سفر به مازندران و روستاهای ییلاقی آن ، نگین سرسبز ایران در امتداد خزر

1

در هر فصلی از سال به خصوص فصل تابستان، همین که حرف از سفر می‌شود یکی از اولین مقاصدی که به ذهن هر فردی خطور می‌کند سفر به مازندران است.  سفر به مازندران، نگین سبز ایران با طبیعت بکر و آب و هوای بی نظیرش، طرفداران زیادی دارد. این شهر مقصد بسیاری از خانواده‌های ایرانی و حتی گردشگران خارجی است. استان مازندران قطب گردشگری کشور به حساب می‌آید و محلی سراسر آرامش برای دوستداران طبیعت است. سرتاسر این استان پر است از مناطق سرسبز و طبیعت بکر که قدم در هر کجای آن بگذاری محو زیبایی‌هایش می‌شوی، اما در این مقاله ما به تعدادی از روستاهای ییلاقی سرسبز و خوش آب و هوای مازندران اشاره می‌کنیم. مناطقی که شاید تا به حال در سفر به مازندران کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند اما مکان‌های مناسب‌تری برای سفر در فصل تابستان هستند. شما در این مناطق ییلاقی از گرما، رطوبت وهوای شرجی در امان هستید و خنک‌ترین روزهای سال را می‌توانید تجربه کنید.

 

blogpost-37

روستای جواهرده را در سفر به مازندران از دست ندهید:

 برای رسیدن به یکی از دیدنی‌ترین روستاهای ییلاقی کافیست از رامسر حدود ۲۶ کیلومتر را برانید، آن هم در جاده‌ای کوهستانی و مه اندود! جواهرده روستایی سرسبز و ییلاقی با قدمت بالا در شهرستان رامسر (عروس مازندران) است که در فصل تابستان از هوایی بسیار خنک و مطبوع بهره می‌برد. بهترین فصل برای سفر به روستای جواهرده بهار و تابستان است، زیرا در نیمه دوم سال به خصوص زمستان هوا آنقدر سرد است که تقریبا خالی از سکنه می‌شود. وجود جنگل‌های طبیعی، مراتع و آبشارهایی زیبا در مسیر و خود روستا، هر عاشق طبیعتی را مجاب می‌کند که برای باز پس گرفتن آرامش خود به این بهشت زمینی سفر کند. همچنین می‌توانید از دریاچه قو در نزدیکی روستای جواهرده، آبشار صفارود در ابتدای جاده جواهر ده و پس از آن از پارک جنگلی صفارود نیز دیدن کنید. شب را در همین منطقه بمانید و از مناظر بکرش لذت ببرید.

روستای آلاشت در نزدیکی تهران:

اگر می‌خواهید زندگی میان ابرها را تجربه کنید و آن را فقط در خیالات خود تصور نکنید، روستای ییلاقی آلاشت یکی از بهشت های بی نظیر ایران است. روستای آلاشت از توابع سوادکوه مازندران، یکی از زیباترین و بکرترین مناطق ییلاقی است. این یعنی در سفر به مازندران نباید این جاذبه را از دست بدهید. با گذر از جاده سرسبز آلاشت به یک دوراهی می‌رسید که یک راه شما را به امامزاده می‌رساند و راه دیگر به روستاهای هلی چال و سواد رودبار.

یکی دیگر از امکاناتی که در این سفر می‌توانید از آن بهره ببرید رصدخانه‌ای بر فراز آلاشت است. شما پس از گذر از پلکانی طولانی به آن می‌رسید و می‌توانید آسمان و ستارگانش را به تماشا بنشینید. این را هم یادتان باشد که آبشار چرات و پل ورسک در مسیر رسیدن به آلاشت هستند و می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. اقامتگاه های بومی این منطقه خود یکی از چاذبه های گردشگری منطقه سوادگوه است.

blogpost-36

روستای یوش و بلده و زادگاه نیما یوشیج:

بلده شهری با طبیعتی شگرف از توابع شهرستان نور مازندران است. منطقه‌ای ییلاقی احاطه شده میان کوه‌های بلند و سر به فلک کشیده و رودهایی روان. اگر مسافران بدانند قرار است با چه طبیعت بی‌نظیری رو به رو شوند، بلده خیلی بیشتر از استقبالی که هم اکنون از آن می‌شود، هنگام سفر به مازندران مورد لطف گردشگران قرار می‌گیرد. همچنین روستای یوش در شهرستان بلده زادگاه مردی است که شعر نوی فارسی مدیون اوست، نیما یوشیج. خانه نیما به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این روستا شناخته می‌شود. این خانه سال‌هاست پذیرای علاقه‌مندان به ادبیات و فرهنگ غنی این مرز و بوم است. قلعه پولاد و بقعه سلطان احمد بلده از دیگر جاذبه‌های گردشگری است که در سفر به این منطقه می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

روستای فیلبند و خانه های بی نظیرش:

فیلبند یکی دیگر از روستاهایی است که در سفر به مازندران مقصد بسیاری از گردشگران است. این روستای ییلاقی در مازندران که شکوه و عظمت خلقت را به گردشگر نشان می‌دهد، حدود ۱۸۵ کیلومتر از تهران فاصله دارد. در فیلبند دریایی از ابر شما را احاطه می‌کند و طبیعت شگفت انگیز اطرافتان برای چند ساعتی شما را از هر فکری غیر از آن بازمی‌دارد. مناسب‌ترین راه برای رسیدن به روستای فیلبند جاده هراز آمل است. درختان سبز و چشمه‌های آبی که در مسیر قرار دارد از همان ابتدا نوید ورود به دنیایی شگرف و خارق العاده را به شما می‌دهد. در روزهای گرم سال یکی از خوش آب و هواترین مناطقی که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید فیلبند است. عکاسی از طبیعت تماشایی فیلبند یکی از کارهایی است که گردشگران با اشتیاق آن را انجام می‌دهند و گنجینه‌ای ارزشمند برای خود به یادگار نگه می‌دارند. کوهنوردی و صعود به قله‌های اطراف را نیز فراموش نکنید که خاطره خوش آن تا همیشه در ذهن شما ثبت شود. اقامت در فیلبند یکی از خاطراتی است که باید در دفتر زندگی هر کس نقش ببندد.

 blogpost-35

روستای دلیر:

در ۴۰ کیلومتری چالوس، جایی که تا چشم کار می‌کند سبز است، روستایی ییلاقی به نام دلیر قرار دارد. روستایی سراسر آرامش که برای فرار از همهمه و شلوغی و همچنین گرمای طاقت فرسای شهر خود در فصل تابستان، می‌توانید به آن پناه ببرید. یکی از جاذبه‌های طبیعی روستای دلیر چشمه آب گرم آن با همین نام است که مورد استقبال مردم روستا و گردشگران است. همچنین بازدید از چشمه هفت خونی و جنگل نوردی را نیز می‌توانید در برنامه سفر خود به روستای دلیر استان مازندران قرار دهید.

 

blogpost-34

با سفر به مازندران و روستاهای ییلاقی آن، با هوای خوش و خنک و طبیعت بکر تجربه‌ای بی‌بدیل برای خود رقم بزنید. روز را مهمان طبیعت باشید و شب را در ویلا و اقامتگاهی مناسب که از قبل از سفر به صورت آنلاین اجاره کرده‌اید، در آرامش باشید. اجاره آنلاین قبل از سفر، به شما کمک می‌کند که در طول سفر از بابت اقامت آسوده خاطر باشید.

1 پاسخ
  1. […] معرفی مناطق بکرتر و کمتر شناخته شده است . باشد که  سفر به مازندران و روستاهای ییلاقی آن، نگین سبز ایران در… را به گونه ای متفاوت تجربه […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب