راهنمای جامع سفر به ناخدای خلیج فارس، شهر بوشهر

0

در روزهایی که رسیدن به شمال و لذت بردن از آب و هوای تمیز آن، با ترافیک‌های طولانی و انبوهی از خودروهای کوچک و بزرگ برابر است، سفر به جنوب و گشت و گذار در شهرهای گرم و رنگارنگش، می‌تواند یک انتخاب ایده‌ال باشد. شهرهای جنوبی در روزهای پاییز و زمستان، بهترین مقاصد سفر به شمار می‌روند؛ به ویژه بوشهر که از دیرباز به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار شناخته می‌شده است.

در این مطلب سری به این شهر و بندر شرجی و گرم می‌اندازیم و با شما درباره دیدنی‌های متفاوت سفر به بوشهر صحبت می‌کنیم.

تاریخچه شهر بوشهر

راهنمای سفر

بوشهر، بزرگ‌ترین شهر استان بوشهر است و به دلیل وجود نیروگاه‌های اتمی و منابع نفت و گاز، به عنوان پایتخت انرژی ایران شناخته می‌شود. در این بندر فعالیت‌های اقتصادی و صادرات کالاهای متنوع نیز رونق فراوانی دارد. این خطه ساحلی همچنین در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است و با داشتن جاذبه‌های بکر و دیدنی، یکی از مقاصد جذاب گردشگری به حساب می‌آید.

بوشهر از دیرباز، با موسیقی متفاوت و محلی‌اش شناخته می‌شده است. در این شهر پویا و زنده، نوازندگان و خوانندگان محلی در مراسم‌های گوناگون به نواختن موسیقی بوشهری و خواندن اشعار محلی می‌پردازند. موسیقی که از دل مردم خونگرم شهر بر می‌آید و روحتان را جلا خواهد داد.

مردم بومی بوشهر به زبان فارسی با لهجه‌ محلی صحبت می‌کنند. بر اساس آخرین آمارها، این شهر بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد و مساحت آن چیزی در حدود 1500 کیلومتر مربع است. علاوه بر این بیشتر مردم شهر به صنایعی همچون کشتی‌سازی، تجارت و شیلات مشغولند که در سفر به بوشهر میتوانید از تمام آنها دیدن کنید.

جهت اجاره سوئیت در بوشهر کلیک کنید.

بد نیست که پیش از سفر به بوشهر و چرخیدن در کوچه‌های قدیمی این شهر، نگاهی کوتاه به تاریخچه آن بیندازیم. بوشهر از جمله شهرهای پر قدمت ایران به حساب می‌آید که در طول سالیان مختلف، دستخوش اتفاقات و حوادث مختلفی بوده است. این شهر ساحلی در سال 1736 میلادی و در زمان نادرشاه، به رونق رسید. این پادشاه سلسله افشاری، تصمیم داشت تا بندری در جنوب ایران احداث کند و از این طریق، فعالیت‌های اقتصادی را بیشتر کرده و نیروهای دریایی ارتش را آماده نماید.

با ساخت این بندر در زمان نادرشاه، بوشهر رونق فراوانی گرفت تا جایی که با بنادر مهم و نزدیک اطراف، شروع به رقابت کرد. پس از آن، اجازه چاپ سنگی در بوشهر صادر شد و نشریات و مجلاتی از جمله روزنامه مظفری، خلیج ایران و ندای جنوب در این شهر به چاپ رسیدند.

به دلیل رونق و موقعیت خاص بوشهر، اولین نمایندگی شرکتهای تجاری و کنسولگری‌های خارجی از جمله بریتانیا، آلمان، روسیه و امپراطوری عثمانی در آن دایر شد .با این حال در زمان قاجاریان، بوشهر به تصرف انگلستان درآمد و تا مدت‌ها این شهر به محل کشمکش‌ها و اعتراضات مردم برای بیرون راندن استبداد بیگانگان تبدیل شده بود.

بعد از پذیرفتن معاهده پاریس توسط دولت قاجار، انگلیسی‌ها بوشهر را تخلیه کردند و این سرزمین جنوبی، با رشادت‌های شجاعانه مردم خود به آزادی دست یافت.

بهترین زمان سفر به بوشهر و آب و هوای آن

بوشهر به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی مدار راس السرطان، آب و هوای گرم و شرجی دارد. میانگین دمای بوشهر در تابستان 33 درجه و در زمستان 14 درجه‌ سانتی‌گراد است. به طور کلی هوای بوشهر در تابستان گرم و شرجی می‌شود، تا جایی که اهالی بومی شهر از این گرما و دما با عنوان خرما پزان یاد می‌کنند.

با این حال هوای بوشهر در پاییز، زمستان و اوایل بهار، مطبوع و مناسب است و رطوبت به کمترین میزان خود می‌رسد. بنابراین اگر توانایی تحمل هوای بسیار گرم و شرجی را ندارید، بهترین فصل سفر به بوشهر برای شما، پاییز و زمستان خواهد بود.

جاهای دیدنی و گردشگری بوشهر

همه چیز درباره سفر به بوشهر

به شما قول می‌دهیم که هنگام سفر به بوشهر، حتی لحظه‌ای هم فرصت سر خاراندن پیدا نخواهید کرد، چون این شهر مانند بسیاری دیگر از نقاط تاریخی ایران، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. در ادامه برخی از جاهای دیدنی بوشهر را به شما معرفی می‌‎کنیم:

بافت سنتی شهر بوشهر

اولین و بهترین جاذبه گردشگری بوشهر، بافت قدیمی شهر است که بعد از گذشت سالیان دراز، همچنان با معماری سنتی و عناصر تاریخی‌اش دیده می‌شود. بافت قدیمی بوشهر بیشتر از هرچیز در بخش‌های شمالی شهر وجود دارد. در این مناطق، خانه‌ها با تلفیقی از معماری ایرانی و هندی به چشم می‌آیند.

بناهای عمارت‌های قدیمی با رنگ‌های سفید و زرد و با استفاده از سنگ‌های مرجانی و گچ ساخته شده‌اند. اما در معماری خانه‌های کوچک این منطقه، بوریا و چوب حرف اول را می‌زنند. سقف بسیاری از این خانه‌ها با نی و بوریا پوشیده شده است و درها و پنجره‌ها نیز از چوب ساج شکل گرفته‌اند.

بخوانید از: رستوران ها و کافه های یزد

عمارت گلشن بوشهر

عمارت گلشن یک ساختمان قدیمی و جذاب است که قدمت آن را به 120 سال پیش و دوران قاجاریان نسبت می‌دهند. این خانه دیدنی در محله بهبهانی بوشهر قرار دارد و از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های شهر به حساب می‌آید.

عمارت گلشن، در 3 طبقه ساخته شده و در آن بخش‌هایی از جمله آب‌انبار، حمام، دستشویی، آشپزخانه، اتاق خدمه، محل اصلی استقرار صاحبان خانه و اتاق پذیرایی مهمانان دیده می‌شود. در گذشته این مجموعه علاوه بر کاربری مسکونی، کاربری تجاری نیز داشته است و در آن مهمانان خارجی و تجار به رفت و آمد مشغول بودند.

معماری عمارت گلشن بوشهر از شیوه “بیت میلانی” الهام گرفته شده است. در این سبک، به دلیل چیدمان متفاوت پنجره‌ها، باد از قسمت‌های مختلف خانه به گردش در می‌آید و هوای گرم و شرجی، از پنجره‌ها بیرون رانده می‌شود. بدین ترتیب حتی در هوای داغ تابستان، نسیم خنکی که از دریا وزیده می‌شود، در گوشه و کنار خانه به پرواز در می‌آید.

در سال‌های اخیر، بازسازی‌ها و مرمت‌های گوناگونی در بنای این مجموعه انجام شده است. جدا از تاریخی بودن این عمارت، نزدیک بودن آن به دریا باعث شده است تا مسافران به راحتی از این بنای گردشگری دیدن کنند. عمارت گلشن در فاصله 10 متری از دریا قرار دارد و بازدید از آن از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر امکان پذیر است.

عمارت گلشن در بوشهر

ساحل بوشهر

برای هر شهر و خطه‌ای که در نزدیکی دریا قرار دارد، سر زدن به ساحل آن از واجبات است. بوشهر با داشتن حدود 900 کیلومتر خط ساحلی، یکی از طولانی‌ترین نوارهای ساحلی کشور را در اختیار دارد و به عنوان یکی از پاتوق‌های گردشگران شناخته می‌شود.

ساحل بوشهر در 8 کیلومتری این شهر واقع شده و در آن بنادر کوچک و بزرگی برای ماهیگیری و قایقرانی ساخته شده است. بندر دیلم، بندر امام حسن، بندر تاریخی حماد و بندر دیر از جمله بنادر این منطقه به حساب می‌آیند که سر زدن به آن‌ها و تماشای لنج‌های سرگردانشان، بدون شک خستگی‌ها را از تنتان می‌زداید و انرژی دو چندانی به شما خواهد داد.

برای اجاره اقامتگاه بومگردی کلیک کنید.

غذاهای محلی شهر بوشهر

غذاهای بوشهر به دلیل قرار گرفتن این شهر در نزدیکی دریا، شامل انواع خوردنی‌های خوشمزه دریایی می‌شوند. میگو پلو، گمنه و دمی لخلاخ از جمله خوراک‌های سنتی و خوشمزه بوشهری به حساب می‌آیند که چشیدن آن‌ها هنگام سفر به بوشهر و به هر گردشگری توصیه می‌شود.

در کنار غذاهای رنگارنگ، مردم خونگرم بوشهر با درست کردن انواع دسرهای سنتی مانند رنگینک، حلوا خرمایی، حلوا انگشت پیچ، لگیمات و حلوای مسقطی، کامشان را شیرین می‌کنند. در بوشهر همچنین نان‌های محلی مانند کماچ، بل بل، نان شیرین، نان زرد و نان تیری پخته می‌شوند و با پنیر و سبزی‌های معطر جنوب سرو می‌گردند.

در ادامه برخی از محبوب‌ترین غذاهای بوشهر را معرفی می‌کنیم:

قلیه ماهی بوشهری

قلیه ماهی از جمله غذاهای مشهور جنوبی است که در بوشهر همراه با تمبر هندی و انواع ادویه پخته می‌شود. قلیه ماهی معمولا با پلوی ساده یا زعفرانی و یا در کنار رشته پلو سرو می‌گردد.

قیمه بوشهری

برخلاف خورش‌های قیمه‌ متداول که با گوشت تکه‌ای درست می‌شوند، در قیمه بوشهری گوشت کاملا با گوشت کوب له شده به طوری که بافت آن کش بیاید. ادویه‌های جنوبی استفاده شده در این خورشت همچنین باعث می‌شوند تا قیمه بوشهری مزه‌ای متفاوت با قیمه‌های عادی داشته باشد.

این غذای خوشمزه در بوشهر معمولا با شکر پلو سرو می‌گردد.

ته انداز ماهی بوشهری

ته انداز ماهی غذایی مشابه با ته چین است که به جای گوشت، ماهی در لابه‌لای برنج قرار می‌گیرد. در برخی مناطق از گوشت قرمز نیز در کنار گوشت ماهی استفاده می‌شود.

رستوران‌های بوشهر

غذاهای محلی بوشهر

برای چشیدن غذاهای بوشهری، بهترین کار سر زدن به رستوران‌های محلی و سنتی شهر است. خوشبختانه در این شهر ساحلی، رستوران‌های فراوانی وجود دارند که انواع خوراک لذیذ و اصیل جنوبی را سرو می‌کنند.

رستوران قوام، رستوران گرگور، رستوران میداف و سفره خانه سنتی شو نشین از جمله بهترین رستوران‌های بوشهر ‌هستند که در آن‌ها تمام غذاها و دسرهای محلی، از قلیه ماهی گرفته تا حلوای بوشهری پخته می‌شود؛ راستی قلیه سرای عامو حسین بوشهر، تا نروی ندانی!

مراکز خرید و بازارهای بوشهر

بوشهر به دلیل داشتن بنادر گوناگون و رفت و آمد کشتی‌ها و قایق‌ها به مناطق مرزی، مغازه‌ها و بازارهای متنوعی دارد که در آن‌ها جدیدترین اقلام به فروش می‌رسند. علاوه بر مراکز خرید مدرن، بازارهای قدیمی بوشهر از جمله دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آیند که انواع مواد غذایی محلی، ادویه‌ها و صنایع دستی در آن‌ها عرضه می‌شود.

پاساژ توحید، هوم کورت آدیداس و مجتمع تجاری آزادگان از جمله مراکز خرید نسبتا مدرن این شهر هستند. با این حال اگر تصمیم دارید تا هنگام سفر به بوشهر از مراکز سنتی شهر دیدن کنید، سر زدن به این دو بازار قدیمی را از دست ندهید:

بازار قدیم بوشهر

یکی از بازارهای سنتی ایران، بازار قدیم بوشهر است که قدمت آن را به زمان قاجاریان نسبت می‌دهند. این بازار شباهت زیادی به بازار بزرگ تهران دارد و در محله قدیمی دهدشتی بوشهر واقع شده است.

بازار قدیم بوشهر از شمال به جنوب کشیده شده‌ است و در آن دو راسته به نام‌های رئیس التجار و معین التجار دیده می‌شود. در گذشته بخش‌هایی از این بازار، طلافروشان، قصاب‌ها، ماهی‌فروشان، مرغ‌فروشان، رنگرزها، آهنگران، قالی‌فروشان و کلاه‌فروشان، راسته‌های کوچک و بزرگی را برای عرضه کالاهای خود در اختیار داشتند.

در هر بخش از این بازار، ورودی‌های فرعی متنوعی نیز وجود دارد. متاسفانه در طول سالیان گذشته، بخش‌هایی از بافت فرسوده این بازار تخریب شده است.

بازار ماهی فروشان بوشهر

یکی دیگر از مراکز خرید قدیمی بوشهر، بازار ماهی فروشان است که ساخت آن به سال 1345 بر می‌گردد. این بازار در خیابان شهدا قرار دارد و در آن انواع ماهی و میگوهای تازه صید شده به فروش می‌رسند.

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی شهر بوشهر

مانند هر شهر و دیار قدیمی، بوشهر نیز مراسم آیینی و جشن‌های منحصر به فرد خود را دارد که به ویژه با موسیقی سنتی و محلی عجین است. بد نیست که با برخی از این آداب و جشن‌های باستانی آشنا شوید:

ترانه های محلی بوشهر

مراسم گره گشو یا گره گشای

مراسم گره گشو یا گره گشای که در اصطلاح عام به معنی گشوده شدن گره و آسان‌تر شدن کارهاست، از جمله آداب مردم بوشهر به حساب می‌آید که در شب 15 ماه رمضان برگزار می‌شود. در این مراسم، دختران و پسران خردسال بعد از افطار، با کیسه‌های کوچک، راهی خیابان‌های محله می‌شوند و ضمن خواندن شعر، به درِ منازل مختلف سر می‌زنند.

در این زمان خانواده‌ها، گندم‌هایی را که چند روز پیش از مراسم خیس کرده‌اند، تفت و یا به اصطلاح بو می‌دهند و آن را به عنوان پیشکش به بچه‌ها تقدیم می‌کنند. بچه‌هایی که توانسته‌اند با دست پر از خانه‌ها بیرون بیایند، شعر دیگری می‌خوانند و راهی خانه‌های بعدی می‌شوند.

خیام خوانی در بوشهر

بدون اغراق یکی از زیباترین مراسم مردم بوشهر، خیام خوانی است. این مراسم به ویژه در جشن‌های عروسی برگزار می‌شود و در آن، گروه‌های موسیقی با خواندن رباعیات خیام و نواختن نی و فلوت، محفلی بی‌نظیر و گرم را ایجاد می‌کنند.

مراسم دَم دَم سحری بوشهر

مانند دیگر مراسم بوشهر، دم دم سحری از دیگر آداب سنتی این شهر است که موسیقی در آن نقش بزرگی بازی می‌کند. دم دم در حقیقت یک ریتم آهنگ است که بر روی دمام، ساز سنتی بوشهر، نواخته می‌شود. در ماه رمضان و هنگام سحر، برخی افراد با در دست داشتن فانوسی کوچک و ساز دمام، راهی خیابان‌ها می‌شوند و با کوبیدن ضربه بر روی ساز و خواندن دعا و شعر،  مردم را بیدار می‌کنند.

گرچه این مراسم در سال‌های اخیر رو به فراموشی رفته است اما همچنان در برخی محله‌های سنتی و حاشیه‌ای شهر، دم دم سحری بوشهری در سحرگاهان رمضان برگزار می‌گردد.

فستیوال موسیقی کوچه

سال ۹۶ همزمان با روز ملی بوشهر برای اولین بار جشنواره موسیقی کوچه در کافه حاج رئیس بوشهر برگزار شد. البته اشتباه نکنید، این فستیوال فقط مخصوص موسیقی محلی بوشهر نیست و گروه‌های موسیقی از استان‌هایی مانند لرستان و کردستان هم در آن حضور داشتند.

سوغاتی های بوشهر

جاهای دیدنی بوشهر

بوشهر از آن دسته شهرهایی شناخته می‌شود که خرید سوغاتی در آن هیجان انگیز و لذت بخش است. در این شهر گرم و دوست داشتنی، همه چیز، از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. انواع خرما، پنیر نخل، حلوا، مسقطی، ماهی و میگو و ارده از جمله خوشمزه‌های بوشهری هستند که با قیمت‌های مناسب در مغازه‌های کوچک و بزرگ شهر به فروش می‌رسند.

مردم بوشهر همچنین با عبابافی، حصیربافی، سوزن دوزی، گبه بافی، گیوه دوزی و گلیم بافی، سوغاتی‌های رنگارنگ فراوانی را برای مردم شهر و گردشگران تولید می‌کنند. عبابافی یکی از صنایع دستی معروف بوشهر است که برای درست کردن آن از پشم شتر یا گوسفند استفاده می‌شود. برای تولید هر عبا زمان زیادی صرف می‌گردد و به همین دلیل عباهای بوشهری از جمله سوغات نسبتا گران شهر به حساب می‌آیند.

حصیربافی از دیگر هنرهای دستی بوشهر است که در آن از برگ‌های درخت خرما و نی در بافت ظروف تزیینی استفاده می‌شود.

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

نحوه سفر به بوشهر

سفر به بوشهر از طریق راه‌های مختلفی امکان پذیر است.

کوتاه‌ترین و متداول‌ترین راه، سفر هوایی است که از فرودگاه هر شهری در ایران به فرودگاه بوشهر انجام می‌شود. نرخ بلیط هواپیما با توجه به فصل متفاوت است؛ با این حال سفر هوایی به بوشهر در فصل‌های پاییز و زمستان گران‌تر از دیگر فصول سال خواهد بود.

گردشگران علاقه‌مند به سفر در جاده‌ها، می‌توانند از مسیرهای زمینی و با خودروی شخصی یا اتوبوس، راهی این بندر جنوبی شوند. اگر از پایتخت تصمیم به سفر به بوشهر را دارید، به خاطر داشته باشید که اتوبوس‌‎های تهران به بوشهر از پایانه‌های جنوب، غرب و بیهقی حرکت می‌کنند.

سفر به بوشهر از طریق قطارهای مستقر در تهران امکان پذیر نیست. با این حال می‌توانید از قطارهای شیراز یا بندرعباس استفاده کنید و سپس خود را به بوشهر برسانید.

برای حمل و نقل درون شهری و جابه‌جایی در بوشهر نیز می‌توانید از تاکسی‌های خطی، تاکسی تلفنی، اتوبوس‌های درون شهری و سرویس‌های حمل و نقل آنلاین کمک بگیرید.

محل های اقامت در شهر بوشهر

گرچه در بوشهر هتل‌های متعددی وجود دارد؛ اما هیچ چیز به اندازه اقامت در خانه‌های بومی و سازه‌های محلی شهر لذت بخش نخواهد بود.

به شما توصیه می‌کنیم از اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومی بوشهر دیدن کنید و از تخفیف‌های ارائه شده برای رزرو آن‌ها در سایت شب استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در صورت هرگونه سوال با تیم پشتیبانی شب تماس گرفته و سوالات و خواسته‌های خود را با ما در میان بگذارید.

اطلاعات شهری مورد نیاز بوشهر

راهنمای سفر به بوشهر

بندر بوشهر یک فرودگاه بین‌المللی دارد که در آن پروازهای مختلفی به کشورهای عراق، سوریه، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و مناطق حوزهٔ خلیج فارس انجام می‌شود. پروازهای داخلی بوشهر نیز در مسیرهای بوشهر به تهران، جزیره کیش، اصفهان، شیراز، مشهد، عسلویه، خارک و دیگر شهرها انجام می‌شود.

برخی دیگر از اطلاعات شهری مورد نیاز هنگام سفر بوشهر به شرح زیر هستند:

کد بوشهر: ۰۷۷

فاصله بوشهر از تهران: ۱۰۵۰ کیلومتر

مدت سفر زمینی: حدود ۱۲ ساعت

مدت سفر هوایی: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

پایانه اتوبوسرانی بوشهر

آدرس: بوشهر، خیابان طالقانی

شماره تماس: 33570024-077

مسیر ها: شیراز، عسلویه، تهران، کازرون، اصفهان، کرمانشاه

بیمارستان‌های بوشهر

فاطمة زهرا (س) بوشهر، بیمارستان بنت الهدی، بیمارستان پایگاه هوایی، بیمارستان نیروگاه اتمی، بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر، بیمارستان کودکان حضرت علی‌اصغر، بیمارستان امیرالمومنین، بیمارستان دی و بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی بوشهر.

شهرها و روستاهای اطراف بوشهر

شهرستان بوشهر از شمال به شهرستان گناوه، از شرق به شهرستان دشتستان، از جنوب به شهرستان تنگستان و از غرب به خلیج فارس منتهی می شود. علاوه بر این در حوالی بوشهر شهرها و روستاهای زیبای دیگری نیز قرار دارند که هرکدام به تنهایی یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آیند. در ادامه 2 روستای زیبا و دیدنی اطراف بوشهر را به شما معرفی می‌نماییم:

روستای بندو بوشهر

در جنوبی‌ترین نقطه بوشهر و در 300 کیلومتری این شهر، روستایی با مردمان خونگرم و مهمان‌نواز وجود دارد که با نام بندو شناخته می‌شود. گرچه بخش‌های زیادی از خانه‌های این روستا در اثر گذر زمان، مخروبه شده‌اند اما بافت جدید بندو همچنان به زیبایی مردم محلی را در دل خود جا داده‌ است.

در بخش‌های شمالی روستا، آسیاب‌های قدیمی به چشم می‌خورند که از سنگ و ساروج ساخته شده‌اند و با کمک آب چشمه‌های کوه‌های اطراف، گندم‌ها را به آرد تبدیل می‌کنند. این روستا قدمت تاریخی زیادی دارد و در سال‌های گذشته، فیلم‌های متعددی از جمله محمد رسول الله در آن ساخته شده است.

درخت‌های نخل، باغ‌های لیمو و انجیر، آبگیر ساسانی، سد بندو و چشمه نهیر از دیگر دیدنی‌های این روستای جذاب و تاریخی به شمار می‌روند.

روستای آبطویل بوشهر

روستای آب طویل به دلیل طبیعت بکر، جنگل‌های انبوه و درختان بی‌شمارش، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری بوشهر شناخته می‌شود. در گوشه و کنار این روستا همچنین گونه‌های فراوانی از گیاهان کمیاب در فصل‌های مختلف سال از خاک سر بیرون می‌آورند.

به دلیل فضای سبز پهناور آبطویل، در بخش‌هایی از این منطقه وسایل بازی کودکان، سرویس بهداشتی و آلاچیق‌های کوچکی برای استراحت مسافران احداث شده است. ضمن اینکه در این روستا، مکان‌هایی برای اسکان شبانه نیز دیده می‌شوند که مسافران می‌توانند با چادر زدن در آن‌ها، از زیبایی ستارگان و آسمان بوشهر در شب بهره‌مند گردند.

کلام آخر، سفر به بوشهر؛ شهر عشق و موسیقی

بندر بوشهر از جمله جاذبه‌های دیدنی ایران است که با مردمی خونگرم، تاریخی غنی، غذاهایی خوشمزه و موسیقی روح نواز شناخته می‌شود. لذت سفر به این شهر پر جنب و جوش خلیج فارس، آنقدر زیاد است که هر سال مسافران فراوانی از نقاط مختلف کشور به سمت آن روانه می‌شوند. بدون اغراق هر ایرانی باید برای یک بار هم که شده سفر به بوشهر و سر زدن به جاهای دیدنی این شهر را تجربه کند. برای اجاره ویلا، اجاره روزانه خانه و تجربه سفری ایمن و راحت می‌توانید به سایت شب مراجعه کنید.

سوالات متداول:

سفر به بوشهر در چه زمانی از سال بهتر است؟

بهترین زمان سفر به بوشهر، از پاییز تا اوایل بهار است.

غذاهای محلی بوشهر چه چیزهایی هستند؟

میگوپلو، گمنه، دمی لخلاخ، قلیه ماهی، قیمه بوشهری و ته انداز ماهی از جمله غذاهای محلی و محبوب بوشهر به حساب می‌آیند.

بوشهر در زمان کدام پادشاه تاریخی پیشرفت کرد؟

بوشهر در زمان نادر شاه افشار و در سال 1736 میلادی به عنوان یک بندر مهم، رونق گرفت.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب