راهنمای سفر و جاذبه های دیدنی شهریار که نباید از دست بدهید

0

بعید می‌دانیم که ساکن پایتخت باشید و چیزی درباره شهریار، این ییلاق پرطرفدار استان تهران نشنیده باشید. شهری با باغ‌های پر از میوه و دشت‌های رنگارنگ که یکی از جاذبه‌های گردشگری برای ساکنان تهران و شهرهای اطراف به حساب می‌آید. در این مطلب با سفر به شهریار، با شما از دیدنی‌های این شهر صحبت می‌کنیم و برخی از بهترین مکان‌های دیدنی آن را معرفی می‌نماییم.

معرفی شهر شهریار

سفر به شهریار

پیش از سفر به شهریار، بد نیست که کمی با شما درباره این دیار خوش آب و هوا صحبت کنیم. شهریار، مرکز شهرستان شهریار در استان تهران است که در ۴۰ کیلومتری غرب پایتخت قرار دارد. این شهر از سمت شمال به کرج، از جنوب به رباط کریم و اسلامشهر و از غرب به ملارد منتهی می‌شود.

شهریار حدود ۳۱۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و بر اساس آخرین سرشماری‌ها، جمعیت آن به چیزی حدود ۷۵ هزار نفر می‌رسد. این منطقه به دلیل طبیعت بکر و باغ‌های میوه، با نام «نگین سبز کرج» شناخته می‌شود. آب و هوای دلنشین و مطلوب، خاک حاصل خیز، زمین‌های پر درخت و بناهای تاریخی متعدد باعث شده است تا شهریار یکی از پرطرفدارترین ییلاق‌های اطراف تهران به حساب بیاید.

بد نیست که بدانید شهرستان شهریار به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود که برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل مناطق «فردوس»، «قائم آباد»، «رزکان»، «سعیدآباد»، «مویز» و «جوقین» هستند.

جهت مشاهده و اجاره ویلا شهریار کلیک نمایید

آب و هوای شهریار

سفر به شهریار

اگر به شهریار سفر کرده باشید، حتما با آب و هوای دل انگیز و مطبوعش آشنایی دارید! از آنجا که شهریار در بخش جلگه‌ای کشور قرار گرفته است، در بیشتر اوقات سال آب و هوای معتدل و دلنشینی دارد. این منطقه به ویژه در بهار هوای منحصر به فردی دارد و با انبوهی از دشت‌های پر گل و درختان سرسبز به چشم می‌آید.

با این حال بسیاری از ساکنان تهران و شهرهای اطراف ترجیح می‌دهند تا علاوه بر بهار، آخر هفته‌های تابستان را هم به استراحت در این منطقه ییلاقی بپردازند. اگر دوست دارید در بهترین زمان سال سفر به شهریار را تجربه کنید، ما به شما فصل بهار و اواخر تابستان را پیشنهاد می‌کنیم.

جاهای دیدنی و گردشگری شهر شهریار

شهریار تنها به دلیل خانه‌های ویلایی و باغ‌های میوه‌اش شهرت ندارد. در این منطقه سرسبز و باصفا، دیدنی‌های جذاب دیگری هم وجود دارد که سر زدن به آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه راهنمای سفر به شهریار، برخی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه را به شما معرفی می‌نماییم.

دشت شقایق، طبیعت سرخ رنگ شهریار

دوست دارید در میان دشتی پر از گل‌های شقایق قدم بزنید و از نسیم دل انگیزی که در آن می‌وزد، سرمست شوید؟ بعید می‌دانیم که پاسخ شما به این پرسش، جواب سربالا باشد! مخصوصا اگر قرار باشد که از دشت شقایق شهریار دیدن کنید و خستگی خود را در این طبیعت ناب، از تن به در نمایید.

دشت شقایق، یکی از جاذبه‌های دیدنی و بکر سفر به شهریار است که سر زدن به آن باید در ابتدای لیست برنامه‌هایتان قرار بگیرد. دشتی سرخ رنگ که در ۴۰ کیلومتری شهریار واقع شده و مساحتی بیش از ۵۰۰ هکتار دارد.

بهترین زمان بازدید از دشت شقایق شهریار، فصل بهار است. در این زمان اغلب گل‌های شقایق به شکوفه می‌نشینند و سرخی گلبرگ‌هایشان را با سخاوت به نمایش می‌گذارند. بهتر است که هنگام سر زدن به این منطقه، دوربین عکاسی مناسب هم به همراه داشته باشید تا بتوانید از لحظه لحظه این طبیعت ناب، تصاویر متفاوتی بیندازید.

با این حال باید حسابی مراقبت گل‌های شقایق باشید و از دست زدن یا کندن آنها خودداری کنید. فراموش نکنید که این دشت به‌صورت کاملا طبیعی بوجود آمده است و حتی آسیبی کوچک به آن می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به این محدوده وارد کند.

دسترسی به دشت شقایق از شهریار به چیزی حدود ۲۰ دقیقه رانندگی احتیاج دارد. شما می‌توانید با رانندگی در مسیر محدوده بی بی سکینه، در کوتاه‌ترین زمان خود را به این طبیعت ناب و بکر برسانید و از فضای بکرش نهایت لذت را ببرید!

جهت مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید.

کوه تخت رستم، سفر در تاریخ

برای علاقه‌مندان تاریخ، پیشنهاد ویژه و هیجان انگیزی داریم. در حوالی شهریار، اثری باستانی وجود دارد که تاریخش به زمان حضور زرتشتیان در این منطقه برمی‌گردد. کوه تخت رستم، آتشکده‌ای قدیمی است که در نزدیکی روستای قجر وبر فراز تپه‌ای شنی واقع شده است.

ارتفاع این تپه چیزی حدود ۱۳۱۸ متر است و برای بالا رفتن از آن، بهتر است که به کفش مناسب مجهز باشید. در قسمت شرقی تپه، تخت رستم دیده میشود که با یک سکوی بزرگ و یک چهارطاقی کوچک به چشم می‌آید. بسیاری قدمت این بنای تاریخی را به زمان ساسانیان نسبت می‌دهند. بد نیست که بدانید تخت رستم شهریار در سال ۱۳۱۶ به ثبت ملی رسیده است.

فراموش نکنید که در سفر به شهریار و سر زدن به کوه تخت رستم، باید بتوانید یک کوهنوردی ملایم را به سرانجام برسانید. بنابراین بالا آمدن از کوه برای سالمندانی که محدودیت حرکتی دارند و یا کودکان، ممکن است سخت و طاقت‌فرسا باشد.

تپه و قلعه جوقین، گشت و گذار در قلعه نظامی

قلعه جوقین، بنای خشتی و قدیمی است که احتمالا در روزگاران گذشته، کاربری نظامی داشته و به عنوان پایگاهی برای لشگرکشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

برج و بارو‌های باقی مانده بر روی این تپه نشان می‌دهند که احتمالا این بنا در دروان پیش از اسلام ساخته شده باشد. با این حال نشانه‌های معماری ساسانی به جا مانده در این مجموعه، می‌توانند تا حدی این ادعا را تایید کنند. مردم محلی اما این قلعه نظامی را به زمان بهرام چوبین، سپهبد زمان ساسانیان نسبت می‌دهند.

بد نیست که بدانید در حوالی این تپه و قلعه تاریخی، یک محوطه ورزشی ساخته شده است که بسیاری از مسافران و اهلی منطقه، از آن برای تفریح و سرگرمی استفاده می‌نمایند.

قلعه چوقین از جمله جاذبه‌های تاریخی و دیدنی سفر به شهریار به حساب می‌آید و می‌تواند محلی ایده‌ال برای گشت و گذار تاریخ دوستان باشد.

تخت کیکاووس، قدیمی ترین جاذبه تاریخی در سفر به شهریار

اگر به دیدن تخت رستم رفتید، می‌توانید از یک جاذبه تاریخی دیگر که در ۱۸ کیلومتری این منطقه قرار دارد، بازدید کنید. تخت کیکاووس یکی از بناهای باستانی و جذاب سفر به شهریار است که قدمتی ۴ هزارساله دارد. این بنا در روستای بیدگنه و در ۱۸ کیلومتری جنوب شهریار واقع شده و در گذشته، محلی برای برگزاری جشن‌های ملی بوده است.

مورخان و باستان شناسان اعتقاد دارند که تخت کیکاووس، روزگاری میزبان جشن‎های باشکوهی مانند جشن سده یا مهرگان بوده است. جشنی که در آن، همگی به دور آتش سرخ رنگ جمع می‌شدند و دست در دست یکدیگر، به شادی و پایکوبی می‌پرداختند. شاید اگر گوش‌هایتان را تیز کنید، هنوز هم بتوانید صدای جشن و پایکوبی مردم قدیم را در ذهنتان تصور کنید!

گرچه همچنان در این محل جشن‌هایی مانند چهارشنبه سوری برگزار می‌شود، اما بدون شک هیچ کدام تا امروز نتوانسته‌اند شکوه و زیبایی مراسم کهن و قدیمی را احیا کنند.

بخوانید از: سفری شگفت انگیز به جاهای دیدنی اطراف تهران

قلعه دهشاد، برج دیده بانی شهر

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی سفر به شهریار، قلعه دهشاد است. قلعه‌ای قدیمی با بافتی روستایی که هنوز محل زندگی برخی از ساکنان این شهر است! این قلعه نسبت به دیگر جاذبه‌های تاریخی شهر، سازه مدرن‌تری دارد و قدمتش به دوران قاجار برمی‌گردد.

در چهار طرف قلعه دهشاد، چهار برج وجود دارد که روزگاری، محل استقرار نگهبانان برای دیده‌بانی بوده است. سقف قلعه نیز به‌صورت ذوزنقه‌ای طراحی شده و دو طاق‌نما را در دو سمت خود جای داده است. در ساخت این قلعه و بنای قدیمی، آجر حرف اول را می‌زند.

به دلیل معماری منحصر به فرد این مجموعه، قلعه دهشاد یکی از مکان‌های ایده‌ال برای بازدید دانشجویان رشه هنر به حساب می‌آید. این بنای باستانی در ده کیلومتری شرق شهریار واقع شده و چیزی حدود ۱۶ سال قبل در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

چگونه به شهریار سفر کنیم؟

خوشبختانه سفر به شهریار از طریق مسیرهای متعددی امکان پذیر است. بهترین و سرراست‌ترین راه، استفاده از خودروی شخصی و راندن در جاده‌های غربی تهران است. فراموش نکنید که سفر به شهریار با خودروی شخصی، از تهران چیزی حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

اگر به خودروی شخصی دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از مترو خود را به شهریار برسانید. برای این منطور باید اول با خط یک مترو، به سمت کهریزک بروید. سپس در ایستگاه شاهد پیاده شوید و خط خود را عوض کرده و از خط ۸ استفاده کنید. در ایستگاه فرودگاه امام خمینی پیاده شوید و با گرفتن تاکسی، مسیری ۳۰ کیلومتری را به سمت شهریار طی نمایید.

اگر از شهرهای دیگر به ویژه مناطق شمالی یا شرقی کشور عازم هستید، بهتر است خود را به تهران رسانده و سپس به کمک یکی از دو راه پیشنهاد شده بالا، سفر به شهریار را آغاز کنید

جهت مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید.

حمل و نقل عمومی در سفر به شهریار

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای سفر به شهریار، جابه‌جایی مسافران در سطح شهر و استفاده از از وسایل حمل و نقل عمومی است. در شهریار جابه‌جایی شهروندان اغلب با استفاده از اتوبوس‌های شرکت واحد، تاکسی‌های خطی و سرویس‌های تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود.

علاوه بر این، بسیاری از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خط واحد در این شهر، وظیفه انتقال شهروندان و مسافران را برای سفر به پایتخت و دیگر مناطق اطراف برعهده دارند.

محل های اقامت در سفر به شهریار

شهریار یکی از مقاصد محبوب گردشگری ساکنان پایتخت است و بیشتر افراد برای گشت و گذار در باغ‌ها و باغچه‌های این منطقه، راهی این ییلاق سرسبز می‌شوند. اغلب مسافران شهریار، باغ‌ها و ویلاهای شخصی خود را دارند و می‌خواهند تفریح کوتاه مدتشان را در فضای اختصاصی خود سپری کنند.

با این حال بسیاری دیگر از گردشگران، ترجیح می‌دهند تا با کرایه اقامتگاه یا ویلاهای خوش منظره، اقامتی کوتاه در کنار دوستان یا خانواده خود داشته باشند. خوشبختانه در این منطقه، ویلاها، اقامتگاه‌ها و خانه‌های متعددی برای مسافران وجود دارد.

به شما توصیه می‌کنیم که با مراجعه به وب سایت شب، از اقامتگاه‌ها و ویلاهای شهریار دیدن کنید و از تخفیف‌های ارائه شده برای رزرو آن‌ها استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در صورت هرگونه سوال با تیم پشتیبانی شب تماس گرفته و سوالات و خواسته‌های خود را با ما در میان بگذارید.

فراموش نکنید که در فصول پر گردشگر شهریار مانند تابستان و بهار، بیشتر خانه‌ها و اقامتگاه‌ها با حجم عظیمی از مسافران روبه‌رو می‌شوند و ممکن است در این زمان پیدا کردن اقامتگاهی مناسب با بودجه و سلیقه شما، کمی سخت و دشوار باشد. بنابراین باید به سرعت نسبت به رزرو آنلاین محل اقامت مد نظر خود اقدام نمایید.

غذاهای محلی شهر شهریار

هیجان‌انگیزترین بخش هر سفر، تجربه غذاهای ناب و محلی شهر مقصد است. در سفر به شهریار نیز شکم گردی و شکم چرانی از جمله بهترین تجربه‌ها به حساب می‌آید. به ویژه آنکه در شهریار، بسیاری از مردم محلی و بومی غذای خود را با محصولات باغ‌های اطراف تامین می‌کنند.

در شهریار نان‌های محلی در نانوایی‌های این شهر پخته می‌شود که بافت نسبتا نرمی دارد و مزه‌اش، متفاوت و لذیذ است. بسیاری از اهالی شهریار نان سنتی خود را با انواع خوراک و آش‌های محلی این منطقه نوش جان می‌کنند.

جهت مشاهده و اجاره ویلا کردان کلیک کنید

رستوران های شهریار

به شما این مژده را میدهیم که در سفر به شهریار، احتیاجی به پخت و پز و درست کردن غذا ندارید! در این شهر کوچک و سرسبز، رستوران‌های باکیفیتی وجود دارند که غذاهای خود را در محیطی دلنشین و باصفا سرو می‌کنند.

بعضی از بهترین رستوران‌های شهریار شامل موارد زیر می‌شوند:

رستوران ولیعصر شهریار

رستوران ولیعصر یکی از بهترین رستوران‌ها در سفر به شهریار است. این رستوران از جمله قدیمی‌ترین رستوران‌های این منطقه به شمار می‌رود تا جایی که اگر از میان مردم محلی سراغ مکانی مناسب برای صرف غذا را گرفتید، بی‌چون و چرا این مجموعه را به شما معرفی خواهند کرد. قدمت رستوران ولیعصر شهریار به چیزی حدود ۴۰ سال پیش باز می‌گردد.

رستوران ولیعصر شهریار از دو بخش تالار پذیرایی و کافی شاپ تشکیل شده است و در آن انواع غذاهای ایرانی با کیفیت مناسب سرو می‌شود. کافی شاپ مجموعه نیز در حیاط رستوران قرار دارد و لذت چشیدن یک نوشیدنی داغ را در محیطی دلچسب، دوچندان می‌کند.

شماره تماس رستوران ولیعصر شهریار

۰۲۱۶۵۲۲۷۷۱۶

آدرس رستوران ولیعصر شهریار

شهریار، بلوار شهید کلهر، قبل از میدان فرمانداری، پلاک ۲۲۰

رستوران عمارت کلاه فرنگی شهریار

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌ها در سفر به شهریار، رستوران عمارت کلاه فرنگی است که بسیاری از ساکنان پایتخت و شهرهای اطراف برای چشیدن غذاهای آن، از راه دور خود را به این مجموعه می‌رسانند. کیفیت خوب غذاهای این رستوران باعث شده است تا عمارت کلاه فرنگی شهریار حتی در میان بهترین رستوران‌های اطراف تهران، رتبه‌ها و نظرات مناسبی دریافت کند.

این مجموعه به سبک رستوران‌های قدیمی چیدمان شده است و بر روی در و دیوارش، نقاشی‌های بزرگ و سنتی دیده می‌شود. در منوی این رستوران همچنین انواع غذاهای ایرانی به همراه سالادها و نوشیدنی‌های خوشمزه سرو می‌شوند.

شماره تماس رستوران عمارت کلاه فرنگی شهریار

۰۲۱۶۵۳۶۰۱۴۶

آدرس رستوران عمارت کلاه فرنگی شهریار

استان تهران، شهرک اندیشه، فاز ۴، بازار ایرانی اسلامی نقش جهان

رستوران باغ کوثر شهریار

حالا که این همه راه تا شهریار آمده‌اید و اوقاتتان را در فضای سبز این شهر سپری کرده‌اید، چرا نباید غذای دلخواهتان را در باغی سرسبز و زیبا نوش جان کنید؟

رستوران باغ کوثر، از جمله قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های شهریار است که ساخت آن به ۳۰ سال پیش برمی‌گردد. این رستوران در محیطی آرامف خلوت و بدون ترافیک واقع شده و به دلیل قرار گرفتنش در باغی دلنشین، فضایی فراموش نشدنی را برای مراجعه‌کنندگان فراهم کرده است.

در رستوران باغ کوثر شهریار همچنین موزیک زنده اجرا می‌شود و سایر علاقه‌مندان نیز می‌توانند از فضای آن برای برگزاری جشن‌ها و رویدادهای خود استفاده کنند. در این مجموعه صبحانه نیز با کیفیت خوب سرو می‌شود و انواع آبمیوه‌ها، شیک، اسموتی، قهوه، کیک و بستنی برای سفارش وجود دارد.

قیمت غذا در رستوران باغ کوثر متوسط رو به بالاست و درب آن هر روز از ۹:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب به روی مراجعه‌کنندگان باز خواهد بود.

آدرس رستوران باغ کوثر

شهریار، شهرک وایین، بلوار کلهر

شماره تماس باغ رستوران کوثر

۰۲۱۶۵۲۷۱۲۳۱

فست فود آویژه و کافه ماهور برخی دیگر از مکان‌های سرو غذاهای فرنگی و نوشیدنی‌های هیجان انگیز در سفر به شهریار به حساب می‌آیند.

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

هزینه های سفر به شهریار

برای هر مسافری، هزینه‌ها و بودجه‌بندی از جمله مهم‌ترین بخش‌های سفر شناخته می‌شود. هزینه سفر به شهریار مانند دیگر شهرهای ایران، کاملا به فصل سفر، شیوه رفت و آمد، هزینه اقامتگاه و بازدید از جاذبه‌های گردشگری بستگی دارد.

نباید فراموش کرد که به دلیل هوای مطبوع شهریار در بهار و اواخر تابستان، سفر در این دو فصل کمی گران‌تر از دیگر مواقع سال است. خوشبختانه در این شهر انواع اقامتگاه‌ها با هزینه‌های مختلف وجود دارند که می‌توان با مشخص کردن بودجه و برنامه‌ریزی هزینه‌ها، بهترین گزینه را در میان آن‌ها انتخاب کرد.

مراکز خرید و بازارها در شهر شهریار

در سفر به شهریار، علاوه بر استراحت و گذراندن وقت در طبیعت، می‌توان از خرید و چرخیدن در بازارچه‌های کوچک و محلی این شهر لذت برد. بازارهایی که رنگ و بویشان، برای هر مسافری تجربه و خاطره‌ای دلنشین را باقی خواهد گذاشت.

بازار بزرگ ولیعصر یکی از معروف‌ترین مراکز خرید شهریار است که در آن انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، پارچه، لباس عروس و موبایل عرضه می‌شود. این بازار دو طبقه در ابتدای خیابان ولیعصر شهریار واقع شده و با داشتن پارکینگ عمومی، به مراجعه کنندگان خوشامد می‌گوید.

مجتمع الماس شهر شهریار، برج سعدی شهریار و مجتمع تجاری اداری مهستان شهریار بعضی دیگر از مراکز خرید این شهر هستند که خدمات و کالاهای متنوعی را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند.

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی شهر شهریار

مردم شهریار مانند دیگر مناطق ایران، آداب و رسوم خاص خود را دارند. اهالی بومی این منطقه در موقعیت‌های مختلف سال با برپا کردن جشن‌ها و مراسم سنتی، راه و روش گذشتگان را به نیکی ادامه می‌دهند.

یکی از معروف‌ترین آداب مردم شهریار که در دیگر قسمت‌های کشور نیز دیده می‌شود، مراسم عیدی برون است. این مراسم اغلب توسط خانواده‌هایی برگزار می‌شود که كه هنوز عروس خود را به خـــانه نبرده‌اند. در شب عید، خانواده داماد یك سینی بزرگ پر از خوردنی شامل غذا، سبزی، میوه و تنقلات را به رسم شگون توسط یكی از بزرگ‌ترهای خانواده داماد برای خانواده عروس می‌فرستند.

سوغاتی های شهریار

درست است که شهریار استراحتگاهی ییلاقی است و با طبیعت سبزش از مسافران پذیرایی می‌کند، اما در این شهر خوش آب و هوا سوغاتی‌های هیجان انگیزی هم وجود دارد. سوغاتی‌های خوش آب و رنگ و متفاوت که نظیرشان در کمتر جایی پیدا خواهد شد.

از آنجا که بخش عمده‌ای از زمین‌های شهریار با باغهای میوه پر شده است، پربیراه نیست که سوغات اصلی این منطقه را در میوه‌های متنوع و خوشمزه‌اش خلاصه کنیم. گلابی، انگور، هلو، گیلاس، سیب، گوجه سبز و توت فرنگی بخشی از میوه‌های نوبرانه سفر به شهریار هستند که معمولا در اواخر بهار و تابستان، بر روی درختان دیده می‌شوند و دهان را به آب میندازند.

به جز میوه، در شهریار ساخت انواع صنایع دستی مانند ظروف سفالی‌ و سرامیکی، شیشه تراشی و وسایل چوبی رونق فراوانی دارد. اغلب این صنایع دستی در بازارهای سنتی شهر و در حوالی امامزاده بی بی سکینه شهریار توسط مردم محلی به فروش می‌رسند.

ظروف قلم زنی، معرق کاری، رودوزی‌‌های سنتی، گلیم، جاجیم و بسیاری از صنایع دستی دوست داشتنی دیگر نیز از جمله سوغات پرطرفدار در سفر به شهریار به حساب می‌آیند. مواد خوراکی مانند عسل و محصولات لبنی نیز در شهریار شهرت فراوانی دارند و بسیاری از مسافران پیش از برگشت به خانه، با تهیه آن‌ها عطر و طعم این شهر را به محل زندگیشان می‌برند.

جهت مشاهده و اجاره بوم گردی کلیک کنید.

اطلاعات شهری مورد نیاز در شهریار

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای سفر به شهریار، اطلاعات شهری است که هر مسافری باید نسبت به آن‌ها آگاه باشد. برخی از مهم‌ترین شماره‌ها و نشانی‌های مراکز مهم شهریار به شرح زیر هستند:

کد تلفن شهریار

۰۲۱

ترمینال پایانه شهریار

۰۲۱۶۵۲۵۱۰۱۲

مراکز درمانی شهریار

بیمارستان امام سجاد (ع)

آدرس

شهریار، خیابان ولی عصر، روبه‌روی شهرداری

 

نکاتی که قبل از سفر به شهریار باید بدانید

سفر به شهریار و گذراندن وقت در طبیعت سرسبزش، همیشه جذاب و هیجان انگیز است. با این حال مانند هر سفر دیگری، گشت و گذار در شهریار هم بایدها و نبایدهایی دارد. در ادامه راهنمای سفر به شهریار به برخی از نکات مهم پیش از سر زدن به این شهر اشاره می‌کنیم:

  • قبل از سفر به شهریار، حتما وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده را از اپلیکیشن‌ها یا وبسایت‌های معتبر بررسی کنید.
  • اگر تصمیم دارید با خودروی شخصی راهی شهریار شوید، پیش از عزیمت شرایط فنی ماشین را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را به یک فرد متخصص در این زمینه بسپارید. فراموش نکنید که وضعیت خودرو به‌طور مستقیم با سلامت جان شما در ارتباط است پس سهل انگاری در اینباره را کنار بگذارید.
  • اگر اهل عکاسی هستید، همراه داشتن دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید.
  • آب و هوای شهریار در بسیاری از روزهای سال مطبوع و دل انگیز است! با این حال اگر در فصل‌های خنک سال راهی این شهر می‌شود، همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید.
  • به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از سفر، خانه، اقامتگاه یا ویلای موردنظرتان را رزرو کنید و بعد راهی شوید. چرا که ممکن است به مقصد برسید و متوجه شوید که تمام ویلاها رزرو شده‌اند!

شهرهای پیشنهادی بعد از سفر به شهریار

نزدیک بودن شهریار به پایتخت، باعث شده است تا بسیاری از مسافران پس از گشت و گذار در این شهر، راهی تهران و دیگر مناطق دیدنی اطراف آن شوند. در ادامه راهنمای سفر به شهریار، به برخی از شهرهای جذاب در اطراف این خطه سبز اشاره می‌کنیم:

کرج، همسایه پایتخت

کرج در ۳۶ کیلومتری غرب تهران و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته ‌است و با شهریار چیزی حدود ۲۹ کیلومتر فاصله دارد. این شهر به دلیل نزدیکی‌اش به تهران، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری به حساب می‌آید. وجود ایستگاه‌های مختلف مترو، اتوبوس و تاکسی در این شهر تردد را برای ساکنان آسان‌تر کرده و باعث شده است تا بسیاری با کمترین هزینه به کرج سفر کنند.

ساوه، سرزمین انارهای سرخ

گرچه ساوه سرزمین انارهای سرخ است، اما این شهر آنقدر زیبایی دارد که باغ‌های قرمز رنگ انارش تنها بخشی از جاذبه‌های آن به حساب می‌آیند. ساوه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلفی دارد و دیدن آن به هر گردشگری توصیه می‌شود. فاصله ساوه تا شهریار ۱۲۰ کیومتر است و سفر به آن حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

قزوین، شهری با تاریخچه ای ناب

اگر راهی سفر به شهریار شدید و دوست داشتید به دیدن یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی اطراف آن بروید، ما به شما قزوین را پیشنهاد می‌کنیم. قزوین شهری سرسبز و زیباست که به دلیل هوای مطبوع و کوچه‌های دیدنی‌اش، هر سال گردشگران فراوانی را به سمت خود می‌خواند.

شهریار با قزوین ۱۵۳ کیلومتر فاصله دارد و رسیدن به آن چیزی حدود دو ساعت است.

برای مشاهده و رزرو اجاره ویلا لواسان کلیک کنید

خاطره سازی و نکات در سفر شهریار

بسیاری از گردشگران و مسافران شهریار، ساکنان تهران هستند که می‌خواهند برای استراحتی کوتاه و یک روزه، از طبیعت این شهر استفاده کنند.

یکی از گردشگران تهرانی که اخیرا خانه‌ای کوچک در حوالی شهریار خریده است، طبیعت این منطقه را منحصر به فرد توصیف می‌کند و اعتقاد دارد که این منطقه برخلاف دیگر نقاط اطراف تهران، هنوز خلوت است و در آن خبری از ترافیک آخر هفته و شلوغی جمعیت نیست.

امیرعلی دیگر مسافر شهریار، یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی‌اش را چیدن میوه از باغ‌های شهریار توصیف می‌کند. او هر تابستان برای کمک به کشاورزان این منطقه راهی شهریار می‌شود و بخشی از میوه‌های چیده شده را به عنوان هدیه از مردم خونگرم و بومی شهر دریافت می‌کند.

مهتاب اما گردشگری است که لازمه سفر به شهریار و استراحت در طبیعت آن را مستلزم داشتن تجهیزات لازم می‌داند. او به‌طور جدی می‌گوید که هر مسافری باید لاس مناسب برای در امان ماندن از حشرات همراه خود داشته باشد.

و در نهایت کیوان، مسافر کرج به شهریار است که از دشت شقایق و تخت کیکاوس دیدن کرده است و تماشای این جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را شگفت انگیز و جالب توصیف می‌کند.

کلام آخر، شهریار سرزمین کوچه باغ های میوه

در راهنمای سفر به شهریار، با شما از این منطقه ییلاقی سخن گفتیم و برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر خوش آب و هوا را برشمردیم. شهریار از روزگاران قدیم، به دلیل داشتن طبیعت سرسبز و آب و هوای خنک، گردشگران و مسافران فراوانی را به سمت خود فرا می‌خوانده است.

خوشبختانه در این محدوده ییلاقی، انواع خانه‌ها، ویلاها و اقامتگاه‌های کوچک و بزرگ برای رفاه حال مسافران وجود دارد. خبر خوب این است که شما می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و رزرو آپارتمان در شهریار از سایت شب نیز کمک بگیرید و با توجه به برنامه سفر، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول درباره سفر به شهریار

آیا در شهریار فروشگاه‌ها و بازارهای محلی وجود دارد که برای خرید مناسب باشد؟

مجتمع الماس شهر، برج سعدی، مجتمع تجاری اداری مهستان شهریار و پاساژ ولیعصر شهریار برخی از بهترین مراکز خرید در سفر به شهریار به شمار می‌روند.

آیا در شهریار رویدادها و جشنواره‌های محلی برگزار می‌شود؟

مراسم عیدی برون یکی از آداب و رسوم مردم قدیم شهریار است که در آن خانواده داماد یک سینی از خوردنی‌ها شامل غذا، سبزی خوردن، میوه و تنقلات را آماده کرده و آن را به خانه عروس می‌برند.

آیا در شهریار رستوران‌ها و کافه‌های خوبی برای صرف غذا و نوشیدنی وجود دارد؟

رستوران باغ کوثر، رستوران ولیعصر و عمارت کلاه فرنگی از جمله محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین رستورانها در سفر به شهریار به حساب می‌آیند

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب