ترسناکترین نقاط کره زمین 2

0

در مطلب قبل 10 نقطه ترسناک دنیا را به شما معرفی کردیم. از شما میخواهیم تا در ادامه با ما همراه باشید و  از پشت مانیتور و صفحه های موبایل به دیگر دنیاهای اسرار آمیز و دلهره آور زمین سفر کنید.

تابوت های آویزان ، ساگادا ، فیلیپین

اگر می خواهید مردگان را در ساگادا ملاقات کنید، باید به جای چرخیدن در زیر زمین بالای سرتان را ببینید.

مردم این منطقه به خاطر دفن مردگان خود در تابوت هایی که کنار صخره ها قرار دارد معروفند. تصویری که مثل یک عکس هوایی از گورهای یک گورستان گرفته شده است.

اما این سنت به هزاران سال پیش بر می گردد که مردم اعتقاد داشتند:  “تابوت خود را بسازید ، بمیرید و در کنار اجداد خود بالا بروید!”

بسیاری از تابوت های صخره ای صدها سال قدمت دارند و هر کدام کاملاً متفاوت هستند، چون هر تابوت به طور خاص توسط شخصی ساخته شده است که اکنون در آنها استراحت می کند.

دروازه جهنم، ترکمنستان

دروازه جهنم در واقع گودالی بسیار عمیق و بزرگ است که به طور دائمی در آتش می سوزد.

این محل در میانه کویر کاراکوم در ترکمنستان واقع شده است. افراد محلی به این گودال لقب دروازه جهنم را داده اند، گودالی که عرض آن به 70 متر میرسد و از سوختن متوقف نمیشود.

در سال 1977 هنگامی که محققان شوروی به دنبال نفت بودند، به طور اتفاقی به مخزنی از متان برخورد کردند و این موضوع باعث شد تا سکوی حفاری این مخزن فرو بریزد. پس از این اتفاق گودال بزرگی بوجود آمد و گاز متان به هوا رها شد.

محققان و دانشمندان برای رهایی از متصاعد شدن گازهای سمی حفره، تصمیم گرفتند تا دهانه گودال را آتش بزنند تا تمام گازها آتش بگیرد و ظرف مدت چندین روز بسوزد.

هرچند این اتفاق نه در چند روز، که در طول 40 سال گذشته ادامه داشته و گودال همچنان روشن مانده و میسوزد.

کاپوچین کاتاکومب، پالرمو، ایتالیا

در میان تمام دخمه های دنیا، از سالزبورگ گرفته تا پاریس، هیچکدام به اندازه کاپوچین کاتاکومب عجیب و وحشتناک نیست.

این فضای وحشت آور در اواخر قرن 16 میلادی ایجاد شد، زمانی که گورستان صومعه کاپوچین دیگر جای خالی برای دفن مردگان نداشت.

در ابتدا قرار بود مردان مذهبی جزو ساکنین انحصاری این منطقه باشند، اما زمانی که درباره روند مومیایی سازی مردگان این فضا صحبت شد، دیگر افراد هم تصمیم گرفتند تا به عنوان برنامه ای سمبلیک، استراحتگاهی با بهترین لباسهایشان داشته باشند.

در نتیجه این اتفاق، اکنون 8 هزار جسد در این مقبره زیرزمینی وجود دارد که هرکدام در دالانی جداگانه قرار گرفته اند.

مثلا یک دالان برای چهره های مذهبی است، دیگری برای مردان حرفه ای و با مهارت، یکی دیگر برای کودکان و حتی دالانی برای باکره ها تعبیه شده است. اجساد در این فضا با لباسهای قدیمی و در مقامی مشخص مثل اشیا یک موزه به نمایش گذاشته شده اند. سرگرم کننده است نه؟

جزیره مار، سائوپائولو، برزیل

در فاصله 90 مایلی ساحل سائوپائولو یکی از خطرناکترین جزایر دنیا قرار دارد که به نام جزیره مار شناخته میشود.

این منطقه به دلیل تراکم بسیار زیاد افعی های طلایی این نام را به خود گرفته است. برخی از مطالعات درباره این جزیره نشان میدهد که به طور متوسط ​​یک تا پنج مار در هر متر مربع وجود دارد.

حدود 11 هزار سال پیش زمانی که سطح دریا بالا آمده بود، این جزیره از سرزمین اصلی برزیل جدا شد.مارهای جدا شده به دلیل سازگاری با تغییرات جدید محیط، بیش از اندازه تکامل یافتند و ترسناک شدند.

هیچ طعمه ای برای این مارها روی سطح زمین وجود ندارد. به همین دلیل این موجودات یاد گرفتند که در بالاترین نقاط درختان طعمه خود را شکار کنند یا از هوا به پرندگان حمله کنند. از آنجا که نمی توانند پرندگان را ردیابی کنند و منتظر بمانند تا سم اثر کند، زهر نیش آنها به گونه ای با محیط تکامل یافته که تا پنج برابر از همتایان خود قوی تر عمل میکند، به گونه ای که با سرعت بالا طعمه خود را میکشد و زهرشان با همین سرعت گوشت انسان را ذوب میکند!

به دلیل چنین وضعیتی دولت برزیل ورود مردم را به این جزیره ممنوع کرده است.

 استودان سدلک، جمهوری چک

عبادتگاه استودان سدلک که در زیر کلیسای گورستان مقدسین قرار دارد، در سراسر جهان به دلیل چیدمان ترسناکش شناخته میشود.

در اوایل دهه 1300 میلادی یکی از راهبان عبادتگاه به بیت المقدس فرستاده شد و از آنجا خاک مقدس این سرزمین را با خود آورد و آن را در گورستان کلیسا پراکنده کرد.

بعد از این اتفاق جمعیت زیادی برای دفن در این کلیسا تمایل نشان دادند. اجساد زیادی در این گورستان انباشته شد تا جایی که برای دفن اجساد جدید باید اجساد قدیمی را از خاک بیرون می آوردند.

راهبان این وظیفه را به عهده منبت کاری محلی به نام ” فرانتیسک رینت” گذاشتند، به گونه ای که این فرد میبایست با بیش از 40 هزار استخوان باقی مانده از اجساد، کلیسا را تزئین کند.

ساختارهای استخوانی کلیسا در شمعدانها، جامها و رشته های آویزان شده از سقف دیده میشود.شاید بتوان حیرت انگیزترین بخش این مکان را چلچراغ عظیم ِ آن دانست که تقریباً از هر استخوانی که در بدن انسان وجود دارد،ساخته شده است.

آتشفشان کاوا ایجن، اندونزی

آتشفشان کاوا ایجن اندونزی طبیعتی هیجان انگیز و در عین حال ترسناک است.

قله جاوا مقدار زیادی گاز سولفوریک غیر طبیعی دارد که دمای این منطقه را به بیش از 1000 درجه فارنهایت میرساند. این گازها در هنگام عبور از شکافهای کوه، آتش میگیرند، به خاکستر تبدیل میشوند و با هوا ترکیب میشوند.

گازها گاهی اوقات بصورت فشرده به شکل گوگرد مایع متراکم می شوند، که در آن زمان به شکل آتش و مواد مذاب آبی رنگ پایین می آیند.

با وجودی که گوگرد این آتشفشان در تمام ساعات میسوزد، اما نورها و رنگهای متفاوت گدازه ها تنها در تاریکی قابل دیدن است.

در نتیجه، هوای اطراف این منطقه به دی اکسید گوگرد آغشته است و باعث شده تا دریاچه مجاور آتشفشان به دلیل اشباع اسید هیدروکلریک به رنگ سبز در بیاید.

پارک هاو پار ویلا، سنگاپور

هاو پار ویلا، یک پارک 82 ساله است که در سنگاپور قرار گرفته و میتوان آن را نقطه ای مقابل دیزنی لند به حساب آورد.

ورودی رنگارنگ آن که از طاق های چینی  ساخته شده چندان آزاد دهنده به نظر نمیرسد اما کافی است تا قدمی به داخل پارک بگذارید و با بیش از 1000 مجسمه که هر کدام از دیگری عجیبتر است رو به رو شوید.

معروف‌ترین جاذبه پارک “ده محوطه جهنم”  نام دارد که به منظور آموزش کودکان خردسال به اخلاق، شیوه های مختلف مجازات و گناهانی که چنین عقوبتی را دارند ساخته شده است.

در این بخش از پارک می توانید افرادی را ببینید که به جرم سو استفاده از کتاب توسط یک اره غول پیکر نصف می شوند یا به جرم قرض دادن پول با بهره گزاف روی تپه چاقوها پرتاب می شوند!

گودال آبی بزرگ، ساحل بلیز

بلیز کشوری در قاره ی آفریقای جنوبی است. در فاصله 100 کیلومتری ساحل پایتخت بلیز،حفره ای با عمق 120 متر قرار دارد که اطراف آن را مرجانهای آبی و دریای فیروزه ای فرا گرفته است.

عرض این گودال به بیش از 300 متر میرسد.غالبآ غواصان منطقه برای دیدن زمین شناسی منحصر به فرد این گودال به درون آن میروند. ساختار گودال شامل استالاکتیت ها و استالاگمیت های عظیمی است که در آخرین دوره یخبندان شکل گرفته اند.

سنگ آهکی که قسمت عمودی غار را در برگرفته به 12 متر زیر از سطح زمین میرسد و به سمت مکانی نامعلوم میرود. هرچه غواصان پایینتر میروند، اشکال صخره ای واضح تر و زیباتر می شوند.

برای درک این تجربه حساس و آرامش بخش، میتوانید ویدیوی وایرال شده قهرمان جهان Guillaume Nery را ببینید که در گودال آبی غواصی میکند.

جنگل آئوکیگاهارا (جنگل خودکشی)، ژاپن

این جنگل به ظاهر بی سرو صدا که در پایین کوه فوجی قرار دارد، تاریخی عذاب آور و وحشتناک را در دل خود جای داده است.

آئوکیگاهارا بعد از پل گلدن گیت آمریکا دومین منطقه محبوب برای خودکشی است! تنها در سال 2010 ، 247 نفر تلاش کردند تا زندگی خود را در این منطقه به اتمام برسانند و البته 54 نفر از آنها موفق بودند.

برخی دلیل این پدیده را ارتباط جنگل با شیاطین اساطیر ژاپنی می دانند. برخی دیگر به تراکم درختان اشاره می کنند که باعث خاموش شدن صدا میشود و گم شدن در آن را بسیار آسان می کند.

بسیاری از کوهنوردان مسیر خود را با نوار یا رشته های رنگی علامت گذاری می کنند تا بتوانند دوباره راه برگشت را پیدا کنند.

وجود این نوارهای رنگی همراه با بقایای لباسها و نامه های افرادی که از این جنگل بازنگشتند، این منطقه را به یکی از ترسناکترین نقاط دنیا تبدیل کرده است.

پارک مجسمه سازی Veijo Rönkönen، فنلاند

Veijo Rönkkönen  یکی از مشهورترین هنرمندان بومی معاصر فنلاند بود. این هنرمند، منزوی و گوشه گیر بود و از نمایش آثار خود در فضاهای عمومی خودداری میکرد.

با این وجود، وی مجموعه ای نزدیک به 500 مجسمه بتنی را در حیاط خلوت خود ساخت و باغ مجسمه سازی شخصی اش را شکل داد.

بزرگترین نمایش این هنرمند، گروهی از 200 مجسمه است که در حالتهای مختلف یوگا ساخته شده اند. در حالی که مجسمه ها به طور واضح حالتی ناراحت کننده دارند، اما هیچکدام به پای شوم ترین مجسمه های این باغ نمیرسند:

مجموعه مجسمه های تکی این هنرمند که هرکدام ویژگی های عجیب و غریبی دارند، از راهبه ای که پشت بوته ها به انتظار نشسته تا مردی شنل پوش که بازوان بلند و بیش از حد کشیده ای دارد. با پوزخندهای شیطانی که از دندانهای واقعی انسان ساخته شده اند و چشمانی سیاه که بیننده را به طرز دلهره آوری میترساند.

مجسمه هایی که با دیدن آنها دیگر در آرامش به خواب نخواهید رفت!

برگردان از:

https://www.cntraveler.com/galleries/2014-10-15/

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب