جزیره هنگام، طبیعتی بکر و بی نظیر در جهان

1

در جنوبی ترین نقطه ی جزیره قشم، جزیره‌ی کوچک و دیدنی هنگام قرار دارد؛ جزیره مرجانی هنگام یکی از دیدنی ترین و بکرترین مناطق ایران است. یکی از نکات جالب مرجان ها‌، نقش تصفیه کنندگی آب آنهاست.  به همین ترتیب یک مجموعه آکواریوم طبیعی در بخش هایی از جزیره شکل گرفته است که به راحتی میتوان در آن ماهیان رنگارنگ را دید.

در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس میتوان انواع گونه‌های جانوران دریایی را مشاهده کرد . تنها با کمی دقت می‌توان به وفور آن‌ها را در جزیره هنگام پیدا کرد. معروف‌ترین آن‌ها دلفین‌ها هستند که از جاذبه‌های گردشگری این جزیره به حساب می‌آیند. آب‌های اطراف جزیره هنگام به زیستگاه دلفین‌ها شهرت دارد و بسیاری از گردشگران تور قشم و هرمز برای تماشای زندگی دلفین‌ها به این جزیره سفر می‌کنند.

اگر روزی به این جزیره رفتید لذت آب‌تنی در آب‌های خلیج فارس که در این قسمت به دلیل مرجانی بودن سواحل بسیار شفاف می‌باشد، را از دست ندهید. البته به همراه داشتن لوازم موردنیاز و به‌ویژه آب‌شیرین برای شست‌وشوی بدن پس از آب‌تنی می‌تواند برای به جا گذاشتن خاطره‌ای بهتر کمک کند.

جزیره هنگام

تجربه غواصی در جزیره هنگام

اگر تجربه و وسایل غواصی را نیز داشته باشید و بتوانید از یک دوربین زیر آب استفاده کنید، حتماً عکس‌های بی‌نظیری خواهید گرفت، البته در هر صورت باید مراقب جانداران زیر آب نیز باشید.
در جزیره هنگام کوه‌ها و خاک‌های قرمز رنگی وجود دارد که به گلک معروف است.

از خاک قرمز هنگام و هرمز در صنعت سنگ‌های تزئینی برای ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود و همچنین کاربرد دیگر خاک قرمز یا گلک این است که مردم این منطقه، برای تهیه نوعی مربا که به مربای سوراخ معروف است، از آن استفاده می‌کنند.

ساحل نقره ای هنگام یکی از نقاط دیدنی و زیبای جزیره است. در این ساحل در بین ماسه‌ها، ذراتی از نوعی کانی براق به چشم می‌خورد. به همین دلیل هم نام آن را ساحل نقره ای گذاشته‌اند. شب اما دراین ساحل با منظره ای شگفت‌انگیز روبرو شدم. موج‌ها وقتی که به ساحل می‌رسیدند، درخشندگی پیدا می‌کردند و نورانی می‌شدند. حتی این درخشندگی روی ماسه‌ها هم بر جای می‌ماند و کم‌کم محو می‌شد. البته این درخشندگی به سبب وجود فیتوپلانکتون ها در آبهای جزیره است که با حرکت کردن نوری که از طول روز جمع کرده اند از خود ساطع میکنند. اگر این پدیده را در شب های هنگام مشاهده کردید با پاشیدن شن روی آب میتوانید صحنه بسیار زیبایی را ببینید که تصویر برداری از آن کار هر دوربینی نیست.

چنین پدیده ای در سواحل مالدیو و کالیفرنیا و دیگر نقاط دنیا هم مردم را به شگفتی واداشته است و از آن عکس‌های زیبایی گرفته‌اند.

طبیعت گاه زیبایی‌هایش را در نقاب شب پنهان می‌کند و برای بهره از آنها باید با صبر و تأنی، در جوار طبیعت مدتی اقامت داشت. نمونه اش همین ساحل درخشان و زیبایی است که در تاریکی شب و آسمان بدون مهتاب، خودش را به رخ آدمیانِ گرفتار در نور، دود و صدای شهرها می‌کشدشش.

از ویژگی های خوب هنگام غذاهای محلی مردم این جزیره است. شما میتوانید در هنگام فلافل و سمبوسه و خیلی دیگر از غذاهای محلی که با ماهی و میگو تازه درست شده اند امتحان کنید و از طعم غذاهای دریایی ایرانی لذت ببرید. هنگام تنها یک بازارچه دارد که در آن غذا و محصولات محلی ارائه میشود.

جزیره هنگام، طبیعتی بکر و بی نظیر در جهان

اگر علاقه مند به سفر به هنگام هستید پس حتماً از دوست داران طبیعت هستید. اما فراموش نکنید که خارج کردن حتی یک صدف از اکوسیستم می‌تواند آسیب بدنبال داشته باشد. یکی از مسائلی که از شما شدیداً تقاضا می‌شود به آن توجه داشته باشید، عدم جداسازی و برداشتن اجزای طبیعت است.

صدف‌ها و سایر اجزایی که در ساحل یا در آب‌های کم‌عمق وجود دارند، همه متعلق به همین مکان هستند و هیچ‌کس حق برداشتن و بردن آنها را ندارد، چرا که با این کار آسیب بزرگی را به منطقه وارد می‌کند.

بازدید از کروکدیل ها از دیگر تجربه های منحصربفردی است که می توانید در هنگام داشته باشید. مزرعه پرورش کروکدیل نوپک با سابقه ای طولانی در پرورش کروکدیل هم در هنگام و هم در روستای سوزا در مسیر قشم به هنگام در انتظار شماست تا این موجود اعجاب انگیز را از نزدیک به شما نشان دهد.

IMG_4778

جزیره هنگام دارای طبیعت بکر وساحل زلالی می‌باشد که در این میان به خاطر نزدیکی به جزیره قشم وزیستگاه دلفینها، من جمله آهوها (جبیرها) مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌است. اگر خوش شانس باشید در طول روز با گشت و گذار در جزیره میتوانید آهوان جزیره که مردم محلی به آنها جبیر میگویند را از نزدیک ببینید.

1 پاسخ
  1. علی نظر داده:

    تجربه غواصی در جزیره هنگام رو اونایی که داشتن فقط میدونن عالیییه

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب