چطور با پای پیاده سفر کنیم؟

5

حتمآ بارها برایتان پیش آمده که در طول سفر مسیری را پیاده طی کنید. البته اگر سفر برو حرفه ای باشید حتمآ میدانید که پیاده روی بخش بزرگی از مسافرت است.

اما خیلی ها ترجیح میدهند که با پای پیاده سفر کنند. کند شدن سرعت سفر و لذت بردن متفاوت از مناظر، دلیل ترجیح این مسافران است. آنها اعتقاد دارند که در سفر پیاده، صداها و بوها و مناظر به گونه ای تجربه میشوند که با وسایل نقلیه امکان حس کردنشان وجود ندارد.

فکر کردن و به آرامش رسیدن از دیگر ویژگی های پیاده سفر کردن است. یک جورهایی همانقدر که پیاده روی برای جسم مفید است، می تواند برای روح و ابعاد معنوی و انسانی هم مفید باشد.

البته که پیاده سفر کردن هم قواعد خودش را دارد. اگر قرار است بخش هایی از سفرتان را با پای پیاده طی کنید حتمآ باید حواستان به نکاتی باشد که ما در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم

وسایل لازم برای پیاده روی

راه و مسیر یاب و وسایل

برای سفری موفق و طی کردن مسیرهای مختلف ،باید اول از همه وسایل مناسب پیاده روی تهیه کنید. در هنگام خرید این وسایل حواستان به نکات زیر باشد :

کفش و چکمه با کیفیت

کفش مناسب

کفش پیاده روی قرار است ساعتها شما را همراهی کند و در عین حال راحت باشد. میتوانید هم کفش و هم چکمه مناسب پیاده روی تهیه کنید.

اگر قرار است روزهای زیادی را پیاده روی کنید از چکمه و اگر تنها چند روز پیاده رویتان طول میکشد از کفش استفاده کنید.بهتر است که چکمه های شما ضد آب باشند و آج آنها از جنس مقاومی تهیه شده باشد.

کفشهای پیاده روی هم باید سبک باشند و نسبت به کفش های ورزشیِ عادی پایداری بیشتری داشته باشند.

عصای کوهنوردی، دوست همیشگی زانوها

عصای کوهنوردی

گرچه در باور عمومی “عصا ” تنها به افراد میان سالی که به زانو درد مبتلا هستند توصیه میشود، اما تحقیقات پزشکان نشان داده است که عصاهای کوهنوردی به طرز قابل توجهی فشار ناشی از پیاده روی  را از روی زانوها برمیدارد.

جوراب مناسب

جوراب های مناسب به پای شما اجازه نفس کشیدن می دهد. راه رفتن را برایتان خوشایندتر میکند و مانع از بروز تاول و زخم میشود.

حداقل دو جفت جوراب همراه خود داشته باشید. هر شب جفتی را که تازه پوشیده اید بشویید و بگذارید تا روز بعد با جریان هوا خشک شود. به این ترتیب شما هر روز یک جفت جوراب تازه و پاکیزه خواهید داشت.

لباس های بارانی

همیشه لباسهای بارانی همراه داشته باشید. بدون آنها شاید مجبور شوید که از برخی سفرها و مسیرها خودداری کنید. لباسهای بارانی شما را خشک و گرم نگه میدارند.

سوت

اگر در مسیر خود گم شوید داشتن یک سوت، موقعیت و مکان شما را به بقیه نشان خواهد داد.

تمریناتِ قبل از پیاده روی

کوهنوردی و تمرین

  • قدم بزنید

ممکن است فکر کنید برای چنین سفری آماده هستید اما فراموش نکنید که پیاده روی در مسافت طولانی می تواند چالشی غافلگیر کننده باشد. چند هفته پیش از سفر در جایی که برای پیاده روی میشناسید تمرین کنید.

  • در کوهپایه ها و خارج از شهر پیاده روی کنید

صرف نظر از اینکه چقدر در سطح شهر راه میروید، به خارج از شهر عزیمت کنید و اجازه دهید که زمینهای ناهموار و تپه ها و دره ها، قدرت و انعطاف شما را به چالش بکشند.

  •  حرکات کششی را فراموش نکنید

پیاده روی زیاد عضلات پایتان را سفت و مقاوم میکند. این مقاومت و سفتی ممکن است انجام برخی حرکات را دچار مشکل کند. به همین دلیل باید حرکات کششی انجام دهید.

چرخش بالاتنه، کشش باسن، حرکت چرخش روسی ، کشش عضله فلکسور و در نهایت حرکات کششی کمر از جمله این تمرینات هستند. انجام این حرکات تنها 20 دقیقه طول میکشد.

  • عضلات فراموش شده را تقویت کنید

بسیاری از عضلات بدن در فعالیتهای روزمره مورد استفاده قرار نمیگیرد. مثلآ همانقدر که باید برای تقویت پا و عضلات ران حرکات ورزشی انجام دهید، به همان اندازه هم مهم است که عضلات سرینی تان را تقویت کنید.

هیچ کدام از قسمت های بدنتان را نادیده نگیرید. میتوانید برای این منظور با یک مربی حاذق مشورت کنید.

همسفر مورد اعتماد

همسفر خوب

اگر با شخص دیگری به سفر میروید، این شانس را دارید که در بسیاری از اتفاقات به همسفرتان اعتماد و تکیه کنید. اگر چیزی را فراموش کردید، شانس خوبی وجود دارد که همسفر شما آن را داشته باشد.

حواستان باشد که اگر به تنهایی سفر میکنید همه چیز به عهده خودتان خواهد بود.

سبُک سفر کنید

کوله سبک

وزن کوله تان را با استانداردها و معیارهای حمل و نقل منطبق کنید. سنگینی کوله تان باید به اندازه باری باشد که در سفرهای هوایی اجازه آوردن آن را به داخل هواپیما دارید.

یادتان نرود که بار سنگین تنها شما را محدود میکند.

کجا برای سفر پیاده مناسب تر است؟

ورزش آمادگی جسمانی

برای لذت بردن از پیاده روی لازم نیست مقصد دور و درازی مثل کوه اورست را انتخاب کنید. نیازی نیست به تپه ها و کوههای کشف نشده انگلستان بروید تا فرهنگ قدم زدن در آن کشور را تجربه کنید.

پیاده روی تقریباً با هر سطح آمادگی جسمانی و در هر مکانی، در دسترس همگان قرار دارد. فقط باید قدرت و استقامت خود را بدانید تا بتوانید یک سفر موفق را برنامه ریزی کنید.

رعایت نکات ایمنی در مسیر پیاده روی

در مسیر شلوغ و خلوت..

بعضی از مسیرها آرام و خلوت و بی خطر هستند که البته فوق العاده است. این آرام بودن غالباً همان چیزی است که در هنگام سفر به دنبال آن هستیم.

اما در بعضی مسیرها هم ممکن است اتفاقاتی رخ دهد. باید همیشه حواسمان به نکات ایمنی باشد و خودمان را از قبل برای اتفاقات پیش بینی نشده آماده کنیم. در زیر به قوانینی اشاره کرده ایم که به امنیت بیشتر کمک میکند:

سفرتان را برنامه ریزی کنید و دوستانتان را در جریان این برنامه ریزی قرار دهید

این اولین قانون سفر است. برنامه ریزی کنید که کجا می خواهید بروید و این موضوع را با شخصی مسئول در میان بگذارید. خواه یاد داشتی کوچک برای مدیر هتلتان باشد و خواه پیام کوتاهی به یک دوست ،مطمئن شوید که کسی از برنامه شما خبر دارد.

با خودتان غذا و آب داشته باشید

لازم نیست غذای زیادی همراه داشته باشید. مقداری خوراکی و آشامیدنی با خود بیاورید تا در راه رستوران بعدی گرسنه نمانید.

 حواستان به غروب خورشید و زمان سفرتان باشد

قبل تاریکی برس

اطمینان حاصل کنید که قبل از تاریک شدن هوا به مقصد یا اقامتگاهی خواهید رسید.

علائم را بشناسید

علائم را بشناسید

علائم راهنمایی و راهیابی در هر شهر یا کشور متفاوت است. پیش از سفر آنها را یاد بگیرید .

به خلوتی و شلوغی مسیرتان دقت کنید.

اگر هر پنج دقیقه در مسیرتان افراد دیگری هم مشغول پیاده روی باشند پس نگرانی زیادی نخواهید داشت. در این صورت اگر اتفاقی برایتان بیفتد میتوانید از آنها کمک بگیرید. اگر به نظرتان آمد که تنها فرد پیاده در مسیر هستید، اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید و با دقت بیشتری ادامه دهید.

در مسیر بمانید

در مسیر بمانید

ممکن است در طول راه وسوسه شوید که به سمت یک آبشار یا منظره ای منحصر به فرد منحرف شوید اما به شما توصیه میکنیم که حتمآ در مسیر برنامه ریزی شده بمانید.

اگر درباره حیوانات نگرانی دارید

پیاده روی یک فعالیت آرام و بی سرو صداست .البته که همراهی چند همسفر و گپ زدنهای همیشگی باعث سروصدای زیادی میشود.

اگر نگرانی در مورد حیوانات دارید ،با خودتان یک زنگ یا سوت داشته باشید. میتوانید از اسپری های مخصوصی که در زمان حمله حیوانات استفاده میشود بهره بگیرید.

اگر میخواهید از رودخانه یا نهر بگذرید

رد شدن از پل

نسبت به ایمنی پل یا محلی که از آن قصد گذر دارید اطمینان حاصل کنید. اگر میخواهید از داخل آب بگذرید، قسمتی را انتخاب کنید که عمق کمتری دارد.جریان عمیق و پر سرعت آب می تواند به راحتی شما را به داخل بکشد.

از نشانه ها یادداشت بردارید

تماشای مسیر و ایست و انحراف

از زیبایی های اطراف لذت ببرید و از نشانه هایی که در مسیرتان وجود دارد یادداشت برداری کنید. این موضوع به شما در راه برگشت کمک خواهد کرد.

اگر گم شدید..

گم شدید

– آرام باشید. کمی استراحت کنید. بنشینید و جرعه ای آب بنوشید . به آرامی نفس بکشید.

– فکر کنید. نقشه خود را بیرون بیاورید و ببینید از روی اطلاعات نقشه متوجه چه چیزهایی خواهید شد.

– مشاهده کنید. به دنبال نشانه های مشخص و ردپا بگردید.

– برنامه ریزی کنید. اگر مسیر کلی را می دانید،با دقت پیش بروید و در طول راه علامت گذاری کنید.

اگراطمینانی نسبت به مسیرتان ندارید، در یک مکان بمانید

این قانون راهپیمایی در جنگل است. با ماندن در یک مکان مشخص راحت تر می توانید راه را پیدا کنید. به طور دوره ای سه بار سوت خود را بزنید. سه صدای پی در پیِ سوت نشانه ای جهانی و به معنی قرار گرفتن در شرایط سخت است .

برگردان از

https://solotravelerworld.com/

سایت شب، رزرو آنلاین ویلا و سوئیت

5 پاسخ
  1. جواد نظر داده:

    عالی.
    من دنبال به همسفر برای پیاده روی دور دنیا هستم.
    کسی بود اطلاع بده

    1. نواب نظر داده:

      سلام….منم همینطور….چطوری باهاتون در ارتبتط باشم

      1. مینا نظر داده:

        وقتی تصمیمتون رو گرفتین به منم ایمیل بزنید لطفا

    2. احمد نظر داده:

      من هستم❤️

  2. مینا نظر داده:

    من رو هم به عنوان همسفرتون قبول کنید

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب