20 مورد از جاهای دیدنی تهران که نمیدانید؛ گشت‌وگذاری کامل در پایتخت

0

فهرست مطالب

تهران همانقدر که شهر شلوغی‌ها و ترافیک‌های سنگین است، همانقدر که نه، بلکه بیشتر از حد انتظار دیدنی است. جاهای دیدنی تهران از پارک‌ها گرفته تا کاخ موزه‌ها و از مکان‌های تفریحی لوکس و رستوران‌ها و کافه‌ها تا ییلاقات خوش آب و هوای اطراف شهر، پر از جذابیت و زیبایی است. تهران حتی به داشتن بهترین خیابان‌ها نیز معروف است. در این شهر می‌توان بهترین تجربه‌ها را از شب‌گردی در بام‌های باصفای تهران به دست آورد و در دل رویایی‌ترین خیابان‌ها، خاطرات ناب عاشقانه را رقم زد.

 در پایتخت صدها مکان‌ گردشگری وجود دارند که هر کدام به نوعی، خاص و منحصر به فرد هستند. گردشگران و اهالی شهر با هر سن و سلیقه‌ای می‌توانند در تهران به گشت و گذار بپردازند و از سر زدن به جاهای دیدنی مختلف شهر لذت ببرند. تهران گردی ممکن است برای هر کسی تعریف متفاوتی داشته باشد؛ خرید و پاساژ گردی، طبیعت گردی یا رفتن به ارتفاعات و بام‌های شهر، بازدید از بناهای تاریخی و سیاحت در کنار زیارت، رفتن به شهربازی‌ها و بوستان‌های سرسبز یا وقت گذرانی در رستوران‌ها و کافه‌ها، می‌توانند اولویت شما در سفر به شهر تهران باشند.

با سایت شب همراه شوید تا شما را با جاذبه‌های گردشگری تهران و تفریحات هیجان انگیز این شهر آشنا کنیم.

زیباترین بوستان‌ها و پارک های تهران

بازدید از پارک های تهران

پارک‌ها و بوستان‌ها از جمله جاهای دیدنی تهران هستند که اهالی شهر برای پیک‌نیک‌های آخر هفته روی امکانات تفریحی بسیار فوق العاده و فضای بکر آنها حساب باز می‌کنند و در این محل‌ها به استراحت و تفریح می‌پردازند. برای گردشگران نیز این جاذبه‌ها، تجلی از شکوه و عظمت باغ‌های ایرانی هستند که با چشم اندازهای بسیار زیبایشان توانسته‌اند به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند. پارک های تهران به خاطر داشتن آب و هوایی بسیار فوق العاده و معماری و جلوه‌های بی نظیر، در لیست بهترین جاهای دیدنی قرار گرفته‌اند و انتخاب گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای گردش و تفریح هستند. آمار دقیقی از تعداد بالای این پارک‌ها در دست نیست، اما می‌توان به سراغ بهترین آنها رفت و از تماشای زیبایی و شکوه آنها لذت برد.

پارک پرواز پاتوقی برای دوستداران طبیعت

پارک پرواز تهران

یکی از جذاب‌ترین پارک‌های تهران، پارک پرواز است. این پارک زیبا و جذاب در غرب تهران واقع شده است و در تمام فصول سال، پذیرای گردشگران و اهالی شهر، بخصوص خانواده‌ها است. علاوه بر تفریح و گردش در پارک پرواز و استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی آن، علاقه‌مندان به عکاسی می‌توانند از این لوکیشن برای عکاسی استفاده کنند و در هر موقعیتی عکس‌های بسیار زیبایی از جلوه‌های بی نظیر پارک به ثبت برسانند.

پارک پرواز در ارتفاعات شمال غرب تهران قرار دارد و به دلیل ارتفاع زیاد از آب و هوای بسیار فوق العاده‌ و مناظر بسیار جالبی برخوردار است. مساحت این پارک بالغ بر 131 هزار متر مربع است و ساخت آن در سال 1387 توسط طراحان و هنرمندان خوش ذوق ایرانی انجام گرفته است، تا محلی برای تفریح عموم مردم باشد.

از جمله امکانات پارک پرواز، لوازم و زمین ورزشی، فلای لند، شهربازی روباز، مجسمه‌ها و المان‌های هنری، ایستگاه آتش‌نشانی، آلاچیق‌ها، مسجد، پارکینگ و… هستند. این پارک زیبا در کنار امکانات رفاهی و تفریحی، دارای فضای سرسبز و بسیار باصفایی است که در فصل‌های زمستان پوشیده از برف می‌شود و در پاییز، جلوه خیره‌کننده‌ای از ترکیب رنگ‌ها به خود می‌گیرد.

بیشتر گردشگران، پارک پرواز را به بام آن می‌شناسند؛ بامی که نسبت به مناطق اطراف، ارتفاع بیشتری دارد و از بالای آن می‌توان به تماشای زیبایی‌های شهر تهران از شمال تا جنوب آن نشست؛ در این میان کوهستان البرز، برج میلاد و ساختمان‌های بلند، بر زیبایی مناظر پیش رو، بخصوص در شب می‌افزایند و حس و حال فوق العاده‌ای را به ارمغان می‌آورند.

برای رفتن به پارک پرواز می‌توانید از مسیرهای دسترسی خودرو شخصی، تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید. این پارک در روبروی هتل اسپیناس پالاس و میدان بهرود قرار دارد و به عنوان یکی از جاهای دیدنی منطقه 2 و ناحیه 9 شهرداری شناخته می‌شود.

بازدید از پارک پرواز برای عموم رایگان است و بدون نیاز به تهیه بلیط ورودی می‌توان در طول هفته و به صورت 24 ساعته از امکانات و مناظر زیبای آن استفاده کرد.

جهت مشاهد و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید.

پارک ساعی بوستانی قدیمی و زیبا در پایتخت

پارک ساعی از جاهای دیدنی تهران

 بوستان ساعی با بیش از نیم قرن قدمت یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران است. بوستانی که در طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه جا خوش کرده است و با زیبایی‌های مثال زدنی‌اش دلبری می‌کند. برای بازدید از این پارک زیبا و قدیمی باید به منطقه 6 شهرداری تهران، سپس خیابان ولیعصر بروید. پایین‌تر از میدان ونک در خیابان ولیعصر، پارک ساعی با 6 ورودی قرار دارد. ورودی اصلی این پارک در سمت غرب، درست رو به خیابان ولیعصر قرار گرفته است و اگر بخواهید از طریق این ورودی وارد پارک شوید باید یک مسیر پلکانی را پشت سر بگذارید؛ پلکان‌های این بخش به دلیل ارتفاع محیط پارک از سطح زمین ساخته شده‌اند. از دیگر ورودی‌های پرتردد پارک ساعی، ورودی شرقی است، که در خیابان وزرا واقع شده است.

بوستان ساعی محیطی بسیار دنج و دلنشین دارد و برای ساعت‌هایی طولانی می‌توانید در این پارک بنشینید یا قدم بزنید و در عین حال تجربه خوبی از سکوت و آرامش را بدست بیاورید. ساخت این پارک در سال 1329 شمسی صورت گرفته است و به عنوان ارزان‌ترین پارک در پایتخت شناخته می‌شود؛ چرا که ساخت آن هزینه‌های کمی در بر داشته است و برخلاف معماری بسیار فوق العاده و داشتن درختانی سر به فلک کشیده با کاشت بسیار منظم، توانسته است با کم‌ترین مقدار هزینه و بالاترین کیفیت ساخت، احداث شود.

در پارک ساعی استراحت و تفریح و پیاده‌روی بسیار فرح‌بخش و دل انگیز است. علاوه بر هوای عالی این پارک در فصل تابستان، می‌توانید از چهره رنگارنگ آن در فصل پاییز و در صورت بارش برف، با سفیدپوش شدن پارک در زمستان، تماشاگر جلوه‌هایی رویایی باشید.

پارک جنگلی لویزان جاذبه‌ای دلنشین در منطقه‌ای خوش آب و هوا

پارک لویزان از جاهای دیدنی تهران

پارک جنگلی لویزان با 1100 هکتار وسعت به عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فضاهای سبز و جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود. ساخت و احداث این پارک در دوران پهلوی دوم و سال 1342 صورت گرفته است. بیشترین مساحت این پارک به عنوان منطقه تفریحی مورد استفاده قرار دارد و چشم‌انداز بسیار فوق العاده‌ای که بخش تفریحی این پارک رو به شهر تهران دارد، موجب شده است تا گردشگران زیادی به علاوه اهالی شهر، در ساعات مختلفی از شبانه روز به این پارک بیایند و تعطیلات خود را در این منطقه سپری کنند.

هدف از ساخت پارک لویزان، جلوگیری از گسترش بافت شهری بوده است. در این پارک مناظر دلکش و چشم نوازی، زیبایی خود را از پوشش گیاهی لویزان که متشکل از درختان توت، مو، کاج، سرو، اقاقیا، چنار و… است، می‌گیرند و از آنجایی که بر روی ارتفاع ساخته شده است، بسیاری از اهالی تهران، شب را راهی این پارک زیبا می‌شوند تا از لابه لای درختان و از ارتفاع، پایتخت را به تماشا بنشینند. زیبایی‌های تهران در شب و روز به یک اندازه از ارتفاع پارک جنگلی لویزان تماشایی و دیدنی است.

در نیمه شرقی این پارک، باغ پرندگان وجود دارد. باغ پرندگان لویزان با وسعت 23 هکتاری خود، مکانی برای نگهداری از 6500 پرنده در 55 گونه متفاوت است. بنابراین علاوه بر گشت و گذار در فضای پارک و تجربه یک پیک‌نیک و تفریح متفاوت در جمع دوستان و خانواده، می‌توانید ساعاتی را در باغ پرندگان سپری کنید و با پرنده‌های زیبای این مجموعه آشنا شوید و از دیدن آنها لذت ببرید.

برای دسترسی به پارک لویزان باید 13 کیلومتر را از مرکز شهر تهران فاصله بگیرید و خود را به منطقه شمیرانات در شمال شرق پایتخت برسانید. به این منظور باید از سمت بزرگراه امام علی به طرف شمال حرکت کنید و پس از گذر از خروجی بزرگراه شهید زین الدین، زمانی که تابلو شیان نمایان شد، وارد خروجی شیان شوید، سپس مسیر را به کمک تابلوها ادامه دهید تا وارد منطقه گردشگری لویزان شوید. 

جهت مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید.

دیدنی‌ترین کاخ موزه های تهران

باغ موزه های تهران

در میان برج‌های بلند پایتخت، وجود جاذبه‌ها و کاخ‌های مجلل تاریخی، تهران را به شهر جالب‌تری تبدیل کرده است. تهران در نگاه اول شهر مدرنی است که برای تفریحات لاکچری می‌توان روی آن حساب باز کرد. تصوری که دور از واقعیت نیست، اما تمام آن چیزی هم نیست که بتوان کل شهر را در آن معنا کرد. گوشه گوشه شهر تهران به طرز عجیبی با تاریخ گره خورده است و این کاخ‌ها و باغ موزه‌های دوران‌های تاریخی مختلف هستند که پرده از اصالت شهر بر می‌دارند و از سرگذشت این سرزمین سخن می‌گویند.

بنابراین اگر تصمیم‌تان برای تهران گردی جدی است و می‌خواهید سری به بهترین جاهای دیدنی شهر بزنید، پیشنهاد ما بازدید از کاخ موزه های تهران است. کاخ موزه‌های رنگارنگ و باشکوهی که در تلفیقی از هنر و طبیعت با تاریخ و مذهب، شکل گرفته‌اند و امروزه نه تنها برای علاقه مندان به تاریخ، بلکه برای تمام گردشگران، سرتاسر شگفتی و زیبایی هستند و می‌توانند همه را مات و مبهوت فرهنگ و هنر غنی ایرانی کنند.

مجموعه کاخ سعد آباد با زیبایی‌های خیره کننده

کاخ سعد آباد تهران

مجموعه کاخ سعد آباد از جمله بهترین جاهای دیدنی تهران با زیبایی‌های خیره‌کننده است. این مجموعه تاریخی از دوران قاجار و پهلوی به یادگار مانده است و فضایی بسیار دلنشین و زیبا دارد. در محوطه این کاخ مجسمه‌های برنزی آرش کمانگیر و رضا شاه قرار دارند که با ظرافت خاصی طراحی شده‌اند.

در مجموعه کاخ سعد آباد موزه‌های متعددی از جمله موزه هنرهای زیبا، موزه نگارستان، کاخ موزه سبز، موزه آب، موزه اتومبیل‌های سلطنتی، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه نظامی و… وجود دارند. در این مجموعه، دیدنی‌های زیادی وجود دارند که برای دیدن هر کدام، به چند ساعت وقت و به نوعی یک روز کامل نیاز دارید تا بتوانید از بیشتر آنها دیدن کنید و تجربه بهترین گشت و گذار در تهران را بدست بیاورید.

در این مجموعه تاریخی، می‌توان به تفریحات مجذوب کننده‌ای از جمله رفتن به سینما، کتابخانه، رستوران، غرفه عکاسی با لباس‌های قاجاری، ایستگاه رادیویی و… پرداخت و ساعاتی را به سرگرمی گذراند و اوقات و لحظات خوشی را تجربه کرد.

ساعت بازدید از کاخ موزه سعد آباد در نیمه اول سال از ساعت 9 صبح تا 7 شب است و در نیمه دوم سال، به ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر تغییر پیدا می‌کند. در صورتی که بخواهید از بخش‌های مختلف این مجموعه دیدن کنید، باید بلیط‌های ورودی جداگانه برای هر بخش تهیه کنید. قیمت بلیط ورودی برای گردشگران خارجی به مراتب بالاتر و بیشتر است.

برای رفتن به کاخ موزه سعدآباد می‌توانید با توجه محل اقامتتان در تهران از مسیرهای مختلفی وارد مسیر اصلی کاخ شوید. این مجموعه در شمال تهران واقع شده است و دسترسی به آن از طریق خیابان ولیعصر امکان‌پذیر است.

جهت مشاهده و اجاره ویلا کردان کلیک کنید.

کاخ نیاوران، مجموعه‌ای تاریخی و فرهنگی در قلب تهران

کاخ نیاوران تهران

کاخ نیاوران یکی از معروف‌ترین کاخ‌های تاریخی ایران است، که امروزه بخش‌های مختلفی از آن به موزه‌هایی ارزشمند تبدیل شده‌اند و آثار تاریخی گرانبهای زیادی در آنها نگهداری می‌شود. در صورتی که علاقه مند به تاریخ و فرهنگ معاصر ایران باشید، در تهران گردی، بازدید از مجموعه موزه‌های این کاخ زیبا می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

کاخ نیاوران در شمال شرقی باغ نیاوران منطقه شمیرانات واقع شده است. مساحت این باغ نزدیک به 11 هکتار است. فضای بسیار دلربا و خوش آب و هوای باغ نیاوران و همجواری آن با کوه‌های البرز موجب شده است تا این مجموعه، از ارزش بیشتری نسبت به دیگر کاخ موزه‌های تهران برخوردار باشد. در واقع این کاخ زیبا یکی از سه مجموعه کاخ تاریخی ارزشمند شهر است و محلی برای استراحت آخرین پادشاهی در ایران بوده است.

بعد از انقلاب درست در سال 1357، کاربری این باغ، که ییلاق خانوادگی محمدرضا شاه پهلوی بود، به موزه‌ای تاریخی تغییر پیدا کرد و فرصتی فراهم آمد تا عموم مردم بتوانند از آن بازدید کنند. پس از آن در سال 1377، ثبت ملی شد و نام آن در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

معماری کاخ نیاوران به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران ، با وجود ساده بودن بسیار مدرن و زیبا است. در بخش‌های مختلفی از کاخ، گچ‌بری‌ها، آینه کاری‌ها و کاشی‌کاری‌ها زیبایی به کار برده شده‌اند که ارزش این مجموعه را دوچندان کرده‌اند و به واقع تماشای آنها لذت بخش است. علاوه بر معماری کاخ، آثار ارزشمند خارجی و داخلی زیادی که از گذشته به یادگار مانده‌اند، در داخل این مجموعه به چشم می‌خورند. از جمله این آثار می‌توان به فرش‌های دستباف، تابلوهای نفیس، ظروف و وسایل تزئینی گرانبها و… اشاره کرد.

در فضای باغ خوش آب و هوای نیاوران، با درختان قطور و سر به فلک کشیده، علاوه بر کاخ اختصاصی نیاوران، ساختمان‌های دیگری از جمله کتابخانه اختصاصی، کوشک احمدشاهی، کاخ صاحبقرانیه، موزه خودروهای اختصاصی، موزه حوض‌خانه، باغ کتیبه‌ها و… این مجموعه تاریخی و فرهنگی را تکمیل‌تر کرده‌اند.

برای بازدید از باغ و کاخ نیاوران باید مسیر شمال شهر تهران را در پیش بگیرید. سپس باید وارد خیابان نیاوران یا همان خیابان باهنر شوید و برای دسترسی به کاخ، به قسمت جنوبی خیابان بروید. ساعت بازدید از این مجموعه در فصل‌های بهار و تابستان از ساعت 9 صبح تا 19 شب است. در فصل‌های پاییز و زمستان ساعت بازدید به 8 صبح تا 17 بعدازظهر تغییر پیدا می‌کند.

هزینه‌های بازدید از این مجموعه تاریخی شامل هزینه ورودی باغ و هزینه بازدید از کاخ اختصاصی نیاوران می‌شود. در صورتی که بخواهید از دیگر بخش‌های این مجموعه دیدن کنید باید برای هر بخش یک بلیط جداگانه تهیه کنید.

معروف‌ترین برج های تهران با قامت بلند و جلوه‌های چشم‌نواز

برج آزادی تهران

جلوه مدرن شهر تهران را نمی‌توان دوست نداشت؛ در یک طرف، تاریخ ایران حرف‌هایی برای گفتن دارد و در طرف دیگر، زندگی مدرنیته، گردشگران را به سمت بازدید از معماری‌های جدید سوق می‌دهد. در میان برج‌های بلند و عظیم تهران، به سراغ معروف‌ترین آنها یعنی برج میلاد، برج آزادی با جلوه‌ای از تاریخ و فرهنگ و بعد برج بین المللی این شهر می‌رویم تا از ویژگی‌ها و زیبایی‌های هر کدام صحبت کنیم.

سازه‌های ساختمانی بلند پایتخت، معماری خاص خود را دارند و نام آنها در بین جاهای دیدنی تهران به چشم می‌خورد. بنابراین اگر به تهران سفر کرده‌اید و یا حتی اگر از اهالی این شهر هستید و تا به حال به فرصتی برای بازدید از برج‌های بلند و خوش نام این شهر دست پیدا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم اولویتتان در تهران گردی، بازدید از این سه برج معروف باشد و بعد به سراغ دیگر برج‌های نام آشنایی مثل برج مسکونی رولکس فرمانیه، برج لاکچری چناران الهیه، برج لوکس آلتون کورت در نیاوران، برج شیک روما رزیدنس در کامرانیه و… بروید.

برج میلاد، بلندترین سازه تهران

برج میلاد تهران

برج میلاد بلندترین سازه تهران و نماد این شهر است. ممکن است شما شهر تهران را با نمادهای دیگری نیز بشناسید، اما این برج زیبا و بلند قامت به عنوان ششمین برج مخابراتی در جهان و سومین برج بلند خاورمیانه، شناخته می‌شود و از همین رو برای شهر تهران از اهمیت زیادی برخوردار است. اما این تمام آن چیزی نیست که برج میلاد را به گردشگران و جهانیان معرفی کرده باشد. معماری جالب و بسیار زیبای آن و همینطور داشتن بخش‌های مختلف تجاری، اداری و گردشگری و خدمات دهی عالی و دارا بودن امکانات متنوع تفریحی، موجب شده است تا در بین اهالی شهر و گردشگران داخلی و خارجی محبوبیت زیادی داشته باشد.

در محوطه مجموعه برج میلاد، عموم مردم می‌توانند به رایگان از آن بازدید کنند؛ اما در صورتی که بخواهید از امکانات و فضای بخش‌های مرتفع این برج استفاده کنید، باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. در واقع اینطور می‌توان گفت که گردشگری در برج میلاد به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران ، جزو تفریحات لاکچری به حساب می‌آید.

این برج زیبا و بلند قامت در منطقه کوی نصر تهران درست در شمال غرب پایتخت در مساحتی 75 هکتاری، روی تپه‌ای واقع شده است و از شمال تا جنوب و شرق تا غرب در میان بزرگراه‌های مختلفی از جمله بزرگراه همت، بزرگراه حکیم، بزرگراه چمران و بزرگراه شیخ فضل الله قرار گرفته است. بنابراین با توجه به دسترسی بسیار عالی این مجموعه می‌توان برای بازدید از آن، از وسایل نقلیه شخصی یا عمومی استفاده کرد.

ساخت برج میلاد در سال 1374 آغاز و بعد از گذشت 14 سال، در 16 مهر 1387، افتتاح شد. این برج مخابراتی و گردشگری، طولی به اندازه 435 متر دارد و وزن آن به حدود 150 هزار تن می‌رسد. ساختمان برج از سه بخش پایین برج، بدنه اصلی و بخش مدور بالای برج ساخته شده است و در بدنه اصلی آن از 17 هزار متر مربع شیشه استفاده شده است.

هر کدام از بخش‌های این برج، زیبایی‌ها و کاربری‌های خاص خود را دارند و در مساحت‌ها و تعداد طبقات مختلفی ساخته شده‌اند. بنابراین اگر به دنبال تجربه تفریحات لاکچری در تهران باشید و بخواهید بدون در نظر گرفتن هزینه‌ها، به یکی از معروف‌ترین سازه‌های معماری مدرن جهان سر بزنید، برج میلاد انتخابی فوق العاده و بسیار عالی است.

برای بازدید از این برج در بخش‌های های محوطه و ساختمان پایینی آن، بدون بلیط و بدون پرداخت ورودی می‌توانید اقدام کنید، اما بازدید از دیگر بخش‌ها، تنها با پرداخت هزینه و تهیه بلیط امکان‌پذیر است. هر روزه از ساعت 10 صبح تا 23 شب می‌توانید از خدمات و امکانات برج میلاد استفاده کنید و برای خرید بلیط‌های آن به صورت حضوری یا آنلاین مراجعات لازم را انجام دهید. این برج عظیم و شگفت انگیز در شب‌های تهران بسیار نورانی و درخشان است، به طوری که از نقاط مختلف تهران به چشم می‌خورد و جلوه زیبای خود را به رخ همگان می‌کشد.

برج بین المللی، بلندترین برج مسکونی تهران

برج بین المللی تهران

برج بین المللی تهران با ارتفاعی 162 متری و 56 طبقه، به عنوان یکی از مدرن‌ترین برج‌های مسکونی تهران شناخته می‌شود. زیر بنای این برج، 220 هزار متر مربع با 572 واحد ساختمانی است. این سازه عظیم و خوش ساخت در شمال محله یوسف آباد تهران واقع شده است.

این سازه مدرن را با نام برج سه پر نیز می‌شناسند، چرا که شبیه به یک المان سه پر است و ساخت ویژه آن باعث شده است تا به سه سمت کشیده شود. پرها یا همان بالهای این برج با نام‌های A، B و C نامگذاری شده‌اند. بال A به سمت شمال جهت دارد و بال B به سمت شرق تهران و بال C نیز به سمت غرب ساخته شده است. ناظر این برج یک شرکت فرانسوی معروف است که توانسته با یک طراحی حیرت انگیز، این برج زیبا را در منطقه‌ای با بهترین دسترسی بسازد. برج سه پر به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران در تلاقی چهار بزرگراه و در مهم‌ترین قسمت شهر قرار دارد.

گشت و گذار و خرید در قدیمی‌ترین بازارهای دیدنی تهران

بازار بزرگ تهران

بازارگردی و خرید یکی از مهم‌ترین و لذت بخش‌ترین بخش‌ها در هر سفری به حساب می‌آید. تهران در دو بخش مدرن و تاریخی دارای جذابیت گردشگری بسیاری است. اما زمانی که گردشگران از گردش و تفریح به بخش جذاب سفر یعنی خرید کردن برسند، تهران همچنان زیبایی‌هایی در چنته دارد، که آنها را در زمان درست رو می‌کند و نگاه هر گردشگری را به سمت خود می‌کشد.

چه دوست داشته باشید در بین بازارهای لوکس و پاساژهای مدرن گشت و گذار کنید و چه بخواهید قید بازارگردی را بزنید، گشت و گذار در بین بازارهای قدیمی تهران، چیزی نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد؛ چرا که بافت قدیمی تهران و تاریخ و اصالت و فرهنگ شهر، در غرفه‌های این بازارها جاخوش کرده‌اند و هنر و اصالت ایرانی را به رخ می‌کشند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در سفر به تهران، حتما سری به بازارهای قدیمی بزنید و تجربه دو جانبه بسیار فوق العاده‌ای از خرید و گردشگری به دست بیاورید.

بازار بزرگ تهران، قلب اقتصاد ایران و یادگاری از عصر قاجار

رفتن به بازار بزرگ تهران هم فال است و هم تماشا؛ ترجیح برخی از افراد، خرید از مراکز خرید لوکس و مدرن امروزی است، که در واقع مزیت‌های خاص خود را دارند. اما ترجیح برخی دیگر از افراد رفتن به بازارهای اصلی و قدیمی شهر است، که هم کالاهای مقرون به صرفه‌ای دارند و هم با گشت و گذار در دل آنها می‌توان به تجربه نابی از سیر و سیاحت رسید.

بازار بزرگ تهران از اصلی‌ترین بازارهای پایتخت است، که علاوه بر یک مرکز خرید بزرگ و قدیمی به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران نیز شناخته می‌شود. این مرکز خرید در منطقه 12 تهران و خیابان 15 خرداد واقع شده است. به جز روزهای جمعه و تعطیلات رسمی می‌توانید از این بازار دیدن کنید. از روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعات 8:30 صبح تا 17 بازار باز است و در روزهای پنجشنبه این ساعت به 8:30 صبح تا 14 تغییر پیدا می‌کند.

قدمت بازار بزرگ تهران به دوران قاجار بر می‌گردد، اما در مورد تاریخ دقیق ساخت آن، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. بر سر مشخص کردن موسس اصلی این بازار نیز همچنان بحث است و برخی معتقدند که ناصرالدین شاه موسس آن بوده است و براساس نظرات برخی دیگر از افراد، شاه طهماسب صفوی، دستور ساخت آن را داده است. اما در مجموع، اینطور به نظر می‌رسد که بازار بزرگ تهران در دوران صفوی ساختاری متفاوت و روباز داشته است و بعد از گذر سالها و در دوران پادشاهی ناصرالدین شاه، بازار روباز تهران، مسقف شده است.

امروزه در این بازار هر آنچه را که نیاز داشته باشید می‌توانید پیدا کنید. اما پیدا کردن وسایل مورد نیازتان در بازاری به این بزرگی مشکل خواهد بود، بر همین اساس، غرفه‌ها و مغازه‌ها در هر بخشی از بازار، گروه خاصی از کالاها را می‌فروشند. این دسته بندی کمک بسزایی به گردشگران و خریداران کرده‌ است تا بتوانند راحت‌تر خریدهای خود را انجام دهند.

به طور مثال می‌توانید برای خرید آجیل در بازار بزرگ تهران به به بازار چهار سوق که یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های بازار است بروید؛ معماری این بازار به خاطر داشتن بافت بسیار قدیمی جزو آثار ملی به حساب می‌آید.

 اگر بخواهید در بازار بزرگ تهران، طلا و جواهر بخرید، باید به سمت بازار زرگرها بروید؛ اجرت طلا در این بازار، بسیار پایین‌تر از سایر طلافروشی‌ها است. لوازم خانگی را می‌توانید از بازار حاجب الدوله با قیمت‌های مناسب تهیه کنید و برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به کوچه مروی بروید.

همینطور که جلوتر بروید، می‌توانید از سرای مشیر، کیف و کوله پشتی و چمدان بخرید و برای خرید لوازم التحریر به بازار بین الحرمین بروید؛ بازار بین الحرمین یکی از اصلی‌ترین بازارهای مجموعه بازار بزرگ تهران است. همه کالاها در این بازار قیمت مقرون به صرفه و کیفیت عالی دارند و در حالی که مشغول گشت و گذار و سیاحت هستید، می‌توانید از این بازار بهترین محصولات و لوازم را خریداری کنید.

جذابیت‌های بازار بزرگ تهران تنها به معماری باشکوه و غرفه‌ها و مغازه‌های آن ختم نمی‌شود. در دل این بازار، رستوران‌هایی وجود دارند که پس از خستگی یک گشت و گذار طولانی و خرید، شما را به خوردن غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی دعوت می‌کنند تا هم خستگی در کنید و هم گوشه دیگری از جذابیت‌های این منطقه گردشگری را به تماشا بنشینید. از جمله این رستوران‌ها، رستوران مسلم، رستوران شرف الاسلامی، رستوران قدح، رستوران شمشیری، رستوران نایب و… هستند.

بعد از خوردن غذا در بهترین رستوران‌های بازار بزرگ تهران و بازار گردی، نوبت به گشت و گذار در اطراف بازار می‌رسد. بهترین جاهای دیدنی تهران در اطراف بازار بزرگ تهران هستند و شما می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید و از مکان‌های دیدنی از جمله پارک شهر، کاخ گلستان، موزه مقدم، امامزاده زید، آرامگاه لطفعلی خان زند، مسجد امام، مسجد جامع و… دیدن کنید.  

بازار تجریش، تاریخ مصور تهران

بازار بزرگ تجریش تهران

بازار سرپوشیده تجریش یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران و مکان‌های تاریخی این شهر است، که می‌توان آن را تاریخ مصور پایتخت نامید و ساعت‌ها از ارزشمندی‌های آن صحبت کرد و بدون معطلی، در اولین فرصت، به بازدید از آن پرداخت. در این بازار کالاها و صنایع دستی بسیار متنوعی برای فروش گذاشته شده‌اند، که هر کدام قیمت‌های مختلفی دارند.

این بازار قدیمی در منطقه شمیرانات و در حد فاصل بین دو میدان قدس و تجریش قرار دارد. بنابراین می‌توانید با استفاده از مترو، اتوبوس، تاکسی یا خودرو شخصی از سمت هر دو میدان وارد این بازار شوید. خوشبختانه برای بازدید از بازار تجریش می‌توانید تمام روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 22 شب اقدام کنید. بنابراین هر زمانی که اولویت را برای بازدید از جاهای دیدنی تهران به بازار تجریش اختصاص دهید، می‌توانید، توامان با سیر و سیاحت در داخل بازار، تجربه خوبی از خرید و بازار گردی بدست بیاورید.

در مورد قدمت و تاریخ بازار تجریش، نظرهای متفاوتی داده شده است. برخی می‌گویند که بازار تجریش با توجه به سازه‌هایی مثل تکیه معروف آن، 220 سال قدمت دارد. برخی از کسبه‌های قدیمی بازار نیز معتقدند که قدمت آن 150 سال است و در بررسی‌های دیگر مشخص شده است که قدمت بازار تجریش به 70 سال می‌رسد. در هر صورت کم یا زیاد بودن قدمت این بازار در اکنون تهران، چیزی از ارزشمندی‌های آن کم نمی‌کند و گردشگران زیادی هستند که راه تهران را به قصد بازدید از بازارهای قدیمی آن از جمله بازار تجریش در پی می‌گیرند، تا از تماشای معماری و شکوه آنها و فرهنگ و هنر ایرانی لذت ببرند.

از جمله کالاهایی که می‌توانید از بازار تجریش بخرید، انواع و اقسامی از اجناس مختلف هستند که شامل صنایع دستی، ادویه، آجیل و خشکبار، زیورآلات و تسبیح، میوه‌های تر و تازه و… می‌شوند.

محبوب‌ترین مراکز خرید لوکس تهران، برای عاشقان خرید

مرکز خرید لوکس تهران

از شمال تا جنوب تهران و از غرب تا شرق می‌توانید به بهترین پاساژها و مراکز خرید لوکس دسترسی داشته باشید. مراکز خرید لوکس در پایتخت جزو جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آیند و بسیار پرطرفدار و پرتردد هستند. مهم نیست که گردشگر این شهر باشید یا از اهالی آن، در هر دو حالت مقصد شما برای تهران گردی می‌تواند به جای پارک و کاخ‌ موزه‌ها یا دیگر جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید پر زرق و برقی باشند که از معماری‌های زیبایی برخوردارند و جشنواره‌ای از فروش محصولات برندهای خارجی تا ایرانی هستند.

مرکز خرید پالادیوم زعفرانیه

مرکز خرید لوکس پالادیوم زعفرانیه یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین جاذبه های گردشگری تهران و مراکز خرید مشهور در این شهر است. پالادیوم با مساحتی ده هزار متر مربعی در شمال تهران و محله زعفرانیه آن واقع شده است. زیبایی‌های منحصر به فرد پالادیوم زبانزد خاص و عام است و در این مرکز خرید، وجود امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیر در کنار تنوع فروشگاه‌ها موجب شده است تا آن را به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تجاری ایران بشناسند.

برای افراد خاص پسند و کسانی که به دنبال تفریحات مدرن هستند، مرکز خرید پالادیوم بهترین انتخاب است. در این مرکز خرید، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و فوت کورت‌های بسیاری وجود دارند، که با گشت و گذار در بین آنها، هر گردشگری می‌تواند حسابی سرگرم شود و لحظات خوبی را برای خود رقم بزند.

ساخت مرکز خرید پالادیوم از سال 1388 آغاز و در سال 1391 پایان یافت. برای ضلع جنوبی این ساختمان 13 طبقه و در ضلع شمالی 11 طبقه و از سمت همکف، 6 طبقه برای این ساختمان، ساخته شده است. در مجموع، این مرکز خرید دارای 150 واحد تجاری است و تعداد فروشگاه‌های آن به 120 عدد می‌رسد.

برای دسترسی به مرکز خرید پالادیوم زعفرانیه، باید به سمت خیابان مقدس اردبیلی بروید، بعد از وارد شدن به این خیابان و نرسیده به میدان الف، معماری زیبای ساختمان پالادیوم نمایان می‌شود. ساعت بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز خرید با هم متفاوت است. واحدهای تجاری این مجموعه از ساعت 10 صبح تا 22 هر شب باز هستند. رستوران‌های پالادیوم نیز از ساعت 11 صبح تا ساعت 23 و سوپرمارکت‌های آن از ساعت 9 صبح تا 22:30 برای خدمات دهی به مشتریان و گردشگران باز هستند.

مرکز خرید سام سنتر، گران‌ترین مرکز خرید ایران

سام سنتر تهران

مرکز تجاری سام سنتر از لوکس‌ترین جاهای دیدنی تهران و بهترین مرکز خرید در شمال این شهر با مشتریان و فروشندگان ویژه است. این مرکز خرید یک بنای مجلل و معماری بسیار چشم‌نوازی دارد و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، فروش انواعی از کالاها و محصولات مثل کیف و کفش، جواهرات، عطر، پوشاک، لوازم آرایشی و… از بهترین برندهای خارجی و داخلی در فروشگاه‌های معتبر آن است. در این مرکز خرید، علاوه بر خرید کالاها و لوازم متنوع، می‌توانید ساعاتی را در کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه سپری کنید و در سکوت و آرامش، نظاره‌گر محیط خلوت و بسیار زیبای سام سنتر باشید.

سام سنتر در شمال شهر تهران و منطقه الهیه واقع شده است و برای دسترسی به آن باید به خیابان فرشته در روبه روی خیابان کوهیار بروید. این مرکز خرید در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد و از طریق بزرگراه‌های مدرس و چمران و همینطور مسیر خیابان ولیعصر می‌توان دسترسی راحتی به آن داشت.

ساعات کاری مجتمع سام سنتر هر روزه به جز ایام سوگواری از ساعت 10 صبح تا ساعت 22:30 شب است. در این مرکز خرید ساعت کاری برای هر کدام از واحدهای تجاری و کافه‌ها و رستوران‌ها با هم متفاوت است.

خیابان های معروف تهران برای پیاده روی و خاطره‌سازی

خیابان های تهران

انصاف نیست که اگر در مورد تهران فقط از شلوغی خیابان‌های آن صحبت به میان بیاید و چیزی از زیبایی همین خیابان‌ها گفته نشود. برخی تنها ترافیک و دود و غبار این شهر را می‌بینند و فراموش می‌کنند که تهران همان شهر پر مهر سالهای دور است که چهره خود را محجوبانه در بین شلوغی‌ها پنهان نگه داشته است.

سفر به تهران با جذابیت‌های زیادی همراه است و هر گردشگری می‌تواند به سلیقه خود انتخاب کند که در کجای این شهر، مشغول به گشت و گذار شود و از تفریحات متنوع آن بهره ببرد. اگر سلیقه شما خیابان گردی و پیاده روی باشد تا به این واسطه بتوانید با اهالی شهر روبرو شوید و لحظه لحظه زندگی جاری در زیر پوست این شهر را حس کنید و در میانه راه سری به بستی فروشی‌ها بزنید و از میان پارک‌ها عبور کنید و به زیبایی‌های هر وجب از این شهر از نزدیک چشم بدوزید، خیابان‌های پایتخت می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

شهر تهران خیابان‌های بیشماری دارد، که معروف‌ترین و محبوب‌ترین آنها خیابان‌های ولیعصر، خیابان سی تیر، خیابان انقلاب و… به حساب می‌آیند. در هر کدام از این خیابان‌ها می‌توانید خاطره سازی کنید و تجربه‌های نابی را بدست بیاورید.

خیابان ولیعصر، بلندترین خیابان خاورمیانه

وقتی صحبت از جاهای دیدنی تهران در میان باشد، نمی‌توان از خیابان ولیعصر و زیبایی‌های آن نگفت. شهروندان تهرانی حداقل برای یکبار هم که شده از این خیابان بلند و پرآوازه عبور کرده‌اند و زیبایی‌های آن را به چشم دیده‌اند.

سفر به تهران این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا پا در این خیابان بلند و طولانی بگذارند و از جاذبه‌های اطراف آن دیدن کنند و تجربه فوق العاده‌ای از پیاده روی در طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه را بدست بیاورند.

اگر در شمال یا جنوب تهران اقامت داشته باشید، به راحتی می‌توانید خود را به خیابان ولیعصر برسانید؛ خیابانی که در دل آن بهترین مراکز تفریحی و مراکز خرید قرار دارند و در آنجا می‌توان به ساختمان‌های فرهنگی، سالن‌های سینما، شرکت‌های تجاری، مراکز خدماتی و درمانی زیادی، دسترسی داشت.

اهمیت خیابان ولیعصر تنها به وجود بهترین مراکز تفریحی و خدماتی در آن خلاصه نمی‌شود؛ در این خیابان، پیاده روی و قدم زدن در کنار چنارهای قدیمی و سر به فلک کشیده، با حس و حالی وصف نشدنی و لذت بخش همراه است. در واقع خیابان ولیعصر قلب تپنده تهران و هویت این شهر به حساب می‌آید و گفتن از ارزشمندی‌های بی حد و حصر آن، نمی‌تواند آنطور که شایسته است، در قالب کلمات بگنجد.

این خیابان یکی از مسیرهای اصلی ارتباطی در بین شمال و جنوب تهران است و تا قبل از انقلاب، آن را با نام خیابان پهلوی می‌شناختند. خیابانی که با درختان چنارش معنا گرفته است و مسیر طولانی آن هیچ عابری را خسته نمی‌کند. ابتدای این خیابان از جنوب شهر در میدان راه آهن آغاز می‌شود و انتهای آن به شمال تهران در میدان تجریش و منطقه شمیرانات، میرسد.

در طول 17.9 کیلومتری خیابان ولیعصر، زیبایی‌های زیادی به چشم می‌خورند و امکانات متنوعی در دسترس هستند. بنابراین می‌توانید با پیاده روی در این خیابان شروع کنید و در طول مسیر سری به جاذبه‌های گردشگری اطراف این خیابان بزنید و وعده‌های غذایی فوق العاده‌ای را در بهترین رستوران‌های این منطقه نوش جان کنید.

از جمله جاذبه‌های گردشگری اطراف خیابان ولیعصر می‌توان به پارک ملت، پارک ساعی، سینما آفریقا، سینما استقلال، سینما قدس، پارک دانشجو و تئاتر شهر، کاخ مرمر و… اشاره کرد.

خیابان سی تیر، قدیمی‌ترین خیابان تهران با جذابیت‌های بسیار

خیابان سی تیر تهران

شاید برای خیلی از گردشگران عجیب به نظر برسد که خیابان‌ها جزو جاهای دیدنی تهران باشند، خیابان‌هایی که برچسب‌ شلوغی و ترافیک به آنها زده شده و گفته می‌شود که از دود و غبار و آلودگی، شهروندان و اهالی شهر را در امان نمی‌گذارند. اما این تصورات برای همه خیابان‌های تهران صدق نمی‌کنند و تنها در حد حرف هستند و صحت ندارند. چرا که قلب پر مهر تهران همیشه برای مردمان این سرزمین تپیده است و هر آنچه که در توان داشته است را به آنها هدیه داده؛ بنابراین اگر در میان جاذبه های گردشگری تهران به دنبال خاص‌ترین آنها می‌گردید، خیابان سی تیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

خیابان سی تیر یکی از بهترین و تمیزترین خیابان‌های تهران با تفریحات و امکانات بسیار عالی است. خیابان‌های معروف تهران، آوازه و شهرتی جهانی دارند و برای تجربه یک گردش متفاوت در تهران بزرگ، می‌توان روی آنها حساب باز کرد.

خیابان سی تیر در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های گردشگری تهران است. خیابانی که سرتاسر سنگفرش است و در اطراف خود علاوه بر کافه‌ها و رستوران‌های خیابانی متعدد، جاذبه‌های زیادی از نوع تاریخی و فرهنگی دارد. موقعیت مکانی بسیار مناسب این خیابان موجب شده است تا گردشگران بتوانند به سادگی به این خیابان بیایند و به اطراف آن به قصد بازدید از جاذبه‌های دیدنی، تردد داشته باشند.

گردشگران داخلی و خارجی، این مقصد را به عنوان قدیمی‌ترین خیابان تهران و خیابانی که برای اولین بار در پایتخت، مرکز غذاهای خیابانی در آن به راه افتاده است، می‌شناسند و از ابتدای آن، تا جایی که چشم کار می‌کند غرفه و کافه و مغازه‌ها و دکه‌هایی است که شور و هیجان خیابان را تامین می‌کنند و در ایام و مناسبت‌های خاص، حال و هوای نابی را پدید می‌آورند.

گشتی معنوی در پایتخت در بازدید از اماکن مذهبی تهران

اماکن مذهبی تهران

تهران گردی به قصد زیارت و سیاحت حال و هوایی دیگر دارد. جاهای دیدنی تهران بسیار جذاب هستند و جذابتر از آنها، مکان‌های مذهبی زیادی هستند که در نقاط مختلف این شهر قرار دارند و جلوه‌های آنها بسیار دیدنی است. چند ساعتی را می‌توان در این مکان‌های زیارتی سپری کرد و به دور از هر دغدغه‌ای، به تجربه نابی از یک سفر معنوی رسید.

حرم مطهر امام زاده صالح (ع)

حرم امامزاده صالح (ع) یکی از اماکن مذهبی بسیار ویژه در تهران است، که می‌توان برای دور شدن از دغدغه‌ها و شلوغی‌های زندگی شهری، چند ساعتی را در اینجا به فرصتی برای کسب آرامش و حس و حالی معنوی، دست پیدا کرد. حرم مطهر امامزاده صالح (ع) با 3 هزار متر مربع مساحت در بخش بارگاه و صحن، در منطقه شمیرانات واقع شده است. بنابراین برای دسترسی به این مکان مذهبی باید راه میدان تجریش را در پیش بگیرید و مسیر را تا انتهای خیابان زیبای ولیعصر بروید تا به ضلع جنوب شرقی میدان برسید. این مکان مذهبی در مجاورت با بازار تجریش قرار دارد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین زیارتگاه‌ها در تهران شناخته می‌شود.

حرم مطهر امامزاده صالح (ع)، در بخش‌های مختلف صحن و بارگاه، معماری و تزئینات بسیاری زیبایی دارد؛ و به این واسطه فضایی دلنشین و معنوی برای آن ایجاد شده است. بنابراین برای دیدن زیبایی‌های غیرقابل توصیف این صحن و سرا حتما باید راهی منطقه شمیرانات شوید و خود را به باصفاترین جاذبه در دل تهران برسانید.

روایت‌های زیادی در مورد نسبت امامزاده صالح (ع) با ائمه معصومین (ع) و نحوه شهادت ایشان وجود دارد. برخی معتقد هستند که ایشان برادر حضرت معصومه (س) است و بر اساس برخی دیگر از روایت‌ها، گفته می‌شود که ایشان از نوادگان امام موسی کاظم (ع) بوده است. و اینکه ایشان چطور به شهادت رسیده‌اند نیز، داستان‌ها و روایت‌ها خاص خود را دارد.

حرم شاه عبدالعظیم حسنی شهر ری

یکی دیگر از باصفاترین جاهای دیدنی تهران که در آنجا می‌توان به تجربه ناب معنویت رسید، حرم شاه عبدالعظیم حسنی است. جای تعجب نیست اگر که حرم ایشان در شهر ری واقع شده است. ری در قدیم الایام به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و بسیار ارزشمند ایران به حساب می‌آمد و توانسته بود عناوین با مسمای زیادی را به خود اختصاص دهد، که متاسفانه رفته رفته در دوران مختلف از اهمیت آن کاسته شد. و اما امروزه این شهر به لطف وجود بارگاه ملکوتی امامزاده عبدالعظیم حسنی (ع) که از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است، ری به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مذهبی در بین گردشگران شناخته می‌شود.

ییلاق ها و روستاهای خوش آب و هوای اطراف تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران

بعد از تجربه گردشگری در شهر تهران و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن، می‌توانید برای چند روزی در ییلاقات اطراف این شهر اقامت داشته باشید و از خنکای هوا در این مناطق لذت ببرید. بهار، تابستان یا پاییز؛ در هر کدام از این سه فصل که به تهران سفر کنید، این فرصت برای شما فراهم است تا سری هم به اطراف شهر بزنید و از تنفس آب و هوای دل انگیز روستاهای ییلاقی در ترکیب با تماشای جلوه‌های طبیعی و تجربه حس و حال زندگی روستایی سر کیف بیایید و خاطرات به یادماندنی را برای خود و عزیزانتان بسازید.

کردان کرج، روستایی ییلاقی با امکانات لاکچری

کردان یکی از پرطرفدارترین مقاصد تفریحی و جاهای دیدنی تهران و کرج است. روستایی که پاتوقی پر جاذبه و همیشگی برای تهرانی‌ها است و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای گردشگرانی باشد که بعد از تجربه تهران گردی می‌خواهند سری هم به طبیعت بکر اطراف بزنند و با تجربه طبیعت گردی، سفر خود را به پایان برسانند.

کردان روستایی با امکانات لاکچری و طبیعتی بکر و خوش آب و هوا است. در این روستا نه خبری از سر و صداهای مزاحم است و نه دود و آلودگی ماشین‌ها. قامت هیچ ساختمانی در این روستا آنقدر بلند نیست، که مناظر زیبا دور از چشم بمانند. تا چشم کار می‌کند فضای روستا پر از باغ‌ها و بوستان‌های سرسبز و پر میوه‌ای است که از رودخانه معروف کردان سیراب می‌شوند و آنها هم طراوات و تازگی را در هر لحظه در بین کوچه‌ باغ‌هایی باصفا در دل این روستا جاری می‌کنند. در بخش دیگری از روستا می‌توانید در ویلاهای لاکچری کردان اقامت کنید و برای مدتی هر چند کوتاه هم که شده در گوشه‌ای دنج و باصفا به دور از هر فکر و خیالی، استراحت کنید.

روستای کردان با فاصله‌ای 65 کیلومتری از شمال غرب تهران قرار دارد و این فاصله با شهر کرج، به 25 کیلومتر می‌رسد. بنابراین اگر دلتان می‌خواهد که سفرتان را با رفتن به کردان به پایان برسانید، فاصله کم آن با تهران و کرج، هر بهانه‌ای را بی معنا می‌کند تا شما بدون معطلی تصمیم خود را نهایی کنید.

در روستای کردان بهترین فرصت برای تجربه طبیعت گردی، گشت و گذار در میان جاذبه‌های تاریخی و تجربه تفریحات هیجان‌انگیز فراهم است و شما در کردان می‌توانید به دهکده تفریحی آن بروید و از امکاناتی همانند فوتبال، شنا، والیبال، سوارکاری و… استفاده کنید. سایت پرواز یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز کردان است که فرصت پرواز با پاراگلایدر و کوهنوردی در ارتفاعات کردان را به گردشگران می‌دهد.

سفری یک روزه به تنگه واشی تهران

انتخاب مقصد برای سفرهای یک روزه و گذراندن آخر هفته‌های گرم تابستانی، ممکن است سخت و دشوار به نظر برسد؛ اما تا زمانی که در تهران هستید، به آسانی می‌توانید به بهترین ییلاقات اطراف شهر بروید و از خنکای هوا و طبیعت بکرشان لذت ببرید. یکی از این مناطق تنگه واشی است. تنگه واشی در نزدیکی فیروزکوه با فاصله‌ای 20 کیلومتری واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین ییلاقات تهران شناخته می‌شود.

واشی یک تنگه بسیار زیبا و رویایی است که در انتهای مسیر آن آبشاری خروشان با 15 متر ارتفاع به چشم می‌خورد؛ آبشاری که در پایین دست خود یک حوضچه پر آب و زیبا را دارد. این حوضچه موجب دوچندان شدن جذابیت آبشار شده است. برای رسیدن به آبشار باید از مسیری طولانی در میان منطقه‌ای کوهستانی عبور کنید و زمان زیادی را در آب باشید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تنها فصل تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید؛ در دیگر فصل‌های سال، واشی بسیار سرد است و عملا گردشگری در سرمای شدید منطقه کوهستانی آن و آب جاری در داخل تنگه، امکان‌پذیر نیست.

مکان های دیدنی و تفریحی لاکچری تهران

مراکز خرید لاکچری تهران

اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که دلتان گشت و گذاری لاکچری می‌خواهد و مدرن بودن شهر تهران را بیشتر می‌پسندید، پیشنهاد می‌کنیم این بخش را حتما با دقت مطالعه کنید تا با لاکچری‌ترین جاهای دیدنی تهران آشنا شوید. گردش و تفریح، مدل‌های مختلفی دارد و همه افراد سلیقه‌های یکسانی در گردشگری ندارند، بنابراین شهر تهران هیچ تفاوتی قائل نشده است و در بحث گردشگری، خواه یا ناخواه تمام سلیقه‌ها را در نظر گرفته است.

بعضی از افراد دلشان سفر و گردشگری از جنس طبیعت می‌خواهد و برخی دیگر با گشت و گذار در بافت قدیمی شهر و تماشای جاهای تاریخی، سر ذوق می‌آیند و از سفرشان حسابی لذت می‌برند. عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند در بین بازارها و کافه‌ها و رستوران‌ها در گردش باشند و از کسب تجربه‌های این‌چنینی لذت ببرند. و حالا می‌ماند آدم‌هایی که لاکچری پسند هستند و زرق و برق مکان‌های گردشگری لاکچری آنها را چنان مجذوب خود می‌کند که دیگر حواسشان از تمام عالم پرت می‌شود.

در تهران مکان‌های لاکچری بسیاری وجود دارند که لاکچری پسندان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و گشت و گذار دلخواه خود را با رفتن به این مکان‌های خاص و زیبا، تجربه کنند.

ایران مال، بازاری مجلل با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع

ایران مال در منطقه 22 تهران و در بین دو شهر تهران و کرج واقع شده است. مالک و طراح ایران مال، فردی به نام مهندس علی انصاری از ثروتمندترین افراد ایرانی است. این مال، بازار بزرگ ایران نام دارد و به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تجاری، فرهنگی و اجتماعی در ایران و کل خاورمیانه به حساب می‌آید و یکی از 5 مال برتر در جهان است. با این توضیحات بدون شک می‌دانید که با چه بازار بزرگ و عظیمی روبرو هستید. لاکچری پسندان مطمئنا ندیده عاشق آن خواهند شد، چرا که در چنین بازاری قطعا همه چیز رنگ و بوی متفاوتی دارد و بهترین فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های چند منظوره، دایر هستند.

در این بازار بزرگ، بخش‌های مختلف و بسیار زیبایی وجود دارند، که از جمله آنها می‌توان به مسجد جامع ایران مال، باغ ایرانی، باغ دیدار، بازار سنتی ایران مال، تالار آیینه ایران مال، ایوان اشراق، باغ رستوران ملل، باغ کتاب جندی شاپور، پردیس سینمایی، کافه‌ها و رستوران‌های بیشمار، فروشگاه‌های متنوع و متعدد، مجموعه ورزشی، شهربازی، هتل، نمایشگاه‌های تخصصی خودرو، نمایشگاه آثار هنری و… اشاره کرد.

مرکز خرید مگامال، مجتمعی مدرن و عظیم در اکباتان تهران

مرکز خرید مگامال با یک طراحی نوین، جزو سازه‌های ساختمانی منحصر به فرد در تهران به حساب می‌آید. این مرکز خرید در فاز دو شهرک اکباتان واقع شده است و از طریق بزرگراه‌های تهران می‌توان بهترین دسترسی را به آن داشت. مگامال دارای امکانات متنوعی از جمله رفاهی و تفریحی است و همین موجب شده است تا محبوبیت بیشتری در بین گردشگران و شهروندان تهرانی داشته باشد.

امکانات تفریحی و رفاهی مگامال شامل فودکورت مگامال، پردیس سینمایی، فضای ورزشی مگامال، شهربازی، آی تی لند، هایپرمی، دنیای بانوان، بانک و… می‌شوند. به علاوه استفاده از امکانات این مجموعه، می‌توانید در اطراف مگامال از دریاچه چیتگر و پارک و شهربازی ارم نیز دیدن کنید.

هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی تهران برای کودکان

پارک آبی کودکان

جاهای دیدنی تهران تنها مخصوص بزرگسالان نیستند؛ در واقع می‌توان گفت، کودکان در این شهر زیبا می‌توانند با متفاوت‌ترین بازی‌های هیجانی و فکری، سرگرمی‌های فوق العاده‌ای را تجربه کنند و در حین بازی، دانستنی‌های زیادی را نیز یاد بگیرند.

فرقی نمی‌کند که محل اقامت چند روزه‌تان را در کجای تهران انتخاب کنید، در شرق باشید یا غرب، در جنوب تهران باشید یا شمال آن، در هر صورت می‌توانید به بهترین مکان های دیدنی تهران که مناسب کودکان هستند، دسترسی داشته باشید. تنوع این مکان‌ها به قدری زیاد است که شما می‌توانید با توجه به روحیات کودکتان و سلیقه و علاقه مندی‌های او، بهترین شهربازی و مکان تفریحی مناسب سنین کودکان را انتخاب کنید و شرایطی را فراهم بیاورید که کودکتان نیز سهم زیادی از تجربه‌های خوش سفر به تهران را ازآن خود کند و خاطرات شورانگیز و دوست داشتنی‌ای را در جعبه خاطرات ذهنش به ثبت برساند.

پارک آبی اُ پارک، بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در تهران

پارک آبی اُ پارک، هم مخصوص بزرگسالان است و هم مخصوص کودکان. طراحی این پارک را یک شرکت کانادایی انجام داده است؛ در بخش بزرگسالان این مجموعه تفریحی، 14 سرسره آبی قرار دارد و در بخش کودکان، جزیره بازی بسیار مهیجی طراحی شده است. رفتن به پارک آبی اُ پارک یک تفریح مشترک برای بزرگسالان به همراه کودکانشان به حساب می‌آید. بنابراین شما می‌توانید همزمان با سرگرم شدن کودکتان در جزیره آبی این پارک، خودتان نیز مشغول تفریح و بازی شوید.

پارک ژوراسیک؛ سفر به دنیای دایناسورها

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران برای کودکان، پارک ژوراسیک است. نام دیگر این مجموعه تفریحی- آموزشی، پارک دایناسورها است. پارکی که بازدیدکنندگان را به میلیون‌ها سال قبل می‌برد تا با دایناسورها بیشتر آشنا شوند. در این پارک دایناسورها هنوز زنده هستند و گویی منقرض نشده‌اند. بنابراین بدون شک کودک شما از دیدن مجسمه غول پیکر و متحرک دایناسورها در فضای زیبا و پر از آرامش این پارک، هیجان زده خواهد شد.

پارک ژوراسیک در منطقه سعادت آباد تهران و انتهای بلوار پاک‌نژاد قرار دارد و در بالا دست آن، پارک پرواز واقع شده است؛ بنابراین می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو این جاذبه‌ها در یک روز دیدن کنید.

مجموعه هیومن پارک، سفری پر هیجان به درون بدن انسان

بازی‌های مناسب کودکان، بازی‌هایی هستند که علاوه بر سرگرمی و هیجان، با یادگیری همراه باشند. کودکان به کمک بازی‌های فکری، به رشد فردی و اجتماعی قابل توجهی می‌رسند و در همه مراحل مهم زندگی، خلاقانه‌تر عمل می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال مکان تفریحی می‌گردید، که توامان با هیجان و سرگرمی، جنبه آموزشی نیز داشته باشد، مجموعه هیومن پارک را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در این مجموعه، کودک شما به یادگیری و شناخت حیاتی‌ترین ارگان‌های بدن می‌پردازد؛ ارگان‌ها و اجزایی که توسط افراد متخصص در ابعاد و اندازه‌هایی بزرگ طراحی شده‌اند. شما می‌توانید در کنار کودکتان به بازدید از اجزای مختلف بپردازید و حواس کودک را به سمت جذابیت‌های مفید این مجموعه و توضیحات تکمیلی که راهنمای پارک به بازدیدکنندگان می‌دهد، جلب کنید. البته ناگفته نماند که تمام بخش‌های مختلف این پارک جذاب و دیدنی هستند و کودکان به صورت ناخودآگاه به دانستن در مورد هر یک از اجزای بدن علاقه نشان می‌دهند.

بهترین اماکن دیدنی تهران در شب برای خاطره‌سازی و شبگردی در دل پایتخت

کمتر کسی را می‌توان دید که عاشق جلوه‌های زیبای تهران در شب نباشد؛ در این شهر، نور و رنگ در کنار سکوت و آرامش، ترکیب دلچسبی را فراهم آورده‌ است، که هر گردشگری را عاشق شب گردی در دل پایتخت می‌کند.

اما برای کسب این تجربه ناب باید به کجای شهر رفت؟ بام‌ها مناسب هستند یا خیابان‌های تهران؟ ممکن است شبگردی در پارک‌ها و بوستان‌های تهران به همان اندازه خوب باشد، که شب گردی در بام‌ها و ارتفاعات تهران دل انگیز است. بنابراین خود را آماده یک تهران گردی متفاوت کنید و بعد از گشت و گذار روزانه در میان جاهای دیدنی تهران ، بعدازظهر تا غروب را در محل اقامتتان استراحت کنید و شب را به دل خیابان‌های شهر بزنید و بعد از قدم زدن‌های شبانه، بر بلندای بام‌های باصفای این شهر بایستید و چشمانتان را مهمان زیبایی‌های بی حد و حصر شب‌های پایتخت کنید.

در ادامه این بخش می‌توانید با دو مورد از بهترین مکان های گردشگری تهران برای تجربه شب گردی و خاطره‌سازی در دل شب، آشنا شوید.

پل طبیعت، از زیباترین و شاخص‌ترین پل‌های خاورمیانه و جهان

پل طبیعت از جاهای دیدنی تهران

در بین نمادهای شهر تهران و بهترین مکان‌ها برای شبگردی در دل پایتخت، نام پل سه طبقه طبیعت نیز به چشم می‌خورد. پل مدرنی که دو معمار خوش ذوق و خلاق ایرانی، یعنی سرکار خانم لیلا عراقیان به همراه علیرضا بهزادی، آن را طراحی کرده‌اند. این پل بر روی اتوبان مدرس احداث شده و به نقطه‌ اتصالی در بین دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی تبدیل شده است. پلی که نه تنها محل عبور بین دو بوستان زیبا و شگفت انگیز تهران است، بلکه ساخته شده است تا جایی برای توقف باشد. توقفی که گردشگران را به تماشای زیبایی‌های تهران دعوت می‌کند و آنها را در لا به لای جذابیت‌های شبانه تهران به حیرت وا میدارد.

پل طبیعت یک پل غیرخودرویی با 7 هزار متر مربع مساحت است. 480 متر مربع از پل طبیعت به کافه‌ها و رستوران‌ها اختصاص داده شده است و در 720 متر مربع دیگر آن، فضای سبزی بسیار دلنشین، طراحی شده است. این پل از سه طبقه با مساحت‌های مختلف تشکیل شده است و طول آن به 300 متر می‌رسد. در طبقه اول این پل، فرصت شکم گردی در بهترین رستوران‌های این مجموعه فراهم است و شما می‌توانید انواعی از غذاهای خوش طعم و لذیذ ایرانی و فرنگی را در محیطی دلچسب نوش جان کنید.

با رفتن به طبقه دوم می‌توانید در محیطی دنج که در بخش‌های مختلف آن میز و نیمکت‌های زیادی به چشم می‌خورد، می‌توانید استراحت کنید و برای ورود به باشکوه‌ترین بخش پل، یعنی طبقه سوم، خود را آماده کنید. طبقه سوم 571 متر مربع مساحت دارد و بهترین قسمت پل برای پیاده‌روی و تماشا کردن چشم‌اندازهای فوق العاده تهران است. با رفتن به بخش‌های شمالی و جنوبی طبقه سوم، هم می‌توانید به سکوهای مخصوص تماشا دسترسی پیدا کنید و هم زیباترین عکس‌ها را در دل یک شب رویایی به ثبت برسانید.  

دربند، بهشتی در قلب پایتخت

دربند یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که در شب بسیار خوش می‌درخشد و در بین گردشگران و اهالی شهر، محبوبیت زیادی دارد. از غروب روزهای تعطیل می‌توانید به دربند بروید و تا پاسی از شب در آنجا بمانید. این منطقه تفریحی و گردشگری، به طرز عجیبی با شبگردی گره خورده است و در شب بیشتر از هر وقت دیگری باصفا و رویایی به نظر می‌رسد.

دربند، پناه پایتخت‌نشینانی است که از شلوغی شهر و ترافیک آن فراری هستند و دلشان می‌خواهد تا در فضایی آرام و زیبا، یک وعده غذایی خوشمزه نوش جان کنند و از تماشای چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید. علاوه بر اهالی شهر تهران، گردشگران داخلی و خارجی زیادی به دربند می‌آیند، تا از تفریحات و فرصت‌های گردشگری در این منطقه، نهایت استفاده را ببرند.

دربند در شمال پایتخت قرار دارد و به عنوان یکی از محله‌های قدیمی تهران شناخته می‌شود؛ محله‌ای که در همه اوقات سال پرجنب و جوش است و سرزنده. در واقع این محله در گذشته با نام دهکده دربند با 200 سال قدمت شناخته می‌شد؛ اما امروزه به بخشی از شمال تهران تبدیل شده است و ابتدای آن در میدان تجریش قرار دارد و انتهای آن به میدان سربند می‌رسد.  

مهیج‌ترین تفریحات تهران برای بزرگسالان

جاهای تفریحی تهران

لذت‌های وافری که در تهران گردی وجود دارد را می‌توان در تفریحات هیجان انگیز آن نیز تجربه کرد. عاشقان شور و هیجان می‌توانند بعد از گشت و گذاری حسابی در بین جاهای دیدنی تهران، به سراغ تفریحات هیجان انگیزی از جمله زیپ لاین، جت اسکی، کارتینگ، پینت بال، اسنوکر، بولینگ، بانجی جامپینگ، اسکیت یو، سورتمه سواری، اتاق فرار، پارک‌های آبی و… بروند. در ادامه می‌توانید با برخی از این تفریحات بیشتر آشنا شوید.

اتاق های فرار تهران، تلفیقی از ترس و هیجان

یکی از تفریحات جدید و بسیار پر هیجانی که هر روزه بر طرفداران آن افزوده می‌شود، اسکیپ روم یا همان اتاق فرار است. در تهران شعبه‌های زیادی از محل‌های انجام این بازی وجود دارند، که از جمله بهترین آنها مجموعه‌های اتاق فکر انیگما، اتاق فرار اسکیپ کیوب، اتاق فرار اسکیپ رومیست، اتاق فرار اسپیرال، اتاق فرار گریت اسکیپ و… هستند.

این بازی در میان جوانان و نوجوانان محبوبیت بسیار زیادی دارد و معمولا گروه‌های دوستانه و خانوادگی به انجام آن می‌پردازند. بنابراین اگر دلتان می‌خواهد که در تهران یک سرگرمی و بازی هیجان‌انگیز و ماجراجویانه را تجربه کنید، اتاق‌های فرار این شهر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بازی در بهترین کافه‌های بازی تهران

از بهترین جاهای دیدنی تهران ، کافه‌های بازی هستند. اصلا تعجب نکنید، چرا که کافه‌ها در تهران یک مفهوم و کاربری ثابت و مشخص ندارند. در کافه‌های بازی تهران می‌توانید به همراه دوستان و خانواده، دور یک میز جمع شوید و لحظات مهیج و بسیار شادی را با انجام بازی‌های متنوع رقم بزنید و چند ساعتی را به بازی و سرگرمی مشغول شوید. در این کافه‌ها یک منو در اختیار شما قرار می‌گیرد تا ضمن انتخاب یک نوشیدنی مثل قهوه یا چای به همراه کیک و دسر، به سراغ بازی‌های فکری و هیجان انگیز بروید. گذر زمان در کافه‌های بازی تهران اصلا معنا ندارد و چنان سرگرم بازی خواهید بود، که روزمرگی‌ها فراموشتان خواهند شد.

از جمله بهترین کافه‌های بازی در تهران، کافه برد، کافه میزفان، کافه برد گیم اطلسی، کافه فکر، کافه فکرکده، کافه پازل، کافه بازا، کافه ایوان، کافه دیاموند، کافه بلوز، کافه مافیا وان، کافه حس خوب و… هستند.

تجربه شکم گردی در بهترین رستوران های تهران

رستوران گردی در تهران

از خیر شکم گردی در سفر نمی‌توان گذشت. ممکن است پیش بیاید که به شهر و دیاری سفر کنید که نتواند نیاز شما را حتی در حد خوردن یک وعده غذایی لذیذ برطرف کند؛ قطعا این شهر آنطور که شایسته مسافران است نمی‌تواند میزبانی را به عهده داشته باشد و خاطرات خوشی را برای گردشگران رقم بزند. چرا که اهمیت غذا و خوراکی در هر شهری به اندازه‌ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن شهر است.

صنعت شکم گردی در جهان بسیار پر رونق است و در ایران نیز، این صنعت رشد قابل توجهی داشته است. به همین خاطر، در همه کجای ایران، بخصوص در تهران، رستوران‌های بسیار باکیفیتی تاسیس شده‌اند که سر زدن به آنها خالی از لطف نیست. بعد از گشت و گذار در بین جاهای دیدنی تهران و مکان‌های گردشگری این شهر، می‌توانید خود را مهمان وعده‌های غذایی دلچسب و خوشمزه کنید و از شکم گردی در این شهر لذت ببرید.

رستوران مرشد با منوی رنگارنگ

رستوران مرشد در محله تجریش تهران قرار دارد. حس و حال قدیمی و سنتی این رستوران باعث شده است تا بسیاری از گردشگران و اهالی شهر، وعده‌های غذایی خود را در این رستوران نوش جان کنند و از بدو ورود تا خوردن آخرین لقمه غذا، از حس و حال ناب فضای این رستوران و کیفیت بالای غذاها لذت ببرند.

در رستوران مرشد، خدمات دهی بسیار عالی است و غذاها طعمی لذیذ و کیفیتی بسیار بالا دارند. اگر بخواهید سری به این رستوران سنتی بزنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما غذاهای محبوبی مثل کباب برگ و خوراک گردن را در آنجا امتحان کنید.

آدرس رستوران مرشد: تهران، خیابان نیاوران، ابتدای جماران

رستوران سنتی موبی دیک

رستوران موبی دیک یکی از جاهای دیدنی تهران است که در آنجا می‌توان تجربه فوق‌العاده‌ای از شکم‌گردی را بدست آورد. ممکن است تصور شما از موبی دیک، یک رستوران کاملا مدرن با غذاهای اروپایی باشد. اما برخلاف این تصور، همه چیز در موبی دیک، سنتی و ایرانی است و در فضای دلچسب و ساده آن می‌توانید به خوردن غذاهایی لذیذ و خوشمزه بپردازید.

 کیفیت غذاهای رستوران موبی دیک بسیار بالا است و فضای ساده این محل، به شما در هنگام غذا خوردن، احساس راحتی و سبکی می‌دهد. و نکته جالبی که در مورد موبی دیک وجود دارد، این است که تنوری داخل فضای رستوران است که نان را در لحظه پخت می‌کند و برای کباب خورها این اتفاق می‌تواند بسیار خوشحال کننده و رضایت بخش باشد.

موبی دیک تنها وعده‌های ناهار را سرو می‌کند و در روزها و ایام تعطیل، بسته است. بنابراین برنامه رفتن به موبی دیک را برای یکی از روزهای شنبه تا پنجشنبه بچینید و در این رستوران حتما خورش قیمه یا کباب‌های خوشمزه آن را امتحان کنید.

آدرس رستوران موبی دیک: خیابان کریمخان، خیابان سپهبد قرنی، چهارراه سپند، جنب بانک ملی، پلاک 198

رستوران گردان برج میلاد

در نزدیکی بسیاری از جاهای دیدنی تهران و یا محیط داخلی آنها، رستوران‌های معروفی وجود دارند که شما را مهمان یک وعده غذایی خوش طعم و لذیذ می‌کنند. اگر قصد دارید که در سفرتان به تهران حتما از برج میلاد دیدن کنید، این فرصت فراهم است تا به رستوران گردان برج میلاد هم سری بزنید.

این رستوران، محیطی لوکس با دکوراسیونی بسیار جذاب دارد، که قسمت جالب آن، بخش گردانی است که در هر یک ساعت، 360 درجه می‌چرخد تا مشتریان بتوانند از ارتفاع برج میلاد، نظاره‌گر زیبایی‌های شهر تهران باشند.

رستوران طهران پاریس

طهران پاریس یکی از رستوران‌های تازه تاسیس تهران است، که توانسته در مدت زمان کوتاهی به سطح بالایی از محبوبیت برسد. این رستوران پاتوق اکثر بازیگران و هنرمندان است و همین موجب شده است تا برای بسیاری از افراد جذابیت بیشتری داشته باشد. در این رستوران کیفیت غذاها مثال زدنی است و برخورد مودبانه کارکنان این محل، حس خوبی را به مشتریان القا می‌کند.

از جمله غذاهایی که در این رستوران پرطرفدار هستند می‌توان به شاه میگو، سوپ سبزیجات، پنه و استیک اشاره کرد.

آدرس رستوران طهران پاریس: تهران، خیابان حق طلب، پلاک 130

بهترین کافی شاپ های تهران برای عاشقان کافه گردی

کافی شاپ های تهران

برای هر کسی تفریح و گردش می‌تواند معنای متفاوتی داشته باشد؛ در بین تفریحات مورد علاقه جوانان و زوج‌های خوش ذوق امروزی، کافه گردی تفریحی بسیار جذاب است، که با سن و سلیقه آنها هماهنگی و همخوانی دارد و با حس و حال بسیار خوبی همراه است. بر همین اساس در بین جاهای دیدنی تهران ، کافه‌ها نیز حرفی برای گفتن دارند و هر کدام با بناها و فضاهایی متفاوت از هم، محیطی دلنشین، رازآلود، عاشقانه، فرهنگی و هنری و غیره و غیره پدید آورده‌اند تا پاسخگوی سلیقه‌های مختلف باشند.

بنابراین اگر علاقه مند به کافه گردی هستید، تهران همان جایی است که می‌تواند با کافه‌های دنج و رنگارنگش حسابی شما را سر ذوق بیاورد و خاطرات نابی را برایتان رقم بزند. در هر کجای این شهر زیبا و پر جنب و جوش می‌توان خاطره سازی کرد، اما خاطره سازی در کافه‌ها همان چیزی است که از زمان‌های قدیم باب بوده است و تا به امروز هم تداوم داشته است. اما مهم است که با بهترین کافه‌های تهران آشنا باشید، کافه‌هایی که منوی دلخواه شما را داشته باشند و فضای دلنشینی برای گپ و گفت‌های دوستانه و عاشقانه.

کافه نادری، از کافه‌های قدیمی و ماندگار در تهران

چندین پاتوق قدیمی را در تهران می‌توان دید که یکی از آنها کافه نادری است، کافه‌ای که نزدیک به یک قرن، قدمت دارد. این کافه از زمان گذشته تا کنون میزبان مهمانان بسیار ویژه‌ای بوده است، که عمدتا قشر خاص جامعه به حساب می‌آمده‌اند.

کافه نادری در واقع یک مجموعه متشکل از کافه، رستوران و هتل به حساب می‌آید. در این مجموعه ویژگی‌هایی از معماری آلمانی به چشم می‌خورد، که همچنان خاص و منحصر به فرد است و با وجود اینکه در دهه پنجاه به دلایل نامشخصی دچار حریق شد، بعد از یک دوره بازسازی، شکلی مدرن‌تر به خود گرفت و با جذابیت‌های بیشتری به فعالیت خود ادامه داد.

کافه نادری در خیابان جمهوری واقع شده است و می‌توان از طریق مترو، تاکسی و ماشین شخصی به آن دسترسی داشت.

کافه تهرون، قدیمی اما دوست‌داشتنی

کافه تهرون از جمله کافه‌های معروفی است، که به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود. این کافه در خیابان ویلای تهران و در محله‌ و خانه‌ای قدیمی واقع شده است. ظاهر سنتی کافه تهرون مشتریان را به دل تاریخ می‌کشاند، گویی که وارد لوکیشن فیلم‌های قدیمی اوایل سده 1300 شده‌اند. بنابراین اگر به دنبال حس نوستالژیک هستید و می‌خواهید به این واسطه مروری بر خاطرات گذشته داشته باشید، کافه تهرون را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کافه تهرون یک خانه قدیمی دو طبقه با حیاطی دلنشین و بسیار بزرگ است، که در محوطه آن، میزهای چوبی و ساده‌ای برای میزبانی از مهمانان چیده‌ شده‌اند. در طبقه اول این ساختمان نیز میز و صندلی چیده شده است، اما بیشتر مشتریان ترجیح میدهند که در فضای باصفای حیاط کافه تهرون و رو به چشم‌اندازهای زیبای سنتی، وقت خود را به گپ و گفت و خوردن نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها و غذاهای خوش طعم این کافه سپری کنند. همه چیز در کافه تهرون نقش و طرحی سنتی و قدیمی دارد، بنابراین می‌توانید در این فضا از دنیای امروزی برای مدت کوتاهی جدا شوید و به گذشته و خاطرات خوش آن پیوند بخورید.

کافه دیاموند تهران

کافه دیاموند یکی از کافه‌های محبوب تهران است که برای هر سلیقه‌ای جذابیت‌های خاص خود را دارد. از همان بدو ورود به دیاموند، نمای ساختمان کافه، نگاه شما را به سمت خود جلب می‌کند و تم چوبی و قهوه‌ای فضای داخلی آن، با نورپردازی‌های فوق العاده زیبا، حس و حال خوبی را به شما منتقل می‌کند؛ به طوری که در هر لحظه، احساس راحتی بیشتری در فضای کافه می‌کنید.

کافه‌های پایتخت چنان حساب شده طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توان آنها را بهترین جاهای دیدنی تهران دانست. کافه دیاموند نیز از این قاعده مستثنی نیست و در قرارهای دوستانه و عاشقانه‌تان می‌توانید روی فضای دلچسب آن حساب باز کنید و تجربه خوشایندی را بدست بیاورید. در بین تمام کافه‌های تهران، وعده‌های صبحانه کافه دیاموند زبانزد خاص و عام است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما یک وعده صبحانه را در این کافه امتحان کنید.

در صورتی که بخواهید به صورت گروهی به دیاموند بروید، باید از قبل، محل دلخواه خود را رزرو کنید. ساعت کاری این کافه هر روزه از 8 صبح تا 11:30 شب است و برای رزرو می‌توانید با شماره تلفن‌ 02188890196 تماس بگیرید.

برای دسترسی به کافه دیاموند باید به خیابان انقلاب، خیابان نجات اللهی، خیابان فلاح پور، پلاک 33 مراجعه کنید.

بهترین کوه های تهران برای کوهنوردی

کوهنوردی در تهران

تهران را می‌توان شهر خوش فکری دانست که برای هر سلیقه‌ای شگفتی‌هایی در دل خود پنهان کرده است و هر گردشگری را به شکلی خاص، حیرت زده می‌کند. ممکن است از بین جاهای دیدنی تهران ، دلخواه شما طبیعت گردی و کوهنوردی باشد؛ بنابراین جای هیچ نگرانی نیست، چرا که تنها با طی مسیرهایی کوتاه می‌توانید خود را به قله‌ها و کوه‌های اطراف تهران برسانید و تجربه یک کوهنوردی دلچسب را بدست بیاورید.

کوه‌ها و قله‌های تهران جزو بهترین مکان‌های طبیعی برای دور شدن از اضطراب‌ها و دغدغه‌های زندگی شهری هستند. با کوهنوردی می‌توانید روح را به پرواز در بیاورید و ذهن را از هر گونه ناراحتی و فکر و خیالی بی اثر، دور کنید.

چه بد است که شهر و شلوغی‌های آن، آدم را از یکجا ماندن بیزار می‌کند و چه خوب است که موجبات آمدن به دل دشت و کوه‌ها را فراهم می‌آورد تا آدم بتواند در جایی دور از مکان‌های روی زمین، در یک هوای بی نظیر، قدم بزند و طراوات و تازگی را نفس بکشد. کوه‌ها و قله‌های تهران بیشمار هستند و افراد علاقه مند به کوهنوردی از سطح مبتدی تا حرفه‌ای، و با هر میزان آمادگی جسمانی، می‌توانند از لذت‌های کوهنوردی در تهران بهره مند شوند و در کنار آرامش و سکوت، هیجانات ماجراجویانه را تجربه کنند.

صعود به قله توچال

اگر کوهنورد حرفه‌ای هستید و می‌خواهید بعد از تهران گردی، سری هم به ارتفاعات و قله‌های زیبای تهران بزنید، پیشنهاد ما رفتن به قله توچال است. قله‌ای که با 3962 متر ارتفاع، یکی از پر رفت و آمدترین و پرخطرترین قله‌ها و در عین حال بهترین قله‌های ایران است. این قله در دامنه رشته کوه البرز و شمال تهران قرار گرفته است. دامنه جنوبی توچال با شهر تهران همجوار شده است و به همین خاطر آن را بلندترین نقطه شهر تهران و بام بلند آن می‌دانند.

جاهای دیدنی تهران همینقدر می‌توانند از هم متفاوت باشند؛ سلیقه‌ها با هم متفاوت است و تهران نیز به خوبی این موضوع را درک کرده است و بخشی از شگفتی‌های خود را در بین کوه‌ها و قله‌ها پراکنده کرده است، تا کوهنوردان نیز سهم خود را از تفریحات و گردشگری در این دیار بردارند و خاطرات لذت بخش و به یادماندنی را با آن بسازند. بنابراین در ضمن خوشحالی و شکرگزاری از بابت وجود زیبایی‌های بی حد و اندازه خلقت در گوشه و کنار این سرزمین پهناور، تاکید می‌کنیم که تنها در صورت حرفه‌ای بودن در ورزش کوهنوردی، انتخاب و اولویت‌تان را قله توچال قرار دهید؛ در غیر این صورت می‌توانید به سراغ کم‌خطرترین قلل ایران در تهران بروید.

کوه شاه نشین تهران و راه صعود به این کوه

قله و کوه شاه نشین در نزدیکی پایتخت قرار دارد و با 3900 متر ارتفاع، به عنوان یکی از قله‌های بلند تهران شناخته می‌شود. در واقع این قله، دومین قله بلند خط الراس توچال است. شاه نشین در رشته‌ کوه‌های البرز مرکزی و بر روی خط الراس سراسری توچال قرار گرفته است. این قله، از سمت شرق به قله توچال و گردنه شهرستانک منتهی می‌شود و از سمت غرب به امامزاده داوود می‌رسد. بر همین اساس بهترین مسیرهای صعود به بلندای قله، مسیرهای درکه، امامزاده داوود، توچال، شهرستانک و قله پلنگ‌چال هستند.

جهت مشاهده و اجاره کلبه کلیک کنید.

تجربه کوهنوردی در قله دارآباد

دارآباد یکی از بهترین محله‌ها و جاهای دیدنی تهران است که در شمال شهر قرار گرفته است. این محله زیبا، از سمت شمال به توچال نزدیکی دارد و جنوب آن به محله اقدسیه وصل می‌شود. در بخش شرقی این محله، باقلی‌زار قرار دارد و قسمت غربی آن به بازوی توچال و رحمن آباد ختم می‌شود.

در دارآباد تنوع چشمگیری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی وجود دارد، که از جمله آنها می‌توان به پارک ساحلی دارآباد، کاخ مظفرالدین شاه، تپه باستانی سیمین، کوه‌های دارآباد و مونگ چال یا همان قله دارآباد اشاره کرد. قله توچال با ارتفاعی 3182 متری از سطح دریا، در شرقی‌ترین بخش رشته کوه توچال قرار دارد و در بخش مرکزی رشته کوه البرز واقع شده است.

در سمت چپ قله دارآباد، قله 3310 متری کلکچال دیده می‌شود و این دو در فاصله‌ای 2400 متری از هم قرار دارند. مسیر کوهپیمایی به این قله، از دره دارآباد در شمال شرق تهران آغاز می‌شود. در طول این مسیر زیبایی‌های بسیار چشم نوازی از جمله باغچه‌های سرسبز، چشمه‌های پرآب، آبشارهای بزرگ و کوچک، حوضچه‌های زیبا، دره‌های فرعی و… وجود دارند و همین موجب شده است تا مسیر کوهپیمایی قله دارآباد، به عنوان زیباترین و جذاب‌ترین مسیر کوهپیمایی در تهران شناخته شود.

بازدید از بهترین آثار تاریخی تهران با پرسه در کوچه پس کوچه‌های پایتخت

موزه مقدم از جاهای دیدنی تهران

در این بخش می‌توانید با مطرح‌ترین بناهای تاریخی تهران آشنا شوید. طهران قدیمی با تهران امروزی از زمین تا آسمان تفاوت دارد و انگار در زمان‌های دور، زندگی رنگ و بوی دیگری در این دیار داشته است. اما تاریخ همیشه توانسته، رد و اثری پررنگ از خود به جا بگذارد و یاد و خاطره، فرهنگ و هنر مردمان آن دوران را زنده نگه دارد.

تاریخ پر فراز و نشیب تهران بزرگ، داستان‌های زیادی را در دل خود پنهان داشته است و به طریقی می‌توان مکان‌های تاریخی این شهر را دریچه‌ای برای بازگوی تلخ و شیرین حوادث این دیار دانست. و حالا اگر آماده باشید می‌توانیم شما را با خود به گوشه گوشه شهر ببریم و با کاخ‌ها و کوشک‌هایی آشنا کنیم که هر کدام حرف‌های شنیدنی دارند و زیبایی‌هایی بسیار تماشایی. در بازدید از جاهای دیدنی تهران ، حیرت زده شدن اصلا چیز عجیبی نیست؛ چرا که بی بدیل‌ترین معماری‌های دوران قاجار و پهلوی در دل این شهر جا خوش کرده‌اند و همچنان پر قدرت با جاذبه‌های مدرن تهران در رقابت هستند.

موزه ملی ایران، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موزه در تهران و ایران

موزه ملی ایران که ممکن است آن را با نام موزه ایران باستان نیز بشناسید، یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر تهران است. این موزه در میدان و خیابان امام خمینی واقع شده است و برای دسترسی به آن باید به سمت خیابان سی تیر بروید، سپس وارد خیابان پروفسور رولن شوید.

همانطور که از نام این موزه مشخص است، یکی از غنی‌ترین و قدیمی‌ترین موزه‌های ایران است؛ و زمانی می‌توانید به ارزش و اهمیت آن پی ببرید که برای بازدید از آن اقدام کنید. موزه ملی ایران دارای دو بخش دوران اسلامی و ایران باستان است. بخش ایران باستان، شامل اشیایی از دوران پارینه سنگی تا دوران ساسانی می‌شود. آثار دوران پس از اسلام نیز در بخش دوران اسلامی نگهداری می‌شوند و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارند.

موزه‌گردی یکی از بهترین تجربه‌هایی است که در تهران می‌توانید آن را بدست بیاورید؛ بنابراین بهتر است اولین انتخاب شما در موزه گردی، موزه ملی این شهر باشد؛ موزه‌ای که می‌تواند شما را تا اعماق جهان باستان ببرد و مرور تاریخ را برای شما آسان‌تر کند. این موزه به عنوان موزه مادر و اولین موزه رسمی کشور نیز شناخته می‌شود و زیربنای آن به حدود 20 هزار متر مربع می‌رسد. 18 هزار متر مربع از موزه به دو بخش ایران باستان و بخش دوران اسلامی اختصاص داده شده است. در این دو بخش، بالغ بر 300 هزار شی از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی نگهداری می‌شوند.

 ساعت بازدید از موزه در فصل‌های بهار و تابستان، همه روزه از 9 صبح تا 19 شب است. پاییز و زمستان‌ها نیز از همان 9 صبح می‌توانید برای بازدید اقدام کنید و تا ساعت 17 به بازدید از بخش‌های مختلف موزه بپردازید.

خانه موزه مقدم، زیباترین خانه تاریخی تهران

بناهای تاریخی جزو با ارزش‌ترین جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آیند. یکی از زیباترین و معروف‌ترین این آثار، خانه موزه مقدم است. برای بازدید از این موزه باید به آدرس خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت و پلاک 251 بروید. ساعت بازدید از این موزه همه روزه به جز ایام سوگواری و روزهای دوشنبه، در نیمه اول سال از ساعت 10 تا 18 است. این ساعت در نیمه دوم سال به 9 تا 17 تغییر پیدا می‌کند. بهای خرید بلیط ورودی خانه موزه مقدم نیز مبلغی بین 50 تا 60 هزار تومان است و اگر کارت دانشجویی داشته باشید، می‌توانید مقداری تخفیف بگیرید و با هزینه کمتری از این جاذبه زیبا و خوش نقش و نگار دیدن کنید.

خانه موزه مقدم یکی از خانه‌های مجلل و تاریخی دوران قاجار است، که محل سکونت خاندان محمد تقی خان احتساب الملک بوده است؛ ایشان یکی از صاحب منصبان دربار قاجاری بوده‌ است. در سال 1315، این خانه در اختیار دکتر محسن مقدم، فرزند دوم محمد تقی خان قرار می‌گیرد؛ ایشان از استادان باستان‌شناسی در دانشگاه تهران بوده‌ و در آن زمان به همراه همسر فرانسوی‌اش در این خانه اقامت داشته است.

خانه موزه مقدم از دل تاریخ برآمده و امروزه به خاطر معماری باشکوه و بسیار زیبایی که دارد، مورد توجه جمع کثیری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. به محض ورود به این خانه چنان مجذوب زیبایی‌های رنگارنگ آن خواهید شد، که تصور وجود چنین خانه‌ای در محدوده میدان امام که پر از خانه‌هایی با معماری معمولی است، برایتان سخت خواهد بود.

عمارت مسعودیه، تاریخی فرود آمده در مرکز شهر تهران

شاید تصور کنید که عمارت‌ها و خانه‌های زیبای قدیمی تنها متعلق به شهرهای اصفهان و شیراز و کاشان هستند. خانه‌هایی که شکوه معماری ایران را به نمایش می‌گذارند و نقش و نگارهای زیبایشان هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کنند. اما در همین تهران بزرگ نیز عمارت مسعودیه را داریم، که درست در مرکز شهر فرود آمده و تاریخ زنده‌ای است برای علاقه‌مندان به تاریخ و سرگذشت طهران قدیم.

مسعودیه، عمارت و باغی است سرزنده و خوش نفس، که از دوران قاجار به یادگار مانده است و در ذره ذره از وجود آن می‌توان آثاری از هنر دست هنرمندان ایرانی و اثرهایی از معماری اروپایی را دید. از دریچه این عمارت می‌توان به دل تاریخ رفت و از رویدادهای تاریخی که در این مکان اتفاق افتاده‌اند، مطلع شد. بنابراین می‌توان گفت که این اثر باشکوه، هم به لحاظ معماری و هم به لحاظ رویدادها و اتفاقات تاریخی، بسیار با ارزش و پر اهمیت است.

عمارت و باغ مسعودیه به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران تا سالها پیش ناشناخته بود و کمتر کسی از وجود آن در مرکز شهر، اطلاع داشت. این عمارت در دوران قاجار به دست مسعود میرزا فرزند ارشد ناصرالدین شاه در بافت مرکزی پایتخت امروزی ساخته شد. بنابراین برای دسترسی به این عمارت، باید به میدان بهارستان و ضلع جنوب غربی، سپس به خیابان اکباتان بروید.

بازدید از این عمارت باشکوه و باغ پر ساز و آواز آن، هر روزه از ساعت 8 تا 16، به جز ایام سوگواری، امکان‌پذیر است و برای بازدید از آن باید بلیط ورودی تهیه کنید.

معروف ترین کلیساهای تهران در گوشه گوشه شهر

کلیساها از جاهای دیدنی تهران

از جمله جاهای دیدنی تهران ، کلیساها هستند. بناهایی که هم کاربری دینی دارند و هم به خاطر زیبایی بسیار چشم نواز، به عنوان جاذبه‌های گردشگری تهران شناخته می‌شوند. تعداد این کلیساها در کل ایران و در شهر تهران، به 300 مورد می‌رسند. تعداد آنها به قدری زیاد است که با اقامت در هر گوشه‌ای از شهر تهران می‌توانید به معروف‌ترین آنها دسترسی داشته باشید و بخشی از زمان سفر خود را به بازدید از این جاذبه‌های متفاوت اختصاص دهید.

کلیساها جزو بناهای تاریخی و مذهبی، به حساب می‌آیند، که از معماری باشکوه و بسیار منحصر به فردی برخوردار هستند و مورد علاقه بسیاری از گردشگران از جمله گردشگران خارجی و اقلیت‌های مذهبی هستند. به همین علت می‌توان کلیساها را در زمره جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی، در کل جهان به حساب آورد.

 بیشترین تعداد کلیساها در ایران، متعلق به شهرهای تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی هستند و هر کدام از آنها ترویج کننده دین مسیحیت در شاخه‌های مختلف از جمله کاتولیک، ارتدوکس، ارامنه و… هستند. در این میان می‌توان به تاریخچه بسیار جالب شکل گیری شاخه‌های ارتدوکس و کاتولیک که به سال 1054 میلادی برمی‌گردد، اشاره کرد. در پشت این تاریخچه داستان‌هایی وجود دارد که با سر زدن به کلیساهای تهران می‌توانید اطلاعات خوبی در این باره کسب کنید. فراموش نکنید که پیش از سر زدن به کلیساهای معروف تهران، حتما نسبت به زمان و ساعت بازدید از آنها مطلع شوید، چرا که برای رفتن به این کلیساها یا باید از طریق تورهای تهران گردی اقدام کنید یا با هماهنگی‌های قبلی، از شورای خلیفه گری ارامنه مجوز دریافت کنید و سپس در زمان تعیین شده به بازدید از کلیسای مورد نظرتان بروید.

کلیسای ارتدکس یونانی

کلیسای ارتدکس یونانی با بنایی بسیار زیبا، یکی از جاهای دیدنی تهران است. برای بازدید از این کلیسا باید با تورهای تهران‌گردی همراه شوید تا مجوز ورود به کلیسا به شما داده شود. این کلیسا در زمره زیباترین کلیساهای شهر تهران قرار دارد، بنابراین اگر بخواهید از چند کلیسا در تهران دیدن کنید، بهتر است اولویت با کلیسای ارتدکس یونانی باشد.

این کلیسا در سال 1951 میلادی برای انجام امور مذهبی جامعه یونانیان مقیم ایران در آن سالها ساخته شد. اما با توجه به مهاجرت جمع کثیری از یونانیان مقیم ایران در سالهای اخیر، کلیسای ارتدکس، دیگر مانند گذشته فعال نیست و در واقع به عنوان یک کلیسای نیمه فعال شناخته می‌شود.

مراسمات مذهبی کلیسای ارتدکس یونانی امروزه بسیار محدود شده‌اند و اگر نیاز به برگذاری برخی از مراسمات در اعیاد و مناسبت‌ها باشد، از یونان، یک کشیش به ایران فرستاده می‌شود، تا اجرای مراسمات را به عهده داشته باشد.

این کلیسای زیبا، معماری بسیار جالبی دارد، که تا حد زیادی شبیه به کلیساهای یونانی ساخته شده است و برای ساخت این بنا، از المان‌های معماری یونانی به کار برده شده است. علاوه بر نمای بیرونی کلیسای ارتدکس یونانی و جذابیت‌های آن، بازدید از محوطه داخلی کلیسا، خالی از لطف نیست. در داخل کلیسا، نقاشی‌ها و مجسمه‌های بسیار زیبایی به چشم می‌خورند، که می‌توان برای ساعت‌ها به آنها خیره شد و از زیبایی‌شان لذت برد.

برای دسترسی به کلیسای ارتدکس یونانی باید به خیابان شهید مفتح تهران و ضلع جنوب شرقی چهارراه طالقانی بروید. از آنجایی که برای بازدید از کلیسا به مجوز نیاز دارید، و تنها تورهای تهران‌گردی می‌توانند این مجوز را بگیرند، بنابراین نگرانی از بابت پیدا کردن آدرس این کلیسا نخواهید داشت و همه چیز به عهده راهنمای تور خواهد بود.

کلیسای آشوری توما

کلیسای آشوری توما یکی دیگر از کلیساهای معروف تهران به حساب می‌آید و ساخت آن در سال 1959 میلادی و مطابق با سال 1338 شمسی در دوره پهلوی دوم اتفاق افتاده است. برای رفتن به این کلیسا نیاز به هماهنگی قبلی و دریافت مجوز است؛ بنابراین می‌توانید با تورهای گردشگری همراه شوید و به این واسطه، راه گرفتن مجوز را آسان‌تر کنید. تا به امروز کمتر کسی داخل این کلیسا را به چشم دیده است و تنها کسانی که مجوز داشته باشند می‌توانند از زیبایی‌ها داخل کلیسا نیز دیدن کنند و لذت ببرند.

کلیسای توما یک کلیسای انجیلی است، که با نام‌های کلیسای آشوری و کلیسای انجیلی حضرت توما شناخته می‌شود. این کلیسا در منطقه دو تهران و در خیابان کارگر شمالی و خیابان خسروی قرار دارد، که از روی نقشه می‌توانید به راحتی مسیر دسترسی به آن را پیدا کنید.

معماری کلیسای توما بسیار شگفت انگیز و زیبا است و طرح آن مدرن و امروزی جلوه می‌کند. طراحی این بنا را داوید اوشنا معمار ایرانی آشوری انجام داده است و توانسته است در کارنامه فعالیت‌های خود افتخارات طراحی بناهای مختلف دیگر و طراحی اتومبیل و نقاشی را به ثبت برساند. این طراح خلاق و خوش ذوق، با طراحی نمادهایی از صلیب در نمای بیرونی بنا و بر روی نرده‌های محوطه آن، چشم‌اندازهایی بسیار زیبا خلق کرده است.

بخوانید از: موزه های تهران

کلیسای استپانوس مقدس

کلیساها جزو خاص‌ترین جاهای دیدنی تهران هستند و بازدید از آنها به راحتی قابل انجام نیست. اما کلیسای استپانوس مقدس برخلاف دو کلیسای قبلی، قابل بازدید برای عموم است و ورود به آن بدون نیاز به مجوز امکان‌پذیر است. ساخت این کلیسا در سال 1974 اتفاق افتاده است و جزو کلیساهای ارامنه به حساب می‌آید. برای بازدید از کلیسای استپانوس مقدس به خیابان خاوران تهران بروید و بعد از خاورشهر، کیلومتر 10 جاده خراسان را به طرف سمنان در پیش بگیرید تا به قبرستان ارامنه و سپس به این کلیسا برسید. این کلیسای کوچک در قبرستان ارامنه واقع شده است، و به عنوان نمازخانه استپانوس نیز شناخته می‌شود.

کلیسای مریم مقدس تهران

کلیسای مریم مقدس جزو آثار ملی ایران است و تنها با شرکت در تورهای تهران گردی می‌توانید از آن بازدید کنید. این بنای مذهبی در سال 1945 میلادی و مطابق با سال 1324 شمسی در دوره پهلوی دوم، توسط معماری به نام نیکولای مارکوف طراحی و ساخته شده است و به عنوان کلیسای حواری ارامنه شناخته می‌شود. کلیسای مریم مقدس در منطقه 11 و خیابان جمهوری تهران و خیابان میرزا کوچک خان، واقع شده است. که با شماره ثبت 7237، در سال 1381 به ثبت ملی در آمده است.

کلیسای مریم مقدس با هزینه خیری به نام رومان عیسی یان ساخته شده است و اولین کلیسای جامع ارامنه تهران به حساب می‌آید. برای ساخت این بنا از معماری کلیساهای ارمنستان در سده‌های هفتم تا دهم میلادی، الهام گرفته شده است و مساحتی بالغ بر 550 متر مربع دارد.

شهرهای پیشنهادی بعد از سفر به تهران

لواسان تهران

بعد از سفر به پایتخت و بازدید از جاهای دیدنی تهران ، این فرصت فراهم است تا سری هم به شهرهای همجوار و نزدیک به آن بزنید و از بهترین جاهای دیدنی آنها نیز بازدید کنید. هر کدام از شهرهای اطراف تهران، آب و هوایی بسیار عالی دارند و در ترکیب با جاهای تاریخی و طبیعی بسیار متنوع، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند. این شهرها انتخابی بسیار عالی برای سفرهای کوتاه مدت هستند. چه از اهالی شهر تهران باشید و چه گردشگرانی که از سرتاسر ایران آمده‌اند، می‌توانید با اجاره ویلا یک تا چند روز را از شلوغی‌های زندگی شهری دور باشید و تجربه متفاوتی از اقامت و گردشگری در مناطق شهری و خوش آب و هوای اطراف شهر تهران بدست بیاورید.

لواسان، شهری با زیبایی‌های طبیعی بیشمار

یکی از مناطق گردشگری نزدیک به تهران، که از شهرهای بکر پایتخت به حساب می‌آید، لواسان است. شهری که پر از زیبایی‌های طبیعی و آب و هوایی بسیار معتدل است. به واقع انتخاب این شهر برای گردشگری و تجربه سکوت و آرامشی روح بخش، ستودنی است. نزدیکی لواسان به تهران موجب شده است تا علاوه بر اهالی پایتخت که تعطیلات آخر هفته خود را در این منطقه سپری می‌کنند، گردشگران نیز به این منطقه بیایند و از دیدن مناظر سرسبز و آب و هوای مطبوع آن لذت ببرند.

لواسان در شهرستان شمیرانات قرار دارد و شامل لواسان بزرگ، لواسان کوچک و شهر لواسان می‌شود. جاذبه‌های طبیعی زیادی در این شهر وجود دارند، که به نوعی می‌توان آنها را بهترین جاهای دیدنی تهران نیز دانست. از جمله این جاذبه‌ها، دریاچه سد لتیان، آبشار ناران، دشت هویج، آبشار کفترلو، آبشار برگ جهان، غار لوخمیره و… هستند، که هر کدام در جای خود، جزو جاذبه‌های معروف و پرطرفدار این منطقه، به حساب می‌آیند.

جذابیت‌های شهر لواسان به اینجا ختم نمی‌شوند. مسیر لواسان را که در پیش بگیرید، در هر دو طرف جاده، سرسبزی‌ها و طراوات و تازگی محیط اطراف چنان شما را مجذوب خود می‌کنند، که دلتان می‌خواهد در هر لحظه، توقف کنید و گشتی در میان جذابیت‌های این منطقه بزنید. در این مسیر، رستوران‌ها و پاتوق‌های گردشگری زیادی وجود دارند، که می‌توانند چند ساعتی شما را در محیطی دلنشین، مهمان غذاها و نوشیدنی‌های خوش طعم و باکیفیتی کنند، که تا مدت‌ها مزه‌شان در زیر زبانتان باقی می‌ماند.

حالا می‌توانید مسیر را ادامه دهید و پس از بازدید از جاذبه‌های طبیعی لواسان، سری هم به روستاهای معروف این منطقه از جمله روستای افجه، روستای کند علیا، روستای سینک و… بزنید.

علاوه بر روستاها و جاذبه‌های طبیعی لواسان، جاذبه‌های مذهبی و تاریخی زیادی نیز در این شهر وجود دارند، که از جمله آنها امامزاده اسماعیل (ع)، تکیه سرده روستای برگ جهان، امامزاده عبدالله جائیج، امامزاده فضلعلی (ع)، مسجد جامع امام حسن عسگری (ع)، و جاذبه‌های تاریخی از جمله قلعه دختر، تپه حصارک، حمام راحت آباد، قلعه باستانی باغ دره و… هستند.

بخوانید از: بهترین کافه های تهران

قزوین و قلعه الموت آن

از پایتخت جدید تا پایتخت قدیم پر از جاذبه‌های دیدنی طبیعی و تاریخی بسیاری است، که هیچ جوره نمی‌توان بیخیال بازدید از آنها شد. قزوین، پایتخت قدیم ایران در دوران حکومت صفویان بوده است. این شهر نزدیکی قابل توجهی به پایتخت امروزی دارد و هر گردشگری می‌تواند بعد از بازدید از جاهای دیدنی تهران ، مسیر تهران تا قزوین را در پیش بگیرد و از دریچه متفاوتی به تاریخ و طبیعت نگاه کند.

یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر که پیشنهاد می‌کنیم دیدن آن را در اولویت قرار دهید، قلعه الموت است. از دیگر جاهای دیدنی قزوین نیز می‌توان به بازار قزوین، مسجد النبی، کاخ موزه چهل ستون، کلیسای رفیع، حمام قجر، کلیسای کانتور، مسجد جامع قزوین، عمارت و باغ سپهدار، آب انبار سردار بزرگ، باغستان‌های سنتی قزوین، حسینیه امینی‌ها، سرای سعد السلطنه، دریاچه اوان، روستای زرگر، روستای گازر خان، پارک جنگلی باراجین، آبشار ورچر، قله سیالان، چشمه الله بلاغی، غار سفید آب، ایوان سنگی نیاق و… اشاره کرد.

همانطور که می‌بینید جاهای دیدنی قزوین از مکان‌های تاریخی گرفته تا مناطق طبیعی، در یک لیست طولانی قرار می‌گیرند و همچنان می‌توان به موارد این لیست اضافه کرد. اما بهتر است کمی بیشتر در مورد گل سر سبد جاذبه‌های قزوین، یعنی قلعه الموت صحبت کنیم.

قلعه الموت، قلعه‌ای تاریخی و بسیار ارزشمند است، که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی قرار گرفته است. این قلعه بر بلندای صخره‌ای بسیار زیبا به ارتفاع 2.163 متر از سطح دریا قرار دارد و برای دسترسی به آن باید به شمال شرق روستای گازرخان در منطقه الموت بروید.

اگر مبدا شهر تهران باشد و مقصد مشخص شما قلعه الموت، باید یک مسیر 4 ساعته در حدود 240 کیلومتر را طی کنید، تا پس از عبور از یک جاده پر پیچ و خم، به نزدیکی قلعه برسید. برای بالا رفتن از قلعه نیز، به خاطر وجود پله‌های صعب العبور، باید 45 دقیقه را به کوهپیمایی اختصاص دهید، تا در نهایت به بلندای این سازه تاریخی زیبا برسید و از بالای قلعه، چشم‌اندازهای زیبا را نظاره‌گر باشید.

دماوند، منطقه‌ای خاص برای گردشگری

دماوند بهشت آبشارها و چشمه‌ها است، شهری که تاریخ و طبیعت در آن با هم گره خورده‌اند و بیشتر از هر چیزی، مردم آن را با بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا می‌شناسند. نام کوه دماوند فراگیر است و جهانی؛ بنابراین نمی‌شود که تا پایتخت ایران رفت و بعد از سر زدن به جاهای دیدنی تهران ، به فکر بازدید از این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن نیفتاد.

فاصله شرق تهران تا دماوند 74 کیلومتر است. با طی این مسیر می‌توانید خود را به منطقه‌ای خوش آب و هوا با طبیعت زیبا و دیدنی‌های بسیار برسانید و برای یک تا چند روز از دغدغه‌ها و شلوغی‌های زندگی شهری دور بمانید.

از جمله جاهای دیدنی شهر دماوند می‌توان به قله دماوند، پیست آبعلی، دریاچه‌های تار و هویر، دشت لار، چشمه سیاه سنگ، منطقه تفریحی چشمه اعلا، غار رودافشان، دشت مشا، برج شیخ شبلی، حمام تاریخی محله درویش، امامزاده عبدالله و خلیل الله، دژ گل خندان، آبشار گروبار، آبشار آینه رود، چشمه و آبشار تیزاب، آبشار جنگلک و… اشاره کرد.

فاصله بسیار کم تهران تا دماوند و متنوع بودن جاذبه‌های گردشگری این منطقه، فرصتی را فراهم آورده است تا حتی بتوان در یک زمان یک روزه، بهترین تفریحات را تجربه کرد و از ارزشمندترین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در شهر زیبای دماوند، بازدید کرد.

جهت مشاهده و اجاره ویلا دماوند کلیک کنید.

فیروزکوه و جاهای دیدنی آن

تهران از هر سمت و سویی به شهرها و مناطق گردشگری بسیاری متصل است؛ از همین رو با سفر به تهران می‌توان به بهترین فرصت‌های گردشگری دست پیدا کرد. فیروزکوه با داشتن یک موقعیت جغرافیایی بسیار خاص و داشتن پیشینه تاریخی، از شهرهای استان تهران به حساب می‌آید و در گذشته نام آن به عنوان یکی از شهرهای بزرگ ایران، بر سر زبان‌ها بوده است.

تلفیق تاریخ و طبیعت در فیروزکوه، همانند دیگر شهرهای ارزشمند گردشگری اطراف تهران، به چشم می‌خورد. در این شهر می‌توانید از جاذبه‌های مشهوری همچون تنگه واشی، غار بورنیک، چشمه خمده، قلعه لاجورد، تنگه میشینه مرگ، روستای هرانده، روستای لزور، برج سنگی دیده‌بانی مزداران و… دیدن کنید.

نمایشگاه ها و کنسرت ها و جشن ها در تهران

کنسرت ها و جشن ها در تهران

تهران در همه فصل‌ها، زیبایی و سرزندگی خاص خود را دارد و در بیشتر اوقات، محلی برای برپایی بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها و جشن‌ها و کنسرت‌ها است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به تهران از تاریخ و زمان برگذاری جشن‌ها و کنسرت‌های مورد علاقه‌تان با خبر شوید، تا بتوانید در سفر به این شهر پر هیاهو، با یک تیر دو نشان بزنید و همزمان با گشت و گذار در بین جاهای دیدنی تهران ، سری هم به گردهمایی‌های مناسبتی بزنید.

یکی از باصفاترین نمایشگاه‌های دائمی در تهران، نمایشگاه گل و گیاه است، که در بازارهای گل، به طور دائمی، برپا و پابرجاست. از جمله نمایشگاه‌های دائمی گل و گیاه در تهران می‌توان به بازار گل محلاتی، بازار گل خاوران، بازار گل فکوری، بازار گل آبشناسان و… اشاره کرد. در این بازارها انواعی از گل‌ها و گیاهان طبیعی و زینتی به فروش گذاشته شده‌اند و از صبح تا غروب پر از بازدیدکننده‌هایی هستند که از گوشه گوشه شهر آمده‌اند و در میان آنها گردشگرانی به چشم می‌خورند، که راه تهران را به عشق دیدن گل‌های رنگارنگ و زیبا در پیش گرفته‌اند.

یکی دیگر از نمایشگاه‌های بسیار پرطرفدار تهران، نمایشگاه بین المللی کتاب است، که در واقع به عنوان یک رویداد فرهنگی بسیار بزرگ در تهران به حساب می‌آید. نخستین دوره این نمایشگاه، در سال 1366 برگذار شده است و توانسته است تاکنون به قوت خود باقی بماند و همچنان برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی جذاب و منحصر به فرد باشد. زمان برگذاری این نمایشگاه، هر ساله در میانه ماه اردیبهشت است؛ بنابراین می‌توانید برنامه سفر خود را برای اردیبهشت، بهشت مانند بچینید و هم از زیبایی‌های شهر تهران لذت ببرید و هم از گشت و گذار در بین بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب ایران.

دیگر جشن‌ها و مراسمات و برنامه‌های آئینی و فرهنگی نیز در تهران برگزار می‌شوند، که تعداد آنها قابل شمارش نیست و بستگی به شانس و اقبال شما دارد که در چه تاریخ و زمانی در تهران حضور داشته باشید، تا هم بتوانید در کنسرت خواننده مورد علاقه‌تان شرکت کنید و هم از حضور در جشن‌های آیینی سر کیف بیایید.

برای عاشقان تکنولوژی و فناوری‌های روز، تهران، جشنواره‌های وب و موبایل و همینطور کنگره‌ موبایل ایران را دارد. در کنار این مراسمات، نمایشگاه الکامپ نیز یکی از برترین نمایشگاه‌های کامپیوتر و تجارت الکترونیک است، که هر ساله در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگذار می‌شود.

بخوانید از: بهترین رستوران های تهران

بهترین زمان برای سفر به تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران، کلان شهری شلوغ و پرتردد است و همین موجب شده است تا اغلب مسافران از مسافرت به این شهر در زمان‌های شلوغ و آلوده بودن هوای شهر، صرف نظر کنند. بنابراین شما می‌توانید با آگاهی داشتن از بهترین زمان سفر به پایتخت، برنامه سفر خود را برای تاریخ و وقت بسیار مناسبی بچینید و از گشت و گذار در بین جاهای دیدنی تهران نهایت لذت را ببرید.

افرادی که با هدف کاری یا استفاده از خدمات درمانی به تهران سفر می‌کنند، بدون هیچ محدودیت زمانی می‌توانند به تهران بیایند و فعالیت‌های کاری خود را به انجام برسانند و از خدمات درمانی بسیار عالی این شهر استفاده کنند. اما در غیر این صورت، تهران نیز همانند دیگر شهرهای گردشگری، برای سفر و گردش، زمان خاص خود را دارد، که هر گردشگر و مسافری باید از آن مطلع باشد.

اگر دوست دارید که تهران گردی را در خلوت‌ترین زمان و بهترین شرایط آب و هوایی تجربه کنید، فصل بهار و ایام نوروز را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ایام نوروز از حجم ترافیک داخل شهری بسیار کاسته می‌شود و تهران سکوت و آرامشی وصف نشدنی دارد و در عین حال با داشتن آب و هوایی بسیار عالی، تبدیل به شهری دلچسب برای خانواده‌های تهرانی می‌شود که برنامه نوروزی خود را برای تهرانگردی چیده‌اند و می‌خواهند در این فرصت ناب، به گردشگری در بین جاهای دیدنی تهران بپردازند.

سفر به تهران در فصل تابستان نیز یکی دیگر از فرصت‌های خوب گردشگری در این شهر است؛ اما شاید شما نیز مانند بسیاری از گردشگران، از گرمای هوای این شهر و دود و غبار آن فراری باشید و تصور خوبی از هوای شهر تهران در این فصل نداشته باشید. اما تهران در تابستان همانقدر جذاب است، که در بهار برای گردشگران دلنشین است.

چرا که در تابستان‌های گرم پایتخت می‌توان تجربه‌های بسیار فوق العاده‌ای از شبگردی‌های طولانی در بین جاذبه‌های گردشگری و بام‌ها و خیابان‌های معروف این شهر به دست آورد. و همچنین در فاصله کمی دورتر از فضای شهری به تفریحات کوهستانی و گشت و گذار و در مناطق شمالی و ییلاقی خوش آب و هوای اطراف شهر پرداخت. بنابراین در این فصل می‌توانید ابتدای صبح و اوایل شب را برای تفریح و گردش انتخاب کنید و ظهر و بعدازظهرهای آن را در محل اقامتتان به استراحت بپردازید.

تهران شهری چهار فصل و بسیار زیبا است، که گردشگران توانسته‌اند در همه فصل‌ها، تجربه‌های خوبی را از گردشگری در آن بدست بیاورند؛ بنابراین اگر بخواهید در مورد کیفیت سفر به تهران در فصل پاییز بدانید، باید بگوییم که سفری بی نظیر را می‌توانید در پاییز هزار رنگ و خوش آب و هوای این شهر تجربه کنید.

در وجب به وجب پایتخت، درختان تنومند و قطوری وجود دارند که قدمتشان به دوران قاجار و پهلوی برمی‌گردد و در فصل پاییز، رنگی هزار رنگ به خودشان می‌گیرند و در ترکیب‌ با حال و هوایی بسیار دلچسب، فرصت تفریح و گردش متفاوتی را به گردشگران می‌دهند. به علاوه، با باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها، پاییزهای تهران اغلب خلوت و کم‌ ترافیک‌تر با آب و هوایی متعادل هستند، و همین موجب شده است تا بعد از فصل بهار، بهترین زمان سفر به تهران باشد.

برای گردشگری در تهران، فصل زمستان را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌دهیم؛ مگر تنها با هدف استفاده از پیست‌های اسکی معروف این شهر، بخواهید در فصل زمستان به پایتخت سفر کنید. در غیر این صورت سرمای شدید می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد و مانع از گردش و تفریح در سطح شهر شود.

اقامتگاه مناسب در تهران با بهترین امکانات و شرایط

در تهران هیچ مسافری نمی‌تواند نگران جا و مکان برای اقامتی چند روزه باشد. از هتل‌های لوکس گرفته تا سوئیت‌ها و مسافرخانه‌ها، همگی تجربه متفاوتی از اقامت در پایتخت ایران را به شما می‌دهند. بنابراین می‌توانید با توجه به میزان بودجه خود به دنبال یک اقامتگاه مناسب و دلخواه باشید.

در صورتی که انتخاب شما برای اقامت، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها نباشد، می‌توانید از طریق سایت‌ شب برای رزرو اقامتگاه اقدام کنید. اقامتگاه‌های تهران شامل‌ سوئیت‌های تک خوابه و دو خوابه تا چند خوابه هستند و با بهترین امکانات و وسایل کامل، در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده می‌شوند. بنابراین این دغدغه در شهر تهران به راحتی برای شما قابل حل است و تا پایان سفر خود می‌توانید در محلی با بهترین دسترسی‌ها، اقامت داشته باشید و پس از یک تهران گردی مفصل و جانانه، برای استراحت به محل اقامتتان برگردید و از حس سکوت و آرامش لذت ببرید.

ممکن است دلتان بخواهد بعد از گشت و گذاری مفصل در بین جاهای دیدنی تهران ، سری هم به ییلاقات اطراف تهران بزنید و چند روزی را به دور از شلوغی‌ها و هیاهوی زندگی شهری سپری کنید. به همین خاطر می‌توانید به سراغ اجاره خانه‌های بومگردی تهران بروید و تجربه‌ متفاوت و خاطره‌انگیزی را برای خود در خارج از شهر رقم بزنید. این اقامتگاه‌ها در مناطق خوش آب و هوا و سرسبز در میان باغات واقع شده‌اند و اغلب خانه‌های قدیمی و البته خوش ساختی هستند که حس و حال نابی از زندگی در روستا و ییلاقات را به شما منتقل می‌کنند.

از دیگر گزینه‌های اقامتی در اطراف تهران، ویلاها هستند. ویلاهای لاکچری تا نیمه لاکچری تهران، فرصت خوبی را برای اقامت در یک کنج دنج دل انگیز را به مسافران می‌دهند و از امکانات بسیار خوب اقامتی برخوردار هستند؛ در هر صورت انتخاب با شما است. با این وجود بهتر است پس از مشخص کردن مدت زمان سفر و محله و منطقه مورد نظرتان برای اقامت، نسبت به اجاره اقامتگاه اقدام کنید و خود را برای سفری خاطره‌انگیز و پر هیجان در شهر بزرگ تهران آماده کنید.

حمل و نقل در تهران با جزئیات کامل

حمل و نقل عمومی در تهران

تهران جزو یکی از کلان‌ شهرهای دنیا با بهترین امکانات شهری است. بنابراین اگر مسافر پایتخت باشید، نگرانی از بابت حمل و نقل و دسترسی به نقاط مختلف شهر نخواهید داشت. در این شهر وسایلی از جمله اتوبوس‌های تندرو، تاکسی و مترو، وسایل حمل و نقل عمومی به حساب می‌آیند، که شهروندان و مسافران می‌توانند با کم‌ترین هزینه از آنها استفاده کنند و خود را به نقاط مختلف تهران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب برسانند.

در تهران هر روزه جمع کثیری از اهالی شهر و گردشگران در سطح شهر با مقاصد کاری و گردشگری، تردد دارند. برخی از این افراد ترجیح می‌دهند که از وسیله نقلیه شخصی به جای وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و برخی دیگر برای کاهش‌ هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان، به سراغ حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی می‌روند.

خوشبختانه، هر ساله به تعداد این وسایل در تهران افزوده می‌شود، به طوری که می‌توان گفت در بیشتر مناطق پایتخت، اهالی شهر و گردشگرانی که به قصد بازدید از جاهای دیدنی تهران ، در شهر تردد می‌کنند، دسترسی بسیار خوبی به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی دارند. حمل و نقل عمومی در این شهر شامل دو بخش درون شهری و برون شهری است. بنابراین در هر دو صورت شهروندان و گردشگران پایتخت، می‌توانند در حد مطلوبی، از این وسایل برای عبور و مرور در شهر و سفر به دیگر شهرها و کشورها استفاده کنند.

جمعیت شهر تهران بسیار زیاد است و هر چند که تعداد وسایل حمل و نقل عمومی زیاد باشد، باز هم در مقایسه با جمعیت چند میلیون نفری این شهر، در حد استاندارد جهانی نیستند و برای رسیدن به حد مطلوب باید همچنان تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد. از جمله وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری، هواپیما، قطار و اتوبوس هستند و مهم‌ترین این وسایل در بخش درون شهری، اتوبوس‌های تندرو، مترو، تاکسی‌های شهری و اینترنتی هستند.

در بخش درون شهری، تاکسی‌های تهران انواع مختلفی دارند و هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کند. از جمله این تاکسی‌ها، گردشی، خطی، تلفنی و ویژه هستند. تاکسی‌های گردشی مسیر و ایستگاه مشخصی ندارند و همانطور که از نام آنها معلوم است، با توجه به مسیر مسافران در شهر تردد می‌کنند.

اما تاکسی‌های خطی دارای دو نوع سواری و ون در رنگ‌های زرد و سبز فسفری هستند. مبدا و مقصد این نوع تاکسی‌ها مشخص است و برای استفاده از آنها، باید به ایستگاه مشخص‌‌شان در شهر مراجعه کنید.

ظاهر تاکسی‌های تلفنی نیز با رنگ زرد و نوار شطرنجی مشخص شده است و بر روی آنها آرم شرکت تاکسی‌رانی خصوصی و تابلو تاکسی تلفنی نصب شده است. این تاکسی‌ها مجهز به سیستم‌های ناوبری هوشمند هستند و از نظر تعرفه و کرایه، در طول شبانه روز، هزینه‌های متفاوتی دارند.

و اما تاکسی‌های ویژه در بین انواع تاکسی، کاربری متفاوتی دارند و در انواع مختلفی از جمله تاکسی‌های سازمان‌ها و ادارات، تاکسی‌های ایستگاهی و تاکسی‌های دفاتر ویژه وجود دارند، که برای مکان‌های خاصی مثل فرودگاه و پایانه‌های مسافربری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای فرار از ترافیک شهر تهران و رسیدن به مقصد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، می‌توانید از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و بی آر تی استفاده کنید. خطوط و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های تندرو در مناطق مختلفی از شهر، قابل دسترسی هستند. علاوه بر وسایل نام برده، در شهر تهران می‌توانید با دوچرخه یا موتور سیکلت در خطوط ویژه تردد کنید و سریع‌تر به مقصد برسید.

بخوانید از: چشم انداز بی نظیر بام تهران

نکاتی که قبل از سفر به تهران باید بدانید

برای تجربه یک سفر دلچسب و به یادماندنی در شهر تهران، نیاز است که پیش از آغاز سفر، به نکاتی بسیار مهم توجه کنید. با یک برنامه ریزی مناسب و زمان بندی خوب می‌توانید اقدامات هر چند ساده‌ای را پیش از شروع سفر انجام دهید، تا سفری ایده‌آل و شیرین داشته باشید.

مواردی ضروری وجود دارند که چند روز قبل از سفر و حتی بخشی از آنها را در حین سفر باید انجام دهید. این اقدامات ساده کمک می‌کنند تا بتوانید زمان، هزینه و انرژی خود را به خوبی مدیریت کنید و به محض ورود به شهر، براساس اولویت، به سراغ جاهای دیدنی تهران بروید و از تفریحات این شهر لذت ببرید.

  • در قدم اول بهتر است از وضعیت آب و هوایی تهران مطلع شوید و سپس بر همین اساس، تاریخ و زمان سفر خود را مشخص کنید. در صورتی که بخواهید به ییلاقات اطراف تهران بروید یا در مناطق کوهستانی و قله‌های آن کوهنوردی کنید، شرایط آب و هوایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
  • یک برنامه ریزی کامل برای مدیریت هزینه‌ها داشته باشید؛ در سفر به پایتخت هزینه‌های اقامتگاه، خرید بلیط و جابجایی در بین مناطق گردشگری، خرید سوغاتی، شکم گردی در کافه‌ها و رستوران‌ها، رفتن به شهربازی‌ها یا مراکز خرید لوکس و لاکچری، استفاده از امکانات تفریحی مختلف و… همگی هزینه‌های زیادی در بر دارند. بنابراین برای داشتن سفری بهتر و تجربه بهترین این تفریحات، یک برنامه مدیریتی، می‌تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند و لذت سفر را برای شما به حد اعلا برساند.
  • از نقشه‌های اینترنتی برای گشت و گذار در شهر استفاده کنید، تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید مسیرها را پشت سر بگذارید و به مقصد دلخواهتان برسید.
  • به جای پول نقد، بهتر است از کارت‌های الکترونیکی استفاده کنید. یا در صورت به همراه داشتن پول نقد، از آنها در جایی بسیار مطمئن نگهداری کنید.
  • برای اجاره اقامتگاه ابتدا محل و منطقه دلخواه خود را انتخاب کنید، سپس برای رزرو محل اقامت، به سراغ سایت‌ها و مراکز معتبر خدماتی اجاره سوئیت و آپارتمان بروید. بهتر است پیش از اجاره روزانه خانه در تهران، حتما به مشخصات و امکانات محل اقامتی مورد نظرتان بسیار توجه کنید، سپس با در نظر گرفتن دسترسی‌ها و امکانات منطقه سکونتی آن، برای رزرو اقدام کنید.

فرصت ناب خاطره سازی در تهران

سفر به تهران

جاهای دیدنی تهران و مناطق گردشگری این شهر برای هر سلیقه‌ و هر سن و سالی، پر از تنوع و جذابیت هستند. ممکن است تا به حال چند باری به تهران سفر کرده باشید و تجربه‌های خوب و خاطرات نابی از تهران گردی در گوشه‌ای از ذهنتان داشته باشید؛ و همین موجب شده باشد تا بخواهید دیارتان را به مقصد تهران برای چند روزی ترک کنید و فرصت دوباره‌ای برای خاطره‌سازی در این شهر بدست بیاورید.

 از خاطرات گفتن و از خاطرات شنیدن، لذتی برابر با سفر آنی دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم چرخ‌های ذهنتان را به حرکت در بیاورید و بر روی جاده خاطرات حرکت کنید، تا ما هم با شما همسفر باشیم و با جان و دل به خاطرات خوش گذشته شما در پایتخت گوش دهیم و لذت ببریم. بنابراین در بخش نظرات این مطلب منتظر شما هستیم، تا کلمات روایتگر قصه‌ها و خاطرات خوش سفرهای شما به تهران باشند.

فرصت سفر که در پیش باشد، باید جا باز کنید برای خاطراتی که قرار است رقم بخورند و حال دل شما را عوض کنند. در تهران می‌توانید به شکل‌های مختلفی گردشگری را تجربه کنید. از رفتن به باغ موزه‌ها و کاخ‌های اعیانی گرفته تا شب گردی و خیابان‌گردی و قدم زدن در دل طبیعت پارک‌ها و بوستان‌های این شهر، همگی فرصت‌هایی طلایی برای خاطره سازی هستند، که نباید از آنها غافل شوید.

شماره تماس های اضطراری در تهران

برای ارتباط گرفتن با سازمان‌ها و مراکز خدماتی در شهر تهران می‌توانید از شماره تماس‌های اضطراری زیر استفاده کنید:

  • استانداری تهران: 111
  • ستاد خبری وزارت اطلاعات: 113
  • اورژانس تهران: 115
  • مرکز فوریت‌های پلیسی: 110
  • ستاد خبری حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی: 116
  • اطلاعات تلفن: 118
  • ساعت گویا: 119
  • شرکت برق منطقه‌ای تهران: 121
  • حوادث آب تهران: 122
  • اورژانس اجتماعی: 123
  • سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت کالا و خدمات: 124
  • آتشنشانی: 125
  • رزرو تلفن شهرستان: 126
  • تلکس تهران: 127
  • مرکز پاسخگویی و خدمات الکترونیک قوه قضاییه: 129
  • تاکسی تلفنی تهران: 133
  • مرکز اطلاع رسانی سازمان هواشناسی: 134
  • سازمان بازرسی کل کشور: 136
  • سامانه فوریت‌های خدمات شهری: 137
  • ارتباط مستقیم با مسئولان وزارت کشور: 138
  • پست استان تهران: 140
  • وزارت راه و ترابری: 141
  • پست تلفنی: 193
  • روابط عمومی شرکت مخابرات ایران: 09990
  • تقویم روز و ساعات شرعی: 192
  • ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان تهران: 190
  • اطلاعات داروخانه‌های شبانه‌روزی: 191
  • روابط عمومی صدا و سیما: 162
  • ندای بهداشت: 149
  • ندای امداد جمعیت هلال احمر: 147
  • اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد: 199
اجاره روزتعنه خانه در تهران

آپارتمان دو خوابه لاکچری در تهران

اجاره روزانه خانه در تهران

اجاره واحد لوکس و دنج در تهران

اجاره روزانه خانه در تهران

اجاره واحد آپارتمانی صادقیه 16

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب