سفر به تالش در استان گیلان و تماشای طبیعت بی‌نظیر آن

3

blogpost-180سفر به تالش قرار است یکی از خاطره‌انگیزترین و بهترین سفرهای عمرتان شود چرا که چشم‌ها به هر طرف که بچرخند کوه و جنگل و دریا می‌بینند. تالش به لحاظ تنوع پوشش گیاهی و مناظر طبیعی چشم نواز یکی از زیباترین شهرهای کشورمان است. وجود ییلاق‌های متعدد، روستاهای خوش آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان تالش را به یکی از محبوب‌ترین شهرها نزد گردشگران تبدیل کرده است. تالش یکی از شهرهای غربی استان گیلان است که با مرکز این استان یعنی شهر رشت حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر را معرفی می‌کنیم تا در زمان سفر به تالش از آن‌ها غافل نشوید.

ییلاق سوباتان:

سوباتان یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین ییلاق‌های کشورمان و به بهشت ایران معروف است. صفتی غیر از این هم نمی‌شود به ییلاق سوباتان داد. جایی که تا چشم کار می‌کند سبز است، دره‌های زیبا و روح نوازش بی انتهاست، اسب‌های وحشی در دشت‌های بی‌کران آن مشغول چریدن هستند و آبشارها و رودخانه‌های خروشانش چشم را مسحور زیبایی خود می‌کند چه چیز از بهشت کم دارد؟ به همه این‌ها اقامتی رویایی در کلبه‌های چوبی در دشت‌های خرم سوباتان را اضافه کنید. تازه این‌ها گوشه‌ای از زیبایی‌های این منطقه است. روستای ییلاقی سوباتان در ۲۰ کیلومتری غرب لیسار از توابع تالش قرار دارد و با توجه به ارتفاع ۱۹۰۰ متری که از سطح دریا دارد، دارای آب و هوایی بسیار خنک و دلپذیر حتی در گرم‌ترین روزها و ماه‌های سال است. مناسب‌ترین فصل سفر به سوباتان نیمه اول سال است چون در فصل سرما این روستا بسیار سرد است و تقریبا از سکنه خالی می‌شود. در رستوران‌های این ناحیه خوشمزه‌ترین کباب‌ها را می‌توانید نوش جان کنید. سفر به تالش را بدون رفتن به این ییلاق تمام نکنید.

blogpost-178

پارک جنگلی گیسوم:

پارک جنگلی گیسوم یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی تالش است. این پارک که با تالش حدود ۱۸ کیلومتر فاصله دارد با وجود جاده‌ای رویایی که درختان سر به فلک کشیده و تونل مانند از دو سو آن را محاصره کرده‌اند، از زیباترین جنگل‌های ایران است. در گیسوم فاصله میان جنگل و دریا و کوه بسیار کم است و هوای مطبوع، تنوع گونه‌های گیاهی و چشم‌اندازهای بی نظیرش خاطره‌ای خوش از سفر به تالش برای شما به جا می‌گذارد. همچنین با توجه به استقبال زیاد گردشگران از این منطقه تفریحی امکانات رفاهی و اقامتی خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. آلاچیق‌هایی برای استراحت، رستوران‌هایی برای نوش جان کردن لذیذترین غذاها و ویلاهای ساحلی برای اقامت بخشی از امکانات تعبیه شده برای این پارک جنگلی هستند. مکان‌هایی مناسب برای کمپ زدن در طبیعت نیز وجود دارند.

روستای شیله وشت:

همه تالش را به روستاهای ییلاقی خوش آب و هوا و سرسبزش می‌شناسند و خیلی‌ها برای سفر به تالش به قصد رفتن به این روستاها برنامه ریزی می‌کنند. یکی از این روستاهای زیبا با طبیعت بکر روستای شیله وشت است که با مردم مهمان نواز و مهربانش در ۲۸ کیلومتری تالش قرار دارد. همچنین آبشاری زیبا و سه طبقه به نام شیله وشت در کنار این روستا قرار دارد که برای رسیدن به آن فاصله کمی را از روستا باید پیاده روی کرد. در سفر به تالش جاذبه‌های طبیعی بسیاری برای بازدید می‌توانند در لیست شما قرار بگیرند که این روستا و آبشار باشکوهش یکی از زیباترین آن‌هاست.

blogpost-181

پارک جنگلی سیاه داران:

موقعیت جغرافیایی خاص این شهر باعث شده تا جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی داشته باشد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها سیاه داران است. در زمان‌های قدیم در این منطقه وجود انبوه درختان تنومند و سیاه بلوط که سر به فلک کشیده بودند، مانع از ورود افراد به این جنگل می‌شده و به همین دلیل به نام سیاه داران معروف شده است. چندین سال پیش شهرداری این منطقه را به تفرجگاهی برای گردشگران و افراد محلی تبدیل کرد و امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، آلاچیق و رستوران را در این پارک جنگلی قرار داد. همچنین سورتمه ریلی که از دل جنگل می‌گذرد از جذابیت‌های این پارک جنگلی است و لحظات مفرح و هیجان انگیزی را برای افراد می‌سازد. در سفر به تالش حتما به این جاذبه تفریحی سر بزنید و چند ساعتی را در آن خوش بگذرانید.

دریاچه سراگاه:

به فاصله کمی از پارک جنگلی سیاه داران و در حدود ۱۰ کیلومتری تالش دریاچه‌ای تماشایی در روستای سراگاه قرار دارد. دریاچه سراگاه یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری تالش است و در حصار جنگل‌ها و کوه‌ها چشم انداز و منظره‌ای بی‌نظیر نصیبمان می‌کند. آب دریاچه از چشمه‌های زیرزمینی موجود در بستر دریاچه تامین می‌شود و شالیزارهای برنج اطرافش جلوه‌ای ویژه به آن بخشیده‌اند. هنگام سفر به تالش تماشای این نگین فیروزه‌ای در قبل جنگل‌های سبز را از دست ندهید.

blogpost-182

آبشار ورزان:

آبشار ورزان با ارتفاعی بیش از ۱۰۰ متر در فاصله ۳۶ کیلومتری از شمال غرب شهر تالش قرار دارد. بهترین فصل بازدید از این آبشار، یکی از زیباترین جاهای دیدنی تالش، فصل بهار است چرا که آبشار از سایر زمان‌ها پر آب تر است. فاصله این جاذبه از سوباتان چیزی حدود ۵ کیلومتر است. در سفر به تالش به تماشای این آبشار زیبا بروید و اجازه دهید صدای گوش نواز برخورد آب با صخره‌های عظیم آبشار شما را غرق در آرامش کند.

جاذبه‌های گردشگری و طبیعی در سفر به تالش بسیارند اما خیلی از آن‌ها با فاصله کمی از هم قرار دارند. بنابراین اگر کمی در برنامه ریزی خود دقت به خرج دهید زمان کافی برای بازدید از حداکثر جاهای دیدنی این شهر را خواهید داشت. برای مثال یکی از کارهایی که زمان بیشتری در طی سفر برایتان می‌خرد این است که پیش از سفر به تالش، محل اقامت در تالش  را به صورت آنلاین انتخاب و رزرو کنید. به این طریق بیشتر وقتتان را در گشت و گذار هستید و شب که خسته شدید با خیال آسوده به اقامتگاهتان می‌آیید.

 

3 پاسخ
  1. Fateme نظر داده:

    خیلی دقیق و با جزئیات توضیح دادین . ?? از اینکه وقت میذارین و این اطلاعات رو دراختیارمون قرار میدین تشکر میکنم .

    1. فؤاد جاودان نظر داده:

      ما در سایت شب خیلی خوشحالیم که شما از نوشته های ما خوشتون میاد

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب