جذب مشتری با تغییر دکوراسیون اقامتگاه

0

نمی‌توان انکار کرد که رونق اجاره اقامتگاه، به عوامل مختلف بستگی دارد. با این حال شواهد قابل توجه نشان می‌دهد که سبک دکوراسیون داخلی، از انتخاب مبلمان گرفته تا رنگ کاشی‌ها و چیدمان اتاق، یکی از راه‌های افزایش رزرو مسافران است.

فراموش نکنید که تقاضا برای سفر و اقامت در خانه شما، زمانی به وجود می‌آید که مسافران با تجربه‌ها و شیوه جدید زندگی مواجه شوند. در حال حاضر بسیاری از اقامتگاه‌ها به شیوه‌های متفاوتی دکوراسیون می‌شوند تا تعریف تازه‌ای برای لذت از سفر به ارمغان بیاورند.

اطلاعات وبسایت‌های مختلف نشان می‌دهد که طراحی داخلی مناسب، می‌تواند به طور متوسط ​​12٪ به افزایش رزرو مسافران کمک کند. با اینکه گرایش‌های مختلفی در دکوراسیون داخلی خانه تعریف شده است، اما شیوه‌های ثابتی وجود دارد که همیشه مهمان‌ها را به خود جذب می‌نماید. در ادامه با شما از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون اقامتگاه صحبت می‌کنیم:

دکوراسیون بیوفیلیک یا طبیعت‌گرا  Biophilic Design

دکوراسیون طبیعت گرا
دکوراسیون طبیعت گرا

در طراحی بیوفیلیک یا بیوفیلیا، از عناصر طبیعت مثل درخت، درختچه، گل و گلدان‌ها برای تزئین داخلی و خارجی خانه استفاده می‌شود. ریشه‌های این واژه به یونان باستان و معنای «عشق به زندگی» برمی‌گردد. با این حال در دهه 1980، به دلیل نیاز ذاتی انسان با طبیعت، این واژه و مفهوم جای خود را در دنیای طراحی داخلی باز کرد.

در این سبک دکوراسیون، تلاش اصلی در این است که بین انسان و طبیعت یک هماهنگی بوجود بیاید. دکوراسیون بیوفیلیک باعث حس طراوت و نشاط مخصوصآ در کودکان می‌شود. آمارها همچنین نشان داده است که مسافران علاقه بیشتری به اقامتگاه‌ها و خانه‌هایی با دکوراسیون طبیعت‌گرا دارند و حتی حاضرند هزینه بیشتری برای اقامت در این خانه‌ها بپردازند.

اما برای پیاده کردن چنین دکوراسیونی در فضای اقامتگاه‌ چه راه‌هایی وجود دارد؟ می‌توانید از تعداد زیادی گل و گلدان، آثار هنری الهام گرفته از طبیعت، استفاده از رنگ‌های سبز و پارچه‌ها و الیاف طبیعی کمک بگیرید.

دکوراسیون اسکاندیناوی Scandinavian Design

دکوراسیون اسکاندیناوی
دکوراسیون اسکاندیناوی

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی اقامتگاه، دکوراسیون اسکاندیناوی است. یک روش نسبتآ مقرون به صرفه برای چیدمانی ساده و منظم!. دکوراسیون اسکاندیناوی، برای نخستین بار در کشورهایی مثل نروژ، فنلاند، دانمارک و سوئد تعریف شد. هدف از این طرح ایجاد فضای مینیمال و احساس آرامش برای ساکنان خانه بود.

بعد از جنگ جهان دوم، سبک اسکاندیناوی به یکی از شیوه‌های محبوب طراحی خانه در سراسر دنیا تبدیل گشت. علت این شهرت هم سادگی و کاربردی بودن آن بود. در حال حاضر این شیوه معماری در بسیاری از خانه‌ها و حتی ادارات اجرا می‌شود. محبوبیت این سبک در اقامتگاه‌ها نیز چنان افزایش یافته است که خانه‌های با دکوراسیون اسکاندیناوی، 59 درصد شانس بیشتری برای رزرو دارند.

سبک اسکاندیناوی معمولآ با ویژگی‌هایی مثل دیوارهای سفید، کفپوش چوبی و مبلمان مدرن شناخته می‌شود. با این حال اگر دوست دارید از این سبک در طراحی اقامتگاه خود الهام بگیرید، می‌توانید از عناصری مثل چوب، مبلمان ساده، فضای منظم، نور طبیعی زیاد و رنگهای خنثی استفاده کنید.

دکوراسیون مزرعه‌ای مدرن Modern Farmhouse Design

دکوراسیون خانه مدرن
دکوراسیون خانه مدرن

ترکیب ویژگی‌های دکوراسیون مدرن با عناصر خانه‌ روستایی، مهم‌ترین اصل در سبک مزرعه‌ای مدرن است. در حقیقت در این طرح، بافت سنتی در چیدمان خانه بسیار استفاده می‌شود. چنین خانه‌هایی معمولآ به دلیل احساس راحتی و آرامش، طرفداران بسیاری دارند.

این سبک از سال 2020 و با شیوع بیماری کرونا محبوب شد. زمانی که مسافران به دنبال اقامتگاهی راحت و شبیه به خانه می‌گشتند. نتایج اطلاعات اینترنتی مسافران در سال 2020 نشان می‌دهد که اقامتگاه‌هایی با این دکوراسیون، 50 درصد بیشتر از خانه‌های دیگر جستجو شده‌اند.

در سبک مزرعه‌ای مدرن، ظاهر سنتی و روستایی خانه با مینیمال‌ترین وسایل معاصر ترکیب می‌شود. تیرهای چوبی روستایی، شومینه‌های دنج، میز ناهارخوری بزرگ و پالت‌های رنگی سفید از جمله ویژگی‌های این شیوه است.

به نظر می‌رسد دکوراسیون مزرعه‌ای مدرن به سرعت و با گذشت زمان محبوب و محبوب‌تر می‌شود. سایت Bankrate در آخرین تجزیه و تحلیلِ محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها دریافت که خانه‌های مزرعه مدرن بعد از خانه‌های اسکاندیناوی در رتبه پرطرفدارترین‌ها قرار دارند.

سخن پایانی، امکانات اقامتگاه مهم‌تر است یا دکوراسیون؟

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

بدون شک مسافران جذب خانه‌هایی می‌شوند که امکانات متفاوتی داشته باشد. استخر، سالن اختصاصی ورزش، میز بیلیارد یا وسایل آشپزخانه می‌تواند هر مسافری را برای رزرو وسوسه کند. با این حال امکانات، تنها عامل موثر در انتخاب مسافران نیست!

مسافران به شدت به خانه‌‎هایی علاقه دارند که در چشم آنها دلنشین، راحت و جذاب باشد. به همین دلیل بسیاری از میزبانان برای جذابیت‌های بصری و طراحی داخلی اقامتگاه سرمایه‌گذاری می‌کنند. این میزبانان با وجود آینده‌ای نامشخص در صنعت گردشگری، تیم‌های طراحی داخلی استخدام کرده‌اند یا در حال همکاری با شرکت‌های دکوراسیون خانه هستند.

فراموش نکنید که مسافران به شدت به جزئیات طراحی خانه اهمیت می‌دهند. آنها انتظار دارند تا سفرشان را در اقامتگاه‌های متفاوت و زیبا بگذرانند. پس برای اولین و بیشترین اثر روی نظر آنها، به طراحی اقامتگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ترجمه و نگارش: شبنم بهروز

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب