دلایل اصلی نارضایتی مسافران از اقامتگاه‌ها

0

مسافران برای سفر رفتن دلایل بسیاری دارند، اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیلشان راحتی و آسایش است. برای همین مهم است که با انتظارات مهمانانی که اقامتگاه شما را انتخاب می‌کنند به خوبی آشنا شوید. بسیاری از نارضایتی‌های مسافران قابل پیش بینی و اجتناب هستند. پس بیایید نگاهی به برخی از شکایات و مشکلات مسافران و راه‌هایی که می‌توانید آنها را به عنوان میزبان حل کنید، بیاندازیم.

وقتی اقامتگاه آنطور که باید، تمیز نیست

خانه نامرتب
خانه نامرتب

این مشکل یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که مسافران در طول اقامت خود با آن مواجه می‌شوند. ضمن اینکه می‌تواند بر امتیاز میزبانی شما تأثیر منفی بگذارد. همه مسافران انتظار دارند اقامتگاهشان حداقل به اندازه یک هتل خوب، تمیز و مرتب باشد. هیچ چیز بیشتر از حشرات در گوشه و کنار خانه، آشپزخانه‌ای غبارآلود یا ملحفه‌های لک‌دار مهمانان را از ماندن در خانه شما منصرف نمی‌کند.

چگونه می توانید این مشکل را حل کنید؟

  • خانه را قبل و بعد از اقامت مسافران به طور کامل تمیز کنید.
  • تمیز کردن فقط شامل جاروبرقی و بیرون آوردن سطل زباله نیست. پاکیزه کردن خانه بیشتر باید شامل مناطقی باشد که معمولآ نادیده گرفته می‌شود. مناطقی مثل داخل کابینت‌های آشپزخانه، زیر تخت‌ها و گوشه‌های سقف.
  • مطمئن شوید که در خانه هیچ بوی بدی وجود ندارد.
  • آشپزخانه را به خوبی تمیز کنید.
  • از پاکیزه بودن تخت‌ها و ملحفه‌ها مطمئن شوید.
  • دستشویی‌ها و توالت از جمله نقاطی هستند که مسافران تمیزی خانه را با آنها ارزیابی می‌کنند. پس همیشه این نقاط را پاکیزه و درخشان نگه دارید.
  • می‎توانید از یک فرد متخصص برای تمیز کردن دوره‌ای خانه استفاده کنید.

قطع بودن وای فای

خوشبختانه یا متاسفانه، در عصری زندگی می‌کنیم که هیچ کس از رفتن به خانه‌ای بدون وای فای استقبال نمی‌کند. به خصوص اگر قرار باشد در خانه شما افرادی جوان اقامت داشته باشند. البته بدتر از این هم ممکن است اتفاق بیفتد. اینکه در مشخصات خانه ذکر کرده باشید که وای فای وجود دارد اما با ورود مسافران، اینترنت کار نکند. برای اینکه شاهد اتفاقات این چنینی نباشید، به شما توصیه می‌کنیم که:

  • دستورالعمل‌های مربوط به نحوه استفاده از WiFi را در مکانی که مسافران آن را می‌بینند، بگذارید.
  • اگر در طول اقامت مسافران مشکلی برای اینترنت پیش آمد، سریعاً پاسخگو باشید و برای رفع آن اقدام کنید.

خراب بودن وسایل یا امکانات رفاهی خانه

خرابی وسایل خانه
خرابی وسایل خانه

اگر قرار است وسایل خاصی در خانه بگذارید، نسبت به درست کار کردن آنها مطمئن شوید. اینکه در مشخصات خانه بنویسید که ابزاری مثل ماشین ظرفشویی، دستگاه نسپرسو، ماشین لباسشویی، اتو و .. وجود دارد اما مسافران متوجه شوند که قادر به استفاده از آنها نیستند، تنها باعث بی‌اعتباری شما می‌شود. اگر وسیله‌ای خراب شد، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • با یک فرد متخصص تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل را برطرف کند.
  • اگر قادر به حل فوری مشکل نیستید، عذرخواهی کنید.
  • به طور کلی، مرتباً لوازم خانه را بررسی نمایید. اگر برخی از وسایل یا امکانات رفاهی خانه خراب شده بود، حتمآ شرح آنها را از روی وبسایت بردارید و مشخصات خانه را به روزرسانی کنید.

شبیه نبودن اقامتگاه به تصاویر وبسایت

یکی از بزرگ‌ترین شکایاتی که مهمانان دارند و اغلب منجر به نقدهای منفی می‌شود، این است که عکس‌ها به طور دقیق شبیه به اقامتگاه نیست. پس تا آنجا که ممکن است تصاویر باکیفیتی بگیرید که دقیقآ شکل و ظاهر اقامتگاهتان را نشان ‌دهد. هنگام توصیف خانه، در به کار بردن کلماتی که بیش از حد “خوشبینانه” هستند، زیاده روی نکنید.

ایمن نبودن اقامتگاه

امنیت اقامتگاه
امنیت اقامتگاه

بسیاری از مسافران معمولآ از ایمنی عمومی خانه یا اطراف آن شکایت دارند. اگر نمی‌توانید کاری درباره ایمنی مناطق اطراف خانه انجام دهید، اقامتگاه را به امکاناتی مجهز کنید که هیچ مشکل یا نگرانی برای مسافران پیش نیاید.

برخی از این امکانات عبارتند از:

  • اضافه کردن دوربین در قسمت ورودی خانه
  • بررسی کارکرد قفل‌ها
  • مجهز کردن خانه به قفل‌های هوشمند یا بیومتریک

فرایند تحویل کلید خانه

مسافران معمولآ از چنین مشکلاتی درباره تحویل کلید اقامتگاه شکایت دارند:

  • کلیدها در جای مخصوص خود قرار نداشتند
  • کلید‌ها در را باز نمی‌کردند
  • میزبان کلید خانه را دیر تحویل داد
  • کدِ قفل‌های رمز دار، کار نمی‌کرد

هیچوقت از مسافران نخواهید که تمام شهر را برای گرفتن کلید اقامتگاه طی کنند. پیش از رسیدن مهمانان، با آنها درباره راهی آسان برای تحویل کلیدها توافق کنید. فراموش نکنید که مسافران در بدو ورود، حوصله منتظر ماندن برای گرفتن کلید را ندارند.

مشخص نبودن زمان ورود و خروج

لذت سفر در بسیاری از مسافران به دلیل مشخص نبودن زمان ورود و خروج از خانه، خراب می‌شود. دقیقاً و به طور واضح درباره محدوده زمانی ورود و خروج با مسافران صحبت کنید.

در دسترس نبودن وسایل بهداشتی

وجود وسایل بهداشتی
وجود وسایل بهداشتی

همیشه از کامل بودن این امکانات در اقامتگاه مطمئن شوید:

  • دستمال توالت
  • ملحفه
  • حوله
  • پتو
  • بالش

نگران پول اضافی که در این زمینه خرج می‌کنید نباشید! کامل بودن وسایل بهداشتی همیشه مورد توجه و قدردانی مسافران قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه در صورت اضافه آمدن وسایل، می‌توانید آنها را در اختیار مسافران بعدی  بگذارید.

محله پر سر و صدا

محله شلوغ
محله شلوغ

البته که می‌دانیم در این زمینه کاری از دست شما بر نمی‌آید!. با این حال همیشه راهی وجود دارد که نظر منفی مسافران را درباره این موضوع تغییر دهید. پس وضعیت محله و اقامتگاه را به وضوح با مهمانان در میان بگذارید و درباره آن کاملا صادق باشید. اطمینان حاصل کنید که مهمانان با سروصدا مشکلی ندارند و از اقامت خود لذت می‌برند.

سخن نهایی

حتی اگر تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات مختلف به کار بگیرید، باز هم ممکن است لحظه‌هایی بوجود بیاید که برای شما و مسافران دلچسب و خوشایند نباشد. اما مطمئن باشید اگر بتوانید با روش‌های درست چنین شرایطی را مدیریت کنید، مهمانانِ ناراضی به سرعت به مسافرانی شاد تبدیل می‌شوند.

ترجمه و نگارش: شبنم بهروز

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*