17 نکته مهم برای سفر در جاده

0

همیشه رانندگی و سفر در جاده های بلند و دیدن طبیعتی متفاوت لذت بخش و بی نظیر است، چه مقصدتان یک هتل لوکس روی تپه ای بلند باشد و چه بخواهید شب را در جنگلهای ناشناخته و اقامتگاهی بومی بگذرانید .
در سفرهای جاده ای معمولآ هیچ موضوع صد در صدی وجود ندارد. اینکه قرار است در وعده بعدی چه چیزی بخورید، کجا استراحت کنید، شب را کجا بگذرانید و حتی هوس کنید که روز بعد چه شهری را برای دیدن انتخاب کنید، همه و همه معمولا بدون برنامه اتفاق می افتند.

در این سفرها رسیدن به مقصد آخرین فکری است که باید به ذهنتان خطور کند. به جای مقصد باید به رعایت نکاتی مثل اینکه از چه جاده ای حرکت کنید و چه وسایلی را با خود همراه داشته باشید فکر کنید. البته که بودجه و زمان سفر به خودتان بستگی دارد.
رعایت این 17 نکته به شما کمک میکند که سفر جاده ای مطمئن و لذت بخشی را تجربه کنید و خاطره خوبی برای خود و همراهانتان باقی بگذارید. این 17 نکته محدود به شهر یا کشور خاصی نیست و میتواند در هر سفری مورد استفاده قرار بگیرد :

1- گوگل مپ

استفاده از گوگل مپ در سفر

بهترین شروع برای سفر با خودرو شخصی ، گوگل مپ است . می توانید با وارد کردن مبدا و مقصد خود از کوتاهترین و طولانی ترین مسیرها برای رسیدن اطلاع پیدا کنید. حتی میتوانید راه های دیگری که تا به حال به آن فکر نکرده اید را بشناسید.به شما توصیه میکنیم که قبل از سفر مسیر انتخابیتان را مشخص کنید و توقفگاه ها و استراحتگاههای بین راهی را پیدا کنید . ضمن اینکه بهتر است همیشه مکانی برای توقف های پیش بینی نشده در نظر گرفته شود. البته که لازم نیست هر کیلومتر سفر را به ذهنتان بسپارید.

2- با چه خودرویی سفر کنیم؟

با چه خودرویی سفر کنیم

انتخاب خودرو شما به میزان زیادی به مقصد ، سبک سفر و تعداد مسافران بستگی دارد. لازمه بعضی سفرها همراه داشتن خودرو های فورویل یا شاسی بلند است و در برخی سفرها هم ماشین های سواری کمک های خوبی هستند.اجاره کردن ماشین هم یکی از گزینه هایی است که قدرت انتخاب بیشتری به شما می دهد، فقط حواستان باشد که از پیش تعداد کیلومتری که از ابتدا تا انتهای سفر برایتان می افتد را محاسبه کنید.

3- موزیک خوب در دل جاده

معدود گزینه هایی در دنیا وجود دارند که در کنار یکدیگر ترکیب هیجان انگیزی درست می کنند و جاده و موزیک یکی از این ترکیبها هستند .
از آنجایی که در طول سفر زمان زیادی در جاده سپری میشود ، مهم است که پلی لیست جامعی از آهنگای متفاوت به همراه داشته باشید. البته خیلی ها اعتقاد دارند که گوش کردن به رادیو محلی شهرهایی که از آنها گذر میکنید میتواند جذاب و لذت بخش باشد . احتمالآ به این دلیل که شاید تا مدتها شانس گوش دادن به این امواج رادیویی را پیدا نخواهید کرد.

4- وبسایت های راهنما

از سایتهای مختلف گردشگری استفاده کنید و راجع به توقفگاهها و جذابیت های طبیعی در طول مسیر آگاه شوید. معمولآ در این وبسایت ها تمام اطلاعات لازم درباره سفر وجود دارد.

5- فرمان را به مسیرهای بکرتر بچرخانید

همه میدانیم که بزرگراه ها و اتوبان ها مسیرهای سریع و شناخته شده ای در سفر هستند. اما رفتن از راههای مشخص گاهی باعث میشود که خیلی از دیدنی های جاده به چشم نیاید. اگر زمان کافی دارید و جاده های بکرتری برای رسیدن میشناسید، فرمان را بچرخانید و به سمتی برانید که کمتر کسی به آنجا رفته . با رفتن از راههای بکر شانس بیشتری در دیدن طبیعت ناشناخته و مردم محلی آن منطقه دارید .
حتی به شما توصیه میکنیم که با دیدن علامت و تابلو های جاده که مقاصد عجیبی را نشان میدهند، دل را به دریا بزنید و خودتان را برای کشف یک مکان جدید آماده کنید. به هر حال یکی از هیجانات سفرهای جاده ای دیدن مناظری است که خیلی ها از بودن آن اطلاعی ندارند.

6- غذاها و اقامتگاه های بومی را فراموش نکنید

خیلی وقتها در سفر به رستورانهایی برمیخورید که در لیست غذایشان اسمهای نا آشنایی به چشم میخورد .چون ممکن است تنها باری باشد که سر از آن رستوران در می آورید ، بهتر است به جای انتخاب غذای همیشگی به سراغ غذاهای محلی و ناشناخته بروید.
این موضوع درباره انتخاب اقامتگاه هم صدق میکند . تا وقتی میتوانید با ماندن در خانه های بومی و محلی فضای زندگی واقعی مردم آن منطقه را بشناسید ، چرا به فکر هتل ها و خانه های لوکس باشید؟

7- کیفهای خنک کننده غذا، دوست مسافران جاده

از آنجایی که گرسنگی هیچوقت زمان و مکان نمیشناسد، بهتر است که همراه خود کیفهای خنک کننده و نگهدارنده غذا داشته باشید . اگر قادر به تهیه این کیف ها نیستید کلمن های قدیمی که احتمالآ گوشه ای مشغول خاک خوردن هستند میتوانند به عنوان گزینه دوم به کمک شما بیایند.

8- کمپ زدن، راهی ارزان برای اقامت

ممکن است با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید که به جای اقامت در هتل ها روی زمین و در محل های مناسب کمپ، چادر بزنید. چادر زدن در مکانهای مطمئن راهی آسان و ارزان برای دیدن طبیعت و مردم است . اگر خودرو شما بزرگ است هم میتوانید در آن شب را به صبح برسانید.

9- مسیر یاب فراموش نشود

استفاده از مسیریاب

به جای استخدام راهنما مسیریاب بخرید. تجربه نشان داده است که مسیریابها بهترین راهنما و همراه شما در طول سفر هستند .

10- نقشه های کاغذی ، یار همیشگی در سفر.

درست است که به شما از اهمیت گوگل مپ گفتیم اما لحظه ای به این هم فکر کنید که موبایلتان از کار بیفتد و خبری از اینترنت نباشد . اینجاست که میتوانید از نقشه های کاغذی استفاده کنید . فقط دقت کنید که این نقشه ها به روز باشند و اطلاعات ضروری در آنها درج شده باشد .

11- رفقای همسفرتان را بشناسید!

همسفران شما حکم شمشیر دو لبه را بازی میکنند. چون معمولآ در پایان هر سفر بین مسافران، یا دوستی عمیقتری به وجود می آید یا بیزاری و اتمام رابطه ها! یادتان باشد به جز خنده ها و لحظات مفرحی که بین شما وجود دارد، لحظه های سختی هم هست که در طول مسیر و با اختلاف سلیقه ها بوجود خواهد آمد.
قبل از سفر باید بدانید که آیا همراه شما به اندازه شما از دیدن مکان های تاریخی لذت میبرد؟ آیا قادر به نقشه خوانی و پیدا کردن مسیر هست؟ آیا میتواند با مردم محلی به خوبی خو بگیرد؟ آیا در تمام شرایط سفر شما را همراهی میکند و …

12- رزرو قبل از حرکت

به شما توصیه میکنیم بعد از مشخص کردن مقصدتان ، اقامتگاه دلخواهتان را پیدا کنید و موقعیت این اقامتگاه را نسبت به مکانهای دیدنی اطراف بسنجید. بعد هم بدون اتلاف وقت نسبت به رزرو کردن اقدام کنید.

13- قوانین جاده ها را بدانید

حواستان به قوانین جاده ای شهر یا کشوری که در آن سفر میکنید باشد. میتوانید برای دانستن این موضوع به وبسایتهای رسمی گردشگری آن کشور و منطقه مراجعه کنید.

14- سیم کارت محلی

اگر سیم کارت شما در کشور مقصدتان قابل پیگیری نیست و باعث هزینه بر روی قبض گوشیتان میشود، یک سیم کارت محلی بخرید . خوبی استفاده از این سیم کارتها این است که اولآ ارزان هستند و دومآ آنتن دهی و دسترسی به اینترنت از طریق آنها آسانتر است.

15- پمپ بنزین ها ، این توقفگاه های دوست داشتنی

به راحتی از کنار پمپ بنزین ها نگذرید ! معمولآ در کنار پمپ بنزین، مجموعه ای از رستوران ها و سرویس های بهداشتی وجود دارد. حتی در بعضی از این مجموعه ها شما میتوانید از پارکینگ برای پارک در طول شب استفاده کنید .

16- امنیت!

درست است که بارها در همین مطلب به شما گوشزد کردیم که از حاشیه امنتان بیرون بیایید و مکانهای بکر را کشف کنید، ولی حالا به شما میگوییم که با حواس جمع و مطمئن سفر کنید.
صحبتها و تجربیات مسافران قبلی را به خوبی گوش کنید، همیشه شخصی را از مکان اقامتتان و مقصد بعدیتان مطلع کنید. چند بطری آب در ماشین داشته باشید و حواستان هم به سرعتتان در جاده باشد!

17- سری به اپلیکیشن های مسافرتی بزنید

می توایند قبل از سفر چند اپلیکیشن مفید دانلود کنید. اپلیکیشنهای مسافرتی غالبآ شما را از وضعیت شهر، غذاها و مکانهای دیدنی ، نقشه های اطراف و راه های کمربندی و میانبر آگاه میکنند. میتوانید قبل یا در حین سفر به سراغ این اپ ها بروید و اطلاعات مورد نظرتان را پیدا کنید .

برگردان از
: https://www.momondo.com

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب