نقش تعیین کننده ی جنسیت در انتخاب مقصد مورد گردشگری
بر اساس نتایج مطالعات سایت هیتلیست ( Hitlist) که با تحلیل روی علایق ۷۵۰۰۰ گردشگر زن و مرد صورت گرفته، جنسیت نقش تعیینکننده و مهمی در انتخاب مقصد موردعلاقه گردشگران دارد. بهعنوان مثال زنان سفر به اروپا را بیشتر دوست دارند. حدود ۶۰ درصد از گردشگران زن، اروپا را مقصد اول خود میدانند درحالیکه تنها ۲۰ درصد از مردان این قاره را به عنوان بهترین مقصد گردشگری انتخاب میکنند. در مقابل مردان تمایل زیادی برای سفر به آسیا نشان میدهند در شرایطی که تنها ۵ درصد از زنان آسیا را بهترین مقصد گردشگری دانستهاند. همچنین مردان علاقه کمتری به بازدید از کشورهایی چون آلمان و هلند دارند و تفریحات ورزشی و رستورانها بیشترین جاذبه را برای مردان دارد.
یکی دیگر از تفاوتهای بارز، علاقه زنان به سفر به مناطق تاریخی و غنی از فرهنگ و تمدن همچون یونان و ایتالیا است درحالیکه مردان به کلانشهرهایی نظیر هنک کنگ و تورنتو تمایل بیشتری نشان میدهند. این تفاوت در انتخاب مقصد گردشگری در میان شهرهای ایالاتمتحده هم به چشم میآید، شهرهای کوچکتری چون نشویل و سنخوزه، زنان گردشگر بیشتری را به خود جذب میکند درحالیکه تمایل مردان برای سفر به کلانشهرهایی چون نیویورک بیشتر است.
اگرچه این اطلاعات ممکن است در مورد همه افراد صادق نباشد و هر گردشگری علایق خاص خود را دارد اما میتوان فرضیههایی بر اساس این اطلاعات بنا کرد. بهعنوان مثال میتوان گفت زنان بیشتر فضای دوستانه را مورد توجه قرار میدهند درحالیکه برای مردان رستورانهای مقصد سفرشان در اولویت است یا اینکه زنان بیشتر علاقه دارند اوقات فراغت خود را در سفر بگذرانند در شرایطی که مردان به سفرهای کاری تمایل بیشتری دارند.