تفریحات تهران، معرفی بهترین سرگرمی‌های پایتخت

0

تابستان و روزهای بلندش بهانه‌ خوبی است تا بیخیال خانه نشینی شویم و کمی از ساعات فراغتمان را به گشت و گذار و تفریح اختصاص دهیم. اگر ساکن پایتختید و فکر می‌کنید که در این شهر درندشت چیزی به جز ترافیک و دود و دم وجود ندارد، سخت در اشتباهید. برخلاف باور بسیاری، تفریحات تهران آنقدر زیاد و متنوع‌اند که بدون شک برای لذت بردن از آن‌ها باید یک برنامه‌ریزی جانانه را در نظر بگیرید!

اما نگران نباشید! ما کار را برای شما آسان کرده‌ایم و برخی از بهترین تفریحات تهران را در این مطلب جمع آوری نمودیم. اگر هنوز نمی‌دانید که آخر هفته در تهران چه تفریحات هیجان انگیزی برای تجربه کردن وجود دارد، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تفریحات متفاوت و هیجان انگیز تهران

پیش از هر چیز به سراغ تفریحات منحصر به فرد و هیجان انگیز تهران می‌رویم. خوشبختانه در پایتخت امکانات تفریحی متعددی برای بالا بردن آدرنالین خونتان وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

زیپ لاین در دل توچال، تماشای طبیعت از ارتفاعات

تفریحات تهران

پرواز بر فراز آسمان‌ها و تماشای کوه و طبیعت و شهر از میان ارتفاعات، رویای هیجان انگیزی است که به سادگی با زیپ لاین توچال امکان پذیر خواهد شد. زیپ لاین توچال یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران است که علاقه‌مندان هیجان و آدرنالین را به سادگی به آرزویشان می‌رساند.

زیپ لاین توچال هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ شب در جاده سلامتی، نرسیده به ایستگاه اول تله‌کابین توچال، پذیرای مراجعه کنندگان است.

طول مسیر زیپ لاین توچال: ۲۰۰ متر

ارتفاع زیپ لاین توچال: ۷۰ متر

سرعت زیپ لاین توچال: ۶۰ کیلومتر بر ساعت

بهای بلیت مجموعه زیپ لاین توچال در تابستان ۱۴۰۲: ۶۰ هزار تومان

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید.

زیپ لاین پارک طالقانی، پرواز بر فراز شهر

علاوه بر توچال، امکان لذت بردن از سواری با زیپ لاین در مجموعه پارک آب و آتش نیز وجود دارد. زیپ لاین پارک طالقانی که با نام «زیپ لاین کماندو» نیز شناخته می‌شود، مسیری ۲۱۰ متری را می‌پیماید و از میان شهر و طبیعت پارک عبور می‌کند. این زیپ لاین بعد از خروجی مدرس شمال، انتهای خیابان سرو، ضلع جنوبی موزه دفاع مقدس واقع شده است.

ساعت فعالیت زیپ لاین پارک طالقانی: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۱، جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۲ تا ۲۲ (پیش از سر زدن به این مجموعه حتما با مسئولان آن هماهنگ کنید)

ارتفاع زیپ لاین پارک طالقانی: ۳۰ الی ۵۰ متر

محدودیت سواری با زیپ لاین پارک طالقانی: علاقه‌مندان باید قد بالای ۱۲۰ داشته باشند و وزنشان هم از ۱۲۰ کیلوگرم بیشتر نباشد.

هزینه بلیط ورودی زیپ لاین پارک طالقانی در تابستان ۱۴۰۲: ۶۰ هزار تومان

بانجی جامپینگ توچال، یکی از هیجان انگیزترین تفریحات تهران

در توچال به جز زیپ لاین، یک تفریح هیجان انگیز دیگر هم وجود دارد که به جرات بیشتر از هر تفریح دیگری، آدرنالین خونتان را بالا می‌برد. بانجی جامپینگ توچال همان وعده جذابی است که بسیاری از علاقه‌مندان تفریحات متفاوت، بارها به آن سر زده‌اند و با سقوط از آن، لحظات فراموش نشدنی را در ذهنشان ثبت کرده‌اند.

بد نیست که بدانید این بانجی جامپینگ ارتفاعی نزدیک به ۴۰ متر دارد و از سال ۱۳۷۸ در حال فعالیت است. خیالتان هم بابت ایمنی‌ آن راحت باشد. چرا که تمام امکانات این بانجی جامپینگ از جمله طناب، ایربگ و تشک‌هایش استاندارد بوده و با استفاده از بهترین برندهای موجود ساخته شده است.

بانجی جامپینگ توچال در بزرگراه شهید چمران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه تله کابین توچال قرار دارد.

ساعات فعالیت بانجی جامپینگ توچال: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ شب. (این مجموعه در ایام سوگواری تعطیل است)

محدودیت استفاده از بانجی جامپینگ توچال: علاقه‌مندان باید سنی بیشتر از ۱۴ سال داشته باشند و وزنشان هم از ۹۰ کیلوگرم بیشتر نباشد. نداشتن دیسک کمر و مشکل قلبی، نداشتن پلاتین در قوزک پا و نداشتن عمل چشم شش ماه پیش از پرش الزامی است.

هزینه بلیط بانجی جامپینگ توچال در تابستان ۱۴۰۲: یک پرش ۱۸۰ هزار تومان

تیوب سواری (پیست پرش) در تهران، سرعت و لذت

تفریحات تهران

تیوب سواری یکی دیگر از متفاوت‌ترین تفریحات تهران است که مطمئنا برای بسیاری، لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود. برخلاف تصور عموم، این تجربه جذاب بر روی تیوب‌هایی انجام می‌شود که روی سرسره‌هایی غول پیکر قرار گرفته‌اند.

شما برای لذت بردن از این تفریح، باید تعدادی پله را بالا بروید تا به سرسره‌ای غول پیکر برسید. هنگام پایین آمدن از سرسره هم یک تیوب بزرگ در اختیارتان قرار می‌گیرد. بعد از سوار شدن، تیوب از سرسره که شیب زیادی هم دارد می‌گذرد و شما برای لحظاتی در میان هوا و زمین معلق خواهید ماند. البته جای نگرانی نیست زیرا در نهایت با سرعتی استاندارد، روی یک تشک پهناور و مقاوم سقوط خواهید کرد.

طول سرسره پیست پرش ۳۰ متر است و بالاترین ارتفاع آن هم به ۱۴ متر خواهد رسید. این تفریح هیجان انگیز در حوالی دریاچه چیتگر قرار دارد و ساعات کاری آن شنبه تا جمعه ، ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۱:۰۰ شب خواهد بود.

هزینه بلیط تیوب سواری (پیست پرش) در تابستان ۱۴۰۲: ۳۰ هزار تومان

برای مشاهده و رزرو ویلا کلیک کنید.

اسکیت هوایی یو تهران، تجربه‌ای شاد و نشاط آور

همانطور که از نامش پیداست، این وسیله مجموعه‌ای از ریل‌های آهنی است که به شکل U خمیده شده‌اند. بر روی این ریل‌ها، صندلی‌هایی قرار گرفته است که با حرکت دستگاه، به بالاترین نقطه می‌رسند و بعد با سرعتی وحشتناک به پایین سقوط کرده و به سمت دیگر ریل‌ها کشیده می‌شوند. اما نکته هیجان انگیزتر ماجرا اینجاست که در طول این حرکت پر شتاب، صندلی‌ها هم به‌صورت دایره‌ای در حال گردشند!

اسکیت هوایی یو تقریبا شبیه به ترن هوایی است، با این تفاوت که ریل‌های این وسیله در زاویه ۳۰ درجه قرار گرفته‌اند. صندلی‌های این ریل چیزی حدود ۵ الی ۶ بار مسیر را حرکت می‌کنند و حسابی مسافرانشان را به هیجان می‌اندازند. به همین دلیل است که سواری با این وسیله برای بیماران ناراحتی قلبی، بانوان باردار و افراد مبتلا به فشار خون امکان پذیر نخواهد بود.

بلندترین نقطه اسکیت هوایی یو چیزی حدود ۲۰ متر و طول مسیر آن ۵۰ متر است. این تجربه منحصربه‌فرد در ضلع غربی خروجی دریاچه چیتگر قرار دارد و هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کند.

هزینه بلیط اسکیت هوایی یو تهران در تابستان ۱۴۰۲: ۶۰ هزار تومان

سرسره لوپ تهران، سقوط از میان آب‌های خروشان

احتمالا در صفحات مجازی و یا از طریق فیلم‌هایی که در گوشی‌ها رد و بدل می‌شوند، با تفریحی به نام سرسره لوپ آشنایی داشته باشید. بدون اغراق سرسره لوپ یکی از مهیج‌ترین تفریحات تهران است که لذت تجربه‌اش تا مدت‌ها با شما همراه خواهد بود.

همانطور که از نامش پیداست، این تفریح از یک سرسره در اتاقکی کوچک تشکیل شده است. در قسمت پایینی این اتاقک، دریچه‌ای وجود دارد که به سرسره‌ای مرتفع و طولانی منتهی می‌شود. هر فرد با قرار گرفتن در این اتاقک، منتظر می‌ماند تا دریچه پایین باز شده و با سرعتی شدید، یک سقوط آزاد هیجان انگیز را در میان آب‌ها تجربه کند. تجربه سقوط از میان جریان آب‌های خروشان، به حدی نفسگیر است که به شما قول می‌دهیم تا دقایقی حس و حالتان را عوض می‌کند. اصلا به همین دلیل است که این سرسره یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران شناخته می‌شود و اغلب افراد برای تجربه آن سر و دست می‌شکنند.

سرسره لوپ تهران در «دهکده آبی پارس» واقع در اتوبان تهران- کرج، خروجی گرمدره قرار دارد. این تفریح به صورت فردی انجام می‌شود و مدت زمان آن هم چیزی حدود ۳ تا ۵ ثانیه خواهد بود. طول سرسره هم بین ۲۴ تا ۳۲ متر است و در نهایت به استخری پر آب منتهی خواهد شد.

ساعات فعالیت کاری سرسره لوپ تهران برای بانوان

روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۹، پنجشنبه از ساعت ۷ تا ۱۹ به استثنای تعطیلات رسمی

ساعات فعالیت کاری سرسره لوپ تهران برای آقایان

روزهای شنبه و یکشنبه و سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۰ تا ۳ بامداد روز بعد، دوشنبه و چهارشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت ۸ صبح تا ۳ بامداد روز بعد

آدرس سرسره لوپ تهران

کیلومتر ۲۳ اتوبان تهران- کرج، خروجی گرمدره، خیابان شهدا، دهکده آبی پارس

پاراگلایدر، پرواز بر اوج آسمانها

پرواز و تماشای شهر و طبیعت از میان ابرها، برای بیشتر افراد جذاب و دلنشین است. به‌خصوص اگر قرار باشد چنین رویایی، نه در هواپیماهای بزرگ و غول پیکر بلکه با استفاده از یک وسیله ساده و به‌صورت فردی انجام شود. پاراگلایدرسواری از جمله هیجان انگیزترین تفریحات تهران است که بسیاری از عاشقان پرواز را برای امتحان کردن، وسوسه می‌کند.

در اطراف تهران سایت‌های متعددی برای تجربه این تفریح منحصربه‌فرد وجود دارد که هر یک با امکانات به‌روز و مناسب، پروازی جذاب را برایتان فراهم می‌کنند. با این حال، پاراگلایدر محله شهران یکی از بهترین سایت‌ها برای پاراگلایدرسواری در تهران است که در ارتفاعات غربی پایتخت واقع شده و مناظر بکری برای رصد از آسمان‌ها را پیش چشمانتان می‌آورد.

فراموش نکنید که برای پاراگلایدر سواری، باید در سلامت کامل به سر ببرید و به بیماری‌های قلبی، صرع و اضطراب مبتلا نباشید.

آدرس پاراگلایدر شهران

بزرگراه شهید باکری، بلوار سیمون بولیوار، انتهای بلوار جنت آباد شمالی

ساعت بازدید پاراگلایدر شهران

۶ صبح تا ۶ عصر

تلفن پاراگلایدر شهران:  ۰۹۱۲۸۱۷۰۵۱۵

قیمت پاراگلایدر شهران: ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

هرم هیجان(سوپرنوا)، سفر در دنیای واقعیت مجازی

تصور کنید که به همراه دوستانتان در کابینی کوچک قرار گرفته‌اید. بعد از مدتی این کابین کوچک از زمین جدا شده و در ارتفاع ۳ متری به پرواز در می‌آید. هم زمان که در میان زمین و آسمان معلق هستید، برایتان یک فیلم چند بعدی که خودتان انتخاب کرده‌اید هم پخش می‌شود. حرکات این کابین باعث می‌شود که شما خودتان را در موقعیت فیلمی که برایتان در حال پخش است، تصور کنید!

تجربه‌ای جدید و فراموش نشدنی در هرم هیجان که لحظات شاد و با نشاطی را برای شما و دوستانتان فراهم خواهد کرد. هرم هیجان از جمله متفاوت‌ترین تفریحات تهران بوده که با همکاری شرکت زیمنس آلمان در قسمت شرقی دریاچه چیتگر ساخته شده است.

هزینه هرم هیجان پارک چیتگر در تابستان ۱۴۰۲: ۵۰ هزار تومان

اتاق فرار، لذت حل کردن معماهای پیچیده

غرق شدن در داستان‌های جنایی و هیجان انگیز و حل کردن معماهای عجیب و غریب، از جمله لذت‌بخش‌ترین ویژگی‌های اتاق‌های فرار به حساب می‌آید. در این اتاق‌ها باید در زمانی مشخص، معماهای طرح شده را با حوصله و دقت حل کنید تا بتوانید از فضای آنها خارج شوید. هر یک از اتاق‌ها بسته به سختی و آسانی معماها، پیچیدگی متفاوتی دارند! با این حال اگر بتوانید در زمان مشخص جواب تمام سوالات را پیدا کنید، برنده بازی خواهید بود.

در سال‌های اخیر اتاق‌های فرار متنوعی در گوشه و کنار تهران ساخته شده است. برخی از بهترین آن‌ها شامل مجموعه برین گیم سنتر(دربند)، انیگما(برج میلاد) و اسکیپ می(شعبه مجتمع کوروش و شعبه میدان فلسطین) می‌شوند.

سورتمه‌ تهران، سواری در ارتفاعات پایتخت

تفریح هیجان‌انگیز بعدی تهران، سورتمه است. تفریحی که در ارتفاعات شمالی پایتخت واقع شده و شما را از میان کوه‌ها، تپه‌ها و طبیعت تهران عبور می‌دهد. سورتمه دربند در پارک گلاب‌دره و در حوالی خیابان دربند قرار دارد و تجربه‌ای ناب و هیجان انگیز برای دوست‌داران سرعت به حساب می‌آید. این تفریح منحصر به فرد نزدیک به ۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و مسیری ۸۵۰ متری را در پیج و خم‌ دامنه‌های کوه بر روی ریل طی می‌کند. سورتمه دربند یک نفره است و سرعت آن توسط سرنشینان تنظیم می‌شود.

برخی از جزئیات سورتمه دربند تهران به شرح زیر هستند:

  • قیمت سورتمه: ۶۰ هزار تومان
  • تلفن رزرو: ۰۲۱۲۴۵۵۷ (پاسخگویی در وقت اداری)
  • وب سایتiran-fun.ir
  • ساعت کاری سورتمه تهران: شنبه تا پنجشنبه ۱۶ الی ۲۱ | جمعه و روزهای تعطیل : ۱۰ الی ۲۲
  • شرایط سواری:
  • حداکثر وزن می‌تواند تا ۱۱۰ کیلوگرم باشد.
  • برای کاربرانی که قد زیر ۱۲۰ سانتی متر دارند، نیاز به تهیه بلیط نیست و باید به همراه بزرگتر خود سوار شوند.
  • سنین ۶ سال به بالا (چنانچه قد به ۱۲۰ سانتیمتر رسیده باشد) باید به تنهایی سوار سورتمه شوند.
  • استفاده از این وسیله‌ی بازی برای افرادی که فشار خون دارند یا بانوانی که باردار هستند ممنوعیت دارد.

آدرس سورتمه تهران

میدان تجریش، خیابان دربند، نرسیده به میدان دربند، کوچه اسدالهی، سمت راست، بعد از سازمان آب بوستان جنگلی گلاب‌دره

جت اسکی، پرنشاط و هیجان انگیز

بسیاری تفریحات آبی مانند جت اسکی را تنها مختص شهرهای ساحلی ایران می‌دانند. در حالی که در دریاچه‌های اطراف تهران هم این تجربه جذاب و هیجان انگیز برای علاقه‌مندان فراهم شده است. جت اسکی تهران در حوالی تهران و بر روی آبهای دریاچه مصنوعی فشافویه انجام می‌شود.

مجموعه آبی فشافویه در جنوب تهران و در کیلومتر ۱۸ اتوبان تهران – قم، در منطقه‌ی حسن‌آباد قرار گرفته است. در این تفریحگاه علاوه بر جت اسکی، فعالیت‌های هیجان‌انگیز دیگری مانند کایاک‌سواری، قایق‌سواری، پینت‌بال و سوارکاری نیز ارائه می‌گردد.

پینت بال در تهران

اگر اهل بازی‌های هیجان انگیز و پرتحرک هستید، قطعا تجربه کردن پینت بال برایتان جذاب و فراموش نشدنی خواهد بود. تفریحی متفاوت که پر شور و مهیج‌ است و حسابی شما را سرحال می‌آورد. در ادامه برخی از بهترین مراکز پینت بال تهران را به شما معرفی کرده و توصیه می‌کنیم که حتما در روزهای فراغتتان سری به آن‌ها بزنید.

باشگاه پینت بال شهاب، کامل‌ترین مجموعه پینت بال ایران

اگر هوس کردید تا در مجموعه‌ای حرفه‌ای و مجهز لذت واقعی بازی پینت بال را تجربه کنید، ما به شما باشگاه پینت بال شهاب را معرفی می‌کنیم. این مجموعه وسیع‌ترین و کامل‌ترین باشگاه پینت بال در سراسر کشور است و در آن امکانات متعددی برای یک تعقیب و گریز جانانه وجود دارد.

باشگاه پینت بال شهاب از ۶ زمین بازی تشکیل شده است که شامل زمین تفریحی، زمین مسابقه، زمین دفاع مقدس، زمین رهایی گروگان و دو زمین برای بازیکنان حرفه‌ای می‌شود. هر کدام از این زمین‌ها با توجه به موضوعی که دارند، موانع مختلفی را پیش پای بازیکنان می‌گذارند. مثلا در زمین دفاع مقدس این باشگاه، موانع طبیعی، ماشین، مینی‌بوس، حلقه‌های لاستیک، سنگرهای خاکی، قایق جنگی، تانک، هلیکوپتر، جیپ و خاکریزهای کوچک وجود دارند تا محیط واقعی زمین جنگ را در ذهن بازیکنان تداعی کنند.

در این مجموعه همچنین امکانات رفاهی فراوانی مانند رستوران و سالن خدمات، پارکینگ، دو رختکن مجزا با کمد شخصی، بوفه، نمازخانه، سکوی تماشگران، باربیکیو و فضای سبز تعبیه شده است.

آدرس باشگاه پینت بال شهاب

تهران، بزرگراه بسیج جنوب، بعد از پل کلاهدوز، بلوار هجرت، ورزشگاه جهان پهلوان تختی

ساعات کاری باشگاه پینت بال شهاب: همه‌روزه از ساعت ۶ تا ۲۴ شب

شماره تلفن باشگاه پینت بال شهاب: ۳۳۲۲۸۴۲۴ و ۸۸۰۳۵۹۱۱-۰۲۱

پینت بال آذرخش، نبردی فراموش نشدنی در باشگاه انقلاب

باشگاه دیگری که در تهران بازی‌های پینت بال را با کیفیت بالا برگزار می‌کند، باشگاه آذرخش است که به عنوان بزرگ‌ترین باشگاه پینت بال سرپوشیده خاورمیانه شناخته می‌شود. این مجموعه از ۳ طبقه وسیع و پهناور‌ با مساحتی نزدیک به ۳۵۰۰ مترمربع تشکیل شده و یکی از باشگاه‌های محبوب برای تمرین بهترین تیم‌های پینت بال تهران و ایران به حساب می‌آید.

آدرس باشگاه پینت بال آذرخش

تهران، بزرگراه نیایش، بعد از پردیس سینمایی ملت، مجموعه ورزشی انقلاب، سالن پینت بال

ساعات کاری باشگاه پینت بال آذرخش: همه روزه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۲۲:۰۰

شماره تماس باشگاه پینت بال آذرخش:  ۰۲۱۲۶۲۱۶۳۲۴

باشگاه رازی (کانیمانگا)، پینت بال در فضای آزاد

این باشگاه از زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر تشکیل شده است و یکی از مجموعه‌های محبوب پینت بال در میان شهروندان تهرانی شناخته می‌شود. باشگاه رازی برای تماشاچیان نیز ظرفیتی بالغ بر ۱۲۰ نفر در نظر گرفته و امکانات متعدد دیگری مانند اتاق‌های داوری، رختکن، دوش و سرویس بهداشتی را برای مراجعان فراهم کرده است.

آدرس باشگاه پینت بال رازی

میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، بین میدان قزوین و رازی، پارک رازی، جنب دریاچه قایقرانی و شهربازی رازی

باشگاه پینت بال شهید دستگردی، زمین رزم اهالی اکباتان

در محله پرجنب و جوش اکباتان، یک زمین چمن پینت بال هیجان انگیز وجود دارد که با داشتن استانداردهای لازم، محیط مناسبی برای برگزاری مسابقات این بازی جذاب را فراهم کرده است. در زمین این مجموعه موانع طبیعی و امکانات رفاهی متعددی برای علاقه‌مندان تعبیه شده است.

آدرس باشگاه پینت بال شهید دستگردی

شهرک اکباتان، فاز یک، خیابان مخابرات، خیابان ورزش

پیاده روی در تهران

تفریحات تهران تنها به پاراگلایدر سواری، جت اسکی و پرش از ارتفاعات خلاصه نمی‌شود. خوشبختانه در پایتخت امکانات متنوعی نیز برای پیاده‌روی، دویدن و ورزش کردن وجود دارد. اگر اهل ورزش هستید و یا دوست دارید اوغات فراغتتان را با تحرک و ضربان قلب بالا بگذرانید، می‌توانید پیش از هر چیز روزتان را با قدم زدن در پارک‌ها و مسیرهای پیاده‌روی آغاز کنید.

برخی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی در تهران به شرح زیر هستند:

پیاده روی در پل طبیعت

پل طبیعت یکی از جدیدترین سازه‌های تهران است. فضای باز و محیط جذاب این پارک باعث شده است تا بسیاری برای پیاده‌روی و گذراندن وقت، از این گذرگاه مرتفع عبور کنند. ساخت این پل در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و ۴ سال بعد در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید. پل طبیعت روی اتوبان مدرس احداث شده و پارک آب و آتش را به پارک طالقانی پیوند می‌دهد.

این سازه ۳۰۰ متر طول دارد و در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است. تماشای چشم انداز زیبای تهران و کوه‌های شمالی آن، از جمله مناظر زیبایی است که هنگام پیاده‌روی در این پل با آن مواجه خواهید شد.

خوشبختانه به علت نزدیک بودن پل طبیعت به متروی حقانی، دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود. ضمن آنکه در اطراف این گذرگاه، رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی احداث شده است که در فضایی جذاب و صمیمانه، بهترین غذاها را سرو می‌کنند.

آدرس پل طبیعت: میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

ساعت بازدید پل طبیعت: ۶:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

بخوانید از: چشم انداز بی‌نظیری در بام تهران که نباید از دست داد

پیاده روی در بوستان ولایت

پیاده‌روی در بوستان سرسبز و وسیع ولایت، یکی از بهترین تفریحات تهران است. در این فضای سبز، امکانات متعددی برای علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف ورزشی ساخته شده است. از جمله زمین ورزشی این پارک که چیزی حدود ۳۷۰ هکتار مساحت دارد و در آن فعالیت‌هایی مانند صخره‌نوردی، موتورسواری، سوارکاری، کارتینگ، زمین فوتبال، والیبال، فوتسال، بسکتبال، تنیس و دوو میدانی برای علاقه‌مندان انجام می‌شود.

به دلیل شیب صفر بوستان ولایت، بسیاری از علاقه‌مندان رشته‌های دوچرخه سواری، اسکیت و دوو میدانی نیز برای انجام ورزش مورد علاقه‌شان راهی این پارک می‌شوند.

آدرس بوستان ولایت: انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان

ساعت بازدید بوستان ولایت: ۲۴ ساعته

تلفن بوستان ولایت: ۰۲۱۵۵۰۱۹۸۲۶

پیاده روی در پارک جمشیدیه

اغلب تهرانی‌ها، پارک جمشیدیه را با مجسمه‌های فلزی و مسیرهای سنگفرش شده‌اش می‌شناسند. پارکی قدیمی که در قسمت شمال پایتخت واقع شده و آب و هوای تمیز و مناظر زیبایش، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این پارک حدود ۱۰ هکتار مساحت دارد و یکی از مسیرهای محبوب صعود به پناهگاه کلکچال شناخته می‌شود.

در پارک جمشیدیه، مسیرهای متعددی هم برای پیاده‌روی و کوهنوردی ملایم وجود دارند که با درختان انبوه محاصره شده‌اند. قرار گرفتن یک دریاچه و آبشار کوچک و کافه‌ای دنج در نزدیکی آن‌ها، باعث شده است تا پیاده‌روی و گشت و گذار در این پارک، یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران به شمار رود.

آدرس پارک جمشیدیه: انتهای خیابان نیاوران (باهنر) انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

ساعت بازدید پارک جمشیدیه: ۶ صبح تا ۱۲ شب

تلفن پارک جمشیدیه: ۰۲۱۲۲۲۷۷۷۹۳

پیاده روی در باغ راه فدک

اهالی غرب تهران، باغ‌راه فدک را یکی از محبوب‌ترین فضاهای سبز این منطقه می‌دانند. طبیعی چشم نواز با مسیرهای متعدد که محل خوبی برای پیاده‌روی‌های کوتاه است. باغ‌راه فدک حدود ۱۲ هکتار مساحت دارد و بیشتر از هر چیز با درختان بلند، مجسمه‌های متفاوت و آب‌نماهای کوچک و بزرگ به چشم می‌آید.

پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده‌روی، زمین ورزشی و زمین بازی کودکان از جمله امکانات این مجموعه سبز و خوش آب و هوا به شمار می‌روند.

ساعات بازدید از باغ راه فدک: ۲۴ ساعته

آدرس پارک فدک شهرک غرب: تهران، میدان صنعت، خیابان خوردین، خیابان ایران زمین.

پیاده روی در باغ گیاه شناسی

همانطور که از نامش پیداست، در این باغ گونه‌های مختلف گل‌ها و گیاهان بومی و غیربومی نگهداری می‌شوند. این فضای سبز پهناور، یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران است که وسعتش به ۱۴۵ هکتار می‌رسد و بزرگترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه به حساب می‌آید.

در این مجموعه می‌توان علاوه بر پیاده‌روی و لذت بردن از فضای سبزی بی‌مانند، با گل‌ها و گیاهان مختلف آشنا شد و شیوه حفاظت و نگهداری از آن‌ها را به کمک مسئولان حاضر در باغ یاد گرفت. جالب است که بدانید طراحی باغ گیاه شناسی تهران از مناظر کوه‌های زاگرس، البرز و هیمالیا الهام گرفته شده است.

در این باغ شش رودخانه و یک دریاچه نیز وجود دارند که به ایجاد فضایی جذاب و منحصر به فرد کمک می‌کنند. کافه، رستوران، نمازخانه و آلاچیق نیز از دیگر امکانات جانبی باغ گیاه شناسی تهران به حساب می‌آیند.

آدرس باغ گیاه شناسی تهران: اتوبان تهران‌کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی

ساعت بازدید باغ گیاه شناسی: ۹ صبح تا ۶ عصر

تلفن باغ گیاه شناسی: ۰۲۱۴۴۷۸۷۲۸۲

قیمت بلیط باغ گیاه شناسی: ۲۵ هزار تومان

پیاده روی در بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران از جمله پارک‌های اختصاصی بانوان است که در آن امکانات مختلفی مانند میز پینگ‌پنگ، میز شطرنج، زمین والیبال، فوتبال، فوتسال و بسکتبال، سالن تیراندازی، زمین تنیس و استخر روباز وجود دارد. ورود آقایان به این بوستان ممنوع است و بانوان می‌توانند با حجاب اختیاری در فضای سبز این مجموعه تردد کنند.

آدرس بوستان بهشت مادران: بزرگ‌راه حقانی، ابتدای خیابان کاویان

تلفن بوستان بهشت مادران: ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۵

پیاده روی در دارآباد

اگر به پیاده‌روی و کوهنوردی سبک علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم تا یک روز را به گشت و گذار در محله دارآباد اختصاص دهید. این محله قدیمی در جوار کوه‌های شمالی تهران و طبیعتی بکر قرار گرفته است و به عنوان یکی از مناطق محبوب در میان کوهنوردان و طبیعت‌گردان شناخته می‌شود.

اگر می‌خواهید تا در این محله حرفه‌ای‌تر کوهنوردی کنید، می‌توانید با پیش گرفتن مسیر کوهپایه‌ای که به راحتی از طریق کوچه‌های اصلی قابل دسترسی است، خود را به قله دارآباد برسانید. قله دارآباد نزدیک به سه هزار متر ارتفاع دارد و چهارمین قله بلند تهران شناخته می‌شود.

آدرس دارآباد: خیابان پور ابتهاج یا کنارگذر سباری، ایستگاه مدرسه

پیاده روی در پارک پردیسان

پارک پردیسان از جمله پارک‌های وسیع و محبوب غرب تهران است که در آن امکانات متعددی مانند باغ‌ وحش، موزه تنوع زیستی، موزه ملی آب، مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر مناسب پیاده‌روی، زمین والیبال، زمین بادبادک‌بازی، بوفه و سالن نمایش فیلم وجود دارد.

این پارک به دلیل نزدیکی‌اش به اتوبان‌های اصلی غرب پایتخت، به راحتی قابل دسترسی است؛ تا جایی که بسیاری از خانواده‌ها و فرزندانشان آخر هفته‌ها برای تفریح و استراحت راهی آن می‌شوند. بد نیست که بدانید اولین پل معلق تهران که دو نقطه پارک پردیسان و پارک نهج البلاغه را به هم متصل می‌کند، در همین پارک قرار گرفته است.

آدرس پارک پردیسان: ضلع شمالی بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل الله و یادگار امام

ساعت بازدید پارک پردیسان: ۲۴ ساعته

تلفن پارک پردیسان: ۰۲۱۴۲۷۸۱۸۹۴

پیاده‌ روی در پارک ساعی

در سال‌های قبل که تعداد پارک‌ها، بوستان‌ها و تفریحگاه‌های تهران به این اندازه نبود، پارک ساعی یکی از پاتوق‌های اصلی خانواده‌ها و جوانان به حساب می‌آمد. وجود یک باغ وحش کوچک در بخش جنوبی پارک و فضای سبز بکر و بی‌نظیر این مجموعه، باعث می‌شد تا شهروندان تهرانی آخر هفته‌ها از هر نقطه‌ای خود را به آن برسانند.

بنابراین اغراق نیست اگر بگوییم که برای تمام اهالی پایتخت، پارک ساعی پارکی خاطره انگیز و نوستالژیک است. جالب است که بدانید پارک ساعی برای نخستین بار در سال ۱۳۲۹ و به صورت یک پارک جنگلی تاسیس شد. بعدها و در سال ۱۳۳۴ درختان بی‌شماری مانند چنار، کاج، سرو شیرازی، سرو نقره‌ای، سرو بادبزنی، سرو تبری، برگ ‌بو، افرا، نارون، سدروس، ماگنولیا، یاس وحشی، ژنیگو، زالزالک، گردو و سیب به مجموعه درخت‌های این پارک اضافه شدند.

در حال حاضر این پارک وسیع و پردرخت امکانات فراوانی برای تفریح جوانان و خانواده‌ها فراهم کرده است. پیست اسکیت، مسیر‌های مناسب دوچرخه‌سواری، جاده سلامتی برای پیاده‌روی و دویدن، میز شطرنج، میز پینگ‌پنگ، زمین والیبال، فوتبال دستی و وسایل ورزش‌های هوازی تنها بخشی از امکانات ورزشی این مجموعه به حساب می‌آیند.

علاوه بر این خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مکان‌هایی مانند رستوران، کافه، بوفه، آمفی تئاتر و کتابخانه، از دیگر امکانات تفریحی و فرهنگی این پارک استفاده نمایند.

آدرس پارک ساعی: خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک

ساعت بازدید پارک ساعی: ۲۴ ساعته

تلفن پارک ساعی: ۰۲۱۸۸۷۳۵۰۷۴

پیاده روی در دربند

دربند یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که قدمتش به ۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد! این محله یکی از راه‌های صعود کوهنوردان به رشته‌ کوه‌های البرز مرکزی و قله توچال شناخته میشود. بسیاری از کوهنوردان از مسیر این محله برای پیاده‌روی تا «آبشار دوقلو» و «پناهگاه شیر پلا» هم استفاده می‌کنند.

دربند همچنین یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌های تهرانی‎‌هاست و به دلیل آب و هوای تمیز و بکرش، پناهگاهی برای فرار از شلوغی و ترافیک و آلودگی‌های شهر شناخته می‌‌شود. معمولا بسیاری از افراد، دربند تهران را به ‌عنوان اولین گزینه برای گشت و گذار توریست‌های خارجی و داخلی معرفی می‌کنند.

ساده‌ترین و متداول‌ترین تفریح در دربند تهران، پیاده‌روی است. مخصوصا که در میانه مسیر با انواع و اقسام رستوران‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و دکه‌های رنگارنگ مواجه خواهید شد. مسیر کوهستانی، رودخانه و درختانی که در گوشه و کنار صخره‌ها روییده‌اند، از دیگر زیبایی‌های راه پیاده‌روی در این محله هستند.

اما اگر پیاده‌روی برایتان سخت بود و به زبان خودمانی حوصله راه رفتن نداشتید، می‌توانید از تله‌سیژ که یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران است استفاده کنید. این محله قدیمی همه چیز را برای تفریحی ناب و استراحتی کوتاه فراهم کرده است. از رودخانه پرآب و کوچه‌باغ‌های قدیمی‌اش گرفته تا رستوران‌های پرنور و پر چراغ، همگی آماده‌اند تا فضایی مناسب دور از هیاهوی شهر برای گردشگران بسازند.

آدرس دربند: میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند

پیاده روی و کوهنوردی در درکه

درکه از دیگر مسیرهای محبوب کوهنوردی است که در شمال غربی تهران واقع شده و صخره‌ها و سنگ‌های پلکانی دارد. این ییلاق خوش آب و هوا با داشتن تفریحگاه‌های قدیمی، کافه‌ها و رستوران‌های کوچک، به گرمی از گردشگران و کوهنوردان پذیرایی می‌کند.

درکه بیشتر از هر محله دیگری فضای کوهستانی دارد و به زبان خودمانی، مناسب افرادی است که می‌خواهند با جدیت کوهنوردی کنند! وجود جنگل کارا در مسیر کوه‌نوردی درکه به پلنگچال و رودخانه درکه که در قسمت شرقی کوه قرار گرفته است، از جمله زیبایی‌های آن به حساب می‌آید. همانطور که گفتیم در این محله رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی نیز وجود دارد که برای کسانی که اهل کوه‌نوردی نیستند، سر زدن به آن‌ها یکی از بهترین تفریحات تهران خواهد بود.

آدرس درکه: بزرگراه چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل الله، خیابان داوودیان

پیاده روی در پارک طالقانی

گرچه پارک طالقانی برای نخستین بار در سال ۱۳۶۱ افتتاح شد؛ اما شهرت و محبوبیت آن بیشتر از همه در سال‌های دهه ۹۰ افزایش یافت. این پارک در سال‌های اخیر با احداث پل طبیعت روی بزرگراه مدرس، به پارک آب و آتش متصل گشت و به دلیل نزدیکی‌اش به متروی حقانی و بزرگراه‌های مرکزی شهر، در رده یکی از قابل دسترس‌ترین تفریحات تهران قرار گرفت.

فضای سبز بکر و منحصربه‌فرد، آلاچیق‌های متعدد و امکانات ورزشی، تنها برخی از جذابیت‌های پارک طالقانی به حساب می‌آیند.

آدرس پارک طالقانی: بزرگ‌راه حقانی، بعد از پل بزرگ‌راه مدرس

ساعت بازدید پارک طالقانی: ۵ صبح تا ۱۱ شب

پیاده روی در پارک آب و آتش

پارک آب و آتش در سال ۱۳۸۸ با داشتن امکاناتی مانند آمفی تئاتر، سینما، وسایل ورزشی، مسیر مناسب پیاده‌روی و پیست اسکیت در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد. این پارک علاوه بر امکانات منحصربه‌فرد، به دلیل آبنماهای متعدد و پوشش وسیع گل و گیاه به عنوان یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات تهران برای پیاده‌روی و استراحت شناخته می‌شود.

فراموش نکنید که فودکورت این مجموعه هم در بخش جنوبی پارک قرار گرفته و در آن رستوران‌های متنوعی از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کنند.

آدرس پارک آب و آتش: خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

ساعت بازدید پارک آب و آتش: ۲۴ ساعته

تلفن پارک آب و آتش: ۰۲۱۸۸۱۹۴۵۷۴

کافه و رستوران گردی در تهران، استراحت با طعم قهوه

کافه گردی و رستوران گردی از دیگر تفریحات تهران هستند که این روزها طرفداران بسیاری دارند. وجود کافه‌های متعدد و رستوران‌های کوچک و بزرگ در گوشه و کنار این شهر، باعث شده است تا حتی سر زدن به آن‌ها و سفارش از میان منوهای متنوعشان، جذاب و هیجان انگیز باشد.

در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین کافه‌های تهران می‌پردازیم:

کافه تایپ، فضای گرم و دوست داشتنی

کافه تایپ یکی از محبوب‌ترین کافه‌های مرکزی پایتخت است که در سال‌های اخیر به عنوان پاتوق بسیاری از جوانان و علاقه‌مندان کافه نشینی شناخته می‌شود. کافه تایپ در خیابان ایران‌شهر قرار دارد و فضای جذابش باعث شده است تا در بسیاری از ساعات روز، شلوغ و پرهیاهو باشد.

وای‌فای رایگان، داشتن پرینتر و پریز برق، در اختیار گذاشتن پاوربانک و محیطی دلنشین، کافه تایپ را به محلی مناسب برای کارهای روزانه، کار با لپتاپ، درس خواندن و حتی مطالعه تبدیل کرده است. ضمن اینکه قیمت خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های کافه تایپ نسبت به دیگر کافه‌ها مناسب است و قهوه‌دوست‌ها می‌توانند در آن قهوه دمی را با شارژ رایگان نوش جان کنند.

روی بیشتر میزهای تک نفره این کافه، دستگاه‌های تایپ کوچک و بزرگی گذاشته‌اند که احتمالا شما را به یاد گذشته‌های دور و فیلم‌های قدیمی خواهند انداخت. بهتر است برای سر زدن به کافه تایپ، ساعات میانی روز را انتخاب کنید زیرا این کافه شب‌ها بسیار شلوغ است و احتمالا باید دقایقی برای خالی شدن صندلی‌ها منتظر بمانید.

آدرس کافه تایپ

تهران، خیابان ایرانشهر شمالی، نبش خیابان کلانتری

شماره تماس

۰۲۱۸۸۳۴۹۹۱۷

کافه عمارت روشنان، عمارت قدیمی پایتخت

تصور کنید که در عمارتی قدیمی و سرسبز نشسته‌اید و کنار حوضی کوچک و پر آب، قهوه‌ای گرم و خوش عطر نوش جان می‌کنید. خانه‌ای که حیاط‌های زیبا و دلبازی دارد و یک کتابخانه جذاب هم در دل خود جا داده است! البته این تصور چندان خیالی و غیر واقعی نیست و به راحتی در کافه عمارت روشنان قابل تجربه خواهد بود.

کافه عمارت روشنان به دلیل معماری چشم‌نواز و داشتن محیطی دنج و آرام، از جمله کافه‌های زیبا و پرطرفدار تهران به حساب می‌آید. در این کافه دلنشین، کارگاه‌های هنری متعددی نیز برگزار می‌شود و به دلیل کتاب‌فروشی جذابش، بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب نیز در آن گرد هم می‌آیند.

ساعات کاری عمارت روشنان همه روزه از شنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۲۴ شب است.

آدرس عمارت روشنان

بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری

شماره تلفن

۰۲۱۲۲۲۰۶۷۱۵

وی کافه، محیط ساده و صمیمی

فضای بزرگ و جادار و قرار داشتن پریز برق در نزدیکی بیشتر میزهای این مجموعه، باعث شده است تا وی کافه در اغلب روزهای هفته شلوغ و پر جنب و جوش باشد.

وی کافه از آن دسته کافه‌هایی است که محدودیت زمانی برای نشستن مشتریان تعیین نمی‌کند. ضمن اینکه منوی متنوع و مناسبی دارد و در آن گزینه‌های هیجان انگیزی برای سفارش دیده می‌شود. در حال حاضر شعبات وی کافه در مناطق قلهک، شریعتی، و پاسداران دایر است اما شعبه اصلی آن در خیابان فلسطین قرار دارد.

وی کافه از شنبه تا جمعه ساعت ۸ صبح تا ۲۳ شب پذیرای کافه دوستان و علاقه‌مندان خواهد بود.

آدرس وی کافه فلسطین: خیابان فلسطین، بالاتر از خیابان انقلاب، نبش خیابان نایبی

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۷۶۰۴۱

کافه تهرون، یادگار روزهای گذشته

بگذارید تا کافه تهرون را با محیط جذاب و منحصر به فردش توصیف کنیم: خانه‌ای قدیمی و بازسازی شده که شما را بدون اغراق به یاد خانه‌های مادربزرگها و پدربزرگ‌ها می‌اندازد. خانه‌ای با وسایل و چیدمان قدیمی که از هر کنجش، موسیقی سنتی ایرانی به گوش میرسد.

کافه تهرون محیطی دوستانه و صمیمی دارد و پرسنلش بی‌نهایت مهربان و مودب هستند. منوی این کافه به نسبت دیگر کافه‌های پایتخت، معقول و مناسب است و غذاهایش هم به همان سبک قدیمی و مادرانه طبخ می‌شوند. مثلا اگر هوس کردید که یک ظهر جمعه دمپختک اعلای تهرونی نوش جان کنید، این کافه با روی باز چنین غذای ساده و دلچسبی را برایتان طبخ و آماده می‌کند.

شعبه اصلی تهرون کافه در خیابان ایرانشهر قرار دارد. با این حال اهالی محله‌های دارآباد و نیاوران هم می‌توانند از شعبه دیگر این کافه که در آجودانیه واقع شده، استفاده کنند.

آدرس کافه تهرون شعبه نیاوران: نیاوران، خیابان پورابتهاج، نرسیده به سه راه آجودانیه

آدرس کافه تهرون شعبه ایرانشهر: خیابان ایرانشهر، نبش خیابان یگانه

بخوانید از: معرفی بهترین رستوران های تهران

کارتینگ های تهران، پاتوق عشق سرعت‌ها

برای عاشقان رانندگی و سرعت، سواری در پیست‌های کارتینگ و مسابقه با دوستان و همراهان، وسوسه‌کننده است. اگر شما هم دوست دارید تا این تفریح هیجان انگیز را تجربه کنید، تنها کافی است تا ادامه این مطلب را بخوانید و با بهترین و باکیفیت‌ترین پیست‌های کارتینگ تهران آشنا شوید:

کارتینگ آزادی

کارتینگ آزادی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه‌های کارتینگ تهران است. مجموعه‌ای که نزدیک به ۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد و در آن امکانات متنوعی مانند کافه، رستوران، سالن ورزش، فوتبال دستی، سالن پینت بال و بیلیارد نیز برای رفاه حال مراجعان تعبیه شده است.

اگر برای اولین بار است که تصمیم گرفته‌اید تا کارتینگ را در این مجموعه امتحان کنید، باید به شما بگوییم که بهترین مکان را برای این تفریح هیجان انگیز انتخاب کرده‌اید. چرا که در کارتینگ آزادی، آموزش اتوموبیل‌رانی در سه سطح مقدماتی، نیمه‌ حرفه‌ای و حرفه‌ای برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود. علاوه بر این، وجود سیستم ریموت کنترل در این مجموعه این امکان را فراهم کرده است که در صورت احتمال بروز حادثه، سرعت ماشین‌ها از دور کنترل شود.

پیست کارتینگ آزادی ۸۰۰ متر طول دارد و عرض آن به حدود ۱۰ متر می‌رسد. این مجموعه پارکینگ هم دارد و شما می توانید با ماشین شخصی خود به آن جا بروید و نگرانی برای پارک کردن اتومبیل نداشته باشید.

آدرس پیست کارتینگ آزادی: ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ ۱۳

ساعات کاری: همه‌روزه ۱۰ تا ۲۴ (حتی روزهای تعطیل)

شماره تماس: ۰۹۱۲۱۹۰۰۹۰۰- ۰۲۱۴۴۱۷۴۲۴۲

شرایط استفاده: هر سانس ۱۰ دقیقه (چهار دقیقه آموزش و ۶ دقیقه رانندگی)، امکان استفاده برای خانم‌ها و آقایان

کارتینگ دانیال

پیست کارتینگ دانیال یک مجموعه کوچک و جمع و جور است که در شمال تهران و محله آجودانیه واقع شده و به دلیل امکانات استانداردش، یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران شناخته می‌شود. مانند دیگر مجموعه‌های کارتینگ، در کارتینگ دانیال نیز امکانات متعددی مانند بیلیارد، زمین تنیس، کافه، رستوران و سالن بدن‌سازی ساخته شده است.

آدرس کارتینگ دانیال: اقدسیه، خیابان شهید سباری، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، مجموعه ورزشی میثاق

ساعت بازدید کارتینگ دانیال: ۴ عصر تا ۱۰ شب

تلفن کارتینگ دانیال: ۰۲۱۲۲۸۱۰۱۴۷

قیمت بلیط ورودی کارتینگ دانیال: ۱۷۰ هزار تومان

بولینگ، هم فال و هم تماشا

در تهران باشگاه‌های بولینگ متنوعی وجود دارند که تاریخ احداث برخی از آنها به گذشته های بسیار دور و سالهای دهه ۴۰ و ۵۰ برمیگردد. با این حال در سال‌های اخیر مجموعه‌های جدید و مجهزی هم برای تجربه این بازی جذاب تاسیس شده است که در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

بولینگ عبدو

بولینگ عبدو از جمله قدیمی‌ترین تفریحات تهران و ساکنان پایتخت است. این مجموعه برای نخستین بار در سال ۱۳۴۲ در خیابان شریعتی و با نام شرکت سی‌آر‌سی CRC تاسیس شد. در این تفریحگاه محبوب که با نام مجموعه ورزشی چمران نیز شناخته می‌شود، امکانات متنوعی برای علاقه‌مندان و مراجعان وجود دارد.

علاوه بر زمین بولینگ، در این مجموعه سالن‌های چند منظوره فوتسال، والیبال، بسکتبال، سالن‌های ورزش‌های انفرادی مانند تنیس روی میز، بدن‌سازی، بیلیارد، ورزش‌های رزمی، اسکواش، راکتبال و ورزش‌های آبی شامل استخر، سونا، مدرسه غواصی و هیدروتراپی تعبیه شده است.

علاوه بر این وجود یک شهربازی کوچک سرپوشیده، کافی شاپ، فودکورت و سالن سینما و تئاتر  باعث شده است تا بسیاری از خانواده‌ها، تفریح آخر هفته خود را به گشت و گذار در بولینگ عبدو اختصاص دهند. ضمن آنکه بولینگ عبدو در نزدیکی ایستگاه مترو شهید صدر قرار گرفته و دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

آدرس بولینگ عبدو: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، پلاک ۱۷۰۱

ساعت بازدید بولینگ عبدو: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

تلفن بولینگ عبدو: ۰۲۱۲۲۶۸۹۴۵۳

بولینگ مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

باشگاه انقلاب علاوه بر جاده تندرستی و استخر آفتاب، امکانات هیجان انگیز دیگری هم برای ورزش دوستان دارد. یکی از این امکانات، زمین بولینگ این مجموعه است که با حرفه‌ای‌ترین وسایل و دستگاه‌ها از علاقه‌مندان پذیرایی می‌کند.

در این باشگاه، ۲۴ لاین اتوماتیک بولینگ با سیستم امتیازدهی پیشرفته و مکانيزم توپ برگردان ساخته شده است. بد نیست که بدانید این تجهیزات پیشرفته‌ توسط مهندسان ایتالیایی طراحی شده و تفاوت چندانی با نمونه‌های مشابه خارجی ندارد. وجود تجهیزات صوتی و تصویری(نمایش امتیاز روی مانیتور های خصوصی)، فضای دنج کافی شاپ و رستوران باعث شده است تا بولینگ باشگاه انقلاب به معنای واقعی کلمه، به عنوان یکی از مدرن‌ترین تفریحات تهران شناخته شود.

آدرس باشگاه بولینگ انقلاب: تهران، خیابان ولیعصر، اتوبان نیایش، حد فاصل بزرگراههای کردستان و سئول، مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

ساعات کاری باشگاه بولینگ انقلاب: از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

شماره تماس باشگاه بولینگ انقلاب: ۰۲۱۲۶۲۱۶۳۷۸

بولینگ مگامال

یکی دیگر از مجهزترین باشگاه‌های بولینگ تهران، بولینگ مگامال است که با داشتن ۱۲ لاین مجزا و ۴ لاین خانوادگی، فرصت مناسبی را برای به چالش کشیدن تمرکز و مهارتتان فراهم می‌کند. قرار گرفتن این مجموعه در مجتمع تجاری بزرگ مگامال باعث شده است تا بسیاری علاوه بر لذت بردن از این ورزش، از تفریحات موجود در این مرکز خرید نیز استفاده کنند.

آدرس باشگاه بولینگ مگامال: تهران، بزرگراه ستاری، شهرک اکباتان، میدان شهید صارمی، مجموعه مگامال

ساعات کاری باشگاه بولینگ مگامال: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب

شماره تماس باشگاه بولینگ مگامال: ۰۲۱۴۴۶۹۴۴۷۱

بیلیارد، تفریحی جذاب و بی‌حاشیه!

در گذشته بیلیارد را تفریحی لاکچری و مختص افراد ثروتمند می‌دانستند. در حالی که امروز لذت بردن از این بازی، دیگر به طبقه خاصی تعلق ندارد و بسیاری از افراد بیلیارد را یکی از تفریحات همیشگی و جذابشان معرفی می‌کنند. تفریحی که بیشتر از هر چیز، به سکوت، تمرکز و دقت نیاز دارد و با این حال بسیار مهیج و لذت‌بخش است.

باشگاه بیلیارد پژواک، باشگاه بیلیارد ساعی، باشگاه بیلیارد توپ سیاه، باشگاه بیلیارد بام تهران، باشگاه بیلیارد لاله، باشگاه بیلیارد اودال و … از معروف‌ترین جاهایی هستند که می‌توان از این تفریح خاص در آنها لذت برد

پارک های آبی تهران،شنا در زیر آفتاب سوزان

مگر می‌شود که از تفریحات تهران صحبت کرد و پارک‌های آبی هیجان انگیزش را به فراموشی سپرد؟ پارک‌هایی بزرگ، مجهز و ایده‌ال که در هر فصلی از سال به ویژه تابستان، حسابی شهروندان را با بازی‌های آبی متنوع سرگرم می‌کنند.

پارک‌های آبی تهران به دو صورت سرپوشیده و روباز در مناطق مختلف شهر واقع شده‌اند و با داشتن امکانات متنوعی مانند استخرهای شنای کم‌عمق و عمیق، سرسره‌های آبی و رودخانه‌های مصنوعی، تعداد بی‌شماری از علاقه‌مندان به تفریحات آبی و هیجان را به خود جذب می‌کنند. بعضی از بهترین پارک‌های آبی تهران به شرح زیر هستند:

پارک آبی ارم (آزادگان)

یکی از بهترین پارک‌های آبی پایتخت به ویژه برای بانوان، پارک آبی ارم است. این پارک آبی که با عنوان استخر ارم هم شناخته می‌شود، با مساحتی برابر با ۴۰۰۰ مترمربع، به صورت روباز طراحی شده است و هیچ نگرانی بابت مشرف بودن پارک به محیط اطراف وجود ندارد.

از امکانات این پارک آبی می‌توان به استخر روباز بزرگسالان با ابعاد ۷۰ متر در ۳۰ متر، استخر کودکان، سرسره‌های آبی مناسب برای کودکان و بزرگسالان، حوضچه ماساژ کف، اتاق ماساژ و حمام سنتی اشاره کرد. این پارک آبی با داشتن پرسنل مجرب خدماتی در زمینه آب‌درمانی، ایروبیک موزون و آموزش شنا را هم انجام می‌دهد.

آدرس پارک آبی ارم: تهران، کیلومتر چهار بزرگراه تهران-کرج، پارک ارم

شماره تماس پارک آبی ارم: ۴۴۱۱۳۰۷۸ ۰۲۱

ساعات کاری پارک آبی ارم: همه‌روزه (دو سانس مخصوص بانوان) از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴ ظهر و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ عصر

پارک آبی اُپارک

اُپارک از مهیج‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده تهران محسوب می‌شود. سرسره‌های این مجموعه بر اساس آخرین استانداردهای بین‌المللی طراحی شده‌اند. دمای آب استخرها، متناسب با فصول مختلف سال تنظیم می‌شوند و همین موضوع تفریح و بازی در آن را در تمام طول سال لذت‌بخش خواهد کرد.

از تفریحات مهیج این مجموعه می‌توان به رالی شیب، ابر شیب، ابیس، اُرنگ، اُپیچ، آکوالوپ، گردالوپ، گوگولیا، بومرنگ، جزیره الوپیا، استخر موج، چاله فضایی، رودخانه خروشان و جکوزی اشاره کرد. همچنین می‌توانید بعد از انجام بازی‌های مهیج در اتاق ماساژ اُپارک با انواع خدمات حرفه‌ای نظیر ماساژهای تایلندی، ریلکسی، پرفورمنس، فوت ماساژ، شمع داغ و شکلات، لحظات آرام‌بخشی را تجربه کنید.

آدرس مجتمع تفریحی اُپارک: تهران، بزرگراه تهران-کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم

شماره تلفن مجتمع تفریحی اُپارک: ۴۹۲۶۴ ۰۲۱

سانس‌های اپارک تهران

این مجموعه سانس‌های مجزا برای بانوان و آقایان ارائه می‌کند که به شرح زیر است:

سانس‌های ویژه آقایان

روزهای یکشنبه و سه شنبه از ۹ صبح تا ۱۰ شب

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ۵ بعد از ظهر تا ۱۲ شب

روزهای جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

سانس‌های ویژه بانوان

روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر

 

موزه‌ها و نمایشگاه‌های جذاب، پرسه زدن در دنیای هنر

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا اوقات فراغتشان را با پرسه زدن در گالری‌ها و تماشای آثار هنرمندان متفاوت بگذرانند. خوشبختانه تعداد مراکز فرهنگی پایتخت در مقایسه با دیگر تفریحات تهران، مناسب است و می‌توان به راحتی آثار متفاوت و جذابی را برای تماشا و بررسی پیدا کرد. اگر شما هم از علاقه‌مندان سر زدن به گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری هستید، بد نیست که از این مجموعه‌ها دیدن کنید:

بخوانید از: بازدید از تاریخ در موزه های تهران

گالری سیحون

یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های تهران که تا امروز در آن آثار متعددی از هنرمندان معاصر به نمایش در آمده، گالری سیحون است. این گالری در سال ۱۳۴۵ با همت هوشنگ سیحون و همسرش معصومه سیحون راه‌اندازی شد. هوشنگ سیحون از جمله معروف‌ترین معماران ایران به حساب می‌آید که در طول زندگی ۹۳ ساله خود، بناهای شاخصی مانند آرامگاه خیام و آرامگاه ابن سینا را طراحی کرده است.

گالری سیحون از آغاز کار تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نمایش از آثار هنرمندانی مانند سهراب سپهری، مسعود عربشاهی، حسین زنده‌رودی، رضا مافی، مکرمه قنبری و علیرضا اسپهبد ارائه کرده است.

آدرس گالری سیحون: خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک ۱۱

ساعت بازدید گالری سیحون: ۱۱ صبح تا ۷ عصر

تلفن گالری سیحون: ۰۲۱۸۸۷۱۱۳۰۵

موزه هنرهای معاصر

این احتمال وجود دارد که برای برخی، سر زدن به موزه‌های پایتخت در دسته تفریحات تهران قرار نمی‌گیرد. اگر شما هم از جمله این افراد هستید، توصیه می‌کنیم تا یک آخر هفته خود را به بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران اختصاص دهید و علاوه بر تماشای آثار هنری، از معماری شگفت انگیز بنای این مجموعه غرق در لذت شوید.

در این موزه بیش از ۴ هزار اثر ارزشمند از هنرمندان ایران و جهان نگهداری می‌شود. برخی از آثار نگهداری شده در این موزه شامل کارهای تجسمی هنرمندانی همچون گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت، جاکومتی، سهراب سپهری و پرویز تناولی می‌شوند.

موزه هنرهای معاصر تهران از ۹ گالری تشکیل شده است. سه گالری از این نه گالری محل نگهداری آثار ارزشمند هنرمندان یاد شده به حساب می‌آیند و ۶ گالری دیگر که در مسیر بازدیدکنندگان قرار دارند؛ به عنوان محلی برای نمایش آثار هنرمندان نوپا شناخته می‌شوند. بد نیست که بدانید این موزه با دستور فرح پهلوی و با معماری کامران دیبا در دوره محمدرضا شاه پهلوی ساخته شده است.

آدرس موزه هنرهای معاصر: تهران، خیابان کارگر شمالی، حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان فاطمی، جنب پارک لاله

بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران در نیمه اول سال از ۱۰ تا ۱۹ (فروش بلیط تا ساعت ۱۸) و در نیمه دوم سال از ۱۰ تا ۱۸ (فروش بلیط تا ساعت ۱۷) امکان‌پذیر است. این موزه در روزهای اول، دوازدهم و سیزدهم فروردین، ۲۱ ماه رمضان و عید فطر، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی، ۲۸ و ۳۰ صفر و ۲۹ اسفند تعطیل خواهد بود.

خانه هنرمندان

یکی دیگر از پاتوق‌های هنردوستان، خانه هنرمندان است که در آن امکانات فراوانی برای یک تفریح فرهنگی وجود دارد. خانه هنرمندان از بخش‌های مختلفی مانند گالری، کافه، سالن تئاتر و نمایش، فروشگاه صنایع دستی و پارک و فضای سبز تشکیل شده و گزینه‌ای جذاب برای سلایق گوناگون به حساب می‌آید.

جالب است که بدانید ساختمان این مجموعه در زمان قاجار و جنگ جهانی دوم، به‌عنوان انبار مهمات مورد استفاده قرار می‌گرفت. در نهایت ساختمان متروکه این مجموعه در سال ۱۳۷۷ بازسازی شد و با کاربری فرهنگی به‌عنوان یک مرکز هنری به حیات خود ادامه داد.

آدرس خانه هنرمندان: خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر

ساعت بازدید خانه هنرمندان: ۲ ظهر تا ۹ شب

تلفن خانه هنرمندان: ۰۲۱۸۸۳۱۰۴۵۷

موزه زمان

موزه زمان از آن دسته تفریحات تهران است که بدون شک شما را به یک سفر تاریخی خواهد برد. این مجموعه که به عنوان نخستین موزه ساعت ایران شناخته می‌شود، در سال ۱۳۷۸ در یکی از خانه‌های قدیمی محله زعفرانیه افتتاح شد. در این موزه، مجموعه‌ای از ابزارهای تعمیر ساعت، اسناد گاه‌شماری، تقویم‌های باستانی و ساعت‌های قدیمی ایرانی و خارجی که از کشورهای فرانسه، سوئیس، انگلیس و آلمان به یادگار مانده‌اند، نگهداری می‌شوند.

به لطف کافه جذاب و دوست داشتنی این مجموعه و فضای سبز زیبا و آرامش‌بخش آن، سر زدن به این موزه علاوه بر گشت و گذار در تاریخ، تفریحی جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

شماره تماس: ۲۲۴۱۷۳۳۶-۰۲۱

آدرس: تهران، خیابان زعفرانیه، نبش خیابان پرزین بغدادی، موزه زمان

گالری شیرین

گالری شیرین در سال ۱۳۸۴ با هدف نمایش آثار هنرمندان جوان و نوپا کار خود را آغاز کرد. این گالری که به عنوان یکی از جذاب‌ترین گالری‌های تهران شناخته می‌شود، شعبه دیگری نیز در شهر نیویورک آمریکا دارد و در آن نمایشگاه‌های جذاب و حراج‌های هنری متنوع برگزار می‌گردد. بازدید از این گالری و تماشای آثار جسورانه هنرمندان، از جمله بهترین تفریحات تهران برای علاقه‌مندان هنر خواهد بود.

آدرس گالری شیرین: خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۵

ساعت بازدید گالری شیرین: ۱۱ صبح تا ۷ عصر

تلفن گالری شیرین: ۰۲۱۸۸۳۴۳۹۶۹

کاخ موزه سعد آباد

یکی از مجموعه‌های تاریخی و دیدنی تهران، کاخ سعدآباد است که در قسمت شمالی میدان تجریش قرار دارد. این کاخ در اصل اقامتگاهی ییلاقی بوده که پادشاهان قاجار و پهلوی برای استراحت از آن استفاده می‌کردند. در حال حاضر بخش‌هایی از این مجموعه به عنوان موزه تغییر کاربری داده‌ و تعداد دیگری از این بخش‌ها در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته‌ است.

کاخ موزه سعدآباد از ۱۸ ساختمان اصلی تشکیل شده است. درب شمالی این مجموعه در میدان دربند قرار گرفته و سر زدن به آن به ویژه در فصل پاییز به شدت پیشنهاد می‌شود.

آدرس مجموعه کاخ موزه سعد آباد: میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعد آباد

تلفن کاخ موزه سعد آباد: ۰۲۱۲۷۹۴۰۰۰۰

گالری اثر

گالری اثر از جمله گالری‌های جدید و جذاب تهران است که فضای بسیار دیدنی و لذت بخشی دارد. این مجموعه برای نخستین بار در سال ۱۳۷۸ با نمایش آثار هنرمندان معاصر کار خود را آغاز کرد. در گالری اثر علاوه بر چیدمانهای هنری، فعالیت‌های دیگری هم مانند مرمت آثار هنری و بایگانی و نگهداری از آن‌ها انجام می‌شود.

آدرس گالری اثر: خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک ۱۶

ساعت بازدید گالری اثر: ۱۱ صبح تا ۷ شب

تلفن گالری اثر: ۰۲۱۸۸۳۴۳۹۴۷

شهر کتاب مرکزی

قدم زدن در میان قفسه‌هایی پر از کتاب و استشمام بوی دل انگیز کاغذ، تنها بخشی از جذابیت‌های شهر کتاب مرکزی به حساب می‌آید. این مجموعه دلنشین و رنگارنگ با داشتن بیش از ۳ طبقه و مساحتی نزدیک به ۲۵۰۰ متر، از جمله کامل‌ترین کتاب‌فروشی‌های تهران شناخته می‌شود.

در شهر کتاب مرکزی انواع و اقسام کتاب‌ها از مجموعه‌های نفیس گرفته تا کتاب‌های رده سنی کودکان و نوجوان وجود دارد. در طبقه پایین این مجموعه انواع نوشت افزار، لوازم تحریر، اسباب بازی‌های فرهنگی و کالاهای صنایع دستی نیز برای علاقه‌مندان به فروش می‌رسد. قرار داشتن یک کافی شاپ کوچک در طبقه دوم این شهر کتاب باعث شده است تا بسیاری از مراجعان، علاوه بر گشت و گذار در لابه‌لای قفسه‌های کتاب، از عطر دل انگیز قهوه هم لذت ببرند.

آدرس شهر کتاب مرکزی: خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نبش کوچه کلاته

ساعت بازدید شهر کتاب مرکزی: ۹ صبح تا ۱۰ شب

تلفن شهر کتاب مرکزی: ۰۲۱۸۸۴۵۶۹۰۰

فضاهای تفریحی کودکان، لذت خاطره‌سازی با خانواده

وقت آن رسیده است تا برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچکی دارند، چند تفریح هیجان انگیز و جذاب معرفی کنیم. تفریحاتی که در انتهای روز، خاطراتی فراموش نشدنی و به یاد ماندنی را در ذهن ثبت می‌کنند:

بخوانید از: بهترین کافه های تهران

باغ کتاب تهران

برای خانواده‌هایی که دوست دارند فرزندانشان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند، مجموعه باغ کتاب تهران یک انتخاب ایده‌ال است. در این مجموعه همه چیز برای تفریح و لذت بردن کودکان از هر سن و سالی وجود دارد. از کتاب‌های رنگارنگ و متنوع بگیرید تا محصولات فرهنگی، بازی‌های فکری و شخصیت‌های کارتونی که به صورت مجسمه در گوشه و کنار این ساختمان قرار گرفته‌اند.

بد نیست که بدانید باغ کتاب تهران در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در نزدیکی کتابخانه ملی آغاز کرد. این مجموعه از چهار بخش بهارستان، خیالستان، نگارستان و سروستان تشکیل شده است که در آن‌ها امکانات متعددی برای علاقه‌مندان وجود دارد.

در قسمت بهارستان می‌توانید کتاب و هر محصول فرهنگی برای کودکان پیدا کنید. در راهروی خیالستان، ویدیوهای هنری و تصاویر انیمیشن و ویدیویی برای علاقه‌مندان پخش می‌شود. بخش نگارستان مجموعه باغ کتاب هم از سالن سینما، تئاتر، سالن نمایش علمی، سالن نمایش سه بعدی و کافه تشکیل شده است. و در نهایت در بخش سروستان که به بزرگسالان تعلق دارد، یک کتاب‌فروشی، کافه و فروشگاه محصولات فرهنگی دیده می‌شود.

علاوه بر تمام این بخش‌ها، در باغ کتاب تهران جذابیت‌های دیگری مانند بخش رباتیک، اتاق فرار، باغ علم کودک و باغ علم نوجوانان، شهربازی تعاملی، باشگاه زیست‌شناسی و فودکورت وجود دارد. دسترسی باغ کتاب به مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی خوب است و وجود یک پارکینگ وسیع و پرظرفیت، از دیگر ویژگی‌های این مجموعه به حساب می‌آید. فراموش نکنید که باغ کتاب از جمله کاربردی‌ترین تفریحات تهران است که فضای سرپوشیده‌ای دارد.

آدرس باغ کتاب: بزرگ‌راه حقانی، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی

ساعت بازدید باغ کتاب: ۹ صبح تا ۱۰ شب

تلفن باغ کتاب: ۰۲۱۹۶۰۴۵۵۰۰

سرزمین آفتاب کودک

اگر ساکن غرب تهران هستید، یک انتخاب هیجان انگیز برای تفریح و سرگرمی کودکانتان سر زدن به سرزمین آفتاب است. سرزمین آفتاب کودک، از جمله خانوادگی‌ترین تفریحات تهران است که در مجاورت دریاچه چیتگر قرار گرفته و می‌تواند به سادگی، لحظات جذابی را برای اعضای یک خانواده فراهم کند.

در این مجموعه علاوه بر وسایل بازی کودکان، امکانات مفرحی مانند کارگاه موسیقی، کارگاه نقاشی و کلاس ساخت سفال تعبیه شده است. فودکورت، کافه و رستوران، بخش‌های دیگری از امکانات تفریحی این مجموعه به حساب می‌آیند. در سرزمین آفتاب همچنین بوتیک‌های فروش اسباب بازی و لباس به تعداد مناسب وجود دارند و اقلام متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند.

آدرس سرزمین آفتاب کودک: همت غرب، شهرک گلستان، بلوار کاشان، میدان موج

ساعت بازدید سرزمین آفتاب کودک: ۱۱ صبح تا ۱۰ شب

تلفن سرزمین آفتاب کودک: ۰۲۱۴۶۰۲۸۸۷۹

باغ پرندگان

یکی دیگر از هیجان انگیزترین تفریحات تهران برای کودکان و خانواده‌ها، باغ پرندگان است. این باغ حدود ۱۷ هکتار مساحت دارد و در آن بیش از ۱۶۸ گونه مختلف از پرندگان نگهداری می‌شوند.

بد نیست که بدانید باغ پرندگان از دو بخش بخش آبچر و دشتپر تشکیل شده است. بخش دشتپر برای پرندگانی است که می‌توانند پرواز کنند و در بخش آبچر پرندگانی نگهداری می‌شوند که قادر به پرواز نیستند و در قفس‌های بزرگ زندگی می‌کنند. وجود فضای سبز، آبشار و برکه‌های متعدد باعث شده است تا باغ پرندگان علاوه بر گونه‌های نایاب پرنده‌ها، فضای سبز بکر و دیدنی داشته باشد.

آدرس باغ پرندگان: بزرگراه شهید بابایی شرق، خیابان کوهستان

ساعت بازدید باغ پرندگان: ۱۰ صبح تا ۵ عصر

تلفن باغ پرندگان: ۰۲۱۷۷۰۷۵۲۱۴

قیمت بلیط باغ پرندگان: ۶۰ هزار تومان

پارک ژوراسیک

بعید می‌دانیم که با کودکانتان راهی پارک ژوراسیک شوید و لحظات هیجان انگیزی را تجربه نکنید. پارک ژوراسیک با داشتن دایناسورهای متحرک و محیطی شبیه‌سازی شده از زندگی میلیون‌ها سال قبل، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای تفریح کودکان و خانواده‌ها باشد.

در این پارک علاوه بر دایناسورهای غول پیکر، اطلاعات آموزشی مفیدی مانند شیوه تغذیه آن‌ها نیز وجود دارد که حسابی بار علمی‌تان را بالا می‌برد. کارگاه سفال، فروشگاه اسباب‌بازی و سینما چهار بعدی از دیگر امکانات تفریحی این مجموعه هستند که می‌توانند خستگی یک روز گردش جانانه را از تن به در کنند.

آدرس پارک ژوراسیک: سعادت آباد، خیابان ایثارگران، خیابان قمصری

ساعت بازدید پارک ژوراسیک: ۱۰ صبح تا ۸ شب

تلفن پارک ژوراسیک: ۰۲۱۲۲۳۶۷۶۶۰

قیمت بلیط پارک ژوراسیک: ۷۵ هزار تومان

مراکز خرید و بازارهای محلی برای تفریح و خرید

با شما که تعارف نداریم! برای بسیاری پرسه زدن در پاساژها و مراکز خرید، یک تفریح لذت بخش و محبوب است. حتی اگر در میان این پرسه زدن‌ها، جنس و کالایی فروخته نشود! در سال‌های اخیر مراکز خرید و پاساژ‌ها متنوعی ساخته شده‌اند که علاوه بر مغازه‌ها و بوتیک‌های رنگارنگ، با امکانات دیگری مانند سینما، شهری بازی و فودکورت از مراجعه کنندگان پذیرایی می‌کنند.

بعضی از بهترین مراکز خرید در تهران شامل مکان‌های زیر می‌شوند:

مرکز خرید بام لند

مرکز خرید باملند از جمله مراکز خرید محبوب غرب نشینان پایتخت است که با داشتن ۱۲ ساختمان دو طبقه، همه چیز از موتورسیکلت و لوازم خانه گرفته تا انواع خوراکی و پوشاک را عرضه می‌کند. در این مرکز خرید تازه تاسیس، امکانات دیگری هم مانند سینمای واقعیت مجازی، پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، رستوران، کافی شاپ‌های متنوع، سالن سینما، دریاچه ماهی‌گیری، شهربازی و تفریحات آبی وجود دارد.

آدرس مرکز خرید بام لند: انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

ساعت بازدید مرکز خرید بام لند: ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

تلفن مرکز خرید بام لند: ۰۲۱۴۰۴۴۳۰۸۰

مرکز خرید ایران مال

مرکز خرید ایران مال به دلیل محیط متفاوت و ابعاد وسیعش میتواند در رده یکی از جالب‌ترین تفریحات تهران قرار بگیرد. این مجموعه وسعت بسیار زیادی دارد و یکی از پنج مرکز خرید بزرگ خاورمیانه به حساب می‌آید.

در مرکز خرید ایران مال، خرید کردن و چرخیدن در میان مغازه‌های کوچک و بزرگ تنها بخش کوچکی از سرگرمی‌های آن به شمار می‌رود. وجود امکاناتی مانند رستوران و کافی‌شاپ‌، پردیس سینمایی، شهربازی، پیست یخ، مجموعه اسکواش، استخر و اسپا، بولینگ و جاده تندرستی برای پیاده‌روی، باعث شده است تا بسیاری نه برای خرید که برای تفریح و گردش از این مرکز بازدید کنند.

مرکز خرید ایران مال از بخش‌های متنوع دیگری مانند مسجد جامع، باغ ایرانی، باغ دیدار، بازار سنتی، تالار آیینه، شربت‌خانه، ایوان اشراق، باغ رستوران ملل و کتابخانه جندی شاپور تشکیل شده است که سر زدن به آن‌ها به شدت پیشنهاد می‌شود.

آدرس مرکز خرید ایران مال: اتوبان شهید خرازی

ساعت بازدید مرکز خرید ایران مال: ۹ صبح تا ۱۲ شب

تلفن مرکز خرید ایران مال: ۰۲۱۴۷۶۷۰۰۰۱

بخوانید از: گشت و گذار در بازار بزرگ تهران

مرکز خرید اپال

از دیگر پاساژ‌های تازه تاسیس در غرب تهران، می‌توان به مرکز خرید اپال اشاره کرد که دسترسی به آن با مترو و اتوبوس به راحتی امکان پذیر است. در این مرکز خرید انواع کالاهای منزل، پوشاک، مواد غذایی، وسایل ورزشی و وسایل الکترونیکی در بوتیک‌های کوچک و بزرگ به فروش می‌رسند.

وجود فودکورت، رستوران، کافه، نانوایی و قنادی، بولینگ و شهربازی، شهر مشاغل برای بچه‌ها، پارکینگ و کارواش در این مرکز خرید باعث شده است تا هر فرد با هر سلیقه و سنی از حضور در این مکان نهایت لذت را ببرد.

آدرس مرکز خرید اپال: بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان

ساعت بازدید مرکز خرید اپال: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

تلفن مرکز خرید اپال: ۰۲۱۲۲۱۱۰۹۶۰

مرکز خرید سانا

اگر ساکن شمال تهران هستید و دوست دارید از خرید کردن در این منطقه لذت ببرید، می‌توانید سری به مرکز خرید سانا که در خیابان اندرزگو واقع شده است بزنید. مرکز خرید سانا با وجود تازه تاسیس بودنش، یکی از مراکز خرید پرطرفدار و شلوغ پایتخت شناخته می‌شود. تنوع فروشگاه‌ها و مغازه‌های این مجموعه باعث شده است تا پاساژ سانا یکی از کامل‌ترین مراکز خرید تهران به حساب بیاید.

آدرس مرکز خرید سانا: فرمانیه، بلوار اندرزگو، بین خیابان علوی و کوچه زمانی

ساعت بازدید مرکز خرید سانا: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

تلفن مرکز خرید سانا: ۰۲۱۷۴۴۳۸۱۱۱

کافه بازی های تهران

در سال‌های اخیر برخی از کافه‌های خوش ذوق پایتخت، امکان بازی‌های فکری را برای نوجوانان و جوانان فراهم کرده‌اند. بازی‌هایی که معمولا با چند مهره و تاس انجام می‌شوند و برخلاف تصور بسیاری، حسابی به تمرکز و فکر احتیاج دارند. در حال حاضر در تهران کافه‌های بردگیم متعددی وجود دارند که فضای هیجان انگیزشان، هر ذهن جستجوگری را به خود جذب می‌کند.

در ادامه بعضی از این کافه‌های بازی جذاب را به شما معرفی می‌کنیم:

کافه فکر‌کده

یکی از کامل‌ترین کافه‌های بازی تهران و حتی ایران، کافه فکر کده است که با داشتن ۱۲ شعبه فعال در پایتخت و شهرهای دیگری مانند اصفهان، بهترین امکانات برای سرگرمی‌های فکری را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. در این مجموعه بیش از پانصد بازی متنوع از بردگیم و ویدئو گیم گرفته تا اتاق فرار و مافیا وجود دارد.

به دلیل منوی هیجان انگیز این کافه، علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر لذت بردن از بازی‌ها، همزمان خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه این مجموعه را هم نوش جان کنند و یک تجربه جذاب و فراموش نشدنی را از آنِ خود نمایند.

آدرس کافه بردگیم فکرکده شعبه مرکزی (جردن): جردن، پایین‌تر از اسفندیار، خیابان یزدان پناه، پلاک ۴۲

ساعت بازدید کافه بردگیم فکرکده: ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

تلفن کافه بردگیم فکرکده: ۰۲۱۸۸۱۹۶۱۸۵

آدرس سایت کافه بردگیم فکرکده: www.fekrkade.com

کافه اطلسی

یک خانه قدیمی در مرکز تهران را در نظر بگیرید که حیاط بزرگی دارد و روی میزهای چوبی‌اش، انواع بازی‌های فکری دیده می‌شود. کافه اطلسی به دلیل محیط دل انگیزش، به یکی از محبوب‌ترین کافه‌های بردگیم تهران تبدیل شده است و بدون اغراق در دسته بهترین تفریحات تهران قرار می‌گیرد.

بد نیست که بدانید در این عمارت قدیمی علاوه بر بازی‌های فکری، بازی‌های کامپیوتری و پلی استیشن هم برای رده‌های مختلف سنی وجود دارد و خانواده‌ها می‌توانند با خیال راحت، فرزندانشان را به تجربه آن‌ها بسپارند.

آدرس کافه بردگیم اطلسی: میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان سرپرست جنوبی، کوچه پارس

ساعت بازدید کافه بردگیم اطلسی: ۴ عصر تا ۱۲ شب

تلفن کافه بردگیم اطلسی: ۰۲۱۶۶۹۷۵۲۳۷

آدرس اینستاگرام کافه بردگیم اطلسی: khaneatlasi@

کافه گیک

در کافه گیک بیش از ۲۲۰ بازی بردگیم، بر اساس دسته‌بندی‌های مخصوص در قفسه‌های مختلف چیده شده‌اند. در این کافه همچنین بازی‌های بیلیارد و پلی‌استیشن با بهترین امکانات برای علاقه‌مندان وجود دارد.

آدرس کافه بردگیم گیک: خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سوم، پلاک ۴

ساعت بازدید کافه بردگیم گیک: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

تلفن کافه بردگیم گیک: ۰۲۱۸۸۳۰۰۸۰۵

آدرس اینستاگرام کافه بردگیم گیک: __cafegeek@

کافه الک دولک

کافه الک دولک فضای بسیار دوستانه‌ای دارد و در آن علاوه بر بازی‌های فکری، ایونت‌های مختلف و بازی‌های گروهی متنوعی مانند مافیا  برگزار می‌شود. خوبی کافه الک دولک این است که غذا، نوشیدنی و سایر خوراکی‌ها در آن با قیمت مناسب و معقول سرو می‌گردد.

آدرس کافه بردگیم الک دولک: فرمانیه، بلوار اندرزگو، بن بست تابانی

ساعت بازدید کافه بردگیم الک دولک: ۴ عصر تا ۱۱ شب

تلفن کافه بردگیم الک دولک: ۰۲۱۲۲۴۲۸۱۳

آدرس اینستاگرام کافه بردگیم الک دولک: alakdolak_games@

کافه کورلئونه

گرچه کافه کورلئونه بیشتر از هر چیز به دلیل برگزاری بازی مافیا شناخته می‌شود، اما در این مجموعه بیش از ۱۰۰ بازی رومیزی هم وجود دارد که محبوبیت این کافه را دوچندان کرده است. جالب است که بدانید بسیاری از ساکنان غرب پایتخت کافه کورلئونه را یکی از بهترین کافه‌ها برای بازی‌های بردگیم معرفی می‌کنند.

آدرس کافه بردگیم کورلئونه: شهرک غرب، بلوار دریا، رو به روی پارک دلاوران، خیابان ۲۱ متری گلها، پلاک ۱/۳۲

ساعت بازدید کافه بردگیم کورلئونه: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

تلفن کافه بردگیم کورلئونه: ۰۲۱۸۸۵۶۳۹۷۲

آدرس اینستاگرام کافه بردگیم کورلئونه: corleone@

بخوانید از: بهترین کافه های مناسب دورکاری در تهران

کافه مایند اسپرت سنتر

کافه مایند اسپرت با وجود فضای نسبتا کوچکش، محیط دلنشین و دوست داشتنی دارد. این کافه علاوه بر بازی‌های رومیزی، با داشتن یک اتاق فرار هیجان انگیز لحظات فراموش نشدنی و جذابی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

آدرس کافه بردگیم مایند اسپرت: گیشا، خیابان بلوچستان، کوچه یازدهم

ساعت بازدید کافه بردگیم مایند اسپرت: ۴ عصر تا ۱۱ شب

تلفن کافه بردگیم مایند اسپرت: ۰۲۱۸۶۱۱۱۸۶۳

آدرس اینستاگرام کافه بردگیم مایند اسپرت: mindsporcenter@

کافه گلکسی کلاب

یکی از نکات جالب و قابل توجه این کافه در بدو ورود، سقف هیجان انگیز آن است که شبیه به آسمان و فضای کهکشانی ساخته شده است. کافه گلکسی یکی از محبوب‌ترین کافه‌های شمال پایتخت شناخته می‌شود که در آن امکانات و بازی‌های متنوعی برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

آدرس کافه بردگیم گلکسی کلاب: نیاوران، پاسداران، نارنجستان نهم، پلاک ۳

ساعت بازدید کافه بردگیم گلکسی کلاب: ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

تلفن کافه بردگیم گلکسی کلاب: ۰۹۲۱۶۱۲۶۰۰۸

آدرس اینستاگرام کافه بردگیم گلکسی کلاب: galaxyclub.ir@

سینماهای خوب تهران

اگر از علاقه‌مندان دنیای جذاب سینما هستید، می‌توانید در هر منطقه‌ای از تهران خودتان را به صرف یک پاپ کورن و تماشای یک فیلم ایرانی و حتی خارجی مهمان کنید! خوشبختانه در تهران سینماهای مختلفی احداث شده است که هر یک با کیفیت بسیار بالا، فیلم‌های به روز را پخش می‌کنند. بسیاری از این سینماها در مراکز خرید و پاساژهای بزرگ ساخته شده‌اند و شما می‌توانید علاوه بر پاساژگردی و چرخیدن در فروشگاه‌ها، بخشی از زمانتان را هم به تماشای فیلم اختصاص دهید.

در ادامه به بعضی از محبوب‌ترین و بهترین سینماهای تهران اشاره می‌نماییم:

پردیس سینمایی مگامال

این سینما در مرکز خرید مگامال قرار دارد و با داشتن ظرفیت ۱۴۰۰ نفری، یکی از بزرگترین سینماهای غرب تهران به حساب می‌آید. پردیس سینمایی مگامال از جمله جدیدترین سینماهای کشور است که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۶ با اکران فیلم نهنگ عنبر کار خود را آغاز کرد. قرار داشتن فودکورت، رستوران و شهربازی در نزدیکی این سینما باعث شده است تا بسیاری از اهالی محله اکباتان علاوه بر تماشای فیلم، از دیگر امکانات مگامال استفاده کنند.

آدرس سینما مگامال: فاز دو شهرک اکباتان

ساعت بازدید سینما مگامال: ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

تلفن سینما مگامال: ۰۲۱۴۴۶۳۴۲۳۳

پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در مرکز تهران آغاز کرد. این سینما با ظرفیت هزار خودرو، ۶ سالن پخش فیلم، ۱۱۰۰ نفر گنجایش و مجهز بودن به آخرین تکنولوژی‌های صوتی و تصویری، یکی از بزرگترین و بهترین سینماهای تهران و کشور به شمار می‌رود.

آدرس سینما چارسو: تقاطع خیابان جمهوری و حافظ

ساعت بازدید سینما چارسو: ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

تلفن سینما چارسو: ۰۲۱۶۱۷۲۴۴۴۴

پردیس سینمایی ارگ

برای اهالی شمال تهران، پردیس سینمایی ارگ یکی از محبوب‌ترین سینماهاست. این مجموعه که در مرکز خرید ارگ و در محله تجریش واقع شده، پنج سالن دارد و به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی بوتیک‌های لباس، فودکورت، کافه و رستوران، محلی ایده‌ال برای یک تفریح کامل و جذاب شناخته می‌شود.

آدرس سینما ارگ: ابتدای میدان تجریش، خیابان سعدآباد، مجتمع تجاری ارگ

ساعت بازدید سینما ارگ: ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

تلفن سینما ارگ: ۰۲۱۲۲۳۹۶۱۲۱

پردیس سینمایی کوروش

مرکز خرید کوروش یکی از بزرگترین پاساژهای غرب تهران است که در آن امکانات متعددی برای شهروندان وجود دارد. از مغازه‌های متنوع لباس و وسایل خانه و تجهیزات الکترونیکی گرفته تا رستوران‌ها و کافه‌های کوچک و بزرگی که بهترین خوراکی‌ها را سرو می‌کنند.

در طبقه ششم این مرکز خرید، پردیس سینمایی کوروش قرار گرفته است که برای نخستین بار در ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ با اکران فیلم «شهرموش‌ها ۲» افتتاح شد. این سینما از دوازده سالن نمایش فیلم و دو سالن ویژه تئاتر تشکیل شده است و نزدیک به سه هزار نفر ظرفیت دارد.

آدرس سینما کوروش: بزرگراه ستاری، خیابان پیامبر مرکزی

ساعت بازدید سینما کوروش: ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

تلفن سینما کوروش: ۰۲۱۴۴۰۰۰۰۱۰

پردیس سینمایی آزادی

یکی از قدیمی‌ترین سینماهای پایتخت، پردیس سینمایی آزادی است که ساخت آن به سال ۱۳۴۸ برمی‌گردد. پیش از انقلاب این سینما با نام شهر فرنگ شناخته می‌شد و پس از انقلاب هم به نام آزادی تغییر پیدا کرد.

جالب است که بدانید سینما آزادی سه بار در سال‌های ۱۳۵۵، ۱۳۶۹ و ۱۳۷۶ دچار آتش سوزی شد. شدت آتش سوزی در سال ۱۳۷۶ به قدری بود که تنها ویرانه‌ای از ساختمان آن به جا ماند. در نهایت بازسازی و ساخت دوباره سینما آزادی در سال ۸۵ توسط شهرداری تهران آغاز شد و در بهمن ماه ۸۶ این مجموعه به شکل امروزی‌اش به بهره‌برداری رسید.

در حال حاض پردیس سینمایی آزادی از یک سالن ۶۰۰ نفره و چهار سالن ۲۰۰ نفره، دو رستوران، سه کافی‌شاپ و ۴ طبقهٔ تجاری تشکیل شده است.

آدرس سینما آزادی: تقاطع خیابان شهید بهشتی و خیابان وزرا

ساعت بازدید سینما آزادی: ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

تلفن سینما آزادی: ۰۲۱۸۴۴۸۰

سینما آستارا

ساخت سینما آستارا به روزهایی برمی‌گردد که مردم قدیم با دیدن فیلم فارسی‌های سیاه و سفید، لحظات ناب و متفاوتی را تجربه می‌کردند. این سینما بدون اغراق یکی از نوستالژیک‌ترین فضاهای فرهنگی تهران است که در سال‌های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته و ظرفیت بیشتری برای تعداد تماشاچیان دارد.

سینما آستارا در یکی از شلوغ‌ترین معابر تجریش قرار گرفته و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌ال برای تمام افرادی باشد که دوست دارند علاوه بر تماشای فیلم، از بازارچه‌ها و محیط پر جنب و جوش این محله لذت ببرند.

آدرس سینما آستارا: میدان تجریش، خیابان شهرداری

ساعت بازدید سینما آستارا: ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

تلفن سینما آستارا: ۰۲۱۲۲۷۱۴۰۲۲

موزه سینما در باغ فردوس

دوست دارید فیلم‌های به‌روز سینما را در یکی از عمارت‌های قدیمی و سلطنتی که روزگاری استراحتگاه محبوب پادشاهان بوده است، تماشا کنید؟ پس وقت آن رسیده است تا سری به موزه سینما بزنید و از معماری بی‌نظیر و طبیعت بی‌وصف آن غرق در لذت شوید.

موزه سینما یا عمارت باغ فردوس از جمله تفرجگاههای خاندان‌های سلطنتی در شمیران است که به گفته برخی مورخان، ساخت آن به زمان محمد شاه قاجار برمی‌گردد. این مجموعه در دوران پهلوی دوم، به مکانی برای جشن‌های ۲۵۰۰ ساله اختصاص یافته و پس از انقلاب نیز مدتی در اختیار صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. با این حال موزه سینما و محوطه‌اش در سال ۱۳۸۱ به روی عموم باز شد و به محلی برای گشت و گذار تهرانی‌ها تبدیل گشت.

در این مجموعه علاوه بر موزه و سالن‌های سینما، امکانات متنوع دیگری مانند کافه، کتاب‌فروشی و فروشگاه‌های کوچک صنایع دستی وجود دارد. باغ فردوس در سال‌های اخیر به دلیل محیط جذاب و سرسبز و داشتن کافه‌های متعدد، به عنوان یکی از پاتوق‌های همیشگی در تفریحات تهران معرفی می‌شود.

آدرس موزه سینما: خیابان ولیعصر، زعفرانیه، باغ فردوس

ساعت بازدید موزه سینما: ۹ صبح تا ۶:۳۰ عصر

تلفن موزه سینما: ۰۲۱۲۲۷۰۵۰۰۵

بخوانید از: راهنمای کامل بازدید از کاخ گلستان

شهربازی های تهران

تصمیم گرفتیم تا تفریحات تهران را با معرفی شهربازی‌های رنگارنگ و پرهیجانش به اتمام برسانیم. تعداد فراوان شهربازی‌ها در تهران باعث شده است تا سر زدن به این مجموعه‌های پر شور و حال، به یکی از محبوب‌ترین تفریحات پایتخت‌نشینان تبدیل شود.

برخی از بهترین شهربازی‌های تهران شامل مجموعه‌‎های زیر می‌شوند:

شهربازی و باغ وحش ارم، قدیمی‌ترین شهربازی تهران

پارک ارم یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌ها و تفریحات تهران است که مقصد هیجان انگیزی برای بسیاری از خانواده‌ها و فرزندانشان به حساب می‌آید. این مجموعه بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران شناخته می‌شود و با داشتن دریاچه، سه شهربازی و بزرگ‌ترین باغ وحش، یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت به شمار می‌رود.

بد نیست که بدانید پارک ارم تهران پیش از انقلاب و در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد. پس از انقلاب و در سال ۱۳۵۸ این مجموعه به تملک بنیاد مستضعفان در آمد و سپس تحت پوشش هلدینگ سیاحتی و حمل و نقل پارسیان قرار گرفت.

در حال حاضر پارک ارم حدود ۷۰ هکتار وسعت دارد و امکانات آن شامل یک دریاچه ۹ هکتاری با قابلیت قایقرانی و ماهیگیری، سه شهربازی با بیش از ۸۰ دستگاه بازی، بزرگ‌ترین باغ وحش پایتخت با بیش از ۱۱۰ گونه جانوری و شهربازی سرپوشیده قلعه جادویی با ۱۱۰ بازی و گیم می‌شود.

آدرس پارک ارم: کیلومتر ۵ اتوبان تهران- کرج، نرسیده به استادیوم آزادی، روبه‌روی نمایشهای هوایی

ساعات کاری شهربازی پارک ارم: روزهای هفته از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲ و جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۲

وبسایت مجموعه پارک ارم: https://erampark.ir

سرزمین عجایب، کی حاضره کی غایب؟

سرزمین عجایب با داشتن بیش از ۱۴۰ بازی هیجان انگیز، فرصتی جذاب و مفرح برای خانواده‌ها و بچه‌ها فراهم کرده است. در این مجموعه سرپوشیده، انواع و اقسام بازی‌های فکری و کامپیوتری وجود دارد که برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده است.

بعضی از بازی‌های این شهربازی کوچک شامل بالن پرنده، پرتاب دارت، فوتبال دستی، ماشین برقی، ایرهاکی، بسکتبال، بالن باست، ماشین فرفره‌ای، سالتو، جانبو، خلبان کوچولو، قطار، ماشین کوبنده، مکس فلایت، بازوکا، اوت ران، مسابقه دربی، ماشین کودک و بازی‌های مسابقه‌ای می‌شوند.

در سرزمین عجایب همچنین یک سالن بولینگ بزرگ وجود دارد که برای بزرگسالان طراحی شده و حسابی خانواده‌ها و جوانان را به رقابت می‌اندازد. واقع شدن این مجموعه در مرکز خرید تیراژه باعث شده است تا خانواده‌ها بتوانند از امکانات این مرکز خرید و سر زدن به رستوران‌ها و کافه‌هایش نیز استفاده کنند.

آدرس سرزمین عجایب: خیابان اشرفی اصفهانی به سمت جنوب، مرکز خرید تیراژه

ساعت بازدید سرزمین عجایب: ۵ عصر تا ۱۲ شب. جمعه و روز‌های تعطیل ۲ ظهر تا ۱۲ شب

تلفن مجموعه سرزمین عجایب: ۰۲۱۴۴۴۱۷۵۶۰

شهربازی فان تایم ارگ تجریش، تجربه شور و شادی

یکی دیگر از شهربازی‌های سرپوشیده پایتخت، مجموعه فان تایم ارگ تجریش است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین تفریحات تهران شناخته می‌شود. همانطور که از نامش پیداست، این شهربازی در مجتمع تجاری ارگ تجریش قرار دارد و شعبه دوم آن در پالادیوم در حال افتتاح است.

در شهربازی فان تایم بیش از ۱۱۵ دستگاه بازی و سرگرمی‌های متنوع برای کودکان فراهم شده است. شبیه‌ساز مسابقات فرمول یک، شبیه‌ساز ترن هوایی، شبیه‌ساز هواپیماهای جنگی، ماشین‌های کوبنده، فریزبی، کاروسل، چرخ‌وفلک، فوتبال دستی و … از جمله محبوب‌ترین بازی‌های این مجموعه به شمار می‌روند.

شهربازی فان تایم در کشور ترکیه نیز دو شعبه دارد و با امکانات تفریحی ایمن و استاندارد، لحظات شاد و به یادماندنی را برای خانواده‌ها و فرزندانشان فراهم می‌کند.

آدرس شهربازی فان تایم شعبه تجریش: میدان تجریش، خیابان سعد آباد (ملکی)، مجتمع تجاری ارگ تجریش، طبقه سوم، شهربازی فان تایم

شماره تماس شهربازی فان تایم شعبه تجریش: ۰۲۱۲۲۳۹۶۴۸۷

بخوانید از: بهترین رستوران های تهران

شهربازی پارک پرواز، هیجان و تفریح در ارتفاعات شهر

پارک پرواز تهران از جمله بوستان‌های دیدنی پایتخت است که در شمال غرب شهر و منطقه سعادت آباد قرار دارد. این پارک در دامنه‌‎ تپه‌های شمالی تهران گسترده شده است و محل مناسبی برای مشاهده منظره ۳۶۰ درجه شهر و کوه‌های البرز به حساب می‌آید؛ یک ویژگی مهم که به عنوان تفاوت اصلی این بوستان با دیگر پارک‌ها شناخته می‌شود.

این پارک امکانات متنوع فراوانی دارد که هرکدام از اعضای خانواده با هر رده سنی، می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. از جمله کودکان که قطعا در شهربازی این پارک لحظات مفرح و شادی را تجربه خواهند کرد. شهربازی پارک پرواز به صورت روباز و در قسمت مرکزی این بوستان واقع شده است. در این مجموعه امکانات تفریحی متعددی مانند قطار کودک، استخر توپ، سرسره بادی، چرخ و فلک، هلی کوپتر، کشتی صبا و گردونه حیوانات برای تفریح کودکان ۵ تا ۱۲ وجود دارد.

آدرس پارک پرواز: بلوار پاک‌نژاد، بلوار پیام، میدان بهرود، پارک پرواز

ساعت بازدید از پارک پرواز: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

تلفن پارک پرواز: ۰۲۱۲۲۳۷۱۷۰۰

خاطره بازی یا نکاتی که مهم است در تفریحات تهران بدانید.

تفریحات تهران آنقدر متنوع و سرگرم کننده هستند که در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها، برای لذت بردن از آن‌ها باید از یکی دو روز قبل برنامه‌ریزی کنید!

بهراد یکی از نوجوانان پایتخت نشین است که هر آخر هفته با دوستانش به کافه فکر کرده واقع در خیابان فرشته مراجعه می‌کند. او فضای بزرگ این مجموعه را یکی از نقاط قوتش می‌داند و اعتقاد دارد که این کافه علاوه بر برگزاری بازی‌های هیجان انگیز، شیک‌های خوشمزه‌ای برای علاقه‌مندان سرو می‌نماید. با این حال بهراد معتقد است که حتما باید پیش از سر زدن به این کافه از یک روز قبل وقت گرفت چرا که نوجوانان و جوانان بسیاری آخر هفته‌ها در این مجموعه به تفریح و انجام بازی‌هایی مانند مافیا مشغول هستند.

مریم دیگر شهروند تهرانی است که هر آخر هفته به یکی از گالری‌های تهران سر می‌زند. او فعالیت این مراکز هنری را مفید می‌داند با این حال می‌گوید که هنوز آنقدر که باید، به این مراکز توجه نشده است. وی همچنین توصیه می‌کند که بهتر است برای سر زدن به گالری‌ها، روزهای تعطیل یا آخر هفته را انتخاب کرد چرا که بیشتر این مراکز در مناطق طرح ترافیک تهران قرار دارند.

دانیال یکی دیگر از ساکنان پایتخت است که لحظاتی پیش پریدن از بانجی جامپینگ توچال را امتحان کرده و حسابی هیجان زده است. او این تفریح پر چالش را به همه علاقه‌مندان توصیه می‌کند و با شجاعت می‌گوید که حتما در روزهای آینده باز هم سری به این مجموعه خواهد زد!

کلام آخر، تابستانی پرماجرا با تفریحات تهران

تهران برخلاف تصور بسیاری، امکانات تفریحی فراوانی دارد. خوشبختانه در این شهر بزرگ برای تمام سلایق گوناگون، تفریحگاه‌های متنوعی ساخته شده است. تفریحات تهران به‌ویژه در سال‌های اخیر رنگ و بوی متنوعی به خود گرفته‌اند و به راحتی یک آخر هفته شما را با هیجان و آدرنالین درگیر می‌کنند.

اگر ساکن تهران هستید که هیچ، اما اگر تصمیم دارید تا به پایتخت سفر کنید و چند روزی با تفریحات آن خوش بگذرانید، به شما توصیه می‌کنیم که از سایت شب و اقامتگاه‌های آن هم دیدن نمایید. خوشبختانه در تهران، خانه‌ها و سوئیت‌های کوچک و بزرگی و گاها بوم گردی هایی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. می‌توانید برای اجاره خانه و رزرو آپارتمان در تهران از سایت شب نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره تفریحات تهران

آیا در تهران مکان‌هایی برای ورزش و تفریح فعالیت خارج از ساختمان وجود دارد؟

زیپ لاین، پاراگلایدر، اسکیت یو، بانجی جامپینگ و پارک‌های متعددی همچون پارک پرندگان، پارک آب و آتش و بوستان بهشت مادران تنها برخی از جذاب‌ترین تفریحات تهران در خارج از فضاهای سرپوشیده به شمار می‌روند.

آیا در تهران فضاهای تفریحی برای کودکان و خانواده‌ها وجود دارد؟

سرزمین عجایب، پارک پرندگان، پارک ژوراسیک و شهربازی پارک پرواز از جمله مهم‌ترین تفریحات تهران مناسب برای کودکان و خانواده‌ها هستند.

آیا در تهران فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود؟

بله. در اغلب فرهنگسراها، موزه ها و گالری‌های تهران، فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری متنوعی برگزار می‌گردند.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب