چطور سفری کم‌هزینه داشته باشیم؟

0

همیشه وقتی حرف از سفر می‌شود، اولین چیزی که به ذهن همه می‌رسد هزینه‌های سفری است. حتی اگر برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفر را هم کرده باشیم، ممکن است به خاطر هزینه‌های مالی از رفتن به سفر پشیمان شویم. احتمالاً شما هم این جمله را شنیده‌اید که سفر خرج دارد و با هزینه کم نمی‌توان سفر رفت. اما در ادامه با ما همراه باشید تا مقدمات سفری کم‌هزینه را در اختیار شما بگذاریم.

سفری ارزان و کم‌هزینه

به نظرتان بیشترین هزینه‌ای که در هر سفر باید بپردازید برای کدام بخش است؟ حمل‌ونقل؟ اقامت؟ و یا هزینه‌های جانبی و تفریحی؟ حتی اگر خودرو شخصی هم داشته باشید همچنان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هزینه‌های سفری، مبالغی است که برای هزینه‌های حمل‌ونقل می‌پردازید. در بین تمام ابزارهای سفری استفاده از خودروی شخصی انتخاب محبوب‌تری است، اما همه افراد خودرو شخصی ندارند. چاره کار چیست؟

چگونه در سفر صرفه جویی

یکی دیگر از گزینه‌های مناسبی که برای سفری ارزان‌قیمت و کم‌هزینه می‌توانیم به شما معرفی کنیم، استفاده از قطار است. قطار علاوه بر اینکه یکی از امن‌ترین ابزارهای سفری در تمام دنیاست، در مقایسه با هواپیما بسیار ارزان‌تر است. خوشبختانه شبکه ریلی کشور نیز به‌اندازه کافی گسترده است و برای رسیدن به هر مقصدی امکان خرید بلیت قطار برای شما فراهم خواهد بود.

استفاده از قطار هزینه‌های سفری شمارا به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد و اگر به‌صورت خانوادگی و یا دسته‌جمعی سفر کنید، هزینه‌هایتان کاهش بیشتری هم خواهد داشت. همچنین می‌توانید در سایت‌های معتبر به بررسی قیمت بپردازید و ارزان‌ترین بلیت قطار را خریداری نمایید تا به‌خوبی در کاهش هزینه‌های سفری‌تان بهینه عمل کرده باشید.

اما نوبتی هم که باشد باید اتوبوس را به‌عنوان یکی دیگر از ابزارهای ارزان‌قیمت برای سفر به شما معرفی کنیم. در مقایسه با قطار راحتی کمتری دارد اما مسلماً می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. امروز اتوبوس‌ها نیز پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند و به‌خوبی آسایش لازم برای سفر را برای شما فراهم می‌کنند. می‌تواند به خرید بلیت‌های Vip بپردازید تا راحتی و فضای بیشتری هم در سفر داشته باشید. توصیه‌ای هم که داریم این است که بلیت خود را برای ساعات پایانی شب خریداری نمایید که وقتی صبح به مقصد می‌رسید به‌اندازه کافی استراحت کرده و برای لذت بردن از سفرتان آماده‌باشید.

راهنمای سفری کم هزینه

دومین بخش عظیم هزینه‌های سفری صرف اقامت می‌شود

معمولاً در هر سفری بعد از هزینه‌های رفت‌وآمد، بخش دیگری که بیشترین هزینه‌های سفری را به شما تحمیل می‌کند، هزینه‌های اقامتی است. اولین جایی هم که برای اقامت به ذهن ما می‌رسد استفاده از هتل‌هاست، اما اصلاً گزینه مناسبی برای یک سفر ارزان‌قیمت نیستند.

راه‌حل چیست؟ خوشبختانه در بیشتر شهرها و استان‌های کشور انواع مکان‌ها اقامتی و هاستل‌ها ساخته‌شده است تا هزینه‌های سفری شما با استفاده از آن‌ها به‌خوبی کاهش پیدا کند. هاستل‌ها در کشور ما هنوز مفهومی ناشناخته‌اند و در فرهنگ غربی معمولاً به‌جایی گفته می‌شود که تختی را در یک فضای مشترک اجاره می‌کنید.

در کشور ما نیز هاستل‌ها روبه‌پیشرفت هستند و انتظار می‌رود در سال‌ها آینده شاهد استفاده بیشتر افراد از این نوع اقامتگاه‌ها باشیم. بهترین انتخاب شما برای سفری ارزان‌قیمت استفاده از هاستل‌ها است.

مهمان‌پذیرها یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که برای سفری کم‌هزینه انتخابی معقول و منطقی به نظر می‌آیند. به هر شهری در کشور سفر کنید می‌توانید یک مهمان‌پذیر پیدا کنید و از گذشته استفاده از چنین مکان‌هایی در کشور باب بوده است.

البته مهمان‌پذیرها در مقایسه با هتل و هاستل‌ها ارزان‌تر هستند، اما امکانات کمتری هم در اختیار شما قرار می‌دهند. در حقیقت باید دلیل ارزان بودنشان را نیز همین کمبود امکانات و یا در نگاهی منصفانه‌تر، امکانات محدودی که در اختیار شما می‌گذارند، بدانیم. اما اگر قصد دارید سفری کم‌هزینه را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به استفاده از مهمان‌پذیرها نیز فکر کنید.

چگونه در سفر صرفه جویی کنیم؟

گزینه بعدی برای اقامت هتل‌آپارتمان است. هتل‌آپارتمان‌ها یکی دیگر از اقامتگاه‌هایی است که در سفر خود می‌توانید انتخاب کنید تا سفری ارزان را تجربه کرده باشید. هتل‌آپارتمان‌ها از هتل‌ها ارزان‌تر هستند و در مقایسه با مهمان‌پذیرها نیز امکانات بهتری دارند. شاید بهترین خوبی آن وجود آشپزخانه است و اینکه امکان پخت‌وپز برای شما فراهم است.

خانه‌های محلی، تجربه‌ای دلپذیر در سفری کم‌هزینه

اگر تا بدین جای کار انتخاب‌هایی که به شما معرفی کردیم محبوبیت لازم را نداشتند، در گام بعدی خانه‌های محلی یا اقامتگاه‌های بومی را به شما معرفی می‌کنیم. اقامتگاه‌های بوم گردی چند سالی است در کشور پیگیری می‌شوند و در برخی از شهر و استان‌ها شاهد چنین مکان‌های هستیم.

خانه‌هایی که اقامتی دلپذیر و لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کنند و درعین‌حال ارزان‌قیمت هم هستند. البته باید به این نکته اشاره‌کنیم که خانه‌های محلی با اقامتگاه‌های بوم گردی دارا تفاوت هستند، اما هر دو می‌توانند در کاهش هزینه‌های سفری نقش مؤثری داشته باشند. خانه‌های محلی منظور همان خانه‌های افراد در یک شهر است که آن را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اما اقامتگاه‌های بوم گردی خانه‌هایی است که مخصوص گردشگران طراحی‌شده است.

هدف از ساخت اقامتگاه‌های بوم گردی شناساندن رسوم و فرهنگ یک منطقه به توریست‌ها و مسافران است، درعین‌حالی که مقدمات سفری دل‌چسب و ارزان را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

اما نوبتی هم که باشد باید به استفاده از چادرهای مسافرتی می‌رسیدیم. اگر در فصل‌های گرم سال قصد سفر دارید، استفاده از چادر یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای اقامت است. چادرهای مسافرتی در هرجایی قابل‌استفاده‌اند مگر اینکه شرایط جوی مناسبی وجود نداشته باشد.

خوردوخوراکتان را مدیریت کنید، سفری ارزان تجربه می‌کنید

سومین بخش از هزینه‌های هر سفری مبالغی است که برای خورد و خوراک صرف می‌شود. خوشبختانه مدیریت هزینه‌های خوردوخوراک ساده‌تر از دو مورد اول است و بهتر می‌توانید هزینه‌هایتان را پس‌انداز کنید. علاوه بر اینکه در سفر می‌توانید خودتان به تهیه غذا بپردازید، اگر قصد استفاده از رستوران‌ها را داشتید، ترجیحاً به فکر خرید از کترینگ‌ها باشید.

راهنمای پس انداز در سفر

به‌جای آنکه به دنبال لوکس‌ترین و شلوغ‌ترین رستوران شهر باشید، حتی می‌توانید از غذاهای محلی نیز استفاده کنید.

سفر ارزان می‌خواهید؟ در ایام خلوت سفر کنید

اگر شما هم کارمند باشید حتماً بهترین زمان برای سفر را در روزهای تعطیل قرار می‌دهید. اما اگر می‌توانید مرخصی بگیرید، بهتر است از سفر در روزهای تعطیل که حجم مسافران زیاد می‌شود اجتناب کنید. همه می‌دانیم که در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی هزینه‌های سفری چندین برابر می‌شود.

با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توانید زمان سفر خود راکمی دورتر از چنین تعطیلاتی برنامه‌ریزی کنید و از سفری ارزان‌قیمت بهره‌مند شوید. با چنین رویکردی علاوه بر هزینه، ترافیک کمتری هم تجربه خواهید کرد.

سفر کم هزینه و ارزان قیمت

مقاصد خیلی دور را انتخاب نکنید

وقتی حرف سفر می‌شود اکثراً به فکر برنامه‌ریزی برای مقاصدی دور و طولانی هستند. اما آیا ضروری است؟ هدف از سفر رفتن تغییر حال و هوای ما و تجربه دلپذیری در گذراندن تعطیلات است. پس بجای آنکه هزینه‌هایی چندین برابری به خود تحمیل کنید می‌توانید مقاصد نزدیک‌تری را در پیش بگیرید و سفری ارزان و لذت‌بخش را تجربه کنید.

برای تجربه سفری کم‌هزینه با تور سفر کنید

اگر تابه‌حال تجربه سفر با تورها را نداشته‌اید، باید این بار به استفاده از آن‌ها فکر کنید. برخلاف انتظار و تصوری که دارید سفر با تور هم هزینه‌های کمتری دارد و هم بیشتر خوش می‌گذرد. تورها معمولاً یک پکیج کامل از رفت‌وآمد، اقامت، خوردوخوراک و گردش در شهر مقصد را با کمترین هزینه ممکن در اختیار شما قرار می‌دهند.

پس اگر به فکر سفری کم‌هزینه هستید باید در آخرین قدم استفاده از تورها را نیز به شما معرفی کنیم. امیدواریم اطلاعات نوشته‌شده در این مقاله به‌اندازه کافی برای شما مفید بوده باشد. در مقالات بعدی نیز همراه ما باشید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب