معرفی و سیر تا پیاز ۱۸ تا از روستاهای اطراف تهران

1

تهران یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران است. ابرشهری با بزرگ‌راه‌های طولانی و خیابان‌های کوچک و بزرگ که در بیشتر ساعات روز، با انبوهی از خودروها و وسایل نقلیه پر می‌شود. گرچه در پایتخت پارک‌ها و فضاهای سبز فراوانی وجود دارند، اما زندگی شهری و دغدغه‌هایش فرصت محدودی برای لذت بردن از آن‌ها باقی می‌گذارد. در چنین شرایطی است که بسیاری از پایتخت‌نشینان، برای رفع خستگی و اندکی آرامش راهی روستاهای اطراف تهران می‌شوند تا با طی کردن مسافتی کوتاه، از طبیعت بکر و هوای پاک این مناطق استفاده کنند.

در این مطلب، به معرفی ۱۸ تا از دیدنی‌ترین روستاهای اطراف تهران می‌پردازیم و از جاذبه‌های فراموش نشدنی این مناطق بکر با شما صحبت می‌کنیم:

بهترین روستاهای اطراف تهران در بهار

روستاهای اطراف تهران

فصل بهار مصادف است با درختان تازه شکوفه زده، دشت‌های سرسبز و پرگل، رودخانه‌هایی جاری و نسیمی دلنواز که از میان ارتفاعات و رشته کوه‌های البرز وزیدن می‌گیرد. اغراق نیست اگر بگوییم که بهار، بهترین فصل برای گشت و گذار در روستاهای اطراف تهران است. با این حال نباید فراموش کرد که در اطراف پایتخت روستاهای سرد و کوهستانی نیز وجود دارند که ممکن است سر زدن به آن‌ها در این فصل، چندان مناسب نباشد.

در ادامه به معرفی روستاهایی می‌پردازیم که شرایطی ایده‌ال برای سفر در بهار دارند.

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک نمایید

روستای برغان، سرزمین چنارهای هزارساله

در دامنه‌های جنوبی کوهستان البرز، روستایی سرسبز و زیبا به نام برغان وجود دارد که مقصدی ایده‌ال برای گردش یک‌روزه ساکنان پایتخت و کرج به حساب می‌آید. این روستا در شمال غربی کرج و در نزدیکی شهر ساوجبلاغ و هشتگرد واقع شده و فاصله آن تا مرکز شهر کرج ۲۱ کیلومتر است.

قدمت برغان هنوز به درستی مشخص نشده است، با این حال درختان چنار بسیار تنومند و کهنسال این روستا خبر از قدمتی هزارساله می‌دهند. در برغان همچنین خانه‌ها و بناهای تاریخی وجود دارند که ساخت آن‌ها به دوران قاجار باز می‌گردد. برغان علاوه بر طبیعت زیبا و آثار تاریخی، به آلوچه‌های خوش رنگ و طعمش نیز شناخته می‌شود.

روستای برغان در فصل‌های بهار و تابستان، آب و هوای معتدلی دارد. در حقیقت پوشش گیاهی متنوع و وجود درختان کهنسال و پربار در برغان، آب و هوای این منطقه را تحت‌ تاثیر خود قرار داده و باعث شده است تا گشت و گذار در آن، جذاب و منحصر به فرد باشد. با این حال پاییز و زمستان این روستا مانند بسیاری دیگر از شهرهای ییلاقی، سرد است و گاهی اوقات بارش برف، خانه‌های قدیمی برغان را در برمی‌گیرد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به برغان و لذت بردن از طبیعت و زیبایی‌های این روستای دیدنی، بهار و تابستان خواهد بود.

روستاهای اطراف تهران

آلو، بستنی، لواشک، آلوچه، گردو و لبنیات محلی از جمله سوغاتی‌های خوشمزه برغان به شمار می‌روند. در این روستا همچنین الک‌سازی به عنوان یکی از هنرهای باارزش این منطقه شناخته می‌شود و الک، می‌تواند به عنوان سوغاتی از صنایع دستی خریداری شود. پل قدیمی، رودخانه روستا، حسینیه برغان، درختان هزارساله و میدان برغان نیز برخی از جاهای دیدنی این روستا به حساب می‌آیند.

برغان، این ییلاق خوش آب‌وهوا و سرسبز با داشتن طبیعتی بکر و باغ‌های سراسر میوه، یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران است که سر زدن به آن در بهار، می‌تواند یک ماجراجویی دلنشین و هیجان انگیز باشد.

آدرس روستای برغان:

استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان، روستای برغان

فیلبند، اقیانوسی از ابرها

فیلبند به دلیل نزدیکی به پایتخت، به یکی از پرگردشگرترین روستاهای اطراف تهران تبدیل شده است. ییلاقی زیبا و شگفت‌انگیز که به دلیل نزدیکی به ابرها و مناظری رؤیایی‌، بسیاری از طبیعت‌دوستان، عکاسان و مسافران علاقه‌مند به طبیعت را به سمت خود می‌کشاند. این ییلاق یکی از روستاهای زیبای شهرستان بابل است که در ارتفاعات دهستان خوشرود قرار دارد. روستایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، قرار گرفتن در ارتفاعات کوهپایه‌‎ای و چشم اندازهای منحصر به فرد به مراتع اطراف، از جمله پرطرفدارترین مقاصد مسافران به حساب می‌آید.

روستای فیلبند با ارتفاع ۲,۳۰۰ متری از سطح دریا، بلندترین روستای شرقی استان مازندران است و به همین دلیل با نام «بام شرقی مازندران» نیز شناخته می‌شود. این روستا در ۸۶ کیلومتری بابل و ۵۶ کیلومتری آمل قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق یک جاده پرپیچ و خم و کوهستانی میسر خواهد بود.

اما آنچه بیشتر از همه فیلبند را خاص و متفاوت کرده است، گردش ابرهاست که در نیمی از سال بر سطح روستا جاری می‌شود. توده‌های ابر در برخی از روزهای سال از میان پای اهالی روستا و گردشگران می‌گذرند و رویای قدم زدن بر روی ابرها را زنده می‌کنند. فیلبند همچنین یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران برای پیاده‌روی‌های طولانی مدت در طبیعت است و فرصتی کم‌نظیر برای تمام افرادی است که دوست دارند به نظاره بکرترین و تماشایی‌ترین مناظر شمال بنشینند.

فراموش نکنید که فیلبند در فصل پاییز و زمستان بسیار سرد است؛ بنابراین اگر قصد دارید از گشت و گذار و اقامت در این روستا لذت ببرید، بهتر است که در بهار و یا تابستان راهی آن شوید.

آدرس روستای فیلبند:

استان مازندران، کیلومتر ۲۵ جاده هراز از آمل به پلور، جاده فرعی روستای فیلبند

جهت مشاهده و اجاره ویلا شمال کلیک کنید.

روستای میگون، بهشتی در دامنه کوه توچال

برای بیشتر پایتخت نشینان، روستای میگون استراحتگاهی خلوت، جذاب و سرشار از آرامش است. ییلاقی با مراتع سرسبز، درختان پر میوه و آب و هوایی تمیز و پاک که از جمله جذاب‌ترین روستاهای اطراف تهران شناخته می‌شود.

روستای میگون در شرق پایتخت و حوالی لواسانات قرار گرفته و بیشتر از هرچیز به دلیل کوچه‌باغ‌های قدیمی، خانه‌های ویلایی و البته باغ‌های پر از میوه‌اش شهرت دارد. جالب است که بدانید این منطقه ییلاقی به سبب نزدیکی به اوشان و فشم، با نام «اوشون فشم» نیز خوانده می‌شود.

در سال‌های اخیر بافت متفاوت میگون باعث شده است تا این روستا به دو بخش «میگون نو» و «میگون قدیم» تقسیم گردد. در میگون قدیم، خانه‌های سنتی، درختان کهنسال و بناهای قدیمی روستا به چشم می‌خورند. اما در میگون نو یا جدید، ویلاها و خانه‌های نوساز و لوکسی ساخته شده‌اند که برخی از آن‌ها در رده گران‌ترین خانه‌های ایران قرار می‌گیرند.

اهالی میگون بیشتر خود را شمالی می‌دانند و در گذشته به زبان تاتی صحبت می‌کردند. شغل اغلب مردم این منطقه نیز دامداری و باغبانی است که در بهار و تابستان بیشتر از هر زمان دیگری رونق دارد.

قرار گرفتن میگون در میانه ارتفاعات رشته کوه‌های البرز باعث شده است تا بسیاری از کوهنوردان از طبیعت این منطقه برای فتح قله‌های کوچک و پیمایش مسیرهای ناهموار استفاده کنند. در میگون همچنین جاذبه‌های طبیعی فراوانی مانند دره آهنگرک، دره هلمون، مدرسه بین المللی یخ نوردی، دشت هویج، هفت چشمه و … وجود دارند که هریک به تنهایی یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد به حساب می‌آیند.

آدرس روستای میگون:

تهران، کیلومتر ۲۳ جاده لشگرک به طرف شمشک، شهر میگون

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

روستا و قلعه آغشت در کردان

یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های آغشت، قلعه‌ای است که به سبک معماری اروپایی قرون وسطا ساخته شده است و به قلعه هاگوارتز ایران معروف است (‌اگر به سری فیلم یا کتاب‌های هری پاتر علاقه داشته باشید، اینجا قطعا بهشت شماست!). اما باید بدانید که قلعه آغشت با وجود داشتن این سبک معماری خاص، تاریخچه خاصی ندارد و تنها ملک شخصی یک فرد با ذوق است. معماری با فرم قلعه، با پنجره‌های زیاد و البته کاملا متقارن، این ملک را نسبت به سایر املاک منطقه متفاوت کرده است.

این ملک شخصی، که ورود به آن نیز ممنوع است، متعلق به فردی ساکن تهران است.

روستای آغشت

 

روستای کندر، قدم زدن در دشت‌ گل‌های لاله

قدم زدن در دشتی پر از گل‌های رنگارنگ، تنها به رویاهای دست نیافتنی تعلق ندارد. چنین تصوری به راحتی و با سفری کوتاه به روستای کندر به واقعیت تبدیل خواهد شد! کندر از زیباترین روستاهای اطراف تهران است که در جاده چالوس قرار گرفته و با داشتن باغ‌های میوه و دشت‌هایی رنگارنگ، یکی از بهترین مقاصد برای سفری یک روزه شناخته می‌شود.

بد نیست که بدانید کندر در لغت به معنای کهن دور است و به نوعی به قدمت این روستا که به عصر صفوی برمیگردد، اشاره می‌کند. در این روستا بیشتر مردم به باغداری مشغول هستند و با کاشت و برداشت انگور، گلابی، گیلاس، لیمو، پرتغال، انبه، خرما و رطب امرار معاش می‌کنند. زنان هنرمند این روستا همچنین با برپا کردن دارهای قالی، هنر خود را با استفاده از نخ‌های رنگارنگ بر روی فرش‌ها و قالیچه‌ها پیاده می‌کنند.

اما بدون اغراق زیباترین جاذبه طبیعی کندر، دشت لاله‌های رنگارنگ این روستا است. در سمت غربی این ناحیه، مجموعه‌ای از زیباترین گل‌های لاله کاشته شده‌اند که مانند فرشی رنگارنگ، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. این دشت در بهار به ویژه اردیبشهت ماه، با انبوهی از گیاهان سرسبز و گل‌های رنگارنگ لاله دیده می‌شود. پس اگر قصد دارید تا روستای کندر را با تمام زیبایی‌هایش رصد کنید، بهار آن را از دست ندهید.

در این روستا همچنین جاذبه‌های تاریخی فراوانی مانند «قبرستان زرتشتیان»، «امامزاده طاهر» و «امامزاده عبدالله» وجود دارند که گزینه‌هایی ایده‌ال برای گشت و گذار و بازدید خواهند بود. اگر می‌خواهید بعد از سر زدن به این ییلاق دست خالی برنگردید، می‌توانید با تهیه تابلو فرش‌های نفیس و دست‌بافت این منطقه، رنگ و بوی این روستا را به خانه خود ببرید. از جمله دیگر سوغات این منطقه می‌توان به زری‌بافی، حصیربافی، بافت سواس (نوعی سندل)، بافت پری خرما و.. اشاره کرد.

آدرس روستای کندر:

استان البرز، ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج، هفت‌کیلومتری جادهٔ کرج–چالوس، روستای کندر

روستای طالقان، مقصد محبوب گردشگران

طالقان از جمله قدیمی‌ترین روستاهای اطراف تهران است که در استان البرز قرار گرفته و با داشتن طبیعتی بکر و ناب، در دسته مقاصد پرطرفدار و جذاب در میان مسافران قرار می‌گیرد. این روستا نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر از پایتخت فاصله دارد و با جاذبه‌های طبیعی مختلف مانند دریاچه، کوه‌ها، دشت‌های زیبا و بناهای تاریخی، بهترین مکان برای گشت و گذار در فصل بهار خواهد بود.

در این محدوده همچنین بیش از ۸۲ روستای ییلاقی دیگر وجود دارند که در حاشیه رودخانه شاهرود و دامنه رشته کوه‌های البرز واقع شده‌اند. روستاهایی که هر یک طبیعتی روح نواز و دیدنی دارند و با رسیدن فصل بهار، به مناطقی منحصر به فرد برای استراحت، عکاسی و کوهنوردی تبدیل می‌شوند. جالب است که بدانید بسیاری از مورخان قدمت این خطه سرسبز را به بیش از هزار سال پیش نسبت می‌دهند.

«بقعه امامزاده میرسعید» در حسنجون، «بقعه امامزادگان موسی و سلیم» در آسفاران، «حمام شهرک»، «حمام تاریخی میر»، «درخت هزارساله» در فشندک و «روستای باریکان» از جمله بهترین مناطق دیدنی اطراف روستای طالقان به حساب می‌آیند. طالقان همچنین دارای آبشارهای مختلف و چشمه‌های طبیعی فراوانی است که در گرمای تابستان، محلی ایده‌ال برای یک آبتنی جانانه خواهند بود.

آدرس روستای طالقان:

کیلومتر ۱۳۰ جاده تهران – قزوین، بعد از منطقه آبیک، طالقان

بخوانید از: بهترین رستوران های تهران

بهترین روستاهای اطراف تهران در تابستان

از جمله بهترین مقاصد سفر در فصل گرم تابستان، روستاهای کوهستانی و مرتفع اطراف پایتخت هستند! مناطقی بکر، سرسبز و دیدنی که در روزهای بلند تابستانی، با هوایی خنک و نسیمی دلنواز از شما پذیرایی می‌کنند. برخی از بهترین روستاهای اطراف تهران در فصل تابستان شامل موارد زیر می‌شوند:

روستای سیجان، آبتنی در آبشارهای پر آب

یکی از دلایل جذابیت‌های روستاهای اطراف تهران، قرار داشتن آن‌ها در ارتفاعات و یا مناطق سرسبز و خوش آب و هواست. به همین دلیل است که این مناطق ییلاقی، حتی در گرم‌ترین روزهای سال نیز آب و هوای معتدل و مناسبی دارند.

سیجان از جمله روستاهای اطراف تهران است که با داشتن آبشاری مرتفع، باغ‌های میوه و کوچه‌‌های قدیمی، به یکی از مناطق پرطرفدار برای سفرهای یک روزه تبدیل شده است. این روستا در ۳۵ کیلومتری جاده سرسبز چالوس واقع شده و به دلیل ارتفاع ۲ هزار متری‌اش از سطح دریا، با آب و هوایی خنک و البته پاکیزه شناخته می‌شود.

در این روستا بیشتر مردم به کار زراعت و کاشت درختانی همچون گیلاس، آلبالو و گردو می‌پردازند. زبان رسمی در سیجان تاتی است که برخی از کلمات قدیمی‌اش، از ریشه کردی گرفته شده‌اند. گرچه این روستا به دلیل نزدیکی به شهر، جمعیت ثابت زیادی ندارد و بیشتر از هرچیز به ییلاقی برای استراحت و تعطیلات چند روزه مسافران تبدیل شده است.

یکی دیگر از جذابیت‌های سیجان، مسیر پیمایش این روستا به ییلاق واریان است! راهی کوهستانی و بکر که کوهنوردان فراوانی از آن برای پیاده‌روی‌ و کوهپایه‌نوردی استفاده می‌کنند. این منطقه کوهستانی همچنین به عنوان زیستگاه حیواناتی مثل قوچ میش، بز، گرگ، شغال، روباه، پلنگ معروف آسیایی و پرنده‌هایی مانند کبک، مرغ کوهی، عقاب، شاهین، جغد، قناری، بلبل، شانه به‌سر و دارکوب شناخته می‌شود.

اما بدون اغراق، جذاب‌ترین بخش سفر به سیجان، سر زدن به آبشار مرتفع این روستا است که در فاصله ۲ کیلومتری از جنوب آن قرار دارد. مسیر این آبشار از میان دره‌ای که رودخانه سیجان در آن جاری می‌شود عبور می‌کند. مسیری که در آن تا چشم کار می‌کند، درختان آلبالو و بوته‌های خوش عطر و بوی پونه و بابونه دیده می‌شوند. با این حال نباید فراموش کرد که برای سر زدن و آبتنی در آبشار سیجان، همراه داشتن کفش مناسب الزامی است.

آدرس روستای سیجان:

استان البرز، بخش آسارا، منطقه ارنگه، روستای سیجان

وردیج و واریش، روستای آدمک‌های سنگی

وردیج و واریش از جمله مناطق خوش آب ‌و هوا و روستاهای دیدنی اطراف تهران به حساب می‌آیند. روستاهایی که در غرب تهران و در نزدیکی یکدیگر قرار داشته و هریک حدود ۲۰ کیلومتر تا پایتخت فاصله دارند. در ابتدا از روستای وردیج صحبت می‌کنیم که با داشتن نقاط مرتفع کوهستانی و طبیعتی متفاوت، یکی از پاتوق‌های اصلی گردشگران به حساب می‌آید.

وردیج یکی از بزرگترین روستاهای غرب تهران است که به دلیل آب و هوای خنکش در تابستان، با انبوهی از گردشگران ماجراجو احاطه می‌شود. با این حال بخش زیادی از مردم وردیج از این روستا مهاجرت کرده‌اند و بخشی دیگر با ساخت خانه‌های ویلایی، جلوه دیگری به این منطقه ییلاقی بخشیده‌اند.

در اطراف روستای وردیج چشمه‌های آب فراوانی وجود دارند که از آب شدن برف کوه‌ها سرچشمه میگیرند و منبع آبِ اهالی روستا هستند.آب‌ و هوای روستا تدر بهار و تابستان خنک و مطبوعِ و در شش ماه دوم سال سرد و خشک است؛ تا جایی که بسیاری از اهالی روستا در نیمه دوم سال به نقاط گرمتر نقل مکان میکنند. این روستا همچنین با داشتن انبوهی از درختان سیب، شاتوت و خرمالو، تابستان‌هایی خوش عطر و رنگ را برای ساکنانش فراهم می‌کند.

اما بدون اغراق جذاب‌ترین بخش روستای وردیج، وجود صورت‌ها و قیافه‌هایی است که در میان دامنه کوه‌های اطراف آن دیده می‌شوند. پدیده‌ای جذاب و منحصر  به فرد که نام آن را «ارواح سنگی» گذاشته‌اند! سنگ‌های این دامنه به صورت کاملا طبیعی به شکل و قیافه یک موجود زنده به چشم می‌آیند. تا جایی که با نگاه کردن به آن‌ها حتما تصویری از حیوانات یا صورت انسان در ذهن تداعی خواهد شد.

این شمایل و قیافه‌های سنگی در اثر گذر زمان و با باد و باران و فرسایش‌های هزاران ساله به‌وجود آمده‌اند و در مسیر جاده‌ای که از روستا می‌گذرد، واقع شده‌اند.

اما در مورد این صورتکها نیز داستانهای جالبی از اهالی روستا نقل می‌شود. مثلآ بعضی از ساکنان وردیج اعتقاد دارند که این قیافه‌ها در حقیقت آدم‌ها و حیوانات زنده‌ای بودند که با گذشت زمان به سنگ تبدیل شده‌اند. عده دیگری نیز باور دارند که این سنگها بازمانده‌ای از قلعه قدیمی هستند که در روزگاران گذشته بر روی کوه وجود داشته است.

در قسمت شمالی وردیج، روستای دیدنی واریش وجود دارد که از وردیج سرسبزتر و البته خنک‌تر است و در آن تا چشم کار می‌کند باغ‌های آلبالو، گیلاس، گردو و توت دیده می‌شوند. چشمه واریش و امامزاده بی بی زرین قمر از جمله دیدنی‌های جذاب روستای واریش به حساب می‌آیند که سر زدن به آن‌ها در روزهای گرم و بلند تابستانی به شدت پیشنهاد می‌شود.

روستاهای وردیج و واریش در مسیری پر پیچ و خم و کوهستانی قرار گرفته‌اند و برای سر زدن به آن‌ها باید از جاده‌ای احاطه شده با دره‌ها، کوه‌ها و تپه‌ها گذر کرد.

آدرس روستاهای واریش و وردیج:

تهران، شهرستان تهران، بخش کن و سولقان، روستای وردیج و واریش

روستای رندان، روستای باغ‌های میوه

یکی دیگر از دیدنی‌ترین روستاهای اطراف تهران، روستای خوش آب و هوای رندان است که در غرب پایتخت و در مسیر کن سولقان قرار دارد. این روستا در فاصله ۲۰ کیلومتری تهران واقع شده و به دلیل نزدیکی‌اش به پایتخت، یکی از بهترین مقاصد برای سفر و گردشی یک روزه به حساب می‌آید.

رندان به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز، آب و هوای بسیار خنکی دارد و در زمستان‌ها، با انبوهی از برف و یخ احاطه می‌شود. به همین دلیل است که اغلب گردشگران و حتی ساکنان روستا، ترجیح می‌دهند تا در نیمه اول سال در رندان اقامت داشته باشند.

مردم این روستا اغلب به باغداری مشغولند و هر سال با چیدن محصولات بومی و خوشمزه‌ای همچون انگور، گیلاس، آلبالو، هلو و گردو، بخشی از ظرفیت‌های میوه ساکنان تهران و کرج را تامین می‌کنند. در تپه‌های این روستا همچنین گیاهی پرخاصیت با نام «والَک» می‌روید که می‌تواند به عنوان چاشنی و یا سبزی اصلی برخی غذاها مورد استفاده قرار بگیرد.

سماق، توت، کشمش، آبغوره، غوره خشک و میوه خشک برخی دیگر از سوغات خوشمزه رندان هستند که در مغازه‌های کوچک و بومی روستا و یا توسط باغداران به فروش می‌رسند. در حوالی روستای رندان همچنین آبشاری مرتفع و پرآب وجود دارد که به دلیل نزدیکی‌اش به روستای سنگان، آن را با نام آبشار سنگان نیز معرفی می‌کنند.

روستای رندان در کنار مناظر طبیعی، با مسیرهای کوهنوردی متعدد شناخته می‌شود. مسیرهای مرتفع اما سرسبز و دیدنی که در آخر هفته‌ها، از انبوهی کوهنورد و علاقه‌مندان طبیعت میزبانی می‌کنند.

آدرس روستای رندان:

مسیر تهران کن سولقان، کیلومتر ۱۸ جاده امامزاده داوود

بخوانید از: جاهای دیدنی کرج

روستای چناقچی علیا، گلچینی از اقوام ایرانی

روستای چناقچی علیا از توابع بخش خرقان در شهرستان زرندیه است و در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر ساوه قرار دارد. ساكنان این روستا گلچینی از اقوام ایرانی‌اند و با تبار فارس، ترك و ارمنی و با مذاهبی چون تشيع و مسيحيت، در كمال دوستی و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌كنند. همين وحدت كلمه ميان آن‌ها است كه باعث شده تا به روستای به چناقچی، لقب «ایران کوچک» تعلق بگیرد.

روستایی کوهستانی که در دل تابستان هم خنک است و ترکیبی از تاریخ و طبیعت بکر را همراه خود دارد. بسیاری از مورخان، قدمت روستای چناقچی علیا را به دوران صفویه نسبت می‌دهند. این دهکده زیبا با وجود بناهای تاریخی از جمله کلیسا و کوچه باغ‌ها، و طبیعت بکر و آبشارهای پرآب، از جمله جذاب‌ترین روستاهای اطراف تهران است که می‌تواند برای سفر تابستان و حتی بهار مقصدی ایده‌ال باشد.

یکی از جذابیت های اصلی این روستا، آبشاری است که در ضلع شمالی این منطقه ییلاقی واقع شده و با داشتن مناظر منحصر به فرد، چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. در پایین این آبشار، سبزه‌زاری وجود دارد که فضای بسیار دل‌نشينی برای اتراق چند ساعته خانواده‌ها فراهم است. رودخانه فصلی روستای چناقچی نیز علاوه بر چشم اندازهای دیدنی، باغ‌های فراوانی را پدید آورده است که زيباترين جلوه‌ها را در حاشيه رودخانه خلق کرده‌اند.

كليسای «سركيس» یکی دیگر از دیدنی‌های روستای چناقچی است که عبادتگاهی برای ساكنان مسيحی این روستا به حساب می‌آید. بر اساس اسناد موجود و شواهد مورخان، قدمت اين كليسا به حدود سال

۱۷۷۰ميلادی یعنی تقریباٌ چهار قرن پیش باز می‌گردد.

آدرس روستای چناقچی:

اگر از ساوه به سمت روستای چناقچی علیا می‌روید، باید وارد جاده ساوه به بوئین زهرا شوید. سپس مسیرتان را در جاده رازقان ادامه دهید. بعد از عبور از رازقان، به سمت روستای چناقچی در جاده مصرقان پیش بروید تا در نهایت به مقصد برسید.

روستای افجه، ییلاق سبز تابستانی

روستای افجه یکی از روستاهای دیدنی اطراف تهران است که در ۳۰ کیلومتری پایتخت و دامنه رشته کوه‌های البرز قرار دارد. اگر قصد دارید آخرهفته‌تان را آرام و به‌دور از هرگونه آلودگی بگذرانید، روستای خوش‌آب‌ورنگ افجه انتخابی عالی برای شما است. در این روستای سرسبز و باصفا، چشمه‌ها و آبشارهای خروشانی وجود دارد که به مدد آن‌ها باغ‌های گیلاس، آلبالو، گردو و سیب فراوانی پدید آمده است.

یکی از بخش‌های جذاب روستای افجه، دشت هویج است. دشتی تماشایی که در گذشته کشتزار هویج بوده و ازاین‌رو با نام گودال آتشین معروف شده است. البته امروزه خبری از هویج نیست و رنگ نارنجی جای خود را به سبز داده است؛ اما چیزی از زیبایی این دشت کم نشده است و تمام گردشگران روستای افجه، با اشتیاق از این دشت بازدید می‌کنند.

علاوه بر دشت‌ها و باغ‌های سرسبز این روستا، آبشارهای فروانی در افجه وجود دارد که جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده‌اند و سفر شما را بیش از پیش هیجان‌انگیز می‌کنند. بنابراین اگر قصد دارید آخرهفته‌ای آرام و به‌دور از زندگی پرمشغله شهری داشته باشید و کمی اکسیژن خالص استنشاق کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به روستای افجه بزنید.

آدرس روستای افجه:

شهرستان شمیرانات، دهستان لواسان کوچک، روستای افجه

روستای ارنگه، کوچه باغ‌های قدیمی کرج

در جاده چالوس، روستای زیبایی به نام ارنگه وجود دارد که با هوای دلنشین و رودخانه‌های تماشایی‌اش، بسیاری از اهالی تهران و کرج را مجذوب خود کرده است. گردش در روستای ارنگه و گذر از کوچه‌باغ‌های رؤیایی آن، یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات گردشگران این روستا است.

در گوشه و کنار ارنگه، صدای دلنشین رودخانه‌ها را می‌شنوید که با کمک کانال‌های ساخته شده، از کوچه‌های بالای روستا به پایین سرازیر می‌شوند و باغ‌های آلبالو، زردآلو، گیلاس فراوانی را به بار می‌آورد. شما می‌توانید در استخرهای طبیعی این روستا که از رودخانه‌های آن پدید آمده است، شنا کنید یا در تنگه‌‎های شگفت‌انگیز ارگنه، صخره‌نوردی جانانه‌ای را تجربه کنید.

روستای ارنگه علاوه بر جاذبه‌های طبیعی خود، از مکان‌های تاریخی بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال، امامزاده و گورستان ارنگه با سنگ‌قبرهایی هزاران ساله که توجه بسیاری از گردشگران را جلب می‌کند. ناگفته نماند که این روستا در گذشته محل زندگی زرتشیان بوده است و با دقت بر کنده‌کاری‌های تپه قلعه‌ها و تپه کارنه، می‌توان نگاره‌های به‌جامانده از آن دوران را یافت. بنابراین اگر قصد دارید در کمترین زمان ممکن از شلوغی‌های تهران خلاص شوید و علاوه‌بر تنفس در هوای پاکیزه، کمی غرق تاریخ شوید، شک نکنید ارنگه بهترین انتخاب برای شما است.

آدرس روستای ارنگه:

جاده چالوس، ۱۸ کیلومتری کرج

روستای کردان، طبیعت ناب و تماشایی

شاید بیشتر ما کردان را به باغ و ویلاهایش بشناسیم. منطقه خنک و سرسبز در اطراف کرج که دارای باغ‌های زیبا و رودخانه و البته بناهای تاریخی مختلف است. روستای کردان یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران است که 50 کیلومتر با این شهر فاصله دارد و در استان البرز قرار گرفته است. این روستای جذاب یکی از مناطق پرطرفدار گردشگری برای تهرانیان است و بسیاری از پایتخت‌نشینان این روستا را به‌دلیل ویلاها و تالارهای مجلل عروسی‌اش می‌شناسند؛ درواقع روستای کردان تلفیقی از طبیعت روستایی و معماری مدرن شهری است.

این روستای خوش‌آب‌وهوا در تمام فصل‌ها جذاب و دیدنی است؛ اما اگر بهار و تابستان را برای گردش در کردان انتخاب کنید، به شما قول می‌دهیم محو زیبایی چشم‌نواز این روستا شوید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید. علاوه بر پیاده‌روی در کوچه‌باغ‌های باصفای کردان، تفریحات دیگری مانند کوه‌نوردی و پاراگلایدر در این روستا وجود دارد که لذت سفر را برای شما تکمیل می‌کند. پس اگر قصد دارید آخر هفته را با دوستان و عزیزان خود در منطقه‌ای لوکس با آب‌وهوایی مطلوب بگذرانید، کردان بهترین انتخاب برای شما است.

این منطقه در حال حاضر پر از باغ و ویلاهایی است که اهالی کرج و تهران برای گشت و گذار آخر هفته آن را انتخاب می‌کنند ولی اگر می‌خواهید یک سفر نزدیک یا تجربه کمپینگ آخر هفته را داشته باشید، کردان یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید آن را انتخاب کنید.  این منطقه تابستان‌های بسیار خنکی دارد که خبری از شلوغی و گرمای تهران در آن نیست.

آدرس روستای کردان:

۲۰ کیلومتری آزادراه کرج- قزوین، خروجی روستای کردان

برای مشاهده و اجاره ویلا کردان کلیک نمایید

روستای سنگان، سفری به یاد ماندنی

سنگان ییلاقی در شمال غربی پایتخت است که با آب و هوای خنک و کوهستانی، یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران برای سر زدن در تابستان به حساب می‌آید. این روستای تاریخی در ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و به بخش‌های سنگان پایین، سنگان میانی یا ده میان، سنگان بالا یا ده سر، باغ‌دره، دره‌تک و سنگان نو تقسیم می‌شود.

روستای سنگان با داشتن باغ‌های میوه، آبشارها و نقاط مرتفع کوهستانی، طرفداران بسیاری در میان طبیعت دوستان دارد. این منطقه ییلاقی بیش از ۲ هزار نفر جمعیت دارد که اغلب آن‌ها به مشاغلی همچون باغداری و کشاورزی می‌پردازند. طبیعت این روستا علاوه بر درختان انبوه گردو، گیلاس، هلو، آلبالو، زردآلو و سیب، شامل گیاهان دارویی و متنوعی همچون ریواس، گلپر، زرشک و سماق می‌شوند.

آثار تاریخی و بناهای به جا مانده در این روستا نشان می‌دهد که سنگان، یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اطراف تهران است. جالب است که بدانید در حوالی امام‌زاده این روستا، درخت چنار قدیمی وجود دارد که با نام «چنار هزارساله» شناخته می‌شود. درختی تنومند و سترگ که در سال ۹۸ در فهرست آثار طبیعی ملی نیز به ثبت رسیده است.

در روستای سنگان همچنین تکیه‌ای تاریخی وجود دارد که قدمت آن را به دوران صفویان منتسب می‌دانند. معماری قدیمی و بنای تاریخی این مجموعه می‌تواند سوژه‌ای ایده‌ال برای علاقه‌مندان به تاریخ باشد.

اما یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی اطراف این روستا، آبشار سنگان است که با ارتفاع ۶۰ متری، در دسته مرتفع‌ترین آبشارهای استان تهران قرار می‌گیرد. این آبشار ۲۵۷۵ متر از سطح دریا بالاتر بوده و در اوایل بهار و تابستان، در زیباترین شکل خود قرار می‌گیرد. آب آبشار در زمستان تبدیل به کوهی از یخ می‌شود که با قندیل‌های کوچک و بزرگ احاطه شده‌اند. دسترسی به آبشار سنگان با حدود یک ساعت و نیم پیاده‌روی میسر خواهد بود.

کوهنوردی، عکاسی از طبیعت، یخ‌نوردی و تیوپ سواری، از دیگر تفریحات روستای سنگان در فصل‌های مختلف سال به شمار می‌روند. روستای سنگان در منطقه سولقان کرج واقع شده و از تهران ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

آدرس روستای سنگان:

استان تهران، ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران، بخش کن، روستای سنگان

بخوانید از: بهترین کافه های تهران

بهترین روستاهای اطراف تهران در پاییز

روستاهای اطراف تهران در پاییز، با انبوهی از درختان زرد و قرمز و نارنجی به چشم می‌آیند. در این فصل جذاب و رنگارنگ، طبیعت اطراف پایتخت بیشتر از هر زمان دیگری دیدنی می‌شود. خوشبختانه بسیاری از روستاهای اطراف تهران در این فصل سال نیز آب و هوای معتدلی دارند و می‌توانند مقصدی ایده‌ال برای یک سفر چند روزه فراموش نشدنی باشند.

برخی از روستاهای اطراف تهران در فصل پاییز به شرح زیر هستند:

روستای آهار، بهشت گمشده پایتخت

قدم زدن در میان برگ‌های رنگارنگ پاییزی و کوچه‌باغ‌های قدیمی، لذتی ناب است که در روستای آهار به سادگی قابل تجربه خواهد بود. آهار، این منطقه ییلاقی جذاب به دلیل طبیعت بکر، آب و هوای مناسب و درختان کهنسالش، به عنوان یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران شناخته می‌شود.

روستای آهار در نزدیکی رشته کوه‌های البرز قرار دارد و یکی از جذابیتش‌هایش، چشم اندازی است که به تپه‌های مرتفع و درختان روییده شده در ارتفاعات، مشرف می‌شود. چنین موضوعی باعث شده است تا آهار در فصول مختلف سال، به پاتوقی هیجان انگیز برای کوهنوردان و طبیعت‌دوستان تبدیل شود.

علاوه بر این، در آهار باغ‌های میوه فراوانی همچون باغ آلبالو و باغ گیلاس وجود دارند که در پاییز، با انبوهی از رنگ‌های زرد و قرمز و نارنجی به چشم می‌آیند. در این روستای ییلاقی همچنین رودخانه‌های کوچک و پرآب از میان ارتفاعات و کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرند و در کوچه‌های قدیمی‌اش جاری می‌شوند.

در کنار طبیعت ناب و بکر آهار، دیدنی‌های تاریخی فراوانی نیز در این روستا وجود دارد. «امامزاده طاهر و زاهد»، «آتشگاه قصران» و «روستای ده تنگه»، برخی از جاذبه‌های تاریخی و باستانی این منطقه به شمار می‌روند که سر زدن به آن‌ها به هر مسافر ماجراجویی توصیه می‌شود.

روستای آهار همچنین با داشتن جاده‌های هموار و مسیرهای متعدد، یک منطقه ایده‌ال برای دوچرخه سواری به حساب می‌آید. جالب است که بدانید این منطقه خوش آب و هوا به دلیل مناظر دیدنی و چشم اندازهای بی‌نظیرش، به یکی از مکان‌های مورد علاقه عکاسان برای ثبت تصاویر تبدیل شده است.

روستای آهار در ۴۰ کیومتری تهران واقع شده و دسترسی به آن از محدوده قصران شمیرانات امکان پذیر خواهد بود.

آدرس روستای آهار:

تهران، بخش رودبار قصران منطقه شمیرانات

روستای شکر آب، لذت طبیعت‌گردی در پاییز

اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، حتما با نام روستای شکر آب آشنا هستید. منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا که در نزدیکی آهار قرار دارد و به دلیل طبیعت بکر و دل انگیزش، در دسته جذاب‌ترین روستاهای اطراف تهران قرار می‌گیرد.

شکر آب از جمله ییلاقات محدوده قصران شمیران بوده که بر دامنه‌های رشته‌کوه‌های البرز گسترده شده است. یکی از خنک‌ترین مناطق اطراف تهران که با داشتن باغ‌های میوه، آبشارهای پرآب و مسیرهای کوهنوردی، یک گردشگری ناب را برای مسافران فراهم می‌کند.

در شکر آب علاوه بر باغ‌های میوه و درختان سیب و گیلاس و آلبالو، گیاهان دارویی فراوانی نیز می‌رویند. آویشن کوهی، ریواس و گل‌گاوزبان از جمله رایج‌ترین گیاهان این روستا به حساب می‌آیند که معمولا در فصل تابستان، توسط اهالی روستا چیده می‌شوند.

در شکر آب همچنین آبشاری مرتفع وجود دارد که با آب شدن برف‌های رشته‌ کوه‌های البرز، پر آب‌تر از همیشه شده و به سمت روستا جریان می‌گیرد. در حقیقت آبشار شکر آب به‌ شکل رود مسیرش را ادامه می‌دهد تا به روستا برسد. آب این رود زمین‌ها و باغ‌های اطراف روستا را سیراب می‌کند.

آب و هوای بی‌نظیر و مناظر چشم نواز در حوالی این آبشار باعث شده است تا در روزهای مختلف سال، گروه‌های متعدد کوه‌نوردی و گردشگری برای کمپینگ و بازدید از این جاذبه طبیعی، راهی آن شوند.

آدرس روستای شکر آب:

شمیرانات، بخش رودبار قصران، بعد از روستای آهار

بخوانید از: بام تهران

بهترین روستاهای اطراف تهران در زمستان

با شروع فصل سرما و بارش برف و باران، از حجم سفرها کاسته می‌شود و بسیاری ترجیح می‌دهند تا با ماندن در خانه و استراحت، روزهای سرد خود را به آرامی سپری کنند. با این حال نباید فراموش کرد که پایتخت معمولا در زمستان‌ها، آب و هوای آلوده‌ای دارد و سر زدن به روستاهای اطراف تهران در این فصل، گریزی کوتاه برای چند چشیدن چند جرعه هوای پاک است. در حقیقت بسیاری پیشنهاد می‌کنند که بهتر است ساکنان پایتخت برای روستاگردی، فصل زمستان را انتخاب کنند.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین روستاهای اطراف تهران در زمستان می‌پردازیم:

روستای خور، سرزمین آبشارهای یخ زده

 

برای تمام علاقه‌مندان تفریحات زمستانی، روستای خور مقصدی ایده‌ال و هیجان انگیز در میان روستاهای اطراف تهران به حساب می‌آید. منطقه‌ای ییلاقی که در ابتدای جاده چالوس و ۱۸ کیلومتری کرج واقع شده و طبیعتی بکر و منحصر به فرد دارد. این روستا بیش از هر چیز با باغ‌های پرمیوه، دشت‌های سرسبز، آبشارهای مرتفع و چشمه‌های آب کوچک و بزرگ شناخته می‌شود.

روستای خور علاوه بر طبیعتی بکر، آثار باستانی و تاریخی متعددی را نیز در دل خود جا داده است. بد نیست که بدانید در این منطقه ییلاقی، درخت چنار ۸۰۰ ساله‌ای وجود دارد که بر تاریخی بودن این روستا تاکید می‌کند. «امامزاده سلیمان (ع)»، «امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون»، «برج و باروی قلعه خور» و «دره دو چنار» از دیگر دیدنی‌های منحصر به فرد روستای خور به شمار می‌روند.

یکی از جذابیت‌ها و نقاط قوت روستای خور، آب و هوای بی‌نظیر آن است. این ناحیه ییلاقی به دلیل قرار گرفتن در دامنه غربی گندم چال و ارتفاعات البرز مرکزی، آب و هوای معتدل و خنکی دارد. تا جایی که در تابستان‌ها، روستای خور به جای هوایی گرم و جانسوز، با نسیمی خنک و کوهستانی از مسافرانش پذیرایی می‌کند.

اما پرطرفدارترین جاذبه دیدنی خور، آبشار این روستا بوده که در فاصله ۲ کیلومتری از آن واقع شده است. آبشاری مرتفع که نزدیک به ۵۰ متر طول دارد و آب خود را از برف‌های زمستانی ارتفاعات رشته کوه البرز تامین می‌کند. جالب است که بدانید اهالی روستا برای جلوگیری از هدررفت آب آبشار، در نزدیکی آن کانال کوچکی احداث کرده‌اند تا آب جاری شده به سمت روستا هدایت شود. در میان این مسیر، دریچه‌هایی برای تغییر جریان آب به سمت باغ‌های سیب ترش، گوجه‌سبز، زردآلو و گیلاس نیز تعبیه شده است.

آب آبشار خور، به‌صورت صخره‌ای و عمود بر زمین جاری می‌شود. در روزهای سرد سال، آب آبشار یخ می‌زند و مناظری دیدنی و شگفت انگیز را خلق می‌کند که نمونه‌اش به سختی در طبیعت دیده خواهد شد. در حقیقت این آبشار در زمستان، به یکی از زیباترین چشم اندازهای روستا تبدیل می‌گردد! تا جایی که گردشگران بسیاری برای تماشای آن، مسیر ۴۵ دقیقه‌ای روستا تا آبشار را در میان برف و یخ طی می‌کنند.

نباید فراموش کنید که برای سر زدن به این آبشار در هر فصلی به ویژه زمستان، باید تجهیزات لازم و کفش مناسب همراه خود داشته باشید.

آدرس روستای خور:

ابتدای جاده چالوس، ۱۸ کیلومتری کرج، خروجی روستای خور

روستای شمشک، پاتوق اسکی بازها

اغلب پایتخت نشینان، روستای شمشک را به خوبی می‌شناسند. منطقه‌ای ییلاقی که در سال‌های اخیر، به دلیل همجواری‌اش با پیست اسکی به یکی از محبوب‌ترین روستاهای اطراف تهران تبدیل شده است. روستایی که در آن همه چیز برای تفریح و اوقاتی خوش وجود دارد! از تله کابین سواری و برف بازی گرفته تا کافه‌های کوچک و بزرگی که انواع خوراکی‌های خوشمزه و غذاهای باکیفیت را سرو می‌کنند.

بد نیست که بدانید روستای شمشک از بخش‌های شمشک بالا، شمشک پایین، دربندسر، مزارع و روستاهای سفیدستان،‌ درود و جیرود تشکیل شده است. گرچه بسیاری این روستا را با پیست اسکی‌‌اش می‌شناسند، اما شمشک دیدنی‌های جذاب دیگری نیز دارد که بازدید از آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

«قله دال نشین»،‌ «چشمه آفتاب ندیده»، «صخره بزرگ بندبن»، «آبشار تل تنگه»، «قله سرکچال»، «امامزاده اسماعیل» و «امامزاده محمد» تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی، تاریخی و تفریحی شمشک به حساب می‌آیند. این روستای خوش آب و هوا همچنین با داشتن هتل‌های لوکس، ویلاهایی با معماری متفاوت و اقامتگاه‌های منحصر به فرد، به یکی از پاتوق‌ها و مقاصد اصلی شهروندان تهرانی تبدیل شده است.

برای رسیدن به روستای شمشک می‌توانید با گذر از جاده لواسان و روستاهای اوشان و فشم، خود را به این منطقه ییلاقی برسانید. فراموش نکنید که دسترسی به شمشک از تهران چیزی حدود ۱ ساعت طول خواهد کشید.

آدرس روستای شمشک

تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، شهر شمشک

روستای رینه، آبتنی در حوضچه‌های درمانی آب گرم

آب تنی در حوضچه‌های آب گرم آن هم در میان برف و زمستان، یک تجربه منحصر به فرد است. مخصوصا اگر آب این حوضچه‌ها، خاصیت درمانی داشته باشند و بتوانند گرفتگی‌های عضلانی و دردهای مفاصل را تا حد زیادی کاهش دهند. پس اگر دوست دارید تا در روزهای سرد زمستانی، از یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران دیدن کنید و در میان چشمه‌های آب گرمش چند ساعتی به استراحت بپردازید، از همین امروز برای سفر به ییلاق رینه برنامه‌ریزی‌هایتان را آغاز کنید.

روستای رینه در ۹۰ کیلومتری آمل واقع شده و به دلیل نزدیکی‌اش به منطقه لاریجان، با نام رینه لاریجان نیز شناخته می‌شود. روستایی کوهستانی که با داشتن چشمه‌های آب گرم، طبیعتی بکر و بی‌نظیر و بافت قدیمی، یکی از مقاصد محبوب گردشگران به حساب می‌آید.

چشمه آبگرم رینه از جمله چشمه‌های درمانی است که با داشتن گوگرد فراوان، تاثیر به‌سزایی بر کاهش دردهای مفصلی و ضد عفونی پوست می‌گذارد. جالب است که بدانید برخی از اهالی رینه در منازل خود، بخشی از این آب گرم را به صورت لوله کشی در اختیار دارند و حتی با اجاره خانه‌های خود به گردشگران، امکان استفاده از این آب گرم را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. با این حال نباید فراموش کرد که دمای آبگرم رینه حدود ۶۰ درجه است و ممکن است مجبور شوید تا برای استفاده از این آب، آن را با آب سرد مخلوط کنید.

«آبشار شاهاندشت»، «امامزاده محمد طاهر» و «دخمه‌های سنگی کافر کلی» از دیگر دیدنی‌های روستای رینه به حساب می‌آیند. ییلاق رینه حدود یک ساعت با تهران فاصله دارد و دسترسی به آن از طریق جاده هراز امکان پذیر است.

آدرس روستای رینه:

استان مازندران، جاده هراز، شهرستان لاریجان، رینه، آبگرم رینه لاریجان

سخن آخر، سفری یک روزه به بهترین روستاهای اطراف تهران

استان تهران زیبایی‌های طبیعی فراوانی دارد و در اطرافش، روستاهایی بکر با بهترین چشم اندازها، پذیرای مسافران هستند. روستاهایی که اغلب در میان ارتفاعات رشته‌کوه‌های البرز جا خوش کرده‌اند و با داشتن کوه، رودخانه، پوشش گیاهی کوهستانی، آبشارهای زیبا و آثار تاریخی متنوع، یک گردشگری ناب را برای مسافران فراهم می‌کنند.

اغلب روستاهای اطراف تهران، برای سفرهای طولانی و حتی استراحتی یک روزه مناسب هستند. خوشبختانه در این مناطق، خانه‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانند انتخابی ایده‌ال برای استراحت و گذران وقت در طبیعت باشند. فراموش نکنید که می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و رزرو خانه در روستاهای اطراف تهران از سایت شب نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره روستاهای اطراف تهران

بهترین روستاهای اطراف تهران در تابستان شامل چه مناطقی می‌شوند؟

روستاهای کردان، سنگان، ارنگه، سیجان، افجه، چراغچی و رندان بهترین روستاهای اطراف تهران در فصل تابستان به شمار می‌روند.

بهترین روستای اطراف تهران برای اسکی بازها کجاست؟

شمشک یکی از بهترین روستاهای اطراف تهران برای اقامت اسکی بازان خواهد بود.

آیا امکان اجاره ویلا در روستاهای اطراف تهران وجود دارد؟

بله. با مراجعه به سایت شب در هر منطقه ای که بخواهید می‌توانید جهت اجاره ویلا اقدام نمایید.

1 پاسخ
  1. دل ارام نظر داده:

    من زرنان رفته ام روستای قشنگی وعالی هست یک رستوران مدرن و سنتی و باشگاه اسب سواری خوب دارد لطفا مطالب بیشتر و عکس هایی از زرنان بگذارید – زرنان در بهار و پاییز بسیار دیدنی هست و در بهار شکوفه های باغی درختان خیلی ادم را مسحور می کند و در پاییز می شود نقاشی رنگارنگ طبیعت را دید و باورکردنی نیست روستایی به این نزدیکی داخل تهران باشد – مهم ترین چیز دسترسی عالی و اسان جاده ای و نزدیک به دریاچه چیتگر هست . زرنان یک تابلوی زیبا طبیعت است که براحتی همه تهرانی می توانند با کمترین هزینه و صرف وقت از ان دیدن کنند، بنابراین اگر قصد دارید آخر هفته‌ ای آرام و به‌ دور از هیاهوی تهران را داشته باشید و
    در هوایی با اکسیژن خالص نفس بکشید و در ضمن گشت و گذار یک روزه در اطراف تهران
    را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن روستای زرنان را دربرنامه خود قرار دهید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب