راهنمای بازاریابی آنلاین برای اجاره اقامتگاه

0

وقت آن رسیده است که تعارف‌های پیش پا افتاده را کنار بگذاریم. در حال حاضر اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومی انتخاب اول و ترجیحی مسافران در روزهای تعطیل هستند. حتی به نظر می‌رسد که با وجود بیماری کرونا، همچنان صنعت اجاره خانه به مسافران، در حال رشد است. پس چه چیزی بهتر از آنکه برای این صنعتِ در حال پیشرفت، از فناوری دیجیتال برای بازاریابی کمک بگیریم؟ و بتوانیم با کمک ابزارهای اینترنتی، فروش و مشتریان خود را افزایش دهیم!

اما این فناوری چیست و از کجا می‌توان آن را شروع کرد؟

اکوسیستم دیجیتال چیست؟

ابتدا اجازه دهید با شما از بخش‌های اصلی یک فضای دیجیتالِ سالم (اکوسیستم دیجیتال) صحبت کنیم. اکوسیستم دیجیتال، محیط مجازی است که بدون مرز، ارتباط و تعامل‌های مشخصی را بین افراد بوجود می‌آورد. هر اکوسیستم دیجیتال در گردشگری معمولآ از 4 بخش تشکیل می‌شود: وب سایت رزرو مستقیم، مدیریت توزیع، ایمیل و بازاریابی دیجیتال.

فراموش نکنید که تمام بخش‌های این فضای دیجیتال باید با شیوه مدیریت شما، یکپارچه و هماهنگ باشند. اما چطور می‌توان این فضا را ایجاد کرد و به کمک آن درآمد بیشتری کسب نمود؟

تولید محتوا

به طور کلی برای داشتن اکوسیستم دیجیتال در صنعت گردشگری، به 7 عنصر حیاتی نیاز دارید. هر اقامتگاه و خانه فضای متفاوتی دارد و هر کدام از این 7 عنصر می‌تواند برای هرکدام از اقامتگاه‌ها اولویت بیشتری داشته باشد. پس برای راه اندازی این فرایند دیجیتال، باید پیش از همه به جزئیات و نیازهای منحصر به فرد اقامتگاه و کسب و کارتان فکر کنید.

حال وقت آن رسیده است که درباره این 7 عنصر مهم بازاریابی دیجیتال با شما صحبت کنیم:

از پایه‌های کسب و کارتان شروع کنید!

اولین و پایه‌ای‌ترین نکته برای رونق کسب و کار در فضای دیجیتال، کمک گرفتن از گزینه سئو SEO یا همان بهینه‌سازی موتور جستجو است. هیچ چیز به اندازه سئو به خانه شما برای دیده شدن در دنیای پهناور اینترنت کمک نمی‌کند. سئو موفقیت رزرو و نمایش بیشتر وبسایت شما را فراهم خواهد کرد و خانه و کسب و کارتان را در نتایج جستجوی گوگل به خوبی نشان می‌دهد. موفقیت در سئو با انجام مداوم این فعالیت‌ها به ثمر می‌رسد:

  • برطرف کردن مشکلات فنی و بهبود عملکرد وبسایت
  • بهبود بازدید وب سایت به کمک تولید محتوا ( که در ادامه به آن خواهیم پرداخت)
  • به دست آوردن بک لینک‌های باکیفیت (بک لینک: لینکی که به کمک آن از یک سایت به سایت دیگری وارد می‌شوید)
  • سرمایه گذاری در سئوی “محلی” ( سئوی محلی: قابلیت مشاهده کسب و کار هنگام جستجو در گوگل در محدوده جغرافیایی مشخص)

بهبود وبسایت به کمک تولید محتوا

موفقیت یک وب سایت با محتوای داخل آن مشخص می‌شود. برای وارد کردن مسافران به فرایند رزرو، باید اطلاعات مرتبط و مهمی درباره اقامتگاه و دیدنی‌های اطراف آن تهیه کنید. اطلاعاتی مثل برنامه‌های مختلف در نزدیکی خانه و یا توصیه‌هایی برای بیرون رفتن و دیدن محله‌های جذاب، به سئوالات احتمالی مسافران پاسخ می‌دهد.

ایجاد صفحات فرود (لندینگ پیج) که درباره محبوب‌ترین امکانات شما ساخته شده‌اند، مثل «مناسب برای حیوانات خانگی» یا «قرار داشتن خانه در کنار ساحل»، مسافران را مستقیم به سمت گزینه رزرو هدایت خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری در تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال

اکنون که پایه و اساس کسب و کارتان را با دو مورد اول لیست ما آماده کرده‌اید، زمان آن رسیده است که در تبلیغات دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. توصیه می‌کنیم که این کار را با تبلیغات کلیکی (PPC) و نمایش تبلیغات گوگل آغاز نمایید.

در تبلیغات کلیکی شما مطابق با بودجه خود، مقدار کل مبلغی که برای تبلیغات در نظر دارید را می‌پردازید. سپس تبلیغ شما به مخاطبان هدفتان در اینترنت نمایش داده شده و به ازای هر کلیک، هزینه آن از مبلغ کلی شما برداشته می‌شود. در صورتی که بتوانید تبلیغات کلیکی قوی و با هدف مشخص ایجاد کنید، می‌توانید انتظار بازگشت سرمایه عظیمی را داشته باشید.

فراموش نکنید که یک استراتژی تبلیغات دیجیتال موفق، شیوه‌ایست که در آن تبلیغات شما فقط در مقابل واجد شرایط‌ترین مشتریان نشان داده شود. یک کمپین تبلیغاتی که با هدف گذاری‌های مشخص انجام شده باشد، به شما اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را روی مسافرانی بگذارید که به دنبال خانه‌ای شبیه به شما می‌گردند.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی

علاوه بر تبلیغات دیجیتال، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی یک دلیل مهم برای تقویت بازاریابی شماست. در حال حاضر نزدیک به 4 میلیارد کاربر در رسانه‌های اجتماعی فعالیت میکنند. در نتیجه این تبلیغات می‌تواند یکی از سریع‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای معرفی و حفظ نام تجاری شما باشد.

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

ایمیل مارکتینگ

استفاده از بازاریابی ایمیلی برای تعامل مداوم با بازدیدکنندگان و مسافران ضروری است. بازاریابی ایمیلی نه تنها در هر مرحله از سفرِ گردشگران به آنها دسترسی پیدا می‌کند، بلکه می‌تواند باعث بازگشت سرمایه فراوان شود. قالب‌های زیبا در ایمیل، ارسال کمپین به صورت خودکار و یا شخصی و … از جمله راهکارهای استفاده از ایمیل مارکتینگ است.

 کمک گرفتن از اطلاعات وبسایت

اطلاعات و آمارهای مسافران و بازدید کنندگان وبسایت، به شما اجازه می‌دهد تا با دریای وسیعی از مشتریان و خواسته‌های آنها آشنا شوید. آمار رزروها را مرور کنید. با اطلاعات بدست آمده می‌توانید نیازهای مسافران را بهتر بشناسید و توجه آنها را به خود جلب کنید.

کمک گرفتن از دیگر وبسایت‌های گردشگری

وبسایت‌های گردشگری و پلتفرم‌های اجاره آنلاین که نرخ کلیک رو به رشدی دارند، به اقامتگاه شما کمک می‌کنند تا در مقابل مسافران بیشتری دیده شود. فراموش نکنید که 69 درصد از مسافران هنگام برنامه‌ریزی سفر از سرچ آنلاین و وبسایت‌های مرتبط جستجوی خود را شروع می‌کنند.

سخن نهایی

ما با شما از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی آنلاین صحبت کردیم تا به کمک آنها بتوانید رونق کسب و کارتان را افزایش دهید. با این حال نباید فراموش کرد که انجام دادن تمام این راهکارها می‌تواند سخت، هزینه‌بر و طاقت‌فرسا باشد. به همین دلیل است که پلتفرم‌هایی مانند سایت شب آماده کمک در این زمینه به میزبانان و مسافران خواهد بود. ما در مجموعه شب به میزبانان علاقه‌مند، پیشنهادات مختلفی برای شیوه بازاریابی اقامتگاهشان ارائه خواهیم داد.

 

ترجمه و نگارش: شبنم بهروز

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب