مسافرت بعد از کرونا چگونه خواهد بود؟

0

تصور اینکه بعد از کرونا سفر رفتن به چه شکل انجام میشود سخت و غیرقابل پیش بینی است.گرچه وضعیت “گردشگری” در ماههای اخیر با بحرانی جدی مواجه شده است، کارشناسان معتقدند که این صنعت در روزهای پسا کرونا با تغییرات جدیدی مواجه خواهد شد.

“آدام بلیک”، استاد اقتصاد و رئیس پژوهش گروه گردشگری دانشگاه بورنموث انگلستان در این زمینه می گوید: ” علاقه مردم برای سفر رفتن هنوز تغییر نکرده است، گرچه بیشتر افراد نسبت به هر آنچه که انجام میدهند محتاط تر شده اند. باید به این نکته توجه کنیم که مردم علاوه بر اینکه نیاز دارند بدانند سفر رفتن خطری ندارد، باید ببینند که چه تغییرات عملی در زمینه ایمن شدن مسافرت انجام میشود.”

در حال حاضرهیچکس نمیداند که این بیماری همه گیر تا چه زمانی و چگونه تمام میشود. به گفته تحلیلگران، به محض بهبود این بحران عمومی، مسافران برای انگیزه دوباره سفر نیاز به دیدن نرخ ها و قیمتهای پایین دارند.

در این مطلب به 8 مورد مهم اشاره شده است که مسافران در سفر بعد از کرونا با آن مواجه خواهند شد:

سفرهای دریایی ارزان میشود

سفر با کشتی

کریستوفر اندرسون، استاد تجارت دانشگاه کرنل ایتاکا درباره سفرهای دریایی چنین میگوید: ” مسافرانی که به سفرهای دریایی و کشتی های کروز علاقه دارند، بعد از کرونا میتوانند قیمت های ارزانی برای این سبک سفر پیدا کنند. دلیل این موضوع هم این است که خطوط کشتیرانی خدمات خود را مجددا راه اندازی خواهند کرد.”

وی همچنین درباره مشکلات این صنعت در روزهای بعد از کرونا میگوید: ” چالش اصلیِ شرکت های مسافرتی در جذب مشتری های جدید خواهد بود، موضوعی که برای بقای این صنایع ضروری است.”

این موضوع در حالی است که بعد از اخبار و سرتیترهای مربوط به شیوع کرونا در برخی کشتی های مسافرتی، سفرهای دریایی و توقف در بنادر به شدت محدود شده است.

این استاد دانشگاه، راه اندازی کشتی های جدید با  اتاقهای بزرگ و تراکم محدود را یکی از راه حل ها برای جذب مشتری میداند.وی همچنین اعتقاد دارد که کمتر شدن بوفه های غذاخوری و گرفتن سفارش های جداگانه برای سرو غذا میتواند راهی برای اطمینان دادن به مسافرانی باشد که نسبت به سفرهای دریایی تردید دارند.

پاکیزگی بیشتر از همیشه

پاکیزگی بیشتر از همیشه

اندرسون همچنین در زمینه اقدامات بهداشتی معتقد است: “همه کارکنان کشتی ها، هتل ها و اقامتگاهها ناگزیرند نحوه نظارت و پاکیزه کردن محیطی که مسافران با آن در ارتباطند را تغییر دهند.این موضوع همچنین باید به اطلاع مسافران برسد تا آنها با راحتی بیشتری لحظات سفرشان را بگذرانند.”

“یان فریتاگ” ، معاون ارشد شرکت تجزیه و تحلیل STR ، ضمن تاکید بر مراعات اصول بهداشتی، اذعان میکند که باید  “اقدامات جدید و قابل رویت” برای نشان دادن پاکیزگی مکانهای اقامتی در معرض نمایش قرار بگیرد.

خواه این اقدامات، قرار دادن ضدعفونی کننده های دست در تمام نقاط باشد یا ضد عفونی کردن عمیق سطوح، باید روش های به کار گرفته شده بهداشتی به صورت واضح به اطلاع مسافران برسد تا آنها از ایمن بودن محیط اطراف مطمئن باشند.

قیمت هتل ها بیشتر از قبل کاهش پیدا میکند

هتل

طبق اعلام فریتاگ، نرخ هتل در ایالات متحده در هفته پایانی مارچ 30٪ کاهش داشته و مطمئناً این نرخ ها قبل از بازگشت دوباره به قیمت قبلی،باز هم کاهش می یابد.

میتوانیم به تاریخ نگاه کنیم و به زمانهایی برگردیم که قطعیتی وجود نداشت. مثلا پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 یا بعد از رکود اقتصادی سال 2009، دو برابر بیشتر از زمانی که قیمت ها سقوط کرد، صرف آن شد تا نرخ قیمت هتل ها به جایگاه اول خود برگردد.

فریتاگ با اینکه فروپاشی بخشهای صنعت هتلداری آمریکا را پیش بینی نمی کند، اما معتقد است که اختلالاتی در وضعیت این کسب و کار رخ خواهد داد. اختلالاتی که مسافران آن ها را نخواهند دید. تغییرات در هتلها ممکن است در پشت صحنه  اما تحت همان نام تجاری و عملیات های پیشین به وقوع بپیوندسد.

مسافران در هتل ها احساس امنیت بیشتری خواهند کرد

امنیت

اندرسون می گوید ممکن است به دلایلی هتل ها بتوانند ضررهایشان را تا حدی جبران کنند. یکی از این دلایل این است که مسافران در آینده ترجیح میدهند در هتلها بمانند. چون اینگونه تصور میشود که هتل ها با استاندارد بیشتری اقدامات بهداشتی را رعایت میکنند.

پیش بینی میشود که این موضوع در کوتاه مدت تاثیرات منفی بر کسب و کارهایی مثل Airbnb  خواهد گذاشت.

هواپیماها ارزانتر و خالی تر میشوند

هواپیماها ارزانتر

اندرسون میگوید: هرچقدر هواپیماها خلوت تر شوند سفرهای هوایی راحت تر خواهد شد. اگر واقعاً بخواهیم با توجه به این شرایط تغییراتی در وضعیت سفرهای هوایی ببینیم، شرکت های هواپیمایی باید صندلی های میانی را خالی بگذارند.به این ترتیب قیمت ها به طرز چشمگیری پایین تر از سال گذشته میشوند.

هفته گذشته چندین شرکت هواپیمایی برنامه هایی را در این زمینه اعلام کردند. در این برنامه ها برخی از سرویس های غذایی و آشامیدنی و استفاده از صندلی های میانی حذف شده بود. به این ترتیب با اجرایی شدن این برنامه ، پیش بینی میشود که هزینه بلیطها کاهش یابد و تعامل مسافران با مهمانداران به حداقل برسد.

اندرسون همچنین معتقد است که صنعت هواپیمایی با سفرهای تفریحیِ داخلی به وضعیت پیش از کرونا برمیگردد. هرچند که بیشتر سفرهای بین اقیانوسی تا مدتها متوقف خواهند شد.

سفرهای تجاری، صنعت هواپیمایی را بهبود میبخشد

سفرهای تجاری

با وجودی که این روزها بیشتر جلسات کسب و کارها به صورت مجازی انجام میشود، اما اندرسون انتظار دارد که تمایل به انجام معامله های حضوری به بهبود وضعیت شرکت های هواپیمایی کمک کند.

وی معتقد است که مردم به تعامل نیاز دارند و ممکن است مکث طولانی مدتی که در معاملات تجاری برقرار بوده است، باعث شود تا به زودی سفرهای هوایی از سر گرفته شود. چون مردم به دنبال بازگشت به مشاغل و ایجاد فرصتها هستند و به همین دلیل سفرهای هوایی را شروع میکنند.

رزرو پروازهای هوایی برای مدتی منعطف تر میشود

رزرو پرواز

 به گفته اندرسون، مسئولان هواپیمایی در ماههای اخیر قوانین منعطف تری نسبت به رزرو یا کنسل کردن سفرها داشته اند. این رویه تا مدتی ادامه خواهد داشت و تا ماههای آینده مسافران برای لغو و یا تغییر هزینه ها، گزینه های راحت تری دارند.

اما با ورود به سال 2021 دوباره قوانین گذشته بر سفرهای هوایی برقرار خواهد شد.

رسیدگی به چالش های مهم صنعت گردشگری

صنعت گردشگری

پیتر گرینبرگ، خبرنگار مسافرتی در ویدئویی اخیر میگوید که اکنون زمان مناسبی برای پرداختن به چالش ها و موضوعاتی است که قبل از کرونا با آن مواجه بودیم.

پیش از گسترش این ویروس، چالشهایی در صنعت گردشگری وجود داشت. اورتوریسم (ازدحام زیاد گردشگران در خیابان‌ها و مراکز تفریحی)، گردشگری پایدار ( توجه به نکات فرهنگی و محیطی منطقه) و توجه به طبیعت و محیط زیست از جمله مباحث و چالش های سفر بوده است.

گرینبرگ امیدوار است که با تمام شدن این بحران، مسئولانه تر و اخلاقی تر به این موضوعات و مشکلات رسیدگی شود.

برگردان از

https://edition.cnn.com/travel/article/coronavirus-travel-industry-changes/


سایت شب؛ رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب