چگونه میزبان گردشگران خارجی باشیم؟

0

ایران کشوری است که به دلیل جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مقصد هیجان انگیزی برای گردشگران مختلف به حساب می‌آید. آمارهای اخیر نشان می‌دهند که بیش از ۷۱۵ هزار نفر تبعه خارجی در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ به ایران سفر کرده‌اند. در این میان اتباع کشورهای همسایه همچنان در صدر مسافران و گردشگران ورود به کشور قرار دارند.

بسیاری از این مسافران در کنار گردشگری، دوست دارند تا در خانه‌های بومی اقامت کنند و زندگی جاری مردم را از نزدیک ببینند. بنابراین به عنوان یک میزبان، بهتر است که اصول رفتار با مسافران خارجی را بشناسید و به گردشگرانی که دور از خانه خود هستند، احساسِ خوب در خانه بودن را نشان دهید.

در ادامه با شما از مهم‌ترین اصول میزبانی گردشگران خارجی صحبت می‌کنیم:


میزبان سایت شب شوید


محتوای انگلیسی تولید کنید

اگر برای خانه یا اقامتگاهتان سایت یا صفحه‌ای در اینستاگرم دارید، بهتر است که اطلاعات و محتوای خود را در کنار زبان فارسی، به زبان انگلیسی هم ترجمه کنید. واضح است که مسافران خارجی برای خواندن تجربه‌های هیجان انگیزِ اقامتگاه شما، نمی‌توانند از زبانی به جز انگلیسی کمک بگیرند. فراموش نکنید که هیچ چیز به اندازه تولید محتوای انگلیسی توجه گردشگران را به اقامتگاه شما جلب نخواهد کرد.

حتی می‌توانید از دیگر مسافران خارجی که در خانه شما اقامت داشته‌اند بخواهید که در یک ویدیوی کوتاه، چند جمله‌ای به زبان انگلیسی یا حتی زبان اصلی خودشان و درباره تجربه اقامت بگویند. به این ترتیب می‌توانید با مسافران متعددی در سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کنید.

صبور باشید

یک محیط دلپذیر برای مسافران، استرس حضور در کشور جدید را برای آنها از بین می‌برد. بهترین و موثرترین روش برای برقراری ارتباط صمیمانه با گردشگران خارجی، در صبوریِ شما نهفته است. به آنها کمی فضا و زمان بدهید تا در خانه به خوبی مستقر شوند و بتوانند به حال و هوای اقامتگاه عادت کنند. در مورد سئوالات آنها صبور باشید و سعی کنید با نهایت مهربانی و آرامش به آنها پاسخ دهید.

اصطلاحات اساسی مکالمه را یاد بگیرید

میزبانی گردشگر خارجی
میزبانی گردشگر خارجی

دانستن اصطلاحات اساسی زبان مسافران، به شما کمک می‌کند تا با آنها وارد یک رابطه دوستانه و صمیمانه شوید. اینکه کسی بتواند در یک کشور خارجی با شما صحبت کرده و شما را درک کند، احساس آرامش را در وجود شما جاری خواهد کرد.

قبول داریم که ارتباط زبانی ممکن است سخت‌ترین مانعی باشد که هنگام مواجهه با مهمانان بین المللی با آن روبه‌رو می‌شوید. با این حال، این مشکل را می توان به راحتی با برنامه‌هایی مانند Google Translate حل کرد؛ جایی که می‌توانید ترجمه صحبت‌ها را برای ارتباط آسان‌تر دریافت کنید.

علاوه بر این می‌توانید یک کتابچه ترجمه ساده برای مسافران با واژگان و عباراتی که ممکن است نیاز به استفاده داشته باشند، تهیه نمایید. این کتابچه کوچک می‌تواند حاوی چند کلمه ساده از زبان فارسی و برگردانِ آن به زبان انگلیسی باشد.

قوانین خانه را به خوبی توضیح دهید

این احتمال وجود دارد که مهمانان شما قوانین خانه را بدانند و درک اولیه‌ای از آن داشته باشند. با این حال، توضیح کامل قوانین اقامتگاه برای جلوگیری از سوءتفاهم‌های احتمالی ضروری است. بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی، این است که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و قوانین خانه را به زبان انگلیسی تهیه کنید تا به راحتی برای مهمانان قابل درک و دسترسی باشد.

اطلاعات و امکانات لازم را مشخص کنید

ممکن است برای مسافران خارجی، پیدا کردن راهِ خانه یا تهیه مایحتاج اولیه سخت و چالش برانگیز باشد. اینجاست که شما می‌توانید به آنها با تهیه برخی لوازم ضروری کمک کنید. آداپتور، شارژر موبایل، وای فای، لوازم بهداشتی و اقلام اولیه برای تهیه غذا از جمله این امکانات هستند.

بهتر است که اطلاعات دیگری مانند آدرس صرافی، امکانات حمل و نقل عمومی و پروتکل‌های اضطراری را در یک کاغذ یا دفترچه نوشته و در اختیار مسافران قرار دهید. داشتن یک دفترچه راهنما به مسافران برای درک محیط جدید کمک خواهد کرد.

علاوه بر این می‌توانید توصیه‌های محلی مانند رستوران‌های بومی یا جاذبه‌های متفاوت اطراف را به اطلاعات دفترچه اضافه کنید. حتماً آن را به زبانی که مسافران صحبت می‌کنند ترجمه کنید تا توضیحی ساده از آنچه در خانه و محله شما می‌گذرد، در اختیار مسافران قرار بگیرد.

قرار دادن خوراکی‌ها و تنقلات محلی در اقامتگاه می‌تواند بازدیدکنندگان را تشویق کند تا از نقطه امن خود خارج شده و با غذاهای جدید آشنا شوند. فراموش نکنید که فراهم کردن یک محیط دلپذیر برای مسافران، تجربه شگفت انگیزی را ایجاد می‌کند که برای آنها فراموش نشدنی خواهد بود.

آداب و رسوم و فرهنگ محلی را به اشتراک بگذارید

آداب و رسوم محلی
آداب و رسوم محلی

مهم نیست که مسافران خارجی برای کسب و کار و یا برای اوقات فراغت در خانه شما اقامت کرده‌اند. بسیاری از آنها درک عمیقی از فرهنگ محلی – محیطی اطراف ندارند. آنها نمی‌دانند که نحوه غذا خوردن، رفت و آمد و شیوه‌های رفتاری مرسوم در منطقه شما چگونه است. اما شما می‌توانید به عنوان یک میزبان، در این زمینه به آنها کمک کنید. با به اشتراک گذاشتن داستان‌ها یا حتی چرخاندن مسافران در شهر، فرهنگ محلی خود را به بهترین شکل به آنها نشان می‌دهید.

تفاوت اصلی میزبانی عادی با میزبانی از مسافران خارجی در همین موضوع نهفته است. مسافران خارجی بیشتر از هر گردشگر دیگری به کمک و راهنمایی شما نیاز دارند. به اشتراک گذاشتن رسوم محلی تقریباً معادل باز کردن درها به روی کشور و فرهنگتان است. موضوعی که بدون تردید به یکی از رضایت بخش‌ترین تجربیات این مسافران تبدیل خواهد شد.

ممکن است که گردشگران از تفاوت‌های کوچک بین کشورها آگاه نباشند. به عنوان مثال، شیوه استفاده از سطل‌های بازیافت می‌تواند بین دو کشور بسیار متفاوت باشد. برای اطمینان از اینکه مسافران درک روشنی از این تفاوت‌ها دارند، باز هم تهیه یک برگه راهنما در مورد آداب و رسوم محلی برای آنها بسیار مفید خواهد بود.

این راهنما می‌تواند شامل قوانین نوشیدن، نحوه استفاده از سطل‌های بازیافت و توضیح انعام استاندارد باشد. با به اشتراک گذاشتن این اطلاعات، مسافران می‌توانند تصویری واقعی از تفاوت‌های فرهنگی داشته باشند. در نتیجه چالش‌هایی مانند “شوک فرهنگی” برای چنین گردشگرانی اتفاق نخواهد افتاد.

 

ترجمه و نگارش: شبنم بهروز

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب