معرفی بهترین و معروف ترین موزه های تهران

0

چنانچه قصد مسافرت به پایتخت ایران را دارید می توانید با بازدید از موزه های دیدنی تهران سفری فرهنگی داشته باشید. در دست داشتن لیست موزه های معروف تهران می تواند به شما کمک کند که به راحتی محل هر یک را پیدا کنید.

در لا به لای این شهر پر زرق و برق وجود موزه های دیدنی می تواند سفری به یاد ماندنی برای ما در تهران به ارمغان بیاورد. شما می ‌توانید با حضور در موزه های تهران ساعتی را به دور از هیاهوی دنیای مدرن سپری کنید. حضور در موزه های فرهنگی و هنری می تواند شما را به گذشته های دور راهی کند. افراد علاقه مند به فرهنگ و هنر معمولاً به دنبال یافتن موزه های هر شهر هستند. گام نهادن در سالن های موزه و بازدید از اشیای قدیمی و تابلوهای هنری می تواند ما را با داستان های جالب تاریخی آشنا کند. بسیاری از افراد موزه گردی و بازدید از موزه‌ های فرهنگی و هنری را بخش مهمی از سفر خود می ‌دانند. همچین شهر تهران مناطق جذاب دیگری جز موزه ها دارد که میتوانید در مقاله” اماکن دیدنی تهران ” مطالعه کنید…

تاریخچه موزه در ایران

اگر بخواهیم نخستین موزه در ایران را بشناسیم باید به زمان قاجار برگردیم. ناصرالدین شاه با سفر به سراسر دنیا و دیدن تصاویری از موزه ها تصمیم گرفت در ایران نیز مکانی به نام موزه احداث کند. نخستین موزه در ایران یکی از تالارهای کاخ گلستان بود که به یک موزه تبدیل شد. در آن موزه اشیای گرانبها و اموال دربار گردآوری شدند.

چند سال بعد با تخریب قسمت هایی از کاخ بنایی دارای کتابخانه، حوض خانه، سرسرا و دیگر مکان ها به نام موزه افتتاح شد. ناصرالدین شاه این موزه را موزه همایونی نام نهاد. پس از احداث این موزه بستر برای ساخت دیگر موزه ها نیز مهیا شد. در تهران و در فاصله چند سال موزه کاخ گلستان، موزه ملی ایران، مجموعه سعدآباد، موزه زمان، موزه ارتباطات، موزه طبیعت و حیات وحش و بسیاری دیگر از موزه ها احداث شدند.

 آشنایی با موزه های دیدنی تهران

مرور لیست موزه های معروف تهران نشان می ‌دهد که موزه های متعددی جهت بازدید وجود دارند. هر کدام از موزه ها با موضوعات متنوعی بیانگر بخشی از رویدادهای تاریخی هستند.

تهران با دارا بودن ۳۵ موزه به شهر موزه ها ملقب است. احداث موزه کاخ تهران در دوره قاجار شروع روند موزه سازی در تهران بود. امروزه با ایجاد موزه های فرهنگی هنری گزینه های زیادی برای بازدید در شهر تهران وجود دارد. هر کدام از این موزه ها با موضوعاتی نظیر فرش، سینما، موسیقی، تاریخ، جواهرات و هنر شاخه ای از گردشگری را صاحب هستند. نگاهی به لیست موزه های معروف تهران نشان می‌ دهد که موضوعات تخصصی در موزه ها به خوبی  قابل دسترسی هستند.

پیشرفت فناوری و وجود ساختمان های بلند موجب شد که افرادی به منظور گسترش فرهنگ و هنر تاریخی به فکر احیای موزه ها بیفتند. این افراد با جمع‌ آوری آثار تاریخی و هنری توانسته اند این فرهنگ و هنر را به شکل مناسبی گسترش دهند. مراجعه به بهترین موزه های تهران می‌تواند چهره متفاوتی از این شهر را به ما نشان دهد. ما در این مقاله سعی کرده ایم با جمع‌آوری لیست موزه های معروف تهران به شما جهت بازدید از این مکان ها کمک کنیم.

 موزه ملی ایران

موزه ملی ایران کجاست

اولین نام در بین لیست موزه های معروف تهران قطعا موزه ملی ایران خواهد بود. این موزه که با نام موزه ایران باستان نیز شناخته می شود به عنوان مادر موزه های تهران و ایران شناخته می شود. این موزه دارای قدمت بیش از ۸۰ ساله است. وجود آثار بسیار متنوع از تاریخ در دوره های متفاوت ایران پیش و پس از اسلام این موزه را تبدیل به بزرگترین موزه ایران کرده است. علاوه بر این موزه ملی ایران به عنوان یکی از بزرگترین موزه های باستان شناسی جهانی شناخته می‌ شود.

قدم زدن در موزه ملی ایران ما را به خوبی با تغییرات اجتماعی، فرهنگی و هنری کشور خود آشنا می کند. ساختمان موزه ملی ایران به دو بخش موزه دوران اسلامی و موزه ایران باستان تقسیم شده است. هرکدام از این بخش ها با تالارهای متعددی تاریخ سلسله های حاکم بر ایران مانند ساسانیان، هخامنشیان، سلجوقیان و صفویه را تفکیک می کند.

بازدید کننده به راحتی می ‌تواند تغییرات ایجاد شده را به تفکیک زمان مشاهده کند. اشیایی که در این موزه نگهداری می ‌شوند از مهم ‌ترین آثار باستانی ایران محسوب می شوند. مجسمه مرد پارتی و همچنین سرستون های تخت جمشید از ارزشمندترین آثار موجود در این موزه به شمار می آیند.

در بخش موزه ایران باستان که در طبقه دوم قرار دارد شما آثار باستانی ایران را می توانید مشاهده کنید. این بخش که به “دوران پیش از تاریخ” نیز مشهور است، دارای آثاری باقی مانده از دوران پارینه سنگی قدیم است. هفت تالار مجزا تمام آثار باستانی ایران در موزه ملی ایران را برای ما به نمایش می گذارد. در این موزه علاوه بر بازدید از آثار تاریخی شما می توانید با حضور در کافه رستوران ها و همچنین فروشگاه های محصولات هنری از دیگر امکانات رفاهی آن بهره مند شوید. برای دسترسی ساده تر به این موزه ها میتوانید با اجاره ویلا در تهران ، دسترسی راحت و مناسبی به این آثار گرانبها داشته باشید.

آدرس: میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک

 مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد

کاخ موزه سعدآباد

مرور لیست موزه های معروف تهران ما را به یک مجموعه استثنایی هدایت خواهد کرد. کاخ سعدآباد به عنوان آخرین کاخ سلطنتی ایران نیز شناخته می شود. وجود عمارت های قدیمی تهران، فضای دل انگیز و وسیع و وجود درختان زیبا و سر به فلک کشیده تصاویری از ورودی کاخ سعد آباد را به ما نشان می دهند. کاخ سعدآباد از مجموعه موزه هایی است که به راحتی تمام نیازهای شما را از یک بازدید تاریخی، فرهنگی برطرف می کند. تنوع عمارت ها و تالارهای زیبا به گونه‌ ای که شما برای بازدید آن به یک روز زمان نیاز خواهید داشت.

موزه کاخ سعد آباد به عنوان یکی از مجلل ترین و وسیع ترین موزه های ایران دارای مساحت حدود ۱۱۰ هکتار است، قرار گرفتن در شمالی ترین قسمت غرب تهران این موزه را از یک مکان خوش آب و هوا بهره مند می‌کند. مجموعه کاخ سعدآباد با دارا بودن ۱۸ تالار مختلف، میزبان گردشگران این مجموعه است و در حوالی میدان تجریش قرار دارد. هدف از ایجاد این بنا به منظور تفرج تابستانی پادشاهان قاجار و پس از آن برای پهلوی بوده است. این مجموعه بی شک به عنوان یکی از موزه های معروف تهران شناخته می شود.

هر کدام از بخش‌های مختلف این موزه در ابتدا به یکی از اعضای خاندان سلطنتی تعلق داشته است. از مهم ‌ترین بخش‌ های این موزه می‌ توان به کاخ ملکه مادر، کاخ موزه سفید، کاخ احمد شاهی و کاخ اشرف پهلوی اشاره کرد. امروزه از کاخ اشرف پهلوی به عنوان موزه ظروف سلطنتی استفاده می شود. بهره‌ مندی از عمارت های قدیمی به ما نمایشی از فرهنگ و هنر ایران باستان را نشان خواهد داد.

در بخش هنری این کاخ موزه می توانید با مشاهده تمام آثار استاد فرشچیان، موزه مینیاتور استاد بکار، موزه خط و کتابت و موزه نگارستان لذت کافی را ببرید. از امکانات رفاهی استفاده شده در این کاخ موزه می توان به رستوران، کافه، سالن ‌های اجرا و همچنین فروشگاه‌های متعدد اشاره کرد.

آدرس: خیابان ولیعصر، ابتدای زعفرانیه

کاخ و موزه نیاوران

کاخ موزه نیاوران

یکی دیگر از کاخ موزه هایی که نامش در بین لیست موزه های معروف تهران به چشم می خورد کاخ نیاوران است. این کاخ که شروع ساخت آن در سال ۱۳۳۷ بوده است، در ابتدا با مشکلاتی مواجه شد. پس از وقفه ۹ ساله در سال ۱۳۴۶ ساخت کاخ به پایان رسید. در ابتدا و در مکان همین کاخ یک کاخ کوچک در زمان فتحعلی شاه ( که زاده‌ی دامغان بود ) ساخته شده بود. با روی کار آمدن خاندان پهلوی تصمیم بر این شد که این کاخ را به فضای گسترده تر گسترش دهند.

این مجموعه به مساحت پنج هکتار باغ های زیبایی دارد و متشکل از عمارت های باشکوهی ست. محمدرضا شاه پهلوی در اواخر حکومت خود این کاخ را به عنوان مجموعه ای جهت نمایش فرش های باشکوه و تزیینات خاص و لباس های شیک خود قرار داد. قدم زدن در یکی از بهترین موزه های تهران می تواند اوقات بسیار جذابی را برای شما فراهم کند و در دل باغی بسیار باصفا، ساختمانی زیبا شما را به دوران سلطنت پهلوی خواهد برد. در ابتدا هدف از ایجاد این کاخ پذیرایی از مهمانان سلطنتی بود. پس از مدتی شاه تصمیم گرفت که این مکان را به عنوان محل اقامت خود تبدیل کند.

طراحی باور نکردنی سقف ساختمان این کاخ شما را بیش از هر چیز به خود مجذوب خواهد کرد. بی نظیر ترین ویژگی کاخ ‌نیاوران باز شدن بخشی از سقف آن است. ساکنان این کاخ هر زمان که می خواستند می توانستند با برداشتن سقف نظاره گر آسمان باشند. امروزه نیز مسئولین گاهی برای مشاهده بازدیدکنندگان سقف را برمی‌دارند.

کاخ نیاوران از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که برای شما تمام امکانات را از یک بازدید فرهنگی، تاریخی مهیا می کند. از بخش های این کاخ می‌ توان به کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، موزه جهان نما، کوشک احمد شاهی، موزه خودروهای اختصاصی و موزه کتابخانه اختصاصی اشاره کرد.

چنانچه قصد بازدید از این کاخ و یکی از بهترین موزه های تهران را دارید؛ ما به شما توصیه می کنیم با اقامت در تهران ، با حوصله از تمام بخش ‌های آن دیدن کنید. از دیگر نکات ویژه این کاخ می‌ توان به باغ موزه کتیبه نیاوران اشاره کرد. شما می توانید همه روزه بجز ایام تعطیل از بخش های مختلف این کاخ دیدن کنید.

آدرس: میدان شهید باهنر (نیاوران)

مجموعه کاخ گلستان

کاخ موزه گلستان

کاخ گلستان یکی از گزینه هایی است که می تواند در لیست موزه های معروف تهران قرار بگیرد. یکی از موزه های دیدنی تهران که نامش در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده کاخ گلستان است. زیبایی ها و امکانات این کاخ به گونه ای هستند که می توان یک کتاب از آن نوشت. این شاهکار معماری در میان موزه های تهران می ‌تواند یک گوی جهان نما برای ما باشد. استفاده از معماری زیبای ایرانی و همچنین معماری اروپایی برای ما ساختمان شگفت انگیزی را رقم زده است. بهره مندی از طرح های عاشقانه و نماهای شکار و رزم تلفیقی از یک مجموعه کامل به نمایش می گذارد.

وجود تالار آیینه بیانگر شکوه و عظمت این کاخ است. در تالار آیینه یک نقاشی از کمال الملک وجود دارد که مدت ۵ سال بر روی آن کار شده است. این نقاشی که در واقع ناصرالدین شاه را به نمایش می گذارد، آینه تمام قد فرهنگ و هنر ایرانی است.

زیبایی های این مجموعه کاخ به گونه ای هستند که بدنامی پادشاهان قاجار را شما می توانید برای لحظاتی از خاطر ببرید. این کاخ در واقع از زمان شاه عباس صفوی به یادگار مانده است. با این حال در دوران قاجاریه و در عصر معاصر با تغییراتی روبرو شده است.

کمتر کسی تا کنون نام عمارت شمس العماره را نشنیده است. این عمارت باشکوه نیز یکی از بناهای موجود در این کاخ است. اگر بخواهید دیدنی ‌ترین قسمت از کاخ گلستان را معرفی کنید بدون شک عمارت شمس العماره خواهد بود. این عمارت با پنج طبقه و ۳۵ متر ارتفاع  بلندترین ساختمان ساخته شده در زمان خود بوده است. جالب است بدانید عمارت شمس العماره نخستین ساختمان بود که در ساخت آن از سازه فلزی استفاده کردند.

از دیگر مکان‌های دیدنی موجود در این کاخ می ‌توان به عمارت های خلوت کریمخانی، ایوان تخت مرمر، موزه نگارخانه، تالار تاج گذاری و همچنین تالار برلیان اشاره کرد. چنانچه قصد دارید به بهترین موزه های تهران سر بزنید توصیه ما به شما بازدید از این موزه خواهد بود.

آدرس: خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

موزه جواهرات ملی تهران

موزه جواهرات ملی ایران

وضع قانونی در سال ۱۳۱۶ مبنی بر اهدای جواهرات سلطنتی به بانک مرکزی ایران موجب شد که بسیاری از این جواهرات از کاخ خارج شوند. چند سال بعد در سال 1332 تصمیم گرفته شد که مجموعه جواهرات سلطنتی در موزه ای قرار گرفته تا مردم بتوانند از آن دیدن کنند.

موزه جواهرات ملی ایران به عنوان یک مجموعه بی نظیر گنجینه ای گرانبها از نفیس ترین جواهرات جهان را به ما نمایش می دهد. ارزش جواهرات نفیس در این مورد به گونه ای است که تا کنون هیچ رقمی برای آن تخمین نزده‌ اند. علاوه بر ارزش مالی، این موزه می تواند آینه تمام قد از فرهنگ، تاریخ کهن و خلاقیت هنرمندان سرزمین را به ما نمایش دهد. این موزه را میتوان یکی از ارزشمندترین مکان های دیدنی تهران یا حتی جزو برترین موزه های تمام ایران برشمرد.

خاص ترین وسایل سلطنتی و گرانبهای کشور در این موزه نگهداری می شوند. اگر تا کنون نام الماس دریای نور را شنیده اید، باید بدانید که در موزه جواهرات ملی ایران نگهداری می شود. علاوه بر این شما می توانید با مراجعه به موزه جواهرات ملی از تاج پهلوی، تاج کیانی، تخت طاووس و کره جواهر نشان نیز دیدن کنید. یادآور می ‌شویم که از گردنبند و تاج فرح پهلوی نیز در این موزه نگهداری می شود.

چنانچه با مرور لیست موزه های معروف تهران به این نام برخورد کردید به شما توصیه می کنیم حتما از آن دیدن فرمایید.

آدرس: خیابان فردوسی، مقابل سفارت ترکیه

 باغ موزه مینیاتور

باغ موزه مینیاتور

از دیگر باغ موزه های فوق العاده زیبای پایتخت می ‌توان به باغ موزه مینیاتور اشاره کرد. طراحی این باغ موزه به گونه ‌ای بوده که علاوه بر توجه به تاریخ کشور، به مسائل محیط زیستی نیز پرداخت شده است.

اگر تاکنون نام باغ موزه مینیاتور را نشنیده اید باید بیان کنیم که این باغ موزه بیانگر بسیاری از بناهای تاریخی کشورمان است. تلفیق مدرنیته و سنتی سازی در این موزه یک مجموعه فوق العاده را رقم زده است. چنانچه قصد دارید با مسافرت به یک شهر بتوانید بخش زیادی از آثار تاریخی کشور را مشاهده کنید می توانید به این باغ موزه مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به باغ موزه مینیاتور ماکت بسیاری از بناهای تاریخی کشور را مشاهده کنید. باغ موزه مینیاتور به عنوان یکی از موزه های تهران ، علاوه بر فضای طبیعی بسیار زیبا ماکت های اکثر عمارت های تاریخی کشور نظیر تخت جمشید شیراز، میدان نقش جهان اصفهان، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه زنجان، چغازنبیل شوش در خوزستان، پاسارگاد، ارگ بم واقع در استان کرمان، کلیساهای ارامنه، کتیبه و کوه بیستون در کرمانشاه، آبشارهای شوشتر، گنبد قابوس، مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی و همچنین بازار تبریز دیدن کنید. شما می توانید همه روزه با مراجعه به این باغ موزه ماکت این آثار تاریخی را در مقیاس یک بیست و پنجم مشاهده کنید. در واقع میتوانید با دیدن این موزه، به تمام ایران سفر کنید.

آدرس: خیابان جانبازان غربی، نبش بزرگراه امام علی (ع)

موزه بانک ملی

موزه بانک ملی

یکی دیگر از موزه هایی که نامش در  لیست موزه های معروف تهران به چشم می‌ خورد موزه بانک ملی است. وجود بنایی عظیم و باشکوه، قرار گرفتن نماد فروهر بر بلندای آن و همچنین قرار گرفتن دو سرباز در کناره ‌های این نماد می ‌تواند هر انسانی را جهت پا نهادن به این موزه وسوسه کند.

موزه بانک ملی ایران با بهره مندی از اشیا گرانبهایی نظیر جعبه های طلا، گالری های نقاشی، انواع سکه تمام دوران پادشاهی، جعبه های سیگار مدیران قدیمی بانک ملی و همچنین لوازم پذیرایی سلطنتی یک مجموعه نفیس را جمع ‌آوری کرده است.

بافت اداری این موزه نیز شامل ساختمان سردار اسعد بختیاری حاوی اشیا فاخر و گرانبهای بانک ملی است. معماری زیبای این ساختمان به گونه ای است که هر انسانی را محو تماشای آن خواهد کرد. وجود برج آب  جهت اطفاء حریق در هفت طبقه ساختمان و ساختمان زورخانه تنوع زیادی به  ویژگی های این موزه داده است.

باغ موزه سینمای تهران

باغ فردوس تهران

این باغ در دوران قاجار و سال 1264 ساخته شده است و بنای آن هنوز هم سالم است. این باغ در دوران ناصرالدین شاه به اتمام رسیده و هدیه عروسی دختر شاه بوده است. در دوران پهلوی شاهد این بودیم که جشن های ملی بیشماری در این باغ برگزار می شد. نام دیگر این مجموعه، باغ فردوس است…

سال 1381 این باغ کاربردی دیگر پیدا کرد و به عنوان باغ موزه سینمای ایران شناخته شد. اگر شما هم از علاقه مندان به هنر هفتم هستید، از گردش در این باغ موزه لذت خواهید برد و البته با تاریخ سینمای ایران هم آشنا می شوید.

آدرس: خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، بعد از سه راه زعفرانیه

موزه مقدم

باغ موزه مقدم تهران

عمارت موزه مقدم در دوران قاجار ساخته شده است، مانند عمارت های بسیار دیگری که از آن ها به عنوان موزه استفاده می شود. این موزه در حقیقت خانه پدری استاد محسن مقدم است. این فرد در طول دوران زندگی خود علاقه زیادی به گردآوری اشیاء گرانبها داشت و قبل از فوت منزل پدری را به همراه در آن چه در آن وجود دارد را به عنوان موزه وقف دانشگاه تهران کرد.

به طور کلی با دیدن این موزه هم از فضای داخلی و بیرونی عمارت لذت می برید و از هم تماشای کلکسیون گرانبهایی که در آن جا وجود دارد، لذت خواهید برد. دیدن از این موزه برای بسیاری از علاقه مندان به فرهنگ و هنر لذت بخش خواهد بود.

آدرس: خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک 251

باغ موزه نگارستان

باغ موزه نگارستان

باغ موزه نگارستان در سال 1222 با این هدف ساخته شد که یک مرکز ییلاقی و حکومتی خارج از شهر وجود داشته باشند، اما در سال های اخیر با گسترش شهر تهران شاهد این هستیم که این باغ موزه در قلب شهر تهران قرار دارد.

در باغ موزه نگارستان قسمت های مختلفی وجود دارد که در هر یک از آن ها آثار هنری خاصی را به نمایش گذاشته اند، در ادامه مروری به این قسمت ها داریم.

  • موزه کمال الملک
  • اتاق کاشی ها
  • قسمت فرش ها و قلم زنی ها
  • تالار منیر فرمانفرمائیان
  • و …

آدرس: میدان بهارستان، جنب متروی بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع

موزه عبرت

موزه عبرت تهران

موزه عبرت فضایی کاملا متفاوت با دیگر موزه های دیدنی تهران دارد. دیدن این موزه بیشتر از آنکه با هدف تفریح باشد، با هدف عبرت گرفتن انجام می شود و به همین دلیل از همین نام برای آن استفاده شده است. فضای داخلی این موزه به صورت مدور است و دالان های تو در توی بسیاری دارد. این موزه در حقیقت زندان ساواک در زمان پهلوی بوده است.

آدرس: میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی جنوبی، خیابان کوشک مصری، خیابان شهید یارجانی، پلاک 11

آکواریوم و موزه صلح پارک شهر

موزه صلح تهران

پارک شهر مساحتی 8 هکتاری دارد و موزه صلح یکی از قسمت های آن است که در بخش شمال مرکزی آن قرار دارد. در این موزه راویان مختلفی تجربه های خود را در رابطه با صلح بیان کرده اند و شاید برای شما جالب باشد که این موضوع جوایز بسیاری هم کسب کرده است.

آکواریومی جذاب هم در قسمت جنوب شرقی پارک قرار دارد که ماهی های بیشماری در آن وجود دارد. دیدن این ماهی ها برای هر کسی می تواند لذت بخش باشد، لازم به ذکر است که تماشای این موزه و آکواریوم هیچ هزینه ای ندارد و میتوانید خیلی ساده با سفر یا اقامت در تهران به بازدید این مجموعه بروید.

آدرس: خیابان حافظ، بعد از حسن آباد

موزه تماشاگه زمان

موزه تماشاگه زمان تهران

این موزه به نام خانه حسین خداداد هم معروف است، البته از آن به عنوان موزه ساعت هم یاد می شود. عمارت این موزه قدمتی 80 ساله دارد. معماری داخلی این عمارت ترکیبی از سبک های سنتی ایرانی و سبک های خارجی است و همین موضوع به زیبایی آن افزوده است. در سال 1378 این عمارت به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت و شاهد این هستیم که ساعت هایی از قرن 17 تا زمان حال در آن وجود دارد.

آدرس: خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان زعفرانیه، نبش چهارراه بغدادی، پلاک 12

باغ موزه قصر

موزه قصر تهران

این ساختمان در حقیقت زندان قدیمی تهران بوده است که در دوران قاجار ساخته شده و در دوران رضا شاه شاهد بازسازی دوباره آن بوده ایم. از آن جایی که شهر تهران در سال های گذشته گسترش بسیاری داشته، شاهد این بودیم که ساختمان این زندان در میانه شهر قرار داشت و به هیچ عنوان زیبا نبود.

از این رو در سال 1382 به عنوان باغ موزه تغییر کاربردی داد و به عنوان یکی از موزه های دیدنی تهران شناخته می شود. شما می توانید با گردش در این باغ موزه یک روز لذت بخش را برای خود رقم بزنید.

آدرس: بزرگراه شهید صیاد شیرازی، خیابان پلیس

موزه فرش ایران

موزه فرش تهران

از دیگر موزه های تهران باید به موزه فرش ایران اشاره کنیم. فرش ایرانی در سراسر جهان معروف است که بسیاری از مردم جهان آن را می شناسند. موزه فرش ایران مکانی ست که به سادگی می توانید فرش هایی از قرن یازدهم تا به الآن را مشاهده کنید.

فرش هایی از شهرهای تبریز، کاشان، کرمان، اصفهان، مشهد، قم و سنندج در این موزه وجود دارد. این موزه به دستور فرح پهلوی ساخته شده است و از سال 56 تا به حال هم با همین موضوع به فعالیت خود ادامه داده است.

آدرس: بلوار کشاورز، خیابان فاطمی، خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله

موزه آبگینه و سفالینه تهران

موزه آبگینه تهران

موزه آبگینه و سفالینه ای دیگر موزه های تهران است که می توانید از آن دیدن کنید. ساختمان این موزه در دوران قاجار ساخته شده است، اما کاربری دیگر داشت، تا اینکه در سال 1377 به عنوان موزه تغییر کاربری داده است در این موزه آثاری در رابطه با سفال، آبگینه و شیشه وجود دارد.

آدرس: خیابان جمهوری، خیابان سی‌تیر، پلاک 75

سخن پایانی

همانگونه که در ابتدا بیان کردیم اگر بخواهیم لیست موزه های معروف تهران را جمع آوری کنیم باید گزینه های زیادی را مدنظر قرار داشته باشیم. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با چند مورد از موزه های دیدنی تهران آشنا کنیم. با این حال گزینه ‌های به مراتب بیشتری برای شما جهت بازدید وجود دارد. مسلما بازدید از موزه های شهر تهران، یکی از بهترین تفریحات تهرانگردان است.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب