برترین جاذبه های گردشگری فیروزکوه

1

مناطق دیدنی فیروزکوه

شهرستان فیروزکوه بعنوان شهری کوهستانی با آب و هوای سرد در زمستان و خنک در تابستان است. این شهرستان بین استان تهران، استان مازندران، شهرستان سرخه، استان سمنان و شهرستان دماوند قرار دارد. فیروزکوه به علت قدمت چند صد ساله و موقعیت جغرافیایی اش مکان جالبی برای گشت و گذار و سفر بخصوص در نیمه اول سال که هوا گرمتر است می باشد. این شهرستان علاوه بر آثار باستانی و تاریخی از مناطق بکر و طبیعت زیبایی برخوردار است. علاوه بر زیبایی طبیعی، آب و هوای دلپذیر و انواع جانوران و گیاهان زیبایی که دارد، چندین جاذبه گردشگری خاصی دارد که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند. اکنون 10 منطقه گردشگری فیروزکوه را ببینید:

مزداران: روستایی باستانی در نزدیکی تهران

روستایی با آثار باستانی از توابع فیروزکوه است و به دلیل آب فراوان این منطقه، بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است. این روستا در 35 کیلومتری جنوب فیروزکوه قرار دارد و بیشترین آثار باستانی و تاریخی را دارد. برج دیدبانی مزداران که مربوط به قرن 7 و 8 هجری قمری است در شمال این روستا قرار دارد و دو برج نگهبانی هم در فاصله 8 کیلومتری روستا قرار دارد.

روستای باستانی مزداران

تنگه واشی : یک تجربه هیجان انگیز با عبور از مسیر رودخانه

تنگه واشی یکی از جذابترین و پربازدید ترین مکان های فیروزکوه است. این روستا در دامنه کوه و دشت و باغ های میوه قرار دارد. مسافران می توانند به این منطقه خوش آب و هوا بروند و در خانه های روستایی آنجا چند روزی بمانند و حسابی از طبیعت بکر آن لذت ببرند و همچنین می توانند با عبور از یک رودخانه که در بین یک دره سنگی به طول 300 متر و با ارتفاع 100 متر می باشد یک تجربه شگفت انگیز برای خود بسازند. در انتها با عبور از این رودخانه به آبشاری زیبا می رسید.

تنگه واشی فیروزکوه

کتیبه تنگ واشی از آثار باستانی فیروزکوه

کتیبه معروف دوره قاجار که به دستور فتحعلی شاه قاجار حکاکی شده بود در تنگه واشی قرار دارد که از آثار باستانی این منطقه است. این کتیبه دارای ابعاد شش در هفت متر است که وقایع دوران فتحعلی شاه را روایت می کند و نقوشی مثل شکارگاه با اسب و نیزه و شکارهای فتحعلی شاه را نشان می دهد. جالب اینجاست که این کتیبه بعد از بیش از 180 سال پیش تا کنون در دل این کوه، تا کنون از بارش باران و تابش خورشید آسیب ندیده است.

کتیبه تنگ واشی از آثار باستانی فیروزکوه

غار بورنیک: یکی از جاذبه های گردشگری اطراف تهران

غار بورنیک در روستای هرانده با طبیعت بکر و رودخانه و نهرهای زیبا از دیگر جاذبه های شهرستان فیروزکوه است.  بورنیک به لهجه محلی آن منطقه به معنی محل نیک یا مکان امن است. یعنی محلی امن برای زندگی کردن و پناه گرفتن که مربوط به دوران غار نشینی و دوران شکار در ایران است.  ورودی این غار توسط یکی از فرمانداران فیروزکوه به صورت پلکانی درست شده است. اگر دیدن شگفتیهای طبیعت برای شما جالب است، پیشنهاد می کنم غار بورنیک را با

طاق دیس ها و تالارها، شکافها و آثار باقی مانده از نیاکان غارنشین را از دست ندهید.

اق دیس ها و تالارها، شکافها و آثار باقی مانده از نیاکان غارنشین

قلعه لاجورد: دیدنی های فیروزکوه

اگر دوست دارید در دل طبیعت کوهنوردی کنید و علاقه مند به دیدن طبیعت و آثار باستانی هستید به شما پیشنهاد می کنم به قلعه لاجورد که در این منطقه واقع شده بروید. قدمت این قلعه به دوره قبل از اسلام برمی گردد.

قلعه لاجورد: دیدنی های فیروزکوه

خانه های روستایی و دیدنی

برای رهایی از روزمرگی های کلان شهر ها و کنار گذاشتن خستگی های کار و مشغله های فکری و ذهنی می تونیم به روستای های زیبای فیروزکوه بریم و برای مدتی از طبیعت استفاده کنیم. روستایی مثل روستای اهنز، سله بن و روستای شادمهند در شهرستان فیروزکوه با ساکنینی که به دامداری و کشاورزی مشغولند. اهالی فیروزکوه با لهجه مازندرانی و روحیه مهمانوازی که دارند در خانه های روستایی شان می توانند به سبک سنتی پذیرای شما باشند و سفری به یاد ماندنی را برای شما بوجود آورند.

خانه های روستایی فیروزکوه

علاوه بر این مکانهای زیبا شهرستان فیروزکوه دارای جاذبه های گردشگری دیگری مثل چشمه آب معدنی، آبشار شورآب، رودخانه ها و نهرهای زیبا،  دشت و باغهای سیب متعدد و زیبایی است. برای اجاره ویلا در فیروزکوه می توانید به سایت شب مراجعه نمایید و از میان بهترین ویلاها و سوئیت ها انتخاب نمایید.

1 پاسخ
  1. کلینیک روانشناسی مهرپندار نظر داده:

    بسیار زیبا بود. ممنون

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب