سفر در نوار ساحلی جنوب، از خرمشهر تا گواتر

0

خیلی از افراد از همین روزها برنامه ریزی برای سفر عید را شروع کرده‌اند و تصمیم هم گرفته‌اند که کجا بروند. برنامه شما چیست؟ برای تعطیلات نوروزی قصد سفر دارید؟ قرار است کجا بروید؟ یا اصلا می‌خواهید کل تعطیلات را در شهر خودتان بمانید؟ به هر حال اگر دوست دارید سال پیش رو را با سفری خاطره‌انگیز شروع کنید، یکی از پیشنهادهای ما به شما سفر به نوار ساحلی جنوب است. در امتداد نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان از خرمشهر تا گواتر سفر کنید و خاطراتی فراموش نشدنی رقم بزنید. البته اگر امکانش برایتان فراهم باشد زمستان هم به لحاظ شرایط آب و هوایی زمان خوبی برای سفر به جنوب است. اما چون این سفر کمی طولانی است و معمولا بین یک تا دو هفته طول می‌کشد، تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای دل زدن به جاده به مقصد جنوب ایران است.
سواحل زیبا و تفریحات آبی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فرد، بازارگردی و خرید با قیمت مناسب، غذاهای دریایی لذیذ و تازه با طعمی به یاد ماندنی و… چیزهایی هستند که در سفر به نوار ساحلی جنوب انتظار مسافران را می‌کشند. در این مطلب به معرفی تعدادی از شهرهایی که در این سفر مقصد شماست و جاذبه‌های گردشگری آن‌ها می‌پردازیم.

خرمشهر، شهری زیبا با مردمان مهمان‌نواز

پل جدید خرمشهر
قرار شد سفر شما به نوار ساحلی جنوب از شهر زیبای خرمشهر و با بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن شروع شود. خرمشهر که برخی لقب عروس شهرهای جنوبی ایران را به آن می‌دهند، بیش از آن چه که فکرش را کنید می‌تواند شما را شگفت‌زده و شیفته خود کند.
علاوه بر ساحل گردی، تماشای نخلستان‌ها و گشت و گذار در بازارهای خرمشهر، موقعیت‌های بسیار دیگری پیش روی شماست تا از بودن در این شهر حسابی لذت ببرید. بازدید از جاذبه‌های گردشگری خرمشهر مانند موزه جنگ، کشتی زمان جنگ اروند صغیر، مسجد جامع خرمشهر، ساختمان هلال احمر و تالاب ناصری خاطراتی خوش از این سفر برایتان به جا می‌گذارد. در خرمشهر از چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای جنوبی به خصوص فلافل معروف آن غافل نشوید. امتحان کردن این غذاهای خوش طعم و عطر، خود به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر به نوار ساحلی جنوب باشد.
به طور کل از خورد و خوراک گرفته تا اقامت در این شهر به نسبت ارزان است و برای سفر لزوما به بودجه زیادی نیاز ندارید. برای اقامت در خرمشهر علاوه بر اقامت در هتل، می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مهمانسراهای آن که ارزان و به صرفه هستند بمانید. در مسیر پیشنهادی ما به شما مقصد بعدی بوشهر است. با این وجود اگر زمان کافی و علاقه داشته باشید می‌توانید قبل از رفتن به بوشهر، به آبادان که فقط حدود ۱۷ کیلومتر با خرمشهر فاصله دارد هم سر بزنید و از تجربه اقامت در آبادان لذت ببرید. اگر قصد خرید داشته باشید می‌توانید بین راه سری هم به بندر گناوه بزنید.

بوشهر و جاذبه‌های بی‌نظیرش

بازار سنتی بوشهر
از خرمشهر تا بوشهر که مقصد بعدی شما در سفر به نوار ساحلی جنوب است، چیزی حدود ۴۵۰ کیلومتر فاصله دارید. خیلی از افراد در سفر به هر شهری قبل از هر چیز اول سراغ بازارهای قدیمی و سنتی آن می‌روند، چرا که با گشت و گذار در بازار به خوبی می‌توان با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن شهر آشنا شد. بازار قدیمی بوشهر که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند لحظاتی به‌یاد ماندنی را در سفر برای شما خلق کند. همچنین قدم زدن در بافت تاریخی شهر، بازدید از عمارت ملک، عمارت دهدشتی، خانه قاضی، عمارت امیریه، مسجد کوفه بوشهر و جزایر تماشایی بوشهر می‌تواند این شهر و جاذبه های بی نظیرش را به مقصدی محبوب برای شما تبدیل کند.
از آن‌جایی که بوشهر شهری ساحلی است اکثر غذاهای محلی آن با ماهی و میگوی تازه تهیه می‌شوند. قلیه میگو، قلیه ماهی و ته انداز ماهی از معروف‌ترین غذاهای محلی این شهر هستند که پیشنهاد می‌کنیم حداقل یکی از آن‌ها را حتما امتحان کنید. رستوران میداف و رستوران قوام از بهترین رستوران‌های بوشهر هستند.
برای شب ماندن در بوشهر علاوه بر اقامت در هتل یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی، می‌توانید سوئیت و آپارتمان شخصی نیز اجاره کنید.

بندرعباس، بزرگ‌ترین بندر ایران

برقع پوشش زیبای زنان بندر عباس
یکی دیگر از شهرهایی که قرار است در سفر به نوار ساحلی جنوب به سراغش بروید بندرعباس است. در سفر به این شهر احتمالا اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند نوع پوشش مردم است. زنان با لباس‌های سنتی و رنگارنگ و نقابی به صورت در شهر رفت و آمد می‌کنند و به این ترتیب هنر و فرهنگی غنی که از گذشته برایشان به یادگار مانده را زنده نگه می‌دارند.
گشت و گذار در بازارهای سنتی بندرعباس مانند بازار ماهی فروش‌ها و اگر قصد خرید داشته باشید رفتن به پاساژها و بازارهای مدرن این شهر می‌تواند چند ساعتی وقت شما را بگیرد. اما در عوض لحظات خوشی که رقم می‌خورد برای همیشه در خاطرتان می‌ماند. از دیگر جاهای دیدنی بندرعباس می‌توان به معبد هندوها، موزه آب، موزه مردم شناسی خلیج فارس، باغ پرندگان، دره داماش، آب گرم گنو، مسجد جامع دلگشا و امامزاده سید مظفر اشاره کرد. اگر قصد داشتید شب را در بندرعباس بمانید می‌توانید در پارک‌های ساحلی چادر بزنید یا این که به هتل‌ها و مهمانسراهای این شهر بروید و یا اقدام به اجاره  سوئیت و ویلا نمایید.

جزیره هرمز، شگفت‌انگیزترین جزیره خلیج فارس

جزیره هرمز جزیره رنگین خلیج فارس
هرمز، جزیره رنگین و شگفت‌انگیز خلیج فارس، مقصد بعدی شما در سفر به نوار ساحلی جنوب است. جزیره‌ای که به هر سمتش نگاه کنید حیرت زده می‌شوید و اگر کمی هم خیال پرداز باشید احتمالا پیش خودتان فکر می‌کنید در سرزمینی رویایی هستید و چیزهایی که می‌بینید واقعیت ندارد. ساحل سرخ که شن‌ها و موج‌هایی به رنگ سرخ دارد، دره رنگین کمان که می‌گویند از ۹۰ طیف رنگی تشکیل شده، قلعه پرتغالی‌ها، دره سکوت، دره خیال انگیز مجسمه‌ها، موزه دکتر نادعلیان، بازار محلی و برج تیرانداز از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری هرمز هستند. نکته جالب توجه درباره هرمز این است که با ۴ الی ۵ ساعت پیاده روی می‌توان کل جزیره را دور زد.
کمپینگ در سواحل هرمز و به خواب رفتن در حالی که آسمان نیلگون را تماشا می‌کنید و از صدای امواج لذت می‌برید، می‌تواند یکی از هیجان انگیزترین قسمت‌های سفر شما به نوار ساحلی جنوب باشد. اقامت در تنها هتل این جزیره یعنی هتل ساحل سرخ و یا اجاره خانه‌های محلی با قیمت کاملا معقول، از دیگر گزینه‌های پیش روی شما برای اقامت در هرمز است.

چابهاری که همیشه بهار است

مسیری حدودا ۶۹۰ کیلومتری را که طی کنید به چابهار، مقصد بعدی خود در سفر به نوار ساحلی جنوب می‌رسید. چابهار در تمام فصول سال آب و هوایی مطبوع و دلپذیر دارد و طبیعت منحصر به فرد آن هوش از سر هر گردشگری می‌برد.
بازارگردی در چابهار از بازارهای سنتی گرفته تا پاساژها و بازارهای مدرن می‌تواند لحظات خوشی را برایتان رقم بزند. هر وسیله‌ای که بخواهید از انواع لوازم خانگی، ظرف و ظروف، پارچه و عطر گرفته تا خوراکی‌هایی مثل نسکافه، چای و شکلات در بازارهای چابهار پیدا می‌شود. اگر در سفر به نوار ساحلی جنوب قصد خرید کردن برای خودتان یا سوغاتی گرفتن برای عزیرانتان را دارید بهترین جا همین بازارهای چابهار است. ممکن است هوای ساحل به سرتان بزند و دلتان بخواهد کمی هم آبتنی کنید در این صورت می‌توانید به ساحل دریا بزرگ بروید که طرفداران زیادی هم بین مردمان محلی و گردشگران دارد. ساحل تیس و قلعه پرتغالی‌ها از دیگر جاذبه‌های این منطقه است.

چابهار
از چابهار تا گواتر حدود ۹۸ کیلومتر راه دارید. در مسیر رسیدن به گواتر تالاب لیپار قرار دارد که یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی چابهار است. بعد از لیپار کوه‌های مینیاتوری یا همان کوه‌های مریخی را می‌بینید که به دلیل رنگ و شکل عجیب و غریب خود، جزو خاص‌ترین کوه‌های ایران به حساب می‌آیند.

گواتر، خلیجی در منتهی الیه جنوب شرقی ایران

خلیج گواتر نقطه پایانی نوار ساحلی جنوب و مقصد انتهایی شما در این سفر است. در مجاورت این خلیج زیبا جنگل‌های حرا قرار دارند که اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد با قایق‌ها می‌توانید به آن‌جا بروید. تماشای دلفین‌ها در حین قایق سواری نیز تجربه لذت بخشی برایتان خواهد بود.
بدون شک غروب آفتاب در گواتر، یکی از زیباترین تصاویری است که در سفر به نوار ساحلی جنوب می‌توانید با آن رو به رو شوید. پس به هیچ عنوان آن را از دست ندهید و در حین لذت بردن از چشم انداز بی‌نظیر از عکاسی هم غافل نشوید.
از آن‌جایی که گواتر با پاکستان هم مرز است در طبخ غذاها از ادویه‌های هندی و پاکستانی استفاده می‌شود و غذاها اغلب تند است. اگر با تندی مشکل ندارید کرایی و بریانی را حتما امتحان کنید.
در سفر به نوار ساحلی جنوب موقعیت‌های فراوانی برای ثبت تصاویر منحصر به فرد خواهید داشت. این تصاویر بعدها به ارزشمندترین یادگاری شما از این سفر تبدیل می‌شوند. البته که لزومی ندارد حتما دوربین حرفه‌ای داشته باشید با دوربین موبایلتان هم می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیزی بگیرید و اگر دوست داشتید برای ما هم بفرستید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب