بهترین جاهای دیدنی متل قو؛ از برج‌های دوقلو تا غار دانیال

0

آن زمانی که جمشید جوانشیر تصمیم گرفت در جنگل‌های کلارآباد متل تأسیس کند و هتلی بسازد که رقیب هتل‌های لوکس رامسر و چالوس شود، اصلا فکرش را هم نمی‌کرد که ایده او تا این حد بگیرد. چند دهه بعد، همه شاهد هستیم که ایده او آن‌قدر گرفته که بسیاری هر سال برای بازدید از جاهای دیدنی متل قو خودشان را از مسیرهای دور به این شهر می‌رسانند و در مسیر، رؤیای قدم زدن در خیابان دریاگوشه و تماشای ساحل متل قو را در سر می‌پرورانند.

اگر شما هم دوست دارید با جاهای دیدنی این شهر بیشتر آشنا شوید و در سفر بعدی به این شهر هیچ‌کدام از دیدنی‌های آن را از قلم نیندازید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

متل قو کجاست؟

متل قو کجاست؟
این شهر در کرانه دریای خزر و بین عباس‌آباد و نمک‌آبرود قرار دارد.

برخلاف بیشتر شهرهای مشهور مازندران، متل قو سابقه تاریخی آن‌چنانی ندارد و تأسیس آن به دهه 30 هجری شمسی باز می‌گردد. متل قو یا شهرک ساحلی تازه تأسیس مجمود جوانشیر در این زمان در منطقه کلارآباد شروع به کار می‌کند و بعد از استقبال مشتریان، آهسته آهسته افرادی در اطراف این متل ساکن می‌شوند و هسته اولیه ساقی کلایه، متل قو یا سلمانشهر فعلی شکل می‌گیرد.

متل قو در حدفاصل شهرهای نمک‌آبرود و عباس‌آباد در استان مازندران قرار دارد. نزدیکی این شهر به چالوس، داشتن جاهای دیدنی متعدد و وجود امکانات رفاهی مدرن در این شهر باعث شده که یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی کشور باشد.

برای اجاره ویلا در متل قو کلیک کنید

با جاهای دیدنی متل قو آشنا شوید

جاذبه اصلی متل قو، هم‌جواری ساحل و دریا است و اصلا همین جاذبه عامل اصلی پیدایش این شهر محسوب می‌شود؛ چون جمشید جوانشیر دلبسته همین جاذبه شد و تصمیم گرفت این منطقه را آباد کند. با توجه به این موضوع، بیشتر جاهای دیدنی متل قو شامل جاذبه‌های طبیعی می‌شود که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

ساحل متل قو

ساحل متل قو
ساحل متل قو، مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه آن است.

مثل هر شهر ساحلی مشهور دیگری، ساحل و دریا در صدر فهرست جاهای دیدنی متل قو قرار دارد. ساحل سلمان شهر به دلیل داشتن تفریحات آبی مدرن، رستوران‌های ساحلی شیک و برج‌های دوقلوی عظیم‌زاده یا همان الماس قو، با سایر سواحل شمال تفاوت دارد. این ساحل حتی در شب‌های بهار و تابستان هم شلوغ است؛ چون نورپردازی زیبای برج‌های الماس قو آن را روشن و زیبا می‌کند.

به جز قدم زدن و تفریحات آبی، این ساحل سرگرمی‌های دیگری مثل فوتبال و والیبال ساحلی هم دارد.

آدرس ساحل متل قو: شمال شهر متل قو

غار آبی دانیال

غار آبی دانیال، از بهترین جاهای دیدنی متل قو
دومین غار رودخانه‌ای کشور از نظر وسعت

غار آبی دانیال پدیده گردشگری شگفت‌انگیزی است که در جنوب متل قو قرار دارد. غار دانیال عنوان دومین غار رودخانه‌ای بزرگ کشور را یدک می‌کشد و به همین دلیل از مهم‌ترین جاهای دیدنی متل قو محسوب می‌شود. تمامی مسیر این غار 2000 متری پر از آب است و چون ارتفاع سقف غار زیاد نیست، باید به جای قایق، این مسیر را با پای پیاده طی کنید. البته هوای همیشه خنک این غار و مناظر شگفت انگیز آن، پیمودن این مسیر را لذتبخش می‌کند.

این غار به دلیل فرسایش زمین و تغییرات اقلیمی در طول قرن‌های شکل گرفته و بنا بر گفته‌های بازدیدکنندگان قبلی، آب آن قابل شرب است.

آدرس غار دانیال متل قو: شهرستان سلمان شهر، روستای دانیال

جنگل تیلاکنار

جنگل تیلاکنار، از زیباترین جاهای دیدنی متل قو
کافی است خیابان دریاگوشه را به سمت جنوب بروید تا به ورودی جنگل تیلاکنار برسید.

جنگل تیلاکنار در حقیقت بخشی از جنگل کلارآباد و نمک‌آبرود است که در جنوب شرقی متل قو قرار دارد. دسترسی به این جنگل چندان دشوار نیست و کافی است خیابان دریاگوشه (بهشتی فعلی) را به سمت جنوب بروید تا به روستای تیلاکنار و ورودی این جنگل برسید.

مثل بسیاری از جاهای دیدنی متل قو، در نزدیکی این جنگل هم می‌توانید ویلاهای شیک و مدرن اجاره کنید و از هوای مطبوع آن لذت ببرید. این هوای مطبوع، به دلیل رودخانه‌ای است که از میان جنگل تیلاکنار می‌گذرد که با وجود عمق کم، همیشه جاری است. زیبایی‌ها و هوای خنک این جنگل باعث شده که بسیاری از گردشگران آن را برای جنگل نوردی، کمپینگ و پیک‌نیک انتخاب کنند.

آدرس جنگل تیلاکنار متل قو: سلمان شهر (متل قو)، روستای تیلاکنار، جنگل تیلاکنار

روستای اسب چین

روستای اسب چین بین متل قو و عباس‌آباد قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی متل قو است که قدمت آن به قرن‌ها قبل می‌رسد. جاذبه اصلی این روستا، رودخانه‌ای با آب سفید است که به همین دلیل در زبان محلی به «گوشیر» مشهور شده است. این رودخانه میزبان تعدادی از گونه‌های ماهی شمال است و از چشمه هم‌نام خود سرچشمه می‌گیرد.

البته این روستا مثل قبل چندان بکر نیست و در آن انواع شهرک‌های ویلایی مختلف ساخته شده است؛ اما هنوز هم با اجاره یکی از این ویلاها می‌توانید از هوای دلپذیر و مناظر سرسبز و زیبای آن لذت ببرید.

آدرس روستای اسب چین متل قو: سلمان شهر (متل قو)، بعد از سلامت سرا، روستای اسب چین

مرکز خرید الماس قو (برج‌های عظیم‌زاده)

برج‌های الماس قو؛ از مهمترین جاهای دیدنی متل قو
این برج‌ها تنها کاربری تجاری ندارند و تعدادی از طبقات آن‌ها به مجتمع مسکونی قو و هتل پنج‌ستاره الماس اختصاص دارد.

برج‌های دوقلوی الماس قو یا همان برج‌های عظیم‌زاده، نماد متل قو محسوب می‌شوند و زمانی که در جاده ساحلی به سمت این شهر می‌رانید، با دیدن آن می‌توانید مطمئن شوید که متل قو نزدیک است. این برج‌ها توسط بخش خصوصی و شخصی به نام احمد عظیم‌زاده ساخته شده‌اند و 25 طبقه دارند. البته به تازگی یک برج سوم هم به آن‌ها اضافه شده؛ اما اهالی متل قو و گردشگران هنوز هم آن‌ها را با نام برج‌های دوقلو می‌شناسند.

این برج‌ها تنها کاربری تجاری ندارند و تعدادی از طبقات آن‌ها به مجتمع مسکونی قو و هتل پنج‌ستاره الماس اختصاص دارد. بخش تجاری برج‌های عظیم‌زاده به دلیل وسعت و تنوع کالاها، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی متل قو است که می‌تواند چند ساعتی از وقت شما را به خود اختصاص دهد.

آدرس مرکز خرید الماس متل قو: متل قو، جاده ساحلی

خیابان دریاگوشه

خیابان دریاگوشه؛ از بهترین جاهای دیدنی متل قو
خیابان دریاگوشه دسترسی خوبی به برج‌های الماس قو، غار دانیال، جنگل تیلاکنار و پلاژهای ساحلی دارد.

خیابان دریاگوشه یکی از اروپایی‌ترین خیابان‌های شهرهای شمالی و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی این شهر است که جنوب متل قو را به ساحل آن متصل می‌کند. این خیابان میزبان رستوران‌های مدرن، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های برندهای مختلف و ویلاها و مجتمع‌های اقامتی شیک است و به همین دلیل به عنوان خیابانی لوکس شناخته می‌شود.

خیابان دریاگوشه دسترسی خوبی به برج‌های الماس قو، غار دانیال، جنگل تیلاکنار و پلاژهای ساحلی دارد و در آن به هر سمتی که حرکت کنید، به یک جاذبه زیبا می‌رسید. البته قدم زدن در این خیابان و تماشای زندگی شبانه آن نیز خالی از جذابیت نیست.

آدرس خیابان دریاگوشه متل قو: متل قو، میدان اصلی متل قو، خیابان دریاگوشه

بازارچه ترکمن‌ها

بازار ترکمن متل قو
این بازار پر از رنگ و زیبایی است.

اگر در متل قو دلتان برای مظاهر زندگی سنتی و غیرلوکس تنگ شد، می‌توانید سری به بازارچه ترکمن‌ها بزنید که در شرق این شهر قرار دارد. در این بازار می‌توانید انواع صنایع‌دستی، تره‌بار و لوازم بهداشتی را پیدا کنید که توسط فروشندگان ترکمن عرضه می‌شوند. جادوی رنگ‌های پوشاک ترکمن و پوشش و گویش زیبای فروشندگان این بازار، آن را به یکی از جاهای دیدنی متل قو تبدیل کرده است.

آدرس بازارچه ترکمن‌های متل قو: متل قو، جاده ساحلی، بعد از فرج‌پور

تفریحات ساحلی متل قو

تنوع بالای تفریحات آبی در متل قو باعث شده که این شهر به یکی از بهترین مقاصد تفریحات شمال تبدیل شود و به همین دلیل باید ساحل قو را یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی متل قو دانست. در این ساحل و پلاژهای آن می‌توانید تفریحات زیر را تجربه کنید:

پاراسل

پاراسل، از تفریحات آبی متل قو
این تفریح سراسر هیجان و شگفتی است و به شما این امکان را می‌دهد که تمام متل قو را در یک قاب ببینید.

پاراسل احتمالا محبوب‌ترین تفریح آبی متل قو است. این وسیله از یک یا 2 صندلی، یک چتر و قایق تندرو تشکیل شده و وقتی قایق با سرعت بالا حرکت می‌کند، باد چتر و صندلی‌های آن را به هوا می‌برد و این اتفاق به شما حس پرواز را می‌دهد. این تفریح سراسر هیجان و شگفتی است و به شما این امکان را می‌دهد که تمام متل قو و دریای مازندران را در یک قاب ببینید.

شاتل

بنانا سواری در ساحل متل قو
خیلی‌ها می‌گویند لذت این تفریح به داخل آب افتادن است.

شاتل و بنانا در اصل تیوپ‌های بادی بزرگی هستند که شما می‌توانید با خانواده و دوستان سوار آن شوید و بعد یک قایق شما را روی آب می‌کشد. سبک‌تر بودن تیوپ باعث می‌شود که روی موج‌ها بالا و پایین برود و شما هیجان زیادی را تجربه کنید. البته خیلی‌ها می‌گویند لذت این تفریح به داخل آب افتادن است و به همین دلیل، پیش از سوار شدن به شما جلیقه نجات می‌دهند.

اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیردریایی یکی از کمیاب‌ترین تفریحات آبی است که تنها در چند شهر خاص شمال و جنوب پیدا می‌شود. در این تفریح شما وارد وسیله‌ای شبیه به اسکوتر می‌شوید که کپسول اکسیژن دارد و بعد شما را به اعماق دریا می‌فرستند تا ماهی‌ها و گیاهان دریایی را از نزدیک ببینید.

کیبل اسکی

در کیبل اسکی شما روی تخته‌ای شبیه به اسکیت برد سوار می‌شوید و باید طنابی را در دست بگیرید که سر دیگر آن به یک قایق تندرو متصل است و شما را روی آب می‌کشد. لذت بردن از این تفریح قلق دارد و پیش از استفاده، مسئولان آن آموزش‌های لازم را به شما می‌دهند.

فلای بورد

فلای بورد یکی دیگر از تفریحات آبی است که تجربه پرواز را در اختیارتان می‌گذارد. در این وسیله شما روی سطحی می‌ایستید که به فشار بالای آب متصل است و این فشار بالا، شما را به آسمان می‌برد. هیجان این تفریح وصف‌ناشدنی است و آن‌هایی که فلای بورد را تجربه کرده‌اند، همگی موافق هستند که هزینه زیاد این وسیله ارزش لذت آن را دارد.

جت اسکی

جت اسکی، از تفریحات آبی متل قو
این تفریح لذت قایق سواری با سرعت بالا را در اختیارتان می‌گذارد.

جت اسکی ترکیبی از موتور و قایق است و خودتان آن را روی آب هدایت می‌کنید. این تفریح لذت حرکت با سرعت بالا روی دریا را در اختیارتان می‌گذارد؛ البته به شرطی که به توصیه‌های راهنما توجه کنید و حرکات نمایشی نکنید.

بهترین زمان سفر به متل قو

بهترین زمان سفر به متل قو
بهترین زمان سفر به این شهز از اوایل بهار تا اوایل خرداد است.

آب‌وهوای این شهر مثل سایر شهرهای ساحلی شمال در اواخر بهتر و کل تابستان شرجی است و در پاییز و زمستان رو به سردی می‌رود. اگر اهل قدم زدن در ساحل دریا و گرفتن آرامش از تماشای آن باشید، بهترین زمان سفر به متل قو برای شما پاییز است؛ اما اگر می‌خواهید تفریحات آبی متعدد این شهر را تجربه کنید و آب‌تنی در دریا برایتان در اولویت است، باید ماه‌های فروردین و اردیبهشت به این شهر سفر کنید. در این ماه‌ها هوای متل قو هم در بهترین حالت خود قرار دارد.

چگونه به متل قو برویم؟

همان‌طور که گفتیم متل قو بین نمک‌آبرود و عباس‌آباد قرار دارد و به همین دلیل بهترین مسیر برای دسترسی به جاهای دیدنی متل قو، آزادراه تهران شمال و جاده چالوس است. بعد از رسیدن به چالوس باید وارد کمربندی چالوس-تنکابن شوید و جاده ساحلی را در پیش بگیرید. البته اگر می‌خواهید در روزهای تعطیل به متل قو سفر کنید و نمی‌خواهید در ترافیک جاده چالوس بمانید، می‌توانید مسیر قزوین-رشت را امتحان کنید. از رشت تا متل قو چیزی حدود 3 ساعت راه است.

اقامت در متل قو با شب

در این مقاله شما را با بهترین جاهای دیدنی متل قو مثل ساحل متل قو، برج‌های الماس قو، جنگل تیلاکنار، غار آبی دانیال و … آشنا کردیم و با هم گشتی در خیابان زیبای دریاگوشه و پلاژهای ساحلی این شهر زدیم. تنوع واحدهای اقامتی در متل قو و اطراف آن زیاد است و اگر می‌خواهید برای انتخاب آن‌ها سرگردان نشوید، می‌توانید وارد صفحه اجاره ویلا و سوئیت در متل قو سلمان شهر شوید و با استفاده از فیلترهای بالای صفحه، اقامتگاه موردنظر خود را پیدا کنید.

سؤالات متداول درباره جاهای دیدنی متل قو

بهترین جاهای دیدنی متل قو کدامند؟

ساحل متل قو، برج‌های دوقلوی الماس قو، خیابان دریاگوشه، غار آبی دانیال و جنگل تیلاکنار

بهترین کافه‌های متل قو در کدام بخش شهر قرار دارند؟

برای دسترسی به بهترین کافه‌های متل قو، می‌توانید به خیابان دریاگوشه بروید.

قیمت ویلا در متل قو چقدر است؟

قیمت ویلا در این شهر به سبک دکوراسیون ویلا، وسعت و امکانات آن بستگی دارد.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*