برای کدام سفرها تور بگیریم

0

10 دلیل منطقی برای سفر با تور

15 ساله بودم که به اولین تور تفریحی  ورزشی زندگی ام رفتم. این تور در شهرهای مختلف انگلستان برگذار میشد و هر شخص برای شرکت در آن باید دوچرخه اش را همراه می آورد. در حقیقت تنها وسیله رفت و آمد ما در بین شهرها همان دوچرخه هایمان بود.

به جز این سفر، تنها مسافرتهای من همانهایی بودند که با خانواده انجام میشد. همان سفرهایی که همه اهل خانه در ماشین هستند و پدر در جاده ها می راند.

من حتی پیش از این سوار هواپیما نشده بودم و تا به حال به تنهایی در هیچ هتلی اقامت نداشتم. به معنای واقعی کلمه خام و بی تجربه بودم. اما در این سفر اتفاقات زیادی برایم افتاد. اتفاقاتی که حتی لحظه ای آنها را پیش بینی نکرده بودم.

چون راهنمای تور همراه من بود وضعیت بدی برایم پیش نیامد. از پس خیلی از تجربه ها بر آمدم و برای سفرهای بعدیم آمادگی بیشتری پیدا کردم.

با وجودی که خام و بی تجربه بودم چون با تور حرفه ای به سفر آمده بودم همه چیز به خیر و خوشی تمام شد. به همین دلیل قصد دارم که به شما بگویم گرفتن تور در برخی سفرها و شرایط خاص انتخاب عاقلانه ایست :

1- اگر برای مستقل سفر کردن جوان و بی تجربه اید

سفر با تور

همانطور که به شما گفتم اولین سفر من با تور در شهرهای انگلستان انجام شد. من در این سفر نمیدانستم باید چه مراحلی را در هتلها و مسافرخانه ها طی کنم. نمیدانستم چطور با عده زیادی از هم سن و سالهایم وقت بگذرانم و حتی بلد نبودم که از روی نقشه ها درست بخوانم تا مبادا راهی را فراموش کنم .

اینها چالشهایی بودند که هنوز بعد از سالها به خاطر دارم. نکات زیادی برای یاد گرفتن وجود داشت اما من آنقدر کوچک بودم که یاد گرفتن همه آنها غیرممکن بود. به همین دلیل امروز به این نتیجه رسیدم که رفتن من با تور انتخاب عاقلانه ای بود. اگر قرار بود خودم به تنهایی به آن سفر میرفتم شاید با مشکلاتی مواجه میشدم و جور دیگری سفرم را به پایان میرساندم.

2- اگر اولین سفر زندگیتان را تجربه می کنید

وقتی که به تنهایی و برای اولین بار به سفر می روید، متوجه خواهید شد که چه چیزهایی نمی دانید و چقدر برای یاد گرفتن جا دارید. البته که می توانید با صبوری و مشاهده دقیق اتفاقات پیش رو، تجربه های خوبی کسب کنید اما گرفتن یک تور حرفه ای و سازمان یافته با راهنمایی آگاه و دلسوز، میتواند فشار و اضطراب اولین سفرتان را از بین ببرد و شما را به درستی با دنیای سفر کردن آشنا کند.

3- اگر مقصد بزرگی پیش رو دارید

سفر با تور

برای بیشتر ما سفر به شهرهای شناخته شده آسان و شدنی است. اما اگر قرار باشد به شهر یا کشوری برویم که نسبت به آن شناختی نداریم و زبان آنجا را به خوبی نمی دانیم، گرفتن تور و همراهی یک راهنما به ما کمک میکند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و راحت تر با مقصد و مردمش ارتباط برقرار کنیم.

4- اگر می خواهید در کشوری طولانی مدت بمانید

ممکن است در شرایط خاصی قرار بگیرید و بخواهید برای مدتی طولانی در شهری اقامت کنید. من به شما توصیه میکنم که در صورت توان و برای شناخت بیشتر شهر و جا افتادن راحت تر، چند روز اول را با تور سفر کنید. این برنامه چند روزه شما را با زیر و بم شهر آشنا خواهد کرد. با گرفتن تور، شما شهر مورد اقامتتان را می شناسید و روزهای آینده را با فراغ بال بیشتر خواهید گذراند.

5-اگر در سفرهای پی در پی بوده اید و به استراحت احتیاح دارید

بعضی از شما دائم در سفر هستید و باید برای کارها و پروژه هایتان از این شهر به آن شهر بروید. مثلا خود من برای 10 ماه در سفری کاری بودم و در روزهای آخر احساس میکردم که چقدر به استراحتی هرچند ناچیز احتیاج دارم. سفرهای طولانی معمولآ خسته کننده هستند، پس بهتر است برای گریزی کوتاه مقصدی را انتخاب کنید و با توری مطمئن روزهای استراحتتان را بگذرانید.

6- اگر زمانتان محدود است

تورها بسته به مقصد، به تمام جزئیات توجه میکنند و به خوبی میدانند که در هر زمان چه برنامه مفیدی قابل اجراست. پس اگر آنقدر زمانتان محدود است که نمیدانید چطور لحظه هایتان را برای گشتن و دیدن تقسیم کنید، به تورها اعتماد کنید.

7-اگر می خواهید محدوده بزرگی را در مدت کوتاه ببینید

 تدارکات و رفت و آمد وقت گیر هستند. اینکه بدانید سیستم رفت و آمد هر منطقه چگونه است یا برنامه قطار از شهری به شهر دیگر در چه ساعتی انجام می شود، موضوعاتی اند که شاید با آنها اشنا نباشید.

راهنماهای تور استاد تدارکات در سفر هستند. مسافران را با تجربه و آگاهی قبلی از شهری به شهر دیگر میفرستند و در زمانی محدود دیدن بیشترین مناطق را برایتان در نظر می گیرند.

8-اگر مکان های دیدنی به سادگی قابل دسترس نیست

معمولآ مسئولان تور، زمانهای مناسب برای دیدن مناطق معروف را میدانند و از پیش برای دیدن این مکانها جا رزرو می کنند. اگر لیست خاصی از دیدنی های کشور یا شهر مقصدتان تهیه کرده اید و می خواهید بدون دردسر از آنها دیدن کنید یک تور حرفه ای پاسخگوی شما خواهد بود.

9-اگر به دنبال یک سفر هیجان انگیز هستید

به دنبال سفری آرامش بخش و هیجان انگیز هستید؟ به سراغ تورهای مختلف بروید، برنامه هایشان را ببینید و اجازه دهید این وظیفه به عهده آنها باشد. در کنار سفرهای تاریخی، مقاصدی هم برای استراحت و هیجان وجود دارد که جزئیات تفریح در آنها میتواند به عهده یک تور متعهد باشد.

10- شناخت آدم ها و تجربیات جدید

قرار نیست تمام اطلاعات سفرتان را از مسئولان تور بپرسید. ممکن است آنها پاسخ تمام سوالاتتان را ندانند. در عوض افراد همسفر شما میتوانند اطلاعات جالبی برای گفتن داشته باشند. آنها چه کشاورز باشند و چه وکیل و چه فعال محیط زیست، با حوزه های مختلفی از دانش و اطلاعات در کنار شما هستند و شما میتوانید آنها را بشناسید و از تجربیاتشان استفاده کنید.

 

برگردان از

www.solotravelerworld.com

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب