بیشتر از 15 مقصد برای سفر در تابستان و تجربه یک تابستان خنک

0

تابستان در کنار تمام تفریحات مختلفش ، معمولا گرمایی دارد که ممکن است برای خیلی‌ها اذیت‌کننده باشد. برای همین هم تقریبا همه افراد برای سفر در تابستان به دنبال مقاصد خنکی هستند که بتوانند برای مدت کوتاهی هم که شده، از گرما فاصله بگیرند. در این مقاله ما قصد داریم بهترین مقاصد سفر در تابستان را بررسی کنیم و گلچینی از این مقاصد را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین مقاصد سفر در تابستان

اگر قصد سفر در تابستان داشته باشید حتما به موارد مختلفی فکر می‌کنید؛ مکان‌های دیدنی، هزینه اقامت و از همه مهم‌تر آب و هوا. تابستان به خودی خود گرم است و طبیعتا سفر به یک مقصد گرم، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند گرما‌زدگی، کم‌آبی یا … شود و تجربه بدی از سفر برایتان ایجاد ‌کند. برای همین هم بهتر است برای سفر در تابستان به دنبال مقاصد خنک‌تر یا به اصطلاح ییلاقی باشید.

البته در چند سال اخیر و به‌دلیل گرمایش بیش از حد زمین و طبیعت‌زدایی که در ایران شاهد آن بودیم، متاسفانه دمای هوا نسبت به سالیان قبل افزایش چشم‌گیری داشته و می‌توان گفت به‌نوعی از تعداد ییلاقات و مناطق خنک هم کاسته شده است. اما با این وجود هنوز هم مناطقی هستند که می‌توانند در تابستان گرم، با خنکای خود از شما پذیرایی کنند.

بهترین و خنک‌ترین شهرها برای سفر تابستانی در ایران

ایران به کشور چهارفصل معروف است، پس تعجبی نیست که در تابستان هم بتوانیم مناطق خنک برای مسافرت در آن پیدا کنیم. در ادامه تعدادی از بهترین مقاصد سفر در تابستان را بررسی می‌کنیم. در این سفر تابستانی از شمال غربی کشور شروع می‌کنیم و به ترتیب به مناطق مختلف سر می‌زنیم.

کندوان تبریز؛ روستای سنگی

روستای کندوان

اگر اهل سفر، آن هم سفر به نقاط خاص باشید، حتما اسم کندوان تبریز را شنیده‌اید؛ روستایی با معماری خارق‌العاده که در دل کوه کنده شده است. کندوان یکی از عجیب‌ترین شهرهای ایران است که تمام خانه‌های آن هنوز شکل سنتی خود را دارند و در دل سنگ کنده شده‌اند. این روستا تاریخچه‌ای تقریبا ۷۰۰۰ ساله دارد و به دلیل داشتن آب‌وهوای خنک حتی در تابستان، یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان برای دوست‌داران شهرهای باستانی است.

برای رسیدن به کندوان باید ابتدا به شهر تبریز و سپس از کمربندی به سمت شهر اسکو بروید. پس از عبور از اسکو، با استفاده از تابلوهای راهنما می‌توانید به کندوان برسید. البته برای اقامت بهتر است به تبریز برگردید تا انتخاب‌های متنوع‌تری برای اقامتگاه داشته باشید و هزینه سفر شما نیز پایین بیاید.برای اجاره سوئیت در تبریز می‌توانید از سایت شب اقدام نمایید.

سرعین اردبیل، بهترین شهر برای مسافرت تابستان

سرعین

سرعین اردبیل به هوای خنک و صد البته چشمه‌های آب گرم درمانی معروف است. علاوه بر چشمه‌های آب گرم که بهترین مقصد برای سفر در فصول مختلف هستند، مناطق دیدنی سرعین از جمله تپه آناهیتا، تله کابین آلوارس، پل معلق و … از بهترین مقاصدی هستند که در تابستان می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و از هوای خنک این مناطق لذت ببرید.

برای رسیدن به سرعین باید ابتدا خود را به شهر اردبیل برسانید و سپس به سمت سراب و تبریز حرکت کنید. بعد از چند کیلومتر، می‌توانید تابلوی راهنمای مسیر سرعین را ببینید و به این شهر زیبا برسید. برای اقامت در سرعین نیز انواع روش‌های مختلف اعم از اجاره ویلا در سرعین یا اقامت در هتل وجود دارد. اما برای اقامت به‌صرفه، انتخاب بوم‌گردی و ویلای شخصی می‌تواند گزینه بهتری باشد.

ماسال؛ بهشت گیلان

ماسال

حتی اگر به ماسال سفر نکرده باشید، حتما اسم آن را شنیده‌اید. ماسال یکی از معروف‌ترین شهرهای گیلان است که به بهشت گیلان نیز معروف است. ماسال شهری مرتفع است که در اطراف خود، تعدادی از مرتفع‌ترین و زیباترین ییلاقات گیلان را جای داده است. از معروف‌ترین ییلاقات ماسال می‌توانیم به اسب ریسه، اولسبلنگاه، سوئه چاله، نمنه پشت و … اشاره کنیم.

اگر قصد سفر در تابستان به این شهر زیبا را دارید، توصیه ما این است که حتما عصر را در ییلاقات مرتفع آن (مانند اولسبلنگاه و سوئه چاله) باشید تا بتوانید دریاچه ابری که تشکیل می‌شود را ببینید. برای رسیدن به ییلاقات باید ابتدا وارد شهر ماسال شوید و سپس با دنبال کردن تابلوهای راهنمای مسیر، وارد مسیر ییلاقات شوید. فراموش نکنید که حتما قبل از بالا رفتن بنزین بزنید و باک خود را پر کنید و از عملکرد ترمز خودرو هم اطمینان داشته باشید. برای اقامت هم می‌توانید با اجاره کلبه‌ چوبی در ماسال اقامت به‌صرفه داشته باشید یا اگر امکانات بیشتر برایتان اهمیت دارد، در هتل فردین معصومی که در اولسبلنگاه قرار دارد اقامت کنید.

تالش و مسیر رویایی اسالم به خلخال

اسالم به خلخال

یکی دیگر از شهرهای زیبا و ییلاقی گیلان، تالش است که جزو غربی‌ترین شهرهای این استان است. تالش در کنار زیبایی ذاتی خود و داشتن ییلاقاتی مانند سوباتان و دریاچه نئور، یکی از زیباترین مسیرهای کشور را نیز در خود دارد. مسیر اسالم به خلخال که از تالش و اسالم شروع می‌شود و به خلخال اردبیل می‌رسد، یک مسیر رویایی در دل کوه و جنگل است. این مسیر به دلیل ارتفاعی که دارد یکی از مسیرهای خنک است که می‌تواند برای یک سفر تابستانی انتخابی مناسب باشد.

برای اقامت در این سفر بهتر است اگر پس از ظهر به تالش رسیدید، شب را نیز در همین شهر اقامت داشته باشید و روز بعد به سمت خلخال حرکت کنید چرا که آنتن‌دهی موبایل در مسیر کم می‌شود و مناطق مناسب برای اجاره نیز بسیار محدود هستند.

دیلمان و تجربه اقامت روی ابرها

دیلمان

اگر کمی به سمت شرق گیلان حرکت کنیم، به منطقه زیبای دیلمان می‌رسیم. دیلمان یکی از قدیمی‌ترین مناطق گیلان است که در ارتفاعات سیاهکل و لاهیجان قرار گرفته است. برای رسیدن به دیلمان باید خود را به مسیر سیاهکل برسانید و پس از طی مسیری نسبتا مرتفع و شیب‌دار، به یک دشت هموار و مسطح می‌رسید که از زیبایی هیچ چیز کم ندارد.

برای اقامت در دیلمان می‌توانید از اقامتگاه‌های شخصی که به‌صورت روزانه اجاره داده می‌شوند استفاده کنید یا اگر به‌صورت گروهی و با امکانات سفر کرده‌اید، در این منطقه کمپ داشته باشید.

ماسوله؛ سقف تو حیاط من، سقف من حیاط تو

ماسوله

ماسوله به معماری خاص خانه‌های خود معروف است. خانه‌هایی که روی یکدیگر ساخته شده‌اند و سقف یکی، حیاط دیگری است. جالب است بدانید که به دلیل این سبک خاص معماری، ماسوله از شهرهایی است که در میراث ملی ایران ثبت شده است و از کاندیدهای اصلی ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

برای رسیدن به ماسوله باید ابتدا به شهر فومن بروید و سپس وارد بلوار منتهی به ماکلوان شوید. پس از عبور از ماکلوان جاده اصلی ماسوله شروع می‌شود و پس از طی حدود نیم ساعت مسیر به شهر زیبای ماسوله می‌رسید. در ماسوله برای راحتی بیشتر مسافران و بازدیدکنندگان، تعداد زیادی پارکینگ افتتاح شده است که می‌توانید با خیال راحت خودروی خود را پارک کنید و از این شهر تاریخی دیدن کنید.

توصیه ما این است که حتما اگر قصد سفر در تابستان به این شهر زیبا را دارید، حداقل یک شب اقامت را با اجاره ویلا در ماسوله تجربه کنید و صبح خود را با مه صبحگاهی و صدای طبیعت آغاز کنید.

جواهرده‌؛ نگینی در دل عروس شهرهای شمال

جواهرده

جواهرده یکی از روستاهای زیبای شهر رامسر است. این روستا در بخش جنوب غربی رامسر قرار دارد. جواهرده روستایی ییلاقی است و به‌همین خاطر برای گذراندن یک تابستان خنک انتخاب مناسبی است.

برای رسیدن به جواهرده باید ابتدا به رامسر بروید و سپس از بلوار شهید عباس منفرد وارد کمربندی به سمت جواهرده شوید. تقریبا پس از طی مسیری یک‌ساعته به روستا و آبشار زیبای جواهرده می‌رسید. برای اقامت نیز می‌توانید از اقامتگاه‌های محلی استفاده کنید تا هم هزینه کمتری داشته باشد و هم در آرامش و خنکای روستا باشید.

جهت اجاره ویلا رامسر کلیک کنید.

آلاشت سوادکوه

آلاشت

آلاشت یکی از روستاهای زیبای سوادکوه و نزدیک به روستای شیرگاه مازندران است. این روستا به دلیل احاطه شدن با کوهستان، تقریبا در تمام فصول آب‌وهوای خنک و سردی دارد و برای سفر در تابستان بسیار مناسب است. برای رسیدن به آلاشت از سمت تهران یا مازندران، باید وارد جاده فیروزکوه شوید و سپس در فاصله زیرآب و پل سفید، با استفاده از تابلوهای راهنما وارد مسیر فرعی به سمت آلاشت شوید.

برای یک اقامت به‌صرفه، می‌توانید از اقامتگاه‌هایی که در شیرگاه یا آلاشت وجود دارند استفاده کنید.

فیلبند، موج‌سواری بر دریای ابر

فیلبند

فیلبند یکی از ییلاقات بسیار معروف مازندران است. در واقع فیلبند به روستایی بالای ابرها معروف است و این موضوع به این خاطر است که این روستای زیبا همیشه با دریاچه ابر همراه است. برای رسیدن به فیلبند باید وارد جاده هراز شوید و پس از عبور از روستای سیاه‌بیشه با استفاده از تابلوهای راهنما باید وارد جاده فرعی به سمت پاشاکلا و فیبند شوید.

فیلبند یکی از زیباترین مناظر را دارد و به همین خاطر بهتر است حداقل یک شب در این روستای ییلاقی اقامت داشته باشید. برای اجاره ویلا در فیلبند نیز می‌توانید از سایت شب کمک بگیرید.

ییلاقات تهران؛ از دماوند تا فیروزکوه

دماوند

تهران شهر بزرگی است که در کوهپایه‌های البرز قرار دارد. البته خود تهران به دلیل شلوغی بیش از حد، معمولا آب‌وهوای خوبی ندارد و بسیار گرم است. ولی ییلاقات و شهرهای اطراف تهران می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سفر در تابستان به‌خصوص در آخر هفته‌ها باشند.

شهرهای دماوند، رودهن، بومهن و پردیس و جاده فیروزکوه از بهترین مناطق خنک و ییلاقی تهران هستند. برای رسیدن به این مناطق باید به سمت شرق تهران حرکت کنید و پس از عبور از جاجرود یا آزادراه تهران پردیس، می‌توانید به بومهن، رودهن و دماوند برسید و اگر دوست داشتید مسیر خود را به سمت هراز یا فیروزکوه ادامه دهید.

تقریبا در تمامی این شهرها اقامتگاه شخصی برای اجاره وجود دارد و اکثر آن‌ها به‌ویژه ویلاهای رودهن، از امکانات بسیار خوبی برخوردارند.

برای اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید

کردان؛ ییلاق لوکس پایتخت‌نشینان برای سفر در تابستان

کردان

اگر به دنبال ویلاهای لوکس و استخردار باشید، حتما اسم کردان را شنیده‌اید. کردان یکی از شهرهای استان البرز است که در فاصله کمی از تهران قرار دارد و تقریبا با ۲ ساعت رانندگی از تهران (البته به شرط نبود ترافیک!) می‌توانید به این شهر ییلاقی و خوش آب‌وهوا برسید. کردان به دلیل داشتن ویلاهای استخردار و البته آب و هوای خنک، یک مقصد مناسب برای سفر در تابستان است.

قیمت ویلا کردان با توجه به امکانات آن متفاوت است و ویلای معمولی بدون استخر می‌تواند یک گزینه اقتصادی برای سفرهای خانوادگی باشد. البته اکثر ویلاهای استخردار نیز از قیمت در حدود شبی ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند.

درگز و تندوره؛ زیستگاه پلنگ ایرانی

درگز و تندوره

درگز یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی است. این شهرستان در شمال خراسان و نزدیک به ترکمنستان قرار دارد. یکی از جاذبه‌های دیدنی درگز، پارک ملی تندوره است که زیستگاه پلنگ ایرانی است و می‌تواند یک مقصد مناسب برای سفر در تابستان باشد. شهرستان درگز آب و هوای خنکی دارد و جزو ییلاقات خراسان رضوی است.

برای رسیدن به درگز و پارک ملی تندوره، باید ابتدا به قوچان و سپس به درگز بروید. البته برای اقامت بهتر است در قوچان با قیمت و امکانات بهتری اقامت داشته باشید.

چادگان بهشتی در مسیر زاینده رود

چادگان

چادگان یک منطقه خوش آب و هوا در غرب شهر اصفهان است. چادگان به دلیل بافت گیاهی انبوه و نزدیکی به سد زاینده رود یکی از خنک‌ترین مناطق استان اصفهان و یک انتخاب مناسب برای سفر در تابستان است.

برای رسیدن به چادگان می‌توانید از اصفهان به سمت غرب حرکت کنید یا از مسیر گلپایگان و خوانسار به این شهر زیبا برسید.

کوهرنگ؛ دشت هزاررنگ چهارمحال و بختیاری

کوهرنگ

حالا که در مسیر سفر به شهرهای غربی و مرکزی رسیدیم، از چهارمحال و بختیاری زیبا شروع می‌کنیم. کوهرنگ یکی از زیباترین مناطق در استان چهارمحال و بختیاری است که به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه و ارتفاعات زاگرس، دارای آب و هوای خنک حتی در فصل تابستان است. در واقع کوهرنگ به دلیل وجود قله زردکوه و سرچشمه‌های زاینده رود و کارون و دز، یکی از سردترین مناطق ایران است و به پایتخت برفی ایران مشهور است.

برای رسیدن به کوهرنگ از سمت تهران می‌توانید از مسیر گلپایگان و خوانسار یا مسیر نجف آباد و زرین شهر استفاده کنید تا به روستای چِلگِرد برسید. سپس با استفاده از تابلوهای راهنما وارد مسیر دشت کوهرنگ یا سایر نقاط دیدنی مسیر شوید. البته برای رسیدن به خود دشت و مناطق دیدنی آن نمی‌توانید از خودرو استفاده کنید و از جایی به بعد باید پیاده ادامه مسیر دهید.

مریوان و دریاچه زریوار

مریوان و زریوار

مریوان در استان کردستان، یکی از شهرهای مرزی ایران است. این شهر به دلیل کوهستانی بودن، آب و هوای خنکی دارد و برای سفر در تابستان یک مقصد ایده‌آل است. در سفر به مریوان مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید اما مهم‌ترین این نقاط دیدنی، دریاچه زریوار یا زریبار است. این دریاچه زیبا یکی از شناخته‌شده‌ترین و البته مسحورکننده‌ترین دریاچه‌های ایران است.

در سفر به مریوان باید ابتدا خود را به سنندج برسانید و سپس وارد مسیر مریوان شوید. دریاچه زریبار نیز در بخش غربی مریوان است و پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر خود از این دریاچه زیبا دیدن کنید. برای اقامت نیز می‌توانید از هتل‌ها یا اقامتگاه‌های شخصی که در مریوان اجاره داده می‌شوند انتخاب کنید.

لرستان؛ سرزمین آبشار و لاله‌های واژگون

لرستان

لرستان یکی از استان‌های مرکزی ایران است که به طبیعت بکر خود معروف است. جالب است بدانید که تعداد زیادی از جاذبه‌های طبیعی ایران از جمله آبشارهای مختلف و دره‌های طبیعی، در این استان قرار دارند. وجود این طبیعت بکر و دریاچه و آبشارهای متعدد باعث شده است تا این استان آب‌وهوای معتدل رو به خنکی داشته باشد و برای سفر در تابستان یک مقصد دیدنی باشد.

از جاذبه‌های دیدنی لرستان می‌توانیم به دشت لاله‌های واژگون،‌ قلعه فلک الافلاک، پارک جنگلی شورآب، آبشار بیشه و … اشاره کنیم. برای اقامت در لرستان می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در خرم آباد، الیگودرز، بروجرد یا … هستند را اجاره کنید تا علاوه بر تجربه یک اقامت اقتصادی، تجربه زیست سنتی این منطقه زیبا را نیز داشته باشید.

همدان؛ هم‌زیستی تاریخ و طبیعت

همدان

همدان به دلیل تاریخ غنی (که آثار آن هنوز باقی است) و طبیعت خود معروف است. در همدان انواع موزه‌های تاریخ طبیعی و سلسله‌ای وجود دارد که این شهر را به بهشتی برای دوست‌داران تاریخ تبدیل می‌کند. همدان به دلیل وجود قله الوند و رشته کوه‌های زاگرس در کنار طبیعت سرسبز، آب و هوای معتدل و خنکی دارد و برای تابستان یک مقصد مناسب است.

اگر قصد سفر در تابستان به همدان دارید، بهتر است حداقل یک هفته را پیش‌بینی کنید چرا که دیدنی‌های این استان به‌قدری زیاد و جالب است که دوست دارید همه را ببینید. از این نقاط دیدنی می‌توانیم به موزه‌های مختلف، مجسمه شیر سنگی، غار علیصدر، مقبره خیام و … اشاره کنیم. همچنین برای اجاره ویلا در همدان می‌توانید روی سایت شب حساب کنید. ویلا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجود در سایت شب می‌توانند به شما در تجربه یک اقامت به یاد ماندنی کمک کنند.

سخن پایانی؛ برای سفر در تابستان کجا اقامت کنیم؟

در نهایت اگر قصد اقامت در هر یک از شهرهای بالا را داشته باشید، می‌توانید روی ما حساب کنید. در سایت شب انواع اقامتگاه شخصی و بوم‌گردی وجود دارد که می‌توانید در شهرهای مختلف جهت رزرو و اجاره ویلا اقدام کنید و یک اقامت به‌صرفه را تجربه کنید. البته اگر به دنبال اقامت لوکس با شرایط خاص هستید، هتل‌ها می‌توانند انتخاب مناسب‌تری باشند.

برای اقامت در هتل معمولا باید در مراکز استان‌ها اقامت داشته باشید و سپس برای دیدن مناظر اطراف با خودروی شخصی یا حمل‌ونقل عمومی به این مناطق بروید. البته توصیه ما این است که برای بردن نهایت استفاده از آب و هوای معتدل و خنک این روستاها، اقامتگاه‌های محلی هر روستا را تجربه کنید.

پاسخ به سوالات متداول

بهترین شهرها برای سفر در تابستان کدامند؟

سرعین اردبیل، کوهرنگ، چادگان، ماسال و جواهرده از خنک‌ترین شهرها برای سفر در تابستان هستند.

برای سفر کوتاه از تهران کجا بریم؟

برای سفر کوتاه در اطراف تهران، دماوند، رودهن، بومهن و کردان و طالقان گزینه‌های مناسبی هستند.

دریاچه ابر چیست؟ کجا دریاچه ابر دارد؟

زمانی که در ارتفاعات باشید، معمولا ابرهای سنگین پایین‌تر از سطحی که شما هستید قرار می‌گیرند و دریاچه ابر ایجاد می‌شود. برای دیدن دریاچه ابر فیلبند و ییلاقات ماسال بهترین گزینه‌ها هستند.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب