با وسیله‌ی شخصی خود به کیش سفر کنید، قبل از سفر شرایط خودروهای قابل‌حمل و نقل در کیش را بپرسید. هرساله شرایط خاصی را برای خودروهای ورودی به کیش اعلام می‌کنند. این تصمیمات برای حفظ زیبایی بصری کیش اتخاذ می‌شود. همچنین از قوانین رانندگی خاص در کیش اطلاعاتی را کسب کنید؛ مثلاً سرعت مجاز در کیش برای رانندگی با شهرهای دیگر ایران متفاوت است. 

سفر با هواپیما

درنهایت عمومی‌ترین راه سفر به کیش همان پرواز با هواپیما است. پرواز تهران به کیش حدود یک ساعت و نیم طول خواهد کشید. برای سفر با هواپیما می‌توانید با تغییر در برنامه‌ی سفر، بلیت هواپیمای ارزان و مناسبی را پیدا کنید. با توجه به امکانات توریستی که کیش دارد، نباید زیاد نگران گرمای هوا در این جزیره باشید. پس اگر پرواز چارتری یا دم پروازی پیدا کردید بدون شک آن را خریداری کرده و خودتان را برای سفر به کیش آماده کنید؛ اما بهترین زمان برای مسافرت به کیش ازلحاظ فاکتور گرمای هوا، از آبان ماه تا اردیبهشت‌ماه است. در این ماه‌ها دمای هوا حتی در روز هم قابل‌تحمل است.

سفر با قطار

می‌توان با تهیه بلیط قطار به مقصد بندر عباس یک سفر ارزان به کیش را برنامه‌ریزی نمود، پس از رسیدن به بندرعباس با هر وسیله ممکن خود را به یکی از بندرهای واقع در نزدیکی شهر بندرعباس برسانید و سپس با کرایه قایق یا خرید بلیط لنج‌هایی که به سمت کیش حرکت می‌کنند خود را به جزیره برسانید. سفر با قطار که در دو نوع لوکس و معمولی وجود دارند از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به هواپیما، خودرو یا اتوبوس هستند ولی به دلیل سریع‌تر بودن سفر با هواپیما این کاستی به چشم نمی‌آید. تمامی قطارها دارای رستوران و کافی شاپ و کوپه‌های چهار و شش نفره هستند.

مدت زمان سفر با قطار به کیش از مبدا تهران زمانی حدود 20 ساعت است.

سفر با اتوبوس

و در نهایت ارزان‌ترین وسیله برای سفری ارزان به کیش والبته با بیشترین مدت زمانی که در مسیر هستید خرید بلیط اتوبوس به مقصد شیراز یا بندرعباس است و ادامه راه کاملا مشابه سفر با قطار به کیش است. اگر در زمان خرید، بلیطی به مقصد بندرعباس نسیبتان نشد می‌توان ابتدا به شهر شیراز و پس از آن عازم بندرعباس شد. البته طول مدت سفر را به دلیل راحتی صندلی ‌های اتوبوس‌های آن مسیر زیاد احساس نخواهید کرد.

از طرفی برای ارزان سفر کردن باید توجه کنیم که در روزهای پرمسافر (به‌اصطلاح های سیزن High session) به کیش سفر نکنیم. با جمع‌بندی این دو نکته به نظر می‌رسد، سفر کردن به کیش در ماه‌های مهر و اسفند ارزان‌ترین حالت باشد.

اقامت در کیش

سفر به کیش

جزیره‌ی کیش سالانه میزبان بیش از یک‌میلیون گردشگر است. ازاین‌رو گزینه‌های مختلفی برای اقامت در این جزیره وجود دارد. بسیاری از هتل‌ها قیمت‌های سرسام‌آوری را بابت اقامت از مشتریان دریافت می‌کنند.

پیشنهاد ما اجاره ی آپارتمان یا ویلا در کیش با استفاده از سایت شب است. با استفاده از سایت شب می‌توانید هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و آپارتمان‌های مبله را با ارزان‌ترین قیمت (حتی با شبی ۸۰ هزار تومان) رزرو کنید. امکان دیگری که در این سایت فراهم‌شده است، می‌توانید قبل از پرداخت وجه، با میزبانتان صحبت کنید و از شرایط اقامتگاه خود باخبر شوید.

طبق نظرات کاربران سایت، بهترین منطقه برای اقامت، نزدیک اسکله‌ی تفریحی کیش است. هم منظره‌ی خوبی دارد و هم به مراکز تفریحی همچون قایق‌سواری، غواصی، جزیره‌ی مرجانی و بازارهای بین‌المللی نزدیک است.

غذا

کیش رستوران‌های بین‌المللی زیادی دارد که اکثراً همراه با پخش موسیقی زنده است. رستوران های کیش از جاذبه های گردشگری این جزیره محسوب می شوند.همچنین رستوران‌هایی در مراکز خرید وجود دارند که به دلیل ازدحام در این‌گونه مراکز، صف‌های طولانی برای دریافت غذا را باید سپری کنید. این دو نوع رستوران اکثراً قیمت‌های غیرمعقول دارند و شاید ازلحاظ کیفیت هم شما را راضی نکند. پیشنهاد ما استفاده از کترینگ ها و بیرون بر است. در این فروشگاه‌ها از غذاهای محلی گرفته تا کباب و … پخت می‌شود. این رستوران‌ها اکثراً دورتر از مراکز توریستی هستند. برای یافتن این آشپزخانه‌ها بهترین کار پرس‌وجو از افراد محلی است.

راه دوم و اقتصادی‌تر، پخت‌وپز توسط خودتان است. اگر برای اقامت آپارتمان اجاره کرده‌اید، می‌توانید هر آنچه دوست‌ دارید طبخ کنید. چون همه‌ی اقامت گاه ها دارای لوازم کافی برای آشپزی هستند.

حمل‌ونقل داخل کیش

برای حمل‌ونقل در کیش گزینه‌های خوبی وجود دارند. تاکسی‌تلفنی، تاکسی خطی، مینی‌بوس و همچنین اجاره‌ی ماشین بدون راننده، می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. قطعاً استفاده از مینی‌بوس ارزان‌ترین گزینه خواهد بود که اکثراً کرایه‌ی ناچیز دارند. برای اطلاع از مسیر و زمان مینی‌بوس‌ها می‌توانید از افراد محلی کمک بگیرید.

سخن آخر

برای سفر کردن باید ابتدا کلاهمان را قاضی کنیم که هدف از این سفر چیست؟ بعضی از مردم برای زندگی لاکچری چند روزه سفر می کنند و هرچقدر هم خرج کنند برایشان مهم نیست. ولی برای اکثر مردم فلسفه ی سفر چیز دیگری است. چند روز فاصله گرفتن از محیط کاری و زندگی در محیط شلوغ می تواند باعث آرامش و استراحت شود. پس اگر در انتخاب اقامت گاه دقت کنیم، یا از بعضی تفریحات گران صرف نظر کنیم و در انتخاب وسیله ی حمل و نقل و غذا دقت بیشتری را خرج کنیم، می توانیم هم این جزیره ی زیبا را ببینیم و هم زیاد خرج نکنیم.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب