سفر به شمال،خط ساحلی خزر از فریدون کنار تا چالوس 

0

جاده کناره ، جاده ای از جنس بهشت

یکی از پر تردد ترین و شاید پر خاطره ترین مسیر های جاده ای ایران خط ساحلی دریای خزر است که در امتداد این جاده ی زیبا هر آنچه از طبیعت دلتان بخواهد به شما نشان میدهد و شاید این حجم از زیبایی  را در هیچ کجای ایران نتوانید پیدا کنید.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با  برخی جاذبه های گردشگری این مسیر و همچنین نحوه اقامت در شمال ایران آشنا کنیم تا با خیالی آسوده تر در شهریور ماه که ماهی ست بسیار مناسب برای سفر به شمال ایران به جاده بزنید.

ابتدا با معرفی شهر های این مسیر جاده را در ذهنتان تصور کنید :

جاده کناره ، چاده ای از جنس بهشت

فریدونکنارمحمود آبادنور و رویاننوشهرچالوس

فریدونکنار

نام فریدونکنار از ابتدای دوره ی دوم پهلوی بسیار بر سر زبان ها آمد شهری بسیار زیبا با سواحل ماسه ای بسیار گسترده شاید بعد از چالوس دومین گزینه برای سفر به شمال ایران فریدون کنار بود  که البته سرمایه گذاری های گسترده ای هم در این شهر انجام شد که نتیجه ی آن ساخت تعداد بیشماری شهرک ساحلی ست که هنوز هم بسیاری از آنها مشغول بکارند. یکی دیگر از عواملی که نام فریدونکنار را زیاد بر سر زبانها آورده برنج این شهر ساحلی ست که زبانزد خاص و عام می باشد .

از جاذبه های گردشگری فریدونکنار نیز می توان به زیستگاه بین المللی درنای سیبری نام برد که تنها زیستگاه این پرنده ی بسیار زیبا در ایران می باشد و البته چهارمین در دنیا – بازار ماهی فروشان فریدون کنار نیز برای علاقه مندان به این جاندار آبی باید جالب باشد مخصوصا صبح زود که صیادان سید خود را در این بازار به اصطلاح چوب می زنند و قیمت گذاری می کنند.تالاب فریدونکنار نیز که مجموعه ای متنوعی از گیاهان و جانوران آبزی در دل خود جای داده نیز با مساحتی نزدیک به ۵۴۰۰ هکتار یکی دیگر از جاذبه های فریدونکنار می باشد. و از همه مهمتر اقامت در فریدونکنار هم امروزه بسیار ساده گشته چرا که شما می توانید با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه خود را قبل از سفر به شمال انتخاب کنید .

فریدونکنار

محمودآباد :

محمودآباد با اینکه نسبت به شهر های همجوارش از قدمت زیادی برخوردار نیست اما بدلیل سواحل ماسه ای زیبا و همچنین امکانات رفاهی مناسبی که در خود دارد یکی از پر طرفدارترین شهرهای ساحلی  برای سفر به شمال ایران محسوب می شود .

یکی از جاذبه های پر طرفدار این روزهای محمود آباد سرزمین رویاها می باشد . پلاژ خط آهی یا همان سرزمین رویاها یکی از مدرن ترین شهربازی های شمال می باشد که در کنار شهر بازی با امکانات رفاهی بسیار مناسبی که فراهم کرده محلی امن و زیبا برای اجاره ویلا در محمودآباد می باشد  و اینگونه سفر به شمال را برایتان خاطره انگیز تر می کند.

blogpost-62

نور و رویان

نور و رویان دو  شهر همجوار که به نظر بسیاری از دوستاران طبیعت و ماجراجویان کوهی از نقاط بکر را در خود نگاه می دارند  که همین نکته  باعث شده طبیعت جنگلی این منطقه  زبانزد طبیعتگردان و ماجراجویان شود.

یکی از این جاذبه ها دریاچه ارواح می باشد که در نزدیکی شهر رویان از مسیری جنگلی به نام جنگل شیطان به این دریاچه بینظیر می رسید .  و البته اقامت در نور و یا اقامت در رویان نیز می تواند برایتان بسیار لذت بخش   و یکی از بهترین انتخاب های شما در سفر به شمال ایران باشد.

نوشهر

نوشهر که براستی همچون نگینی در استان مازندران می ماند نیز در امتداد این خط ساحلی در سفر به شمال سر راهتان می باشد . شهری بسیار زیبا با بام هایی رنگین که اگر در ارتفاعات از بالا به شهر نگاه کنید همچون رنگین کمانی هزار رنگ می ماند . جاذبه های گردشگری نوشهر نیز بسیار متنوع می باشد که به نوعی خواستگاه بسیاری از طبیعتگردان است. از جمله این جاذبه ها می توان از آبشار زانوس نام برد .

حمام کندلوس – دریاچه ملاکلا – روستای حیرت – دریاچه ممرز – سد آویدر – تنگ دار – روستای دامون – روستای چتن – روستای نجارده – دریاچه خضرنبی

یکی دیگر از جاذبه های این شهر زیبای شمالی اقامت در نوشهر می باشد . چراکه  وجود اقامتگاه های متعدد در این شهر با هر سلیقه ای سازگار است و حتی می توانید با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه در نوشهر قبل از حرکت مشخص کنید تا دیگر خیالتان از بابت محل اقامت در نوشهر راحت باشد و سفر به شمال برایتان راحتر از قبل گردد.

گیلان gilan

چالوس

چالوس یکی از قدیمی ترین و پر جاذبه ترین شهر های توریستی استان مازندران می باشد که برای خود جایی خاص در سواحل دریای خزر باز کرده است  طوری که هروقت اسم سفر به شمال می آید نام چالوس در ذهنمان پررنگ می شود.  از جاذبه های گردشگری چالوس می توان به سواحل رادیو دریا – کاخ چایخوران – مرداب کندوچال – مرداب هسل – دریاچه حصارچال – تله کابین نمک آبرود – روستای سیاه بیشه – روستای دلیر کلارستاق – موزه خودرو های تاریخی – روستای سینوا – روستای ناتر – منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه – منطقه حفاظت شده چهارباغ – دریاچه ولشت  و صد ها جاذبه گردشگری بکر و زیبای دیگر که همگی چالوس را مانند عروسی در استان زیبای مازندران تبدیل کرده.

اگر بفکر سفر به شمال افتاده اید و نگران اقامت در چالوس هستید باید گفت که نگران نباشید چرا که می توانید با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه خود را قبل سفر به شمال مشخص کنید تا دیگر نگران محل اقامت خود نباشید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب