راهنمای 0 تا 100 سفر به بابلسر

0

بابلسر یکی از مقاصد محبوب گردشگری است و هر سال با انبوهی از مسافران احاطه می‌شود. طبیعت بکر و تاریخ پر بار این شهر باعث شده است تا بسیاری از سفربروهای حرفه‌ای، بابلسر را برای گشت و گذار و حتی تفریح انتخاب کنند. اگر شما هم قصد سفر به بابلسر را دارید همراه ما باشید تا با این شهر و جاذبه های دیدنی آن آشنا شوید.

معرفی شهر بابلسر

سفر به بابلسر

بابلسر یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که در میان دریای خزر و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است و از نظر آب و هوایی، یکی از معتدل‌ترین مناطق ایران شناخته می‌شود. از شهرهای نزدیک بابلسر می‌توان به فریدون کنار در غرب، بابل در جنوب و جویبار در شرق اشاره کرد. بابلسر چیزی حدود ۱۳۵ هزار نفر جمعیت دارد که اغلب آنها به کشاورزی، فروش محصولات چوبی، کاشت مرکبات، ماهیگیری و جذب توریست مشغولند.

بد نیست که بدانید بابلسر در دوران قاجار «مشهد سر» نامیده می‌شد، زیرا عده‌ای بر این باور بوده‌اند که سر برادر امام هشتم شیعیان در این شهر دفن شده است. با این حال به مرور زمان این شهر نام خود را از همسایه جنوبی‌اش بابل، وام گرفت و امروز با نام بابلسر خوانده می‌شود.

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

آب و هوای بابلسر

همانطور که گفتیم، بابلسر آب و هوای معتدلی دارد. یعنی در فصل‌های پاییز و زمستان نه آنقدر سرد است که در کوچه‌ها و خیابان‌ها یخبندان شود، و نه در بهار و تابستان آنقدر گرم است که گشت و گذار در شهر طاقت‌فرسا باشد. رودخانه بابلرود و دریای خزر از یک طرف و طبیعت بکر و انواع جاذبه‌های گردشگری بابلسر از طرف دیگر باعث شده است که این شهر از نظر آب و هوایی یک منطقه ایده‌ال برای مسافرت باشد.

دمای هوا در بهار بابلسر معمولاً بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد متغیر است. اغلب روزهای این فصل، آفتابی و خنک و شب‌هایش خنک و مطبوع هستند. بابلسر همچنین در بهار شاهد باران‌های طولانی و رطوبت‌های گاه و بیگاه است که به طبیعت این ناحیه کمک به‌سزایی کرده‌اند. تابستان بابلسر اما آب و هوای گرم و خشکی دارد. در این فصل، دمای هوا معمولاً بین ۲۵-۳۵ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد. البته که وزش بادهای خنک در این فصل، تاثیر به‌سزایی در کاهش دما می‌گذارد.

در ابتدای فصل پاییز، هوای بابلسر شبیه بهار است و دما معمولاً بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد اندازه‌گیری می‌شود. با این حال بعد از مهرماه و رسیدن آبان، دما کاهش می‌یابد و هوا به تدریج رو به سردی می‌رود. در این فصل بارش‌ باران در شهر شدت می‌گیرد و از رطوبت همیشگی خود بیرون می‌آید. و در نهایت زمستان بابلسر که سرد و مرطوب است و دمایش بین ۵ تا ۱۵ درجه سانتیگراد قرار دارد. این شهر در زمستان با بادهای شدید و طوفانی مواجه می‌شود و برخی روزها دمای هوایش به زیر صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

جاهای دیدنی و گردشگری شهر بابلسر

در ادامه راهنمای سفر به بابلسر، سری به جاذبه های دیدنی این شهر میزنیم و با شما برخی از جاهای دیدنی و گردشگری آن را به شما معرفی می‌نماییم:

جهت اجاره ویلا بابلسر کلیک کنید.

بابلرود و پل معلق زیبای بابلسر

سفر به بابلسر

بابلسر بیشتر از هر چیز با رودی که از مرکز آن می‌گذرد شناخته می‌شود. این رود یکی از رودخانه‌های مهم شمال کشور است که از بلندی‌های البرز در سوادکوه سرچشمه می‌گیرد، با عبور از شهرستان بابل در بابلسر به دریا می ریزد و این شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. همین موضوع باعث شده است تا کشاورزی در کشتزارهای این ناحیه رونق فراوانی بگیرد و ماهی‌گیری، قایق‌سواری و نشستن بر کرانه رود، به فعالیت‌های روزانه شهروندان تبدیل شود.

جالب است که بدانید پلی که روی این رود ساخته شده، هنر مهندسان آلمانی و سوئدی است که در سال ۱۳۱۳ و پیش از شروع جنگ جهانی دوم به عنوان نخستین پل ماشین رو در این محدوده به احداث رسید. پلی با ۸۰ متر طول، ۱۶ متر ارتفاع و ۸ متر عرض که امروز یکی از جاذبه‌های اصلی در سفر به بابلسر شناخته می‌شود.

این منطقه دیدنی در حوالی خیابان پاسداران بابلسر قرار دارد. خبر خوب این است که روی آبهای این رود یک کافی شاپ دنج نیز ساخته شده که مسافران را با یک چای دبش، مهمان تماشای غروب آفتاب از افق دریا می‌کند.

اسکله ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر

در روزگاران گذشته بابلسر بندرگاهی شلوغ برای پهلوگیری کشتی‌های دریای مازندران بود و در آن تجارت کالا به کشور روسیه انجام میشد. به همین دلیل در نزدیک‌ترین نقطه به دریا، اسکله‌ای ایمن ساختند تا کشتی‌ها با خیالی آسوده در اطراف آن پهلو بگیرند و خود را برای دریانوردی آماده کنند. اسکله‌ای که هنوز پابرجاست و از بخش شرقی بابلرود قابل دسترسی خواهد بود. (اسکله ساحلی را با اسکله قایقرانی اشتباه نگیرید. اولی در دریای مازندران پیشروی کرده و دومی در خود بابلرود واقع شده است)

منطقه ساحلی میرود (بهمنمیر) در سفر به بابلسر

در کنار رودخانه تالار در ۱۵ کیلومتری شرق بابلرود، یک مجتمع تفریحی گردشگری برپا شده است که در دسته دیدنی‌ترین جاهای سفر به بابلسر قرار می‌گیرد. این مجتمع، ساحل تمیز و جذابی رو به دریا دارد و در آن امکانات تفریحی و رفاهی متعددی نیز برای گردشگران فراهم شده است.

روستای گالشکلا در سفر به بابلسر

اگر دوست دارید در سفر به بابلسر از طبیعت ناب و جذابش لذت ببرید، ما به شما سر زدن به روستای گالشکلا را توصیه می‌کنیم! روستایی با طبیعت بکر، مراتع سرسبز و منابع آبی شیرین که یکی از حاصل‌خیزترین مناطق ایران به شمار می‌آید. این روستا بسیار خلوت است و تعداد ساکنانش به دو هزار نفر هم نمی‌رسد. بنابراین طبیعت گردی در آن و لذت بردن از مراتع سرسبزش، جذاب و ماجراجویانه خواهد بود.

تالاب عزیزک در سفر به بابلسر

سفر به بابلسر

در بابلسر هم مانند انزلی، یک تالاب دیدنی وجود دارد که از به هم پیوستن چهار آب بندان بزرگ و کوچک در جنوب این شهر تشکیل شده است. تالاب عزیزک که آب کشاورزی مناطق اطراف را تامین می‌کند، میزبانی از پرندگان محلی و مهاجر را نیز به عهده دارد و در آن امکان پرورش ماهی نیز فراهم شده است. به همین دلیل است که سر زدن به این تالاب یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در سفر به بابلسر شناخته می‌شود.

این تالاب در حوالی روستای عزیزک قرار گرفته و علاوه بر نیلوفرهای آبی، خاستگاه گونه‌های جانوری مانند قو، درنا، اردک و سمورهای آبی است.

کوهی خیل؛ یادگاری تاریخی در سفر به بابلسر

اگر از طرف ساری به بابلسر حرکت کنید، به شهری جنگلی و کوهپایه‌ای می‌رسید که افراد محلی آن را با نام «کوهی خیل» معرفی می‌کنند. شهری با طبیعت بکر و سرسبز، درختان انبوه، آب و هوایی تمیز و البته آسمانی آبی که بهترین مقصد برای فرار از آلودگی‌های پایتخت خواهد بود. بد نیست که بدانید این شهر پیشینه تاریخی نیز دارد و حدود هزار سال پیش، آبادی برای پناه دادن سربازان سامانی از جنگ‌های صلیبی رومیان شناخته می‌شده است.

منطقه توریستی کرفون در سفر به بابلسر

منطقه‌ توریستی کرفون یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی در سفر به بابلسر است که در فاصله ۱۳ کیلومتری از جاده‌ ساحلی این شهر به ساری قرار دارد. بد نیست که بدانید این منطقه بکر از سال ۱۳۸۹ به صورت مرکز گردشگری به رسمیت شناخته شد. در این محدوده علاوه بر استراحت و طبیعت گردی، می‌توان از امکانات رفاهی و تفریحی که در آن تعبیه شده است نیز استفاده کرد. قایق‌سواری، جت اسکی و اسکی روی آب از جمله امکانات فراهم شده در کرفون به حساب می‌ایند که امتحان کردنشان را به هر طبیعت‌ دوستی پیشنهاد می‌کنیم.

چگونه به بابلسر سفر کنیم؟

سفر به بابلسر با استفاده از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی از جمله روش‌های متداول دسترسی به این شهر شناخته می‌شوند و هر یک با توجه به ویژگی‌های خود، مزایا و معایب متفاوتی دارند. پیش از هر چیز بهتر است که بدانید بابلسر تا تهران حدود ۲۳۳ کیلومتر فاصله دارد و رسیدن به آن از پایتخت بدون ترافیک و در شرایط عادی، حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه الی ۴ ساعت طول می‌کشد.

در سفر به بابلسر با خودرو شخصی، پرطرفدارترین مسیر که شما را سریع‌تر هم به مقصد می‌رساند، راهی است که از جاده گیلاوند، فیروزکوه، شیرگاه و قائم‌شهر می‌گذرد و در انتها به بابلسر می‌رسد. برای سفر هوایی به بابلسر باید از فرودگاه ساری استفاده کنید، این فرودگاه نزدیک‌ترین فرودگاه به این شهر است. البته که بابلسر درگذشته فرودگاه اختصاصی در ۴ کیلومتری شهر داشت که دیگر امروز فعالیت نمی‌کند.

نزدیک‌‌ترین ایستگاه راه‌آهن به بابلسر، ایستگاه قائم‌ شهر است که فاصله آن تا مرکز شهر بابلسر حدود ۴۰ کیلومتر برآورد می‌شود. بد نیست که بدانید سفر ریلی از تهران تا قائم‌ شهر طولانی‌ترین مسیر برای سفر به بابلسر است و حدود ۶ ساعت زمان می‌برد.

بخوانید از: راهنمای سفر به شمال

حمل و نقل عمومی در سفر به بابلسر

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای سفر به بابلسر، جابه‌جایی مسافران در سطح شهر و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. در شهر بابلسر، جابه‌جایی شهروندان اغلب با استفاده از اتوبوس‌های شرکت واحد، تاکسی‌های خطی و سرویس‌های تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود.

علاوه بر این، بسیاری از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های بین شهری در مسیر بابلسر مستقر هستند و وظیفه جابه‌جایی شهروندان و مسافران را برای رسیدن به شهرهای اطراف برعهده دارند.

محل های اقامت در سفر به بابلسر

بابلسر از جمله شهرهای شمالی ایران است که هر سال از گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری میزبانی می‌کند. به همین دلیل در این شهر انواع هتل‌ها، ویلاهای زیبا، آپارتمان و حتی اقامتگاه های سنتی ساخته شده‌اند. گرچه در بابلسر، هتل‌ها و مسافرخانه‌های کوچک و بزرگ متعددی وجود دارند، اما فراموش نکنید که هیچ چیز به اندازه اقامت در مجموعه‌های بوم گردی و خانه‌های محلی بابلسر، زندگی در این شهر را به درستی به شما نشان نخواهند داد.

به شما توصیه می‌کنیم که با مراجعه به وبسایت شب، از اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومی بابل دیدن کنید و از تخفیف‌های ارائه شده برای رزرو آن‌ها استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در صورت هرگونه سوال با تیم پشتیبانی شب تماس گرفته و سوالات و خواسته‌های خود را با ما در میان بگذارید.

به خاطر داشته باشید که در فصول پر گردشگر بابلسر مانند بهار، بیشتر خانه‌ها و اقامتگاه‌ها با حجم عظیمی از مسافران روبه‌رو می‌شوند و ممکن است در این زمان پیدا کردن اقامتگاهی مناسب با بودجه و سلیقه شما، کمی سخت و دشوار باشد. بنابراین باید به سرعت نسبت به رزرو آنلاین محل اقامت مد نظر خود اقدام نمایید.

غذاهای محلی شهر بابلسر

غذای محلی بابلسر

غذاهای شمالی از جمله خوشمزه‌ترین خوراک‌ها و خوردنی‌ها در ایران به حساب می‌آیند. غذاهایی که ممکن است در بیشتر نواحی شمال یکسان باشند اما بسته به استان و شهر، با ترکیبات مختلفی درست می‌شوند. برخی از لذیذترین و بهترین غذاهای بابلسر شامل ماهی سفیدک، مرغ شکم‌پر، مرغابی چشمه رودبار، ماهی شکم‌پر، کدو بره مازندرانی، خورشت ناردون، آش ترش، شامی بابلی، مالابیج، نازخاتون، باقلا وابیج و آغوز مسما می‌شوند که اغلب با ترشی، نان محلی، برنج دودی،سیر و زیتون سرو می‌گردند.

جهت اجاره ویلا رامسر کلیک کنید.

رستوران های بابلسر

حالا که صحبت به غذاهای شمالی و خوشمزه‌ترین وعده‌های غذایی بابلسر رسید، بهتر است که بعضی از بهترین رستوران‌های این شهر را هم به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به بابلسر سری به آنها بزنید. اگر هوس کرده‌اید که غذاهای محلی و شمالی بابلسر را نوش جان کنید، ما به شما مراجعه به رستوران‌های «اکبر جوجه»، «بهار نارنج»، «مهر و ماه» و «باغچه» را پیشنهاد می‌کنیم. رستوران‌هایی که در آنها انواع غذاهای سنتی و دریایی شمال با بهترین کیفیت آماده و طبخ می‌گردند.

اگر تصمیم دارید تا در سفر به بابلسر خودتان را مهمان رستوران‌های بین المللی کنید، بهترین گزینه‌ها شامل رستوران‌های «ماتو پلاس» و «میزبان» می‌شوند. و در نهایت برای مراجعه به رستوران‌های فست فود و ایتالیایی، می‌توانید از چشیدن غذاهای باکیفیت رستوران‌های «پیتزا لند»، «ماتیسا»، «پیرو» و رستوران ایتالیایی «لتکا» نهایت لذت را ببرید!

جهت مشاهده و اجاره کلبه کلیک کنید.

هزینه های سفر به بابلسر

هزینه سفر به بابلسر مانند دیگر شهرهای ایران، کاملا به فصل سفر، اعیاد مذهبی، شیوه رفت و آمد، هزینه اقامتگاه، خرید سوغاتی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری بستگی دارد. با این حال یک نکته قابل توجه این است که به علت توریستی بودن بابلسر، در این شهر برای هر بودجه‌ای، خدمات متناسبی فراهم شده است.

به‌طور کلی هزینه سفر به بابلسر در فصل زمستان و اواسط تابستان به دلیل گرما و سرمای هوا، ارزان‌تر از دیگر فصل‌های سال است و با وجود محدودیت بودجه، می‌توان در این زمان سفری دل انگیز را تجربه کرد. این در حالی است که سفر به این شهر در اوایل بهار و پاییز، می‌توانند کمی گرانتر از دیگر مواقع سال باشد.

مراکز خرید و بازارها در سفر به بابلسر

بدون شک یکی از تفریحات مسافرت، خریدن کردن از مراکز و بازارهای سنتی و مدرن مقصد است. شهر ساحلی بابلسر هم از این قاعده مستثنی نیست و به دلیل توریستی بودنش، در آن مراکز خرید و فروشگاه‌های متعددی ساخته شده است. بعضی از بهترین مراکز خرید در بابلسر و اطراف آن به شرح زیر هستند:

مرکز خرید اکسین بابلسر

آدرس: بابلسر، جاده بابلسر-فریدوکنار، روبروی خیابان ورودی کنار دریا

مرکز خرید اروپا

آدرس: بابلسر، خیابان طالقانی

مجتمع تجاری پرشیا

آدرس: بابلسر، جاده بابلسر-فریدوکنار، روبروی خیابان ورودی کنار دریا

فروشگاه خانواده برتر

آدرس:  بابلسر، روبروی خزر شهر شمالی، جنب درب دریاسر

مجتمع تجاری رویال مال

آدرس: بابلسر، روبروی شهرک دریا کنار

فروشگاه ایران کتان

آدرس: بابلسر، کیلومتر ۴ جاده بابلسر-فریدون کنار، روبروی شهرک دریاکنار

بازار روز قدیم و جدید بابلسر

آدرس: استان مازندران، بابلسر، خیابان شهید رجایی، بین خیابان طالقانی ۵ و خیابان شهید رجایی

 

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی شهر بابلسر

مردم بابلسر مانند دیگر مردم ایران، مراسم و آئین‌های سنتی خاص خودشان را دارند. اهالی این شهر مانند دیگر مردم مازندران، اواسط مرداد ماه را به عنوان جشن نوروز معرفی می‌کنند و با رسیدن اولین محصول برنج، این روز را جشن می‌گیرند. در حقیقت مردم این شهر بعد از برداشت اولین برنج کاشته شده، آن را طبخ کرده و خوراکی لذیذ از آن درست می‌کنند. و پس از آماده شدن غذا و پایان کار، شادی خود را با خوشحالی و پایکوبی در طبیعت نشان می‌دهند.

یکی دیگرا از آداب و رسوم مردم بابلسر که در بسیاری از شهرهای ایران رواج دارد، مراسم نوروز خوانی است. برای برگزاری این مراسم، نوروزخوانان معمولاً پانزده روز قبل از فرا رسیدن نوروز به روستاها می‌آیند و با خواندن آوازهای محلی، مژده سال نو را به مردم اعلام می‌کنند.

جشنواره مجسمه های شنی از دیگر مراسم جالب و جدید بابلسر است که معمولا در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و کودکان و حتی بزرگسالان در سواحل شهر با ساخت مجسمه‌ها و اشکال شنی، هنر خود را به یکدیگر نشان می‌دهند.

جهت مشاهده و اجاره بوم گردی کلیک کنید.

سوغاتی های سفر به بابلسر

وقت آن رسیده است که سری هم به مغازه‌های صنایع دستی و بازارچه‌های بابلسر بزنیم و ببینیم در آنها چه سوغاتی برای مسافران وجود دارد. اگر می‌خواهید از بابلسر کالاهایی بگیرید که عمر زیادی داشته باشند و هنر این شهر را به خوبی نشان دهند، ما به شما تهیه کالاهای چوبی و حصیری را پیشنهاد می‌کنیم. مخصوصا سبدهای حصیری که تا مدت‌ها بوی طبیعت این شهر را در فضا پخش می‌کنند.

ماهی، انواع ترشی و مربا، سبزی‌های محلی، کلوچه و شیرینی‌های سنتی، زیتون و برنج هم از جمله خوراکی‌های خوشمزه و هیجان انگیز بابلسر هستند که گزینه‌های خوبی برای خرید سوغاتی به حساب می‌آیند.

بخوانید از: جاهای دیدنی بابلسر

اطلاعات شهری مورد نیاز در سفر به بابلسر

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای سفر به بابلسر، اطلاعات شهری آن است که هر مسافری باید نسبت به آن‌ها آگاه باشد. برخی از مهم‌ترین شماره‌ها و نشانی‌های مراکز مهم بابلسر به شرح زیر هستند:

کد تلفن شهر بابلسر

۰۱۱

ترمینال پایانه بابلسر

۰۱۱۳۵۳۶۵۶۹۱

نشانی:

بابلسر، جنب میدان میاندشت، ترمینان اتوبوس بین شهری بابلسر

بیمارستان‌های بابلسر

بیمارستان شهید رجایی بابلسر

آدرس: بابلسر، خیابان شریعتی

تلفن: ۰۱۱۳۵۲۷۱۷۹۱

بیمارستان شفا بابلسر

آدرس: بابلسر، خیابان امام خمینی

تلفن: ۰۱۱۳۵۳۳۸۰۳۰

نکاتی که قبل از سفر به بابلسر باید بدانید

بد نیست که پیش از سفر به بابلسر، به برخی از نکات مهم درباره این شهر و اطراف آن توجه کنید:

  • توصیه می‌کنیم که سفر به بابلسر را به بهار و پاییز موکول کنید، زیرا آب و هوا در این دو فصل بسیار دلپذیر است.
  • حتماً لباس‌های مناسب فصل را به همراه داشته باشید. در صورت سفر در فصل گرما، از لباس‌های خنک و راحت استفاده کنید و در صورت سفر در فصل سرد، لباس‌های گرم و مناسب را با خود بیاورید.
  •  آوردن کفش مناسب پیاده‌نوردی و کوهنوردی را فراموش نکنید، زیرا به دلیل وجود کوه‌ها و طبیعت بکر ممکن است نیاز به پیاده‌روی داشته باشید.
  • در خرید سوغاتی، به کیفیت و تازگی محصولات اهمیت دهید و به فروشگاه‌ها و بازارهای معتبر و معروف مراجعه نمایید تا مطمئن باشید که کالاهای خریداری شده اصل و با کیفیت هستند.

شهرهای پیشنهادی بعد از سفر به بابلسر

جاهای دیدنی اطراف بابلسر

همانطور که گفتیم، بابلسر یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای مازندران است و هر سال گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند. با این حال در حوالی بابلسر، روستاها و مناطق ییلاقی جذابی نیز وجود دارند که سر زدن به آن‌ها می‌تواند رنگ و بوی دیگری به سفر ببخشند. در ادامه راهنمای سفر به بابلسر، به برخی از شهرها و روستاهای نزدیک به این منطقه اشاره می‌کنیم که دیدنشان خالی از لطف نیست:

نور

نور یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ایران است که به دلیل نزدیکی‌اش به جنگل، دریا و داشتن امکانات تفریحی و سرگرمی، در هر فصلی مورد توجه گردشگران قرار دارد. این شهر محلی ایده‌ال برای طبیعت گردی، کمپینگ و شنا کردن در آب‌های دریای خزر است. نور تا بابلسر ۶۲ کیلومتر است و سفر به آن حدود ۳۷ دقیقه طول می‌کشد.

بابل

بابل یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای استان مازندران است که مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی را در دل خود جا داده است. این شهر تا بابلسر ۲۱ کیلومتر فاصله دارد که معادل ۱۳ دقیقه رانندگی خواهد بود.

آمل

آمل یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌ها در میان شهرهای شمالی به حساب می‌آید. دیاری با طبیعتی چشم‌نواز و تاریخی کهن و البته جاذبه‌های گردشگری و تفریحی که توجه هر مسافری را به خود جلب می‌کند. از آمل به بابل چیزی حدود ۳۰ کیلومتر راه وجود دارد که طی کردنش ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید.

فریدونکنار

نزدیکترین شهر به بابلسر، شهرک فریدونکنار است که ساحل اختصاصی دارد و به همین دلیل بعد از چالوس دومین شهر توریست پذیر شمالی به حساب می‌آید. بهترین زمان سفر به فریدونکنار فصل بهار و فصل پاییز است. این منطقه توریستی تا بابلسر ۱۳ کیلومتر فاصله دارد که برابر با ۱۱ دقیقه رانندگی می‌شود.

کلام آخر، لحظات خاطره انگیز در سفر به بابلسر

در این راهنمای سفر به بابلسر، بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی آن را به شما معرفی کردیم و از امکانات تفریحی و اقامتی این شهر سخن گفتیم. خطه ساحلی بابلسر با وجود آب‌ و هوای مطبوع، جاذبه‌‌های طبیعی و تاریخی و امکانات رفاهی و اقامتی مناسب، به یکی از محبوب‌ترین شهرهای مازندران برای سفر تبدیل شده است.خوشبختانه در بابلسر، ویلاها، سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی متعددی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. فراموش نکنید که می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و رزرو سوئیت در بابلسر از سایت شب نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره سفر به بابلسر

 

بهترین زمان سفر به بابلسر چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به بابلسر بهار، اوایل پاییز و اوایل تابستان خواهد بود.

معروف ترین جاهای دیدنی سفر به بابلسر کدامند؟

منطقه ساحلی میرود، منطقه گردشگری کرفون، رودخانه بابلرود و پل معلق فلزی بابلسر برخی از جاهای دیدنی در سفر به بابلسر شناخته می‌شوند.

چطور با ماشین شخصی به بابلسر برویم؟

پرطرفدارترین مسیر برای سفر به بابلسر، راهی است که از جاده گیلاوند، فیروزکوه، شیرگاه و قائم‌شهر می‌گذرد و در انتها به بابلسر می‌رسد.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب