آبشار کلشتر کجاست؟ بکر و ناشناخته در رودبار گیلان

0

ایران ما، یکی از زیباترین و متنوع‌ترین آثار و منابع طبیعی را بین کشورهای دنیا دارد. جنگل‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها و همه این‌ها، فقط بخشی از طبیعت خاص ایران هستند. در خطه شمال این طبیعت به شکلی متنوع و بکر دیده می‌شود. یکی از بکرترین آبشارهای خطه گیلان،‌ آبشار کلشتر است که در روستای کلشتر قرار دارد.

برای افرادی که به دنبال گردش در طبیعت و کشف مکان‌های پنهان و ناشناخته هستند، رفتن به آبشارهای کوچکی که طبیعت آن‌ها دست نخورده باقی‌مانده است یکی از بهترین انواع تفریحات است. در استان گیلان نیز به دلیل بافت پرتراکم جنگل و وجود کوه‌ها و رودخانه‌های متعد، می‌توانید انواع جاذبه‌های طبیعی بکر و دست‌نخورده را ببینید. در این مقاله مي‌خواهیم باهم به منطقه زیبا و سرسبز رودبار برویم و در امتداد روستای زیبای کلشتر، به آبشار بکر این منطقه برسیم. اگر سوال دارید که آبشار کلشتر کجاست؟ با ما همراه باشید.

روستای کلشتر کجاست؟

سرچشمه و روستای کلشتر

روستای کلشتر از توابع شهرستان رودبار استان گیلان است. این روستا در مسیر منجیل به رودبار و در فاصله حدود ۳ کیلومتری شهر رودبار قرار دارد. این روستای کوچک و سرسبز، دارای بافتی کوهستانی-جنگلی است و ناشناخته بودن آن، باعث شده است تا هنوز بافت سنتی و بکر خود را حفظ کند. با رسیدن به روستا در همان ابتدا، آرامش آن در کنار صدای جوش و خروش رودخانه شما را مسخ خود می‌کند.این رودخانه و چشمه آب در واقع چشمه کلشتر است که در امتداد آبشار کلشتر به‌وجود آمده است.

برای رسیدن به روستای کلشتر باید در مسیر تهران به سمت شمال، پس از عبور از منجیل و قبل از رسیدن به رودبار، از مسیر انحرافی خارج شوید و به روستا برسید. البته ممکن است همه نتوانند این مسیر را پیدا کنند اما نگران نباشید؛ از داخل شهر رودبار نیز مسیری وجود دارد که به راحتی می‌توانید به روستا و آبشار کلشتر برسید.پ

جهت اجاره ویلا در رودبار کلیک کنید.

آبشار کلشتر؛ آبشاری بکر در دل جنگل و روستا

آبشار کلشتر

در روستای کوچک و زیبای کلشتر، آبشاری کوچک اما پرآب قرار دارد که یکی از آبشارهای زیبای گیلان است. این آبشار چهارفصل به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای کمتر شناخته شده، تقریبا بکر باقی‌مانده و اگر به دنبال مقصدی سرسبز هستید، این آبشار یک گزینه عالی برای گردش است.

چطور به آبشار کلشتر برسیم؟

برای رسیدن به آبشار کلشتر باید ابتدا خود را از مسیر جاده یا شهر رودبار، به روستای کلشتر برسانید. با ورود به روستا از میدان اصلی کلشتر، مسیر دسترسی به آبشار با تابلو مشخص شده است. تا بخشی از مسیر را می‌توانید با خودرو پیش بروید اما در انتها باید خودرو را پارک کنید و باقی راه را که مسیری پیاده است طی کنید. این پیاده روی با سرعت متوسط در حدود نیم ساعت از شما زمان می‌برد و در انتهای مسیر، پس از گذشت از سرچشمه کلشتر به آبشار زیبای کلشتر می‌رسید.

آبشار کلشتر رودبار

بهترین فصل سفر به آبشار کلشتر و رودبار

اگر قصد سفر به منطقه زیبای رودبار و آبشار کلشتر را دارید، باید با بهترین زمان سفر به منطقه آشنا باشید. با توجه به آب و هوای این بخش، بهترین فصل سفر به آبشار کلشتر و منطقه رودبار زیتون، فصل بهار و پاییز است. در تابستان گرمای هوا در کنار رطوبت شمال، اذیت‌کننده خواهد بود. از طرفی در زمستان نیز سرمای هوا می‌تواند دردسرساز باشد. البته در تابستان برای سفر به مناطق ییلاقی و ارتفاعات رودبار مشکلی وجود ندارد و اتفاقا بهترین زمان سفر به ییلاقات گیلان، تابستان است.

سرچشمه کلشتر

اقامتی راحت با شب

اگر قصد دارید به خطه سرسبز گیلان و منطقه رودبار سفر کنید، چندین راه مختلف برای اقامت شبانه پیش رو دارید. اگر یک طبیعت‌گرد حرفه‌ای باشید، می‌توانید به راحتی در نزدیکی چشمه و آبشار کلشتر یا ییلاقات رودبار کمپ برپا کنید. البته لازمه‌ی یک کمپ بی‌خطر، داشتن تجهیزات و تجربه قبلی است؛ چرا که در این منطقه به دلیل کوهستانی بودن، مارهای سمی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید.

علاوه بر این می‌توانید با سایت شب، انواع اقامتگاه بومگردی یا ویلا را در سرتاسر گیلان رزرو کنید و یک اقامت بی‌دغدغه را تجربه کنید. برای اجاره ویلا و سوئیت در رودبار، می‌توانید اسم شهر رودبار را در سایت شب جستجو کنید و با افزودن تاریخ سفر و تعداد نفرات، تمام اقامتگاه‌های موجود در شهر رودبار را ببینید و رزرو کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب