راهکارهایی برای داشتن سفر جاده ای ایمن و خوب

0

به لطف پیشرفت در وسایل حمل و نقل از جمله اتومبیل، امروزه سفر جاده ای با لذت همراه خواهد بود و کاملا تجربه ای متفاوت از سفر را برای شما رقم خواهد زد. در زمان های قدیم افراد بوسیله ی اسب و درشکه از شهری به شهر دیگر سفر می کرده اند و مشکلات زیادی متوجه آنان می شده است، از حمله ی راهزنان گرفته تا گم کردن مسیر و در نهایت مرگ.

امروزه نیز اتومبیل ها جای اسب ها و درشکه ها را گرفته اند و هنوز بسیاری علاقه مند به سفر کردن در جاده ها هستند ولی هیچگاه خطرات از بین نمی روند بلکه تنها به شکل دیگری در کمین نشسته اند. بطور مثال تصادفات، خراب شدن اتومبیل و گم کردن مسیر می تواند به راحتی سفر شما را با مشکلاتی جدی رو به رو کند و تجربه ای تلخ و ناگوار به جای بگذارد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به راهکارهایی برای داشتن سفری خوب و بدون مشکل در جاده.

همراه با ما باشید.

آماده شوید، سفری جاده ای در انتظار شما خواهد بود

در این بخش نگاهی خواهیم داشت به نکاتی مهم برای آغاز سفر جاده ای و به هنگام آن.

۱) به همراهان خود توجه کنید

شاید در سفر کسانی باشند که همراه شما می آیند مانند خانواده و یا دوستانتان. این افراد باید خود را برای نشستن به مدت چندین ساعت آماده کرده باشند. بطور مثال اگر خسته و یا بی حوصله شوند به راحتی می توانند سفر جاده ای شما را تبدیل به خاطره ای بد کنند.

بهتر است این افراد کمی شوخ طبع بوده و مشکلات را به خوبی درک کنند و برای حل آن با دیگران همکاری داشته باشند.

۲) قبل از سفر با همراهان خود برنامه ریزی و صحبت کنید

این کار به شما کمک می کند تا با برنامه ریزی وارد مسیر شوید. بطور مثال از قبل می توانید مشخص کنید که چه شخصی چه مسئولیت های را در سفر بر عهده دارد و چه کارهایی را باید انجام دهد. مانند آوردن غذا، تنقلات و …

زمانی که چند نفر پیرامون یک موضوع فکر و صحبت می کنند ایده های بیشتری نیز ارائه می شود و این موضوع می تواند بر روی سفر تاثیرات مثبتی بگذارد.

۳) بودجه ی سفر خود را مشخص کنید

سفرهای جاده ای می توانند پر هزینه باشند. از پول بنزین گرفته تا اقامتگاه های در مسیر و رستوران ها و … اگر اتومبیل شما نیز دچار نقص فنی شود که دیگر هیچ. بهتر است قبل از وارد شدن به جاده مقدار مبلغی که می خواهید در طول سفر هزینه کنید را مشخص کرده و با برنامه ریزی قبلی اقدام به خرج کردن آن کنید. در برخی از جاده ها نیز برای توقف در پارکینگ ها باید مبلغی را پرداخت کنید پس حواستان به این موضوع نیز باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم که برای صرف غذا در رستوران های جاده ای توقف نکنید و بهتر است از مبدأ با خود مواد غذایی را بیاورید.

۴) اتومبیل خود را قبل از سفر بررسی کنید

در سفرهای جاده ای مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه کنید اتومبیل شما می باشد. اگر سالم باشد جان و سفر شما نیز ایمن خواهد بود. در نتیجه برای جلوگیری از هر حادثه ی بد و ناگواری قبل از سفر اتومبیل خود را به تعمیرگاه برده و توسط مکانیک آن را کاملا بررسی کنید. لاستیک ها، موتور، چراغ ها و روغن ماشین و ترمزها از مهمترین بخش های خودرو محسوب می شود.

۵) نقشه و مسیریاب خود را آماده کنید

حتما به خاطر داشته باشید تا از نقشه و مسیریاب در طول مسیر استفاده کنید تا از مسیر اصلی خارج نشوید. امروزه تلفن های هوشمند همگی از مسیریاب های مناسبی بهره می برند.

۶) به هنگام رانندگی مراقب باشید

همیشه به یاد داشته باشید که اگر شما رانندگی می کنید مسئول جان خود و دیگر سرنشینان هستید پس احتیاط کنید. اگر احساس خواب آلودگی کردید در اولین فرصت توقف کرده و استراحت کنید. هیچ گاه راننده را تنها نگذارید و بخوابید بلکه یک نفر باید در کنار راننده بیدار بماند. برای این که خوابتان نگیرد از نوشیدنی هایی مانند قهوه، انرژی زاها و … استفاده کنید.

۷) خاطرات را ثبت کنید

در طول مسیر بوسیله ی دوربین فیلمبرداری و یا عکاسی لحظه ها را ثبت کنید تا بعد از سفر با مرور آن ها خاطرات بار دیگر زنده شوند.

چمدان بستن برای سفر جاده ای

در این بخش نگاهی خواهیم داشت به نکاتی درباره ی بستن چمدان برای سفر جاده ای.

۱) کیف های کوچک را انتخاب کنید

همیشه سعی کنید تا جای امکان از چمدان و کیف هایی با اندازه ی کوچک استفاده کنید زیرا هم راحت تر هستند و هم جای کمتری در اتومبیل را اشغال خواهند کرد.

۲) تنقلات فراموش نشود

این که در هنگام سفر در اتومبیل انواع اقسام خوراکی ها و تنقلات در دسترس باشد بسیار خوش حال کننده خواهد بود. تصور کنید چندین ساعت در حال رانندگی هستید و نوش جا کردن تنقلاتی مثل میوه، مغزها و … می تواند خستگی و طولانی بودن مسیر را از یادتان ببرد.

۳) مرطوب کننده ها و ضد آفتاب

در طول مسیر اگر هوا ابری نباشد خورشید رهایتان نخواهد کرد و استفاده از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب از پوست شما محافظت می کند.

۴) لوازم بهداشتی 

مانند دستمال کاغذی و مرطوب فراموش نشود و همین طور همیشه جعبه ی کمک های اولیه در اتومبیل باشد.

۵) سرگرم کردن خود

اگر راننده نیستید برای سرگرم کردن خود از کتاب، مجله و … استفاده کنید.

۶) به همراه داشتن لباس های گرم

همیشه لباسی گرم با خود داشته باشید زیرا در طول مسیر ممکن است هوا و شرایط آن دچار تغییرات ناگهانی شود.

لذت بردن از سفر جاده ای طولانی

در این قسمت نگاهی خواهیم داشت به راهکارهایی برای لذت بردن و پیمودن سفرهای طولانی جاده ای.

۱) در کیفی مجزا مواد غذایی کم حجم و داروها را قرار دهید.

۲) همیشه به همراه خود لوازمی سرگرم کننده مانند پخش کننده ی موسیقی، کتاب و … داشته باشید.

۳) اتومبیل را پاکیزه نگاه دارید. بیشتر افراد به این موضوع توجهی نمی کنند و محیط ناپاک اتومبیل به راحتی می تواند بر روی کیفیت سفر جاده ای تاثیرگذار باشد.

۴) اگر خسته شدید در کنار جاده و مکان مناسبی توقف کرده و استراحت کنید.

۵) با همراهان خود ارتباط داشته و صحبت کنید. ( مراقب باشید اگر راننده هستید حواستان پرت نشود. )

۶) قبل از این که وارد جاده شوید شرایط آب و هوایی را بررسی کنید.

۷) خود را برای رخ دادن هر اتفاقی آماده کنید. برای مثال اگر تصادف کردید باید بدانید که باید چه کنید. ( تماس با اورژانس ۱۱۵، حفظ آرامش و … )

۸) از زیبایی های مسیر لذت ببرید. سفر تنها رسیدن به مقصد مورد نظر نیست. بدون شک پیمودن مسیر بخش زیادی از زمان شما در سفر به خود اختصاص می دهد پس بهتر است از این زمان نهایت استفاده را ببرید و از زیبایی های مسیر چیزی را از قلم نیاندازید.

سخن آخر

این ها راهکارهایی ساده اما بسیار مهم برای داشتن یک سفر جاده ای خوب و ایمن بودند که با رعایت کردن آن ها به راحتی می توانید سفری خوش را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید فقط کافی است تا کمی صبر و حوصله به خرج دهید و برای رسیدن به مقصد عجله کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب