کیش مروارید خلیج فارس

0

آیا تا به حال کیش بوده اید؟ شما حتما باید این سفر را تجربه کنید. “مسافرانی که به ایران سفر کرده و یا میکنند به احتمال زیاد این نام را بیش از یک بار میشنوند. و زمانی که شما بپرسید که چه چیزی کیش را انقدر خاص میکند، به شما خواهند گفت: “آه کیش فوق العاده است. همه چیز آنجا هست. سواحل تمیز، ساختمان های مدرن ،آرامش، مردم خونگرم، هوای تمیز، تفریحات( مانند سافاری، پارک آبی، غواصی، اسکوتر برقی، بانجی جامپینگ، جایروکوپتر،اسب سواری،پلاژ، ماهیگیری و…)، مناطق تاریخی (مانند شهر تاريخي حريره،كاريز،درخت سبز،اسكله تفريحي،كشتي يوناني و..)  وحتی خرید معاف از حقوق گمرکی . درست مثل دبی!

و بله، همه این ها تا حد زیادی درست اند … بله

جزیره کیش

از آنجا که در ۱۹۷۰، زمانی که آخرین شاه برای تبدیل این جزیره ی صحرایی به زمین بازی برای ثروتمندان و مشهورین تلاش میکرد،کیش شروع کرد به کیش شدن که بعضی میگویند این جزیره معادل ایرانی هاوایی ست(با اغراق).

جزیره کیش دارای یک وضعیت منحصر به فرد در منطقه استراتژیک خلیج فارس در میان ده ها جزیره بزرگ و کوچک است. این جزیره بسیار زیبا و جذاب است و به عنوان مروارید خلیج فارسی از زمان های قدیم شناخته شده است.

پاراسل کیش

سواحل آرام آن با ماسه های مرجانی و تحت پوشش نور درخشان آفتاب، یک منظره منحصر به فرد و جذاب را می سازد.

 آب های ساحلی روشن این اجازه را می دهد تا دیدی واضح از چند متری عمق دریا داشته و به تماشای حرکت زیبایی از ماهی ها بپردازیم. گیاهان متنوع و درختان بومی، و همچنین آب و هوای دلپذیر هفت ماه از سال در میان ویژگی های برجسته این جزیره هستند.

این جزیره بسیاری از گردشگران، مسافران و نویسندگان طول تاریخ را به دلیل این ویژگی ها به خود جلب کرده است. در میان کسانی که در ستایش از این جزیره نوشته شده اند نیارکهوس، فرمانده نیروی دریایی یونان است که درسفر خود به کیش در ۲۲۵ سال قبل از میلاد نوشته است. و در وصف درختان زیبای خرمای آن نیز ، مارکو پولو، ابن بطوطه و حمدالله مستوفی، و همچنین خانم فاطمه آل علی نویسنده کویتی معاصر ،که در فوریه ۲۰۰۲ به این جزیره آمد، آن را به “گوهری در تاج پادشاه” تشبیه کرده است، نوشته اند.

اگر تا به حال کیش نبوده اید و یا حتی بوده اید و بعد از خواندن این مقاله هوس این سفر به سر شما زده است ، سفر خوب مستلزم اقامتگاه مناسب با شرایط و بودجه ماست. مسلما اگر با خانواده و کودکان دلبند خود هستید و کمپ زدن برای شما مناست نیست و در عین حال برای صرفه جویی در هزینه های خود قصد رفتن به هتل را نیز ندارید ، پیشنهاد شب به شما کرایه شبانه خانه ها، ویلاها و اقامتگاه های شخصی در کیش/محلیست که در سایت شب برای راحتی شما یکجا جمع آوری شده. شما به راحتی با دیدن عکس ها و مطابقت آن با بودجه و رزرو آن لاین عزم سفر میکنید و این مرحله از سفر را نیز با خاطره خوش پشت سر خواهید گذاشت. بعد از کمی استراحت هم میتونید برید سراغ گشت وگذار تو این جزیره رویایی.

تیم شب با کمال میل نظرات و تجربیات شما درباره نگین ایران را میشنود.

مارا به دوستان خود معرفی کنید و در شبکه های اجتماعی همراهی کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب