آشنایی با ۲۰ مورد از هیجان‌انگیزترین تفریحات نمک آبرود

0

نمک آبرود یکی از مقاصد اصلی برای سفر در تابستان است و تقریبا محبوب هر مسافری است که یک بار این به آنجا سفر کرده است. این شهرک تفریحی اقامتی پر از جاذبه‌های مختلف طبیعی و ساخته دست بشر که آن را به یک منطقه متمایز اقتصادی تبدیل می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم راجع به تفریحات نمک آبرود صحبت کنیم و این تفریحات را باهم بررسی کنیم. در تجربه این تفریحات هیجان‌انگیز همراه ما باشید.

تاریخچه نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود،‌ در حدود سال ۱۳۶۷ در غرب چالوس ساخته شد. این شهرک در واقع برای کاهش و ایجاد پراکندگی در جمعیت مسافران چالوس ایجاد شد و کم کم تبدیل به یک شهرک توریستی و اقامتی با امکانات کامل رفاهی و تفریحی شد. نمک آبرود حالا چندین مجتمع اقامتی با ساکنین دائمی، یک شهربازی در کوهپایه مدوبن و یک شهربازی ساحلی دارد و یکی از مقاصد اصلی مسافران شمالی است. از تفریحات نمک آبرود نیز می‌توانیم به تله کابین، سورتمه، تفریحات آبی و … اشاره کنیم.

نمک آبرود

بهترین زمان سفر به نمک آبرود

نمک آبرود یک شهر ساحلی با آب و هوای نسبتا گرم رو به معتدل است. برای همین شاید بهترین فصل سفر برای تجربه تفریحات نمک آبرود، فصل بهار و پاییز باشد. البته برای دوست‌داران ورزش‌ها و تفریحات آبی تابستان بهترین فصل سفر به نمک آبرود است. زمستان‌های نمک آبرود نیز نسبت به سایر نقاط معتدل‌تر است اما هوا در ارتفاعات به شدت سرد است و حتی در تابستان هم اگر با تله کابین به نقاط بالاتر بروید نزدیک به ۱۰ درجه اختلاف دمایی با کوهپایه حس می‌شود.

البته برای اقامت نگران نباشید چون در هر فصلی و هر آب و هوایی، سایت شب بهترین ویلاها و سوئیت‌ها با امکانات رفاهی کامل را برای اجاره ویلا و سوئیت در نمک آبرود دارد.

لیست تفریحات نمک آبرود

در ادامه می‌خواهیم باهم مروری داشته باشیم بر تفریحات نمک آبرود که در مقاله تفریحات شمال اشاره‌ای کوچک به آن‌ها داشتیم.

تله ‌کابین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمک‌ آبرود

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود یکی از اولین تفریحات نمک آبرود است که به این مجموعه اضافه شد. خط یک تله کابین نمک آبرود در سال ۱۳۷۲ افتتاح شد و هنوز هم فعال است. خط ۲ تله کابین اما جدید‌تر است و ظاهر تمیزتر، سرعت بیشتر و البته مقصد متفاوت از ویژگی‌های خط جدید است.

قله دیوحمام

قله دیو یا قله دیو حمام یکی از قله‌های منطقه نمک آبرود است که در کنار قله مدوبن قرار دارد و انتهای مسیر خط ۲ تله کابین نیز به این قله می‌رسد. دلیل نام‌گذاری این قله، چاله بزرگی است که در این قله قرار دارد و طبق افسانه‌های قدیمی این قله محل حمام دیوها بوده است. این قله حالا بخشی از پارک جنگلی نمک آبرود است و با خط ۲ تله کابین می‌توانید به این منطقه برسید و کوهپیمایی داشته باشید.

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی از تفریحات نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود در جنگل‌های مرتفع مدوبن و دیو حمام قرار دارد. این پارک جنگلی به دلیل ارتفاعی که از سطح زمین دارد و پوشش انبوه درختان، با شهرک نمک آبرود نزدیک به ۱۰ درجه اختلاف دمایی دارد و حتی در تابستان نیز هوا در این پارک جنگلی خنک است. انواع امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، بوفه و رستوران، نیمکت و آلاچیق و مسیر سنگفرش شده در این پارک برای راحتی بیشتر مسافران فراهم شده و این پارک یه یکی از محبوب‌ترین تفریحات نمک آبرود تبدیل شده است. با خط ۱ یا ۲ تله کابین می‌توانید به این پارک جنگلی-کوهستانی زیبا برسید.

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود یکی از تفریحات نمک آبرود است که در قله دیو قرار دارد. این پل از سطح زمین و دره پایین خود ۴۵ متر ارتفاع دارد و طول آن نیز ۱۵۰ متر است. برای رسیدن به این پل جذاب و تجربه معلق بودن بین زمین و آسمان، با خط ۲ تله کابین به قله دیو بروید و سپس با تجهیزات کاملی که در اختیار شما قرار می‌گیرد از پل عبور کنید. البته اگر ترس از ارتفاع دارید ممکن است این تفریح خیلی به مذاقتان خوش نیاید.

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود

سورتمه نمک آبرود یکی از خاص‌ترین تفریحات نمک آبرود است. این سورتمه از دل جنگل‌های مدوبن و نمک آبرود عبور می‌کند و ارتفاع نسبتا زیاد آن، دید خوبی از مناظر اطراف را به شما می‌دهد. سورتمه نمک آبرود در حدود ۸۰ هزار تومان برای هر نفر هزینه دارد و اگر ترس از سرعت و ارتفاع نداشته باشید، قطعا تجربه‌ای ماندگار برایتان رقم می‌زند.

سینما ۶ بعدی

سینما ۶ بعدی نمک ابرود یکی از تفریحات این مجموعه است که در شهربازی شهرک قرار دارد. سینما ۶ بعدی تجربه متفاوتی از تماشای فیلم را برای شما رقم می‌زند و از تفریحات نمک آبرود است که می‌توانید با خانواده تجربه کنید.

مجتمع پروازی؛ از خاص‌ترین تفریحات نمک آبرود

مجموعه پرواز

مجتمع پروازی یا مجموعه پرواز نمک آبرود یکی از تفریحات خاص این مجموعه است که شامل انواع تفریحات هوایی مانند پاراگلایدر، چتربازی، پرواز با هواپیما و … می‌شود. هزینه تفریحات مجموعه پرواز متغیر است و بستگی به وسیله پروازی شما دارد. این مجموعه در برخی فصول و شرایط آب و هوایی بسته است.

موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود

موزه خودروهای تاریخی نمک آبرود یکی از جاذبه‌های خاص مجموعه نمک آبرود است که در شهرک نمک آبرود قرار دارد. این موزه شامل تعدادی از لوکس‌ترین خودروهای کلاسیک ایران است که از جمله آن‌ها می‌توان به بنز k500 و خودروهای دوره قاجاریه اشاره کرد.

باشگاه تیراندازی

باشگاه تیراندازی یکی از تفریحات نمک آبرود است که متاسفانه مدتی است غیرفعال شده است. این باشگاه تیراندازی امکانات تیراندازی با تفنگ بادی و تیرکمان را داشت و حالا مدتی است که به دلیلی نامعلوم غیرفعال شده است.

آکوالیون

آکوالیون نمک آبرود

اگر به حیوانات دریایی، فک و شیر آبی و ماهی‌های گوناگون علاقه داشته باشید، مجموعه آبی آکوالیون یکی از تفریحات نمک آبرود است که برای شما ساخته شده. این مجموعه آبی شامل یک آکواریوم بزرگ و یک شیر دریایی دوست داشتنی است که نمایشی زیبا را برای شما اجرا می‌کند و برای گذراندن اوقات در کنار خانواده و کودکان یک انتخاب بی‌نظیر است.

فرودگاه تفریحی نمک آبرود

هواپیمای تفریحی، به فرودگاه تفریحی هم نیاز دارد. فرودگاه تفریحی نمک آبرود در بخش شرقی مجتمع توریستی اقامتی نمک آبرود قرار دارد. این فرودگاه و هواپیماهای آن، از تفریحات نمک آبرود است که نسبت به سایر موارد لوکس‌تر است و بسته به نوع هواپیماها هزینه آن فرق دارد.

کارتینگ نمک آبرود

پیست کارتینگ نمک آبرود

پیست کارتینگ نمک‌ آبرود یکی دیگر از تفریحات مجموعه نمک آبرود است که برای نوجوانان و بزرگسالان اوقات خوبی را ایجاد می‌کند. خودروهای کارتینگ این پیست مناسب نوجوانان و بزرگسالان هستند و هر نفر در حدود ۱۰ دقیقه زمان برای رانندگی دارد.

پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود

پیست موتور چهارچرخ نمک آبرود یکی از تفریحات نمک آبرود است که در مجموعه تفریحی نمک آبرود و در کوهپایه‌ مدوبن قرار دارد. اگر از طرفداران آفرود و موتورسواری باشید، این پیست یک تجربه جذاب از ترکیب موتورسواری در آفرود خواهد بود.

پینت بال نمک آبرود؛ تجربه هیجان توام با خنده

پینت بال نمک آبرود

یکی از تفریحات نمک آبرود که می‌توانید گروهی با دوستان خود تجربه کنید، پینت بال این مجموعه است. پینت بال نمک آبرود هم در مجتمع توریستی قرار دارد و مدت زمان استفاده از آن بین ۳۰ دقیقه تا یک‌ساعت است. این تفریح هیجان انگیز انتخاب مناسبی برای روزهای بهاری است.

ساحل نمک آبرود

شمال بدون دریا تقریبا بی معنی است. نمک آبرود هم یک شهر ساحلی است که از قضا ساحل خوبی دارد. یکی از اصلی‌ترین تفریحات نمک آبرود برای مسافران، گردش و استراحت در ساحل این شهرک زیبا است. ساحل نمک آبرود تفریحات آبی مختلفی دارد که می‌توانید تجربه کنید.

زیپ لاین نمک آبرود

زیپ لاین نمک آبرود

اگر ترس از ارتفاع ندارید و اتفاقا به هیجان ناشی از ارتفاع هم علاقه دارید، یک زیپ لاین جنگلی گزینه مناسبی برای شما است. زیپ لاین نمک آبرود در ارتفاعات مدوبن و در مجموعه پارک جنگلی نمک آبرود است. برای استفاده از این امکان تفریحی، با استفاده از تله کابین (خط ۱ یا ۲ تفاوتی ندارد) خود را به ارتفاعات برسانید و سپس وارد صف زیپ لاین شوید و با تجهیزات کامل، یک فرود جذاب را تجربه کنید.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

یکی دیگر از تفریحات نمک آبرود، تفرجگاه ساحلی این شهر کوچک است. تفرجگاه ساحلی نمک آبرود انواع تفریحات آبی مانند قایق سواری، جت اسکی، لژ خانوادگی، طرح سالم‌سازی و … را دارد و می‌توانید همراه خانواده و دوستان در این ساحل استراحت کنید و از اوقات خود لذت ببرید.

پيست دوچرخه سواری بانوان

پیست دوچرخه سواری بانوان در مجموعه نمک آبرود قرار دارد و فضایی راحت را برای بانوان ایجاد کرده است تا بتوانند در مسیر تعبیه شده دوچرخه سواری کنند. این مورد یکی از تفریحات نمک آبرود است که مختص بانوان ایجاد شده است. شما می‌توانید همراه با دوستان خود در این پیست دوچرخه سواری کنید و علاوه بر تفریح، یک ورزش خوب را هم تجربه کنید.

تفریحات شهربازی نمک آبرود

شهربازی نمک آبرود

شهربازی نمک آبرود در دو فاز ساحلی و در مجتمع توریستی اقامتی فعالیت می‌کند. بیشتر دستگاه‌های شهربازی برای کودکان مناسب هستند و شاید بتوان گفت این شهربازی از تفریحات نمک آبرود است که با تمرکز ویژه روی تفریح کودکان ساخته شده است.

سوالات متداول

بهترین فصل سفر به نمک آبرود چه زمانی است؟

فصل بهار و پاییز بهترین فصول سفر به نمک آبرود هستند؛ اما اصولا شهرهای شمالی را میتوان چهارفصل دانست.

فاصله تهران تا نمک آبرود چقدر است؟

از تهران تا نمک آبرود در حدود ۴ ساعت راه است.

نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود در غرب چالوس قرار دارد و یک شهرک توریستی-اقامتی است که طرفداران زیادی دارد.

کدام تفریحات نمک آبرود را انتخاب کنیم؟

تله کابین، سورتمه، پارک جنگلی، ساحل، طبیعت بکر، پینت بال، کارتینگ و تیراندازی و … از بهترین تفریحات نمک آبرود هستند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب