بهترین دریاچه‌ها، جنگل‌ها و مناطق ایران برای کمپینگ و چادر زدن

0
راه‌های دورشدن از هیاهوی شهر برای عشاق طبیعت! وقتی یک‌باره از هیاهوی شهر دلزده می‌شوید و تحمل ترافیک و بوی دود امان‌تان را می‌برد، در گیج‌ترین حالت ممکن به دنبال اولین راه فرار از معرکه شهر می‌گردید! حتی اگر از آن بالانشین‌ها با آب و هوای دل انگیز باشید، بازهم نیاز است هراز چندگاهی به قصد نجات از روزمرگی، کوله‌بار سفر ببندید. البته سفری که زمان‌بندی‌اش تاحدودی پیش‌بینی‌شده باشد و نیاز به برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و خارج از حوصله نباشد. درحقیقت کمپینگ و چادرزدن در خوش‌آب‌وهواترین و باصفاترین منطقه نزدیک شما، هنر لذت بردن از طبیعت به‌ شیوه‌ای درست است! ⛺ حالا اگر شما هم از عاشقان مسافرت هستید، مطالعه این مقاله برای بررسی نقاط مناسب برای چادر زدن و سفر فوری ایران را از دست ندهید و با بهترین مناطق کمپینگ در ایران بیشتر آشنا شوید.

دریاچه چورت؛ این زیباییِ فراطبیعی حاصل یک بلای طبیعی است!

چورت دریاچه چورت درنزدیکی روستای چورت، از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر ساری محسوب می‌شود. طبق گفته اهالی، سال‌ها پیش در این محل چشمه‌ای وجود داشته که پس از زلزله، مسیر آب چشمه بسته شده و دریاچه تشکیل می‌شود. اگر دل‌تان برای یک کمپینگ فوق‌العاده و باصفا در دل طبیعت تنگ شده، سفر به روستای چورت و تماشای دریاچه می‌تواند حال‌تان را حسابی جا بیاورد. البته که آسان ترین راه برای این کار، اجاره ویلا در شمال با “شب” است. طبیعت بکر شاید امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نداشته باشد، اما بدون شک برای آرامش و کاهش استرس شهرنشینان که البته از مهم‌ترین اهداف کمپینگ است، یک انتخاب هیجان‌انگیز به شمار می‌رود.🏕️ سبزیِ بی‌نهایت، تا چشم کار می‌کند پوشش جنگلیِ بکر و درکنارش لذت ماهی‌گیری و قایق‌سواری! اگر می‌خواهید به ریه‌های‌تان حالی بدهید، سریعا برای سفر به شمال و روستای چورت در ساری مازندران اقدام کنید! همین امروز هم دیر است.

دریاچه الندان؛ پرچم طبیعت مازندران برای کمپ همیشه بالا است

دریاچه الندان همیشه پای ساری درمیان است! البته که باید دست خالق را برای آفرینش این حجم از زیبایی بوسید. دریاچه الندان ارزش همه این تعبیرات شاعرانه را دارد! نزدیکی کوهی به نام ازنی از توابع چهاردانگه در ساریِ مازندران می‌توانید در دل طبیعت این دریاچه جادویی چادر بزنید. لذت نوشیدن آب گوارا از چشمه، رویش گل‌های بنفشه و درخت‌چه های ازگیل، مهرتاییدی محکم برای لذت کمپینگ در اطراف این دریاچه‌اند🚤. دریاچه الندان چشمی به دست‌های رودخانه و چشمه ندارد و تمام آب موردنیازش به لطف باران و برف تامین می‌شود. پس هرچه باران بیشتر، الندان هم پربارتر! عاشق تماشای سخاوت طبیعت هستید؟ روزهای بارانی را کنار این دریاچه بگذرانید.

دشت لار؛ لذتِ غیرقابل وصفِ کمپینگ به لطف شقایق‌ها

دشت لار فقط و فقط با فاصله 70 کیلومتر از تهرانِ بزرگ، می‌توانید یک تکه از بهشت را پیدا کنید. طبیعت‌گردان و دشت و دمن‌دوستان حس‌وحال قدم‌زدن میان شقایق‌های دشت لار را می‌فهمند. مخصوصا در فصل بهار که گل‌ها حسابی به خود آمده‌اند و آماده استقبال از گردشگران هستند. چشم‌انداز زیبای دماوند، تنوع گل و گیاهان بی‌نظیر، آبشار آب‌سفیدِ تماشایی، رود فیروزه ای رنگ لار و هرچه از یک طبیعت بکر و باصفا نیاز دارید، در دشت لار مهیا است. علاوه براین اکثر گردشگران شیفته هم‌صحبتی با عشایری هستند که ییلاق تابستانی‌شان را در دشت لار سپری می‌کنند و این سفر می‌تواند فرصت هیجان‌انگیزی برای رویارویی با این سبک از زندگی روستایی باشد.

جنگل اسالم؛ بهشتی تمام‌عیار از طبیعتِ گیلان برای کمپینگ و چادرزدن

اسالم به خلخال این‌بار هم گیلان قرار است حیرت زده‌تان کند. شهر اسالم، شهری است در گیلانِ زیبا که به‌واسطه منطقه جنگلی بی‌نظیرش یکی از هیجان‌انگیزترین جنگل‌های موردتوجه گردشگران به‌شمار می‌رود. مسیری که از اسالم به سمت خلخال می‌رود یک تجربه تکرارنشدنی از جنگل‌نوردی است. تصور کنید حدود 18ساعت برای سیر در بهشت فرصت داشته باشید! 🌳 آن‌قدر جذابیت‌های این منطقه بکر جنگلی زیاد است که نمی‌توان از میان‌شان انتخاب کرد. درختان، در آغوش هم، جاده را پر کرده‌اند و تلاقی مه و زمین، یکی از دیدنی‌ترین مناطر جاده‌ای اسالم است. طبیعت‌دوستانِ عاشقِ عکاسی می‌توانند تصاویر شگفت‌انگیزی در چهار فصل این جنگل ثبت کنند و اصلا چه بسا دلیل سفر خیلی از گردشگران، بستن همین قاب‌های زیبا باشد! شما هم اگر عاشق عکاسی در فضای طبیعت هستید، این منطقه سحرآمیز در شمال کشور را از دست ندهید.

ساحل درک چابهار؛ شنیدن صدای دریا در آغوشِ کویر!

درک چابهار در استان سیستان و بلوچستان و امتداد دریای باشکوه عمان، می‌توانید زیبایی ساحل درک را کاملا درک کنید! شاید شما هم با دیدن تیتر تعجب کرده باشید، اما دقیقا راز تماشایی بودن این ساحل همین است. به هم‌ پیوستن شن و ماسه کویر با آب دریا، منظره‌ای که هیچ کجای دیگر نمی‌توانید تجربه‌اش کنید. در کناراین‌ها، تصور کنید پاهای‌تان را ماسه‌های سفید که از قضا خواص درمانی زیادی دارند، قلقلک دهند! مرجان‌هایی که قدم بر چشم ساحل گذاشته‌اند و از آن طرف، نخلستانی که نمی‌توانید چشم از آن بردارید، همه و همه از دلایلی است که گردشگران نمی‌توانند دست‌ رد به سینه ساحل درک زنند! 🏝️ حالا به این ترکیب جادویی برای تیر خلاص!، لذت تماشای طلوع و غروب تماشایی خورشید در ساحل را اضافه کنید و به ما بگویید بهتراز از درک چابهار برای کمپینگ سراغ دارید؟!

دریاچه گهر؛ نگینِ اشترانکوه 

دریاچه گهر دریاچه گهر را رشته کوه‌های اشترانکوه، عمیقا در آغوش گرفته‌اند و در عوض، دریاچه با آب شیرینی که نظیرش نیست، کام آن‌هارا شیرین می‌کند! البته این آب، خود به موهبت چشمه‌های مختلف تامین می‌شود. خلاصه کلام که در لرستان و 35 کیلومتری دورود، دریاچه‌ای را میبینید که یک فضای ماسه‌ای معرکه برای کمپینگ و چادرزدن دارد. به واسطه همین فضا، می‌توانید صدای موج‌هارا بشنوید، با پرندگان هم‌صدا شوید و تماشای ماهی‌ها را به لطف زلالیِ آب دریاچه از دست ندهید. البته دریاچه گهرِ کوچک و بزرگ، هردو به نوبه خود تماشایی هستند. گهر کوچک به لطف وجود درختان بید، منظره‌ای زیبارا به وجود آورده است. دریاچه گهر برای چشم‌های گردشگر احترام زیادی قائل است، پس فرصت تماشایش را غنیمت بشمارید.

ولشت؛ از تماشایی‌ترین ییلاق‌ها در دامنه البرز برای کمپ

دریاچه ولشت دریاچه ولشت، یکی دیگر از دریاچه‌های مازندران با آب شیرین و گواراست. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، منطقه ییلاقی کلاردشت را که می‌شناسید؟! ولشت شمال شرق آن است! 🌊 این دریاچه را برای کمپینگ، با اطمینان توصیه می‌کنیم. چون اولا آب‌وهوایی بی‌نظیر و باصفا دارد، ثانیا برای دوست‌داران محیط‌ زیست که برای تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی ارزش قائل هستند، یک فرصت مناسب است. از دیگر امکانات تفریحی دریاچه ولشت، شنا، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری و ماهی‌گیری است که البته هیچ کدام به پای چادرزدن و تماشاکردن طبیعت بکر این منطقه نمی‌رسند. دریاچه ولشت، دریاچه‌ای 4 فصل است، پس هرزمان که دودِ خیابان‌های تهران از سرتان بلند شد، سریعا به ولشت و دامنه‌های البرزکوه پناه ببرید! این نسخه تجویزی کاملا مورد قبول اطبای گردشگری است!

شورمستِ سوادکوه؛ اینجا قرار است مستِ زیبایی شوید!

  دریاچه شورمست دریاچه شورمست را درختان بالابلند توسکا به زیبایی هرچه‌تمام‌تر بغل کرده‌اند. مسیر سفر به این دریاچه از تهران، با راه‌انداختن وسیله نقلیه در جاده فیروزکوه به سمت قائم‌شهر آغاز می‌شود. ازآن‌جایی‌که آب‌وهوای قائم‌شهر معتدل است و فیروزکوه کوهستانی است، شورمست دل به دلِ هردوی این شهرهای شورانگیز داده و آب‌وهوایش به‌شدت مناسب چهارفصل است. جنگلی از درختان راش، قایق‌سواری در دل دریاچه، ماهی‌گیری و دوچرخه‌سواری از دلایلی  هستند که بعداز کمپینگ در این منطقه زیبا، نمی‌توانید خودتان را برای بازگشت به شهر قانع کنید! اجاره ویلا در شمال و منظقه سوادکوه میتواند شما را برای این کمپینگ جذاب آماده کند؛ قرار نیست تمام سفر خود را در چادر بگذرانید… جالب است بدانید در شورمست، جدای از کمپینگ، می‌توانید کلبه‌های روستایی را اجاره کنید یا درصورت اقامت بیش از چند روز، به گزینه‌های لاکچری‌تر مانند اجاره ویلا فکر کنید. خفن‌ترین غذاهای شمالی هم به شکم‌دوستان مدام چشمک می‌زنند و بعداز این کمپینگ، به شما قول می‌دهیم که اضافه وزن جالب‌توجهی خواهید داشت.

زریوار؛ دریاچه آب شیرین غرب ایران برای کمپ

دریاچه زریوار این‌بار قرار است سری به کردستان زیبا بزنیم. زریوار دریاچه آب شیرینی است که در شمال غربی شهر سنندج جا خوش کرده است و برای دوستداران کمپینگ و طبیعت، حسابی دلبری می‌کند. لذت تماشای جوجه‌آوری پرندگان مهاجر و وسعت دریاچه‌ای که درمیان جنگل‌های بلوط، چشم‌هارا به خود جلب کرده‌است، باعث می‌شود به کردستان و جاذبه‌های گردشگری‌اش ایمانِ راسخ بیاورید! ازطرفی عمق این دریاچه برای ورزش‌های آبی مانند اسکی روی آب و قایق‌رانی جان می‌دهد! دریاچه زریوار، پناهی صمیمی برای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی است. البته به امکانات تفریحی گردشگران هم بی‌توجه نبوده است؛ 🏕️ به‌همین‌خاطر شما می‌توانید تجربه یک کمپینگ تمام‌عیار را باوجود انواع و اقسام خوشمزه‌جات محلی، رستوران‌ها، و فروشنده‌های صنایع دستی در حاشیه دریاچه، داشته باشید. برپایی چادر برای گذران یک شب رویایی در کنار دریاچه زریوار، انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای است و البته از دوستداران کمپینگ چیزی جز این انتخاب انتظار نمی‌رود! حالا برای اینکه گوشه ذهن‌تان گزینه‌های دیگر را هم داشته باشید، بهتراست بدانید در جوار زریوارِ تماشایی، هم امکان اسکان در سوئیت هست و هم ویلا!

کمپینگ در اطراف تهران؛ آن‌چه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری!

اطراف تهران در پاییز کمپ تهران همین‌قدر که به پایتخت بودنش می‌نازد، به طبیعت بی‌نظیر اطرافش هم می‌نازد! هرچندکه دود و آلودگی و ترافیک، امان مردم را می‌برد، تهرانِ مهربان همیشه راهی برای فرار به آغوش طبیعت می‌گذارد! حالا این مقصد فرار، هرچه‌قدر نزدیک‌تر، بهتر. مخلص کلام که مناطق گردنه افجه، شهرستانک، فشم و روستای طالقان، از جدی‌ترین مقاصد گردشگری برای تهران‌نشینانی هستند که دل‌شان برای آب‌وهوای روستایی و آرامشِ لذت از مناظر طبیعی لک زده‌است. برای تجربه یک کمپینگ فوق‌العاده و حرفه‌ای، ابزاری مانند چادر، چراغ قوه، خوراکی‌های موردعلاقه و کفش مناسب پیاده‌روی را فراموش نکنید.  

اجاره ویلا در اطراف تهران

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب