مکان های دیدنی و تفریحی در فشم

0

فشم، تفرجگاه چسبیده به تهران

همیشه طبیعت گردی و دل سپردن به طبیعت یکی از قشنگترین لحظات زندگی هر انسانی است. یکی دیگر از طبیعت های بکر و دیدنی که در نزدیکی استان تهران است اوشان فشم  می باشد که از مناطق ییلاقی خوش آب و هوای لواسان در نزدیکی تهران است که در بخش رودبار قصران در شمیرانات واقع شده است و در زبان عامیانه آن را با نام اوشون فشم می خوانند.

فشم

دل سپردن به طبیعت زیبای اوشان فشم

در ادامه سعی کردیم چند مورد از جاهای دیدنی فشم را معرفی کنیم، با ما همراه باشید:

رودخانه فشم

رودخانه فشم که اسم صحیح‌تر آن رودخانه جاجرود است، حدود 40 کیلومتر طول دارد و در نهایت به رودخانه کرج سرازیر می‌شود. رودخانه فشم در گذشته منبع تامین آب شرب اهالی رودبارقصران بوده و امروزه به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم این رود آب آن آلوده شده است. امروزه هنوز هم عده‌ای از اهالی فشم برای آبیاری باغات از آب رودخانه فشم استفاده می‌کنند.

اگر برای گردش و تفریح به حاشیه این رود جاجرود سفر کردیم از آلوده کردن آب رودخانه بپرهیزید و بدانید که منبع اصلی تامین آب شرب شهر تهران همین رودخانه است.

رودخانه فشم (رودخانه جاجرود)روستای لالان (لالون)

روستای لالان از توابع و یکی از جاهای دیدنی فشم می‌باشد، در این روستا سراسر چمشه آب قرار دارد که مشهور ترین آن چشمه آب‌معدنی تلخاب می‌باشد.

از دیگر جاذبه های دیدنی این روستا می‌توان باغستان، تونل برفی، برفچال و چشمه آب گازدار را نام برد. این روستا به دلیل تنوع طبیعی که دارد نقطه مشترکی بین طبیعت‌گردان، کوهنوردان و گردشگران می‌باشد.

آبشار لالون

آبشار لالون فشم
آبشار لالون

آبشار لالون فشم در استان تهران واقع است. دره لالون نیز همانند سایر دره های کوهستانی دامنه جنوبی البرز، نقطه ای فوق العاده از حیث تعدد جاذبه های طبیعت گردی به حساب می آید که از آن جمله می توان از دیدنی های خاص این دره شامل:

باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و معدنی، آبشار، قله، برفچال و … نام برد که جملگی آن ها را می توان طی یک برنامه طبیعت گردی در این دره به نظاره نشست. از تهران در جاده جاجرود، با عبور از فشم، رو به شرق می رویم و با طی 10 کیلومتر به آبادی زایگان رسیده و از این نقطه با طی 3 کیلومتر به آبادی لالون می رسیم.

آبشار دربندسر

آبشار دربندسر فشم
آبشار دربندسر

یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی و گردشگری فشم، آبشار دربندسر است.

این آبشار در دره زیبایی در حدود سه کیلومتر بعد از شمشک به طرف جاده دیزین در کنار یک پیچ 180 درجه ای در سمت راست جاده واقع شده است. امتداد این آبشار به روستای دربندسر میرسد.

دره کوهستانی آبشار دربندسر فاقد باغ است ولی پوشش سبزه زار و بوته های گلپر به زیبایی آن افزوده است و وزش بادهای خنک در هنگام تابش شدید آفتاب در تابستان محیط مناسبی را برای گذراندن اوقات فراغت در آخر هفته و تعطیلات برای پایتخت نشینان فراهم نموده است.

آبشار ایگل

آبشار ایگل فشم
آبشار ایگل

آبشار ایگل در دامنه شمال شرق قله توچال واقع شده و از ارتفاع ۲۰۰۰ متری تا ۲۳۰۰ متری دارای باغات متعددی است و چشم انداز زیبایی از دامنه شمال توچال و همچنین گردنه لوپهنه دارآباد دارد.

برای دستیابی به این منطقه از جاده لواسانات به سمت اوشان و نرسیده به آهار جاده فرعی است که به روستای ایگل منتهی می شود ، روستایی با چشم اندازی زیبا و مناسب جهت گردشگری . روستای ایگل در شمال شرقی قله توچال واقع شده و یکی از مسیرهای صعود به قله توچال هم محسوب می شود

آبشار شکرآب

آبشار شکرآب فشم
آبشار شکرآب

برای رفتن به این آبشار از طریق جاده لشگرک به دو راهی لواسان و فشم میریم. در مسیر فشم، به سمت اوشان، روستای آهار قرار گرفته که فقط تا این روستا استفاده از ماشین امکان پذیراست و بقیه مسیر باید پیاده طی بشه. از روستای آهار تا آبشار حداکثر ۲ ساعت پیاده روی دارد.

از روستای آهار تا شکرآب باغ های فراوان گیلاس و آلبالو قرار داره که در ماههای اواخر خرداد تا اوایل مرداد درختان پراز میوه اند. آبشار در بین دره ای سرسبز قرار گرفته و بسیار دیدنی و زیبا است.

چشمه تلخ

چشمه تلخ فشم
چشمه تلخ

آب این چشمه کاملاً تلخ است. این مزه ویژه، ناشی از املاحی است که می تواند از نظر درمانی برای افراد مفید باشد. این چشمه از زیر سنگی سرخ رنگ می جوشد که این آب سنگ های اطراف آن راهم به رنگ مسی مایل به سرخ در آورده است.

روستای باغ گل

این روستا در 3 کیلومتری شرق اوشان واقع شده است. در سمت شرق این روستا قبرستانی وجود دارد که اهالی روستا باغگل در آن آرمیده‌اند. درخت نارونی در این قبرستان قرار دارد که داستان‌ها حاکی از آن است که چند مرتبه نوری در اطراف این درخت رویت شده به همین دلیل این درخت برای اهالی روستا باغگل مقدس به شمار می‌رود.

اگر با خودرو قصد سفر به این روستا را دارید و در آن منزل یا محل پارک خودرو را ندارید قبل از ورود به روستا باید خودرو را پارک و اندک مسافتی را پیاده طی کنید. از تصاویر این روستا و منظره‌های زیبای آن مشخص است که چرا اسم این روستا باغ گل است و یکی از جذابترین جاهای دیدنی فشم به شمار می‌رود.

روستای باغ گل

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب