پارک ژوراسیک تهران کجاست؟ محل زندگی دایناسورهای تهرانی

0

تعداد مراکز تفریحی مخصوص کودکان در تهران کم نیست؛ اما شاید کمتر جایی را بتوان پیدا کرد که به اندازه پارک ژوراسیک تهران برای کودکان جذاب و سرگرم‌کننده باشد. این تم پارک علاوه بر رویکرد تفریحی، رویکرد علمی و آموزشی هم دارد و به کودکان کمک می‌کند که حین تفریح، به اطلاعات مفیدی در مورد تاریخچه زمین و زیست‌شناسی دست پیدا کنند.

با بازدید از این پارک می‌توانید به میلیون‌ها سال قبل سفر کنید؛ زمانی که دایناسورها پادشاهان بلامنازع زمین بودند و در پارک ژوراسیک آن‌ها را در اندازه‌های واقعی ملاقات می‌کنید.

در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعات مفید در مورد بازدید از پارک ژوراسیک تهران را در اختیارتان بگذاریم و شما را با آدرس، ساعات بازدید، قیمت بلیط، بهترین مسیر دسترسی و بخش‌های مختلف این پارک آشنا کنیم.

برای اجاره ویلا و سوئیت در تهران کلیک کنید

پارک ژوراسیک تهران کجاست؟

پارک ژوراسیک تهران کجاست
این پارک موضوعی در محله سعادت آباد قرار دارد.

پارک ژوراسیک تهران در شمال پایتخت و محله سعادت‌آباد قرار دارد و به یکی از زیباترین پارک‌های تهران یعنی پارک پرواز نزدیک است. در این مجموعه طبیعی می‌توانید تعداد زیادی مجسمه از دایناسورها و سایر حیوانات منقرض شده و نشده دیگر را ببینید که در اندازه‌های واقعی ساخته شده‌اند و به نسخه اصل خود شباهت زیادی دارند.

همین موضوع باعث می‌شود که عکاسی با مجسمه‌ها، بزرگ‌ترین تفریح شما در این مجموعه باشد. البته اوج تفریح در این پارک زمانی است که دکمه‌های نزدیک هر مجسمه را کشف می‌کنید و متوجه می‌شوید که فشردن آن‌ها باعث می‌شود صدا و حرکت مجسمه موردنظر را ببینید.

پارک ژوراسیک با الهام از کتابی با همین نام (نوشته مایکل کرایکتون) و فیلم اقتباس شده از آن (به کارگردانی استیون اسپیلبرگ) ساخته و در زمستان 1392 افتتاح شد. این پارک 30 هزار مترمربع وسعت دارد و در آن 28 مجسمه دایناسور با جلوه‌های ویژه اختصاصی و قابلیت حرکت وجود دارد.

آدرس پارک ژوراسیک تهران: تهران، سعادت‌آباد، میدان به‌رود (انتهای بلوار پاک‌نژاد)، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز

بخوانید از:‌ پارک ملت تهران کجاست؟ مشهورترین بوستان پایتخت 

روز و ساعت بازدید از پارک ژوراسیک

این پارک در تمامی روزهای هفته باز است؛ اما ممکن است در برخی تعطیلات خاص (مثل ایام سوگواری) تعطیل باشد. ساعت بازدید از آن هم به نحوی تنظیم شده که مدارس به‌راحتی بتوانند برنامه بازدید از آن را تنظیم کنند و پدر و مادرها هم بتوانند در روزهای تعطیل با کودکان خود به آنجا سری بزنند.

ساعت بازدید پارک ژوراسیک تهران: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 صبح تا 7 عصر، پنج شنبه، جمعه و روزهای تعطیل از 10 صبح تا 8 شب

قیمت ورودی پارک ژوراسیک

قیمت بلیط پارک ژوراسیک تهران در سال 1403 مبلغ 150 هزارتومان به ازای هر نفر است و در برخی از سایت‌ها می‌توانید آن را با تخفیف و حدود 130 هزارتومان هم بخرید. امکان خرید حضوری بلیط در گیشه ورودی پارک هم وجود دارد.

با خرید این بلیط می‌توانید از یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های تفریحی کودکان یعنی اسپایدر پارک هم دیدن کنید. این مجموعه یک پارک موضوعی (تم پارک) دیگر است که در کنار پارک ژوراسیک قرار دارد.

بخوانید از:‌ پارک پردیسان کجاست و چه امکاناتی دارد؟ 

بهترین مسیر دسترسی به پارک ژوراسیک تهران

بهترین مسیر دسترسی به پارک ژوراسیک تهران
میدان صنعت نزدیک‌ترین ایستگاه مترو و اتوبوس به این پارک را دارد.

دسترسی به این پارک با استفاده از مترو، خودروی شخصی و اتوبوس امکان‌پذیر است. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • بر اساس نقشه مترو تهران نزدیک‌ترین ایستگاه به این پارک، ایستگاه مترو میدان صنعت (شهرک غرب) است. از این ایستگاه هم می‌توانید سوار تاکسی‌های خطی پارک پرواز شوید که در مجاورت پارک ژوراسیک قرار دارد.
  • برای دسترسی به این پارک با اتوبوس، باید از پایانه‌های مهم پایتخت (مثل میدان آزادی) سوار اتوبوس‌های میدان صنعت شوید. بعد از پیاده شدن در این میدان هم می‌توانید خودتان را با تاکسی‌های پارک پرواز به مقصد برسانید.
  • از طریق اتوبان‌های یادگار امام، نیایش و چمران، دسترسی به محله سعادت‌آباد با خودروی شخصی امکان‌پذیر است؛ اما سرراست‌ترین مسیر از اتوبان یادگار امام می‌گذرد. در انتهای اتوبان یادگار امام شمال، باید وارد خروجی کوی فراز یا فرحزاد شوید و خودتان را به پارک پرواز برسانید.

بخوانید از: بهترین پارک‌های مناسب کودکان در تهران

بخش‌های مختلف پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک تهران بخش‌های مختلفی دارد که برخی از آن‌ها خود به‌تنهایی دنیای جدیدی برای کشف کردن را پیش روی کودک شما باز می‌کنند. گشت‌وگذار در تمامی این بخش‌ها می‌تواند یک روز هیجان‌انگیز را برای شما و کودکتان بسازد. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین بخش‌های این پارک می‌پردازیم:

مجسمه دایناسورها و حیوانات مختلف

مجسمه‌های پارک ژوراسیک تهران
این مجسمه‌ها تکان می خورند و صدا هم دارند!

محبوب‌ترین بخش پارک ژوراسیک همین مجسمه‌های دایناسورها است که دست‌ها و پلک‌های آن‌ها حرکت می‌کند و با زدن دکمه مخصوص می‌توانید صدای آن‌ها را هم بشنوید. به غیر از مجسمه دایناسورهایی مثل یوروپاسورس، یوروپاسورس قدبلند، استگوسوروس، تیرکس، تاروگوسورس الوسورس و … می‌توانید مجسمه حیوانات دیگری مثل خرس، اسب، ماموت، کینگ کنگ، پاندا، اسب آبی و فیل را هم در پارک ژوراسیک ببینید. در کنار تمامی مجسمه‌های حیوانات، اطلاعات مفیدی مثل دوران و محل زندگی، غذا و نام علمی آن‌ها هم درج شده است.

یکی از جذاب‌ترین مجسمه‌های پارک تخم دایناسور متحرک است که نحوه به دنیا آمدن نوزاد دایناسور را نشان می‌دهد.

استودیو ژوراسیک

استودیو ژوراسیک در اصل یک آتلیه عکاسی است که در آنجا می‌توانید خاطرات بازدید از پارک ژوراسیک را ماندگار کنید. عکس‌هایی که در این آتلیه می‌گیرید، شما در دوران دایناسورها و جنگل‌های انبوه استوایی نشان می‌دهد و مزیت بزرگشان این است که در مدت‌زمان کوتاهی آماده می‌شوند.

سینما چندبعدی

سینما سه بعدی پارک ژوراسیک
سینما 8 بعدی پارک ژوراسیک تجربه زندگی در میان دایناسورها را به اوج خود می‌رساند.

پارک ژوراسیک تهران همه چیز را برای واقعی‌تر کردن تجربه بازدید از دایناسورها دارد و سینما 8 بعدی پارک ژوراسیک تجربه زندگی در میان دایناسورها را به اوج خود می‌رساند. در این سینما با استفاده از جلوه‌های ویژه تصویری و فیزیکی می‌توانید زندگی در میان دایناسورها و فرار از دست حیوانات وحشی گوشت خوار را تجربه کنید و کمی آدرنالین خونتان را بالا ببرید.

بخوانید از:‌ بهترین پارک‌های تهران که حتما باید ببینید

فروشگاه هدیه و اسباب‌بازی

فروشگاه بازی و اسباب‌بازی پارک ژوراسیک تهران
برای بردن جایزه و یادگاری می‌توانید شانس خودتان را در این بخش امتحان کنید.

در بخشی از این تم پارک چند غرفه برای بازی و بردن جوایز مختلف وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شانس خود را امتحان کنید. اگر برنده نشدید، ناراحت نشوید؛ چون در نزدیکی این غرفه‌ها فروشگاهی برای خرید سوغاتی و یادگاری وجود دارد.

اسپایدر پارک

اسپایدر پارک در نزدیکی پارک ژوراسیک تهران
اطلاعات زیستی هر کدام از این حشرات مثل محل زندگی، خوراک و … هم در نزدیکی مجسمه هر کدام نصب شده است.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک ژوراسیک، اسپایدر پارک است که در بخش شمالی آن قرار دارد. در این تم پارک کوچک هم مجسمه‌های غول‌پیکری از انواع عنکبوت و حشرات دیگر و همچنین خزندگانی مثل تمساح، ایگوانا و … وجود دارد. اطلاعات زیستی هر کدام از این حشرات مثل محل زندگی، خوراک و … هم در نزدیکی مجسمه هر کدام نصب شده است.

بخوانید از:‌ پارک جنگلی لویزان کجاست؟ بام سرسبز شمال شرق تهران

جانگل لند

جانگل لند پارک ژوراسیک تهران
دکوراسیون این بخش شبیه به جنگل طراحی شده تا تجربه بازدید از آن را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

در جانگل لند امکان لمس و نوازش حیوانات مختلف مثل خرگوش، جوجه‌تیغی، خرچنگ و … وجود دارد و به کودک شما فرصت آشنایی و دوستی با حیوانات را می‌دهد. همچنین دکوراسیون این بخش شبیه به جنگل طراحی شده تا تجربه بازدید از آن را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

باگزلند

باگزلند پارک ژوراسیک تهران
در باگزلند می‌توانید جهان را از چشم حشرات ببینید.

در پارک ژوراسیک یک اتاق VR یا واقعیت مجازی هم وجود دارد که در آنجا با کمک عینک‌های مخصوص می‌توانید تجربه واقعی‌تر و نزدیک‌تری از دنیای حشرات داشته باشید و جهان را از دید آن‌ها ببینید. همچنین در نزدیکی این اتاق محلی برای خرید عسل طبیعی هم وجود دارد.

بخوانید از:‌ تفریحات تهران، معرفی بهترین سرگرمی‌های پایتخت 

امکانات پارک ژوراسیک

این پارک تمامی امکانات رفاهی لازم برای بزرگسالان و کودکان را دارد تا بتوانید با خیال راحت روی تفریح و هیجان تمرکز کنید. در ادامه به امکانات این مجموعه اشاره می‌کنیم:

  • سرویس بهداشتی
  • کافه و رستوران (ژوراشاپ)
  • آلاچیق
  • وسایل بازی کودکان
  • محل پارک خودرو مناسب

بحوانید از:‌

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به پارک ژوراسیک تهران

جاذبه‌های نزدیک به پارک ژوراسیک
پارک پرواز و این چشم‌انداز زیبا از تهران، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به پارک ژوراسیک است.

یکی از نزدیک‌ترین جاذبه‌ها به پارک ژوراسیک، برج میلاد تهران است که برای دسترسی به آن باید خودتان را مجدداً به میدان صنعت برسانید؛ اما این بار باید سوار تاکسی‌های برج میلاد شوید و اگر با خودروی شخصی هستید، باید اتوبان شیخ فضل‌الله جنوب و خروجی برج میلاد را در پیش بگیرید. در برج میلاد هم امکانات و مجموعه‌های متنوعی برای تفریح کودکان و بزرگسالان وجود دارد.

در ادامه به سایر جاهای دیدنی نزدیک به پارک ژوراسیک تهران اشاره می‌کنیم:

  • فاز یک بوستان نهج‌البلاغه
  • پارک پرواز
  • بام سعادت‌آباد
  • فرحزاد
  • مجموعه ورزشی انقلاب

بخوانید از:‌ 40 تفریح جذاب در شهربازی تهران؛ گردشی در پارک ارم تهران 

یک روز هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی در پارک ژوراسیک تهران

در این مقاله پارک ژوراسیک تهران را به شما معرفی کردیم و در مورد روزها و ساعات کاری، قیمت بلیط، بخش‌های مختلف و بهترین مسیر دسترسی به آن صحبت کردیم. اگر مسافر تهران هستید و می‌خواهید در کنار بازدید از این پارک از سایر جاذبه‌های پایتخت هم دیدن کنید، می‌توانید وارد صفحه اجاره ویلا و سوئیت در تهران شوید و یکی از اقامتگاه‌های باکیفیت شب در پایتخت را رزرو کنید تا دسترسی خوبی به این جاهای دیدنی داشته باشید.

سؤالات متداول درباره پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران کجاست؟

تهران، سعادت‌آباد، میدان به‌رود (انتهای بلوار پاک‌نژاد)، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز

قیمت بلیط پارک ژوراسیک تهران چقدر است؟

قیمت بلیط این پارک در سال 1403 مبلغ 150 هزارتومان است.

ساعت کاری پارک ژوراسیک چگونه است؟

این پارک از شنبه تا چهارشنبه از 11 صبح تا 7 عصر و پنج شنبه‌ها، جمعه‌ها و روزهای تعطیل از 10 صبح تا 8 شب فعالیت می‌کند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*