همه چیز درباره حشرات شمال و نحوه مقابله با آنها

4

شهرهای شمالی همیشه مقصد پرطرفدار گردشگران شناخته میشوند. اصلا به همین دلیل است که روزهای تعطیل و آخر هفته، از جاده‌های ماسال و بندر انزلی گرفته تا جنگلها و جاده‌های گرگان، همگی با انبوهی از مسافران به چشم می‌آیند. گرچه این خطه سرسبز یکی از نقاط گردشگری ایده‌ال و رویایی برای هر مسافری است، اما نباید فراموش کرد که فضای مرطوب و جنگلی آن باعث شده است تا گونه‌های مختلفی از حشرات در این منطقه وجود داشته باشند، حشراتی که در بعضی موارد افراد بومی را هم راحت نمیگذارند. در ادامه شما را با برخی از این حشرات شمال و نحوه مقابله با آنها آشنا می‌کنیم:

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

دراکولا، کابوس همیشگی ساکنان شمال 

حشرات شمال

احتمالا اسم عجیب این حشره پیش از این به گوشتان خورده است. دراکولا گونه ای از بندپایان است که با نام علمی پدروس شناخته میشود. از لحاظ ظاهری این حشره به مورچه‌های بزرگ شباهت دارد. با این تفاوت که بدن آن به دو رنگ مشکی و قرمز- قهوه‌ای دیده میشود. این حشره معمولآ در شالیزارها یا خانه‌هایی که رطوبت بالایی دارند زندگی میکند.

برخلاف تصور بسیاری، دراکولا مانند دیگر حشرات نیش نمیزند. بلکه زمانی که روی پوست قرار بگیرد سمی را ترشح میکند که به درد و زخم شدید منجر میشود. پوست افراد در برابر سم این حشره واکنشهای متفاوتی نشان میدهد. اثر ترشح این حیوان برای برخی ممکن است به صورت تاول و جوش و برای برخی دیگر به صورت زخم و خارش نمایان شود. دراکولا معمولآ در بهار و تابستان شیوع بیشتری دارد.

پیشگیری و درمان حشره دراکولا

یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای از بین بردن دراکولا و دیگر حشرات شمال، سم‌پاشی است! بسیاری از کشاورزان و اهالی شمال برای در امان ماندن از این حشره، مزارع و زمین‌های خود را سمپاشی می‌کنند. با این حال می‌توان با نصب کردن توری روی پنجره‌ها و درهای خانه، تا حد زیادی از ورود این حشره به فضاهای دربسته جلوگیری کرد. خاموش کردن چراغ‌‌های اضافی به ویژه در زمان اوج فعالیت حشره دراکولا می‌‌تواند باعث کاهش ورود آن به خانه شود.

یک راه موثر دیگر برای در امان ماندن از ترشحات این حشره این است که از لباس آستین دار استفاده کنید. با پای برهنه و بدون جوراب در فضای سبز تردد نکنید و اگر قرار است در فضای باز بخوابید، پشه بند بزنید. اگر حشره را روی سطح دیوار یا زمین مشاهده کردید، از تماس مستقیم با آن خودداری کنید. میتوانید با دستکش حشره را بگیرید و به طبیعت بیندازید. فراموش نکنید که دست زدن به دراکولا میتواند باعث انتقال سم این حشره به پوست شما شود. پس کشتن حشره روی پوست خود را فراموش کنید.

متاسفانه تا امروز درمان قطعی و علمی برای سم این حشره معرفی نشده است. پس اگر خدای نکرده دچار زخم و تورم شده‌اید باید صبر کنید تا بعد از گذشت زمان پوستتان به حالت اول برگردد. همچنین بهتر است محل گزیدگی با آب و صابون یا الکل سفید شسته شود و در صورت لزوم کمپرس یخ روی محل گزیدگی قرار بگیرد. نقطه گزیده شده را هرروز تمیز و خشک نگه دارید.

به هیچ وجه نقطه آسیب دیده را لمس نکنید. حواستان باشد که با خارش و لمس منطقه زخم شده، امکان گسترش بیشتر سم به دیگر نقاط بدن تشدید میشود. این موضوع را هم فراموش نکنید که تلنبار کردن علوفه و یا مواد گیاهی در نزدیکی مکان‌های مسکونی باعث تجمع دراکولا خواهد شد. پس از نگهداری چوب و گیاهان فراوان در نزدیکی خانه یا محل زندگی‌تان خودداری کنید.

بخوانید از: جاهای دیدنی شمال

عنکبوت، پای ثابت حشرات شمال

زندگی عنکبوتها تنها مختص به مناطق شمالی نمیشود و ممکن است در گوشه و کنار خانه خودتان هم ردپای این حشره را دیده باشید. اما در شهرهای شمالی این امکان وجود دارد که با گونه‌های متفاوت و بزرگی از آنها رو به رو شوید. خبر خوب این است که معمولآ عنکبوتها نیش ضعیفی دارند و ممکن است با وجود گزیده شدن از طرف یک عنکبوت بازیگوش، چندان اتفاق خاصی برایتان نیفتد.

به هرحال بهتر است اگر نسبت به وجود این حشره حساسیت دارید، آن را گرفته و در طبیعت رها کنید. فراموش نکنید که عنکبوتها از گونه های نادر و مفید جانوران در طبیعت هستند، پس از کشتن آنها خودداری نمایید.

پیشگیری و درمان گزیدگی عنکبوت

بعضی از علائم رایج نیش عنکبوت شامل درد، قرمزی، تورم و خارش در محل گزش می‌شوند. البته در برخی موارد نادر، ممکن است فرد دچار تاول یا بثورات پوستی شود و تب، لرز، گرفتگی عضلات و حالت تهوع را تجربه کند.در صورت گزیده شدن توسط عنکبوت و احساس سوزش و قرمزی در پوست، باید محل زخم شدگی را با آب و صابون بشویید. استفاده از کمپرس یخ هم میتواند از تورم و درد جلوگیری کند. همچنین میتوانید برای اطمینان از بهبودی به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کنید.

پشه، یکی از موذی‌ترین حشرات شمال

همگی تجربه پشه زدگی را داشته‌ایم و میدانیم حضور این حشره بخصوص هنگام خواب تا چه حد میتواند آزار دهنده باشد. پشه‌ها به ویژه در نقاط پر آب و مرطوب زاد و ولد میکنند و گاهی در فصل‌های خاص به ویلاها و خانه‌های شمالی یورش میبرند. نیش پشه می‌تواند باعث خارش، تورم و قرمزی پوست شود و حتی برخی بیماری‌ها را منتقل کند. بنابراین باید نسبت به کنترل و پیشگیری از نیش این حشره برخی نکات را رعایت کرد.

 بخوانید از: جاهای دیدنی مازندران

پیشگیری و درمان پشه زدگی

بهترین و موثرترین راه برای پیشگیری از ورود پشه ها استفاده از پنجره های توری است. همچنین میتوانید در صورت خوابیدن در فضای باز از پشه بند استفاده کنید. در صورت پشه زدگی و مشاهده خارش و قرمزی و التهاب، میتوانید از برخی درمانهای خانگی استفاده کنید. مالیدن کمی شیر بر روی سطح آسیب دیده، تورم ناشی از نیش زدگی را کاهش میدهد.

تکه‌های یخ خورد شده، روغن‌های اکالیپتوس، درخت چای و آلوئه‌ورا، استفاده از سرکه و حتی چای کیسه‌ای می‌توانند تا حد زیادی به خنثی کردن سم و کاهش خارش پوست کمک کنند. مالیدن الکل یا صابون هم میتواند از راهکارهای بهبود جای پشه زدگی باشد.

هزارپا، از ترسناک‌ترین حشرات شمال

در سالهای اخیر خبرهای زیادی درباره هجوم هزارپایان به رشت و برخی دیگر از شهرهای شمالی منتشر شده است. این گونه جانوری معمولآ در طبیعت و مناطق سرسبز و مرطوب زندگی میکند. خانه این حشرات معمولآ در زیر خاک یا درز سنگها و دیوارهاست اما ممکن است به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی و بارش باران به سطح زمین بیایند.

گاز هزارپا معمولآ خطرناک نیست و فقط باعث تورم و قرمزی میشود. گزیدگی این حشره به راحتی و با دیدن دو نقطه نیش در نزدیکی یکدیگر یا تاول قابل تشخیص است.

پیشگیری و درمان گزیدگی هزارپا

پیش از هرچیز فراموش نکنید که هزارپا هم مثل عنکبوت از گونه‌های نایاب جانوری شناخته میشود و فواید بسیاری برای طبیعت دارد. بهتر است در صورت مشاهده آنها را در طبیعت رها کنید. علائم گزیدگی هزارپا در افراد مختلف متفاوت است و میتواند از یک زخم کوچک تا سردرد و حالت تهوع متغیر باشد. به هرحال بهتر است در صورت چنین اتفاقی اول از همه محل آسیب دیده ضد عفونی شود تا احتمال عفونت از بین برود. حتما مراقب این حشرات شمال باشید.

قرمزی و سوزش ناشی از گزیدگی معمولآ در زمان کوتاهی از بین میرود. با این حال ممکن است برخی علائم حساسیت و آلرژیک در بعضی افراد دیده شود که در این صورت باید به مراکز درمانی مراجعه کرد.

جهت مشاهده و اجاره کلبه در شمال کلیک کنید.

کنه، حشره خونخوار شمال

احتمالا این جمله را شنیده‌اید که برخی افراد در توصیف دیگران به کار می‌برند: «طرف مثل کنه بود و بیخیال نمیشد»! حقیقت این است که این نوع از انواع حشرات شمال وقتی به سطح دلخواهش بچسبد، دیگر نمی‌توان آن را به راحتی جدا کرد! احتمالا به همین دلیل است که بسیاری کنه را یکی از موذی‌ترین و بدترین حشرات شمال می‌دانند.

وحشتناک است اما کنه‌ها از خون موجودات زنده برای تغذیه و تولید مثل خود استفاده می‌کنند.پس اگر فکر کرده‌اید که می‌توانید به راحتی از شرشان راحت شوید، سخت در اشتباهید! بد نیست که بدانید این جانور کوچک و موذی بیشتر از هر زمان دیگری در بهار و در جنگلزارها، علفزارها و در میان بوته‌ها دیده می‌شوند. بنابراین بهتر است که اگر در این زمان راهی شمال می‌شوید، لباس‌های پوشیده بر تن کنید و سم پاشی خانه‌ یا ویلا را در اسرع وقت انجام دهید.

پیشگیری و درمان گزیدگی کنه

جای نیش کنه خارش شدیدی دارد و معمولاً زخم می‌شود. با این حال اغلب گزش‌های این جانور بیخطر است و علامت خاصی غیر از تاول‌های کوچک ندارد. ولی تعداد کمی از آنها می‌توانند عوارض آلرژیک شدید و حتی بیماریهای خطرناکی را در پی داشته باشند. مرسوم‌ترین کار بعد از کنه زدگی این است که به کمک یک موچین یا انبرک کوچک، کنه را از سطح پوست بیرون بکشید و بعد محل گزیدگی را ضد عفونی نمایید.

کک، از مقاوم ترین حشرات شمال

کک حشره‌ای بسیار کوچک است که به سرعت تولید مثل می‌کند و اغلب در فرش و البسه زندگی خود را ادامه می‌دهد. گزیدگی حشره کک روی بدن انسان و حیوانات بسیار دردناک است و باعث خارش زیادی می‌شود. کک همچنین از آن دسته از حشرات شمال است که در ماه‌های گرم سال به خانه‌های چوبی و جنگلی شمال یورش می‌برد. متاسفانه باید بگوییم که پاکسازی خانه آلوده با کک سخت است زیرا این حشره تا ۱۰۰ روز بدون بدن میزبان هم زنده می‌ماند.

پیشگیری و درمان گزیدگی کک

جای نیش کک بسیار کوچک است و در مرکز جای گزش آن نقطه قرمز رنگی دیده می‌شود. علائم این گزیدگی هم بسته به افراد متفاوت است و می‌تواند از تورم پوست و حالت تهوع تا درد شدید و حتی تورم غدد لنفاوی متفاوت باشد. یکی از موثرترین راه‌ها برای از بین بردن کک، سم پاشی خانه است. سم پاشی که به‌صورت منظم و دوره‌ای انجام شود و اثری از تخم‌های حشرات هم باقی نگذارد!

علاوه بر این می‌توان از بعضی روش‌های خانگی مانند استعمال روغن درخت چای و سرکه در محل گزش و مصرف داروهای آنتی هیستامینی برای برطرف شدن درد و آثار کک گزیدگی استفاده کرد.

بخوانید از: بهترین تفریحات شمال

ساس تختخوابی، مهمان ناخوانده در نیمه شب

همانطور که از نامش پیداست، این حشره موذی اغلب در تخت خواب و در میان بالش، پتو و ملحفه سکنی می‌گزیند. ساس تختخوابی اندازه و شکلی شبیه به دانه سیب دارد و اغلب به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز دیده می‌شود. تنها غذای این حشره خون انسان و سایر حیوانات است. این دسته از حشرات شمال با ایجاد دو سوراخ روی سطح پوست میزبان شروع به تغذیه از خون میزبان می‌کند. ساس تختخوابی همچنین با چسبیدن به لباس و وسایلی مانند ساک خودش را از مکانی به مکان دیگر انتقال می‌دهد.

اغلب حشرات ساس تختخوابی از میزبان خود در خواب تغذیه می‌کنند و اوج فعالیتشان از نیمه شب تا ۵ صبح است.

پیشگیری و درمان گزیدگی ساس تختخوابی

جای نیش ساس تختخوابی خارش شدیدی دارد و با قرمزی و تورم همراه است. از آنجا که این حشره اغلب در تخت خواب و ملحفه‌ها وجود دارد، اولین و بهترین راه برای از بین بردن آن نظافت کامل اقامتگاه و شستن لباس‌ها و پارچه‌ها با بالاترین درجه حرارت ممکن است. بعد از آن بهتر است که محل اقامت به کمک افراد حرفه‌ای در این زمینه، سم پاشی شود. استفاده از لیمو ترش، جوش شیرین و چای کیسه‌ای در نواحی گزیده شده از دیگر روش‌های خانگی برای برطرف کردن و درمان این مشکل به شمار می‌روند.

شپش

متاسفانه باید بگوییم که داستان شپش در روزگاران قدیم، منقرض نشده و هنوز هم موارد متعددی از زاد و ولد این حشره روی پوست و موی افراد دیده می‌شود. شپش یک حشره موذی قهوه­‌ای یا خاکستری‌رنگ است که از خون پوست سر انسان تغذیه می‌­کند. این موجود اغلب روی پوست سر، پشت گوش و نزدیک خط گردن در پشت گردن به زندگی‌اش ادامه می‌دهد و به‌ ندرت روی بدن، مژه یا ابرو پیدا می‌­شود.

شپش روی پوست سر، ممکن است قابل مشاهده باشد اما چون بسیار کوچک است، به سختی قابل تشخیص خواهد بود. این عارضه، به خصوص در میان کودکان شایع و بسیار مسری است.

پیشگیری و درمان شپش

شایع‌ترین علامت آلودگی به شپش، خارش پوست سر، گردن و گوش است. این خارش یک واکنش آلرژیک به گزش شپش است. با این حال چنین علائمی ممکن است چهار تا شش هفته پس از آلودگی، همچنان پنهان باشند. برای درمان‌های خانگی شپش می‌توان از شانه زدن موها به همراه روغن چای، روغن اکالیپتوس، جوش شیرین یا سرکه استفاده کرد. با این حال اگر با استفاده از داروهای بدون نسخه و یا روش‌های درمان خانگی موفق به درمان نشدید، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید. پزشکان در این شرایط معمولاً از داروهای شیمیایی قوی‌تر برای درمان استفاده می‌کنند که پس از تکمیل دوره می‌توانید به‌ سادگی از شر این مشکل خلاص شوید.

برای پیشگیری از ابتلا به شپش بهتر است که موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بهداشت را رعایت کنید
  • در مکان‌­های عمومی مثل محل کار، رستوران­‌ها، استخرها و … لباس­هایتان را به قلاب جداگانه­‌ای از چوب­ لباسی و جدا از لباس­‌های افراد دیگر، آویزان کنید.
  • وسایل شخصی مانند شانه، برس، گیره یا تل مو، کلاه و شال و روسری را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • روی تخت، کاناپه یا بالشی که به نظافت آن مطمئن نیستند، دراز نکشید.
  • موقع دوچرخه­‌سواری یا موتورسواری کلاه محافظ دیگران را به­ سرتان نگذارید.
  • به سراغ اقامتگاهی بروید که از سمپاشی و نظافت آن مطمئن هستید.

بید لباس

بید یک مشکل رایج در بسیاری از خانه‌های شمال و مناطق گرم و مرطوب است. حشره‌ای شبیه به پروانه که برخلاف حشرات دیگر، نه نیش می‌زند و نه آزاد خاصی دارد. با این حال این حشره در محل نگهداری رختخواب‌ها و کمدهایی که پشم و لباس‌های پشمی در آن نگهداری می‌شوند به راحتی جا خوش کرده و زاد و ولد می‌کنند. بد نیست که بدانید این حشره از الیاف طبیعی مثل پنبه، پشم و ابریشم برای تعذیه و رشد در محیط استفاده می‌کند.

پیشگیری و درمان بید

برای پیشگیری از ورود بید به خانه و زاد و ولدشان، چند روش ساده وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • دربها و پنجره‌های خانه را به ویژه در ساعات شب بسته نگه دارید.
  • می‌توانید از صافی هوا با مش چرخان استفاده کنید و آن را در نزدیکی درها و پنجره‌ها نصب نمایید.
  • به جای لامپ‌های سفید یا آبی، از لامپ‌های با رنگ کمتر مانند زرد، سبز یا صورتی کمک بگیرید. چرا که بید لباس به رنگ‌های تیره و سرد علاقه ندارد!
  • تمیزی و بهداشت داخل خانه را رعایت کنید.
  • محصولات خوراکی و شیرینی جات در ظروف محکم نگهداری کنید تا از ورود بید به داخل آنها جلوگیری شود.

می‌توانید به سبک قدیمی‌ها هم از چند قرص نفتالین برای گذاشتن در میان لباس‌ها کمک بگیرید. سمپاشی بید لباس یکی از روش‌های کنترل آفات و حشرات است که در طول مراحل مختلفی انجام می‌شود. پس می‌توانید به کمک یک متخصص خانه یا اقامتگاه موردنظرتان را سمپاشی نمایید.

صدپا

صدپا از دیگر حشرات شمال است که ممکن است در هر نقطه مرطوبی از خانه مثل زیرزمین، کمدها، حمام، سرویسها و گاهی در سینک و وان دیده شود. این حشره به دلیل فعالیت شبانه و سرعت حرکت بالا به ندرت توسط انسان قابل مشاهده است. صدپاها از حشراتی که در نزدیکی محل زندگی آنها وجود دارد مثل عنکبوت، کرم و سایر بندپایان تغذیه می‌کنند. بد نیست که بدانید بیشتر صدپاها بیش از یک سال و حتی برخی تا ۶ سال هم به زندگی خود ادامه می‌دهند.

اگرچه ممکن است گزش و نیش صدپا روی بدن نادر باشد ولی سم موجود در بدن صدپا باعث تورم، قرمزی و خارش پوست می‌شود که چندان خطرناک نیست؛ با این حال بهتر است که برای اطمینان به پزشک مراجعه کرد.

پیشگیری و درمان نیش صدپا

می‌توان برای پیشگیری از ورود صدپا از روش‌های زیر استفاده کرد:

  • تعمیر نشتی لوله‌ها و ایجاد تهویه مناسب برای کاهش رطوبت خانه
  • مرتب کردن وسایل خانه کمک می کند تا صدپاها محلی برای پنهان شدن نداشته باشند.
  • جلوگیری از انبار کردن وسایل در نزدیکی دیواره‌ها و کف زمین
  • کاهش منابع تغذیه صدپا و از بین بدنر سایر حشرات کوچک
  • بستن سوراخ‌ها، حفره‌ها، درزها و شکاف‌ها برای جلوگیری از ورود حشرات به محیط داخل خانه
  • سمپاشی به کمک متخصصان حرفه‌ای

بخوانید از: جاهای دیدنی چالوس

جیرجیرک

جیرجیرک یکی دیگر از حشرات شمال است که اگر بخواهیم به آن لقب موذی بدهیم، بی انصافی کرده‌ایم! شنیدن صدای این حشره در طبیعت شمال برای بعضی افراد نوستالژیک و جذاب است. اما ورود آن به خانه می‌تواند دردسر ساز باشد. ضمن اینکه جیرجیرک به عنوان یکی از آفت‌های زمین‌های کشاورزی شناخته می‌شود و می‌تواند با تغذیه از گیاهان زمینهای کشاورزی، شالیزارها، چمن و زمین‌های گلف، آنها را خراب کند.

جیرجیرک‌ها بدنی ضخیم با چشمانی بزرگ دارند و اغلب به رنگ قهوه‌ای برنزه یا قهوه‌ای مایل به قرمز دیده می‌شوند. آنها معمولا نیش نمی‌زنند و گزشی ندارند و با اینکه محیط بیرون را به داخل ترجیح می‌دهند، ممکن است به داخل محل سکونت هم راه پیدا کنند.

پیشگیری از ورود جیرجیرک

در ادامه برخی از روش‌های موثر برای پیشگیری از ورود جیرجیرک را به شما توصیه می‌کنیم:

  • راه‌های ورودی خانه مانند ترک‌ها، سوراخ‌ها، درها و پنجره‌ها را با استفاده از چسب، فوم، سیلانت، روکش پلاستیکی و … ببندید.
  • با کاهش رطوبت خانه، احتمال تخم‌گذاری جیرجیرک‌ها و باقی ماندن آنها را کاهش می‌دهید.
  • بوته‌های گل، درختان و درختچه‌ها را به طور مرتب هرس کنید؛ به خصوص آنهایی که در نزدیکی ساختمان قرار دارند.
  • هیزم و چوب‌های انباشته شده در حیاط را حداقل ۶ متر دورتر از خانه دور نگه دارید.

سوسک شمال

خوشبختانه یا متاسفانه همه ما یک بار از نزدیک این حشره موذی را دیده‌ایم و با ظاهر ناخوشایندش آشنا هستیم! در شمال سوسک‌های مختلفی با شکل و قیافه‌های مختلف وجود دارند و هر یک هم ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. این حشرات شمال عموماً با انسان زنده کاری ندارند مگر در مواردی که شدت آلودگی در محیط بالا رفته باشد. در صورتی که جمعیت سوسک ها کنترل نشود و تعداد آنها افزایش یابد و از طرفی با کاهش منبع غذایی مواجه شوند، از سایر مواد غذایی غیر معمول تغذیه خواهند کرد.

روش‌های پیشگیری و مبارزه با سوسک شمال

همانطور که به شما گفتیم سوسک‌ها معمولا به سراغ انسان‌ها نمی‌روند. با این حال گزش سوسک روی سطح بدن می‌تواند باعث ایجاد تحریکات پوستی، تورم و سایر علائم آلرژیک شود و در بعضی موارد نادر هم احتمال بروز عفونت‌های پوستی را افزایش دهد. بنابراین بهتر است که به کمک روش‌های زیر از ورود این حشره به خانه و اقامتگاه خود پیشگیری کنید:

  • محل زندگی سوسک‌ها در مکانهای مملو از غذا و زباله است. بنابراین بهتر است که هرگونه زباله یا مواد غیر ضروری را سریعا از خانه دور کنید.
  • دسته‌های مقوا، مجلات و روزنامه‌ها را به سطل زباله بیندازید چرا که سوسک‌ها عاشق آنها هستند‍!
  • خانه و محل زندگی‌تان را با سموم خارجی و ژل‌های سوسک کش موثر پاکسازی کنید. می‌توانید در این زمینه از متخصصان سمپاشی کمک بگیرید.

داشتن تجهیزات لازم در سفر

بگذارید تا بعد از پرداختن به جزئیات و نکات مهم درباره حشرات شمال، کمی هم با شما از تجهیزات لازم هنگام سفر صحبت کنیم. تجهیزاتی که بهتر است در شهرهایی با آب و هوای متفاوت از محل زندگی خودتان، آنها را به همراه داشته باشید. علاوه بر لوازم شخصی، مواد خوراکی، آب و مدارک شناسایی، همراه داشتن این موارد برای یک سفر بدون دردسر به شمال و طبیعت آن به شدت توصیه می‌شود:

  • کرم دافع حشرات
  • جعبه کمک‌های اولیه
  • دستمال مرطوب
  • چراغ شارژی یا چراغ قوه
  • قیچی
  • کرم ضد آفتاب
  • دستمال کاغذی و دستمال معمولی
  • لوازم بهداشتی شامل شامپو، صابون، لوسیون بدن، برس دندان و خمیر دندان، کرم پوست
  • لباس گرم
  • پارچه تمیز

کلام آخر، سفر کم خطر با شناخت تمام حشرات شمال

مهم‌ترین نکته در کنترل حشرات شمال، سم‌پاشی منظم ویلا و اقامتگاه‌های شمال کشور است. اما این کافی نیست، لازم است اتاق‌ها، سرویس بهداشتی و حمام و حیاط به‌صورت مرتب، تمیز شوند و هرگز اجازه ندهید زباله‌ها برای مدت طولانی در خانه بمانند. از طرفی هرگز اجازه ندهید حیوانات جنگلی و سگ و گربه‌های خیابانی وارد ویلا شوند.

به شما توصیه می‌کنیم که برای پیدا کردن و رزرو ویلا و اقامتگاه‌هایی که سم پاشی شده‌اند و تمام نکات ایمنی در آنها رعایت شده است، به سایت شب مراجعه کنید و از اقامتگاه‌های آن برای استراحتی چند روزه در آرامش استفاده نمایید.

4 پاسخ
  1. H.aa نظر داده:

    سلام… این مقاله برای اشخاص کم سن و کم تجربه خوبه و در کل کمی ضعیف بود و از حشرات کمی نام برده شد و بهتر بود از داروها و کمک های اولیه تا مراجعه به پزشک توضیح مختصری داده می‌شد… به هر حال ممنون

    1. امیر مسعود نظر داده:

      سلام.. ممنون بابت نقطه نظر شما، حتما در اولین فرصت نسبت به آپدیت و تکمیل این محتوا اقدام خواهد شد

  2. رایان نظر داده:

    درود بر شما
    عکس و متن قسمت هزارپا نیاز به اصلاح داره، این جتنور صدپا هست و نه هزارپا
    هزارپا کوچک و گیاهخواره و نیش هم نمیزنه

    1. بهشته محمدی نظر داده:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از ثبت نظرتون حتما بررسی میشه

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب