مقاصد پرطرفدار در سال نوی میلادی

0

هرسال شهرهای جدیدی به عنوان مقاصد پرطرفدار برای تعطیلات سال نو میلادی معرفی میشوند. این شهرها یا به خاطر مراسم و جشن هایشان شهرت دارند و یا امکانات ارزان تر و بهتری برای مسافران فراهم میکنند. اما در میان تمام آنها، مقاصدی هم وجود دارند که همیشه پای ثابت تفریح مسافران بوده اند. این مقاصد توانسته اند شهرت خوبی برای خودشان فراهم کنند تا جایی که مسافران از ماهها قبل برای سفر به آنها برنامه ریزی کرده اند.

امروز تصمیم گرفتیم به شما 9 شهر معروف را معرفی کنیم که به خاطر برنامه های جذابشان در لحظه سال نو و باقی روزهای تعطیلات محبوبیتی چند ساله پیدا کرده اند.

سیدنی- استرالیا

سیدنی اولین شهر بزرگ و بین المللی

سیدنی اولین شهر بزرگ و بین المللی است که سال نوی میلادی را در نیمه های شب جشن میگیرد. در زمان اعلام سال جدید، آتش بازی های بی نظیری در بندر معروف این شهر برپا میشود. این مراسم در اپرا و پل بندرگاه به همراه نمایش هایی کوچک و بزرگ ادامه پیدا میکند. جزیره های اطراف بندر و پارکهای محلی نقاطی هستند که مردم در آن جمع میشوند و با تماشای این مراسم به شادی و پایکوبی میپردازند.

آغاز سال نوی میلادی در استرالیا مصادف با شروع تابستان است. به همین دلیل سواحل این کشور همیشه مقاصد پرطرفداری برای گذراندن تعطیلات هستند.  معروف ترین این سواحل ” منلی ” ، “باندی” و ” برونت ” نام دارند .

تایپه- تایوان

سال جدید در تایپه

سال جدید در تایپه، پایتخت جزیره تایوان، با مجموعه ای از نمایش های بصری منحصر به فرد میگذرد. در بلندترین ساختمان شهر ، تایپه 101، آتش بازی های هیجان انگیزی برقرار است. مکان های اصلی برای جشن گرفتن، سالن یادبود دکتر ” سان یات سن  ” و منطقه تجاری ” شینی ” هستند که مردم از نقاط مختلف شهر به آن مراجعه میکنند. سال نو در تایوان با نمایش های موسیقی در محیط های سرپوشیده و خیابانها همراه میشود. جاذبه ای که برای مسافران غربی دیدنی و متفاوت است.

بانکوک- تایلند

بانکوک همیشه در میان شهرهای پرطرفدار آسیایی

بانکوک همیشه در میان شهرهای پرطرفدار آسیایی قرار گرفته است. در کنار برنامه ها و تفریحات هیجان انگیزی که در روزهای سال نو برقرار است، طبیعت و شلوغی همیشگی شهر، زنده بودن و شادی را به مسافران هدیه میدهد. “پلازای مرکزی” و مرکز خرید ” آسیاتیک ” از نقاطی اند که مردم هنگام تحویل سال در آن جمع میشوند. به جز مراکز خرید، رستوران های تایلندی شهرت خاصی بین توریستها دارند. به ویژه رستورانهایی مانند ” سیروکو ” که در طبقات بالایی برج ها قرار گرفته اند و شهر را از زاویه دیگری نشان میدهند.

البته اگر کسی چندان طرفدارشلوغی نباشد، میتواند در معابد تایلند و محیط آرامش بخششان تجربه ای تازه بدست آورد.

دبی- امارات متحده عربی

یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار آسیایی برای تعطیلات سال نو میلادی دوبی است!

آب و هوای دوبی در زمستان به خنک ترین زمان خود میرسد و مقصد مناسبی است برای همه آنهایی که میخواهند در زمستان هم به ساحل و دریا بروند. سال نوی میلادی در ” برج خلیفه ” ، بلند ترین برج دنیا با مراسم آتش بازی برگزار میشود. برای آنهایی که خانوادگی به سفر میروند، این گزینه بهترین انتخاب است. رستوران و کافه گردی، شنا و تفریحات ساحلی و خرید از مراکز بزرگی مثل ” دوبی مال ” از دیگر تفریحات موجود در این شهر داغ و ساحلی است.

مسکو- روسیه

هر سال در میدان سرخ مسکو

هر سال در میدان سرخ مسکو ، سردترین اما جذاب ترین برنامه های سال نو برگزار میشود. به جز دیدنی های سال نو، بازدید از آرامگاه لنین و البته آثار باقی مانده از جنگ سرد از دیگر برنامه های پرطرفدار این شهر هستند.

کیپ تاون- آفریقای جنوبی

کیپ تاون در نشریات سفرگردی لقب زیباترین شهر آفریقا را از آنِ خود کرده است. مکانی با موسیقی محلی و زیبا و غذاهایی متنوع که در سال نو علاقه مندان بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جمع میکند. برخی از رستوران های معروف این شهر ” مارِسول ” و  کیپ پوینت وینیارد ” هستند و به گفته محلی ها بهترین غذای دنیا را سرو میکنند.

لندن- انگلیس

آتش بازی در لندن

معمولآ بیشتر برنامه های این شهر در اطراف رودخانه ” تیمز ” برگزار میشود. مراسم آتش بازی از مناطقی چون ” تپه پرایم رز ” ، ” پارلمان هیل ” و پارک ” گرینویچ ” قابل مشاهده است. برخی هم ترجیح میدهند تا در قایق و روی رودخانه به تماشای این مراسم مشغول شوند.

در روزهای دیگر، علاقه مندان به مکانهای تاریخی هم میتوانند از سازه های قدیمی مثل کاخ کنسینگتون که محل به دنیا آمدن” ویکتوریا” بوده دیدن کنند.

ریو دو ژانیرو – برزیل

اگر کسی بخواهد سال نو را با 2 میلیون انسان دیگر در یک ساحل گرم شریک شود، بهترین انتخاب ” ریودوژانیرو ” خواهد بود. مردم در این زمان در ساحل  “کوپاکابانا ” به دور یکدیگر جمع و به آتش بازی و نواختن موسیقی سنتی مشغول میشوند. برای دیدن شهر، محلی به نام ” ویستا چاینزا ” وجود دارد که با طبیعتی مشابه معابد چین ، نمایی کامل از ریو دوژانیرو را به نمایش میگذارد.

نیویورک- آمریکا

با شنیدن نام نیویورک، قطعآ به یاد میدان تایمز می افتید. معروفترین محلی که در آمریکا برای تحویل سال نو میلادی شناخته میشود. البته اگر علاقه ای برای حضور در شلوغی ها وجود نداشته باشد، گزینه های دیگری هم هست. مثلآ در پارکهای مختلف نیویورک یا قسمت های ساحلی و بندرگاه، برنامه های آتش بازی و موسیقی زنده خیابانی برقرار است و مردم تا پاسی از شب به شادی و پایکوبی مشغولند. در روزهای دیگر هم موزه های معروف و ساختمان های بلند، توجه مسافران و گردشگران علاقه مند را به خود جلب میکنند.

برگردان از :

https://edition.cnn.com/travel

 

 

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب