روستای فلکده در دل طبیعت چالوس ، چشمتان به جاده باشد

8

کجا کمی خنک شویم:

این شاید یکی از متداول ترین سوالاتی باشد که در فصل  گرما  در ذهنمان شکل می گیرد اینکه با همه ی گستردگی و تنوعی که در ایران وجود دارد در تابستان گرم به کجا سفر کنیم که از گرما رها شویم و چند روزی را بتوانیم  در خنکای طبیعت به آرامش برسیم .

اگر آماده ی سفر هستید  مقصد  روستای فلکده است .چشمانتان را ببندید تا با هم به دل جنگلی بکر برویم و آشنا شویم و اقامت در کلبه جنگلی را تجربه کنیم .

اقامت در کلبه های جنگلی در روستای فلکده

روستای فلکده کجاست

از تهران به سمت جاده ی زیبا و پر پیچ و خم چالوس حرکت می کنیم و دلمان را به بی کران جاده می سپاریم . گذر زندگی این روزهای ما انسانهای شهری همچون پیچ و تاب این جاده ما را با خود می برد و هر کس در نقطه ای از آن آرام می گیرد . جاده چالوس جز قدیمی ترین مسیرهای دسترسی به شمال ایران بوده و در این ۸۵ سالی که عمر دارد میلیاردها سواره و پیاده و رهگذر را به شمال ایران  رسانده که همین نشانی از اهمیت این جاده می باشد .

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جاده چالوس  باغ لاله های گچسر می باشد که بی اغراق یکی از منحصربفردترین باغ گل های ایران می باشد که شما می توانید در این مجموعه ی بی نظیر با گونه های پر تنوع  گلهای  لاله  در جهان آشنا شوید و سفر کنید به دنیای پر از زیبایی گل ها .این باغ گل در ۵۴ کیلومتری جاده ی چالوس می باشد  و بهترین فصل برای دیدن این باغ اردیبهشت می باشد.

از دیگر جاذبه های پر طرفدار جاده چالوس که در ۱۲۰ کیلومتری این جاده واقع شده پیست اسکی دیزین که شاید تنها پیست بین المللی ایران می باشد و در فصل سرما هر روز صدها نفر از علاقه مندان به ورزش های زمستانی به این مجموعه  می آیند و در کنار استفاده از خدمات آن می توانند در فضایی بسیار آرام اقامت داشته باشند.

جاده چالوس زیبا در مسیر سفر به فلکده

 در ادامه سفر به روستای فلکده

آنقدر جاذبه های گردشگری این جاده پر تعداد است که دوستان اهل سفر خوب می دانند که در این جاده به راحتی مقصد تغییر خواهد کرد و این شاید رسم سفر باشد که به ما یاد می دهد که همیشه مسیر مهم تر از مقصد است. در ادامه ی مسیر جاده ی چالوس پس از گذشتن از تونل کندوان به شهر کوهپایه ای مرزن آباد می رسیم . شهری با جمعیت حدود ۲۰۰۰۰ نفر که محل تلاقی دو رودخانه چالوس و برارود  در دامنه های منطقه کم ارتفاع بیرون بشم می باشد.  از جاذبه های  گردشگری مرزن آباد دریاچه ولشت می باشد که چند سالی ست مورد توجه گردشگران و مسافران  مرزن آباد شده است  که محیطی امن و آرام  در کنار طبیعت زیبا برای میهمانان خود فراهم آورده است.

از مرزن آباد دو راه برای رسیدن به روستای فلکده وجود دارد .اولی ادامه ی همان مسیر جاده ی چالوس که منتهی می شود به شهر چالوس و دومی رفتن به سمت کلاردشت که  راه دوم برای رسیدن به روستای فلکده پیشنهاد می شود چرا که مسیر کلاردشت زیباتر و متنوع تر می باشد و همچنین برای رسیدن به روستای فلکده مسیرتان کوتاه تر می شود.

کلاردشت شهری روی ابرها

کلاردشت شهریست بر فراز کوه ها با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی زیبا و دلنواز با مردمی میهمان نواز و خون گرم که همین خونگرمی مردم باعث شده صدها نفر هر سال به فکر مهاجرت به این شهر کوهستانی بیافتند.البته همین مهاجرت های زیاد باعث  ساخت و ساز بی رویه و ویلاسازی های انبوه شده که همین امر بخش زیادی از طبیعت کلاردشت را از بین برده است ولی با این حال مادر طبیعت با همه ی سخاوتی که  در دل خود جای داده با مهربانی میزبان ما انسانها می باشد .کلار دشت از محبوبترین نقاط گردشگری در ایران می باشد. شاید یکی از مهمترین مزایای کلاردشت وجود اقامت گاه ها و ویلاهاییست که خیال مسافران را از بابت اقامت در کلاردشت راحت کرده .

جاذبه های طبیعی عباس آباد

برسیم به عباس آباد

از کلاردشت که بگذریم ناگاه خود را در میان جنگلی انبوه میبینیم که از دو طرف جاده ما را احاطه کرده است و موسیقی باد خنک به همراه این تصویر زیبا برایمان سمفونی از بهشت می نوازد. و باید حتما دیده باشید که این مسیر شما را به رویا می رساند. به شهر عباس آباد.

از مهمترین و شاید بکرترین جاذبه های طبیعی عباس آباد پارک جنگلی خشکه داران می باشد منطقه ی حفاظت شده ای که شاید تنها پارک جنگلی جلگه ای ایران می باشد که در آن می توان از موزه تاریخ طبیعی این منطقه نیز دیدن کرد موزه ای که می توانید مجموعه ای از تاکسیدرمی حیوانات وحشی این منطقه  را در آن ببینید . پارک جنگلی خشکه داران جز معدود جنگل هایی ست که بخش زیادی از آن بشدت حفاظت شده است و حیوانات جنگل آزادانه و بدون ترس از شکار به زندگی طبیعی خود ادامه می دهند.

برسیم به تنکابن

یکی از قدیمی ترین و پر قدمت ترین شهر های استان مازندران شهر تنکابن یا همان  تنک آب بن است که  در دل خود گنجینه های فراوانی از جاذبه های طبیعی جای داده که از شاخص ترینشان می توان از غار آبی دانیال نام برد که  آهک های آویزان شده از سقف غار قدمت چند میلیون ساله دارد و خیلی از غار نوردان این غار را با غار قوری قلعه یا علیصدر  مقایسه می کنند که البته هرکدامشان زیبایی خاص خود را دارند .

از دیگر جاذبه های گردشگری تنکابن  نیز باختصار به شرح زیر است:

پارک ملی خشکه حصار

جنگل دو هزار

روستای قلعه گردن تنکابن

پارک جنگلی چالدره

آبشار سنگ بن چشمه

پل چشمه کیله

و اینها شاید بخش کوچکی از جاذبه های گردشگری تنکابن هستند که دیدنشان قطعا برای هر گردشگر و مسافری جذاب می باشد. اگر قصد اقامت در تنکابن را داشته باشید می توانید از وبسایت شب ویلا و خانه های محلی اجاره نمایید.

فقط چند قدم مانده به مقصد…

از داخل شهر تنکابن باید راهی خرم آباد شوید  و تا قلعه گردن بروید تا به جاده دو هزار برسید جاده ای که شما را به یک دو راهی دیگر که یکی سمت جاده سه هزار می رود و دیگری سمت روستای لیره سر که شما باید مسیر لیره سر رو پیش بگیرید تا به ایست بازرسی جنگل بانی می رسید.

مسیر فلکده از اینجا به بعد خاکیست و در بعضی قسمت ها شیب بسیار تندی دارد به همین خاطر پیشنهاد ما رفتن این مسیر با پای پیاده است که تا مقصد دو ساعتی زمان میبره و البته بدلیل بکر بودن و زیبایی منحصربفرد این مسیر جنگلی شما اصلا متوجه گذر زمان و خستگی نخواهید شد. ولی اگر قصد پیاده روی نداشتین هم می توانید به جنگلبانی بگویید تا شماره یکی از محلی ها که ماشین مخصوص این جاده را دارد به شما بدهد تا تجربه ای متفاوت  در این جاده داشته باشید.

اقامت در جنگل شاید یکی از جذاب ترین اقامت هایی باشد که می توان در طبیعت تجربه کرد. مخصوصا در جنگلی که در آن صدای رودخانه و هوهوی پرندگان لحظه ای شما را تنها نمی گذارند.

در انتهای این مسیر چشمتان به استخر پرورش ماهی می خورد که یعنی شما رسیدید.

در سمت چپتان چند کلبه چوبی میبینید که می توانید در آنها اقامت در کلبه ی جنگلی را تجربه کنید کلبه هایی تماما چوبی بدون برق که هر ۴ فصل سال بخاری هیزمی شان روشن است .

برای اقامت  در کلبه جنگلی  می توانید  با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه با شب همراه شوید تا در زمانی کوتاه محل اقامت خود را انتخاب کنید.

آب گرم بدون گوگرد روستای فلکده

آبگرم در روستای فلکده کجاست؟

چند قدمی که از کلبه ها دور شوید به یک سرازیری می خورید که انتها ی آن دربی فلزی میبینید که همان آبگرم فلکده می باشد. آبگرمی که بر خلاف اکثر آبگرم هایی که تا  آنروز رفتید در آن خبری از بوی گوگرد نیست و حتی قابل شرب هم می باشد.

و از آن مهمتر شکل صخره ای آن که حتما شما را جذب خود می کند.

8 پاسخ
  1. Fateme نظر داده:

    روستای فوق العاده ایه ‌برای مسافررت .ممنون از معرفی و نوشته
    های خیلی خیلی مفیدتون ?

    1. فؤاد جاودان نظر داده:

      خواهش میکنم نظر لطف تون هست

  2. […] روستای فلکده در دل طبیعت چالوس […]

  3. غزاله نظر داده:

    ای کاش شماره ای برای رزرو این کلبه ها وجود داشت

    1. امیر مسعود نظر داده:

      سلام وقت بخیر.. برای رزرو به سایت شب مراجعه نمایید یا با پشتیبانی به شماره 02128111288 تماس بگیرید. امیدوارم کمکی کرده باشیم و مفتخر به میزبانی شما بزرگوار باشیم.

    2. بهروز نظر داده:

      سلام من قبلا رفتم طبیعت فوق العاده بکروزیبایی داره،شماره رزرو رو هم دارم به اسم آقارحمت که ۳برادرند ومالک اون کلبه ها هستندوبرای چادرزدن هم سکو دارند

      1. بهشته محمدی نظر داده:

        سلام دوست عزیز برای ثبت کلبه ها می‌توانید به سایت شب مراجعه کنید.

  4. شادی نظر داده:

    سلام. امیدوارم راه این چشمه کلا بسته بشود. آنجا شهرداری یا دهداری ندارد تا زباله های گردشگرنماها را جمع کند. همه هم میدانند اما خوش و خرم، زباله خود را در آنجا میریزند. جالبه که در آنجا و با آن همه سرسبزی، گاوها مشغول خوردن زباله و پوشک هستند.
    واقعا چه لزومی دارد که گردشگر بیفرهنگ همه جا برود؟ چه لزومی دارد که مجوز ساخت کلبه به افراد بدهند اما آنها را ملزم به رعایت حفظ محیط زیست نکنند؟ وقتی آن همه درآمد دارند پس ملزم شوند به اینکه یا به گردشگر بگویند زباله نکبتش را با خودش پایین ببرد و یا زباله های آنها را به پایین ببرند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب