سفر در شهریور از واجبات است. شهریور بهترین ماه ایرانگردی

3

شهریور همیشه بوی سفر میده یه جورایی انگار شبیه آخرین فرصت سفر رفتن که البته این فرضیه خیلی ام بیراه نیست چون وقتی شهریور میرسه بوی مدرسه و دانشگاه به مشام همه ی محصل ها و دانشجو ها می خوره و این یعنی سفر در شهریور ماه آخرین فرصت برای استفاده از تعطیلات تابستانیه .واسه همین بار ترافیکی جاده ها هم تو شهریور خیلی زیاد میشه و اصلا یه جنب و جوشی شبیه عید کل کشور و می گیره که خب این نشونه ی خیلی خوبیه چون توی زندگی های ماشینی و کسل کننده ی این روزا تو شهر ها چند روز سفر می تونه حسابی حال هممونو خوب کنه و خب سفر در شهریور ماه چون یهجورایی بوی پاییز میده این موضوع و دوچندان میکنه.

حالا سوالی که همیشه قبل سفر پیش می آد :

blogpost-200

حالا سوالی که همیشه قبل سفر پیش می آد :

کجا بریم ؟

از اونجایی که تو شهریور کمر تابستون شکسته و دیگه گرما اون انرژی قبلش و نداره گزینه ها واسه سفر خیلی بیشتر میشه و اصلا یه جاهایی تو ایران از اواسط شهریور دیگه پاییز شروع میشه و هوا میره رو به سردی.

ما تواین مقاله سعی داریم تا شما رو با برخی مقاصد پر طرفدار گردشگری آشنا کنیم که مناسب سفر در شهریور ماه است و در کنارش نحوه ی اقامت در شهر های ایران رو براتون کمی راحتر کنیم تا با خیال راحت تو شهریور به  سفر برید و از جاذبه های گردشگری ایران لذت ببرید.

گیلان

استان گیلان یکی از بهترین گزینه ها واسه سفر در شهریور ماه می تونه باشه که توش پر از جاذبه های گردشگری منحصر بفرد و زیباست که می تونه براتون بسیار لذت بخش باشه. یکی از این مکان ها  تو گیلان جنگل ماسال و کلبه های چوبی اطراف این جنگل و و در ادامش ارتفاعات اولسبلانگاه که یکی از پر طرفدار ترین و زیباترین مناطق گردشگری در ایران محسوب میشه .

مجموعه قلعه رودخان هم می تونه گزینه بسیار مناسبی برای سفر در شهریور ماه باشه چرا که شما می تونین هم از اقامت در قلعه رودخان لذت ببرید و هم با تاریخ کهن این قلعه ی بینظیر آشنا بشین .

بازار قدیمی رشت هم که دیگه جای خود داره که بعد از بازار تبریز و تهران جز بزرگترین بازار های ایران محسوب میشه  و وقتی توش قدم می زنید بشدت حس خوب زندگی رو احساس می کنید .

 

 

blogpost-201

اردبیل

یکی دیگه از استان هایی که برای سفر در شهریور ماه بسیار مناسبه استان اردبیل که با طبیعت بکر و آب و هوای بسیار مطبوعش گزینه بسیار مناسبی برای سفر می باشد.

یکی از اون جاها ارتفاعات سرعین که آبگرم طبیعیش حتی به گوش گردشگرای خارجی هم رسیده و مخصوصا تو شهریور گزینه ی بسیار مناسبی برای سفر می باشد چرا که شما می تونید در کنار استفاده از آبگرم طبیعی  از اقامت در سرعین نیز لذت فراوان ببرید و خاطره ای فراموش نشدنی بسازید.

یکی دیگه از گزینه های سفر به اردبیل کلیبر می باشد . شهری کوهستانی که دنیایی از جاذبه های طبیعی و تاریخی تو دل خودش جای داده و شاید اگه بخواهید همه ی این جاذبه ها رو ببینید باید یک هفته ای تو کلیبر بمونید . ولی اصلا نگران این موضوع نباشید چرا که اقامت در کلیبر می تونه براتون به راحتی آب خوردن باشه  . چون شما می تونید با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه خودتونو قبل از سفر در شهریور ماه انتخاب کنید تا دیگه خیالتون از بابت محل اقامت راحت باشه.

 

blogpost-199

مازندران

استان مازندران یکی از استان های پر طرفدار برای سفر در شهریور ماه می باشد چراکه شما  تو این استان گستره ی بسیار وسیعی از طبیعت را در اختیار دارید که می تونید هر گوشه ای ازش رو برای سفر انتخاب کنید و بدون نگرانی از محل اقامت خودتون به مازنداران سفر کنید.

یکی از پر طرفدار ترین و در عین حال زیباترین نقاط این استان ارتفاعات فیلبند می باشد . روستایی ییلاقی با آب و هوایی بسیار مناسب و در عین حال طبیعتی بکر و محصور کننده که دل هر رهگزی رو می برد. و شاید یکی از مزیت های روستای فیلبند برای سفر در شهریور ماه اقامتگاه های بسیار زیادش می باشد که از تنوع بالایی هم برخوردار است و برای هر سلیقه ای گزینه ای روی میز دارد.از ویلای لوکس در فیلبند گرفته تا کلبه جنگلی  که هر کدامشان طرفدار خاص خودشان را دارد.

ارتفاعات شاهاندشت نیز گزینه ی بسیار مناسبی برای سفر در شهریور ماه می باشد. و خب اگر دلتان می خواهد این سفر را در کنار دریای زیبای خزر باشید می توانید از فریدونکنار تا رامسر که گستره ی نسبتا طولانی هم دارد را برای سفر انتخاب کنید و البته پیشنهاد ما رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه  می باشد چرا که می توانید قبل از سفر با توجه به بودجه و زمان سفرتون محل اقامتتتون رو انتخاب کنید تا با برنامه ریزی بیشتر لذت فراوانی از سفر در شهریور ماه  ببرید.

 

blogpost-198

و یک پیشنهاد ویژه برای کسانی که تا اینجا با ما همراه بودند :

 

تالش سرزمین اسب های وحشی

 تالش شهریست در استان گیلان با طبیعتی بکر و مثال زدنی که برای هر سلیقه ای جذابیت های خاص خودش را دارد.شهری کهن که برای سفر در شهریور ماه گزینه ی بسیار مناسبی ست .

از جاذبه های تالش می توان جنگل گیسوم را نام برد که براستی یکی از بکر ترین و زیباترین جنگل های هزار رنگ ایران می باشد. منطقه ییلاقی سوباتان نیز می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای کسانی باشد که می خواهند چند روزی را خارج از فضای شهری در طبیعت بکر اقامت کنند و تجربه ی زندگی در کنار عشایر را داشته باشند.

پارک جنگلی سیاهداران را نیز در تالش ببینید چراکه محیطی بسیار امن و زیبا دارد که با امکانات رفاهی گسترده ای که برایش محیا کردند محل مناسبی برای خانواده ها می باشد . از بازارچه فروش محصولات سنتی گرفته تا سورتمه و ده ها امکان دیگر که می توانید یک روز را در این پارک جنگلی زیبا سپری کنید . غار سوباتان نیز یکی از پر طرفدار ترین غار های ایران می باشد که البته برای رسیدن به این غار نیاز به راهنما دارید.

اگر هم به ماجراجویی در طبیعت علاقه مندین می توانید به سمت آبشار ورزن بروید که در شمالغربی شهر تالش قرار دارد و یکی از منحصربفرد ترین و بکر ترین آبشار های ایران محسوب می شود.

و البته اقامت در تالش  نیز می تواند برایتان بسیار لذت بخش و خاطره انگیز شود چرا که شما می توانید در تالش با هر سلبقه ای که دارید محلی مناسب برای اقامت خود پیدا کنید که البته پیشنهاد ما رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه می باشد چرا که با این روش می توانید قبل از سفر در شهریور ماه خیالتان را از بابت محل اقامت خود در تالش راحت کنید و در طول سفر مدام به فکر کجا بمانیم نباشید .

امیدواریم با خواندن این مقاله گزینه مورد نظرتان برای سفر در شهریور ماه را پیداکرده باشید تا در این ماه پایانی تابستان از سفر در ایران لذت ببرید.

3 پاسخ
  1. محمد رضا نظر داده:

    کلیبر در اردبیل نیست ! از شهرهای ازربایجان شرقی , حدود 60 کیلومتری اهر , که قبلا بخشهای ( کلیبر , هوراند , خدافرین , ورزقان و هریس ) به مرکزیت اهر , شهرستان اهر یا همان قره داغ (زادگاه ستار خان و باقرخان , سردار پسیان و …) را تشکیل میدادند , ولی چند سالیست که بخشهای یادشده به شهرستان تبدیل شده و تابع مرکز استان ازربایجان شرقی (تبریز) شده اند از جاذبه های این مناطق که ارسباران نامیده میشود , طبیعت بکر , جنگلهای ارسباران با 180 گونه گیاهی منحصر بفرد (که ثبت جهانی شده ) مناطق حفاظت شده حیات وحش , قلعه بابک خرمدین , قلعه دختر , قلعه جمهور ئ قلاع دیگر … ابگرم گلیسرینه متاللیق در هوراند , منطقه جنگلی آینالی در مسیر کلیبر به خدافرین , سواحل رود ارس و … بهترین محصول سوماق دنیا در منطقه وراند , بهترین عسل ایران و بهترین لبنیات و محصولات باغی و کشاورزی , از جمله فندوق , گردو , ذغال اخته و پیاز و… بهترین بلال ایران هم بلال اهر است….

    1. فؤاد جاودان نظر داده:

      ما هم در مقاله اشاره کردیم که در شمال شرق اردبیل قراردارد اما به هر حال بابت حسن توجه شما ممنونیم

  2. […] سفر در شهریور از واجبات است. شهریور بهترین ماه ایرانگرد… […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب