نکات کلیدی برای رعایت اخلاق حرفه‌ای با مسافران

0

مسافران معمولا چه خانه‌هایی را بیشتر رزرو می‌کنند؟ سوالی که ممکن است میزبانان بسیاری به آن فکر کنند و به دنبال پاسخ واقعی آن بگردند. بگذارید تا کمی به شما در این زمینه کمک کنیم! پاسخ این سوال بسیار ساده است: مسافران خانه‌ای را بیشتر دوست دارند که در آن به یاد ماندنی‌ترین لحظات را تجربه کرده باشند. بخش بزرگی از این لحظات و تجربه‌ها به رفتار میزبان بستگی دارد. در ادامه با شما از الگوی رفتار حرفه‌ای میزبانان با مسافران صحبت می‌کنیم:

اخلاق و رفتار حرفه‌ای یک میزبان

به طور کلی 4 رفتار حرفه‌ای در برخورد با مسافران وجود دارد. به شما توصیه می‌کنیم که این رفتارها را به خاطر بسپارید و آنها در برخورد با میهمانان به طور جدی رعایت کنید:

خدمات ویژه برای مسافران

گاهی اوقات آماده کردن چای و قهوه برای مسافران، می‌تواند به سادگی توجه آن‌ها را به مهمان‌نوازی و مراقبت شما جلب کند. فراموش نکنید مسافران بیشتر از هرچیز به اقدامات خدماتی میزبانان دقت می‌کنند. بگذارید تا راحت‌تر با شما صحبت کنیم! جمله‌ای که بیشتر مسافران دوست دارند از زبان میزبان خود بشنوند این است: « برای آرامش و آسایش شما چه کاری می‌توانم انجام دهم؟»

میزبانی که بی‌حوصله است و وقت کافی برای میهمانان نمی‌گذارد و یا به خواسته‌ها و احساسات آن‌ها اهمیتی نمی‌دهد، نباید توقعی از بازگشت دوباره مسافران داشته باشد. زمانی که میزبان از روی مهمان نوازی (و نه تنها تعهد) به خوبی از مسافران پذیرایی می‌کند، به آنها احساس ارزشمندی، قدردانی و استقبال را منتقل خواهد کرد.

نمونه‌هایی از خدمات ویژه

  • هیزم آماده در شومینه
  • چاقوهای تیز در آشپزخانه
  • تعمیر و نگهداری به موقع وسایل خانه
  • روشن گذاشتن چراغ ورودی در زمان ورود مسافران
  • داشتن یک تخت خواب خوب و راحت
  • تنظیم دمای اتاق با توجه به فصل
  • پخش موسیقی برای محیط

توجه و اهمیت به مسافران

هیچ چیز مانند توجه کامل به مسافران، آن‌ها را نسبت به مهمان‌نوازی شما خوشحال نخواهد کرد. اما منظور ما از توجه کامل چیست؟

توجه کامل یعنی گذاشتن وقت و زمان برای پذیرایی از مسافران! چطور باید این توجه را به مسافران نشان داد؟ با گوش دادن به حرف‌ها و خواسته‌های آن‌ها، اهمیت دادن به نیازشان و راهنمایی آن‌ها برای داشتن یک سفر متفاوت و جذاب. چنین عملکردی به مسافران نشان می‌دهد که میزبان برای آن‌ها زمان بیشتری را صرف کرده است تا اقامت ویژه‌ای برایشان فراهم کند. در چنین شرایطی است که مسافران احساس خاص و دوست‌داشتنی بودن می‌کنند.

نمونه‌هایی از زمان کیفیت

  • آگاه کردن مسافران به توصیه‌های محلی قبل از ورود
  • پاسخگویی متفکرانه به سوالات مسافران
  • ارتباط ساده با مسافران از طریق تلفن همراه
  • تهیه یک دفترچه خوش آمدگویی که شامل اطلاعات منطقه درباره کافی شاپ‌ها، خواربارفروشی‌ها و بهترین جاذبه‌های محلی باشد.
  • فضایی کاملا تمیز
  • یادداشت خوش آمد گویی دست نویس در بدو ورود

بسته‌های هدیه خوشامدگویی

پیش از همه به خاطر داشته باشید که تهیه هدایای خوشامدگویی به معنای مادی‌گرایی نیست. در پسِ هدیه ساده و دوستانه شما، مراقبت، تفکر و تلاشی نهفته است که به سادگی به چشم مسافران خواهد آمد. یک هدیه خوش‌آمدگویی نشان می‌دهد که میزبان، مهمان را می‌شناسد، از او مراقبت می‌کند و به پاس اقامتش از او قدردان است.

لازم نیست که حتمآ یک هدیه گران قیمت یا خاص در نظر بگیرید. یک سوغاتی کوچک محلی می‌تواند تمام آن چیزی باشد که مسافران را به وجد خواهد آورد. فراموش نکنید که هدایا نماد صمیمانه قدردانی میزبان از مسافران هستند.

نمونه‌هایی از هدایای خوشامدگویی

  • یک کالای محلی با لوگوی خانه یا اقامتگاه شما
  • هدیه سورپرایز برای مناسبتی که مسافران می‌خواهند آن را در خانه شما جشن بگیرند
  • کارت تبریک
  • لیست تخفیف‌های محلی از کسب و کارهایی که در اطراف وجود دارد
  • هدیه تشکر پس از اقامت

استفاده از کلمات کلیدی

در کنار عملکرد خوب، استفاده از برخی کلمات و جمله‌ها تاثیر به سزایی روی مسافران می‌گذارد. فراموش نکنید که عبارات قدردانی و تشکر برای مسافران معنای ویژه‌ای دارد. یکی از این عبارات، این جمله ساده است: “از اینکه مهمان ما هستید متشکرم”! چنین جمله‌ای به سادگی روحیه مسافران را عوض خواهد کرد.

پاسخ‌های بی‌ادبانه و سرسری و رابطه نامناسب با مسافران، آنها را از اقامت در خانه شما پشیمان می‌کند. به خاطر داشته باشید که مسافران به سختی چنین برخوردهایی را فراموش می‌کنند.

نمونه‌هایی از کلمات تاثیرگذار

  • گفتن “متشکرم”
  • تشکر از آن‌ها برای انتخاب اقامتگاه
  • برای خوشامدگویی مسافران در روز اقامت، با آن‌ها تماس بگیرید و یا پیامک و ایمیل بزنید.
  • تماس دوستانه و انتقاد پذیرانه بعد از اقامت

 

ترجمه و نگارش: شبنم بهروز

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*