مناطق بکر مازندران

0

آیا دوست دارید به گذشته سفر کنید؟ دوست دارید روستاییانی را ببینید که هنوز زندگی روستایی به سبک قدیمی و سنتی دارند. آیا دوست دارید لحظاتی زندگی نسل های گذشته را با امکانات کم و بدون تکنولوژی را تجربه کنید؟ زندگی در خانه های چوبی و کاه گلی مازندران را لمس کنید و با هیزم آتش روشن کنید؟ زندگی در خانه هایی که حیوانات اهلی پرورش می دهند و بعد از محصولات محلی و کاملا سالم و ارگانیک استفاده کنید؟ از نزدیک کشاورزان و باغداران را ببینید. یا آثار باستانی و تاریخی ایران آشنا شوید؟ من اینجا می خواهم از سفر به کوه، جنگل، ساحل ، دشت و کویر برای شما بگویم. از تجربیات یک سفر هیجان انگیز به نقاط زیبا و بکر ایران. از آرامش و تمرد اعصاب بعد از روزها و ماهها زندگی در شهر و شلوغی های کلان شهرها. اگر از شهرهای پر هیاهو و آلوده و شلوغ خسته شده اید و می خواهید به خود فرصت تجربه هر چند کوتاه در دامن طبیعت را بدهید، با ما همراه باشید تا با برخی از مناطق بکر ایران آشنا شوید.

ییلاق لاکتراشان تنکابن

تنکابن یکی از شهرهای زیبای مازندران است. منطقه دوهزار در تنکابن طبیعت بکر و زیبایی دارد که در همه فصول سال زیبایی خاص خودش را دارد. اگر دوست دارید چند روز در جنگل های بکر یا کوههای سرسبز کوهنوردی کنید و از هوای سالم لذت ببرید این نقطه ایران را فراموش نکنید. جاده های بکر این منطقه سفری هیجان انگیز را برای شما بوجود می آورد. دورترین ییلاق تنکابن، لاکتراشان است که برای گذر از جاده پر پیچ و خمش حتما با ماشین های کمک دار باید به انجا رفت. اما همین جاده صعب العبورش باعث شده این منطقه بافت روستایی خودش را حفظ کند. ییلاق لاکتراشان در میان جنگل های ولگسر و کوه شاه سفید قرار دارد. نیمه اول سال که هوا گرم می شود این روستا با آب و هوای خنک و دلپذیرش بازدیدکنندگان زیادی دارد. روستای لاکتراشان روستایی باستانی و سرسبز  و با آب و هوای خنک و ییلاقی است.

دریاچه ولشت مازندران

جهت اجاره ویلا شمال کلیک کنید.

دریاچه ولشت چالوس

اگر برای تمرد اعصاب و آرامش باز هم به دنبال فضاهای بکر و طبیعت زیبای ایران هستید به شما پیشنهاد می کنم دریاچه ولشت را نیز به لیست مناطقی که برای سفر انتخاب می کنید اضافه کنید. تماشای طبیعت همیشه آرامش به همراه دارد. نیز دریاچه ولشت چالوس به عنوان یکی از آثار طبیعی ملی ایران در 25 کیلومتری جاده چالوس قرار دارد. این دریاچه یکی از دریاچه های آب شیرین ایران است. دریاچه ولشت و چندین دریاچه دیگر در منطقه کلاردشت محیط زیست مناسبی برای پرندگان و حیوانات فراهم نموده است و از مکان های سرسبز و زیبای مازندران محسوب می گردد و آثار باستانی به جا مانده در این منطقه نشان می دهد که  البته منطقه کلاردشت به دلیل ویژگی های طبیعی اش و عبور راحتتر نسبت به ییلاق لاکتراشان سالانه بازدیدکنندگان بیشتری دارد.

 

ویلا چالوس

اجاره چالوس

روستای لیره سر و جنگل لیره تنکابن

جنگل لیره با آبگرم فلکده هم یکی دیگر از مناطق زیبا و درمانی مازندران محسوب می شود که آرامش ذهن و جسم را در این فضاهای طبیعی می توانید بدست آورید. روستای لیره سر با قدمت 600 ساله در فاصله 23 کیلومتری تنکابن و 19 کیلومتری خرم آباد قرار دارد. این روستا بین جنگل لیره و رودخانه قرار دارد و به همین دلیل دارای مراتع خوبی برای دام و آب فراوان است. ساکنین این منطقه اکثرا به یک طایفه تعلق دارند و تقریبا همه باهم فامیل هستند. زمین حاصلخیز و اب و هوای دلپذیر و مسیر ارتباطی با شهر دلایل شکل گیری این روستا بوده است. همه این دلایل باعث می شود که گردشگران توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب