16 مورد از جاهای دیدنی چالوس که حتما باید ببینید + آدرس

0

چالوس را دروازه ورود به شمال ایران می‌دانند! شهری با طبیعت زیبا و غیر قابل وصف، که یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در نزد مسافران شناخته می‌شود. در این شهر علاوه بر فضای سبز بکر و دیدنی‌، آثار تاریخی و باستانی فراوانی نیز وجود دارد که کمتر کسی درباره آن‌ها شنیده است.

پس بهتر است که همراه ما چمدان‌هایتان را ببندید و برای سفری کوتاه به جاهای دیدنی چالوس آماده شوید!

تاریخچه شهر چالوس

چالوس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران است که در بخش غربی این استان قرار دارد. این شهر در جلگه‌های ساحلی دریای خزر واقع شده و بخشی از نواحی کجور و کلارستاق را تشکیل می‌دهد.

تعداد فراوانی از جمعیت چالوس، بومیان منطقه کلارستاق هستند که تبارشان به قوم طبری‌ باز می‌گردد. زبان مردم چالوس همچنین طبری کلارستاقی است که جزو گویش‌های طبری رویانی محسوب می‌شود. در این شهر صنعت کشاورزی و کشت انواع مرکبات به واسطه شرایط اقلیمی و آب وهوای مناسب رونق فراوانی دارد.

مردم محلی چالوس در سال‌های دور، به‌ دلیل اختلاف ارتفاع در کوه‌پایه تا ساحل و قرار گرفتن قسمت‌هایی از شهر در جلگه‌های پست دریایی، این شهر را «چاله است»  یا «چاله س» می‌نامیدند. نامی که در گویش طبرستانی «چالس» گفته می‌شد و به مرور زمان به چالوس تغییر پیدا کرد.

چالوس همچنین در طول تاریخ، دستخوش اتفاقات و حوادث فراوانی بوده است. در بسیاری از داستان‌های اساطیری و روایت‌های واقعی، از این خطه سرسبز، پهلوانان، قهرمانان و مشاهیر فراوانی برخواسته‌اند. با این حال چالوس در برخی از دوره‌های تاریخی، روستایی خلوت و کم سکنه بود و محلی برای تبعید مخالفان حکومتِ وقت، به حساب می‌آمد.

از دوره پهلوی، این شهر شکوه سابق خود را بازیافت و به منطقه‌ای گردشگری با امکانات فراوان تبدیل شد. در حال حاضر چالوس یکی از مهم‌ترین نقاط توریستی کشور شناخته می‌شود و سالانه مسافران بسیاری تعطیلات و اوقات تفریحی خود را در این شهر می‌گذرانند.

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

معرفی جاهای دیدنی چالوس

برای بسیاری افراد، سفر به چالوس تنها در سر زدن به دریا و استراحت در سواحل آن خلاصه می‌شود. غافل از آنکه در این شهر جاذبه‌های فراوان دیگری برای دیدن وجود دارد. برخی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی چالوس در فصل‌های مختلف سال به شرح زیر هستند:

جاهای دیدنی چالوس در بهار

بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به چالوس است، زیرا آب و هوای مطبوع و طبیعت سبز این شهر در بهار، فضایی دلنشین را برای گشت و گذار فراهم می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی چالوس در بهار اشاره می‌کنیم

دریاچه سد دریوک، لذت ناب طبیعت‌گردی

یکی از زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی چالوس، دریاچه آب شیرین دریوک است که در دامنه کوه دال کمر قرار دارد. این دریاچه در میان چمنزاری سرسبز و پوشیده از گل‌های بهاری احاطه شده و فضای طبیعی بکر و جذابی را برای تجربه‌ای منحصر به فرد مهیا کرده است.

عمق دریاچه سد دریوک حدود پنج متر برآورد شده و پیرامون آن را مراتع و مرغزارها احاطه کرده‌اند. جالب است که بدانید این دریاچه یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان بومی و مهاجر مانند غاز و مرغابی شناخته می‌شود. دریاچه سد دریوک در چالوس، روبه‌روی دره ولی آباد هزارچم و در دامنه کوه دال کمر قرار دارد.

برای مشاهده و اجاره ویلا چالوس کلیک کنید

آبشار هریجان، مقصدی ایده‌ال در اردیبهشت

هریجان یکی از مناطق خوش آب‌ و‌ هوای مازندران است و از جاهای دیدنی کلاردشت به حساب می‌آید. این روستای سرسبز و خلوت، از علفزارهایی وسیع و آبشاری بلند تشکیل شده که نظیرش در کمتر جایی از شهرهای شمالی دیده می‌شود. آبشار هریجان، با داشتن ۸۰ متر ارتفاع، در حوالی روستای هریجان قرار گرفته و می‌تواند مقصدی ایده‌ال برای تمام علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی باشد.

روستای هریجان، روزگاری یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای این منطقه به شمار می‌رفت. با این حال در سال‌های اخیر و با مهاجرت مردم بومی، تنها تعداد انگشت‌شماری از خانواده‌های کهن‌سال در آن باقی  مانده‌اند. البته با شناخته‌تر شدن این منطقه، بعضی از مالکان و ساکنان بومی نیز هوای ییلاق قدیمی به سرشان زده است و مدتی را در روستای خوش آب‌ و‌ هوای اجدادی خود می‌گذرانند.

آبشار هریجان در اردیبهشت ماه با وجود گل‌های خودرو، رنگارنگ می‌شود و جلوه دیگری به خود می‌گیرد، به همین دلیل است که بسیاری سر زدن به این آبشار را در چنین ماهی توصیه می‌کنند. فراموش نکنید که بالا رفتن از ارتفاعات آبشار به دلیل خطر سقوط و برخورد با حیوانات وحشی منطقه، ممنوع است!

علاوه بر اردیبهشت، خرداد و فصل تابستان نیز فرصت مناسبی برای بازدید از آبشار هریجان خواهد بود.

 

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود،هم فال و هم تماشا

مگر می‌شود که راهی چالوس شد و سری به نمک آبرود، این خطه تفریحی و جذاب مازندران نزد؟ تفرجگاه ساحلی نمک آبرود با داشتن فضاهای جنگلی، ساحل و امکانات تفریحی متنوع، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی چالوس به حساب می‌آید.

جاهای دیدنی چالوس

به‌طور کلی تفرجگاه نمک آبرود از دو بخش بخش مسکونی و بخش تفریحی تشکیل شده است. در قسمت تفریحی نمک آبرود، امکانات هیجان انگیزی مانند تله کابین، سورتمه، زیپ لاین و پل چوبی معلق وجود دارند که تجربه جذابی از سفر در میان زمین و آسمان، آن هم در جنگل‌های سبز و مرطوب شمال را فراهم می‌کنند. دریاچه مصنوعی، باشگاه پینت‌بال، پیست دوچرخه سواری، شهربازی، سینما سه بعدی، باشگاه تیراندازی، زمین تنیس و اسکیت، کارتینگ، ماشین چهار چرخ و قایق سواری برخی دیگر از جذابیت‌های این منطقه تفریحی به شمار می‌روند.

در نمک آبرود همچنین مسافران بخشی از اوقات خود را به خرید از بهترین برندهای داخلی و خارجی و رستوران گردی می‌گذرانند.

جهت اجاره کلبه کلیک کنید.

کوه تخت سلیمان چالوس، بلندبالاتر از هر بلندبالایی

جاهای دیدنی چالوس

منطقه تخت سلیمان از جمله نقاط جذاب چالوس برای کوهنوردی شناخته می‌شود. این محدوده یکی از بلندترین نواحی البرز مرکزی است و از شمال به چالوس و تنکابن و سلمانشهر، از غرب به دره سه هزار، از جنوب به طالقان و الموت و از شرق به دره چالوس منتهی می‌گردد.

در این کوه، سه پناهگاه ساخته شده است که می توان از آنها در فصل کوهنوردی استفاده کرد. رایج‌ترین مسیر صعود به این قله نیز از طریق جبهه جنوبی است که از منطقه علم‌چال و گردنه شانه‌کوه عبور می‌کند. به دلیل قرار گرفتن کوه تخت سلیمان در اقلیم سردسیر، بهترین زمان بازدید و کوهنوردی در این منطقه، بهار به‌خصوص اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه است. در این زمان لذت کوهنوردی در جوار طبیعت زیبای بهاری اطراف کوه، هر مسافر ماجراجویی را شگفت زده خواهد کرد.

مرداب کندوچال، زیستگاه نیلوفرهای آبی

جاهای دیدنی چالوس

مرداب کندوچال از جمله جاذبه‌های قرار گرفته در پارک جنگلی فین است که جایگاه ویژه‌ای در میان مردم چالوس دارد. این تالاب نزدیک به ۴ تا ۵ متر عمق داشته و در میان درختان جنگلی احاطه شده است. بخش‌هایی از این مرداب، پوشیده از نی و گیاهان مردابی است و در فصل بهار، سطح آن با شکفتن گل‌های نیلوفر، تماشایی می‌شود.

آب مرداب کندوچال از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود و شیرین است. به همین دلیل است که پرندگان و حیوانات کوچک و بزرگ جنگل از این تالاب برای رفع تشنگی استفاده می‌کنند.

بخوانید از: راهنمای سفر به چالوس

ساحل رادیو دریا؛ معروف‌ترین ساحل از جاهای دیدنی چالوس

برای شمال بروهای حرفه‌ای، ساحل رادیو دریا یکی از جذاب‌ترین تفریحات چالوس به حساب می‌آید. این ساحل با داشتن امکاناتی مانند آلاچیق، رستوران، پارک جنگلی، پارک بازی کودکان و فروشگاه‌های مختلف، در میان اهالی شهر و گردشگران شهرت فراوانی دارد. اغراق نیست اگر بگوییم که ساحل رادیو دریا معروفترین ساحل شهر چالوس است!

جالب است که بدانید در گذشته، یک مرکز پخش رادیویی در کنار این ساحل وجود داشت و برنامه‌های رادیو دریا از آن پخش می‌شد. به‌ همین دلیل است که این منطقه به چنین نامی شناخته می‌شود. ساحل رادیو دریا در شهر چالوس و در غرب مازندران قرار دارد و فاصله‌اش با مرکز شهر تنها چند کیلومتر است.

جاهای دیدنی چالوس در تابستان

تابستان به دلیل هوای گرم و تعطیلی مدارس، یکی از شلوغ‌ترین فصل‌های سفر به چالوس به حساب می‌آید. گرچه برخی تصور می‌کنند که به دلیل رطوبت بالا و آب و هوای گرم، سفر به این شهر در تابستان اشتباه است؛ اما باید در نظر داشت که برخی از جاهای دیدنی چالوس در تابستان نیز می‌توانند لحظات خوش و به یادماندنی را برای مسافران رقم بزنند.

نباید فراموش کرد که جاهای دیدنی چالوس در تابستان، اغلب شامل ییلاقات، جنگل‌ها، روستاها و مناطقی هستند که در ارتفاعات کوهستانی قرار گرفته و آب و هوای خنکی دارند.

جنگل های چهارباغ مرزن آباد، گشت و گذار در انبوه درختان

جنگل‌های چهارباغ مرزن آباد فضایی کوهستانی دارند و انتخابی مناسب برای طبیعت‌گردی در فصل تابستان هستند. در این منطقه جنگلی، گونه‌های جانوری متنوعی از جمله بز، خرس، پلنگ، مرال، شوکا، روباه، گرگ، خوک، كبك و عقاب طلایی زندگی می‌کنند. به همین دلیل است که بخشی از این جنگل به عنوان منطقه حفاظت شده چالوس تلقی می‌گردد.

منطقه جنگلی چهار باغ همچنین مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار هكتار دارد كه بخش عظیمی از آن را اكوسيستم جنگلی كوهستانی و رودخانه‌ای تشکیل می‌دهند. روستاهای دیدنی دلير، ايلت، مچر، نوكرس، واسپول، دزما کوی، كيجان، انگورن، چهار باغ و پولاد كوه از جمله روستاهای واقع شده در این خطه سرسبز به حساب می‌آیند.

جنگل چهارباغ مرزن آباد در کیلومتر ۹۰ جاده کرج چالوس قرار دارد.

بخوانید از: جاهای دیدنی رامسر

پل زغال، یادگار تاریخ

در جاده شمال و حوالی چالوس، تونل‌ها و پل‌های قدیمی وجود دارند که ساخت آن‌ها به روزگاران دور باز می‌گردد. پل‌هایی که در زمان احداث‌شان، محور ارتباطی مهمی بودند و امروز، بخشی از جاذبه‌های تاریخی و معماری شهر شناخته می‌شوند.

پل زغال یکی از گذرگاه‌های قدیمی چالوس است که در ارتفاعات کندوان و بر روی رودخانه‌ای با ماهی‌های سفید قرار دارد. این پل در سال ۱۳۰۷ و در زمان پهلوی اول، در ۱۷ کیلومتری کندوان با هدف رفت و آمد سریع‌تر و ایمن‌تر ساخته شد.

پل زغال نزدیک به ۲.۶ متر طول و ۵.۳۸ متر عرض دارد و به عنوان یکی از اثرهای تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آبشار آکاپل، معدن چشمه‌ها و یخچال‌های طبیعی

در میان جنگلی کوهستانی و در ابتدای ارتفاعات البرز و کلاردشت، آبشاری از میان سنگ‌ها جاری می‌شود که مردم محلی به آن آبشار آکاپل می‌گویند. این آبشار یکی از جاهای دیدنی چالوس است که در روزهای گرم تابستان، گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

مشاهده رودهای فصلی زیبا و کوچک، تماشای حیات وحش متفاوت و لذت بردن از طبیعت و بافت گیاهی متنوع، از جمله جاذبه‌های منحصر به فرد در حوالی آبشار آکاپل به حساب می‌آیند.

کاخ چایخوران، عمارت تاریخی در دل طبیعت

کاخ چایخوران از دیگر بناهای تاریخی چالوس است که مورخان ساخت آن را به دوره پهلوی اول نسبت می‌دهند. این کاخ در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و در یک طبقه و زیرزمین ساخته شده است. بنایی که دو ورودی اصلی در ضلع‌های شرقی و غربی دارد و معماری‌اش با انبوهی از تزئینات زیبای گچ‌بری به چشم می‌آید.

این کاخ در گذشته و در دوران پهلوی مکانی برای رفع خستگی و صرف چای بود. امروز اما بنای این مجموعه به یک موزه برای بازدید مسافران و علاقه‌مندان تبدیل شده است. گچبری‌های هنرمندانه، بالکن زیبا، سرستون‌های تاریخی و کاشی‌کاری‌ های اصیل تنها بخشی از زیبایی‌های این کاخ دیدنی به حساب می‌آیند.

کاخ چایخوران در سال ۱۳۵۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. مسیر دسترسی به این مجموعه تاریخی از جنوب میدان معلم چالوس امکان پذیر خواهد بود.

آبشار سواسره، بهشتی کوچک در چالوس

یکی از آبشارهای مرتفع و دیدنی چالوس، آبشار سواسره است که در کوهستانی سبز و خوش ‌آب‌ و هوا و در ۷۵ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد. این آبشار صد متری در طبیعتی با هوای خوش و خنک، رودخانه‌های زیبا و بیشه‌ای سبز و وسیع واقع شده و یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت به حساب می‌آید.

در بیشتر روزهای سال، هوای دور و بر آبشار سواسره سرد است و برای سر زدن به آن، باید لباس‌های گرم و مناسب به همراه داشته باشید. با این حال در تابستان هوای این منطقه مطبوع و لذت بخش است و بازدید از آبشار، لذت بیشتری خواهد داشت.

آبشار سواسره در مسیر شهرهای نور و بلده قرار دارد و فاصله آن تا جاده هراز ۵۳ کیلومتر است.

دریاچه حصارچال، زیبا و ناشناخته

اگر به دنبال گشت و گذار در ارتفاعات بکر و بی‌نظیر چالوس می‌گردید، دریاچه حصارچال یک گزینه ایده‌ال است. این دریاچه که در ارتفاع ۳۸ هزار متری از دریای خزر قرار دارد، از جمله مناطق محبوب طبیعت‌گردی در اطراف چالوس و کلاردشت به حساب می‌آید.

با شروع فصل گرما و ذوب شدن برف‌های رشته کوه‌های البرز، این دریاچه شروع به آبگیری می‌کند و جلوه‌ای زیبا و منحصر به فرد در مرتفع‌ترین مناطق مازندران به خود می‌گیرد. با این حال نباید فراموش کرد که آب دریاچه در بیشتر مواقع سال بسیار سرد است و امکان شنا کردن در آن وجود ندارد.

رفتن به این دریاچه نیازمند تجهیزات کوهنوردی ایده‌ال، استقامت بدنی مناسب و مسیریابی درست است، زیرا مسیر صعب العبور منتهی به دریاچه حصارچال بسیار چالش برانگیز بوده و می‌تواند برای افراد آماتور، خطرات زیادی از جمله سقوط و شکستگی استخوان را به همراه داشته باشد.

دریاچه ولشت، بهترین مکان چالوس برای کمپینگ

برای بسیاری از طبیعت‌گردان، دریاچه ولشت نامی محبوب و آشناست. این دریاچه آبِ شیرین، از جمله جاهای دیدنی چالوس برای پیاده‌روی، ماهیگیری،‌ کمپینگ، دوچرخه سواری و شنا به حساب می‌آید. ضمن آنکه چشم انداز بی‌نظیر آن به طبیعتی بکر، آرامش و لحظات به یاد ماندنی را در وجودتان جاری می‌کند.

دریاچه ولشت در منطقه‌ کوهستانی تخت سلیمان قرار دارد و زیستگاه ماهی‌های گوناگون و پرندگان مهاجر است. عمق این دریاچه به ۲۰ متر می‌رسد و به دلیل داشتن آب و هوای خنک، بهترین زمان برای سفر به آن اواخر بهار و تابستان خواهد بود.

یک نکته مهم درباره طبیعت بکر محدوده دریاچه ولشت، این است که در حوالی دریاچه امکانات رفاهی بسیاری مانند رستوران، تفریحات آبی و ‌سرویس بهداشتی قرار دارد. دریاچه ولشت در مجاورت مرزن آباد و در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در گودالی بزرگ، توسط تپه‌های کم ارتفاع محاصره شده است.

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی چالوس در پاییز

اگر از علاقمندان به طبیعت گردی و عکاسی هستید، می‌توانید پاییز را برای سفر به چالوس انتخاب کنید. در این فصل جنگل‌های چالوس با برگ‌های زرد و قرمز و نارنجی، بیشتر از هر زمان دیگری زیبا و دیدنی می‌شوند. تماشای مناظر زیبا و رویایی، قدم زدن زیر بارانی خرد و سبک و تماشای اقیانوس ابرها در ارتفاعات، تنها بخشی از جذابیت‌های سفر به چالوس در پاییز محسوب می‌شوند.

مرداب هسل، مرداب رنگارنگ چالوس

مرداب هسل، از جمله جاذبه‌های طبیعی گردشگری و جاهای دیدنی چالوس است که در نزدیکی مرزن آباد و روستای طلاجو قرار دارد. این مرداب در میان جنگلی انبوه و سرسبز واقع شده و رنگ آب آن با رسیدن هر فصلی از سال، تغییر می‌کند. در فصل بهار و تابستان، پوشش سبز جلبک، سطح آب مرداب را می‌پوشاند و با رسیدن پاییز و زمستان، مرداب به رنگ‌های سرخ و نارنجی دیده می‌شود.

آب تالاب هسل به کمک باران‌های موسمی تامین می‌گردد. جالب است که بدانید در فصول بارندگی عمق تالاب به بیش از ۱۵ متر می‌رسد، اما در فصل تابستان بخش عظیمی از آب آن تبخیر می‌شود.

در گذشته این منطقه به عنوان زیستگاه بومی حیواناتی مانند لاک پشت، قورباغه، زالو و جانوران دوزیست شناخته می‌شد. با این حال با ساخت جاده توسط سازمان‌های شهری، اکوسیستم این محدوده نیز دستخوش تغییرات فراوانی گشت.

مرداب هسل در نزدیکی روستای سینوا، در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان چالوس و در مجاورت مرزن آباد قرار دارد و بازدید از آن از ساعت ۷ صبح تا ۴ عصر امکان پذیر است.

پارک جنگلی فین چالوس، سرسبزترین پارک شمال ایران

یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت، کمپینگ و طبیت‌گردی، پارک جنگلی فین است که با داشتن درختان انبوه و گونه‌های بکر گیاهی، در رده زیباترین جنگل‌های شمال قرار می‌گیرد. در این پارک جنگلی امکاناتی مانند آلاچیق، مکان برای نصب چادر، کلبه برای استراحت، رستوران، آشپزخانه و محیط بازی کودکان فراهم شده‌ است.

علاوه بر این، عبور رود چالوس و رود سردآبرود از میان این جنگل، هر گردشگری را با صدای جریان آب، مجذوب خود می‌کند. پارک جنگلی فین در ۶ کیلومتری جاده چالوس به کرج و بعد از پلیس راه قرار دارد و سر زدن به آن در هر ساعتی از روز امکان پذیر است.

جاهای دیدنی چالوس در زمستان

در زمستان چالوس، ارتفاعات و مناظر شهر با وجود هوای سرد، چشم اندازهای خارق العاده‌ای به خود می‌گیرند که تماشایشان لذت سفر را دوچندان خواهد کرد. علاوه بر این، زمستان فرصت خوبی است تا از مکان‌های تاریخی و سرپوشیده چالوس بازدید نمود.

حهت مشاهده و اجاره کلبه کلیک کنید.

مدرسه پروین اعتصامی چالوس، بنای تاریخی شهر

بعد از سر زدن به جنگل‌ها و طبیعت بکر چالوس، نوبت به بازدید از جاهای تاریخی آن می‌رسد. مدرسه پروین اعتصامی یکی از بناهای تاریخی شهر است که ساخت آن را به دوران پهلوی و سال ۱۳۱۲ نسبت می‌دهند.

بنای این مدرسه برای نخستین بار به عنوان مرکز فرماندهی نیروهای ارتش شوروی سابق مورد استفاده قرار ‌گرفت. با این حال پس از خروج متفقین، از سال ۱۳۲۵ ساختمان این مجموعه با نام دبیرستان شاپور و پس از مدتی با نام دبستان پروین اعتصامی به کار خود ادامه داد.

ساختمان مدرسه از یک طبقه و زیرزمین تشکیل شده و ورودی آن در جهت جنوبی خیابان امام خمینی واقع شده است.

مراکز خرید چالوس

گرچه در چالوس، تفریحات و جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارد، اما حیف است که بدون گشت‌وگذار در مراکز خرید لوکس و مدرن این خطه زیبای شمالی، به شهر و دیار خود بازگشت. خوشبختانه در این شهر ساحلی، بازارهای سنتی و فروشگاه‌های لوکس و مدرن متنوعی ساخته شده است که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. برخی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید چالوس به شرح زیر هستند:

مرکز خرید مارینا، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

مرکز خرید مارینا یکی از مراکز جذاب خرید مازندران است که در آن علاوه بر فروشگاه‌های مختلف، امکانات تفریحی فراوانی مانند سالن بولینگ، اتاق فرار، میز بیلیارد، فوتبال‌دستی و ویدیو گیم نیز وجود دارد. در طبقه اول این مرکز خرید، مجموعه متنوعی از فروشگاه‌های لباس و کیف و کفش از برندهای ایرانی و خارجی دیده می‌شوند که محصولات خود را با کیفیت مناسب و قیمت‌های گوناگون، ارائه می‌کنند.

این مرکز خرید در مسیر جاده چالوس و در نزدیکی شهرک توریستی نمک آبرود قرار دارد.

بازار بزرگ چین، سفر به خاور دور

همانطور که از نامش پیداست، در این بازار دنیایی از کالاها و اجناس چینی، ژاپنی، تایلندی و سنگاپوری با قیمتی مناسب به فروش می‌رسند. فراموش نکنید که اغلب کالاهای این بازار شامل محصولات دکوری و لوازم خانگی می‌شوند. بازار بزرگ چین در منطقه هچیرود چالوس واقع شده و سر زدن به آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب امکان پذیر است.

مجتمع تجاری پانوراما، لذت خریدی هیجان انگیز

اگر به خرید از مراکز لوکس علاقه‌مندید و دوست دارید از بهترین برندها کالاهای خود را تهیه کنید، مجتمع تجاری پانوراما یک انتخاب ایده‌ال است. این مرکز خرید علاوه ‌بر فروشگاه‌های لوکس و گران‌قیمت، چشم‌اندازی زیبا به سمت دریای خزر دارد.

مرکز خرید پانوراما در ۶ طبقه و ۱۳۴ واحد تجاری طراحی شده و در آن انواع پوشاک و اکسسوری در کنار سایر محصولات به فروش می‌رسند. در طبقه بالای مجتمع، فودکورت فضای باز نیز با داشتن تعداد زیادی کافه و رستوران‌، غذاهای خوش عطر و رنگ خود را برای رفع خستگی مسافران آماده و سرو می‌کند.

در طبقه اول این مرکز خرید نیز یک هایپرمی بزرگ ساخته شده که در آن ملزومات مهمی مانند خوراکی، پوشاک و لوازم آشپزخانه ارائه می‌شود. مرکز خرید پانوراما در چالوس، کلارآباد، بلوار امام خمینی، نرسیده به خیابان شهید فهمیده واقع شده است.

بازار سنتی چالوس، انفجار رنگ‌ها

گشت‌وگذار در بازار سنتی چالوس، بهترین فرصت برای آشنایی با زندگی بومی مردم خونگرم این شهر است. این مجموعه در مرکز شهر چالوس قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مازندران به شمار می‌رود. در این بازار همه چیز، از انواع صنایع دستی شمالی، میوه، سبزیجات، ماهی و لبنیات گرفته تا لباس‌های محلی و دیگر کالاهای مورد نیاز به فروش می‌رسند.

در بازار سنتی چالوس همچنین دستفروشان، محصولات‌ بومی و غذاهای محلی‌شان را عرضه می‌کنند. این بازار در بلوار نماز و نرسیده به خیابان ابن سینا واقع شده است.

کلام آخر، چالوس، شهر همیشه سبز ایران

در این مطلب سری به جاهای دیدنی چالوس زدیم و با شما از این شهر همیشه سبز مازندران سخن گفتیم. چالوس با طبیعتی بی‌نظیر و زیبا، همیشه یکی از بهترین مقاصد برای سفری پرخاطره به حساب می‌آید و هر سال میزبان گردشگران مختلف از گوشه و کنار ایران است.

خوشبختانه در چالوس، ویلاها، سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی متعددی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. فراموش نکنید که می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و رزرو سوئیت در چالوس از سایت شب نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس در بهار شامل چه مکان‌هایی می‌شوند؟

مرداب کندوچال، آبشار هریجان، تفرجگاه نمک آبرود و ساحل رادیو دریا از جمله جاهای دیدنی چالوس در فصل بهار هستند.

در چالوس چه مراکز خریدی وجود دارد؟

مرکز خرید مارینا، بازار بزرگ چین، بازار سنتی چالوس و مجتمع تجاری پانوراما برخی از محبوب‌ترین مراکز خرید چالوس به شمار می‌روند.

پل زغال در کدام دوره تاریخی ساخته شده است؟

پل زغال در زمان پهلوی اول در سال ۱۳۰۷ شمسی، در میان مرزن آباد و چالوس و در ۱۷ کیلومتری کندوان برای رفت و آمد بهتر و سریع‌تر مسافران احداث شد.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب