ایران مال، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان

0

مجتمع ایران مال یا بازار بزرگ ایران یکی از مراکر تجاری مهم تهران و کشور است. این مجتمع بزرگ و خاص فروشگاه‌های بسیاری را در خود جای داده است و علاوه بر فروشگاه‌ها، امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی دارد. پروژه ایران مال جزیی از بهترین مراکز خرید جهان و خاورمیانه است که امکانات فوق‌العاده‌ای همچون مراکز خرید، سالن‌های سینمایی، مجموعه ورزشی، هتل و شهربازی را در خود جای داده است. در این مقاله به صورت کلی ایران مال را به عنوان یکی از مراکز مهم تفریحی و تجاری ایران و یکی از جاهای دیدنی تهران بررسی می‌کنیم تا بدانیم ایران مال کجاست. با ما همراه باشید

ایران مال کجاست
ایران مال بزرگ

مرکز تجاری تفریحی ایران مال در انتهای اتوبان شهید خرازی، بین تهران و کرج قرار گرفته است. این مجموعه بزرگ و باشکوه در شمال غربی تهران و در نزدیکی دریاچه شهدای خلیج فارس و پارک چیتگر قرار گرفته است. منطقه شهرداری این مجتمع مربوط به منطقه 22 تهران است و به راحتی از طریق اتوبان‌های غرب تهران به این مجتمع دسترسی پیدا خواهید کرد.

مساحت ایران مال چه مقدار است

مجتمع ایران مال مساحتی در حدود یک میلیون و هفصتد هزار متر مربع دارد و بر همین اساس جزیی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا محسوب می‌گردد. جالب است بدانید که اگر بخواهید در این مجتمع بزرگ تمامی فروشگاه‌ها را با مدت زمانی حدودا 3 دقیقه بازدید کنید چیزی در حدود 2 روز زمان می‌برد. در ضمن مسافتی که طی خواهید کرد به اندازه مسافت 15 کیلومتری میدان منیریه تا میدان تجریش خواهد بود.
این مجتمع بزرگ در سال 2017 میلادی جایزه برترین مرکز خرید جهان را از نظر وسعت و فضاهای فرهنگی و تفریحی به خود اختصاص داده است.

ایران مال برای چه کسی و یا چه سازمانی است؟
ایران مال بازار ایران

ایران مال متعلق یه مهندس علی انصاری است. مهندس انصاری در کنار ساخت، طراحی و ایده پردازی این مجتمع زیبا و بزرگ، مالک بانک آینده، بازار مبل و بسیاری از شرکت‌های دیگر است. فاز اول این مجموعه بزرگ توسط مهندس انصاری و بانک آینده در سال 1397 بهره برداری شده و فاز دوم ایران مال نیز در سال 1399 بهره برداری شده است.

دیدنی‌های ایران مال

جاهای دیدنی ایران مال؛ این بازار بزرگ کم نیستند و ایران مال تنها یک مرکز تجاری و خرید نیست. این بازار جاذبه‌ها و دیدنی‌های زیادی دارد که با الهام گرفتن از معماری و بناهای سنتی و با اصالت ایرانی بازآفرینی و طراحی شده است. اگر قصد خرید از این مجتمع بزرگ را دارید حتما از جاذبه‌های دیدنی این بازار بازدید کنید. در ادامه برخی از جاهای دیدنی ایران مال را بررسی می‌کنیم.

مسجد ایران مال؛ زیبا و با شکوه
مسجد ایران مال

مسجد ایران مال معماری بی‌نظیر و چشم‌نوازی دارد. این مسجد با تزیینات و کاشی‌کاری و گچ‌بری‌های منحصر به فردی که دارد، علاوه بر اینکه محلی برای عبادت است، یکی از دیدنی‌های جذاب بازار بزرگ ایران مال نیز می‌باشد. طراحی این مسجد الهام گرفته از مسجدالنبی مدینه است. کاشی‌کاری و گچ‌بری‌های این مسجد از چهار رنگ فیروزه‌ای، لاجوردی، سفید و آجری تشکیل شده است. البته علاوه بر این مسجد، در حدود 40 نمازخانه دیگر در فضاهای مختلف ایران مال وجود دارد.

باغ ماهان یا باغ ایرانی
باغ ماهان ایران مال

مجموعه ایران مال در دل خود باغ ایرانی را نیز جای داده است. این باغ الهام گرفته شده و الگوبرداری شده از باغ‌های ایرانی مانند باغ شازده ماهان کرمان است و به صورت پلکانی و باغ تخت ایجاد شده است. این باغ دارای دو ورودی شیشه‌ای است که محوطه شمالی مجموعه ایران مال را به دریاچه و آب‌نمای موزیکال در ضلع جنوب متصل می‌کند. در این باغ رستوران‌های بسیاری وجود دارد که بعد از بازدید در باغ برای استراحت و صرف غذا می‌توانید از این رستوران‌ها استفاده کنید.

تالار آیینه ایران مال
تالار آیینه ایران مال

یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین قسمت‌های مجتمع ایران مال تالار آیینه است. در این بخش، آیینه‌کاری‌های زیبایی را در سقف و دیواره‌ها خواهید دید، که بیش از 40 میلیون قطعه آیینه در این قسمت به کار رفته است. در کف این تالار با شکوه فرش نفیس و ارزشمندی دیده می‌شود که توسط هنرمندان نیشابوری بافته شده است و انعکاس این فرش زیبا در آیینه‌ها، تصویر جذاب و تماشایی را ایجاد کرده است. این تالار باشکوه به وسیله یک ارسی پنج دری به قسمت اصلی بازار سنتی راه پیدا می‌کند.

بازار سنتی ایران مال؛ ترکیبی از سنت و مدرنیته
تیمچه ایران مال

تیمچه علی اکبر، بازار سنتی است که در قلب بازاری مدرن ساخته شده و در طراحی آن از بازارهای سنتی ایران همچون اصفهان، شیراز و تبریز الهام گرفته شده است. این بازار از راسته‌ی اصلی، گنبد مرکزی و چهار سوق تشکیل شده است. تزیینات معماری در این تیمچه شامل مقرنس کاری، گچ بری، کاشی‌کاری و نقاشی‌های متنوع تزیین شده است. این بازار در قسمت غربی مجتمع ایران مال قرار گرفته است.

جهت اجاره سوئیت در تهران کلیک کنید.

مرکز نمایشگاهی ایران‌مال
مرکز نمایشگاهی ایران مال

مرکز بزرگ نمایشگاهی ایران مال در 5 طبقه و در مساحتی حدودا 45000 متری احداث گردیده است. این مرکز نمایشگاهی فضاهای مختلفی برای رویدادهای متفاوت دارد و امکاناتی همچون هتل، مجموعه رستوران و کافی شاپ دارد. در این نمایشگاه فضاهای اختصاصی برای غرفه‌های بسیار زیادی در نظر گرفته شده است و طبقه E1 این مرکز نمایشگاهی، سالن اصلی این مجموعه است که مساحتی 14000 متر مربعی دارد.

مراکز خرید ایران مال

مجتمع ایران مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه و جهان است و این موضوع باعث شده این مجتمع بزرگ به یکی از بهترین مراکز خرید تهران تبدیل شود. در مجتمع ایران مال هر آن چیزی که شما احتیاج دارید پیدا می‌شود. فروشگاه هایپر استار، لوازم دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی، لوازم خانگی و الکترونیکی، جواهرات، ساعت و زیورآلات تنها برخی از کالاها و فروشگاه‌های مجتمع بزرگ ایران مال هستند.

رستوران و کافی‌شاپ ایران مال
رستروان ایران مال

مجتمع ایران مال چهار مجموعه فودکورت بزرگ، رستوران و کافی شاپ‌های زیادی را در خود جای داده است. در برخی از این رستوران‌ها امکان برگزاری جشن و مراسم نیز وجود دارد. شما به راحتی بعد از خرید می‌توانید به رستوران‌های خوب و درجه یک مجتمع ایران مال دسترسی داشته باشید.

پردیس سینمایی ایران مال
سینمای ایران مال

در مجتمع ایران مال شما به راحتی می‌توانید سرگرم شوید. یکی از امکانات خوب و با کیفیت مجتمع ایران مال پردیس سینمایی ایران مال است. این پردیس سینمایی یکی از مجهزترین پردیس‌های سینمایی کشور است که دارای 9 سالن با مجموع ظرفیت 1800 نفر است که 3 سالن ویژه با صندلی های خاص دارد که هر کدام 17 نفر ظرفیت دارد.

مجموعه ورزشی ایران مال

مجتمع ایران مال را نباید به چشم یک مرکز تجاری دید، این مرکز امکانات بسیار متنوعی دارد که در کنار خرید کردن و گشت و گذار می‌توانید از این امکانات استفاده کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مجموعه اسکواش

یکی از فضاهای مدرن و ورزشی مجتمع ایران مال، مجموعه اسکواش این مجتمع است که چهار زمین مدرن و پیشرفته دارد.

پیست یخ
پیست یخ

پیست یخ ایران مال در ضلع شرقی این مجتمع قرار گرفته است. این پیست 3600 متر مربع وسعت دارد و در این پیست می‌توانید ورزش‌های متفاوت و هیجان‌انگیزی مثل اسکی و هاکی روی یخ را تجربه کیند.

مجموعه استخر و اسپا

آب نمای موزیکال معروف ایران مال در کنار مجموعه استخرهای مجهز ایران مال قرار گرفته است. این مجموعه دارای استخرهای کودکان، بانوان و استخر روباز آقایان است. در این قسمت فضاهایی مانند سونا، حمام ترکی و اسپا نیز وجود دارد.

مجموعه بولینگ

بولینگ ایران مال 16 خط برای بازی دارد. این قسمت از مجموعه ایران مال چشم‌انداز تماشایی به دریاچه شهدای خلیج فارس و آبنمای موزیکال دارد.

جاده تندرستی ایران مال
مجموعه تندرستی ایران مال

یکی از بخش‌های جذاب مجتمع ایران مال، جاده تندرستی است که در تمام طول روز و به صورت شبانه روزی از خدمات این قسمت می‌توان استفاده کرد. طول مسیر جاده تندرستی 1600 متر است و مساحتی 2500 متری دارد. این جاده در قسمت بام سبز قرار گرفته و هوای مطبوع و لذت بخشی دارد.

شهربازی ایران مال

یکی دیگر از امکانات رفاهی و سرگرم کننده مجتمع ایران مال، شهربازی این مجموعه است. در این شهربازی در کنار خرید و گشت و گذار، می‌توانید ساعاتی را به بازی و تفریح اختصاص دهید. این شهر بازی امکانات ویژه و جذابی دارد. فضاهایی همچون ترن هوایی در فضای بسته، فضای بازی‌‌های لیزری، سالن‌های نمایشی مخصوص کودکان و پیست قایق‌های ضربه‌‌ای، در شهربازی مجتمع ایران مال قرار گرفته است.

هتل ایران مال
هتل ایران مال

مجتمع ایران مال دارای هتلی بزرگ با امکانات بسیار عالی است که دسترسی بسیار خوبی به پارک چیتگر، دریاچه شهدای خلیج فارس، پارک ملی گیاه شناسی و آبشار مصنوعی دارد. این هتل پنج ستاره 123 هزار متر مربع مساحت دارد و در 18 طبقه ساخته شده است. این هتل که امکانات پیشرفته و مدرنی دارد، دارای 359 اتاق است که چشم اندازهای متفاوت و بسیار زیبایی دارند. این هتل بزرگ سالن‌های اختصاصی برای جلسات، مهمانی‌ها و مراسم‌ها دارد.

سایر بخش‌های ایران مال
پاساژ ایران مال

در مجتمع ایران مال نمایشگاه‌های تخصصی دیگری نیز برگزار می‌شود. یکی از همین نمایشگاه‌ها، نمایشگاه تخصصی خودرو است که در محیطی زیبا و با معماری خاصی انجام می‌شود. نمایشگاه آثار هنری و محل فرود بالگرد یکی دیگر از امکانات خاص مجتمع ایران مال است. بازار بزرگ ایران، بزرگ‌ترین باند فرود یا هلی‌پد فلزی کشور را دارد که مساحتی 26 متری دارد.

ساعات کاری ایران مال

ساعات کاری مجتمع ایران مال منعطف و طولانی است و فقط در ساعات پایانی روز متفاوت است. البته که مجتمع ایران مال شبانه روزی است اما مجموعه های رفاهی تفریحی آن در روزهای عادی و در ایام بهار و تابستان، از ساعت 10 تا 23 و در ایام پاییز و زمستان از ساعت 10 تا 22 امکان بازدید دارند. تعطیلات مجتمع ایران مال در روزهای یکم فروردین، 21 ماه رمضان، 28 صفر، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی است.

مسیرهای دسترسی به ایران مال

بازار بزرگ ایران مال به دلیل قرار گرفتن در انتهای اتوبان شهید خرازی، دسترسی راحت و بدون ترافیکی دارد. از خروجی این بزرگراه وارد تونل یا پل روگذر می‌شوید و به طور مستقیم وارد مجتمع ایران مال می‌شوید. همچنین از طریق خط پنج مترو یا ایستگاه ایران خوردو می‌توانید به بازار بزرگ ایران دسترسی داشته باشید.

سوالات متداول ایران مال

ایران مال کجاست؟

مجتمع ایران مال در شمال غربی تهران و نزدیک به پارک چیتگر در منطقه 22 تهران ( انتهای بزرگراه خرازی – همت غرب ) قرار گرفته است.

مساحت مجتع ایران مال چه مقدار است؟

مساحت مجتمع ایران مال چیزی در حدود یک میلیون و هفتصد هزار متر مربع است.

جاهای دیدنی ایران مال کدام است؟

مجموعه ایران مال متشکل از بازارهای خرید مختلف، سینما، شهربازی، رستوران، آب نما و … است. بازار بزرگ ایران مال امکانات ورزشی متعددی دارد. امکاناتی همچون بولینگ، اسکواش، پیست یخ، مجموعه استخر و جاده تندرستی برخی از امکانات مجتمع ایران هستند. این بازار بزرگ، یکی از بزرگ‌ترین هلی‌پدهای فلزی کشور را دارد و باند فرود بسیار مناسبی است.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب