دیدنی ترین مناطق گردشگری لاهیجان

1

دیدنی های شهر زیبای لاهیجان

شهر لاهیجان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان است که در شمال دیلمان واقع شده است. این شهر در یک منطقه کوهپایه ای واقع شده است. و از شمال به دریای خزر، ازشرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان وازغرب به آستانه اشرفیه محدود می شود.

هر زمان که درباره لاهیجان صحبت می شود عطر خوش بوته های چای وبهار نارنج به مشاممان می رسد. این شهر با قدمت 800 ساله مملو است از زیبایی های طبیعی و بکر که مسافران بسیاری را جذب خود میکند. در این بخش از مقالات تصمیم به معرفی این مکان گردشگری داریم با ما همراه باشید.

آبشار زیبا و دیدنی شیطان کوه

یکی از مکان های معروف این شهر آبشار زیبا و دیدنی شیطان کوه است. شیطان کوه از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می‌شود. این آبشار به‌وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه و حوضچه‌هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است. در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سر سبز می‌گذرد به قله کوه و بام سبز می‌رسند.

lahijan2

بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان در بالای شیطان کوه واقع شده است و به بام سبز لاهیجان شهرت دارد. این بام یکی از بهترین جاذبه های تفریحی شهر لاهیجان است. . وجود آب و هوای معتدل و پاک و چشم‌اندازهایی زیبا از شهر لاهیجان و طبیعت شمال باعث شده تا مسئولان شهری هم امکانات ویژه‌ای را برای راحتی و رفاه مسافران و گردشگران این منطقه در نظر بگیرند.

استخر لاهیجان

در پای شیطان کوه استخری بزرگ به وسعت 17 هکتار قرار دارد که گفته می‌شود به دستور شاه عباس احداث شده است .استخر دارای جزیره ای زیبا می باشد که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است طول حاشیه این استخر نزدیک به دو کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد که دور تا دور استخر را احاطه کرده و از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان می‌باشد.

lahijan3

تله کابین

تله کابین لاهیجان از دیگر جاذبه های تفریحی می‌باشد که با کوشش شورای اسلامی شهر و شهرداری توسط شرکت خصوصی احرار، در سال 1384 احداث شده است. طول این تله کابین یک هزار و 550 متر می باشد که از بام سبز به قله تاج خروس کشیده شده و در هر ساعت یک هزار نفر را جا به جا می نماید. این تله کابین دارای دو ایستگاه و پنج دکل بوده و 350 متر در مرتفع ترین نقطه از سطح دریا ارتفاع دارد. احداث پارک مجهز به رستوران، کافی شاپ و انواع غرفه های آلاچیق و ایجاد فضای مناسب برای گردشگران از دیگر برنامه هایی است که برای احداث در ایستگاه‌های تله کابین در نظر گرفته شده است.

تالاب سوستان

یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان لاهیجان پدیده‌ای است طبیعی به نام «تالاب سوستان» که به تکه‌ای از بهشت می‌ماند و گردشگران به محض قرارگرفتن در نزدیکی این شاهکار خلقت، زبان تحسین به خالق زیبایی‌ها می‌گشایند. جالب است بدانید که این جاذبه‌ی دوست‌داشتنی در فصل زمستان و پاییز مملو از آب شیرین است و داخل و گرداگرد آن را درختانی باشکوه، گیاهان مردابی و نیزارها محصور کرده است. مکانی که به دلیل آب و هوای مناسب پوشش گیاهی مطلوب و آب شیرین، زیستگاه پرندگان و آبزیان مختلفی است. از ویژگی‌های این تالاب، مسیر دسترسی بسیار زیبا با چشم‌اندازهای خارق‌العاده است که به دلیل حضور منطقه‌ای سرسبز، مکان‌های بکر و دست‌نخورده و همچنین مسیر دسترسی آسان، به یکی از نقاط گردشگری شمال کشور تبدیل شده است.

1 پاسخ
نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب