تفریحات آبی کیش اوج هیجان و لذت در خلیج فارس

1

برای خوش گذرانی و تفریح جزیره کیش از محبوب‌ترین مقاصد در میان مردم است. سالانه عده زیادی به این جزیره سفر می‌کنند تا خستگی چند ماه کار و تلاش بی وقفه را به طریقی از تن به در کنند. جزیره کیش علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری امکانات دیگری دارد که خیل گردشگران را به سمت خود می‌کشد.انگیزه اصلی بعضی از افراد از سفر به این جزیره، استفاده از تفریحات آبی کیش است. کیش همان جاییست که قرار است اوج هیجان و شادی را با تفریحات آبی و دریایی آن تجربه کنید و برای چند ماه خود انرژی ذخیره کنید. مجموعه هزینه این تفریحات چندان ارزان نیست، شاید از هزینه اقامت در کیش و خورد و خوراک هم برایتان گران‌تر تمام شود، ولی شک نکنید می‌ارزد که حداقل برای یک بار امتحانش کنید. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین و مهیج‌ترین ورزش‌ها و تفریحات آبی کیش را معرفی می‌کنیم.

غواصی در جزیره کیش

یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی کیش غواصی است. همه ساله مسافران زیادی شهرشان را به مقصد کیش به قصد غواصی ترک می‌کنند تا این تجربه ناب را برای همیشه در خاطرات و لیست تفریحات خود ثبت کنند. تجربه لذت‌بخش سفر به اعماق آب و گشت و گذار و شنا کردن با ماهی‌ها، مرجان‌ها و سایر آبزیان چیزی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت. آب شفاف و زلال دریای خلیج فارس و پوشش مرجانی جزیره در سواحل شرقی آن، کاری می‌کند که نتوانید در برابر این تفریح سراسر هیجان مقاومت کنید. در ضمن برای غواصی ضرورتی ندارد که شنا بلد باشید، آموزش‌های لازم توسط مربی به شما داده می‌شود.

ساترن کرک، بیگ کورال، ژوراسیک پارک، کشتی داما، کشتی یونانی، کلبه هور و سایت سمبارون تعدادی از معروف‌ترین سایت‌های غواصی در کیش هستند.

غواصی در جزیره کیش
غواصی در جزیره کیش

اسکوتر غواصی (اسکوتر زیردریایی)

یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین تفریحات آبی کیش، اسکوتر غواصی است. برای تجربه این نوع غواصی فقط کافیست سوار دستگاهی به نام اسکوتر زیرآبی شوید تا به آسانی به دنیای شگفت انگیز زیر آب سفر کنید و آن را به تماشا بنشینید. برای استفاده از این دستگاه که شبیه موتور برقی است نیازی به بلد بودن شنا یا غواصی ندارید ضمن این که لازم نیست وسیله‌ای با خودتان حمل کنید. فقط این نکته را یادآور شویم که سن استفاده از این وسیله بالای ۱۲ سال است. برای تجربه این تفریح می‌توانید به کلوپ تفریحات دریایی کیش و اسکله تفریحی بروید.

تفریحات آبی و اسکوتر غواصی در کیش

جت اسکی

جت اسکی سواری جزو قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات آبی کیش است، که در سفر به کیش حتما باید در لیست تفریح عاشقان سرعت و هیجان قرار بگیرد. بر روی امواج آب‌های نیلگون خلیج فارس با سرعت بالا برانید و تجربه‌ای ناب برای خود رقم بزنید.

فقط یادتان باشد قبل از سوار شدن بر جت اسکی حتما به توصیه‌های مربی مربوطه توجه کنید تا امنیت شما به خطر نیفتد و بی دردسر لذت ببرید. کلوپ فلای بورد، کشتی یونانی و پارک ساحلی مرجان تعدادی از مکان‌هایی هستند که برای تجربه این تفریح می‌توانید به آن‌جا بروید.

جت اسکی در جزیره کیش

پاراسل

با چتر پاراسل بر فراز دریا پرواز کنید و یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش را تجربه کنید. شیوه استفاده از این تفریح به این صورت است که شما سوار چتر شده و با سرعت توسط قایقی موتوری که به آن وصل هستید  کشیده می‌شوید تا در آسمان اوج بگیرید. تجربه توامان ترس، آرامش و هیجان چیزی است که به وسیله پاراسل سواری نصیبتان می‌شود. برای استفاده از پاراسل کلوپ‌ها و سایت‌ها زیادی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پارک ساحلی مرجان، کلوپ فلای ‌بورد و مجتمع تفریحات و ورزش‌های دریایی کیش اشاره کرد.

پاراسل از تفریحات آبی در کیش

کایت بوردینگ

ترکیبی از ورزش‌های اسکی روی آب و پاراگلایدینگ، یکی از جدیدترین و مهیج‌ترین تفریحات آبی کیش یعنی کایت بوردینگ را شکل می‌دهد. در این ورزش کایتی در نقش بادبان وجود دارد که از نیروی کشش آن برای کشیدن شخص بر روی سطح آب استفاده می‌شود و تخته یا به عبارتی قایقی که شخص روی آن سوار می‌شود. یکی از جاهایی که می‌توانید این ورزش را تجربه کنید پارک آبی بادی مارینای کیش است.

کایت بوردینگ در کیش

فلای بورد

با این وسیله می‌توانید همچون پرنده‌ای بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس تا فاصله ۱۲ متری پرواز کنید. فلای بورد توسط شلنگی به جت اسکی وصل می‌شود، به وسیله این شلنگ نیروی محرکه به نازل‌های فلای بورد منتقل می‌شود و آب با فشار زیادی که دارد شخص را بالا می‌برد. امکان مانور و انجام حرکات نمایشی برای بیشتر لذت بردن نیز فراهم است. فلای بورد یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش است که می‌توان تجربه کرد. مدرن‌ترین دستگاه فلای بورد جزیره، در کلوپ فلای بورد واقع در پارک ساحلی سیمرغ موجود است.

فلای بورد یکی از تفریحات آبی کیش

شاتل و بنانا

به جرات می‌توان گفت شاتل سواری و بنانا سواری از جذاب‌ترین تفریحات آبی کیش هستند. طرز استفاده از آن بدین صورت است که تیوپی بادی که شما بر آن سوار شده‌اید به وسیله بندهایی مخصوص به قایقی تندرو وصل می‌شود. این قایق با سرعت زیاد روی سطح آب حرکت می‌کند و شما را به دنبال خود می‌کشد. فرق بنانا با شاتل فقط در این است که تیوپی شبیه موز دارد. با امواج دریا بالا و پایین بروید و هیجانی بی اندازه را تجربه کنید.

شاتل و بنانا

ماهیگیری

ماهیگیری در دریای زلال یکی از لذت بخش‌ترین و خاطره انگیزترین تفریحاتی است که می‌توان آن را در کلوپ‌های دریایی کیش تجربه کرد. این تفریح همیشه برای گردشگران محبوب بوده و لحظات خوشی را برایشان رقم زده است. البته اگر نخواستید برای ماهیگیری به این کلوپ‌ها بروید می‌توانید از بازار و مغازه‌های اطراف تجهیزات و وسایل لازم را بخرید و خودتان کنار ساحل مشغول ماهیگیری شوید.

ماهیگیری در کیش

اسکی روی آب

اوج هیجان را در تفریحات آبی کیش می‌توان تجربه کرد. یکی از این ورزش‌ها و تفریحات آبی مهیج اسکی روی آب است که به دو شکل می‌توان آن را تجربه کرد: ۱. اسکی روی آب با قایق ۲. کیبل اسکی

۱.اسکی روی آب با قایق: این تفریح بدین شکل است که اسکی به قایق موتوری وصل و به وسیله نیروی آن کشیده می‌شود.

۲.کیبل اسکی: در این روش کابلی به برج دریایی متصل است که افراد بر روی اسکی قرار گرفته و آن را به دست می‌گیرند و با حرکت قلابی که به کابل متصل است روی آب جا به جا شده و حرکت می‌کنند.

جزیره کیش بزرگترین سایت اسکی روی آب در دنیا و اولین سایت اسکی روی آب در خاورمیانه را دارد. امکاناتی مانند رستوران و کافی شاپ نیز در اطراف پارک کیبل اسکی کیش، برای رفاه حال گردشگران وجود دارد.
تفریح آبی اسکی روی آب

تم پارک آبی اوشن (پارک آبی کیش)

یک روز سراسر هیجان را در نخستین پارک آبی روباز ایران تجربه کنید. بازی‌های متنوع و جدید این مجموعه لذتی وصف نشدنی را برای افراد رقم می‌زنند و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای آن‌ها می‌سازند. پارک آبی کیش شامل ۱۴ راه آبی، ۱ مرکز تخصصی ماساژ و اسپا، ۴ استخر، ۲ رستوران، ۴ بخش فروش نوشیدنی و ۲ بخش برای خرید است. هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش را در این ارک آبی تجربه کنید.

این نکته مهم را هم یادآور شویم که به قصد هر کدام از این تفریحات که می‌روید، قبل از استفاده اگر سابقه بیماری قلبی یا بیماری خاص دیگری دارید، به مسئول مربوطه در آن مجموعه اطلاع دهید و با او مشورت کنید.

کلوپ‌های متفاوت و بسیاری در جزیره وجود دارند که خدمات مربوط به تفریحات آبی کیش را ارائه می‌دهند. معمولا محل اقامت شما هر کجای کیش که باشد دسترسی به این مجموعه‌ها و کلوپ‌ها آسان است. زیاد در ویلا یا هتل نمانید چون وقت برای تفریح کم می‌آورید و حسابی پشیمان می‌‎شوید. تا در جزیره هستید فرصت را غنیمت بشمارید و حسابی تفریح کنید که با کوله باری از خاطرات خوش راهی شهرتان شوید. به هر حال می توان با رزرو آنلاین اقامتگاه از قبل از سفر هزینه های ویلا و جای خواب را کاهش داد و مازاد آن را به گردش و تفریح در جزیره اختصاص داد.

پارک آبی اوشن در کیش

قایق سواری

یکی دیگر از تفریحات آبی در کیش، سواری در انواع قایق موتوری، پدالی و از نوع قایق‌های کوچک ماهیگیری می‌باشد. لذت شناور بودن در آب‌های شفاف که بتوان مرجان‌های کف آب را دید به همراه آبزیانی که در لابلای آن‌ها در حال شنا هستند حال‌وهوای متفاوتی از نوع قایق‌سواری در کیش به حساب می‌آید. البته این مناظر می‌تونه تصاویر جالبی رو هم برای تصویربرداری به ثبت برسونه. اگر کمی حوصله و البته زمان داشته باشید با قایق‌سواری در کیش می‌تونید به نزدیکای جزیره هندورابی رفته و هم زمان سواری و در قایق و بازی با ‌دلفین‌ها را نیز تجربه نمایید. دلفین‌های هندورابی به معاشرت با انسان‌ها عادت و البته تمایل نیز دارند.

قایق سواری در کیش

کشتی تفریحی

همیشه دیدن کشتی‌های غول پیکر تفریحی با اون امکانات لوکس و پذیرایی را داخل فیلم‌ها دیده‌ایم ولی جالبه بدونیم که چند عدد از همین مدل کشتی‌ها که به کشتی تفریحی در کیش شناخته می‌شوند در اسکله‌های جزیره پهلو گرفته‌اند و در صورت فروش بلیط و حد نصاب رسیدن مسافران یک دوره نصفه روزه در اطراف جزیره کیش خواهند زد. امکانات این نوع کشتی ها معمولا در حد اقامت، پذیرایی، موسیقی زنده و مراسمات شرگرم کننده می‌باشد. این نوع کشتی ها فقط در تفریحات آبی در کیش پیدا خواهند شد و در هیچ کجای ایران نظیر آن را پیدا نخواهید کرد.

کشتی تفریحی کیش

1 پاسخ
  1. […] کیش رستورانهای بی نظیر آن است. در ضمن وقتی در کیش هستید نفریحات آبی آن را از دست […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب