بهترین مقاصد سفر در زمستان از شمال تا جنوب ایران

0

وقتی به فصل زمستان نزدیک می‌شویم اغلب مردم فکر می‌کنند که فصل سفر به پایان رسیده است و دیگر نمی‌توان سفرهای خوب و لذت‌بخش را تجربه کرد. برخی دیگر نیز برای سفر به شهرهای جنوبی برنامه‌ریزی می‌کنند. اما باید بدانید که سفر در زمستان به جنوب و چند شهر منهتی نمی‌شود و شهرهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در زمستان به آنها سفر کنید و از دیدن زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید.
در کشور چهار فصل‌مان زیبایی‌های بسیار زیادی وجود دارد. طبیعت بکری که در هر فصل مناظر و چشم‌اندازهای خاص خودش را دارد. از جزیره‌های جنوبی کشور گرفته تا طبیعت شیراز، یزد و اصفهان؛ همگی جزیی از زیبایی‌های سفر در زمستان هستند. اگر علاقه‌مند به این نوع سفر هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین شهرهای شمالی برای سفر در زمستان

شهرهای شمالی ایران یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران است که هر ساله گردشگرزان بسیار زیادی از جای جای کشور به این منطقه سفر می‌کنند. همچنین در فصل تابستان بیشتر سفرهای جاده‌ای کشور به شهرهای شمالی انجام می‌شود، باید بدانید که در زمستان و تعطیلات زمستان نیز شرایط به همین‌گونه می‌باشد و شهرهای شمالی میزبان مسافران زیادی هستند که سفر در زمستان را انتخاب می‌کنند. در این بخش با هم چند شهر پرطرفدار شمال کشور را که محبوبیت زیادی در سفرهای زمستانی دارند، بررسی می‌کنیم.

رامسر و جنگل‌های دالخانی برای سفر در زمستان
سفر در زمستان رامسر

شهر رامسر یکی از مقاصد محبوب گردشگری شهرهای شمالی است. این شهر زیبا که به عروس شهرها مشهور است، طبیعت سرسبز و فوق‌العاده‌ای دارد و در تمام فصل‌ها زیبایی اعجاب‌انگیزی دارد. اما سفر زمستانی به رامسر؛ تجربه‌ای خاص و ماندگار است. آب و هوای مرطوب این شهر باعث می‌شود سرمای زیادی در نقاط مرکزی شهر حس نکنید و سفر در زمستان و بازدید از جاهای دیدنی رامسر بسیار متفاوت است .
در ارتفاعات رامسر همچون جنگل دالخانی یا روستاهای نزدیک به جنگل دالخانی، مثل روستای جنت رودبار یا گرسماسر شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت است. در این منطقه بارش برف وجود دارد اما همچنان هوا خیلی سرد نیست و طبیعت بسیار زیبایی را در جنگل دالخانی مشاهده خواهید کرد. طبیعت زمستانه‌ای که به وسیله برف سفید پوش شده است و چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. البته بهترین زمان سفر به رامسر و جنگل دالخانی فصل بهار است که آب و هوای بسیار مطبوع و مناسبی دارد.

جهت اجاره ویلا در رامسر کلیک کنید.

نمک آبرود و لذت تله کابین سواری
سفر در زمستان نمک آبرود

نمک آبرود نیز یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری شمال کشور است. این شهر در 12 کیلومتری چالوس قرار گرفته است. شهرک توریستی نمک آبرود یکی از نزدیک‌ترین شهرهای شمالی به پایتخت است که فضای سرسبز و جذابی دارد که در میان جنگل و دریا قرار کرفته است و از دو سمت چشم انداز زیبا و دلپذیری دارد اگر از روزمرگی‌های زندگی خسته شده اید سفر به نمک آبرود یکی از آن مقصد هایی است که بسیار به شما کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر؛ تله کابین نمک آبرود است که طرفداران زیادی هم دارد.
این تله کابین که دسترسی را به جنگل‌های انبوه نمک آبرود راحت‌تر می‌کند؛ در زمستان بسیار دیدنی و جذاب است. مسیری که این تله کابین تا جنگل‌های نمک آبرود طی می‌کند در برخی از زمان‌ها با برف پوشیده شده است و نمای بسیار زیبایی از شهر و جنگلِ برف گرفته را از داخل تله کابین مشاهده خواهید کرد. زمستان نمک آبرود به دلیل وجود جنگل‌های اطراف خیلی سرد نیست و همین موضوع باعث شده این شهر به یکی از شهرها و مقاصد سفر در زمستان و یکی از گزینه ها در تفریحات شمال تبدیل شود. بهترین زمان سفر به این شهر توریستی اوایل بهار و و تابستان است.

رشت؛ یکی از مقاصد مهم سفر در زمستان
سفر در زمستان رشت

رشت یکی از شهرهای تاریخی و با اصالت کشورمان است که قدمت بسیار زیاد و غذاهای بسیار متنوعی دارد. این شهر که فرهنگ بسیار غنی و کهنی دارد به بهشت ایران تبدیل شده است و جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. برخی از روستاهای رشت شهرتی جهانی دارد و توریست‌های زیادی را جذب خود می‌کند. روستاهایی همچون ماسوله، قلعه رودخان و ماسال از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی اطراف این شهر هستند.
زمستان‌های این شهر حال و هوای بسیار جذاب و دیدنی دارد و زندگی مردمان بومی در این شهر همچون فصل‌ها و زمان‌های دیگر به خوبی جاری است. به دلیل اینکه رشت تابستان‌های گرم و شرجی دارد؛ بهترین زمان سفر به این شهر اوایل بهار است. اما در زمستان هم این شهر دیدنی، زیبایی‌های خودش را دارد و هوای کمی سردی را تجربه خواهید کرد، که البته این سرما خیلی اذیتتان نخواهد کرد. اگر مقصدتان شهر زیبای رشت هست از رستوران های رشت و غذاهای خوشمزه محلی آن غافل نشوید.

گلستان و شرقی‌ترین قسمت دریای خزر

استان زیبا و سرسبز گلستان سرزمین بسیار متنوعی دارد. سفر در زمستان به این استان زیبا جلوه‌های زیبایی از طبیعت را به نمایش می‌گذارد. در منطقه‌ای شما کوه‌های برفی را مشاهده خواهید کرد و در سویی دیگر جنگل‌های انبوده هیرکانی را به نظاره می‌نشینید. استان گلستان همچنین قومیت‌های مختلفی را در خود جای داده است و این استان زیبا به یکی از جاذبه‌های گردشگری شمال کشور تبدیل شده است.
همان‌طور که می‌دانید بهترین زمان سفر به استان گلستان و جنگل‌های هیرکانی، فصل بهار است. اما همچنان در زمستان طبیعت زیبایی را مشاهده خواهید کرد. جنگل‌هایی که در ارتفاعات قرار گرفته‌اند در برف به خواب زمستانی فرو رفته‌اند و چشم‌انداز زیبایی به طبیعت بخشیده‌اند. در سفر به استان گلستان بازدید از قبرستان و مقبره خالد نبی و همچنین بازدید از طبیعت زیبای ترکمن صحرا را هرگز فراموش نکنید.

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

بهترین شهرهای جنوبی برای سفر در زمستان

بهترین زمان سفر به شهرهای جنوبی کشورمان فصل زمستان است. درست در زمانی که از سرما خسته شده‌اید با سفر به جنوب کشور می‌توانید از آب و هوای بسیار دلپذیر و مطبوعی لذت ببرید. شهرهایی که آب و هوای معتدلی و خنکی دارند در سرزمین‌های جنوبی کم نیستند و جزیی از مناطق پر طرفدار گردشگری سفر در زمستان هستند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کیش؛ بهترین مقصد سفر در زمستان
سفر در زمستان کیش

جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین جزیره‌های جنوبی کشور است که در فصل زمستان گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب خود می‌کند. از آنجا که بهار کیش کمی کوتاه است و از اوایل اردیبهشت شروع می‌شود؛ نتیجه می‌گیریم بهترین زمان سفر به این جزیره مرجانی و زیبا، فصل زمستان است. در این فصل به راحتی می‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید و در دریای آبی رنگ خلیج فارس شنا کنید.

در این فصل سفر به کیش مقداری متفاوت است و به دلیل استقبال مسافران و گردشگران کمی گران‌تر از فصل‌های دیگر است. همچنین آب و هوای کیش در فصل زمستان به 26 درجه می‌رسد که بسیار ایده‌آل و مناسب است و دیگر خبری از گرمای آزاردهنده نیست. جاذبه‌های گردگشری کیش کم نیستند؛ از رستوران‌ها و کافه‌های جذاب ساحلی گرفته تا پاساژهای شیک و مدرن، سفر در زمستان کیش قطعا برایتان خاطره‌انگیز خواهد شد.

جهت اجاره سوئیت در کیش کلیک کنید.

قشم؛ جزیره‌ای زیبا و اعجاب‌انگیز
سفر در زمستان به قشم

جزیره قشم که به عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌ فارس شناخته می‌شود، طبیعت خاص و بسیار متفاوتی نسبت به دیگر شهرهای ایران دارد. سفر در زمستان جزیره قشم یکی از سفرهای زبا و خاطره انگیز شما خواهد شد. جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم کم نیستند، از دره ستارگان تا تا جنگل حرا و تنگه چاهکو، جزیی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جنوب هستند.
در این جزیره زیبا علاوه بر لذت بردن از طبیعت بکر و آب و هوای بسیار مناسب، می‌توانید از تفریحات آبی و غواصی جزیره استفاده کنید. جزیره قشم مکان‌های تاریخی زیادی هم دارد که در بازدید از این جزیره حتما سری به این مناطق بزنید.

جهت اجاره سوئیت در قشم کلیک کنید.

اهواز، شهر شب زنده داری
سفر در زمستان اهواز

اهواز شهری که تا نیمه شب بیدار است و مردمان خون‌گرم و مهربانی دارد. این کلانشهر آب و هوای گرمی دارد و ایام تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا، ساعات کاری تغیر می‌کند. بهترین زمان سفر به اهواز ایام زمستان است که آب و هوای بسیار خنک و دلپذیری دارد. یکی از تفریحات مورد علاقه مردم اهواز تفریحات و شادی‌هایی است که لب کارون صورت می‌پذیرد و همین موضوع باعث جذب گردشگران زیادی شده است.
ار جهاهای دیدنی اهواز می‌توان به پل سفید یا پل معلق اهواز اشاره کرد که یکی از هشت پل ساخته شده بر روی رودخانه کارون است که بخش شرق و غربی این شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. پل طبیعت کیانپارس هم از دیگر جاهای دیدنی اهواز است که چشم انداز جذاب و زیبایی به رودخانه کارون دارد. سفر در زمستان اهواز برایتان بسیار لذت بخش و ماندگار خواهد بود.

بخوانید از سفر به جزیره لاوان

سفر در زمستان یزد

یزد که تاریخی کهن و فرهنگی ماندگار دارد و به عنوان شهر بادگیرها نیز شناخته می‌شود یکی از مقاصد مهم گردشگری در فصل زمستان است. به دلیل اینکه آب و هوای خشک و گرمی که شهر یزد دارد، در ایام تابستان سفرهای کمتری به این شهر انجام می‌شود و بهترین زمان سفر به یزد اوایل بهار و زمستان است.
اگرچه در ایام زمستان نیز شب‌های یزد مقداری سرد است اما گرما دیگر اذیتتان نمی‌کند. از معروف‌ترین جاهای دیدنی یزد می‌توان به مسجد جامع یزد، بافت تاریخی یزد، باغ دولت آباد و آتشکده یزد اشاره کرد. سفر در زمستان یزد به دلیل اینکه کمی خلوت‌تر است این شهر؛ لذت‌بخش‌تر از باقی فصل‌ها است.

دیگر مقاصد مناسب سفرهای زمستانی

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد کشورمان مقاصد زمستانی بسیار زیادی دارد و در تمام این سرزمین زیبا و پهناور طبیعت منحصر به فرد و چشم انداز زیبایی وجود دارد. در ادامه این مقاله برخی دیگر از مقاصد سفرهای زمستانی را با هم بررسی می‌کنیم.

کردستان زیبا و با اصالت

کردستان یکی از استان‌های کوهستانی غربی ایران و یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری کشور است. این استان زیبا که طبیعت عجیب و خیره کننده‌ای دارد در ایام زمستان میزبان گردشگرانی است که از سایر نقاط کشور به این منطقه سفر می‌کنند. چشمه‌های متعدد آب گرم به همراه دریاچه‌های یخ زده موجب شده تا سفر در زمستان به این استان بسیار لذت‎بخش و ماندگار باشد.

موقعیت جغرافیایی خاص استان کردستان و قرار گرفتن در بین رشته کوه‌های زاگرس به همراه فرهنگی غنی، موسیقی خاص و سنتی و آداب و رسوم ویژه این مردمان باعث جذب گردشگر شده است و این استان در تمام فصول پر از گردشگر عاشق طبیعت است.

همدان؛ ترکیبی از تاریخ و طبیعت

استان تاریخی همدان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در فصل بهار و تابستان است. این استان زیبا در کنار جذابیت‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری تاریخی بسیار زیادی همچون غار علیصدر، گنجنامه و مقبره ابوعلی سینا دارد. این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد هر ساله میزبان گردشگران و طبیعت دوستانی بی‌شماری از سراسر کشور است.

شهر همدان با داشتن طبیعتی سرد و کوهستانی یکی از مقاصد پرطرفدار تفریحات زمستانی است و علاقه‌مندان تفریحات زمستانی می‌توانند از پیست اسکی الوند که در فاصله کمی از مجموعه تاریخی گنجنامه قرار گرفته است استفاده کنند. همچنین این مجموعه امکانات ویژه‌ای برا علاقمندان به اسکی روی چمن نیز دارد.

برای اجاره سوئیت در همدان کلیک کنید.

استان آذربایجان شرقی
سفر در زمستان تبریز

استان آذربایجان شرقی یکی دیگر از استان‌های کوهستانی و سردسیر کشورمان است. این استان علاوه بر داشتن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، در میان رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است که این موصوع باعث شده آب و هوای سردی را در ایام زمستان داشته باشید. بهترین زمان سفر به این استان فصل بهار است اما عاشقان طبیعت زمستانی می‌توانند در ایام سرد سال زیبایی‌های بیشتری از طبیعت استان آذربایجان شرقی ببینند.

بخوانید از جاهای دیدنی استان آذربایجان شرقی

 

سوالات متداول

محبوب ترین شهر ایران برای سفر در زمستان کدام شهر است؟

شهرهای جنوبی کشور از جمله شهرهای کیش، اهواز، بندرعباس و جزیره قشم پرطرفدارترین شهرهای جنوبی کشورمان هستند.

شهر رامسر در ایام زمستان مناسب سفر است؟

شهر زیبای رامسر که به عروس ایران معروف است، طبیعت بسیار زیبا و دلپذیری دارد که در ایام زمستان چشم انداز و زیبایی بیشتری دارد.

در کدام شهرها تفریحات زمستانی وجود دارد؟

تفریحات زمستانی همچون اسکی و اسنوبرد در برخی از شهرهای کشورمان برقرار است. شهرهایی همچون همدان، فارس و یاسوج از جمله شهرهایی هستند که تفریحات زمستانی و پیست اسکی دارند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب