عروس شمال ایران، متل قو کجاست؟

0

یکی از استان‌های بسیار زیبا که گردشگران زیادی هر سال به آن سفر می‌کنند، استان مازندران است. این استان سرسبز جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد و در صنعت جذب گردشگری کشور بسیار فعال و پیشرو است. یکی از شهرهای این استان متل قو یا سلمانشهر نام دارد که حجم گسترده‌ای از مسافران این منطقه را برای اقامت و تفریح انتخاب می‌کنند. در این مقاله برخی از جاذبه‌های گردشگری متل قو را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

متل قو کجاست؟

سلمان شهر یا متل قو یکی از جاهای دیدنی شمال ایران است و به دلیل ساحل زیبا و چشم‌اندازهای طبیعی و خیره کننده در میان مسافران و گردشگران بسیار محبوب است. این شهر توریستی از سمتی به جنگل‌های سبز مازندران می‌رسد و از سویی دیگر در کنار دریای خزر قرار گرفته است.
متل قو که در حال حاضر به اسم سلمان شهر شناخته می‌شود، حدودا 70 هکتار مساحت دارد و در فاصله 8 کیلومتری شرق عباس آباد و 5 کیلومتری کلارآباد قرار گرفته است. بر اساس آخرین آمار جمعیت این شهر در حدود 20 هزار نفر تخمین زده شده است و در ایام تعطیلات عید نوروز این عدد بسیار بالاتر است.

مسیر دسترسی به متل قو

فاصله متل قو تا تهران حدودا 220 کیلومتر است و چند دسترسی برای رسیدن به جاهای دیدنی متل قو وجود دارد که از جاده‌های چالوس، هراز و اتوبان قزوین رشت می‌گذرد. مسیر جاده چالوس یکی از محبوب‌ترین راه‌های دسترسی به متل قو است که بعد از رسیدن به این جاده می‌توانید از جاده ساحلی سیاهکل به سمت مازندران، سپس عباس آباد و در نهایت به متل قو برسید.

مسیر جاده هراز کمی طولانی تر است و زمان بیشتری را در مسیر خواهید بود اما می‌توانید به سمت محمود آباد حرکت کنید و پس از آن به جاده چالوس می‌رسید که در آخر به مقصدتان، متل قو خواهید رسید.

اتوبان قزوین رشت هم دیگر مسیر دسترسی به سلمان شهر یا متل قو است که این مسیر نسبت به دو مسیر دیگر طولانی‌تر است و از شهرهای رشت، لاهیجان، رامسر شهسوار می‌گذرد.

جاهای دیدنی متل قو

متل قو یا سلمانشهر ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارد و مناسب سفرهای مختلفی است. سفرهای طبیعتگردی یا حتی تورهای چند روزه در فصول مختلف سال را می‌توان در متل قو تجربه کرد. این شهر زیبا جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که در ادامه این مقاله این موارد را بررسی می‌کنیم. از روستای اسبچین تا غار دانیال و همچنین از پاساژهای دیدنی و جذاب تا مازیچال زیبا جزیی از جاهای دیدنی متل قو هستند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


برای اجاره ویلا متل قو کلیک کنید.


غار آبی دانیال از جاهای دیدنی متل قو
غار دانیال از جاهای دیدنی متل قو

یکی از جذابیت‌های طبیعت‌گردی غار نوردی است. غار آبی دانیال یکی از جاذبه‌های گردشگری متل قو محسوب می‌شود. این غار در فاصله 5 کیلومتری سلمانشهر قرار گرفته و برای تجربه غارنوردی بسیار مناسب و لذت‌بخش می‌باشد. تونل اصلی این غار زیبا و شگفت‌انگیز 2 کیلومتر طول به همراه 1.5 متر عرض دارد.

مسیر پیاده‌روی این غار بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و در بخشی از این غار باید به صورت سینه خیز حرکت کرد. قندیل‌های بزرگ و کوچک این غار باعث شده تجربه‌ای متفاوت از غارنوردی را داشته باشید. درون این غار آبشارها و حوضچه‌های کوچکی وجود داد که آب آن بسیار خنک و همچنین آشامیدنی است.

برج‎‌های دوقلو متل قو
متل قو

برج‌های دوقلو متل قو دارای 25 طبقه است که در حدود 292 واحد آپارتمانی و 5 واحد پنت هاوس را در خود جای داده است. این مجتمع مسکونی با استفاده از به روزترین و مدرن‌ترین مصالح و ابزارهای ساختمانی بنا شده است. متراژ واحدهای این دو برج که به نام برج‌های عظیم زاده یا قو الماس خاورمیانه شناخته می‌شود از 80 متر تا 180 متر مربع است که چشم اندازی زیبا و بی نظیر دارد.

در کنار این دو برج، برج دیگری نیز وجود دارد که به عنوان هتلی مجلل شناخته می‌شود. این هتل 5 ستاره بین‌المللی دارای 35 طبقه است که 2440 سوئیت را در خود جای داده است. این ساختمان‌های مجلل و لوکس امکانات بسیار خوب و مدرنی همچون سالن همایش، مرکز ورزشی، مرکز خرید، استخر و گالری آثار هنری نیز دارد.

روستای اسب چین متل قو
روستای اسب چین

یکی از قدیمی‌ترین روستاهای مازندران، روستای اسب چین است. روستای اسب چین با عمری طولانی در شهرستان عباس آباد قرار گرفته است. این روستای سرسبز و بکر در ایام تعطیلات، همچون نوروز میزبان گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی است که از سراسر کشور به این منطقه خوش آب و هوا سفر می‌کنند.

علت نامگذاری این روستا هم بر اساس دیواره‌های سنگی و سفید رشته کوه‌های البرز است که از نمای دور به صورت دیواری سرتاسر سفید به نظر می‌رسند. آب و هوای این روستا همچون متل قو است و دارای تابستان‌های تقریبا گرم می‌باشد و بهترین زمان سفر به این روستا فصل بهار و اوایل تابستان است که آب و هوای بسیار مناسب و خوبی برای گردشگران دارد.

مرکز خرید متل قو
مرکز خرید متل قو

یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری در منطقه متل قو، مرکز خرید قو الماس خاورمیانه است. این برج تجاری انواع فروشگاه‌های لوکس را در خود جای داده است. طبقه همکف این مرکز خرید مساحت حدودی 6 هزار متر مربعی دارد که شمال رستوران‌ها و کافه‌ها است. طبقه اول مختص فروشگاه‌ها و برندها در نظر گرفته شده است.

طبقه دوم نیز مساحت حدودی 4 هزار متر مربعی دارد که نیمی از آن را فروشگاه هایپراستار به خود اختصاص داده است. مالک این مرکز خرید و برج‌های دو قلو مسکونی احد عظیم‌زاده است که در عرصه فرش و فرش بافی فعالیت می‌کند.

پلاژ ساحلی متل قو

پلاژ ساحلی متل قو در نزدیکی برج‌های متل قو قرار گرفته است. این پلاژ مخصوص کسانی است که تفریحات دریایی خاص و هیجان‌انگیز را می‌خواهند تجربه کنند. تفریحات بسیار زیادی در پلاژ متل قو قرار گرفته است که می‌توان به پاراسل، اسکی روی آب، جت اسکی، فلای بورد، شاتل و قایق موتوری اشاره کرد.

پلاژ متل قو فرصت بسیار منابی است برای کسانی که در فصل تابستان به متل قو سفر می‌کنند و هر ساله در این فصل گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند.

جنگل تیلاکنار متل قو
جنگل تیلاکنار متل قو

جنگل تیلاکنار از زیباترین جنگل‌های استان مازندران است که دارای پوششی سرسبز و زیبا در دامنه رشته کوه‌های البرز است. این جنگل از انتهای خیابان دریاگوشه شروع می‌شود و بعد از روستای تیلاکنار، قرار گرفته است. این روستا آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد و در دهستان کلارآباد غربی قرار گرفته که فاصله 3 کیلومتری با متل قو دارد.

یکی از ویژگی‌های خوب و منحصر به فرد این جنگل نزدیکی آن به ساحل است و همچنین این جنگل مسیر فرعی به سمت کلاردشت را نیز دارد. در دل انبوده درختان این جنگل سرسبز رودخانه‌ای کم عمق و زیبا قرار گرفته است که مناسب پیک نیک‌های خانوادگی است اما مسیر دسترسی به این رودخانه با خودرو امکان پذیر نیست و به پیمایشی کوتاه نیاز دارد. این جنگل می‌تواند یکی از مقاصد سفر در تابستان باشد.

بخوانید از بهترین تفریحات شمال؛ از چالوس و نمک آبرود تا گیلان

بهترین زمان سفر به متل قو

متل قو شهری است که در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ اما به دلیل آب و هوای مرطوب و نسبتا گرم اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور را می‌توان بهترین زمان سفر به این شهر ساحلی دانست. ایام نوروز مهمترین فصل سفر به متل قو است و البته شلوغ‌ترین فصل سفر هم، همین ایام تعطیلات نوروز است.

در اواسط اردیبهشت ماه این منطقه آب و هوای بسیار خوبی دارد و عطر شکوفه‌های بهار نارنج بر زیبایی این منطقه اضافه می‌کند و همچنین در این ایام مسافران کمتری به این شهر توریستی سفر می‌کنند که شهر نیز خلوت‌تر از هر زمان دیگری است.

اقامت در متل قو
اقامت در متل قو

همان طور که در این مقاله اشاره کردیم، متل قو به دلیل اینکه یکی از شهرهای پرگردشگر مازندران است، مسافران زیادی را از سرتاسر کشور به سمت خود می‌کشاند که همین موضوع باعث شده ویلاها و سوئیت‌های بسیار زیادی در این شهر توریستی وجود داشته باشد. شما نیز می‌توانید برای اجاره ویلا در متل قو از طریق سایت شب اقدام کنید تا سفری ایمن و خاطره انگیز را تجربه کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به متل قو چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به متل قو به دلیل آب و هوای معتدل و مرطوب فصل بهار و اوایل تابستان است. البته اواخر شهریور و اوایل پاییز نیز این شهر دیدنی است.

برج‌های دوقلو در کدام منطقه قرار گرفته‌اند؟

برج‌های دوقلو متل قو که مالک اصلی آن آقای عظیم‌زاده است در مرکز شهر قرار گرفته و ساحل و پلاژ بسیار مدرن و زیبایی دارد و گردشگران زیادی هر سال از این مراکز بازدید می‌کنند.

بهترین مسیر دسترسی به متل قو کدام جاده است؟

بهترین مسیر دسترسی و راحت‌ترین مسیر به متل قو، جاده چالوس است.

اطراف متل قو جنگل وجود دارد؟

جنگل تیلاکنار یکی از نزدیک‌ترین تفرجگاه‌های طبیعی است که در فاصله 3 کیلومتری متل قو قرار گرفته است.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب