معرفی 19 تا از بهترین کافه‌های مناسب دورکاری در تهران

1

به لطف اختراع لپ تاپ و اینترنت، در سال‌های اخیر کافه‌ها پاتوق بسیاری از فریلنسرها و حتی کارمندانی شده‌اند که ترجیح می‌دهند به جای نشستن پشت میزهای خشک و بی‌روح، از فضای پر جنب و جوش و رنگارنگ کافه‌ها برای کار استفاده کنند. خبر خوب این است که در پایتخت، کافه‌های بی‌شماری برای دورکاری وجود دارند که با داشتن اینترنت پرسرعت و فضایی مطبوع، ساعت‌های طاقت‌فرسای کاری را به تجربه‌ای لذت بخش تبدیل خواهند کرد.

در این مطلب با شما از بهترین کافه‌ های مناسب دورکاری صحبت می‌کنیم و برخی از این کافه‌های دوست داشتنی را معرفی می‌نماییم.

کافه تو کافه، محیطی دنج برای کار

اگر به کافه‌های دنج و تا حدی مدرن علاقه‌مندید، می‌توانید از فضای منحصر به فرد و دلنشین کافه تو کافه استفاده کنید. این کافه جذاب، یکی از پاتوق‌های همیشگی افرادی است که دور کارند و می‌خواهند تا مدت‌های طولانی پشت میز و لپ تاپ بنشینند.

کافه تو کافه فضای بزرگی دارد و دکوراسیون گرم، دیوارهای شیشه‌ای و محیط سبز اطرافش، خستگی کار کردن طولانی مدت را برطرف می‌کند. در بخش‌هایی از کافه، نیمکت‌های چوبی دیده می‌شوند که برای نشستن، مطالعه و انجام کار، ایده‌ال خواهند بود. ضمن اینکه برای استراحت و لم دادن، مبلمان راحتی هم در گوشه و کنار کافه تعبیه شده است.

البته که شهرت کافه تو کافه تنها به محیط جذابش خلاصه نمی‌شود. این کافه غذاها و به خصوص صبحانه‌های خوشمزه‌ای دارد که بسیاری برای چشیدن آن‌ها سر و دست می‌شکنند. ضمن اینکه در اطراف کافه جای پارک ماشین نیز به راحتی پیدا می‌شود.

کافه تو کافه در محدوده ظفر قرار دارد و هر روز از ساعت هشت صبح تا ۲۴ پذیرای علاقه‌مندان است.

آدرس کافه تو کافه: تهران، ظفر، بزرگراه کردستان، خیابان عطار

شماره تماس: 02188872017

کافه تایپ، پاتوق همیشگی کافه دوست‌ها

کافه تایپ یکی از کافه ‌های مناسب دورکاری است که در سال‌های اخیر به عنوان پاتوق بسیاری از افراد شناخته می‌شود. کافه تایپ در خیابان ایران‌شهر قرار دارد و فضای جذابش باعث شده است تا در بسیاری از ساعات روز، فریلنسرها از فضای آن برای دورکاری استفاده کنند.

وای‌فای رایگان، داشتن پرینتر و پریز برق، در اختیار گذاشتن پاوربانک و محیطی دلنشین، کافه تایپ را به محلی مناسب برای کارهای روزانه، کار با لپتاپ، درس خواندن و حتی مطالعه تبدیل کرده است. ضمن اینکه قیمت خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های کافه تایپ نسبت به دیگر کافه‌ها مناسب است و قهوه‌دوست‌ها می‌توانند در آن قهوه دمی را با شارژ رایگان نوش جان کنند.

روی بیشتر میزهای تک نفره کافه تایپ، دستگاه‌های تایپ کوچک و بزرگی گذاشته‌اند که احتمالا شما را به یاد گذشته‌های دور و فیلم‌های قدیمی خواهند انداخت. بهتر است برای سر زدن به کافه تایپ، ساعات میانی روز را انتخاب کنید زیرا این کافه شب‌ها بسیار شلوغ است و احتمالا باید دقایقی برای خالی شدن صندلی‌ها منتظر بمانید.

آدرس کافه تایپ

تهران، خیابان ایرانشهر شمالی، نبش خیابان کلانتری

شماره تماس

02188349917

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید

کافه بارنوا، فضایی باز در غرب تهران

در محدوده غرب تهران، مجموعه‌ای با فضایی باز وجود دارد که در لیست بهترین کافه ‌های مناسب دورکاری قرار می‌گیرد. کافه بارنوا با داشتن دو محیط باز و سرپوشیده و چیدمان مناسب، یکی از مجموعه‌های پرطرفدار برای قرارهای دوستانه، انجام فعالیت‌های دانشجویی و دورکاری شناخته می‌شود. کافه بارنوا در کلیه روزهای هفته سرویس دهی دارد و ساعات مراجعه به آن از 12 ظهر تا 12 شب است.

آدرس کافه بارنوا: تهران، بلوار فردوس غرب، سازمان برنامه جنوبی، خیابان بیست و یکم شرقی

شماره تماس: 02144949400

کافه کتاب من، بهشت کتابخوان‌ها

بدون اغراق یکی از دنج‌ترین و جذاب‌ترین کافه‌ های مناسب دورکاری، کافه کتاب من است که در حوالی خیابان دولت قرار دارد. در این کافه جذاب، میز و صندلی‌های لهستانی با نهایت دقت و وسواس چیده شده‌اند و پنجره‌های بزرگ، نور و سبزی درختان را به زیبایی تمام نمایش می‌دهند.

مدیران خوش ذوق کافه، در گوشه و کنار این مجموعه از گل‌ها و گیاهان سرسبز برای فراهم کردن محیطی دلنشین و منحصر به فرد استفاده کرده‌اند. قطعا دور کاری در کافه کتاب من برای بسیاری از فریلنسرها، سرشار از لذت و حس خوب خواهد بود. این کافه هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 9:30 شب پذیرای علاقه‌مندان است.

آدرس کافه کتاب من: خیابان دولت (کلاهدوز)، منظریه، نبش گلچین، پلاک ۲۴

شمار تماس: ۰۲۱۲۲۵۵۷۲۷۴

کافه ریشه 29، لذت دورکاری در طبیعت

یکی از ویژگی‌هایی که کافه ریشه 29 را به محیطی جذاب و دوست داشتنی تبدیل کرده، محل قرار گرفتن آن در شهر است. این کافه به دلیل واقع شدن در میان باغی سرسبز و زیبا، پاتوق فریلنسرهایی است که به فضای آزاد و کار کردن در محیطی سرسبز علاقه‌مندند.

کافه ریشه 29 در بین درختان پهناور و انبوه باغ‌های محدوده خیابان فرشته قرار دارد و درهای آن هر روز از ساعت 10 صبح تا 11 شب برای کافه‌نشینان باز است.

آدرس کافه ریشه 29: تهران، خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، ملک ۳۱

شماره تماس: 02126458053ـ

کافه هومان؛ همسایه شهر کتاب

کافه هومان از جمله کافه‌های مناسب دور کاری شناخته می‌شود که محیط پر جنب و جوش آن حس و حالتان را عوض خواهد کرد. این کافه فضایی بزرگ و دلنشین دارد و با داشتن تعداد فراوانی میز و صندلی، حوضی پر از آب و منوی معقول و باکیفیت یکی از بهترین‌ مکان‌ها برای کار کردن خواهد بود.

کافه هومان در مجموعه شهر کتاب مینا واقع شده و ساعات کاری آن هر روز از 9 صبح تا 11:30 شب است.

آدرس کافه هومان: میرداماد، خیابان سنجابی، میدان مینا، پلاک ۳، مجموعه شهر کتاب مینا

شماره تماس: ۲۲۲۷۶۲۰۶

بخوانید از: ریز تا درشت بهترین کافه‌های تهران

کافه ث، خانه‌ای دنج و آرام

کافه ث یک خانه قدیمی بازسازی شده است که چیدمان مینیمال و منحصر به فردی دارد و به دلیل محیط دنج و آرامش، یکی از بهترین کافه‌ها برای دورکاری به حساب می‌آید.

در گوشه و کنار این کافه، گلدان‌های سرسبز و انبوه گیاهانی دیده می‌شوند که در نزدیکی قفسه‌های پر از کتاب گذاشته شده‌اند. بدون شک سر زدن به این مجموعه و دیدن معماری قدیمی خانه شما را به یاد گذشته‌های دور و فیلم‌های فارسی خواهد انداخت.

یکی دیگر از نکات جذاب کافه ث در این است که در کنار تمام میزها یک پریز برق برای شارژ لپ تاپ و موبایل وجود دارد. قهوه‌های خوش عطر و طعم و برخورد گرم و دوستانه پرسنل کافه ث، باعث شده است تا این مجموعه یکی از پرطرفدارترین کافه‌های مرکزی شهر شناخته شود.

کافه ث هر روز از شنبه تا جمعه از ساعت 12 ظهر تا 11 شب باز است.

آدرس کافه ث: خیابان ویلا، خیابان صارمی شرقی، پلاک 38

شماره تماس: 02188920387

کافه های باغ کتاب؛ بهترین کافه‌های مناسب دورکاری

باغ کتاب تهران بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی پایتخت است که در آن فضاهای متنوعی برای تفریح و گذراندن یک روز جذاب وجود دارد. خوشبختانه در این محیط جذاب و دوست‌داشتنی، کافه‌های فراوانی نیز برای کار و نوش جان کردن میان وعده‌های سبک تعبیه شده است.

از جمله کافه های مناسب دورکاری در باغ کتاب تهران، کافه رستوران ایزار و کافه رستوران باغ هستند که در دو فضای باز و بسته از علاقه‌مندان پذیرایی می‌کنند. منوی متنوع، محیط جذاب و سرویس‌ دهی مناسب از دیگر ویژگی‌های این دو کافه به حساب می‌آیند.

كافه ايزار در طبقه اول و بخش انتهایی بلوک A و در همسایگی فکربازیا واقع شده است. کافه رستوران باغ نیز در فضای باز باغ کتاب و در ضلع غربی این مجموعه قرار دارد.

کافه بیترسوییت، چشم انداز متفاوت از شهر

کافه بیترسوییت از آن دسته کافه‌هایی است که می‌توانید تا مدت‌ها در آن بنشینید و بدون دغدغه به کار مشغول شوید. این کافه دو طبقه و دنج، در یکی از برج‌های بلوار کشاورز واقع شده است و ویوی زیبایی از منظره شهر را پیش رویتان می‌گذارد. منوی متنوع، سرویس دهی حرفه‌ای، دکوراسیون مدرن و محیط آرام و دوست داشتنی از جمله دلایلی‌اند که کار کردن در این کافه را به یک لذت خاطره انگیز تبدیل می‌کنند.

کافه بیترسوییت همه روزه از شنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 23 شب پذیرای علاقه‌مندان و کافه نشینان است.

آدرس کافه بیترسوییت: بلوار کشاورز، برج‌های سامان، بلوک 1

شماره تماس: 02188998810

کافه کاریزنو، یک کافه مینیمال

کافه های مناسب دورکاری

یکی دیگر از کافه‌ های مناسب دورکاری در مرکز شهر، کافه کاریزنو است که معماری منحصر به فرد و جالبی دارد. برخی از صندلی‌های این کافه بدون نظم و چیدمانی مشخص در گوشه و کنار این مجموعه قرار گرفته‌اند و فضایی جذاب و دلنشین را ایجاد کرده‌اند. شما حتی می‌توانید بر روی صندلی و پشت میزی بنشینید که دور یک درخت کوچک ساخته شده است!

کافه کاریزنو با داشتن قفسه‌هایی پر کتاب و محیطی ساده و صمیمی، یک انتخاب ایده‌ال برای دورکاری به حساب می‌آید. این کافه هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 11:30 شب باز است.

آدرس کافه کاریزنو: خیابان سمیه، بین ایرانشهر و سپهبد قرنی، پلاک 212

شماره تماس: 02188829192

کافه عمارت روشنان، خانه‌ای قدیمی در دل تاریخ

تصور کنید که در خانه و یا عمارتی قدیمی و سرسبز مشغول به کار هستید. خانه‌ای که دو حیاط زیبا و دلباز دارد و یک کتابخانه جذاب هم در دل خود جا داده است! البته این تصور چندان خیالی و غیر واقعی نیست و به راحتی در کافه عمارت روشنان قابل تجربه خواهد بود.

کافه عمارت روشنان به دلیل معماری چشم‌نواز و داشتن محیطی دنج و آرام، از جمله کافه‌های مناسب دورکاری به حساب می‌آید. در این کافه دلنشین، کارگاه‌های هنری متعددی نیز برگزار می‌شود و به دلیل کتاب‌فروشی جذابش، بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب نیز در آن گرد هم می‌آیند.

ساعات کاری عمارت روشنان همه روزه از شنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 24 شب قرار دارد.

آدرس عمارت روشنان

بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری

شماره تلفن

02122206715

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

کافه ناک؛ بهترین کافه برای دورکاری در تهران

کافه ناک یکی از کافه‌های دلنشین مرکزی تهران است که منحصرا برای دورکاری طراحی شده است. این کافه در حوالی میدان هفت تیر و در خیابان مفتح جنوبی قرار دارد. پنجره‌های کافه رو به نور ملایم خورشید قرار گرفته‌اند و گلدان‌های کوچک و بزرگ سرسبز در گوشه و کنار آن خودنمایی می‌کنند.

قالیچه‌های رنگینِ روی زمین و قفسه‌های پر از کتاب باعث شده است تا این کافه لحظات خوشِ در خانه بودن را برایتان تداعی کند. شما می‌توانید برای مطالعه، کارکردن با لپتاپ و حتی جلسه‌های کاری، هر روز از شنبه تا جمعه و از ساعت 7:30 صبح تا 11 شب از فضای کاف ناک استفاده کنید.

آدرس کافه ناک: هفت تیر، مفتح جنوبی، ورکش، نبش سیاسی پلاک ۱۷/۷

شماره تماس: 02188495329

کافه رومی، کلبه سرسبز جنگلی

یکی دیگر از کافه‌های دنج و باصفای شمال تهران، کافه رومی است که فضای بسیار متفاوت و منحصر به فردی دارد. این کافه یک خانه شیروانی دلنشین است که در انتهای یک کوچه بن بست و سرسبز دیده می‌شود. قرار گرفتن این کافه در نزدیکی حیاطی پردار و درخت و رودی پر آب، به شما این حس را می‌دهد که در کلبه‌ای در میانه جنگل مشغول نوشیدن چای و قهوه هستید.

کافه رومی فضای مناسبی برای خلوت کردن، کتاب خواندن و کار کردن به حساب می‌آید و نشستن در آن تا ساعت‌های طولانی امکان پذیر است. این کافه دنج و آرام هر روز از شنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 12 شب پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

آدرس کافه رومی: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، مقابل سهیل (میرزاپور)، بین بانک سپه و شهر کوچه باران، پایین پله

شماره تماس: 02126643166

سام کافه، پاتوق دهه هشتادی‌ها

در سال‌های اخیر، سام کافه به دلیل معماری منحصر به فردش توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده است. سام کافه در نقاط مختلف تهران شعبه‌های متعددی را افتتاح کرده است و در روزهای وسط هفته، محیط مناسبی برای کار کردن به حساب می‌آید.

یکی از نکات قابل توجه در معماری سام کافه، استفاده از رنگ‌های سرد و بی‌روح و عناصری مانند تیرآهن‌های بزرگ و بافت سیمانی دیواره‌هاست. با این حال عطر خوش قهوه و چیدمان منحصر به فرد آن، باعث شده است تا سام کافه به عنوان یکی از پاتوق‌های همیشگی کافه‌نشینان شناخته شود. سام کافه هر روز از ساعت 4 صبح تا 23 شب باز است.

آدرس شعبات مختلف سام کافه

شعبه ونک: تقاطع خیابان خدامی و آفتاب، ضلع جنوب شرقی، ساختمان مادیران

شعبه فرشته: خیابان فرشته، طبقه اول مرکز خرید سام سنتر

شعبه منوچهری: خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، جنب بنیاد پژمان

شعبه شهرک غرب: شهرک غرب، خیابان سیمای ایران

شماره تماس: 02186092106

کافه بلک باکس، یک تجربه منحصر به فرد

اگر به دنبال فضایی متفاوت و فانتزی برای دورکاری می‌گردید، حتما سری به کافه بلک باکس که در حوالی خیابان ایرانشهر قرار دارد بزنید. این کافه متفاوت در همان نگاه اول، به دلیل دیوارهایی که به رنگ سیاه نقاشی شده‌اند، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

کافه بلک باکس در طبقه اول یک ساختمان 3 طبقه واقع شده است. در طبقه دوم این کافه، کتابفروشی جذابی وجود دارد که در آن انواع کتاب‌ها بر قفسه‌های تیره دیوارها خودنمایی می‌کنند. طبقه سوم این مجموعه نیز سینما تک یا تاریک خانه است و به سبک و سیاق یک سینمای کوچک طراحی شده است.

در روزهای گرم سال، صندلی‌های کافه در حیاط دلنشین این مجموعه قرار می‌گیرند و علاقه‌مندان ضمن کار و نوشیدن قهوه، از فضای باز آن لذت می‌برند. کافه بلک باکس از شنبه تا جمعه از ساعت 12 ظهر تا 11 شب پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

آدرس کافه بلک باکس: خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک 30

شماره تماس: 02188307786

 

کافه تبلیغات، پاتوق هنرمندان

در دی ماه سال 1395، در یکی از ساختمان‌های قدیمی خیابان سمیه، کافه‌ای برای فریلنسرها، کتاب‌خوان‌ها، اهالی سینما و علاقه‌مندان بازی و سرگرمی افتتاح شد. مجموعه‌ای که امروز به عنوان یکی از کافه‌ های مناسب دورکاری در پایتخت شناخته می‌شود.

کافه تبلیغات از جمله پاتوق‌های دنج و آرام کافه‌نشینان است که فضایی صمیمی و دلنشین دارد. در این کافه یک گالری کوچک نیز دیده می‌شود که در روزهای مختلف، پذیرای آثار هنرمندان خلاق است. کافه تبلیغات از شنبه تا جمعه و از ساعت 8 صبح تا 23:30 شب به فعالیت می‌پردازد.

آدرس کافه تبلیغات : خیابان سمیه، بین شهید مفتح و رامسر، پلاک 142

نشانی: 02188308596

بخوانید از: راهنمای سفر به تهران

کافه این جا، گشتی در دل تاریخ

کافه این جا، خانه‌‌ای قدیمی و زیباست که در بخش مرکزی شهر و خیابان میرزای شیرازی واقع شده است. این کافه به صابر ابر، هنرپیشه سرشناس ایرانی تعلق دارد و دکوراسیون آن، به سبک خانه‌های سنتی دهه 30 و 40 طراحی شده است.

در گوشه و کنار کافه و بر روی در و دیوارهای آن، تا چشم کار می‌کند وسایل قدیمی و آنتیک، دیوارکوب‌ها و تزئینات سنتی دیده می‌شود. در حقیقت نشستن در کافه این جا و گذراندن وقت در آن، چیزی شبیه به سفر در تاریخ است. این کافه دلنشین یک حیاط کوچک و دوست داشتنی هم دارد که در آن درختان و گیاهان سرسبز به زیبایی هرچه تمام‌تر کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بخش جذاب ماجرا این است که در این کافه غذاهای خانگی و خوشمزه با مناسب‌ترین قیمت‌ها سرو می‌شود. کافه این جا از جمله کافه‌ های مناسب دورکاری به حساب می‌آید و در تمام لحظات آن، حس خوبِ خانه و راحتی و آرامش جریان دارد. کافه این جا هر روز از شنبه تا جمعه ساعت 16 بعد از ظهر تا 23:30 شب پذیرای علاقه‌مندان است.

آدرس کافه این جا: خیابان کریمخان زند، میرزای شیرازی، قبل از کوچه سیزدهم، پلاک ۹۳، کافه رستوران این جا

شماره تماس: 02188815025

وی کافه، ساده و صمیمی

وی کافه یکی دیگر از مجموعه‌هایی است که به طور تخصصی برای دورکاری طراحی و ساخته شده و به دلیل کیفیت مناسب و استقبال فراوان، در مناطق مختلف تهران شعبه‌هایی دایر کرده است. فضای بزرگ و جادار و قرار داشتن پریز برق در نزدیکی بیشتر میزها، باعث شده است تا وی کافه در بیشتر روزهای هفته شلوغ و پر جنب و جوش باشد.

خوشبختانه در این کافه هیچ محدودیت زمانی برای نشستن وجود ندارد. ضمن اینکه منوی کافه هم متنوع و مناسب است و در آن گزینه‌های هیجان انگیزی برای سفارش دیده می‌شود. در حال حاضر شعبات وی کافه در مناطق قلهک، شریعتی، و پاسداران دایر است اما شعبه اصلی آن در خیابان فلسطین قرار دارد.

وی کافه از شنبه تا جمعه ساعت 8 صبح تا 23 شب پذیرای کافه دوستان و علاقه‌مندان خواهد بود.

آدرس وی کافه فلسطین: خیابان فلسطین، بالاتر از خیابان انقلاب، نبش خیابان نایبی

شماره تماس: 02166976041

سخن آخر؛ لذت دورکاری در کافه‌های رنگارنگ شهر

در روزگاران گذشته، کافه‌ها پاتوق روشنفکرانی بود که دور یکدیگر می‌نشستند و ضمن نوشیدن چای و قهوه‌ و دود کردن سیگار و پیپ، به نقد اوضاع و احوال روز جامعه می‌پرداختند. امروز اما کافه‌ها تنها به قشری خاص تعلق ندارند. در پشت میزهای کوچک و بر روی صندلی‌های چوبی کافه‌ها، افراد در هر سن و سالی به نوشیدن قهوه، گپ و گفت با دوستان و حتی کار مشغولند.

خوشبختانه در تهران کافه ‌های مناسب دورکاری با استانداردهای روز دنیا ساخته شده‌اند و پذیرای تمام فریلنسرهایی هستند که به کار در فضای بیرون از خانه علاقه‌مندند. اگر قصد سفر به تهران را دارید برای استفاده از تمامی امکانات در تهران می‌توانید برای اجاره ویلا، اجاره روزانه خانه و.. از سایت شب استفاده کنید، تا سفری ایمن و راحت را تجربه کنید.

سوالات متداول:

در شمال تهران چه کافه‌ های مناسب دورکاری وجود دارند؟

کافه ریشه 29، عمارت روشنان و کافه رومی از جمله کافه‌ های مناسب دورکاری در شمال تهران به حساب می‌آیند.

کافه های مناسب دورکاری در باغ کتاب شامل چه مجموعه‌هایی می‌شوند؟

کافه ایزار و کافه رستوران باغ، کافه های مناسب دورکاری در باغ کتاب تهران هستند.

کدام یک از کافه‌های تهران به طور تخصصی برای دورکاری ساخته شده‌اند؟

وی کافه و کافه ناک در رده کافه‌های قرار می‌گیرند که فضای آن‌ها به طور تخصصی برای دورکاری طراحی شده است.

1 پاسخ
  1. احمد نظر داده:

    مرسی از این مقاله کامل من واقعا ادمیم که گاها دوست دارم تو کافه کار کنم و مطالعه کنم این مقاله خیلی بهم کمک کرد

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب