چطور با آشپزی در سفر پول پس انداز کنیم؟

0

سفر به خودی خود میتواند عاملی برای بالا رفتن هزینه ها باشد اما پختن وعده های غذایی یکی از راه های کاهش این هزینه هاست.

یکی از سریع ترین راهها برای ازبین بردن بودجه سفر ،خوردن وعده های غذایی در رستوران هاست. به همین دلیل انجام آشپزی در کنار استفاده حداقلی از رستورانها، پیشنهادی معقول به نظر میرسد.

گرچه بسیاری ترجیح میدهند استراحت کنند و با راحتی بیشتری اوقات سفرشان را بگذرانند، اما دانستن اینکه آشپزی تا چه اندازه پول شما را ذخیره میکند و اجازه میدهد تا با این پول کارهای بیشتری انجام دهید، شیوه جدیدی از سفر را برایتان معنی خواهد کرد.

در این مقاله چند نکته برای آشپزی آسان هنگام مسافرت با شما در میان میگذاریم:

اقامتگاهی پیدا کنید که آشپزخانه داشته باشد

آشپزخانه

اقامتگاه شما میتواند یک آپارتمان ،خانه ، کلبه ،هتلی به سبک سوئیت یا تنها اتاقی کوچک با آشپزخانه ای ساده باشد. در کمترین امکانات شما تنها به یک یخچال و گازی کوچک احتیاج دارید.

در بهترین حالت خانه و اقامتگاهی مناسب خواهد بود که مبله باشد و به حداقل وسایل آشپزی مجهز باشد، تا جایی که نگرانی برای وسایل آشپزی نداشته باشید.

مثل محلی ها غذا بخورید

محلی ها

لازم نیست درباره تکرار وعده های غذاییتان در سفر نگران باشید. اگر سعی کنید که شبیه به سبک افراد محلی غذا بخورید هم پولتان را پس انداز کرده اید،هم غذاهای جدید و تازه و فصلی را امتحان کرده اید و هم زمان کمتری برای پخت و پز صرف می کنید.

مثلآ در شهرهای آمریکای جنوبی، غذای هر روزه  افراد محلی، لوبیای سیاه و برنج است. غذایی ساده و خوشمزه و ارزان که بسیاری از توریستها یا آن را از نقاط محلی و بازارها تهیه میکنند و یا خودشان آن را درست میکنند.

مواد ساده و اولیه را تهیه کنید

مواد ساده و اولیه

میتوانید به محض رسیدن به مقصدتان خوراکی های اولیه را خریداری کنید چون بدون آنها تهیه غذایی خوشمزه تقریبآ غیر ممکن است. روغن زیتون ،نمک ،فلفل ،سرکه و ادویه های لازم از جمله این مواد است.

خوراکی های مربوط به صبحانه هم در اولویت قرار دارد. به خصوص اگر با بچه ها سفر میکنید. جو دوسر یا گرانول، شیر، ماست ، میوه و قهوه از پیشنهادهای ما برای صبحانه ای لذت بخش است.

وعده های غذایی را ساده کنید

وعده های غذایی

حتی اگر عاشق آشپزی باشید باز هم در سفر نمیتوانید حرفه ای آشپزی کنید. ابزار محدود،نبود وسایل کافی، مواد جدید و زمان کوتاه، همگی عواملی هستند که این کار را با چالش مواجه میکنند. شاید پخت غذای خوشمزه در این شرایط دشوار هم باشد.

به همین دلیل خوب است که چند رسپی آسان و ابتدایی در آستین داشته باشید که در این گونه مواقع به کمکتان بیاید.

برخی از غذاهای ساده و ارزان که میتوانید در سفر آنها را درست کنید به شرح زیر هستند :

– لوبیای پخته و برنج (میتوانید این دو خوردنی ساده را با گوشت یا بدون گوشت درست کنید)

– غذاهایی که اساس آنها از تخم مرغ است مثل انواع کوکو و املت

– انواع ماکارونی و پاستا ( که میتواند در کنار سس گوجه فرنگی و خامه ،کنسرو تن ماهی یا سبزیجات پوره شده مصرف شود)

– ساندویچ های کوچک و کم حجم

– کاری گیاهی و برنج (البته اگر بتوانید پودر کاری  پیدا کنید یا مقداری از خانه آورده باشید)

– گوشت و ماهی کبابی

– انواع سالاد

از وسایلی استفاده کنید که قابلیت استفاده مجدد داشته باشند

احتمال دارد که آشپزخانه اقامتگاهتان به ظروف پلاستیکی چندبار مصرف مجهز باشد. اگر از بودن این وسایل مطمئن نیستید، همراه خودتان کیسه های پلاستیکی چندبار مصرف بیاورید که با زیپ باز و بسته میشوند. این پلاستیک ها یکی از بهترین وسایل حمل و نقل مواد خوراکی هستند و میتوان بارها از آنها استفاده کرد.

همراه خودتان بطری آب بیاورید اما از بطری هایی استفاده کنید که یا شیشه ای باشد و یا بتوان چندین بار از آن استفاده کرد. به این ترتیب در طول راه لازم نیست بطری های یک بار مصرف تهیه کنید.

حواستان به تعداد خوراکی های خریداری شده باشد و همانقدر بخرید که استفاده میکنید.

و در نهایت باقی مانده غذایتان را نگه دارید و در وعده های بعدی مصرف کنید.

برگردان از :

https://www.treehugger.com/travel/

سایت شب، رزرو آنلاین ویلا و سوئیت

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب